Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Eksamen overstått, og sommerferien har startet! Deilig å bare sløve, sitte på FB og rusle barbeint rundt i gresset - helt uten dårlig samvittighet! Og eksamen gikk bra :P

 

Snikveide i dag, og vekta viste 62,8 :D

 

I dag skal jeg ut og shoppe litt sommertøy til meg selv og solkrem! Skal på fotballturnering hele helgen med størstemann, så det blir mye tid ute i sola. Blir vel ikke helt orden på maten da tenker jeg, men får prøve å velge det lureste som byr seg! Blir fort endel kioskmat på sånne turneringer. På hotellet har man jo heldigvis litt mer å velge i. Kanskje jeg får ta meg en pose hjemmebakte knekkebrød i veska, så jeg har noe sunt å ty til.

 

Ha en fantastisk pinsehelg i finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med vel overstått eksamen og god pinse til dere begge!

 

Jeg ligger på en benk i hagen, har bobler i glasset og beundrer månen bak siluettene av epletrærne... Er full av glede, god mat, pinselykke og klisjeer. Fy søren for en deilig helg! Og det er ikke slutt ennå :)

 

På toppen av det hele viste vekta 70,5 kg i ettermiddag. Ha! Jeg var helt sikkert dehydrert og det blir nok ikke like bra på tirsdag, men det skal ikke få ødelegge gleden her og nå.

 

Nyt at ferien er i gang, Vimseberta, og lykke til med innspurten, Movistar!

 

*klirr* for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Hvordan går det med dere? Her var dagens dom -0,6 kg og det er jeg jo fornøyd med. Problemet er at hvis jeg begynner å se på vektkurven min, så har jeg i grunnen har stått på stedet hvil siden rett etter påske... Det er jeg litt gretten over! Fint med stabilisering altså, men det får da være måte på. Hmf!

 

Tvitvi damer, både med det ene og det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

 

Tiden strakk ikke helt til til å rekke innom her i går. Men jeg var da på vekta i går morges, og den viste 63,2, altså det samme som forrige uke. Tror nok ikke det er helt reelt, burde nok vært noe høyere etter helgen jeg har hatt :blink: Er stygt redd for at "etterslepet" etter helgen ikke vises før det har gått noen dager.

 

Og hurra for nedgang Mimi, stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Nå har det gått i ett siden før helgen, så har ikke blitt noe veiing. Bare i morgen igjen, så er det helg plutselig! Trenger å sette meg ned med skolearbeid nå :blink: har vært mye utenom eksamenslesing siste uken, og slikt har jeg ikke tid til (men denne gangen ble det bare sånn).

 

Dere er flinke!

 

Skal være flink til neste uke og veie meg som planlagt på tirsdagen :rolleyes: forsvinner ikke!

 

Men selv om jeg står stille, så får jeg stadig kommentarer om at folk syns jeg blir slankere. Til og med sambo ytret noen setninger i dag om at jeg burde spise hans middag også :lol: så jeg krymper kanskje mens vekten stabiliserer seg rundt 73? Fettfordeling?

 

Skal få strammet opp denne kroppen med litt trening om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

Jeg har vært i streik, men hatt dispensasjon til å dra på en jobbrelatert reise... så jeg har verken spist sunt, trimmet eller veid meg.

 

Jeg kommer sterkere tilbake!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere,

Hvordan går det? Skjønner at du har tatt ferie, Vimsa, men hva med deg, Movistar, er du snart i havn med alle eksamener? Håper det har gått bra i alle fall :)

 

Ville bare innom for å si at jeg har fått veid meg og at her er det fullstendig stillstand, og med tanke på hva jeg har spist, så bør jeg nok være glad for det.

 

Jeg lurer på om jeg kanskje bør satse på å stabiliserer over sommeren, og så heller ta tak i de resternde kiloene til august... Eller er det det samme som å gi opp og resignere? Kjenner at jeg trenger noen innspill her. Vet ikke helt hva som er lurerst.

 

Hmm...

Fortsatt god søndag til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg kanskje bør satse på å stabiliserer over sommeren, og så heller ta tak i de resternde kiloene til august... Eller er det det samme som å gi opp og resignere? Kjenner at jeg trenger noen innspill her. Vet ikke helt hva som er lurerst.

 

Vil ikke kalle det å gi opp - se det heller som en pause, og det tror jeg man kan ha godt av! Men da gjelder det å beholde litt kontroll, så ikke kiloene sniker seg på igjen ;)

 

Merker selv hvor fort vekta øker igjen når jeg ikke passer på, og spiser det som byr seg og det jeg har lyst på :o

Det har nemlig vært tilfellet her de siste ukene, så nå må jeg bare ta tak igjen, og er igjen igang med registrering. Nå skal jeg ta på joggeskoene og pelle meg ut i skogen :)

 

Hopper over vektregistrering denne uken og satser på at jeg er i rute igjen neste uke :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Jeg har ingen planer om å ta pause, ikke mer pause enn jeg har nå. Da går jeg bare opp igjen. Målet er faktisk å gå ned over sommeren, men jeg blir nok skuffet.

 

Halvannen uke og to eksamener igjen. Nå begynner sensuren å tikke inn på de andre og det ser heldigvis ut til at jeg har gjort det ok.

 

72,5 i dag. Deilig å ikke se 73-tallet for en gangs skyld :P men vil ikke kalle det nedgang. Er ganske så ustabil på vekten for tiden... merkelig i grunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det en fin skogstur i går. Det begynte såvidt å regne akkurat i det jeg gikk ut døren, men da hadde jeg bestemt meg, og la i vei. Det regnet mer og mer i løpet av turen, og jeg var klissvåt da jeg kom hjem. Men hvem bryr seg - ut på tur og aldri sur :)

 

Holdt meg innenfor mine 1300 kcal i går også, så alt i alt en bra dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddag damer,

 

En liten hilsen fra meg før jeg pakker snippsekken og drar på hytta i to uker. Jeg har spist veldig lite strategisk de siste ukene, travelt på alle fronter, stort press, sliten, streik, streikedispensasjon, ta igjen noe av det tapte, løpe hit og dit, lei av å telle kalorier.

 

I tillegg kom jeg helt ut av mine ellers så gode trimvaner... I det hele tatt ikke så mye å skryte av, så derfor må jeg både prise meg lykkelig og heldig for at ikke vekta straffer meg mer enn den gjør... 72 kg er helt realt, og et greit tall å gå til ferie med.

 

Jeg synes hele denne prosessen siden januar total sett har vært bra. Jeg var kjempeflink lenge og ting gikk radig - helt til jeg kom omtrent dit jeg er nå.

 

Jeg hadde håpet å være under den magiske grensen på 70 kg nå, men det klarte jeg altså ikke, hvilket ergrer meg litt. Litt sånn "pokker og!". Omvendt sett så liker jeg også å fokusere på det jeg klarte: Ned nesten 8 kg! Yay.

 

Er innom her nå for å avlegge en liten ed til meg selv om jeg skal være flinkere i ferien enn det jeg har vært de siste ukene, at jeg fortsatt skal tenke sunn mat, moderate mengder alkohol og at jeg SKAL sørge for å bevege meg og få trim i ferien.

 

Jeg tror det blir optimistisk å si at jeg skal veie mindre når ferien er over (nå tenker jeg ikke på de kommende to ukene, men på ferien totalt sett), men når jeg har klart å gå ned 8 kg siden januar, så skal jeg jammen meg veie godt under 70 i løpet av høsten! DET ER MULIG!

 

Godt å høre at du er i rute med eksamene dine, Movistart. Heier på deg i innspurten!

 

Satser på at du også er i siget, Vimsa. Høres ut som om du nyter ferien alt imens du både teller kalorier og får trim. Flink jente!

 

Jeg kommer innom selv om jeg ikke får veid meg på en stund. Nå: ut og henge opp sola ;)

 

Klem til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

72,9 i dag. Føler meg så tung for tiden at jeg vil ikke gå på vekten, men jeg tvinger meg selv. Må jo ha en viss pekepinn på at det ikke går HELT skeis... og 72,9 er jo ikke et tall å grine på nesen av når jeg har sett mye av 73-tallet i det siste.

 

71 tallet er målet i sommer. Der vil jeg ligge når det er tilbake på skole mm i august.

 

Siste eksamen i morgen - dvs i dag er siste lesedag. Skulle tro motivasjonen til lesing skulle komme da, men den gang ei.

 

Får sette meg ned og lese over gamle eksamensoppgaver. I dag er vel ikke dagen til å lære seg noe nytt. Hm. Jo det er et par ting jeg må lære meg (pugge), men det er jo strengt tatt ikke nytt.

 

Håper det går greit med dere, Vimsa og Mimi. Ikke la sommeren ødelegge alt det gode arbeidet, da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Movistar

73,2 ig går, 72,9 i dag - det er jo snart på tide å eroble 72-tallet, spør dere meg! :rolleyes:

 

Veeeeeldig fornøyd med kjoleprøvingen. Fikk en liten "aha"-opplevelse i forhold til min egen størrelse. Det var jo ikke MEG jeg så på i speilet der. For hun i det speilet var jo ganske så lekker og slank. Men så var det jo meg... fryktelig merkelig følelse. Jeg fikk se det "alle andre" ser, på en måte. Kjolen gikk helt på (glidelåsen helt opp), men litt valk på ryggen. Noen kg til så er vi der, tenker jeg. 3 kg? Holder nok det. (ser for meg 6 pk smør nå - det er en del!)

 

Og kjolen er vel egentlig funnet. men skal prøve litt til, både fordi det var GØY - men også fordi jeg innbiller meg at det er lurt å ha sett litt før man slenger så mange tusenlapper på bordet. Jeg bruker jo et par uker på å kjøpe en vanlig selskapskjole (vanligvis), så skal da bruke mer enn en time på å bestemme meg for brudekjolen!

 

Håper dere holder koken, jenter. Om ikke vektnedgangen er fokuset, men i hvertfall ikke ødelegge de gode vanene og måtte gå ned igjen de samme kg om en mnd eller to.

 

Holder litt liv i tråden jeg, kanskje dere dukker innom et par ganger ila sommeren ;)

 

Blir ikke noe vekt på meg neste uke, skal på ferie. Men så er jeg tilbake. Må ikke spise meg vekk fra 72-tallet nå. På tide å erobre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer med vektnedgang Moviestar! Så gøy at du begynner å se forskjell selv også! Det blir kanskje mer synlig når man tar på seg et antrekk utenom det vanlige?

 

Jeg har ikke veid meg på noen uker. Vekta gikk tom for batteri, og har ikke fått somlet meg til å kjøpe nytt. Tror uansett ikke det er lystige tall... Kjenner det er vanskeligere å holde fokus og måltidsrytme nå når det er ferie, og dagsrytmen blir helt annerledes, men skal prøve å holde meg noenlunde på matta! Skal i et bryllup i slutten av august, og da har jeg lyst til å se bra ut i pen kjole ;)

 

Fortsatt god sommer der ute (selv om været kunne vært bedre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer :)

 

to uker ferie er snart til ende, og plutselig hadde jeg anledning til å titte innom... Hyggelig at dere har vært her og. Grattis med lekker figur og at kjolevalget nesten er i boks, Movistar!

 

Vi er faktisk godt fornøyd med været. Ikke den store varmen og badetemperaturer, men tross byger innimellom (og øspøs i dag!!!) så har vi hatt mye sol, vært på flotte båtturer og fått farge på både tær og kinn.

 

Vekta tørr jeg ikke å tenke på... Jeg har vel spist sjokolade hver dag og drukket vin hver dag. Ække sikker på om jeg har drukket vann i løpet av ferien en gang ;) Det får gå som det går. Fra på mandag er gemalen tilbake på jobb og jeg kan trene og telle kalorier. Lover å være flink!

 

Tastes snart igjen. Og Vimsa, ut og kjøp batterier nå - det var en ordre ;)

 

Sommerklem til dere :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

neimen så kjekt at dere popper innom :) selv så fordufter jeg en ukes tid, vi skal på hyttetur på sørlandet med hele sviger-slekta :lol: 9 mann i en 6-mannshytte. Riktignok 4 barn, da, men et par av de er ikke så små lengre!

 

Jeg ser hyggelige tall på vekten for tiden, har ikke tenkt å la det stoppe selv om jeg ikke får veid meg denne uken. Desverre er det "kosegruppen" jeg skal på tur med. Mat fra mandag til fredag og toppet med bryllup til helgen.

 

Kryss i taket!

 

Vi snakkes uti juli =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

 

To deilige uker med ferie er over. Og jeg tikket inn på godt over 73 kg, og det er rett og rimelige med all den maten, sjokoladen og vinen jeg har hatt i meg.

 

At vi i tillegg avsluttet ferien med boller og cola på en bensinstasjon da bilen vår tok kvelden gjorde ikke saken bedre. På ingen måte utslagsgivende, men det sier nå sitt da.

 

Jeg har spist etter boka i går og i dag, og det skal jeg gjøre resten av uka også, jeg skal sågar finne frem joggeskoa, men ikke i dag... Jeg har ligget på sofaen med mensen fra helvete, men i morgen er alt bedre. Det tilsier erfaringen i alle fall.

 

Ja,og så blir det skikkelig veiing til uka, når jeg har "skilt" ut all sjokolade og overskudd og leveren min ikke jobber på høygir lenger ;) Neida... Dække så illle.

 

Vimsa, har du fått kjøpt deg batteri? *streng pekefinger*

Kom gjerne innom. Jeg skal prøve å være her litt jeg. Mulig jeg stikker noen dager til fjells eller på Rallarvegen, men det blir ikke riktig ennå. Og uansett blir det bare noen dager.

 

God ferie, Movistar. Høres jo litt crowed og hyggelig ut på en gang :) Moro med bryllup også. Kanskje du får et tips eller to, eller finner hvordan et eller annet ikke skal gjøres.

 

Ha en fin uke!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! (klokka er over ti, men i ferien går det vel fortsatt som morgen)

 

Bare en liten statusoppdatering. Formen er stigende og i dag skal joggeskoene frem. Det har de ikke vært ennå denne uka, og jo lenger jeg utsetter det, jo vondere blir det.

 

Til gjengjeld har jeg spist "riktig" hele uka, og det ser ut til at ferien/feriematen er i ferd med å forlate kroppen, bokstavelig talt. Jeg har gått ned 1,3 kilo siden mandag!!! Så da er jeg igjen på 72-tallet. Puh! Ja, for det var altså på hengende håret at jeg ikke så 74-tallet etter ferien. Riktig vei. Bra. Fortsette sånn.

 

Ellers har jeg de siste dagene tenkt mer og mer på om jeg bør melde meg inn i et treningsenter. Jeg har ikke vært motivert for det lenge, men jeg begynner å lure på om det er en god ide. Jeg trenger å bli strammet opp, og det blir jeg ikke av å jogge i ny og ne... Så der er jeg rett og slett i tenkeboksen.

 

Håper dere nyter sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndag!

Håper dere har det bra, jeg får holde litt liv i tråden og så håper jeg en av dere kan ta over stafettpinnen i uka som kommer, da er jeg nemlig bortreist.

 

Siden jeg ikke får gått på vekta på tirdag, så tok jeg en halvoffisiel veiedag for meg selv i dag: 72,2 kg. Det er 1,7 ned siden vi kom hjem fra hytta forrige helg. Så for en gang skyld er det 'easy come easy go' også i vektverdenen. Enda godt!

 

Nå lurer nye farer på storbyferie, men jeg skal faktisk på tur med moren min og hun er ganske sunn av seg. Det er i alle fall ikke hennes skyld hvis jeg spiser is og sjokolade. Til gjengjeld kan det jo bli et glass vin eller tre. Vi skal nok også gå mye, og moren min skal nok sørge for å holde orden på hvor mange skritt vi går!

 

Håper dere slipper unna dette regnværet som er meldt hele uka. Fortsatt god sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Da var det min uke igjen ;)

 

Det har vært en uke med mye tråkking i Dyreparken og jeg syns jeg kan få "godkjent" mtp mat. Mye brødmat, men merker at magen fortsatt er fornøyd med ganske små porsjoner, så jeg var ikke redd for å gå på vekten i dag (kl. 20 etter middagsmaten var tatt inn) og resultatet var greit. 73,2 kg. Det er jo en del magefyll og vann etter denne uken, så nå er det tilbake på fiberknekkebrød så jeg får ut det som har stoppet opp. Det gjør det alltid med brødmat.

 

I helgen var det bryllup, men jeg klarte meg fint der også. Det ble 3 retters middag (det var ikke de helt store porsjonene) og totalt 3 glass vin og 1 glass mozell.

 

Jeg har vært OMRINGET av snop og snacks hele uken og har kun spist veldig små mengder (kun LITT 1 gang hver dag - og jeg mener LITT). Totalt ikke mer enn halvparten av hva de andre spiste hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

Så fint at du popper innom, Movistar, og så flink du har vært med godteri og matinntak :) Vimsa, da? Har du tatt helt ferie?

 

Jeg er vel hjemme etter en deilig og solrik(!) storbyferie med min kjære, skritt-tellende mor. Vi har faktisk gått mellom 19000 og 23000 skritt hver dag. Ikke dårlig, og heller ikke så rart at man er litt sår i føttene kanskje. Jeg er en elendig shopper, men fikk faktisk handlet litt klær også. Tiltrengt!

 

Deilig mat har vi også spist, inkludert sunne salater, men også to flasker vin. Alt i alt tror jeg ikke det skal være så galt.

 

Vi får se hva vekta sier til uka. God helg til dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddag damer!

Da kan jeg anbefale å droppe lørdagsmiddagen og istedet bytte den ut med sjokolade og champagne, for deretter å sløve det meste av søndagen og avslutte dagen med biff.... Det spørs om det er lurt i lengden, men jeg tikket i alle fall inn 71,8 kg i dag. Fornøyd med det :)

 

Jeg har jo egentlig satt som mål at jeg skal veie 72 kg når ferien er over, men vi får se hvordan ferien utvikler seg. Kanskje jeg får blod på tann. Det hadde vært fint det.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Titter innom igjen. Holder meg stabil og det uten å lide noen nød, men jeg kunne nok spart meg en del av utskeielsene som har forekommet denne

 

Nydelig tall på vekten, mimi. Gleder meg til å se det tallet selv!

 

72,6 i dag og stabil nok syns jeg. Vil ikke gå noe særlig over 73. 74 skal jeg aldri mer se igjen! Men fra fredag i neste uke er det ikke lenger ordentlig ferie, og måltider og sånt kan lettere kontrolleres.

 

Jeg svinger innom igjen når jeg har veid meg i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...