Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig! Ikke verdens største nedgang, men du så deilig å ikke stå stille. -400 gram og 71,4 kg.

 

1,5 kg igjen til neste mål, men akk så kort tid til 17. mai. Liten sjanse for at det går, med mindre kroppen tar et rykk, hvilket hadde vært bare rimelig etter tre uker med samme tall, men på dette stadiet, så må jeg nok innse at det neppe kommer til å skje. Ikke desto mindre: Jeg HAR gått ned over 8 kg nå! Yay :D !

 

Dere da? Heia heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer Mimi - all nedgang er bra nedgang!

Her er det på stedet hvil! Hadde ikke forventet nedgang heller egentlig. Har ikke hodet helt med meg om dagen, og har nok bestemt meg for at jeg skal la fokuset på vektnedgang ligge litt til etter eksamen. Bare 2,5 uke igjen, og etter det SKAL jeg igang med mer mosjon også! Men har ikke tenkt å la det skli helt ut her altså. Skal klare å holde meg såpass i nakken ;)

 

Nå er det bare å få ungene ut av huset og stikke hodet ned i bøkene *PHUU* Skal bli deilig å blli ferdig ja!

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- all nedgang er bra nedgang!

 

Å jada! Det er bare ikke all nedgang som er nok nedgang ;) Hehe... Jeg skal ikke klage for mye. Er oppriktig glad for at vekta har beveget seg i riktig retning.

 

Masse lykke til med eksamenslesinga. Det er lett å skjønne hvor fokuset er da. Og også imponerende at du sitter hjemme og ikke har en stor godteskål stående foran deg. Flinka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Vil ikke rapportere, men pliktskyldig så noterer jeg 73,3 og OPP. Er ikke interessert i hvor mye, men er ikke særlig fornøyd. Jaja.

 

Tror kroppen min liker seg rundt 72/73. Men jeg liker det ikke!

 

Men, jeg skal da komme meg under 70 til slutt. En dag av gangen. Jeg er jo ikke akkurat UMOTIVERT heller, det er vel bare innsatsen som er mer laber enn jeg innrømmer for meg selv. Jeg teller ikke kalorier for øyeblikket. Det er jo dumt, jeg vet, men det får gå de neste 7 ukene. NOE må jeg da klare å gå ned. Har for lite tid og ork til å gjøre dette 100% og da kan jeg jo heller ikke forvente mye resultater... men syns det var en slag i tryne at jeg gikk veldig mye opp.

 

Var på skolen til kl. 18 i dag. Er ikke mye fornøyd, men kan da fortelle meg selv at en av mine medstudenter nok har en mye verre dag i dag enn jeg noen gang har hatt på denne skolen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kroppen min liker seg rundt 72/73. Men jeg liker det ikke!

 

Du, fine Movistar - klem og trøst til deg! :)

 

Du må ikke glemme at du har vært kjempeflink siden januar, og også før det! (jeg husker ikke hvor mye/eller fra hvor mye du gikk ned forrige "runden") og selv om du ikke hadde lyst til å rapportere, så gjorde du det jammen likevel. Flink jente.

 

Vi har hatt ganske bra følge vektmessig siden januar, og det spørs om vi ikke er litt i samme situasjon, at nå vil kroppen gjerne bli der den er en stund. I tillegg er du i en mye mer presset situasjon enn jeg er, og da blir det nødvendigvis tungt.

 

Jeg er også der at jeg helst skulle gått ned de resterende kiloene i går, men det spørs om det ikke blir mer varig når kroppen får tid til å stabilisere seg underveis.

 

Rart hvor lett det er å si dette til andre, når jeg egentlig skjønner så altfor godt hvordan du har det ;)

 

Vi får bare fortsette å stå på, både her og med studier og jobb. Så kommer vi i mål til slutt, og ikke nok med det: VI BLIR DER!

 

Ønsker dere begge en god uke!

Klemklemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsteklem til deg Moviestar!

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det du beskriver. Har liksom altfor mye annet å tenke på enn mat og trening. Og når man er sliten og lei, så er veien enda kortere til å ty til raske og kanskje ikke fullt så sunne løsninger som man burde...

 

Vi får trøste oss med at det snart blir sommerferie :) Bare en liten periode igjen med slit og eksamens-nerver...

 

Ha en fin dag begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Når jeg kom inn dæren kl. 17 i dag slo pizzalukten mot meg. Gubben er ferdig med nattevaktperioden og fikset middagen :huh: da ble det 3 (2 og 1/2) pizzastykker... jaja. Har spist for lite i dag uansett. 3 knekkebrød til lunsj, en yoghurt (q-meieriene, så den er jo feit nok) og så disse pizzastykkene... men det blir vel noe til kvelds også, så kanskje griet nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at gemalen lager mat da, Movistar... Pizza eller ikke ;)

 

Det er jo ikke akkurat offisiell veiedag i dag, men jeg må bare dele dagens resultat: 70,9 kg. Det er like stas hver gang man ser et nytt tall :D

 

... Lykke til med både sunn mat og eksamenslesing. Heia heia, og snart hurra hurra!

 

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Så hyggelig at gemalen lager mat da, Movistar... Pizza eller ikke ;)

 

Det er jo ikke akkurat offisiell veiedag i dag, men jeg må bare dele dagens resultat: 70,9 kg. Det er like stas hver gang man ser et nytt tall :D

 

... Lykke til med både sunn mat og eksamenslesing. Heia heia, og snart hurra hurra!

 

:) :) :)

 

AH! Grattis! 60-tallet i kikkerten nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nytt tall Mimi!

Og deilig å slippe unna matlagingen av og til moviestar :) Her er det stort sett jeg som styrer skuta når det gjelder mat...

 

Jeg har sendt av gårde resten av familien på hyttetur for å få lesero ;)

 

Her er det strålende vær og jeg har egentlig bare lyst til å gå ut på tur! Tror jeg får holde meg i ro og lese nå så får jeg heller spare turen til i kveld når lesemotivasjonen begynner å dabbe av, og hjernen slutter å funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Jeg vet jo ikke hvor varig det er, men om ikke annet så må det jo være 60-tallet som er sikte, som Movistar skriver.

 

Hvordan går det med dere? Siden det er mandag, har vel du vært på vekta, Movistar. Jeg skal jo egentlig til pers i morgen, men siden jeg har 17. mai som "måldag", så vurdere jeg å drøye veiinga en dag... Får se. Det er ikke sååå nøye.

 

Og siden jeg neppe (les definitivt ikke) når målet om å være under 70 kg til 17. mai, så får jeg være fornøyd med det tallet jeg får. Jeg har tross alt gått ned over 8 kg. DET er jeg fornøyd med.

 

Etterhvert må jeg også se om jeg klarer å spise meg noe mer ned i vekt, eller om jeg rett og slett må sette i gang skikkelig trening for å komme i mål.

 

Håper dere har det bra. Hvis dere er stressa, sliten og nervøse i forbindelse med eksamen, så er alt som det skal være. Bare fortsett. Det kommer til å gå bra. Heia heia heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja, jeg vet ikke hva jeg skal si, må snart begynne å kalle meg en jo-jo-slanker. Eller kanskje jeg heller skal si at vekta er relativt stabil? Denne uke 0,4 kg opp. Pluss/minus 1,5 kg må da være ganske stabilt, og er altså det jeg har opplevd siden januar... Ser jo at jeg går ned litt i de periodene hvor jeg er flink og passer på, men at det går noen hundre gram opp når jeg slakker av.

 

Jeg synes egentlig kostholdet er greit, og har jo ikke lyst til å være helt fanatisk heller, så jeg har vel kommet frem til at det er trening i system som må på plass i livet mitt.

Tenker at om 1,5 uke skal det mosjoneres i en eller anne form daglig. Det må det da bli rom for i en sommerferiehverdag? Får bruke disse tre sommerferiemånedene på å få litt rutine på treningen - så satser jeg på at den biten går av seg selv til høsten. Og at magen forsvinner av seg selv... :P

 

Hva er status hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

72,8 i går, 72,2 i dag. Orket ikke internett i går, egentlig ikke i dag heller, men tenkte jeg skulle rapportere :)

 

Fornøyd med dagens tall, håper jeg er på gli nå men... :mellow:

 

Tenker på å klare 70-tallet til kjoleprøving 25. juni, men jeg tviler - med min ganske så varierende innsats på slankefronten.

 

Går det bra med dere??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 17. mai - dagen da jeg skulle veie 69,9 kg.... Det gjorde jeg ikke, men 70,9 kg = - 500 gram siden forrige uke og - 8,6 kg siden januar. Jeg synes liksom ikke jeg kan klage likevel!?

 

Neste uke blir det oppgang. Jeg er allerede mentalt forberedt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

uff. Gruer meg til å gå på vekten i morgen. Eksamensinnspurt (første eksamensuke denne uken) OG 17. mai mat hos mamma både torsdag og lørdag :blink:

 

Hoppet ikke på vekten i dag, eksamen i dag og trengte ikke å bli ydmyket på morran ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet ikke på vekten i dag, eksamen i dag og trengte ikke å bli ydmyket på morran ;)

 

 

Håper det gikk bra på eksamen i dag da Moviestar! Jeg skal i ilden på torsdag. Bare to dager igjen å lese. Skulle gjerne hatt en måned til, men sånn er det vel alltid - blir liksom aldri ferdiglest!

 

Har vært god 17. mai-mat flere dager her også, men tror jeg har klart å styre meg altså. Det vil vekta vise i morgen :)

 

Heia oss - snart er det sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det gikk bra i dag, Movistar (og helt riktig av deg å ikke starte dagen på vekta - det får da være måte på!), og tvi-tvi til deg på torsdag, Vimseberta! Spennende tider!!! Mine undersåtter hadde eksamen i dag, så jeg har vært støttespiller, motivator og dofølger i hele dag.

 

Jeg har ikke registrert mat på en hel uke, jeg har badet i 17.mai-mat samt vin og sjokolade, og latet meg på hytta... Så jeg VET at jeg må tåle oppgang i morgen. Spørsmålet er HVOR MYE over 72 kg vekta viser?

 

Problemet når jeg skeier ut er at jeg har tendens til å fortsette... Til og med i dag har jeg vært svært ufornuftig på matfronten, enda hverdagen er i gang. Om ikke annet så har jeg vært på en joggetur i kveld. Helt nydelig med 20 grader klokka halvni :) På onsdag er det jentebølgen, så da skal jeg til pers.

 

Vi tastes i morgen. Heia heia :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesss! Vekta går riktig vei, og det etter 17. mai feiring. 1,2 kg ned siden forrige uke! Men jeg synes at jeg vært flink og har ikke latt ting skli ut her. Laaang skogstur var jeg også på i helgen.

 

Jeg kjenner følelsen Mimi, når det først har sklidd ut litt, kan det vel ikke gjøre noe med litt mer godsaker...Kan være tungt å ta seg inn igjen ;)

 

Tvi-tvi til dere begge to - og en fiiin fortsettelse på uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - grattis, Vimsa! Dette er jo årbeste :)

 

Her var dommen 72 blank på en snill vekt som trenger nytt batteri... +1,1 kg og det kan jeg slett ikke klage over selv om jeg har lyst!

 

Imorgen er det jentebølgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Gratulerer med nedgang, Vimseberta! Det var da voldsomt til fart på den vekten din!

 

Jeg tror at jeg må legge om fullstendig for å komme forbi 72-73 platået nå. Dagens vekt på 73,4 kg var fullt fortjent, og jeg føler meg i tillegg både oppblåst og forstoppet - det skylder jeg på disse slemme bøndene som truet med å kjøpe alt brødet på butikkene, sånn at min kjære gikk til innkjøp av mye brød (som jeg elsker, spiser sjelden og tåler dårlig). Da "MÅ" jeg jo spise brød, da..

 

ellers så koser meg på altanen og leser til ny eksamen på torsdag mens jeg jobber med brunfargen (vi skal i ilden begge to på torsdag, vimseberta!)

 

Det er dønn umulig å slanke seg med hendene (og hodet) så fult som mitt: På torsdag er det eksamen, og ny runde om en knapp mnd. I tillegg har jeg hjemmeeksamen som skal leveres 1. juni, en powerpoint-presantasjon som må lages i løpet av neste uke, utdrikkingslag til en venninne nå på lørdag (med overnatting til søndag), en drøss med oppgaver som skal gjøres til mandag (og enda en drøss til onsdag) og selvsagt fulle skoldager fra 8-16, evt arbeid på lab som må gjøres.

 

Har rullet opp ermene for lenge siden, men kan ikke akkurat si at jeg GRUER meg til 2 mnd sommerferie nå. Burde vel egentlig jobbet en del av de ukene, for å spe på inntekten, men jeg tviler på at det blir noe særlig av de planene. Jeg vil bare ha FRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag er det eksamen, og ny runde om en knapp mnd. I tillegg har jeg hjemmeeksamen som skal leveres 1. juni, en powerpoint-presantasjon som må lages i løpet av neste uke, utdrikkingslag til en venninne nå på lørdag (med overnatting til søndag), en drøss med oppgaver som skal gjøres til mandag (og enda en drøss til onsdag) og selvsagt fulle skoldager fra 8-16, evt arbeid på lab som må gjøres.

 

Det høres ut som et skikkelig rotte-race du holder på med. Skjønner at du gleder deg til ferien! For min del er det sommerferie torsdag kl 14.30! Da bærer det av sted til Aker Brygge med studievennene :)

 

Her skal det visst bli altfor varmt fremover, så det passer bra at det bare er èn dag igjen å lese :D

 

Ha en fiiin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Blir i hvertfall brun av all denne lesingen! Er blitt mye brunere enn jeg pleier å bli (!!) merkelig, jeg har jo alltid bare blitt rosa, men nå er jeg sånn ordentlig fin og brun som jeg var da jeg var liten. Det tar jo selvsagt laaaang tid før huden min tar farge - det er ikke noe nytt - men jeg er ikke rosa! Hurra! (Har til og med fått mitt første ring-skille! Hihi.. enda en ting som er gøy med forlovelsesring!)

 

Ligger på 900 kcal i dag. Litt mer pga kaffefløte i kaffen (ISKAFFE - laget selv med skummet melk)

 

I dag har jeg laget både iskaffe og iste (begge deler med suketter, selvsagt) og jeg må si at det smakte nammenamm i 27 grader og steikende sol. I dag har det vært så varmt på terrassen at jeg følte jeg var tilbake ved bassenget i syden. Lukke øynene og drømme seg vekk til sommerferie.

 

Må innrømme at jeg hadde kjedet meg ute i solen om jeg ikke hadde hatt noe å gjøre, så det er ikke så ille å lese til eksamen når været er sånn som det er denne uken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vær for eksamenslesing! Må si jeg ikke misunner dere eksamen, men muligheten til å være ute derimot! :)

 

Her var det nærmere 30 grader under løpet i kveld, og drikkestasjonen kom strengt tatt litt sent, men fornøyd med gjennomføringen: 5 km på 32 min er godkjent. I tillegg ble det en sosial kveld med mye hyggelig prat. OG jeg er i gang med registrering av mat igjen og har full kontroll. Yeah!

 

Lykke til i morgen, jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...