Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg står bom stille jeg... Hmf! :unsure:

 

Håper dere har noe mer inspirerende på lager!

 

Står stille jeg også, men etter bryllup på lørdag og middag med kaffe og kaker hos svigers på søndag er det godkjent :) Holdt ikke igjen på noe i bryllupet kan du si!

 

Men hverdagen er tilbake og menyen i går var godt innenfor 1300 kcal, så jeg satser på at vekta fortsetter å krype rette veien til neste uke :)

 

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mager trøst, men jeg veide tross alt mindre nå i kveld enn jeg gjorde i dag tidlig. Snål kropp, tror jeg skylder på hormonene - og så håper jeg på bedre tider neste uke !

 

Godt at du er fornøyd!

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for det Mimi! Da er jo magisk grense nådd :lol::lol::lol:

Super start på dagen!

 

 

I know... Takk takk :) absolutt en magisk grense! I august har jeg veid 70 blank så mange ganger at jeg begynte å lure på om vekta mi hadde hengt seg opp, men endeliiiiig!!!

 

Det er godt man har litt is i magen noen ganger, for jeg skjønte ikke helt tirsdagens tall. Jeg har tross alt jobbet lange dager, syklet til jobben og spist korrekt. Det hjalp å bli kvitt mensen tydeligvis. Det pleier ikke å påvirke meg stort, men med minus 1,2 kg på tre dager så har det nok hatt en effekt.

 

Nå får vi se hva neste tirsdag sier, men i mellomtida skal jeg glede meg over å ha krysset den magiske grensen :D Yiiiihaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske en god helg! Vi drar på fjellet hele gjengen, og jeg lover å ta med joggesko og/eller få til en topptur i løpet av helgen. Satser på å komme hjem med både energi og bær i sekken.

 

For øvrig kan jeg melde at vekta også viste 69,8 i dag. Da var det riktig da :)

 

Ønsker dere sol, glade mennesker en deilig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske en god helg! Vi drar på fjellet hele gjengen, og jeg lover å ta med joggesko og/eller få til en topptur i løpet av helgen. Satser på å komme hjem med både energi og bær i sekken.

 

For øvrig kan jeg melde at vekta også viste 69,8 i dag. Da var det riktig da :)

 

Ønsker dere sol, glade mennesker en deilig helg!

Godt å se at vekt ikke bare var et blaff. Du har jo hatt jevn vektnedgang hele tiden Mimi, så du gjør nok mye riktig.

Hadde venninnebesøk i går, som hadde med seg kanelboller og en stooor pose smågodt. Ikke den beste starten på kostholdet i helgen, men får satse på å ta meg inn igjen. I hvertfall er det strålende sol, så alt ligger tilrette for en flott tur utendørs :)

 

Riktig god helg herfra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at vekt ikke bare var et blaff. Du har jo hatt jevn vektnedgang hele tiden Mimi, så du gjør nok mye riktig.

Hadde venninnebesøk i går, som hadde med seg kanelboller og en stooor pose smågodt. Ikke den beste starten på kostholdet i helgen, men får satse på å ta meg inn igjen. I hvertfall er det strålende sol, så alt ligger tilrette for en flott tur utendørs :)

 

Riktig god helg herfra også!

 

Ja, veldig deilig, og takk for skryt. Det er faktisk lettere å ha is i magen nå etter mange måneder, enn det var i begynnelsen. Jeg husker at jeg gikk opp istedet for ned i uke 4 eller 5 til tross for at jeg hadde vært superflink, og det var enormt frustrerende. Ikke desto mindre var det veldig deilig å bli kvitt 70-tallet. For alltid håper jeg, men nå skal jeg ikke være for kjepphøy. Ting tar tid.

 

Håper du har hatt en flott dag ute og gått av deg kanelbollene. Jeg lot joggeskoene stå og istedet dro vi på topptur til Høgevarde. Nyyyydelig og 1500 kcal/7 trimpoeng. Jeg måtte dessuten ha belte på turbuksa mi, for ellers datt den av meg. Litt deilig å se det så tydelig noen ganger.

 

Satser på at du fortsetter den gode trenden. Fortsatt god helg!

Mimi i fjellheimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen!

 

Jeg har vel sjelden gledet meg så mye til å gå på vekta, men denne gangen følte jeg meg ganske trygg på å kunne loggføre passering av den magiske grensen.

 

-1,9 kilo siden forrige tirsdag = dagens matchvekt på 69,1 kg :) :) :)

 

Moro, og når jeg først hadde det gøy, så fant jeg likegjerne frem målebåndet. Jeg har faktisk gått ned 17 cm i midja, så da er det ikke noe rart at turbuksa mi detter av meg ;)

 

Håper dere har hatt en like hyggelig morgen på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en like hyggelig morgen på vekta :)

 

Gratulerer med fantastiske resultater Mimi!

 

Jeg kan vel ikke akkurat skryte av det samme. Bom stille faktisk! Men jeg føler meg ikke så veldig flink om dagen altså.

 

Har vært på skolesamling et par dager nå, og skal i gang med oppgave om kostregistrering! Passer jo bra, for da blir jeg jo tvunget til å registrere alt jeg putter i meg.

 

Har planer om å få til litt trening også, men dørstokkmila er såååå lang for tiden! Har kjøpt meg Puls-Yngvars "Kom i form" bok. Enkelt opplegg - ikke noe fiksfakserier. All trening KAN gjøres hjemme hvis jeg vil. Så nå er det bare å gjøre det! Føler at jeg har et visst ansvar for å komme i gang med fysisk aktivitet i forhold til utdannelsen min. Jeg vet jo hvor viktig det er, og jeg kan vel ikke pålegge fremtidige klienter noe jeg ikke engang klarer å gjennomføre selv...

 

Fiiin onsdag der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastiske resultater Mimi!

 

Tusen takk, det kjennes veldig bra ut :D Jeg gjør meg ikke store forhåpninger for neste uke (sjelden jeg går ned mye to uker på rad, og slett ikke etter et rykk), ikke desto mindre så jeg 68-tallet i dag... Så jeg vet at det venter på meg derute i overskuelig fremtid.

 

Også litt selvskryt (der er lov her, er det ikke?)...

 

Nå har jeg akkurat gjennomført første økt av Yngvars styrkeprogram!

I morgen har jeg planer om en time på romaskinen! Minn meg på det og pes meg litt hvis dere ikke hører noe om det fra meg etterpå, ok?

 

You go girl! Altfor lite skryt her, vi burde skrike ut for hver dag vi er flinke med maten og hver gang vi trener :)

 

Yngvar er en bra mann. Den treningen som blir gjennomført er uten tvil den beste! Jeg har vært flink til å være i bevegelse med både fjellturer, jogging og sykling til jobben nesten daglig, men jeg burde absolutt sette i gang med styrketrening.

 

Jeg lover å se etter deg i morgen, og står klar med ris, pes, ros og heiarop alt ettersom.

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå da Fru Vimse Berta - hva blir det til? :) Ble det en skikkelig rotur eller? :unsure:

Det ble faktisk det :D

 

Kanskje ikke så effektiv som den kunne ha vært, men likefullt rotur. Holdt på ca en time, og sier meg fornøyd med at jeg faktisk har gjennomført. Må få inn treningsvanen her igjen, så litt er bedre enn ingenting! Og forferdelig støl er jeg også etter styrkeøkten i går!

 

Ny styrkeøkt i morgen - er planen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk det :D

 

Ny styrkeøkt i morgen - er planen ;)

 

 

Yeah.... Applaus :-D Både for det som er gjennomført og det som er planlagt. Jeg kommer innom og holder deg i øra :)

 

PS er det ikke "deilig" å være støl og kjenne at det funker?

PPS nå snikveier jeg meg om kvelden også bare for å nyte at jeg er på riktig side av den magiske grensen hele døgnet, knis :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens styrkeøkt er unnagjort - og jo det ER deilig å kjenne at det funker. Godt du er her klar til å holde meg i ørene Mimi - jeg trenger det!

 

Og skjønner godt at du veier deg om kvelden også for å nyte dobbelt ;)

 

Jeg kjenner motivasjonen kommer skikkelig nå for virkelig å gjøre en innsats på treningssiden. Jeg vet jo av erfaring at jeg får mye mer energi når jeg klarer å trene jevnt. Jeg trenger all ekstra energi jeg kan få i en altfor hektisk hverdag...

 

Fin-fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens styrkeøkt er unnagjort - og jo det ER deilig å kjenne at det funker.

 

Jeg kjenner motivasjonen kommer skikkelig nå for virkelig å gjøre en innsats på treningssiden.

 

Fin-fin fredag!

 

Herlig! Tommel opp-applaus-hurra :D

Jeg tror jammen det er på tide jeg kommer i gang med styrke igjen selv også.

 

God helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med treningen, Vimsa? Er du i siget?

 

Jeg har hatt en fin uke og helg, og spist like sunt som i forrige uke og selv om det ikke ble noen fjelltur, så var jeg i marka og kvitterte ut 700 kcal. Likevel går vekta opp opp opp.... Men jeg lar meg ikke stresse veldig, med -1,9 forrige uke forventer jeg faktisk litt oppgang, jeg håper bare jeg slipper å se 70-tallet igjen...

 

Ses på vekta i morgen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med treningen, Vimsa? Er du i siget?

 

Men jeg lar meg ikke stresse veldig, med -1,9 forrige uke forventer jeg faktisk litt oppgang, jeg håper bare jeg slipper å se 70-tallet igjen...

 

Ses på vekta i morgen! :rolleyes:

 

Treninga gå så flott så! Tok treningsfri i helgen bortsett fra noen gåturer. Har ellers brukt helgen på fotballturnering med poden :) Men i dag er det hverdag igjen, og jeg har trent 40 minutter intervall! Stolt av meg selv at jeg fortsatt "hangs in there" :lol:

 

Synes heller ikke du skal la deg stresse av litt vektoppgang. 1,9 kg forrige uke var veldig mye, og litt opp og ned er helt normalt. Tror ikke på noe særlig nedgang denne uken, selv om jeg faktisk har gjennomført 4 treninger den siste uka og har vært flink med maten. I dag kom mensen også! Akkurat nå fokuserer jeg på det jeg får til og at jeg faktisk er i ferd med å etablere gode treningsvaner. Satser på at vektnedgangen kommer etterhvert når treningen forblir en del av hverdagen :)

 

"Snakkes" i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, da var sidene oppe og gikk igjen. Helt uvant å ikke kunne komme inn og registrere en hel dag nesten :)

 

Jeg greide meg med et nødskrik, tross oppgang: 69,9! Blir spennende å se hvordan det utvikler seg fremover.

 

Godt å høre at du holder koken. Heia heia! Dersom du er støl kan det faktisk være grunnen til den midlertidige økningen... Det ordner seg med gode vaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai ai... Sidene var nede i går kveld også, og jeg har tydeligvis en så enkel logikk at jeg tror at det som ikke blir registrert ikke teller!!! Jeg måtte hanke meg selv inn og skippe middagen (var alene hjemme), så alt i alt var det kanskje ikke så ille, men det får da være grenser for dumhet :blink:

 

Satser på en bedre kveld i kveld. Jeg sykler fortsatt til og fra jobben, men trening ut over det er det dårlig med.

 

Over og ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, Vimsa, fortsatt i treningsmodus?

 

Jeg vaker på 69 komma noe hele tiden, og så lenge jeg er på rett side av den magiske grensen, så er det ok, men jeg vil gjerne ytterligere ned. Helgen har imidlertid bydd på utfordringer i form av deilig mat, så jeg har ingen forventninger til morgendagen... Utover RETT side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, Vimsa, fortsatt i treningsmodus?

Det har vært litt labert den siste uka altså :unsure: Har holdt på med en oppgave, så treningen har kommet litt bak i prioriteringene. Oppgaven ble levert rett før helgen, og i dag har jeg hatt lang skoledag for å komme i gang med semesteroppgaven (aldri fred å få <_< )

 

Har et mål om å fortsette treninga altså, har ikke tenkt å prate det bort, har bare vært litt mye nå... Har ikke de store forhåpningene i morgen jeg heller, men satser på at det ikke går opp...

 

Tvi - tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...