Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Travel uke her òg :mellow: Dessverre ikke best matmessig denne uken heller. Gikk til PT (privat trener) i går etter å ha stått opp kl 04 hele uken :P Det var slitsomt, men jeg fullførte :) Da jeg kom hjem trodde jeg nesten at influensaen var på vei. I går var jeg rett og slett utslitt. MEN i dag har jeg det fint igjen. Solen skinner, det er 13 minus og snart skal jeg ned å trene 1 time igjen. I går fikk jeg skikk på matinntaket og det har jeg tenkt det skal fortsette med - iallfall disse 4 fridagene ;) Håper dette er en start som varer.

 

Ellers må jeg inn å hente ut målene mine fra GR sidene. Trodde sidene vi hadde nå var de nye sidene deres, men det var visstnok bare for å friste til kurs :( De var ellers supre, men vi andre som ikke skal på kurs får gå tilbake til økonomi-utgaven.

 

Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel uke her òg :mellow: Dessverre ikke best matmessig denne uken heller. Gikk til PT (privat trener) i går etter å ha stått opp kl 04 hele uken :P Det var slitsomt, men jeg fullførte :) Da jeg kom hjem trodde jeg nesten at influensaen var på vei. I går var jeg rett og slett utslitt. MEN i dag har jeg det fint igjen. Solen skinner, det er 13 minus og snart skal jeg ned å trene 1 time igjen. I går fikk jeg skikk på matinntaket og det har jeg tenkt det skal fortsette med - iallfall disse 4 fridagene ;) Håper dette er en start som varer.

 

Ellers må jeg inn å hente ut målene mine fra GR sidene. Trodde sidene vi hadde nå var de nye sidene deres, men det var visstnok bare for å friste til kurs :( De var ellers supre, men vi andre som ikke skal på kurs får gå tilbake til økonomi-utgaven.

 

Ha en super dag.

 

Ja, der sa du noke, eg må visst inn og hente mine mål eg og før det er for seint.

Dei to siste dagane har matinntaket vore litt så som så. Idag har det blitt to skiver til frokost og så skal vi ha risgrøt til middag + at vi skal ha lasagne til kvelds (tenkte eg)

 

Nydelig fint her og idag men ikkje meir enn eit par - grader.

Eg har gått tur kvar kveld med torsdagen som uttak. Har tenkt meg ein tur idag og men først må eg avstad og fylle diesel og handle litt på butikken.

 

Håper du Mia kjem deg iløpet av helga, og at du Tonetrall får skikk på maten (slik som eg og bør :D )

 

Ha ei fin helg jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg har notert målene i egen bok hele tiden jeg.. :)

Nå vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte :unsure: . Kom me ut på skitur, elendig føre! Men deilig å komme seg opp på fjellet å se sola :D første gangen siden november! Så ble i grunn i veldig godt humør, sola den ene veien og månen den andre, helt fantasktisk! Men så var det det da, at på vei hjem gikk jeg skikkelig på tyrne, skia eri grunn ødelagte (men ikke brukket) og jeg er, om mulig da enda mer mørbanka i kroppen enn jeg var :( Datt rett ned steinrøysa, så det var ikke noe godt det.. :blink:

 

Godt jeg fikk tatt husvaska før jeg dro ut på tur da hvertfall.. Håper virkelig dere har noen bedre dager enn jeg har for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg har notert målene i egen bok hele tiden jeg.. :)

Nå vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte :unsure: . Kom me ut på skitur, elendig føre! Men deilig å komme seg opp på fjellet å se sola :D første gangen siden november! Så ble i grunn i veldig godt humør, sola den ene veien og månen den andre, helt fantasktisk! Men så var det det da, at på vei hjem gikk jeg skikkelig på tyrne, skia eri grunn ødelagte (men ikke brukket) og jeg er, om mulig da enda mer mørbanka i kroppen enn jeg var :( Datt rett ned steinrøysa, så det var ikke noe godt det.. :blink:

 

Godt jeg fikk tatt husvaska før jeg dro ut på tur da hvertfall.. Håper virkelig dere har noen bedre dager enn jeg har for tiden :P

Men kjære vene da. Går det bra med deg :huh: Håper du ikke er alt for ødelagt. Må si du ser med lyst sinn på ulykken :) Det er godt i slike stunder. Sender deg masse gode bli frisk og rask klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har notert målene i egen bok hele tiden jeg.. :)

Nå vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte :unsure: . Kom me ut på skitur, elendig føre! Men deilig å komme seg opp på fjellet å se sola :D første gangen siden november! Så ble i grunn i veldig godt humør, sola den ene veien og månen den andre, helt fantasktisk! Men så var det det da, at på vei hjem gikk jeg skikkelig på tyrne, skia eri grunn ødelagte (men ikke brukket) og jeg er, om mulig da enda mer mørbanka i kroppen enn jeg var :( Datt rett ned steinrøysa, så det var ikke noe godt det.. :blink:

 

Godt jeg fikk tatt husvaska før jeg dro ut på tur da hvertfall.. Håper virkelig dere har noen bedre dager enn jeg har for tiden :P

 

 

Det der hørtes ikkje heilt godt ut, og som Tonetrall skreiv så håper eg at du ikkje blei altfor ødelagt.

 

Eg har tenkt meg ut ein tur no etter at vi har drukke litt kaffi, går utifrå at kallen kjem traskande snart.

Det er litt sånn potetmjøl føre langs veien her no.

 

I morgon skal eg og minsten på fotball og blir vel vekke storsett

heile dagen.

 

 

God bedring til deg Mia. Klem

 

Ha ein fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Takk for omtanke :D

 

under 20 blå og kuling! Men kom meg ut :D det ble ikke langt, emn hadde med meg kameraet og fikk tatt noe bilder :) ble nok et par tre km også :rolleyes: Blir nok ikke mye trening på meg kommende uke, grunnet kroppens tillstand :P men noen turer skal jeg da klare å få til ;)

 

I dag skal jeg ha fiskegrateng og gulerøtter, gleder meg, den står i ovenen nå :D

 

Ha en fortsatt fin søndag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk ein tur med den eine hunden ikveld, 1,5 time.

Idag har det snøa og blåst heile dagen. I morgon burde eg vel tatt fram skia etter gammalt, får sjå men det blir i tilfelle berre runder på marka her heime. Denne veka har eg gått tur i tilsammen 8,5 time, men pulsklokka seier eg må trene meir :). Trur eg må ordne litt på programmet på klokka :)

 

Håper de har hatt ei fin helg.

 

Snakkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er det bare å ta veien hit, Fjellgeita. Her er det nok snø :)

 

Ellers startet dagen med at jeg snudde meg i senga og ikke orket å stå opp for å trene :o Tror jeg trengte den søvnen. Så nå er det kiropraktor (går tur retur for å bøte litt på - tar ca 25 min hver vei), så til legen og så kommer en kompis til middag. Det blir en koselig dag, og jeg er iallfall uthvilt ;)

 

Veier meg tirsdager en periode fremover nå. Sammen med dere. Resultatet er ikke bra, men kjenner jeg strever med å finne motivasjon. Dessuten har det vært endel festligheter i det siste (hørte selv den var tynn ;) MEN det gode er at jeg er mer inne i moduset nå, så håper at det går bedre fremover.

 

Ha en god dag. Snakkes brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Her er det langt fra regn, fortsatt 20 blå :P Det ble en gåtur på 4km i dag. tror ikke det blir noe mer heller.. Mest lyst til legge meg, men det er jo noe for tidlig til det ;)

 

er bare å slenge seg på tirsdag målinga vet du Tonetrall, og det er jo egentlig aller viktigst å veie seg når ting ikke går helt som det skal!!

 

Er nok en gang spent på morgendagens resultater.. For min del har det vært en helsikkes uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å ta veien hit, Fjellgeita. Her er det nok snø :)

 

Ellers startet dagen med at jeg snudde meg i senga og ikke orket å stå opp for å trene :o Tror jeg trengte den søvnen. Så nå er det kiropraktor (går tur retur for å bøte litt på - tar ca 25 min hver vei), så til legen og så kommer en kompis til middag. Det blir en koselig dag, og jeg er iallfall uthvilt ;)

 

Veier meg tirsdager en periode fremover nå. Sammen med dere. Resultatet er ikke bra, men kjenner jeg strever med å finne motivasjon. Dessuten har det vært endel festligheter i det siste (hørte selv den var tynn ;) MEN det gode er at jeg er mer inne i moduset nå, så håper at det går bedre fremover.

 

Ha en god dag. Snakkes brått.

Jeg tror vi er litt i samme båt, har absolutt ikke lyst til å veie meg i morgen, men for å snu et dårlig mønster må jeg gjøre det likevel....tror ikke resultatet er bra... :(

Min utfordring er helg...jeg lar meg friste til både det ene og det andre og gir litt blaffen rett og slett. Har det med motivasjon å gjøre? Hva tror du? Men vi veier oss likevel, ikke sant? Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Det blei ein tur på 1,5 time idag, litt gangsperr ikveld. Såg feil på pulsklokka igår, eg hadde trena nok likevel :)

 

 

Det kan ha noke med motivasjonen å gjere Buldre, men vi lar oss vel for lett friste og.

De har vel hørt kva han Yngvar i Puls seier, lørdagane er lov med noke godt :D

 

Vi snakkes i morgen jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det kan ha noe med motivasjon å gjøre, men tror det har enda mer med viljestyrke å gjøre ;)

 

Det er lov med noe godt på lørdagene ja, men det er forskjell på noe godt og det å frotse også da :P

 

Venter i spenning på morgendagen.. Nå er det straks natta her! Endelig en dag jeg kan komme meg i seng til høvelig tid :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

30. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. jan: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

 

Merk mine ord sa jeg forrige uke ;) Men herrelig som jeg har strevd for å ikke spise for mye eller ting jeg ikke skal i helgen! Må jo få si at det er verd det når resultatet blir slik :D Etter en så strevsom forrige uke på alle mulige måter med denna kroppen, så er jeg faktisk litt stolt over dette resultatet! Håper det vises på cm neste uke :) Jeg henger fremdeles 1kg etter tidsplanen så får bare jobbe på enda hardere de neste ukene ;)

 

Ha en strålende dag dere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fjellgeita!

Hvordan pulsklokke har du? Sånn som legger opp treningsprogram for deg?:) Håper på svar:)

 

 

Eg har ei Polar F60, har nett tatt den i bruk så eg har ikkje greidd å sette meg inni alt enno. Mia her på tråden er meir "bereist" innen den pulsklokka :D

 

Ho kan sikkert svare deg meir "skikkelig" enn kva eg kan.

 

Lykke til med valg av klokke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha noe med motivasjon å gjøre, men tror det har enda mer med viljestyrke å gjøre ;)

 

Det er lov med noe godt på lørdagene ja, men det er forskjell på noe godt og det å frotse også da :P

 

Venter i spenning på morgendagen.. Nå er det straks natta her! Endelig en dag jeg kan komme meg i seng til høvelig tid :rolleyes:

 

 

Ja, så sant så sant. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

30. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

 

Kan ikkje seie eg har frotsa i mat akkurat, ja eg har trimma 8,5 timer. Måtte faktisk dobbelsjekke den trimmen og det stemde.

 

I dag blir det litt andre planer enn kva eg hadde tenkt, eg skal avstad og hjelpe mor med å handle, måke snø osv.

Skal vi sei byte arbeid?? Har med litt monteringsarbeid til ho :D

 

Ha ein fin dag jenter, no får eg "hive meg rundt"

 

Må legge til litt : Har gått ned ein heil halvkilo siden 2 januar. Håper februar gir meir uttelling. Fatter det ikkje, så gode råd taes imot med stor takk :)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: 1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Så nå at jeg ikke hatt med meg Tonetrall når jeg kopierte i dag tidlig.. Det måtte jeg jo endre på :D

Kommer tilbake til deg Fjellgeita;) Samme ang pulsklokka til anjo88 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5) :huh:

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Takk for at jeg fikk være med videre :) Resultatet er jo som deg, Fjellgeita. Vi er ikke så flinke nå synes jeg.... :angry: Vi må rett og slett skjerpe oss. Hjelper ikke med gåturer, personlig trener etc etc så lenge vi tydelig spiser for mange kcal :rolleyes: Det er jo der det skorter, tydeligevis. Jeg vet at det ikke har gått så bra. I dag har jeg begynt å notere igjen. 4 dager standby på jobben, men satser på at jeg har gått ned endel/litt til neste uke :P Jeg skal gjøre mitt beste. Har altså IKKE lyst på nok en sommer der jeg føler meg "uvel".

 

NOK ER NOK :angry:

 

Ellers gratulerer jeg mia så masse. Strålende resultat. Det er inspirerende at noen av oss er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Er enig med mia. Viljestyrke er nok ordet :) Det er også viktig å finne gode grunner for seg selv på hvorfor det er bra å gå ned i vekt. Men ordet viljestyrke skal jeg bruke mer enn motivasjon :P Det er nok det som gjelder mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Takk for det dere. Dere kan dere også, men dere trenger et spark bak ;) Jeg har kosa meg med biff i dag :D så må komme meg ut på en tur etterhvert :P men nå er jeg så tung og trøtt i kroppen, så må vente litt.. :rolleyes:

 

Mat inntaket er jo vel så viktig som treningen! Jeg kan fortsatt bli enda flinkere med maten. Og denne uka så må jeg jo begrense meg betraktelig siden det blir lite trening, og jeg pleier jo å trene mye! Så det blir tøft.. Dvs bare nok en ny utfordring :D Er veldig glad for at jeg har denne nulltoleranse avtalen frem til påske ang all snacks. For nå slipper jeg den "bare" en bit her, også blir det "bare" en bit der :P

 

Jeg har en ytfordring til dere! Denne uka (frem til veiing tirsdag igjen) skal dere ikke spise kake, potetgull, sjokolade eller annet godteri. Jeg setter viljestyrken deres på prøve for å se om dere faktisk klarer det her. For om dere vil ned i vekt? ja selføgelig vil dere det! Det vil vi jo "alle", men så spørs det da, om dere fortsatt vil være på samme forum neste år på denna tia eller ikke.. Det er faktisk bare opp til dere selv..

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Er sant som Mia sier - vil man noe må man jobbe for det selv. Jeg tar utfordringen.....metoden blir min egen.....men ønsker et resultat..ellers er det jo ingen vits å være med her. Stå på, Mia, jeg er med!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...