Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Movistar

Er kommet i gjenge igjen. Har ikke telt kalorier denne uken, det blir for tøff start for meg rett og slett, men kanskje jeg skal ta det fra i morgen av... Jeg burde jo det.

 

I går var jeg på "fyllekalas" med venninner. Det er så gøy, for det går alltid mange måneder mellom hver gang jeg ser dem, og i går fikk jeg høre "du blir jo bare tynnere og tynnere for hver gang jeg ser deg" :lol: YES! Hadde en fin dag i går, gikk med jeans i str. 29/32 for første gang. Har bukser i skapet i str. 34/32 - belønningen min blir å KASTE DEM!

 

Vet ikke om jeg har sagt det, men jeg kjøper "slankebukser" - dvs bukser som er akkurat litt for små, sånn at jeg må slanke meg inn i dem. Disse er strengt tatt litt vel små, men jobbet litt med tøying og da satt de greit. Ikke de peneste buksene - fikk ca. null rumpe i dem - men liker størrelsen!! Og det er IKKE stretch!

 

Gleder meg til å kjøpe bukse i størrelse 28 - det er der jeg skal være.

 

Har sett 72-tallet på vekten denne uken. Har ikke veid meg mange ganger denne uken, har ikke villet :angry: men er klar for i morgen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt med komplimenter, ja! :) Og bra at du er i rute!

 

Hehe, vi har omtrent lik høyde og vekt, men vi passer ikke definitvt i klær sammen. Jeg har aldri hatt så smal midje (lucky u!) og ei heller så korte bein. Jeg vokste nærmest opp med kronisk korte bukser. Lurer på om jeg ble født med 36" lange ben!?

 

Har vært flink med mat hele uka, men i dag regner det og jeg er skikkelig fysen! Æsj, får fylle i meg litt sunn mat ...

 

Fortsatt god søndag og lykke til på vekta i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Godt med komplimenter, ja! :) Og bra at du er i rute!

 

Hehe, vi har omtrent lik høyde og vekt, men vi passer ikke definitvt i klær sammen. Jeg har aldri hatt så smal midje (lucky u!) og ei heller så korte bein. Jeg vokste nærmest opp med kronisk korte bukser. Lurer på om jeg ble født med 36" lange ben!?

 

Har vært flink med mat hele uka, men i dag regner det og jeg er skikkelig fysen! Æsj, får fylle i meg litt sunn mat ...

 

Fortsatt god søndag og lykke til på vekta i morgen :)

 

Jeg har tidligere kjøpt 34" lange bukser, men etter at jeg gikk ned i vekt så måtte jeg endre lengde også. Har vel med at jeg har brukt bukser med stretch tidligere, så de ble kortere eller noe når de skulle nå rundt lårene mine :rolleyes: men jeg har ikke spesielt lange bein egentlig.

 

I følge målene mine så skal ikke str. 29 passe ennå, men det blåser jeg i :-p

 

Veiing i morgen blir forhåpentligvis nedgang - men jeg er nok ikke nullstilt fra før påsken :unsure: og aprilmålet er vel utenfor rekkevidde. 71,5 kg er målet for april og det skal vel godt gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiing i dag Moviestar.

 

Uken som har gått har vært grei, men ikke noe mer enn det. Har kommet delvis i gang med registrering igjen, men har ikke fulgt opp ordentlig, så har ikke kjempetro på voldsom nedgang ved veiing i morgen - håper det er litt ned...

Det har blitt mye skolearbeid den siste uka, kjenner eksamenspresset begynner å komme ;), og det vil si at det har bliltt mange timer på baken. På lørdag tok jeg meg helt fri og var hele dagen på tur i skogen med familien (ut i skogen, opp i trærne :lol:). Det var deilig!!

 

Her snør det i dag, skikkelig julesnø som daler ned. Merkelig vær om dagen, får liksom ikke bestemt seg om det er vår eller vinter :)

 

Ha en fin dag der dere befinner dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til fra meg også.

 

Jeg er ganske sikker på at vekta kommer til å vise noe ned i morgen, men ikke så mye som jeg ønsker. For lite trim rett og slett. I tillegg er jeg forkjøla, synes synd på meg selv, er fortsatt fysen og har mensen fra helvete. Blæh <_<

 

Imorgen har jeg "heldigvis" ikke bil, så da MÅ jeg nødvendigvis gå til jobben og få litt trim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at vekta kommer til å vise noe ned i morgen, men ikke så mye som jeg ønsker. For lite trim rett og slett. I tillegg er jeg forkjøla, synes synd på meg selv, er fortsatt fysen og har mensen fra helvete. Blæh <_<

Håper dagen i morgen blir bedre :) Lysten til å trene presser seg ikke akkurat på når man føler seg uggen og dårlig, så god-bedring-klem til deg ;)

 

 

Imorgen har jeg "heldigvis" ikke bil, så da MÅ jeg nødvendigvis gå til jobben og få litt trim...

Lykken er å ikke ha bil! Må man så må man, og da er det liksom greit. Står bilen der er dørstokkmila så uendelig mye lenger!

 

Har vært på klasseklubb med sønnen vår i kveld. Regnskapet består av èn pølse med lompe og et kakestykke. Ikke så galt altså...

 

Nå gjenstår bare veiing i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen i morgen blir bedre :) Lysten til å trene presser seg ikke akkurat på når man føler seg uggen og dårlig, så god-bedring-klem til deg ;)

 

Takk, snille deg. Det hjalp tydeligevis! Alternativt så går man ned av å pusse mye nese ;) Her gikk det nemlig langt bedre enn forventet, og mye bedre enn de siste dagers veiing skulle tilsi. Jeg flotter meg med -1,1 kg og laveste vekt hittil i løpet: 71,8 kg.

 

Grattis med nedgang til deg også, Vimseberta. Du er i siget nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det nemlig langt bedre enn forventet, og mye bedre enn de siste dagers veiing skulle tilsi. Jeg flotter meg med -1,1 kg og laveste vekt hittil i løpet: 71,8 kg.

 

Wow, gratulerer med flott nedgang, Mimi! Du har tydeligvis klart å styre unna de verste fristelsene de siste dagene, selv om du har vært fysen :) Ikke langt igjen til den magiske grensen din nå ;)

 

Heia, heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke langt igjen til den magiske grensen din nå ;)

Heia, heia!

 

I know... Tenk at det faktisk nærmer seg :rolleyes:

 

Og ja, lykke er å ikke ha bil som du sier. Med det ustabile været (sol, regn, hagl, snø) så hadde jeg aldri tatt meg sammen til å ta beina fatt på den dag som denne, men jeg gikk både til og fra jobb i strålende sol! Litt kaldt, men jeg har jo klær... Og deilig var det.

 

Halsen min blir tettere og tettere, så hvis det fortsetter sånn, så klarer jeg ikke å svelge noen ting, og det kan jo ble effektiv slanking ;)

 

Fortsatt lykke til med studiene, Vimseberta. Og så er det vel på tide at vi kaller Movistar inn på teppet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

72,8 viste vekten. Er ikke fornøyd, men må jo bare holde ut.

 

Har det dritkjipt for tiden, ligger stadig i faresonen for å ikke få gå opp til eksamen i 2 av 5 fag (vi har krav vi må fylle opp før vi i det heletatt får lov til å prøve å stå på eksamen) og dermed til å "rykke ned" ett år. I tillegg måtte mamma ta min kjære pus til dyrlegen for å bli avlivet etter 18 gode år, så i tillegg til å være bekymret for skolen er jeg fryktelig lei meg. Fikk nyheten i går, så jeg gråt i hele gårkveld, sovnet i tårer og hadde et par grinebyer i morges også. Jeg burde holdt meg hjemme i dag - hodet var ikke med meg, og jeg gjorde noe arbeid i dag som satt meg flere uker tilbake i tid i fht krav i et fag.

 

Så slanking er ikke førstepri for øyeblikket, men jeg henger med. Men da skjønner dere kanskje at jeg er sjelden innom for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Movistar. Det hørtes ikke noe særlig ut. Skjønner at det er trist og at det er tungt studiemessig... Så da synes jeg i alle fall ikke at du skal være hard med deg selv og være misfornøyd med vekta i tillegg. Med mye annet å tenke på, så har du faktisk gått ned ganske 0,7 kg... Så det er bra! For ikke å snakke om hvor flink du har vært over lengere tid nå.

 

18 år er lenge for en pus, og det vet du helt sikkert, men det er lov å være lei seg for det.

 

Håper du kommer ajour med studiene dine og at det ligger hyggeligere opplevelser og venter på deg i nærmeste fremtid. Masse lykke til i alle fall - med alt sammen!

 

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg herfra også Moviestar :)

 

Det er vondt å miste kjæledyr særlig når de har vært en del av familen så lenge...Gi deg selv lov til å sørge.

 

Og nedgangen din er da ikke noe å gremmes over. 0,7 kg er bra! Du har vært kjempeflink. Leeenge!

 

Det er tøft med studier, men med fokus skal du se at du kommer i mål. Og det er helt greit at du ikke er innom her hver dag. Det er bare det at vi savner deg når du ikke er her vettu!

 

Skjønner at du mar mye å tenke på om dagen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag damer :)

 

Håper det går bra med dere!

 

Her er det fullt kjør på jobben mht alt faglig, men i tillegg har det blitt satt i gang en "sykle og gå til jobben - aksjon" som jeg har meldt meg på. Litt samvittighet og ønske om å ikke trekke ned snittet til min kolleger har jeg jo , så da blir det vel litt ektra trim i den perioden.

 

På toppen av det hele, så har jeg "blitt lurt" til å melde meg på "Jentebølgen" sammen med de andre damene på jobben :rolleyes: , så nå blir jeg pent nødt til å løpe litt mer regelmessig! Jeg kan jo ikke risikere å sprekke på et løp på bare 5 km. Gisp! :blink:

 

Ellers har jeg fulgt litt med på vekta for å se om 71-tallet bare var et blaff, men det ser umiddelbart ut til at kroppen min mener alvor, og godt er det. Så håper jeg bare det fortsetter å gå rette veien...

 

Håper du har fått ting litt på avstand, Movistar, og at du har lagt en "slagplan" for studiene. Det ordner seg til slutt *krysse fingrer* :)

 

Og du da, Vimsa, er du fortsatt i god gjenge med telling og registrering?

 

Sender dere gode vibber og litt solskinn :) Heia, heia!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er litt ute å kjøre denne uka, både når det gjelder mat og registrering. Det har vært litt mye selskapeligheter og kakespising denne uka, så voldsom tro på nedgang neste uke har jeg ikke. Skal ta meg sammen i helga, så får vi se om vekta i hvertfall ikke tipper feil vei...

 

Jeg er imponert Mimi, over alle trimaktivitetene du henger deg på! Det er kanskje det som må til for min del også. Føler meg nesten helt limt fast på feil side av dørstokken her :lol: Dro med meg poden på skogstur i går, men annet har det ikke vært å snakke om denne uka :rolleyes:

 

Nå er det sagt, og en sunn helg, forhåpentligvis med mye aktivitet kan starte :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er litt ute å kjøre denne uka, både når det gjelder mat og registrering. Det har vært litt mye selskapeligheter og kakespising denne uka, så voldsom tro på nedgang neste uke har jeg ikke.

Du Vimsa, du Vimsa. Hva skal vi gjøre med deg da? ;) Jeg håper du har bedre kontroll enn du tror. Hvis ikke så vet jeg jo at du tydeligvis er mer tålmodig enn noen andre jeg kjenner, og går på med krum hals igjen og igjen og igjen...

 

Selv har jeg vært ganske flink hele uka, men i kveld har jeg gått på en liten 1800 kcal-smell (kanskje mer også - synes det er litt vanskelig å beregne sushi, godt var det i alle fall :P ), men det får gå. Får gjester i morgen, men skal klare å begrense meg for det.

 

Jeg er imponert Mimi, over alle trimaktivitetene du henger deg på

Hehe... :lol: legg merke til at inntil videre har jeg bare hengt meg på, jeg er slett ikke i gang ennå. Men takk, intensjonen er jo å komme meg få ræva i gir, for å si det på godt norsk.

 

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - er dere klare for en ny uke?

 

Klare eller ei, den er i alle fall i gang. Har du vært på vekta, Movistar, eller har du prøvd å ta mentalt fri fra det hele denne uka? I den grad det går an, vel og merke.

 

Jeg skal til pers i morgen, og tipper at jeg har gått ned 3-500 gram. Det får være greit, men nå skal jeg passe meg for å ta gledene på forskudd.

 

I går var innedag de luxe med grått og trist vær som bare ble verre og verre, men da klokka var halvåtte tok jeg meg sammen og tok en joggetur i regnet. Det fristet på ingen måte, men det var en ålreit opplevelse i den forstand at jeg virkelig merker at jeg har mindre å drasse på... Tenk om jeg skulle løpt med nærmere 8 kg i ryggsekken nå. Det merkes - og godt er det.

 

Lykke til på vekta - både i dag og i morgen.

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - er dere klare for en ny uke?

 

I går var innedag de luxe med grått og trist vær som bare ble verre og verre, men da klokka var halvåtte tok jeg meg sammen og tok en joggetur i regnet.

 

Veldig klar for ny uke kjenner jeg! Ny frisk og har registrert hver smule som har gått inn!

 

Grått og trist og regn, men har tenkt å ta meg sammen i ettermiddag og komme meg ut en tur :), det er jo alltid deilig bare man kommer seg over dørstokken :D

 

Kjempeflink er du som kom deg ut på joggetur tross regnet i går kveld!

 

Ha en fin uke og lykke til med veiing i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Må skrive før jeg ombestemmer meg!

 

73,5!

 

That's it - back on track goddammit!!!

 

Ført kcal i dag. 1350 ca, teller ikke melk/fløtepulver i kaffen eller grønnsaker, så sannheten er nærmere 1500 kcal.

 

Jeg har ikke en "sweet tooth" men i det siste har det blitt mer digg og tull enn jeg våger å innrømme. Mitt ellers så plettfrie ansikt har fått en mini-kvise som bevis. Midt i fleisen! Hurra.

 

Motivasjonen er ikke tilstede. Det som skal til er nok litt mer aktivitet på slankesidene mine. Hadde jeg tatt dette steget i går hadde jeg vel sluppet å spise vanvittige mengder Daim. Men spist er spist. Bedre i morgen!

 

Skal lese meg opp på dere i morgen. Jeg lover. Nå er det leggetid. Har planlagt dagen i morgen. Skal t.o.m. spise frokost hver dag nå frem til 23 juni. Da er det skoleslutt. Klarer egentlig ikke frokost, men 1 stakkars knekkebrød med noe saftig pålegg må jeg da vel klare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å "se" deg Moviestar. Det blir noen oppturer OG noen nedturer. Sånn er det for oss alle. Men det skal du ha, du gir deg i hvertfall ikke!! :D

 

Her har jeg visst gått hele uken med grunnløs frykt. Selv om forrige uke var katastrofal når det gjaldt godsaker (det føltes i hvertfall som om det var mer enn det burde), så må jag ha tatt det inn andre steder, for vekten i dag viser NY BUNNVEKT: 63,2 kg og faktisk 0,6 kg ned siden forrige uke :D

 

Så da kan jeg jo ikke annet enn å være fornøyd B)

 

Hvordan er ståa hos deg Mimi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere,

 

Hyggelig at dere har vært innom begge to. Gratulerer til Vimsa, dette var saker :)

 

Kjipt med oppgang, Movistar, men å se sannheten i øynene, bekjenne sine synder og komme opp på hesten igjen pleier å funke. Det er ikke noe rart man går litt lei i blant. Det viktigste er å ta seg inn igjen. Back on track B) Heia heia!

 

Her i gården er det stillstand. Litt rart, for jeg har siden forrige veiing ligget konstant mellom 71,3 og 71,5, men i dag så var jeg oppe på 71,8 igjen. Litt kjedelig selvfølgelig, for det er absolutt igen grunn til at det skal være sånn. Jeg velger imidlertid å ta det med knusende ro (who am I kidding?).

 

Men så var det heller ingen opplagt grunn til at jeg skulle gå ned over en kilo i forrige uke, og videre så har jeg spist som jeg pleier og til og med jogget og gått til og fra jobben et par ganger. Kanskje er jeg litt støl fra joggeturen, kanskje er jeg omvent av alle andre og veier mindre når jeg har mensen. Ikke vet jeg, det er ikke så nøye heller... (sa jeg, vel vitende om at jeg kommer til å stige på vekta i morgen igjen bare for å sjekke om det nå virkelig stemmer... hehe :D )

 

Det store spørsmålet nå er om jeg klarer å nå målet på 69,9 kg til 17. mai? :huh: 1,9 kg på 23 dager.... ! Ja, for selv om jeg har veiedag på tirsdager, så tror jeg nesten at jeg trenger alle dagene frem til torsdag 17. mai. Jeg har ikke gitt opp ennå i alle fall ;)

 

Ønsker dere en fin uke - og så blir det hyggelig å se deg litt oftere Movistar!

 

Over og ut!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen :)

Kontrollveiing i dag med -100 gram gjorde meg ikke noe klokere. Da gikk jeg vel bare ikke noe ned i uka som var. Jaja... Men stabilisering på 71 kg er heller ikke å forakte. Hvis bare det går nedover i neste uke igjen B)

 

Er veldig spent på hva jeg kan få til denne uka. Det kommer til å bli litt kincky matmessig. Skal på jobbreise ondag til torsdag (reiser nå kl 11), inkl 8 timer på tog (fordelt over to dager vel og merke!) ... Jeg kan jo ikke akkurat kalle det trim å gå til og fra matvogna. For ikke å snakke om hotellmaten. På toppen av det hele skal jeg på seminar på fredag. Dette kan bli vanskelig kjenner jeg, men jeg får bare prøve å gjøre de rette valgene. Såfremt det er noe å veldig imellom da!

 

Ha en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Etter 8 timers "arbeidsdag" (dvs klinikktjeneste) GLEDER jeg meg nå til å ta fatt på et par timers eksamenslesing på tampen av dagen. Nooooooot!

 

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg hele 2 mnd til før jeg kan ta meg litt fri. Er så klar for å bare ligge på sofaen i 2 mnd!

 

Har lokalisert Drømmekjolen min :rolleyes: trodde ikke jeg hadde en før jeg fant denne, og trodde ikke jeg kom til å prøve den før jeg lokaliserte den i en butikk i Oslo. Er såpass mye penger at den ikke kan kjøpes uprøvd :o

 

Men da var det jo motivasjon for å gi jernet i 2 mnd til? Jodda, får tro det. Er nok ikke veldig mye innom fremover, men lover å i hvertfall holde meg til å rapportere mandagsvekt. Jeg har 2 mnd til å komme ned til 70 - og det burde jeg da vel klare?!

 

Dere er så flinke! Skulle ønske jeg hadde energien deres =) har tvunget meg selv til å gå en vei både i går og i dag. Hjelpes så tungt har det aldri vært før. Har lyst til å sette meg ned og vente på bussen på hvert eneste busstopp! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Movistar. Dette klarer du. Både studiene og vekta... Jeg raste ned i vekt da jeg leste til eksamen for noen år siden, så du kan jo satse på å kopiere det ;)

 

Fint at du kommer innom på mandager i alle fall. Det er helt sikkert lurt! Fortell litt om kjolen når du får tid da, eller send en link... Jeg blir så nysgjerrig vettu :)

 

Jeg ligger på hotellet - mett og god. Er glad jeg spiste lite før i dag, for her ventet det 4 retters gourmetmat med vin. Jeg begrenset meg til 1,5 glass. Maten spiste jeg, alt sammen, rubbel og bit - med stor velbehag. Alt annet ville vært trist. Skal prøve å legge det inn sånn ca, og se hva det blir... Sikkert for mye, men que faire?

 

EDIT Har lagt inn alt inkl aioli, vin, brød osv, og jeg kommer ikke over 1400 kcal. Det er nesten for godt til å være sant. Mon tro om jeg har glemt noe? Jaja. Over og ut-

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid så lett å vite hva kroppen driver med Mimi! Sånt opplever jeg også, at jeg tror jeg har vært flink, så rikker ikke vekta seg, og slik som forrige uke når jeg overhodet ikke passet på hadde jeg plutselig gått ned. Ikke lett å bli klok av sånt :D

 

Håper du koser deg på hotelltur! Det er ikke alltid at god mat er så kaloririk, og 1400 kcal er da absolutt godkjent!

 

Og Moviestar: to måneder går fort! Bit tennene sammen, dette klarer du! Jeg har bare en måned igjen til min eksamen, og kjenner at jeg begynner å bli litt stressa! Mye som skal lagres før den tid, nesten så jeg skulle ønske jeg hadde en måned til, selv om det skal bli deilig å bruke tid på noe annet ;) Det er en del ting som har fått skure å gå en stund, og som jeg har lyst til å ta tak i. Tenker som så at rot går ingen steder, det får vente litt til...

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...