Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Takk, Movistar. Jeg er godt fornøyd også. Og idag slo vekta til (nei - jeg slo til!) med årsbeste: 70,8 kilo. Moro. Jeg har en helg med selskapeligheter i vente, så det er jo ikke sikkert det holder hele veien inn til offisiell veiing, men jeg synes det vitner om at kroppen er på gli. Jeg har vært mye sulten denne uka, og jeg innbiller meg at det kanskje har sammenheng med at kroppen forbrenner bra. Jeg har på ingen måte fått trent sånn som jeg hadde tenkt, men det ser ut til å fungere likevel. Og godt er det!

 

Det høres ut til at du har bra kontroll også. Ustabil sommer, men stabil vekt. Bra. You go girl!

 

Riktig god helg, så "ses" vi til uka :)

 

Beste hilsen Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God morgen!

 

Jeg tikket inn årsbeste i dag, og er nå 100 gram unna å ha gått ned 9 kg totalt: 70,6 kg :D Er superfornøyd, og litt overrasket, for jeg hadde ikke satt meg sånne mål i sommerferien, men nå løsnet det plutselig litt. Dvs jeg har vært superflink med maten altså, og ikke minst med registrering.

 

Nå drar jeg imidlertid på ferie til karbohydratene og hvetemelets hjemland, så neste uke er jeg nesten dømt til å gå opp igjen. Jeg skal være så flink jeg klarer, men det er ikke så lett når man er omringet av pasta, pizza og risotto.

 

Hvordan har det gått med deg da, Movistar? Og Vimseberta, har du gått helt i hvilemodus?

 

Ønsker dere en finfin uke. Plutselig er jeg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Kjempebra mimi!! grattis... venter vel selv på at det skal løsne, men etter en uke i syden vet jeg det er et stykke unna. Dommen faller i morgen. Har prøvd å være flink, men blir alltid så forstoppet i syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

74 tallet i dag. Husker ikke kommaen, fikk vel litt bakoversveis. Trodde fakta talt at det ikke var så ille. Regnet med å være høyt oppe på 73-tallet, men wow :blink: håper på at det jevner seg ut ila neste uke. Skal jobbe en del og da er det greit å spise regelmessig og sunt.

 

På tide å melde seg inn i studenttreningen nå. Til og med gubben er motivert til å gå ned noen kilo nå. Tror ikke han vet det selv, men hver gang han har vært på vekten sier han at han aldri har veid så mye før. Han har ikke bikket 100, men det er vel ikke langt unna tror jeg. Og det er jo ikke muskelmasse han har lagt på seg :lol:

 

Så da blir det mager kost fremover og 69 tallet er within reach!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite livstegn herfra!

 

Godt å se at dere holder koken her i sommer! Og gratulerer med fantastiske resultater Mimi!

 

Det er godt å være tilbake i sivilisasjonen igjen etter ukesvis på et sted uten nettforbindelse (nyttet ikke med tråløst nett fra Telenor der nei!)

 

Matmessig har ferien vært en katastrofe fra ende til annen! Ikke så mye godteri eller vin, men mat! Har vært sammen med noen som liker "ekte vare" i maten, dvs meierismør og fløte i hva det måtte være. Kjøleskapet har dessuten vært fullt av forskjellige oster - og jeg elsker ost! Har spist ost til alle brødmåltider tror jeg. I tillegg har det jammen påløpt 3 bursdagsfeiringer i løpet av ferien! Godt å være hjemme igjen, nå skal det bli orden på kostholdet igjen!!! Aner ikke hva jeg veier, men kjenner på klærne at det er mer enn det var før ferien *sukk*. Bare å starte på nytt igjen her er jeg redd...

 

Jeg og samboeren min har inngått en pakt om å være hverandres personlige trener! Håper det kan føre til bedre rutiner på mosjonen!

 

God sommer videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Så hyggelig å se at også du har vært innom, Vimseberta. Om ikke vekta er noe å rope hurra for, så har du kanskje fått eksamensresultatene? Det gjelder kanskje deg også, Movistar?

 

Jo takk for skryten. Jeg var jo også veldig fornøyd, men en uke i karbohydratenes land er fort +2 kg!. 72, 7 tror jeg vekta sa i dag, men noe "offisiell" veiing tar jeg ikke innover meg før i neste uke. Får da virkelig håpe at noe av dette er "easy come easy go". Det samme håper jeg gjelder deg også, Movistar?

 

Jeg kommer innom i løpet av uka. Nå: registrere frokost!

 

Ha en fortsatt fin dag og fin uke - og måtte sola dukke opp og skinne litt på oss :)

 

Over og ut!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Det er helg og sola skinner, det bør jo nesten feires ...

 

Jeg er bare innom for å si at feriekiloene heldigvis ikke ser ut til å sitte altfor godt fast. Tre dager siden jeg kom hjem og minus 1,5 kg =71,2 kg, og det er absolutt godkjent.

 

Da er det håp om å se 70-tallet igjen om ikke altfor lenge. Puh! For øvrig føler jeg meg ganske slank for tida. Kanskje på tide å finne frem målebåndet igjen? Jeg har en dongrieshorts som jeg kjøpte i juni, og den "henger og slenger", faktisk så mye at jeg bare drar den rett over hoftene når jeg skal på do istedet for å åpne den, så enten har buksa utvidet seg, eller også har jeg krympa. Jeg liker å tro det siste!

 

God helg til dere begge!

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Godt å høre at det er "easy come - easy go" med feriekiloene dine Mimi. Håper det er tilfellet med mine også (selv om jeg ikke har veid meg ennå). Men de har kommet over en litt lengre periode, så jeg tviler. Trøster meg med at vi nå kun er kjernefamilien igjen (selv om vi fortsatt er på ferie) og kostholdet er mer normalt (og jeg lager all maten :) )

 

I dag er det lørdag, og lørdagsgodteri er kjøpt inn til barna, og økologiske gulrøtter og epler til meg selv :) . Kjenner jeg trenger å være litt streng med meg selv fremover altså. Skal i et bryllup i slutten av august, og det hadde jo vært fint å føle seg komfortabel i kjole ;)

 

Her har ungene og gubben gått for å bade, mens jeg nyter en stille stund med egentid B)

 

Nyt sommersolen videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Er det noen som har utfordret vekta i dag? Min sa 71,5 og det er godkjent. Helgen besto av middag hos gode venner både lørdag og søndag, og selv om jeg slipper unna alko-kaloriene ved å kjøre, så er det jo ikke akkurat GR-mat og krigsrasjoner man får servert.

 

Jeg har igjen en uke med ferie, målet var 72 kg, og det ser ut til at jeg kommer bedre ut enn det. Bra. For øvrig lurer jeg litt på å melde meg på KK-mila15.sept, slik at jeg bare må komme i gang med treninga igjen!

 

Her er det bursdag i huset, og i dag blir det champagne på meg også, kalorier eller ei.

 

Ønsker dere en fortsatt fin uke!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake hjemme, og nå med batterier i vekta :)

 

Sommerdommen er mye verre enn fryktet, og jeg må nok bare innse at en hel sommer uten batterier i badevekta og skylappene godt på har ført til større vektøkning enn jeg trodde var mulig. Men jeg har bestemt meg for å dele det med dere likevel. Vekta i dag viste 68,4!!! Jeg må jo si at det ga meg et aldri så lite sjokk, for så mye trodde jeg ikke det var! Her er det nok bare systematisk jobbing med kosthold og mosjon som hjelper - så fra i dag registreres alt igjen.

 

Forøvrig passet det jo bra å komme hjem igjen til en kjøkkenhage full av deilig salat, reddiker, sukkererter og krydderurter! Blir nok endel salat i kosten her fremover :D

 

Full av nytt pågangsmot ønsker jeg dere en fin uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, dommen er noen ganger hard, Vimsa. Kast deg over kjøkkenhagen på alle vis, registrer og stå på - så ryker de 1-2 kiloene fort tenker jeg. Derfra er det bare kontinuerlig hardt arbeid som funker. You know. I know you know. Heia heia!

 

Jeg ga opp å telle kalorier i går kveld, men jeg nøt hver en dråpe, hver en delikatesse og hver en bit. Og så spiste jeg ikke så mye tidligere på dagen, så jeg håper og tror at det ikke velter lasset helt.

 

Nå mangler jeg bare å sparke meg selv i gang med å trene igjen!

 

Godt å høre at du er ved godt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett 70-tallet igjen - OG jeg har langt om lenge fått på meg joggeskoene igjen: 535 kcal og klokka er ikke en gang 10.30.

 

Yay! Håper dere er godt i gang også :)

 

Heia oss B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Mimi!

 

Og jeg var nede på 68 i dag, kommer nok til å veie hver dag fremover for å holde oversikt. Var superflink med maten i går, og fikk meg til og med en sykkeltur :)

 

Ungene serverte meg frokost på senga i dag, med kyllingpostei og rekesalat! Kan jo ikke la være å spise, selv om jeg ikke hadde planlagt rekesalat til frokost. Heldigvis var det ikke en haug på, men et tynt fint lag. Frokosten endte på 232 kalorier som er godkjent. Har planer om å ligge litt under 1300 kcal fremover, bare for å få bort feriekiloene litt raskere. Har funnet fram GR-boka mi fra den gangen jeg gikk på kurs, for litt ekstra motivasjon og smarte oppskrifter til middag.

 

Lillejenta og jeg lurer på en blåbærtur i dag, så kanskje det blir pannekaker til middag. Da pleier jeg å lage suppe til forrett, gjerne en litt hot linsesuppe - mmm...

 

Ha en fin dag der ute :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen :)

 

Godt å se at du er i siget, Vimsa. You go girl :D

 

Jeg må bare få skryte uhemmet av meg selv: før resten av huset hadde tenkt på å stå opp hadde jeg vært ute og jogget 45 min og forbrent over 500 kval. Deretter spiste vi frokost ute, hovedsakelig bestående av nyplukkede bær fra i går. Hvis vi ikke strutter av sunnhet og blir rynke- og giftfrie nå, så blir vi det aldri. Nevnte jeg at vi smurte oss inn i økologisk solkrem og mediterte i soloppgangen? Neida, det siste er bare tull. Nok fjas fra meg!

 

Noe som ikke er tull, er at jeg noterte årsbeste i dag tidlig : 70 blank!!!! Vet ikke om jeg tør tro at det holder til tirsdag, men det skal ikke ta fra meg gleden i dag. Og det sier forhåpentlig noe om hva som er i vente.

 

Hvordan går det med Frk Movistar?

 

Fortsatt god helg til dere begge B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal vi ha gjester, og jeg har tenkt å spise akkurat hva jeg vil. I morgen kommer jeg til å veie for mye. Ikke på grunn av mat, men fordi musklene mine har vært (og er?) fulle av melkesyre og jeg kommer til å være støl som fy! (Erfaringsmessig gir det utslag på vekta, vi får se)

 

Jeg har nemlig syklet over 60 km og forbrent 1700 kcal. Da kan jeg vel unne meg dessert og litt sjokolade til kaffen ;)

 

Håper dere nyter sommeren nå som den endelig er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen,

Jammen er det stille her, men jeg kan ta på meg jobben som bråkebøtta, jeg :)

 

I går veide jeg som antatt ganske mye grunnet støle muskler. Lurer på om det var så mye som 71,7 eller noe i den duren, uten at jeg lot meg skremme. Det tar på begynne på jobb, og i dag nikket jeg anerkjennende til tallet på vekta, mens fakta er at jeg var stuptrøtt og at jeg ikke husker det nøyaktig. JegTROR der var 70,5, men jeg skal kontrollveie i morgen tidlig for en sikkerhet skyld. Det høres ganske riktig ut, også selv om jeg duppet nedom 70 blank på fredag.

 

Dere da, har dere noe på hjertet?

 

*samme tall onsdag, så da har jeg ikke vært helt i svime ;)

 

Over og ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bekjennelser: jeg var flink og jogget så mye som knærne mine tålte før vi inntok en sunn og mager torskemiddag - jeg var ikke så flink da jeg avsluttet med kaffe og store mengder toblerone. Æsj, så dum jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bekjennelser: jeg var flink og jogget så mye som knærne mine tålte før vi inntok en sunn og mager torskemiddag - jeg var ikke så flink da jeg avsluttet med kaffe og store mengder toblerone. Æsj, så dum jeg er!

 

Jeg synes du er flink likevel jeg! Vi skal jo ikke slutte å leve, og en utskeielse med toblerone eller annet snop må det være plass til i kostholdet av og til :)

 

Jeg har fått store mengder tur de siste dagene, noe som skyldes at vi plutselig fikk hund! Foreløpig på prøve, men jeg tror nok den blir boende. Er helt støl i korsryggen så trim trengs nok!

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink likevel jeg! Vi skal jo ikke slutte å leve, og en utskeielse med toblerone eller annet snop må det være plass til i kostholdet av og til :)

 

Ha en fin dag :D

 

Takk for det. Noe av det jeg liker med å telle kalorier er at jeg kan sette av plass til kontrollerte utskeielser. Jeg unner meg ofte en sjokoladebit, for jeg elsker det :wub: Problemet i går var mengden... Sukk :blink:

 

Grattis med hund. Det høres som et bra HMS-tiltak! Hvilken type er det?

Skal du studere i høst også, ell har du andre planer?

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dom: 65,8 kg, og 600 g ned. 800 g igjen til første delmål :)

 

Grattis med hund. Det høres som et bra HMS-tiltak! Hvilken type er det?

Skal du studere i høst også, ell har du andre planer?

Hunden måtte desverre tilbakeleveres for jeg ble så allergisk! Veldig trist :( . Utrolig så fort man blir glad i sånne herlige skapninger!

 

Her er jeg igang med studiene igjen. Planen er å studere 1,5 år til i første omgang, så får jeg se etter det!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dom: 65,8 kg, og 600 g ned. 800 g igjen til første delmål :)

 

Så bra! Grattis :D

Her var det dessverre opp 0,5 og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Bortsett fra den omtalte utskeielsen så har jeg hatt full kontroll. Og da blir jeg litt gretten. Det er nesten så jeg føler det hviler en forbannelse over vekta mi, aldri dukker 60-tallet opp. Grrrrrr <_< jeg var jo nede på 70 blank, på en 'uoffidiell' veiedag riktignok, men likevel.

 

Jaja, fatt mot!

 

Så synd med hunden, jeg skjønner godt at det var trist. Fortsatt lykke til med studiene. Fortsetter du med ernæring?

 

Movistar, følger du med der ute?

 

God uke til alle som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Vimsa og Mimi - da var vi tre igjen!

 

Mandagsvekten var tilbake på det velkjente 72-tallet, 72,6 nærmere bestemt. Så da er jeg på status quo, er det ikke det det heter?

 

Da er det på tide å komme ned de siste til under 70 tallet for min del. Er begynt med hverdagen, og er flink med maten, men teller ikke kalorier. Jeg gjør uansett noe som funker, for etter sydenturen vi plutselig bestemte oss for å dra på så gikk det bare opp, opp og opp. I forrige uke så jeg faktisk 75-tallet! (eller det var vel søndagen for halvannen uke siden). Men, easy come, easy go. Nå er det de kiloene jeg har lagret på i 10 år som skal av. De er neppe like medgjørlige :unsure:

 

Dere er så flinke til å trene! Jeg har halvannen uke igjen med praksis, venter på studiestøtten, så tenker jeg i hvertfall en dag i uken med styrke til å begynne med. Må bare få penger til å melde meg inn i studenttreningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Movistar. Godt å se at også du har fått kjenne litt på "easy come go". Såpass har vi fortjent! :)

 

Jeg er også veldig klar for å bli kvitt 70-tallet... 70,3 i dag, så det burde ikke være lange veien, men kroppen min synes tydeligvis det er et stort steg å ta <_<

 

Vi tastes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...