Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Fint å ha deg tilbake, Rosa! -Både i tråden og i rette modus! :)

Syns du er flink som er kommet godt i gang på SATS!

Kjenner meg godt igjen i det du sier om at du har vært på sjokolade- og chipskjøret... Har falt igjennom litt i helgen, jeg også. Har blitt så demotivert av at det har gått så sent nedover med meg når jeg har vært så flink! Var nede i 80,4 fredag morgen, men oppe igjen i 81,5 i dag... Grrrrr!

 

Attpåtil er jeg på vei på vinterferie til fjells, der andre står for menyen, og jeg ikke kan ha mine faste treningsrutiner. Huff! Lover ikke bra. Ute av kontroll da. Kjenner jeg står i fare for å unne meg godteri på turen fordi jeg vil gi blaffen, fordi det er synd på meg. Utrolig teit! Men jeg skal prøve å holde meg i nakkeskinnet! Har skaffet skiutstyr til alle barna nå, så målet for uken er å være mye ute på ski, hele familien! Trenger streng kontroll og hjelp fra dere!

 

Å, så gjerne jeg vil klare mitt delmål 2!!! Men det er utopi å klare minus 2,5 til 1. mars....

 

Tror jeg må gjøre alvor av den kontoen jeg snakket om, hvor jeg setter av belønning som går til meg selv dersom hovedmålet mitt nås innen 1. juli, men gis til mannen dersom jeg ikke kommer i mål. Har opprettet kontoen, men ikke satt inn noe... skulle vært 3000 der nå. Har tenkt at det er dyrt påfunn dette, men har jeg råd til å la være? Det vil nok motivere meg!

 

Tvi, tvi, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å ha deg tilbake, Rosa! -Både i tråden og i rette modus! :)

Syns du er flink som er kommet godt i gang på SATS!

Kjenner meg godt igjen i det du sier om at du har vært på sjokolade- og chipskjøret... Har falt igjennom litt i helgen, jeg også. Har blitt så demotivert av at det har gått så sent nedover med meg når jeg har vært så flink! Var nede i 80,4 fredag morgen, men oppe igjen i 81,5 i dag... Grrrrr!

 

Attpåtil er jeg på vei på vinterferie til fjells, der andre står for menyen, og jeg ikke kan ha mine faste treningsrutiner. Huff! Lover ikke bra. Ute av kontroll da. Kjenner jeg står i fare for å unne meg godteri på turen fordi jeg vil gi blaffen, fordi det er synd på meg. Utrolig teit! Men jeg skal prøve å holde meg i nakkeskinnet! Har skaffet skiutstyr til alle barna nå, så målet for uken er å være mye ute på ski, hele familien! Trenger streng kontroll og hjelp fra dere!

 

Å, så gjerne jeg vil klare mitt delmål 2!!! Men det er utopi å klare minus 2,5 til 1. mars....

 

Tror jeg må gjøre alvor av den kontoen jeg snakket om, hvor jeg setter av belønning som går til meg selv dersom hovedmålet mitt nås innen 1. juli, men gis til mannen dersom jeg ikke kommer i mål. Har opprettet kontoen, men ikke satt inn noe... skulle vært 3000 der nå. Har tenkt at det er dyrt påfunn dette, men har jeg råd til å la være? Det vil nok motivere meg!

 

Tvi, tvi, alle sammen! :)

OK, ,Du ber om det:Bestem deg for å skeie ut en eller to kvelder denne uken that's it, og fokuser på å være mest mulig med aktivitet med barna, ute og inne. Lek gjemsel inne, rull rundt på gulvet med ungene i kilekamp, få med barna på spurtekonkurranser ute, og så turer med ski på beina:) Rapport over hvordan uka har gått må du gi oss her inne, så lover vi ( i alle fall jeg) å også være flink sammen med deg! Sammen er vi sterke! Let's do it!!!!! Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimismen råder igjen etter to gode (les:Relativt sunne) dager. Vekta kryper litt nedover igjen, motivasjonen er på topp og jeg gleder meg til å reise til SATS om en liten time for litt ny trening:) Måtte det vare heeeeeelt til juli!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ,Du ber om det:Bestem deg for å skeie ut en eller to kvelder denne uken that's it, og fokuser på å være mest mulig med aktivitet med barna, ute og inne. Lek gjemsel inne, rull rundt på gulvet med ungene i kilekamp, få med barna på spurtekonkurranser ute, og så turer med ski på beina:) Rapport over hvordan uka har gått må du gi oss her inne, så lover vi ( i alle fall jeg) å også være flink sammen med deg! Sammen er vi sterke! Let's do it!!!!! Lykke til!

 

TAKK, Rosa!!!!! Trengte den responsen der! Skal følge rådet ditt! -Om de to dagene med tillatt utskeiing, for så å hanke meg STRAMT inn igjen! Og de to dagene må bli bilturen til feriestedet i går, samt dagen i dag. Handla nemlig en løsvektgodtpose til turen i går, og så hadde vi et stopp på turen med god og mye mat fra pizzabakeren, sammen med iskald Cola! (Cola er elsket og hatet av meg. Jeg drikker ingen av de andre svarte brustypene, for meg blir de for kunstig på smak, men ekte kald coca cola er godt, helt til det blir for mye. Da er det bare ekkelt... Eller om jeg har holdt meg unna sukker lenge, da er det altfor søtt. Men den har evne til å gi meg et tilfredsstillende kick iblant. Dog vet jeg så inderlig vel hvor mange uheldige sider det er ved drikkingen av den).

 

Litt underlig at jeg valgte å handle smågodt til turen når jeg har vært så flink på vanlige lørdager... Det forteller meg om humøret jeg har vært på vei inn i de siste dagene. Hvor jeg ikke gidder prøve lenger...

 

Utskeiing på bilturen, med andre ord... Men vi spiste ikke opp søtsakene. Bra at ikke alt ble inntatt, men dumt at vi har noe igjen... :o

 

Heldigvis har vi ikke hamstret, så muligheten bør være svært så god for å hente seg inn igjen fra i morgen av. Restene av pizza og cola klarte jeg å la ungene få til lunsj i dag. Rørte det ikke selv, og er veldig fornøyd med det.

 

Angående aktivitet, så ble jeg oppgitt da jeg våknet opp i snølandskap i øs pøs regnvær.... :blink: Skulle jo på VINTERFERIE, og endelig på ski med samtlige familiemedlemmer.

 

Men nå har været lettet. Skjønt snøen er søkk våt. Vi har bestemt oss for å prøve likevel. Her skal vi i aktivitet! ;)

 

Takk for at du trekker meg opp av gjørma, Rosa! Jeg var virkelig i gi-blaffen-humør! Men du klarte endre tankene mine! Skal være flink resten av ferien. Og så skal jeg rapportere her mer enn jeg hadde tenkt i ferien. Må det.

 

 

 

Optimismen råder igjen etter to gode (les:Relativt sunne) dager. Vekta kryper litt nedover igjen, motivasjonen er på topp og jeg gleder meg til å reise til SATS om en liten time for litt ny trening:) Måtte det vare heeeeeelt til juli!!!!!

 

Blir inspirert av å lese dette, også! Heldigvis har jeg samme opplevelse så friskt i minne selv, at jeg klarer finne iver for å være tilbake i samme situasjon igjen.

 

Har lovet meg selv å være positiv og nyte å være på ferie, men legger ikke skjul på at jeg gleder meg til å komme tilbake til faste rutiner igjen!

 

Joda, Rosa, den gode rutinen du er kommet inn i nå, skal vare helt til juli, minst! Vi klarer det sammen! :)

 

Lykke til til deg, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp!!

 

I dag skulle jeg registrere trimmen, som jeg gjorde sist uke uten noe problem. Ikke husker jeg hva jeg var inn på for å få gjort det heller. Føler seg litt dum som må spørre om dette men...............

 

 

Håper på hjelp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp!!

 

I dag skulle jeg registrere trimmen, som jeg gjorde sist uke uten noe problem. Ikke husker jeg hva jeg var inn på for å få gjort det heller. Føler seg litt dum som må spørre om dette men...............

 

 

Håper på hjelp :(

 

Må bare si ifra at jeg fikk dette til likevel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Bra du fant ut av det, niara!

 

Jeg lovet å rapportere her i løpet av ferien...

 

Hva skal jeg si...? Treningsmessig kan man si jeg har hatt uflaks, da skiskoen min løsnet fra sålen... det har begrenset trimmulighetene på ski. :angry: Kostmessig har jeg forsøkt å være flink. Ikke skeiet veldig ut slik jeg kunne gjort i en ferie. Men jeg har slitt litt likevel. Jeg nyter å være på tur, i besøk, slappe av fra hverdagsstress og være sosial med mennesker jeg ikke ser så ofte, men jeg HATER å ha null kontoll i forhold til rutinene jeg kjører hjemme med stramt kosthold og fast trening. Her er det vertskapet som velger meny, og ikke akkurat slankekost. Jeg gruer meg til å gå på vekta når jeg kommer hjem i helga. Har sterk mistanke om at jeg har gått opp en del av det jeg har slitt for å komme ned...

 

Men når det er sagt, så nekter jeg å dvele ved det og miste motet! Jeg SKAL videre nedover. 2012 skal jo bli MITT ÅR! -da jeg virkelig greide å komme i mål! Jeg SKAL!!!!

 

Minner meg selv om at jeg for to uker siden var 9 kg mindre enn jeg var i mai 2011! Klapper meg selv på skulderen for det. Nå er det bare å akseptere at jeg har hatt en måned med stanging i veggen, legge det bak meg og gå videre.

 

Tror jeg må lese dette innlegget om igjen etter veiing på søndag, så jeg ikke mister motet.

 

 

Hvordan går det med dere andre? Stille her i tråden! Finner igjen noen få av dere i egne eller andre tråder, det er bra, men er det også mange av dere som har pause fra forumet? Savner å høre hvordan det går med dere! Gi lyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mittår: Synes du er flink jeg, til tross for ferie og at vertskapet bestemmer mat.Og du er mer bevisst ifht. hva du har puttet i deg ifht. andre ferier, så klapp deg på skulderen! Man skal jo sosialisere og leve oppi alt slankefokuset også;)

 

For min del har uken gått veldig bra. Vekta viste i dag minus 0,9 siden lørdag:) Har kun hatt en utskeielse, i dag, delte en kanelbolle med en venninne, men det er vel ikke det verste. Føler i alle fall at ikke den utskeielsen skal velte fokus og "lasset":)

 

Begynner endelig, tror jeg, å forstå kroppen min bedre ifht. matinntak og trening. Vekta står bomstille når jeg trener hardt/lenge ,mens grammene kryper nedover og nedover dag for dag de gangene jeg f.eks småjogger rolig/sykler til jeg bare blir litt småsvett. Mon tro om min kropp tror det er fare på ferde ved høy intensitet og derfor lagrer all energi den får,men at den ikke tror det er så farlig når jeg trener/beveger meg roligere? Har jo holdt på med mye og hard trening i to-tre år uten at vekta rikker seg, snarere tvert om, så kan være noe i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Rosa: Takk for feedback og oppmuntring! Det tar jeg til meg. Er enig med deg i det du sier!

 

Og så syns jeg du har vært knallflink nå!!! Gratulerer med 0,9 ned! Det er BRA!

 

Jeg syns teorien om kroppen din høres logisk ut. Jeg har opplevd det samme. I ukene hvor jeg gikk minst ned, nylig, er perioden jeg trente mest... Gikk mer ned da jeg hadde en hviledag mellom hver økt. Selv om dette gjelder hyppighet og du snakker om intensitet, kan det nok være noen fellestrekk her likevel.

 

Nå sitter jeg i bilen på vei hjem fra ferie. Skal skjerpe meg på turen hjem. Vi har nemlig hatt den vane å kose oss litt ekstra når vi er på langtur... Men ikke i dag. I dag får det nydelige solskinnet og flott natur være kosen.

 

Klarer nok ikke vente til søndag med veiing når jeg er hjemme. Tar nok en sniktitt i morgen tidlig. Rapporterer da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Jeg VISSTE det!!! I morges fikk jeg bekreftet de harde fakta! OPP i vekt i vinterferien! Og ikke lite heller! Burde ikke være mulig å gå opp 2,6kg på seks dager! Har slitt så voldsomt med å gå ned disse kiloene i ukene i forkant, og så spretter de på igjen SÅ lett! :angry: Grrr!!!

 

Ja, ja... Har bare meg selv å takke! (Dog har vi kun blitt servert loff av vertskapet, så mulighetene mine var ikke så mange til å holde kosten i sjakk).

 

Gir meg ikke! Har vært flink til å holde meg i nakkeskinnet denne lørdagen, i hvert fall! Nå SKAL jeg NEDOVER!!!

 

Denne vinterferien har i hvert fall vist meg at jeg skal kjøre full skjerpings i påskeferien, hvis jeg ikke skal fyke ytterligere opp igjen i vekt!

 

Jeg reiser meg opp, børster av meg støvet og fortsetter på turen nedover mot målet! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Ok, -dersom jeg hadde klart å vente til veiedagen, i dag, hadde skuffelsen blitt litt mindre enn i går. I dag ville vinterferiens oppgang vist 1,8kg opp og ikke 2,6. igår veide jeg 84,1 og i dag: 83,3

Stor forskjell fra i går til i dag. Var flink i går, og lørdag morgen var jeg muligens fortsatt litt oppblåst i magen pga alt det fine brødet vi fikk servert i ferien.

 

Men likevel, vekten har gått i feil retning, og det må jeg betale for nå. Det er så surt at det skal kunne ta mange uker å gå ned samme mengde kilo som det kan ta få dager å legge på seg igjen!

 

I dag skal vi i familiebesøk og feire bursdag! :) Gleder meg til det! Men klarer jeg å begrense meg? :blink:

 

Festlighetene står i kø hos oss nå i mars, så dette kan bli spennende... SKAL bli ferdig med 80-tallet før april!!! Delmålet innen da var jo i utgangspunktet 75kg... så 79 skal jeg i hvert fall klare. Februar har vært hard! Nye muligheter i mars! :)

 

Godt jeg skal på både Zumba og pilates i morgen. Glad hverdagen er tilbake!

 

 

Bare noen uker siden jeg var nede i 80,7kg, så vekta i dag viser meg veldig tydelig at jeg har hatt en sprekk. Men nå har jeg lært (enda en gang...) at jeg ikke kan lure meg selv eller kroppen. Dyr lærepenge! Men den virker! Mars - og påsken spesielt - skal jeg være knallflink!

 

I can do it!!!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Skrekk og gru, -jeg er fortsatt våken...

Har blitt oppslukt i nye og gamle tråder innpå her, som jeg bare måtte lese meg opp i/bli med i/rapportere i. :)

 

Skal skynde meg å køye snart...

 

Nevnte i en annen tråd at jeg har som mål å se 7-tallet først på vekta innen april. Men det er jo litt nedtur, det, for mitt neste delmål var jo 75kg til 1. april... Usikker på om jeg skal være nådig med meg selv og endre på signaturen min, -den viser jo at jeg er en hel måned på etterskudd...!!! ELLER skal jeg la den stå som den er og konkurrere litt med meg selv? Se om jeg klarer ta igjen litt av det jeg har tapt i februar...?

 

Må tenke litt på den... Snill og nådig eller kamplar konkurranse? Hmmm...!

 

Bursdagsbesøket i dag gikk fint! Nokså. Forsynte meg litt av kake og bolle, men hadde en veldig sunn middag tidligere på dagen, så jeg tror ikke det har gått så verst. Må rett og slett på vekta i morgen også, jeg, ble litt nysgjerrig på hvordan jeg har klart meg. Vi får se i morgen tidlig.

 

Nå kaller puten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nok er nok

Hei!

Nå har jeg lest litt i tråden din (ikke alt, var for mange sider:)

Og hvis det er greit, vil jeg gjerne henge meg litt på her?

Er med i tråden "ned 10 kg til påske", men det er ikke så mye aktivitet, så jeg kikker litt rundt andre steder også. Kjenner jeg trenger motivasjon og "fellesskap"..hehe.

En annen grunn til at jeg stoppet opp akkurat ved din tråd, er fordi vi er så like.

Jeg er 1.77 og begynte på 88 kg. Jeg er nettopp ferdig med mitt første kurs og gått ned en del. Jeg er SUPERnøye på registrering og veiing av mat foreløpig. Det har gitt meg en del ahaopplevelser. Det er jo så klart litt kjedelig, men jeg fortsetter en stund til, for jeg ser at det virker. Og jeg har beinharde mål videre og gir meg absolutt ikke her!:)

 

Håper at nedgangen er jevn og trutt både for meg og deg herfra, skjønner at oppgang er kjipt. Er det ikke rart at det er så vanskelig å gå ned og SÅ lett å gå opp? Uff...

Men forhåpentligvis vil du gå kjappere ned disse "nye" kiloene, de kan jo ikke sitte så godt fast?;)

 

Ha en fin ukestart! You can do it!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mittår: Gjort er gjort, spist er spist, og både du og jeg skal kvitte oss med det fæle 8-tallet før april! Du klarer det! 2012 ER ditt år!!!!

 

Jeg snikveide meg en sving i dag har hatt en helg med venninnetreff m/ overnatting og middag og overnatting hos mine foreldre,og slike helger pleier å ta litt av mat-og godismessig sett, men tenke seg til viste vekta minus 100 gram (hhehe alle monner drar) siden fredag til tross for både sjokolade vin og litt potetgull i helga. Siden forrige uke har vekta nå endret seg 1,2 kg. i riktig retning, er veldig happy!

 

I dag lot jeg meg desverre friste av en brownie og litt sjokolade som min mann overrasket meg med etter en helg i Loverpool men planen er å trene det vekk i kveld og så ny frisk i morgen. Føler meg pigg og full av pågångsmot, ,sammen klarer vi dette, jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei!

Nå har jeg lest litt i tråden din (ikke alt, var for mange sider:)

Og hvis det er greit, vil jeg gjerne henge meg litt på her?

Er med i tråden "ned 10 kg til påske", men det er ikke så mye aktivitet, så jeg kikker litt rundt andre steder også. Kjenner jeg trenger motivasjon og "fellesskap"..hehe.

En annen grunn til at jeg stoppet opp akkurat ved din tråd, er fordi vi er så like.

Jeg er 1.77 og begynte på 88 kg. Jeg er nettopp ferdig med mitt første kurs og gått ned en del. Jeg er SUPERnøye på registrering og veiing av mat foreløpig. Det har gitt meg en del ahaopplevelser. Det er jo så klart litt kjedelig, men jeg fortsetter en stund til, for jeg ser at det virker. Og jeg har beinharde mål videre og gir meg absolutt ikke her!:)

 

Håper at nedgangen er jevn og trutt både for meg og deg herfra, skjønner at oppgang er kjipt. Er det ikke rart at det er så vanskelig å gå ned og SÅ lett å gå opp? Uff...

Men forhåpentligvis vil du gå kjappere ned disse "nye" kiloene, de kan jo ikke sitte så godt fast?;)

 

Ha en fin ukestart! You can do it!!!:)

 

 

Hei nok er nok! Så utrolig koselig melding fra deg! Du er veldig velkommen i tråden og i fellesskapet her! :) Artig at vi har så likt utgangspunkt og mål! Ja, jeg er enig i at det er viktig å ha noen å kjempe sammen med. Jeg har hatt god hjelp av dette forumet!

 

Jeg syns du skal fortsette registreringen og veiingen av maten din når du opplever at det virker så godt for deg. Jeg ville også gjerne gjort det for å være mer sikker på kaloriinntaket, men jeg har rett og slett ikke overskudd og tid til det pga over-gjennomsnittet-travel-hverdag, så jeg må kjøre cirka-mål, jeg veide da jeg gikk mitt første kurs for åtte år siden, og prøver kjøre samme opplegg nå som dengang. Vet sånn cirka hva jeg må spise. Fortell gjerne om ahaopplevelsene du har hatt med veiingen.

 

Så flink du har vært med nedgangen siden du startet kurset! Ser det i signaturen din. Jeg er imponert! Blir kjekt å fortsette nedover sammen med deg! Skal du gå nytt kurs?

 

Hva trener du?

 

Ja, jeg tror jammen jeg går raskere ned de kiloene jeg la på meg forrige uke! I dag veide jeg 82,9 til tross for bursdagsbesøk i går og litt utskeielser. Ned 400g på ett døgn (tre dager på rad har vekten vist 84,1kg 83,3kg og 82,9kg...)

 

Og i kveld har jeg svidd av enda mer... Har vært på zumba og pilatestrening! og spist veldig sunt i dag! Nå kjenner jeg at jeg er på rett kjøl igjen! :)

 

Mittår: Gjort er gjort, spist er spist, og både du og jeg skal kvitte oss med det fæle 8-tallet før april! Du klarer det! 2012 ER ditt år!!!!

 

Jeg snikveide meg en sving i dag har hatt en helg med venninnetreff m/ overnatting og middag og overnatting hos mine foreldre,og slike helger pleier å ta litt av mat-og godismessig sett, men tenke seg til viste vekta minus 100 gram (hhehe alle monner drar) siden fredag til tross for både sjokolade vin og litt potetgull i helga. Siden forrige uke har vekta nå endret seg 1,2 kg. i riktig retning, er veldig happy!

 

I dag lot jeg meg desverre friste av en brownie og litt sjokolade som min mann overrasket meg med etter en helg i Loverpool men planen er å trene det vekk i kveld og så ny frisk i morgen. Føler meg pigg og full av pågångsmot, ,sammen klarer vi dette, jenter!!!!

 

Rosa, -takk! Du er så flink til å oppmuntre meg! Setter stor pris på at du er her i tråden, også! JA! Vi SKAL kvitte oss med 8-tallet!!!

 

Så flink du har vært som har klart å gå nedover i helgen du har hatt! Vanvittig bra jobba å klare å ikke gå opp på en sånn helg! Jeg syns du skal klappe deg selv på skulderen! Og 1,2 er jo SUPERT! Så herlig følelse!

 

Jeg gleder meg veldig til jeg er tilbake der jeg var før vinterferien, og jeg ikke lenger slanker meg "om igjen"/i reprise... Å, hvor jeg gleder meg til å se 7-tallet! Både hos meg selv og hos dere! Heier på oss! :)

 

Så bra at du allerede har trent bort brownien og sjokoladen! ;) Da slipper du tenke mer på den. Det var jo fint av mannen din å glede deg! Kjekt å se at du er så pigg og motivert for fortsettelsen! Det smitter!

 

Takk for at dere er i tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Nok er nok! Fint å få flere her inne som kan pushe hverandre!

 

Mitt år:Der ser du! Nå er du på track igjen! Bra!!!!!!

 

For min del har dagen gått relativt greit, men merker at jeg har vært litt mer sulten i dag etter gårsdagens treningsøkt (som jeg forresten ble veldig fornøyd med. Klarer nå å jogge i ca. 2,7 km og løfte ca 10 kg. vektstang for div. styrkeøvelser, dette går fremover!!!!!!)Lurte seg inn et par after eight biter her nå i kveld, men det er ikke nok til å finte meg ut fra min gode steam, så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Velkommen skal du være Nok er nok! Fint å få flere her inne som kan pushe hverandre!

 

Mitt år:Der ser du! Nå er du på track igjen! Bra!!!!!!

 

For min del har dagen gått relativt greit, men merker at jeg har vært litt mer sulten i dag etter gårsdagens treningsøkt (som jeg forresten ble veldig fornøyd med. Klarer nå å jogge i ca. 2,7 km og løfte ca 10 kg. vektstang for div. styrkeøvelser, dette går fremover!!!!!!)Lurte seg inn et par after eight biter her nå i kveld, men det er ikke nok til å finte meg ut fra min gode steam, så det så!

 

Så flink du er, Rosa! Og glad på dine vegne for at du får lov og mulighet til å trene igjen! :)

 

Jeg trodde jeg skulle ha en restitusjonsdag i dag ;) Mellom zumba/pilates i går og svømming i morgen. Men nei, -jeg fikk en bedre ide! Gutten min skulle i barnebursdag i ettermiddag, og jeg fikk det for meg at i steden for å utnytte tiden til husarbeid mens han var vekke, lot jeg hus være hus og dro på trening mellom bringing og henting av gutten. Det betød TO herlige timer med trening på studioet i nærheten! Tror jeg har blitt hekta på trenig... :o

 

Fikk endelig kommet igang med intervalltreningen til Yngvar Andersen fra Puls, 100 meter sprint i slakk oppoverbakke, ti repetisjoner. Har forsøkt å følge hele hans prosjekt lenge, men ikke kommet i gang med intervall pga glatten ute. Men ENDELIG fant jeg ut av å få det til på tredemølle! Fikk en super økt: Først 1 km oppvarming på møllen i form av rolig jogg, så intervalltreningen, så jogg til jeg var oppe i 5 kilometer til sammen. Så en halv times styrketrening. Jeg så på klokken og fant ut at jeg hadde goood tid før jeg skulle hente gutten, så det ble en kilometer på elipsemaskin, litt mer styrke og så 2 kilometer hurtig gange på møllen til slutt, -til fengende musikk!

 

For en deilig følelse etterpå! :D

 

Svømming i morgen! Gleder meg til det også. Prøver å slå ihjel kjedelig svømmetid med å øve bedre teknikk. Endelig får jeg til å svømme med hodet nedi vannet og bedre pusteteknikk. Det hjelper for nakken å slippe å heve hodet. Kjekt å "ha noe å gjøre på" mens jeg svømmer...

 

Jeg var også fornøyd med meg selv da jeg klarte motstå kake på lunsjrommet i dag. Bursdagsfeiring. Koste meg med rugbrødet mitt med makrell, jeg! ;)

 

I morgen har jeg en femåring i hus, som skal feires! Og så blir det barnebursdag for han lørdag og familiebesøk søndag. Kommer jeg gjennom det uten sprekk? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Tror jeg har bestått denne bursdagen. Han valgte pannekaker til middag. Jeg hadde planlagt å bare spise en, men det ble to. Men det er vel ikke så hakkande gale? Det var jo middagskvoten. Dessuten svømte jeg i en time i dag.

 

Har ordna meg en ekstra pilatesøkt i uka fremover, også. Nå blir det pilates hver mandag og torsdag. Er fersk utøver i faget, men har en veldig dyktig instruktør, og jeg liker treningsformen bedre og bedre. Gir god holdning, og styrker og strammer de delene av kroppen jeg sliter mest med: rygg og min postgravide mage... Verdsetter å ha funnet en treningsform som trener kjernemuskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mittår! Jøye meg så flink du er til å trene! Og vel bestått bursdag etter min oppfatning! Opptrening av kjernemuskulator er gull verdt etter graviditet, ja. been there done that osv;)

 

Jeg er strålende fornøyd med egen innsats på treningsfronten i dag. Var såååååå sliiiiiten og trøtt og småpjusk etter jobb i dag men middag,en liten hvil og lek med barna gjorde underverker nok til at jeg reiste på SATS og trente 45 min. spinning deiiiiliiiig! Og veeeeldig slitsomt;) Regner med gangsperre i morgen siden jeg ikke har spinnet på 6 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Godt jobba i dag, Rosa! Ære til deg for at du kom deg ut igjen på trening etter en lang og krevende dag. Kan være fristende å sige sammen da. Kjekt at ungene gir deg energi!

 

Jo, jeg er fornøyd med treningsinnsatsen min. Har nesten trent hver dag etter vinterferiens smell! Kjenner jeg må passe meg for ikke å bli FOR fokusert på trening, både fordi kroppen trenger hvile, og fordi det lett kan gå ut over andre ting. Dog bestemte jeg meg for (som et nyttårsforsett) at jeg skulle gi meg selv lov til å prioritere tid til meg selv litt mer dette året. Og trening er en fin måte å unne meg selv noe godt.

 

Så fra en slik treningsuke i januar-februar:

Mandag: pilates/zumba mandag

onsdag: svømming

Fredag: elipse/styrke på apparater

 

-Har det utviklet seg til en sånn uke i det siste:

Mandag: pilates/zumba

tirsdag: intervall på tredemølle, pluss div styrke og løping

onsdag: svømming

torsdag: pilates

fredag: elipse/styrke

Lørdag: hjemmetrening på min gamle og ubrukte Lateral Thigh Trainer fra TVshop, den har sett en ny vår...

Søndag: tur med familien

 

Vanvittig!!!

 

Og jeg som trodde at jeg ikke hadde tid til trening før!!

Men nå skal det sies at jeg ikke jobber full stilling. Fri onsdag, og slutter tidlig fredag, så både onsdag og fredag trener jeg på formiddag, mens barna er på skolen/barnehage, og mandag og torsdag mens de (nesten) er lagt om kvelden. Sånn sett går det ikke så veldig ut over familien. Kun det at jeg ikke har tid til så mye annet når jeg har fri for meg selv, enn trening. Men det lønner seg i form av bedre helse.

 

Glad jeg begynte på nok et pilateskurs i dag, så får jeg lært det skikkelig. Har virkelig oppdaget en utmerket treningsform jeg kommer til å fortsette med. Kommer nemlig til å redusere min heftige treningsinnsats når jeg har nådd vektnedgangsmålet mitt (for å få tid til å leve litt, også), men gir meg ikke med pilates, zumba og svømming, kanskje bare endre hyppighet.

 

Det er virkelig et luksusproblem at det er blitt så gøy å trene ulike grener at jeg sliter med å begrense meg... Elsker latinorytmene i Zumba, også!

 

Nå står snart helgen for tur, med to bursdagsbesøk og kakemat i bøtter og spann. :blink: Ønsk meg lykke til! Full skjerpings!

 

Natti natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

I dag var det for første gang på lenge grusomt og uutholdelig på elipsemaskinen! Skulle gå 5 km på den, i underkant av en halvtime. Jeg svettet som en sil og orket eller gadd egentlig ikke fullføre. Men jeg GJORDE det!!! SEIER!!! Underveis høte jeg stemmene til både Yngvar Andersen, Anna Anka og min egen optimistiske indre stemme.

 

"Berre gjer da!"

"Passert 19 minutter nå! -Bare ett minutt igjen, så begynner kroppen din å forbrenne fett!!!"

"Du klarer det!"

"Kom igjen!"

"Se for deg sommerklærne du vil så gjerne inn i! Du nærmer deg!"

"Snart i mål!"

"Tenk så godt det gjør etterpå!"

"Du er knallflink!"

...om mange flere!

 

Det var ikke måte på hvilke TP-rop og skrik jeg hørte i hodet!

Er det dette som kalles selftalk?

Det funket i hvert fall.

 

Det var herlig å kjenne at jeg klarte å fullføre! Er så fornøyd! I dag har jeg fysisk klappet meg selv på skulderen etterpå.

 

Men når det er sagt, må jeg innrømme at jeg gruer meg til alle fristelsene i helgen! To bursdagsbesøk!!!

 

Her må det konsentrasjon til!

 

God helg, og tvi tvi, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag: 82,4 (dvs. 400 gram ned siden forrige lørdag).Kunne lett ha vendt meg til å gå ned 1,2 kg som i forrige uke, men er klar over at det ikke skjer så ofte med meg, så er vel sånn ganske fornøyd.

 

I dag har jeg gått på ski i ca. 1 time og 10 minutter. I dag ER det lørdag, så har hatt en kontrollert utskeielse i form av litt pizza, og en eplemuffins. Har planer om en sjokoladebit til kvelds og ellers frisk oppskåret frukt.

 

Stå på jenter! God helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Jaaaaaaaaaaaa!!!! -Jeg har bestått barnebursdagen med glans! :D

Det florerte av pølser, brus, sjokoladekake, edderkoppmuffins, is, m.m hos oss. Det jeg spiste underveis, var mine to lunsjskiver: grovt rugbrød med makrell i tomat og leverpostei med grønt! Og drakk et stort glass vann! :) Å, så fornøyd det går an å bli!

 

Taco i kveld... Ble ikke for lite av det... Har ikke spist for mye av det, men muligens mye til å være måltid sent på kveld.

 

Veiedag i morgen, så det har litt å si akkurat nå! Spent på tallet.

 

Akkurat nå sier fornuften min at jeg skal lande i sofan etter en lang og aktiv dag, mens slankemotivasjonen min sier jeg bør ta en økt på stepmaskinen min... Hm! Hva gjør jeg da? Det er jo lørdagskveld... Men veiedag i morgen... Vil så gjerne se et kjekt tall!!! :huh::rolleyes:

 

Lørdagskosen etter tacoen ble deilig smoothie, fast innslag hos oss på lørdagene det, nå, -og en neve salta cashewnøtter, samt to helsesjokolader. Koste meg med det! Og savnet ikke stikke hånda borti chips- eller smågodtskåla som stod på bordet for de andre. Deilig å se at snopebehovet blir mindre, bare jeg klarer lide meg gjennom avrusningen. ;)

 

Det var lørdagen. I morgen kommer en ny, og større utfordring: Familiebursdagsbesøket. Der er jeg liksom en del av festligheten. I barnebesøk er jeg "arrangør", og trenger ikke spise. I morgen bør jeg delta. Men tror jeg skal planlegge på forhånd. Et lite sjokoladekakestykke, som skal maules over laaaang tid, og er blondestykke av eplekaka (blondestykke= et kakestykke som er så tynt av du kan SE gjennom det... ;) ) Is hører med varm eplekake, og jeg kjøpte inn den isen jeg er MINST glad i selv, vaniljeis. Tror det vil funke, slik at jeg klarer meg med en spiseskje.

 

Heldigvis er dette besøket i etterkant av veiingen, som tas på morgenkvisten i morgen. Så da har jeg en hel uke på meg til å trimme av eventuelle utskeielser. :P Men vil selvsagt forsøke å holde meg i tømmene. Har jo nettopp fått svi kraftig etter oppgangen i vinterferien, og sliter fortsatt med å komme meg ned igjen til der jeg var før ferien.

 

Rosa: Gratulerer med nedgang! Så deilig! Flink du har vært på ski i dag, da! Du fortjener kontrollert utskeielse lørdagen! Det unner jeg meg selv, også. Dette skal jo være livsstilsendring, så vi trenger å tillate oss litt dersom vi ikke skal sprekke helt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Yeesss!!! -Veiedag i dag. Veier 81,4kg nå. Vanskelig å sette opp hvor mye nedgangen egentlig er fra sist søndag, i og med at jeg hadde den kraftige smellen og oppgangen på 2,6kg på 6 dager i vinterferien. Dette var trolig kilo som satt løsere og dermed gikk jeg ned slik de neste tre dagene:

 

veide 84,1kg søndag for en uke siden, 83,3kg mandagen, 82,9kg tirsdagen

-merkelig med så kraftig nedgang tre dager på rad!

 

I dag var vekten altså 81,4 kg. I grunn veldig fornøyd med at jeg er raskt på vei tilbake der jeg var før vinterferien, men tror ikke hele dette vekttapet er fett, jeg tror jeg var litt oppblåst og full av søppel i kroppen etter en uke i besøk med nesten bare loffservering, pizza, og godtreriutskeielser! Var i gi-blaffen-humør den uken fordi jeg hadde hatt en hel måned med treg nedgang, tross god innsats.

Men den lærepengen, samt herlig motivasjon fra mange av dere her i trådene, har fått meg i gang igjen, bedre enn noen gang.

 

Nå ser jeg frem til å passere 80,4kg, som er det laveste jeg har vært i denne prosessen, før jeg gikk oppover igjen. Først da er jeg i gang igjen, liksom, og er veldig spent på hvilket tempo det kommer til å gå i derfra.

 

mai 2011: 89kg

8. januar 2012: 85kg

15. januar 2012: 83,1kg

22. januar 2011: 82kg

29. januar 2012: 82,3kg

5. februar 2012: 81,7kg (opp igjen neste dag til 82kg)

12. februar 2012: 81,6kg

19. februar 2012: 81,0kg

26. februar 2012: 81,5kg –opp igjen fra 80,4kg to dager tidligere…

4. mars 2012: 83,3kg –etter skikkelig smell i vinterferien!!!

11. mars 2012: 81,4kg

 

Ligger godt etter skjema. Skulle være 79kg innen 1. mars og 75 innen 1. april... Har lurt på om jeg skal være grei og endre på delmålene mine, men har lyst til å utfordre meg selv litt, konkurrere litt med min egen forsinkelse, og se hva jeg kan klare innen 1. april.

 

 

Akkurat nå sier fornuften min at jeg skal lande i sofan etter en lang og aktiv dag, mens slankemotivasjonen min sier jeg bør ta en økt på stepmaskinen min... Hm! Hva gjør jeg da? Det er jo lørdagskveld... Men veiedag i morgen... Vil så gjerne se et kjekt tall!!! :huh::rolleyes:

 

 

Jeg klarte bli sittende i sofaen og er fornøyd med at jeg unnet meg en rolig lørdagskveld. Godt nok at den var mager.

 

Nå er det noen timer til familiebesøket i ettermiddag. Skal kose meg med måte! :(:)

 

God søndag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Ju-huuu! -Jeg syns jeg har kommet meg gjennom denne dagen med familiebesøk, på en riktig så god måte, også, jeg! :D

 

Rett i forkant av besøket spiste jeg meg stappmett på ovnsbakt laks med grønnsaker, som søndagsmiddag. Med vilje, selvsagt. ;)

 

Forsynte meg fra kakebordet i besøket. Det ble ett bittelite sjokoladekakestykke, et like lite eplekakestykke og en liten desj is til eplekaka, samt fem saltstenger og fire-fem chipsflak, og et halvt glass cola! Ja, det ble usunn mat på meg, men jeg syns jeg klatre å begrense meg godt. Er fornøyd. Det festlige var å merke at jeg fint kunne klart meg uten, det fristet igrunn ikke, men jeg forsynte meg for å være selskapelig. Jeg syns det hadde vært for dumt å ikke spise noe i en sånn setting. Skjønt, jeg er veldig for at man ikke alltid skal være nødt til å servere noe spiselig for å være sammen, men i et fødselsdagskalas er det liksom annerledes. Så jeg forsynte meg. Dette er jo en ny livsstil som skal vare, ikke en kort kur. Og jeg har ikke planer om å være helt avhold i sånne settinger fremover. Kunsten er begrensning.

 

Skal trene av meg eventuelle ekstra gram i morgen. Da blir det pilates og zumba! Gleder meg!

 

Ha en god og fokusert uke! You can do it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...