Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Den utfordringen tar jeg fader meg Mia :)

 

Skulle akkurat ut å forsyne meg med fruktsalat, nøtter - og en liten dott med krem på toppen. Men regner ikke med kremda er lov? Så tar jeg ikke det. Ellers har jeg vært ganske flink med sjokolade i det siste. Nå er det kun 70% sjokolade som gjelder, men da blir det ikke det heller :huh::rolleyes:

 

Du har bare med å ta utfordringen, Fjellgeita. Buldre er også med. Vi vil ikke være på forumet til neste år. Og gudene skal vite at jeg vil ned. Men må snart stoppe å håpe på at det skjer uten egeninnsats :P

 

Takk for sparket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den utfordringen tar jeg fader meg Mia :)

 

Skulle akkurat ut å forsyne meg med fruktsalat, nøtter - og en liten dott med krem på toppen. Men regner ikke med kremda er lov? Så tar jeg ikke det. Ellers har jeg vært ganske flink med sjokolade i det siste. Nå er det kun 70% sjokolade som gjelder, men da blir det ikke det heller :huh::rolleyes:

 

Du har bare med å ta utfordringen, Fjellgeita. Buldre er også med. Vi vil ikke være på forumet til neste år. Og gudene skal vite at jeg vil ned. Men må snart stoppe å håpe på at det skjer uten egeninnsats :P

 

Takk for sparket.

 

 

Tar utfordringen eg og.

 

Matinntaket har ikkje vore borti staur og vegga. Kjøpte eit lavkarbobrød før helga som eg fraus, føler eg må ha litt brødmat om morgonen. Eg begynner å notere litt eg og til eg føler eg har fått oversikten igjen, eg har ikkje tenkt å vere her til neste år.

 

Kanskje vi skulle hatt ein ny utfordring kvar veke :D

 

Takker for sparket eg og, syns eg kjende noke i sta ja.

Det blei ikkje tur ikveld, skulle jo tatt ein for det er jo fullmåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tar utfordringen eg og.

 

Matinntaket har ikkje vore borti staur og vegga. Kjøpte eit lavkarbobrød før helga som eg fraus, føler eg må ha litt brødmat om morgonen. Eg begynner å notere litt eg og til eg føler eg har fått oversikten igjen, eg har ikkje tenkt å vere her til neste år.

 

Kanskje vi skulle hatt ein ny utfordring kvar veke :D

 

Takker for sparket eg og, syns eg kjende noke i sta ja.

Det blei ikkje tur ikveld, skulle jo tatt ein for det er jo fullmåne.

JA, lurt. Ny utfordring hver uke var en god idè. Tror vi er ganske bra under press, så hiv ut ny utfordring hver uke, mia. Dvs det kan godt være den samme bare det er en utfordring :) Det tror jeg vi er skitbra på.

 

Begynner jobb (standby) i morgen, men dette skal gå bra. Bare 4 jobbedager og så 3 fridager :) Dette skal bli en god uke - og en god start ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå bra at dere alle tar utfordingen :D

 

Jeg har allerede en ny utfordring på lur til neste uke ;) Men nå må jeg komme meg i seng :P

 

 

Er allerede veldig spent :D

 

Gårsdagen var ikkje etter oppskrifta, men, men, har ikkje store planar om utskeielser dei nærmaste dagane. Får huset fullt av "ungar" til helga, raspeballer er bestillt visst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde eg tenkt at eg skulle ta å vaske litt og legge på plass litt kle, vaskinga i stova blei eg ferdig med. :) Skal på jobb i ettermiddag så tur ikveld blir det ikkje, men mens eg held på med vaskinga på kjøkkenet så fann eg ut at eg skulle ta ein oppovertur med eine hunden. (så vaskebøtta fekk leve sitt eige liv )

45 min til toppen i djup snø, trakka meg løype. Drit tungt å gå, pulsen låg jamt på 170 omtrent heile tida. Små sprang nedatt i snøen, lettare det enn å gå faktisk(sprang å sprang, meir hopping so ein kanin)

1 time og 6 min trim idag altso :D og svidde av heile 649 kcal, max puls 175 og gjennomsnittspuls 154 :D

 

Litt kry no, skal lage egg og bacon til føremiddagsmat + at eg skal ha med meg omelett med diverse snaddergrønnsaker i på jobb.

 

Fører dagbok over inntak.

 

I måro ??? Jo oppovertur, for då skal junioren på konfirmanten om kvelden og då blir det ikkje tur på veien. Veien er forresten noke drit å gå på for etter at turen er ferdig må eg spyle av alt saltet på hundane, nåke seigt "drit" og sikkert ikkje bra for dei firbeinte. :(

 

Snakkes snart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Super trimmedag, Fjellgeita. Hørtes ut en tur jeg gjerne skulle vært med på.

 

På meg ble det en langt tur hele Norge rundt :P Blir endel gåing iallfall. Og så går jeg skikkelig 15 min hver vei til toget. Så litt trim blir det. I morgen starter jeg først kl 18, så da blir det 1 time Pulse på SATS. Så blir det lunsj med venninne (men enkelt brødskrive med laks og eggerøre el.l :)

 

Utfordringen har gått supert i dag. Hadde jeg ikke hatt den hadde det gått ned en sjokolade underveis i dag :huh: Jeg kom hjem og laget med kvelds med te i stedet for :D Er litt stolt jeg òg.

 

God jobbekveld. Snakkes brått alle jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei ein løypetrakketur idag og :) 1 time og 15 min, snittpuls på 152 og max'n var 172.( og svidde av 710 kcal)

No skal eg ha meg litt lunsj før eg skrider til verket med å fullføre det eg hadde begynt på igår.

 

Har lurt på om eg skal kjøpe meg ny sykkel og sykle på jobb når det vårast :) Får sjå, det er greitt å sykle på nattevakt men litt anleis å sykle heimatt når ein er litt sliten.

Kan ikkje begynne å sykle før det lir litt uti mai for april pleier å vere rimelig hektisk her heime.

 

Skal muligens ein tur på vidda i mars, vi får sjå kor langt eg er kommen på prosjekta mine her heime + at det skal jo passe litt for dei eg deler postkasse med og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Imponerende trening nå, Fjellgeita :) Synes det høres ut som super idé ang sykle til jobb. Da får man frisk luft og masse koselig trim gratis. Jeg elsker sykkel. Men så har jeg jo ikke bil heller da ;)

 

Har trent 1 time Puls i dag (tror det er ca 450 kcal). Veide og ordnet lunsj til meg og min venninne. Er inne i en veldig god periode kjenner jeg :D Utfordringen hjalp på å få meg i gang. Tuuusen takk :P

 

Liker godt sushi, men er det såpass mye kcal som jeg finner ut av på GR sidene? Det står hver bit er 35 g. Jeg vet ikke om dette er normalt. Det står det samme for maki, men jeg tror ikke de veier 35 g. Noen som vet? Spiser det stort sett ifm jobb eller restaurantbesøk og da har jeg ikke med vekt ;)

 

Her skinner solen og da kjenner jeg livet smiler til meg. Jeg er nok et veldig typisk sommerbarn ja B) Ha en super dag. Snakkes brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når ein sykler til jobb så får jo ein gratis trim og slepp ut etter at ein kjem heim. Det er ei mil kvar veg, men det skal no gå fint.(men må herde ræva først) :lol:

 

Er nett ferdig med å vaske på loftet, og no er det snart mat då poden kjem heim.

Kom på litt over 1200 kcal igår og det blir vel det samme idag.

 

Det hjalp med utfordringen til Mia. Eg syns at eg greide å ta tilbake kontrollen, då eg begynte å registrere igjen. Legg inn om morgonen.

 

 

 

Nei, no skal eg strikke eit par tre runder før han kjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra at utfordringen hjelper dere :D Det motiverer jo meg også :D Det ble wraps til lunsj i dag, siden jeg ikke er ferdig på jobb før 19.00 i kveld, og lunsj var kl 11.30 så måtte jeg noe mer enn mine vanlige knekkebrød.

 

Håper jeg klarer å karre meg ut etter en 12t dag på jobb 30 min lunsj.. Vi får se.. Kroppen har jo gått i høygir, egentlig siden sept/okt, hadde jo ikke treningsfri i jula heller, så kan ha godt av litt fri denna uka. Kroppen begynner å kjennes litt bedre ut hvertfall, ikke fult så mørbanka etter fallet i helga :P kom meg ut på 1t tur i går, 7,2km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tok å målte meg etter frokost idag og måla var 502cm, altså ned 19 cm siden starten. :)

Skal føre det inn på skjemaet på tirsdag :)

No får eg gje frokost til dei som venter her, så er det tur før eg skal ta fredagsvasken i hovedetasjen.

Eldste og yngstejenta kjem heim idag, fleskepannekaker er bestillt idag.

 

Ha ein super dag jenter, så stikk eg innom etter ferdig tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, då var eg kommen att frå oppovertur, veldig fint å gå.Tungt sjølv om det på lag so var ein smal trakka sti. Overskya ver men ikkje vind, 1 time og 5 min totalt og 597 kcal forbrent. Snittpuls 150 og max var 174 :D. No skal eg ha meg omelett med skinke og grønsaker (laga så mykje igår at eg har idag og. Etterpå skal eg pause litt med strikketøyet før eg får vaske litt til ungdommane kjem heim. Gler meg til dei kjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Nei, nå er vi superflinke dere :) Har vært på en time corepuls. Dvs jeg trener på et vippebrett. Hun er helt "nazi" hun som trener, så det er en veeeeeldig slitsom time ;) Men hun motiverer så voldsomt at man nesten spyr før man er ferdig. Man gir virkelig alt. Så nå er det dusjet og snart en lavkarbo-pai skal inntas. Kl 13 starter min vakt, så hvem vet hva som skjer de neste 2 dagene :huh: Har iallfall fått trent mye denne uken.

 

Utfordringen er fortsatt i hevd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er vi superflinke dere :) Har vært på en time corepuls. Dvs jeg trener på et vippebrett. Hun er helt "nazi" hun som trener, så det er en veeeeeldig slitsom time ;) Men hun motiverer så voldsomt at man nesten spyr før man er ferdig. Man gir virkelig alt. Så nå er det dusjet og snart en lavkarbo-pai skal inntas. Kl 13 starter min vakt, så hvem vet hva som skjer de neste 2 dagene :huh: Har iallfall fått trent mye denne uken.

 

Utfordringen er fortsatt i hevd :)

 

 

Det hørtes ut som ein kjempeflott treningstime :)

Sant det er deilig etter på ?? Og den gode samvittigheten.

 

Utfordringen er fremdeles i hevd her og.

Skal på natt denne helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det hørtes ut som ein kjempeflott treningstime :)

Sant det er deilig etter på ?? Og den gode samvittigheten.

 

Utfordringen er fremdeles i hevd her og.

Skal på natt denne helga :)

Ja, man føler seg veldig vel etter en god treningstime. Skulle gjerne ha gått mer i naturen, slik du gjør, men treningssenter har blitt min vane. På sommeren er jeg nok mer ute. Sykler jo endel etc.

 

Ang sykle til jobben.. 1 mil er bra langt hver vei ;) Hadde nesten like lang vei når jeg hadde sommerjobb hjemme når jeg var ung. Syklet også, og det var veeeldig tungt og langt syntes jeg (begynte vakt på sykehjemmet kl 07). Men det var jo ikke annet alternativ, så det var bare å sykle. Jeg er iallfall imponert om du greier å få dette inn i vanene dine :)

 

God vakt i helga, men vi snakkes vel underveis tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man føler seg veldig vel etter en god treningstime. Skulle gjerne ha gått mer i naturen, slik du gjør, men treningssenter har blitt min vane. På sommeren er jeg nok mer ute. Sykler jo endel etc.

 

Ang sykle til jobben.. 1 mil er bra langt hver vei ;) Hadde nesten like lang vei når jeg hadde sommerjobb hjemme når jeg var ung. Syklet også, og det var veeeldig tungt og langt syntes jeg (begynte vakt på sykehjemmet kl 07). Men det var jo ikke annet alternativ, så det var bare å sykle. Jeg er iallfall imponert om du greier å få dette inn i vanene dine :)

 

God vakt i helga, men vi snakkes vel underveis tenker jeg ;)

 

Skal eg gå på treningssenter så må eg reise langt, dvs køyre bil. Og på den tida eg må køyre, så er eg ferdig med oppoverturen eller fjellturen min. Slik er jo det med deg og, skal du på treningssenter så er det rett rundt hjørnet. Skal du gå i naturen så må du enten ta buss eller "bane", altså då blir treningssenter det lettaste. :)

 

Snakkes underveis ja :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Dere har vært kjempeflinke :D Men det er nå den virkelige utfordringen begynner ;) HELGEN! Ingen utskeielser, og hold dere unna godisen;) Jeg er forøvrig meget stolt over at jeg klarte å stå over nystekte vafler i lusjen i dag! Det var ikke så enkelt det.. Men det gikk! Nå sitter jeg bare å manner meg opp til tur. Fredag er egentlig min hellige friettermiddag/kveld :rolleyes: . Men uten den vante treningen så bør jeg virkelig komme meg ut! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært kjempeflinke :D Men det er nå den virkelige utfordringen begynner ;) HELGEN! Ingen utskeielser, og hold dere unna godisen;) Jeg er forøvrig meget stolt over at jeg klarte å stå over nystekte vafler i lusjen i dag! Det var ikke så enkelt det.. Men det gikk! Nå sitter jeg bare å manner meg opp til tur. Fredag er egentlig min hellige friettermiddag/kveld :rolleyes: . Men uten den vante treningen så bør jeg virkelig komme meg ut! :unsure:

 

Takk, takk :)

Det stod eit fat med vafler til eg kom på jobb igår kveld. Vafler om natta er ikkje min favorittmat, tenkte på ho som hadde klart å stå over vafler i lunsjen. :)

Eg sette heile fatet inn i kjøleskapet, slik at dagvaktene har noke å kose seg med :D

 

Motsto også kinderegg sjokolade (plate), blei spandert på av datter. Den fekk nok bein å gå på sjølv om ikkje eg åt :)

 

Ikveld trur eg det blir heilsteikt ytrefilet med potet og grønsaker.

 

Snart ferdig på jobb :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Helgen skal nok gå bra :) Jeg har et litt "rotete" forhold til helg, da jeg jobber skift. Jobbedagene mine er verst (pga godt innarbeidede dårlige vaner over mange år :huh: Derfor er fri stort sett bra for meg uansett. Men vi trenger støtte. Det har faktisk godt utrolig bra :P Sta er nok en god vestlandsegenskap :D

 

Flott levert med vaflene jenter :) Ble det tur, mia? Sov godt, Fjellgeita. Jeg har fortsatt vakt i dag, men håper de ikke trenger meg. Kanskje trene kl 16 eller gå tur.... Får se.har trent hver dag denne uken, så man skal kanskje ikke overdrive helt heller? Eller skal man? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Stort sett så er ikke helgen noe problem for meg heller, da jeg går mest ned. Men har lest tidligere her at enkelte har litt mer problemer med utskeielser i helgene ;) Jeg har jo holdt meg unna alt siden nyttår, så ikke noe nytt der for meg.

 

Det ble bare en liten tur ut, men det ble nå hvertfall, så badstue på skolen etterpå :) Det var deilig!

 

Har vært ute på en litt lenger tur i dag, joggetur. Den ble ikke så lang som planlagt da jeg måtte kegge om kursen pga haggel og kuling..

 

Mulig det blir en liten trningsøkt i hallen i ettermiddag ogaå :)

 

Ang trening hver dag så kommer jo det ann på treningen og intensiteten. Tror ikke kroppen har vondt av en tur selv om du har trent resten av uka, men du skal kunne la være med god samvittighet også ;)

 

Jeg har spist biff denne uken, og det tåler jo ikke magen min, så kan hende vekta går feil vei. Har ikke spist biff siden april i fjor, så syns det var på tide når den nå kom på tilbud i butikken :D Vekta skal jeg nok klare å hamre opp med alikvel ;)

 

Nå må jeg sette meg ned å lese.. skal snart på kurs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Følgende trent denne uken;

 

Mandag: Bodypump (styrke med vekter)

Tirsdag: Personlig Trener

Onsdag: Ups ingenting - bare 11 timers gåing på jobb

Torsdag: Pulse

Fredag: SatsCorePulse (med "vippebrett")

Lørdag: Pulse (? Om jeg ikke blir kalt ut)

Søndag: Gåtur ca 2-3 timer

og/eller

PowerStep (50/50 styrke med manual og kondis på step)

 

Jo, tror dette blir bra. Intensiteten er høy, men jeg trener mye kondis-timer. Så lenger jeg synes det er gøy er det vel ok. Skal huske på å ikke å ha dårlig samvittighet om jeg ikke trener. Foreløpig har jeg ikke det heldigvis :)

 

Neste uke planlagt trening følgende dager; Mandag, tirsdag, onsdag og lørdag :)

 

Håper ikke biffen har ødelagt for vekta denne uken :huh: Rare greier hvordan denne kroppen er satt sammen. Det ser lovende ut for meg denne uken - endelig. Det er iallfall deilig å se at vekta går ned når man er flink :P Det er en motivasjon. Viljestyrke er nok definitivt likevel viktigst i kampen for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har eg tilbakt omtrent på sofaen heile tida. Kjende idag tidlig at eg ikkje var heilt i form, småkvalm og tung i kroppen.

No er eg berre tung i kroppen.

Skal på jobb likevel men kjem til å legge meg nedpå å kvile, det pleier å gå greitt. Ikkje lett å få "stand in" sånn på sparket her, men skal greie å karre meg igjennom helga.

Altså ikkje "topptur" idag, får sjå korleis det ligg an i morgon.

Middag i morgon blir som planlagt, men eg har ikkje den store matlysta så det skal nok gå bra.

 

Ha ein fin lørdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende trent denne uken;

 

Mandag: Bodypump (styrke med vekter)

Tirsdag: Personlig Trener

Onsdag: Ups ingenting - bare 11 timers gåing på jobb

Torsdag: Pulse

Fredag: SatsCorePulse (med "vippebrett")

Lørdag: Pulse (? Om jeg ikke blir kalt ut)

Søndag: Gåtur ca 2-3 timer

og/eller

PowerStep (50/50 styrke med manual og kondis på step)

 

Jo, tror dette blir bra. Intensiteten er høy, men jeg trener mye kondis-timer. Så lenger jeg synes det er gøy er det vel ok. Skal huske på å ikke å ha dårlig samvittighet om jeg ikke trener. Foreløpig har jeg ikke det heldigvis :)

 

Neste uke planlagt trening følgende dager; Mandag, tirsdag, onsdag og lørdag :)

 

Håper ikke biffen har ødelagt for vekta denne uken :huh: Rare greier hvordan denne kroppen er satt sammen. Det ser lovende ut for meg denne uken - endelig. Det er iallfall deilig å se at vekta går ned når man er flink :P Det er en motivasjon. Viljestyrke er nok definitivt likevel viktigst i kampen for å gå ned i vekt.

 

Flott trening iløpet av veka, her har det berre vore oppoverturer i rimelig kjapt tempo. Hadde tenkt å prøve å legge inn litt styrke nåe eg jobber natt ,men det blir ikkje denne helga. Får vente til eg er i form att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Flott trening iløpet av veka, her har det berre vore oppoverturer i rimelig kjapt tempo. Hadde tenkt å prøve å legge inn litt styrke nåe eg jobber natt ,men det blir ikkje denne helga. Får vente til eg er i form att.

Høres kanskje ut som influensaen har tatt deg :huh: Da er det vel lurt å ta det stille og rolig, ja. Ikke vits å utsette kroppen for mer da. Den har nok med å få ut sykdommen. Håper du greier deg på jobben, men ikke smitt alle som er der da :)

 

Rakk trening og nå er det nok resten av kvelden fri :D Skal bake brød, vaske klær (og meg selv) og lage middag. Møtte Fedon Lindberg i butikken, så den blir jammen sunn ;)

 

Ha en super kveld og god bedring, vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...