Gå til innhold

Nytt år! Nye muligheter!!


Gjest Trixi2
 Share

Anbefalte innlegg

tusen takk Kikk! Ja ting tar tid, du!! Det var gøy å registrere mål og vekt, men gurimalla hvor vanskelig det er å få ut fingeren å få veid og registrert maten.... Kanskje i morgen???

 

Ha en topp uke kikk! Kjenner jeg trenger litt motivasjon..... mandag morgen blues.... og jeg er trøtt og daff.....

 

håper du kommer deg utover. Føler meg ikke i tipp topp jeg heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 763
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Trixi2

håper du kommer deg utover. Føler meg ikke i tipp topp jeg heller :)

Kroppen føles som en sekk, og hodet er fullt av bomull, som liksom prøver å tyte ut av øyehulene... merkelig, og ubehagelig.. Men det går over!!!

 

sola er her, så da blir det nok bedre!!!

 

Ha en toppers dag!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er du i siget? Håper det går bra med deg. Du var jo så godt igang.

Jeg heier på deg vet du.

 

Jeg er medlem også på vektklubb.no og i dag fikk jeg mail om en langweekend til Island. Det hørtes så spennende ut, men var litt dyrt. 10450, , men for et opplegg de hadde. Det hadde vært noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Hei

 

Er du i siget? Håper det går bra med deg. Du var jo så godt igang.

Jeg heier på deg vet du.

 

Jeg er medlem også på vektklubb.no og i dag fikk jeg mail om en langweekend til Island. Det hørtes så spennende ut, men var litt dyrt. 10450, , men for et opplegg de hadde. Det hadde vært noe

Jeg er i spise-siget og gi faen-siget..... :angry: :angry: Men prøver å rette på det!!! flink til å trene, har også trent styrke i 25 min i dag!!! Spisinga er det så som så med.... Men jeg prøver!! Og du kikk??

 

Sånn mail har ikke jeg fått.. var det gjennom VG??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i spise-siget og gi faen-siget..... :angry: :angry: Men prøver å rette på det!!! flink til å trene, har også trent styrke i 25 min i dag!!! Spisinga er det så som så med.... Men jeg prøver!! Og du kikk??

 

Sånn mail har ikke jeg fått.. var det gjennom VG??

 

ja, det var det. Tror ikke jeg melder meg på denne gangen. Kansje neste år hvis det kommer igjen, men hadde vært moro.

Joda jeg prøver jeg og, men lett er det ikke for tiden. Har tenkt å melde meg på kurs til høsten. Denne helgen som kommer skal jeg på sangerstevne med koret. Vi skal til Landskrona og drar torsdag.

Håper du har det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var det. Tror ikke jeg melder meg på denne gangen. Kansje neste år hvis det kommer igjen, men hadde vært moro.

Joda jeg prøver jeg og, men lett er det ikke for tiden. Har tenkt å melde meg på kurs til høsten. Denne helgen som kommer skal jeg på sangerstevne med koret. Vi skal til Landskrona og drar torsdag.

Håper du har det bra

Hørtes ut som en topp tur da!

 

Lykke til med mat og tur!!! Vi bruke rlitt tid, Kikk, men vi skal i mål til slutt!!!! Har vært noen pyton dager, men regner med alt blir bedre nå!!!!!!!

 

Ha en fin-fin dag!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en topp tur da!

 

Lykke til med mat og tur!!! Vi bruke rlitt tid, Kikk, men vi skal i mål til slutt!!!! Har vært noen pyton dager, men regner med alt blir bedre nå!!!!!!!

 

Ha en fin-fin dag!!! B)

 

ja jeg håper ting blir bedre etter hvert. Jeg er ihvertfall flink til å gå.

Jeg har en bakke som er mål å gå opp uten å bli så veldig sliten, men det tror jeg er en lang stund til. Puster og peser som en, ja jeg vet ikke hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg håper ting blir bedre etter hvert. Jeg er ihvertfall flink til å gå.

Jeg har en bakke som er mål å gå opp uten å bli så veldig sliten, men det tror jeg er en lang stund til. Puster og peser som en, ja jeg vet ikke hva

Veldig bra kikk! Og det blir bedre!! snart er du kanskje ute og jogger???!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag.... 97,7kg..... :angry: 30 mai veide jeg 96 og hadde gått opp 300 gram.. og etter det har det bare gått oppover.. Ang vekt så vil jeg den skal gå nedover.. Så her må jeg legge hodet i bløt og lage en plan! Kommer en av dagene!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag.... 97,7kg..... :angry: 30 mai veide jeg 96 og hadde gått opp 300 gram.. og etter det har det bare gått oppover.. Ang vekt så vil jeg den skal gå nedover.. Så her må jeg legge hodet i bløt og lage en plan! Kommer en av dagene!!!!

 

Gi meg beskjed når planen er på plass. Det trengs her også. Merker dessverre at vekten er gått opp. Vi veier det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg beskjed når planen er på plass. Det trengs her også. Merker dessverre at vekten er gått opp. Vi veier det samme

Den er under utarbeiding, hi hi!!

 

Å, jeg har nå sett andre bli gærne og begynt å jogge selv om de aldri før har jogget!! Bare formen kommer seg skal du se!!

Jeg har fått meg en god tur i skogen i dag, ble litt anpusten og svett, deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin dag med trim i bakker som fikk liv i hjertepumpa! Deilig å bli litt svett!

 

Har gått over 14000 skritt i dag! Det er veeeldig bra til å være meg!!!

 

har spist ofte i dag, men har ikke veid og registrert :angry:

 

Det får bli en annen dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt vært på vekta og sett at den går nedover igjen, heldigvis!! Spent på veiedag onsdag! Ellers så har jeg vært flink til å gå tur, har også hatt noen turer i bakker med god puls! Deilig! Har skrevet at jeg skal legge en plan, den er under utarbeiding inni mitt hode.. :rolleyes:

 

Må være en god plan som gjør at jeg fortsetter å gå ned, og planen skal være så gjennomførbar som mulig! Viktig å ikke sette seg for store mål!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trixi2's sommerplan!

 

Trim;

-Skal gå minimum 10 000 skritt pr dag, og om jeg er dårlig må jeg ta det igjen de dagene jeg kan gå... Men snitt på 70 000 skritt pr uke bør jeg klare.

-Minimum 10 trimpoeng pr uke, fordelt på gåturer, styrke og stavgang. Minst 2 turer pr uke hvor jeg får opp hjertepumpa med å gå bakker eller med staver, på minimum 30 minutter.

-Registrere trim og skritt hver dag så langt jeg har internett, evt skrive på lapp og føre inn på data når jeg kommer hjem.

 

Mat;

-Minimum 1 dag pr uke hvor jeg måler, veier og registrerer maten.

-Følge måltidsskjemaet med lite og ofte. Husk å ta med niste!!

-Spise så sundt som mulig. Er flere hverdager enn "helgedager", spise sundt, lite og ofte i hverdagen så kan jeg unne meg mere når vi er borte/har besøk!

-Ved søtsug, gå en tur eller finne noe som er lovlig! Smothies, gullerøtter, noe varmt, light brus eller ett glass vin!

-Huske å spise nok grønnsaker og frukt. Lag smothies, oppskjærte gullerøtter og grønnsaker.

-Drikk nok vann! Begynn ett måltid med minst ett glass vann! Og vann før brus...

 

 

Jeg trenger å gå ned flere kg... Vil gjerne gå ned i vekt i sommer, men det kan bli vanskelig... satser på å komme under 95kg til skolestart i august!!

 

Noe jeg har glemt?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter litt ferietid og betennelser i kroppen har jeg ikke fått fulgt opp sommerplanen min som jeg hadde tenkt.. var på vekta i dag og den viste 97 kg.. jeg skal ta tak, men vet ikke helt når...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående sommermålet mitt så er jeg ikke flink til å drikke nok vann... Og ikke flink nok til å spise gjevnlig, og lite og sundt...

Har vært flink til å gå, til tross for betennelse i benet.. men har ikke fått gått i bakker eller med staver.. Har ca 10 000 skritt om dagen! Og iallefall 1 trimpoeng hver dag!!

 

Må jobbe med maten, og registreringa...

 

Hvordan går det med deg??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

phu... var på vekta og den viste 99,3 kg.... Så nå er det bare å ta tak...

Skal drikke mye vann og gå så mye jeg klarer. Få opp hjertepumpa litt, merket at kondisen hadde blitt værre... Har betennelse i foten...

 

Nå skal jeg inn og registrere mat!!!

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phu... var på vekta og den viste 99,3 kg.... Så nå er det bare å ta tak...

Skal drikke mye vann og gå så mye jeg klarer. Få opp hjertepumpa litt, merket at kondisen hadde blitt værre... Har betennelse i foten...

 

Nå skal jeg inn og registrere mat!!!

 

Hvordan går det med dere andre??

 

Ja, du så også hvordan det var gått med meg. Du er nå under 100 ihvertfall. Jeg skal også dit og det fort. Nå skal jeg snart se på nye Dallas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du så også hvordan det var gått med meg. Du er nå under 100 ihvertfall. Jeg skal også dit og det fort. Nå skal jeg snart se på nye Dallas

Vi skal ned fort, Kikk! Det er iallefall helt sikkert! Nå har jeg veid og skrevet ned alt i dag, kommet opp på 1550, og er sulten... får koke meg en kanne med te....

 

Noen tips til å få kaloriene til å vare leenge?? Middagstips?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ned fort, Kikk! Det er iallefall helt sikkert! Nå har jeg veid og skrevet ned alt i dag, kommet opp på 1550, og er sulten... får koke meg en kanne med te....

 

Noen tips til å få kaloriene til å vare leenge?? Middagstips?? :P

 

Det er kjempebra at du er flink med registrering. Der er ikke jeg enda, det kommer når jeg er motivert for det.

Det verste og vanskeligste når det gjelder matinntaket er jobben min. Jeg jobber med å lage mat og jeg jobber alene. Når det er stille på jobb er det lett å spise. Jeg vet jeg ikke skal, men alikevel gjør jeg det.

Skal prøve igjen i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempebra at du er flink med registrering. Der er ikke jeg enda, det kommer når jeg er motivert for det.

Det verste og vanskeligste når det gjelder matinntaket er jobben min. Jeg jobber med å lage mat og jeg jobber alene. Når det er stille på jobb er det lett å spise. Jeg vet jeg ikke skal, men alikevel gjør jeg det.

Skal prøve igjen i dag

Ja man må gjøre det når man er motivert. Jeg skrev i går og skal skrive i dag... og kanskje flere dager! Merket at jeg har tilegnet meg flere ferievaner... Jeg tar litt, eller jeg tar litt til, det er jo ferie, må jo kose seg osv.. Jeg var skikkelig sulten i går og tenkte bare på mat... så lurt å skrive nå for å få ett overblikk.. Skjønner godt at det er vanskelig å ikke forsyne seg av maten på jobben din.. Husker jeg jobbet med mat og kioskvarer en gang i min ungdom! Da hadde jeg som en regel at jeg bare spiste nista, og ikke forsynte meg med noe annet fra jobben.. Jeg har samlet sammen alt av potetgull og gotteri og mannen min har gjemt det! Ikke så lett å ikke forsyne seg når man er hjemme hele dagen..

 

Ha en fin-fin dag! Lykke til Kikk!! :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...