Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Man merker på de snodigste måter at man går ned i vekt. Jeg har ikke gått så mye inn i mål (det hjalp jo heller ikke å rote bort målebåndet...) men de siste dagene har jeg hatt problemer med at stålringene jeg går med på høyre ringfinger sklir av når jeg har vasket hendene. Og det har aldri skjedd før! Må vel begynne å ommøblere på dem tenker jeg. La oss kalle akkurat det et luksusproblem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ninjastar

Kult! Vi liker alle fine tegn på mindre kropper :D Selv hadde jeg en selsom opplevelse da jeg plutselig oppdaget at det var vanskelig å barbere seg under armene?!? (Over streken for intime detaljer nå?? Litt usikker ;) ) Før var hele området en jevn masse som jeg enkelt og greit kunne føre høvelen over, mens nå er det faktisk en armhule der (derav navnet, skjønte jeg plutselig...). Og den er ikke lett å shave!!

 

Men det kan jeg leve med B)

 

Ha en fin 17. mai! Min plan er å skeie ut med rømmegrøt, men ikke så mye annet. Satser på at jeg får til det! (*Be strong be strong*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kult! Vi liker alle fine tegn på mindre kropper :D Selv hadde jeg en selsom opplevelse da jeg plutselig oppdaget at det var vanskelig å barbere seg under armene?!? (Over streken for intime detaljer nå?? Litt usikker ;) ) Før var hele området en jevn masse som jeg enkelt og greit kunne føre høvelen over, mens nå er det faktisk en armhule der (derav navnet, skjønte jeg plutselig...). Og den er ikke lett å shave!!

 

LOL!!! Nei nå fikk jeg meg jaggu en god latter! Det er da mangt et "problem" man skal ha... Og forresten - her tåler man intime detaljer. Denne frøknen har f.eks. en litt snodig fascinasjon for å se Pinlige sykdommer o.l... ;)

 

!7. mai er overstått. Med forkjølelse og full pakke. Det ble to pølser med brød og litt for mye rømmegrøt, men det får så være. Jeg spiste ikke så mye mer den dagen så kalorimessig har det vel ikke vært så ille, men hvis man ser på antallet måltider og alt man egentlig skal ha i løpet av en dag av frukt, grønnsaker etc så var det jo egentlig helt forjævlig! Skylder på den manglende matlysten som merkelignok kom sammen med at rømmegrøten ble servert. Go figure... :)

Satser på en flink helg og nedgang igjen på vekten mandag uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandag og veiedag, og ned 0,5 kg. Ikke det helt store resultatet, men ned er ned, og med rømmegrøten 17. mai friskt i minne kombinert med snyltet forkjølet er jeg vel egentlig ganske fornøyd likevel. Her i gården er det i tillegg flytting som har vært i fokus den siste tiden, og det fortsetter fremover. Håper å få flyttet ferdig og vaske ut i løpet av kommende helg, og når det er ferdig - ja, da skal jeg bli sprek! Ihvertfall gjøre et lite forsøk på å bli... Viktig å være realistisk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Endelig ble det noen sårt tiltrengte trimpoeng på meg! Var ute og gikk i går - totalt 1 time. Det var riktignok bare 4 km, men det var til gjengjeld 2 kg rett opp og så 2 rett ned igjen. Slitsomt! Men veldig stolt da jeg kom hjem, svett og jævlig. Klarer jeg en til før neste veiing på mandag, tro? Watch this space!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dæven, her var det futt! Både trimpoeng og en halv kilo ned - flinka :D

 

Er du ferdigflyttet, eller skal du holde på hele helgen? Styring og vasking teller vel ikke som trimpoeng, men jammen blir man da sliten nok av å holde på. Så det teller, det og! Jeg merker at det gjerne går litt bedre på veiedag når jeg har hatt uker med mye ståk og lite sofasliting, selv om jeg ikke har trent mer enn vanlig.

 

Når tar du den andre turen før veiing? Ble det i dag, eller har du satt av morgendagen? 2 km opp hørtes slitsomt ut, da får du i hvert fall trent kondisen :)

I'm watching this space, hehe ;)

 

Nå skal jeg kose meg med en kopp Options, mens kjæresten drikker øl og spiser peanøtter og Dream-is - det gir meg om ikke annet litt ekstra mestringsfølelse :P Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er ikke mye space å watche, for det ble aldri en tur nr. 2. Hele torsdag etter jobb gikk med til å bære store, tunge møbler, fredagen slappet jeg litt av før jeg lørdag vasket ut leiligheten sammen med to gode venninner. Skulle egentlig gå en tur i går kveld, men da var jeg så gørrsliten at jeg orket ikke gå å treffe en venninne en gang! Dvs. jeg var i byen på formiddagen og tuslet, det gjorde jeg lørdags kveld og, men å kalle det tur? Neppe...

 

Veiingen i dag gikk heller dårlig, bare ned 0,1. Men ned er ned, og jeg gikk inn i cm så da er det greit. Måltidsrytmen har blitt ganske forstyrret siden torsdag egentlig, og jeg spiste altfor sterk mat ute lørdags kveld slik at jeg drakk og drakk og følte at kroppen var full av vann også i morges. Om det faktisk er tilfellet eller bare innbilning får vi vel se neste uke. Fortsetter med ny frisk uten de store utfordringene denne uken, slik at forhåpentligvis blir det bedre denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandag og veiedag igjen. I dag viste vekten 0,8 kg ned og nytt 10-tall på vekten. Det må man jo være fornøyd med? I tillegg har jeg fått inn 3 turer - riktignok ikke de mest avanserte, men det er to mer enn forrige uke og tre mer enn uken før. Så jeg er ved godt mot. Har en hemmelig drøm om å nå neste delmål innen jeg drar på ferie, men realisten i meg sier meg at jeg ikke må ha for høye forhåpninger. Teoretisk burde jeg klare 0,8 kg i uken, men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet hvor skuffet jeg kommer til å bli dersom jeg ikke klarer det, så da satser vi heller på de vanlige 0,5 og blir det mer så blir jeg heller kjempeglad! :)

Fortsetter med godt mot og satser på 3 turer også denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Supert resultat forrige uke :D

 

Selv utsetter jeg post-tur veiing til tirsdag... Orker ikke se det tallet akkurat nå, og vil helst kvitte meg med alt gruff først. Så tallet jeg ser på tirsdag, blir forhåpentligvis et "riktig" tall i forhold til hvor ille det har gått med meg på tur. Men du har jo egentlig helt rett i at slike turer funker best med et hold vekten-prinsipp... Det var dette med realisme, da :rolleyes: Tar det med meg til neste gang :D

 

Tvi-tvi i morgen, håper det går veien! Går du forresten kurs nå? Eller er du "in between" frem til høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Aller helst skulle jeg ønske at kiloene kunne forsvinne med sånn 5-6 i uken? Men egentlig er jeg fornøyd med 0,5 i uken - føler at det er et ganske realistisk mål for meg alle forhold tatt i betrakning. Og det er det jeg gikk ned denne uken. Totalt har jeg gått ned 7,5 kg siden jeg begynte på første kurs, og er nå nede på en vekt hvor jeg har hatt platå tidligere - det var der jeg stoppet helt sist jeg gikk på kurs. Er livredd for at det samme skal skje nå, så jeg må virkelig skjerpe meg og ha full fokus. Ikke noe lure meg selv med at "det gikk jo fint at jeg spiste sånn forrige uke" og den typen ting.

 

Men sånn rent bortsett fra det er jeg ved godt mot! :)De melder til og med bra vær hele uken, og da er det jo ekstra motiverende å ligge på solsengen hele ettermiddagen gå tur. Har prøvd forskjellige runder i nærområdet, og enten er det noe feil på Runkeeper eller så er faktisk alle rundene mellom 3,6 og 3,8 km. Noen av rundene føles så mye lengre enn andre, men det er vel hjernen som spiller meg et puss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ukens veiing ble foretatt i går (heldigvis, for jeg glemte det rett og slett i morges...) og den stom BOM stille. Det må sies at jeg glemte målingen også, så om det er noen resultater der vet jeg det ikke. Tror jeg venter med å måle til neste uke igjen. Det er bare to rapporter igjen på kurset, noe som er litt skummelt, for deretter begynner ferien. Og ferier kan jo som kjent være utfordrende... Problemet som allerede er dukket opp er at vekten min nå er på stedet der det sa bom stopp sist, og derfor er det ekstra frustrerende at det stod stille denne uken. Om det så bare hadde vært hundre gram ned så tror jeg det hadde gjort noe med optimismen i forhold til "the curse".... Menmen - får vel stå på med krum nakke og prøve å komme meg over kneiken! Blåmandag er det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Isj så kjedelig med stillstand, da. Forstår godt at du er frustrert...

Teorien kan vi jo; kroppen "husker" tidligere vekt og kan ha en tendens til å stå stille på de samme platåene. Men ikke noe festligere av den grunn.

Jeg heier i hvert fall på deg, og synes du har en fin-fin innstilling om å gå på med krum nakke :) For før eller senere må jo selv platåene gi tapt.

Kanskje du kan prøve å "sjokkbehandle" kroppen ut av ørska denne uka, for å forsøke og unngå stillstand neste uke...? Kaster ut her; for eksempel gå noen tyngre turer enn vanlig hvis du har tid og ork, eller endre litt på type mat eller måltidssammensetning? Sånn bare for at kroppen ikke skal tro at "alt er som før"... eller noe sånt.

 

Jeg for min del har funnet igjen fokuset mitt i dag! Etter to uker litt på viddene :P Så nå satser jeg på en real juniinnspurt de to neste ukene.

Ha en fin uke - i morgen er det tirsdag og blåmandagen er historie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Blir litt forbanna når vekten står i ro, altså. Før ville jeg gitt opp og trøstespist, men ikke denne gangen (tok litt retail therapy i form av nye sko på salg i går i steden...). Nå skal jeg legge om strategien, og for kommende uke er den som følger:

 

1. 10 på kostholdsscoren. Det innebærer å spise så mye som jeg skal iflg menyen min. Har ligget 300-400 kalorier under hele veien egentlig....

2. Turgåing! Har laget avtale med venninne nå i helgen, og prøve å få i gang fast ukedag med henne. Må bare godsnakke litt og lokke med alternative turruter (hun har hund og blir lei av å gå de samme rundene hver dag).

3. skrive alt, også grønnsaker. De har jeg ikke vært særlig flink til å registrere, men nå skal vekten stå fremme slik at også det blir sirlig veid og notert.

4. Skrive opp når jeg spiser! Eks frokost kl. 06.45, banan kl. 10, lunsj kl. 11.30 osv osv.

5. Prøve å variere kosten litt mer. Føler at middagen er grei, men har mye å hente spesielt på lunsjen som stort sett alltid er den samme. Samme med mellommåltidet også forsåvidt, så jeg har vært og kjøpt porsjonspakninger med havregrøt slik at jeg har noe annet enn fullkornkjeks.

 

Da satser vi på at det blir en god uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dag 3 med min nye strategi er i gang, og hittil har jeg levd opp til alle tingene jeg la opp til i forrige innlegg! Dvs burde vel ha gått en tur mer enn det jeg har, men jeg har da gått tur - gikk 6 km på en time på tirsdag, og fikk masse trimpoeng og en saftig vannblemme under foten på kjøpet... Den har heldigvis roet seg litt, men kjenner den fortsatt. Kostholdsscore på 10 begge dagene, og det har gått forbausende greit. Men til tross for at jeg spiser såpass ofte som jeg gjør for å klare det er jeg kjempesulten! Kanskje jeg har fått i gang forbrenningen? Det vil forhåpentligvis vekten kunne svare på på mandag.

Forsiktig optimist inntil videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Steike, nå er du i siget :D Minus vannblemma - men det er vel bevis på at du har gått på, hehe. Aldri så galt osv!

Jeg synes det høres veldig oppløftende ut at du er sulten hele tiden - da skjønner forhåpentligvis kroppen at her er det bare å brenne på; "bensinen" kommer fortløpende og ingenting å spare på. Forsiktig optimist har du grunn til å være :)

 

Bra jobba med 10 blank to dager på rad! Klarer du det i dag, og? Jeg gjør ikke, men i morgen, hvor jeg UTROLIG nok skal være i byen og på kontoret, skal jeg håve i land en tier. Fredag kan alltids være en utfordring, men det klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag husket jeg faktisk å veie meg! Stjerne i taket - glemte det jo sist mandag. Er det mulig, liksom? Skylder på at mandag egentlig ikke er helt min dag...

Anyway - noe av det jeg har gjort denne uken har tydeligvis funket, for jeg har gått ned 0,4 kg. Etter stillstand forrige uke samt at jeg er livredd for at vekten ikke skal bevege særlig på seg siden jeg har hatt platå her før er jeg veldig fornøyd med resultatet. Det betyr at jeg har gått ned 7,9 kg siden jeg begynte 12. mars. Hadde det ikke vært for 1,8 bonuskilo som kom på mellom noen kurs ville det vært mer, men som noen sa så fint - spist er spist! Og etter en liten runde med kalkulatoren viser at jeg har faktisk i snitt gått ned de ønskede 0,5 i uken. :)

Neste uke er siste kursveiing, og jeg satser på å fortsette i samme tralten som denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ju-huu :D Da er det jo bevegelse nedover - knallbra!!

 

Jeg er på vei ut døra til trening, jeg er borte onsdag og torsdag og må derfor få gjort unna litt i dag og morgen. Har jo "litt" å kompensere for fra i går :rolleyes: Men med mandag og ny uke er det jo egentlig bare å gyve løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Glemte å oppdatere tingenes tilstand her i går. Kurset er nå avsluttet, og på to kurs har jeg gått ned totalt 8,2 kg. Jeg tar en pause nå til jeg er ferdig på ferie - dvs jeg tar en pause i kursingen, ikke i livsstilen, og melder meg på kurs igjen fra august. For jeg vet av erfaring at jeg trenger noen til å holde meg i ørene... :)

Synes det går ganske trått om dagene og har selv om jeg er flink til å spise alt jeg skal ikke vært flink til å registrere det den siste halve uken. Det må jeg begynne med igjen, ferien begynner til helgen og da er det ekstra viktig å passe på at jeg får i meg nok. Kommer nok til å komme innom forumet ihvertfall frem til jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjekt å se et "bysbarn" her inne! Er veldig nysgjerrig på hva du syns om nettkurset og om du er fornøyd? Jeg har ikke vært så fornøyd tidligere - har syns det ble veldig standariserte svar - men lurer faktisk på å begynne å gå igjen. Klarer ikke bestemme meg mellom nettkurs og "vanlig" så hadde vært kjekt med innspill!

 

Ellers må jeg si at du har vært superflink. Er motiverende å lese tråden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Titter innom i ferien! Neida, har ikke falt av lasset, har bare tatt ferie fra jobben og tildels også fra PCén. Så da bruker jeg tiden på andre ting enn her inne må innrømmes... Det har hittil gått greit, vekten har gått litt nedover hittil, men tirsdag morgen reiser jeg til sydligere strøk og er spent på hvordan det går. Forhåpentligvis bra det og! Gikk ihvertfall bra for 2 år siden. :)

 

Nettkurs, ja. Du har rett i at det blir veldig standardiserte svar i ukesbrevene. Jeg har vel følt at jeg ikke har fått svar på mye av det jeg har lurt på når jeg har tatt nettkurs tidligere, men denne gangen har det gått mye bedre - mest fordi jeg har blitt litt mer aktiv selv og sendt mail til kursleder med spørsmål underveis. Så det blir litt hva man gjør det til selv. Jeg har nå gått hos en som heter Fride tror jeg det var.

Grunnen til at jeg har valgt nettkurs de siste gangene er at selv om svarene er til dels standardiserte, så var de siste vanlige kursene jeg gikk på så fulle at det knapt var tid til noen ting - det var stort sett runde rundt bordet, lite tema og generelt lite feedback. I tillegg var det enkelte personligheter som tok veldig mye plass, noe som på en måte ødela litt for andre. Så selv om svarene er til dels standardiserte får jeg faktisk mer feedback nå enn på vanlig kurs. Men det kommer sikkert an på kurset, kursleder og ikke minst de andre deltakerne samt egen innstilling. Jeg synes ikke det var noe stas å stå der og fortelle i det vide og det brede om meg selv - synes det er enklere når det er færre tilstede. Så da fant jeg ut at jeg ville prøve nettkurs og det har funket for meg.

For øvrig kjekt at du finner tråden min inspirerende - det er ekstremt lite aktivitet her inne og sånn har det vært lenge synes jeg, da er det ikke så veldig motiverende å skrive. Har gjort det mest på trass egentlig... :)

 

Kommer kraftigere tilbake når ferien er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ååå! Skal du sørover til sol og varme?! Denne gangen er det visst jeg som gjerne skulle sneket meg med i kofferten B) Jeg kjenner at solbehovet mitt kunne trengt en en seriøs refill nå om dagen, gitt.

 

Jeg blir på jobb i to uker til før jeg tar ferie, og deretter skal vi bare være på fjellet. Jeg for min del blir nok på nett uansett, for jeg er såpass ustabil om dagen at jeg trenger å være her for å holde meg selv i ørene ;) Har jo mobilt bredbånd på hytta, så helt nettfri blir det uansett ikke!

 

Ha en aldeles strålende, solfylt ferie og kos deg i varmen - vi tastes i august :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Krusmynte

Da er jeg tilbake etter to herlige uker i Tyrkia. Turen har gått over all forventning, har storkost meg og blitt kjent med utrolig mange hyggelige mennesker. Det er egentlig litt deilig å reise sånn, for jeg driter faktisk i hva folk tenker om meg når jeg er på ferie. Hvorfor? Fordi jeg vet at sannsynligheten for at jeg ser noen av dem igjen er så sinnsykt liten.... Og da er det så mye lettere å gi slipp på den der greien hvor jeg er redd for hva folk tenker og synes om meg, både i forhold til det kroppslige og også personlighet.

Traff på en jeg ble kjent med for to år siden - en av de lokale. Har forsåvidt hatt kontakt med ham via Facebook og sånt hele tiden. Vi satt og pratet og han stirret sånn på meg og jeg ble nesten litt paranoid og spurte hva det var - om jeg hadde spinat mellom tennene eller noe sånt. Nei, jeg hadde forandret meg sånn fikk jeg beskjed om. Joda, håret er litt lengre og lysere enn sist, så jeg trodde det var det. Men neida - fyren kunne se at jeg hadde gått ned i vekt! Da ble jeg faktisk ganske glad.... Er ikke så mye som skal til. :)

 

Vektmessig har det gått veldig greit, har første offisielle veiing kommende mandag og da begynner jeg også på nytt kurs. Kan ikke stoppe nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Høres ut som du har hatt en knall ferie i varmere strøk! Deilig! Jeg er bittelitt misunnelig, hehe. Også så herlig med komplimenter på vektnedgang. Jeg vet at folk er forskjellige der, men jeg har alltid syntes det har vært både motiverende og hyggelig med kommentarer på at folk ser jobben jeg legger ned og faktisk ser at jeg forandrer meg. Nei, det er ikke alltid så mye som skal til - og fint er vel det :)

 

Lykke til med ny kursstart i morgen - selvfølgelig kan du ikke stoppe nå, når du er så godt i gang! Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da er offisiell veiing foretatt, og vekten er nøyaktig den samme som ved siste veiing før ferien for det som nå er 5 uker siden. Jippi! Det er jaggu godt å vite at det ikke er noen "bonuskilo" som må av før jeg kan fortsette der jeg slapp etter forrige kurs. Det er også godt å vite at man kan ha ferie og holde vekten uten å tenke slanking hele tiden. Har unnet meg ting, for all del, men har likevel ikke fråtset. Kombinert med aktivitet har det tydeligvis vært en grei kombinasjon.

Første dag på jobb og første dag på nytt kurs går hånd i hånd, noe som er greit med tanke på å komme raskt tilbake i de gode vanene fra før ferien. 10 i kostholdsscore hver dag er målet!

 

Ellers har jeg det ikke allverdens bra om dagene. Har fått en "post holiday blues" som en venn av meg kalte det så fint, og det er fryktelig slitsomt. Er rett og slett deprimert, og begynner å grine for den minste bagatell. Har overhodet ikke matlyst og spiser mest på trass, men det snodige er at i motsetning til før har jeg heller ikke lyst på godsaker! Tenker da på kaker, sjokolade etc. Så midt oppi elendigheten er jo det positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Første uke og allerede har jeg sklidd litt i en Toblerone... Men nå er den heldigvis borte, så da slipper vi det problemet igjen! Har ikke vært snopesyk på lenge, og så kommer that time of the month. Akkja - akkurat det varer heldigvis ikke så veldig lenge! :)

Var ute på tur i 1,5 time i går. Riktignok i snegletempo, men dog tur. Registrerte det på 3 km/t og fikk faktisk 2,5 trimpoeng. Man skal da ha noen fordeler ved å være altfor overvektig? *ler* Ut på tur igjen i morgen, da forhåpentligvis i litt bedre tempo. Savner egentlig det trimpoengtreet litt, man kunne jo få en hel epletrefarm om man var her lenge nok....

 

Har for øvrig ikke klart 10 på kosholdsscoren så langt, men ligger på 7,4 som er det nærmeste man kan komme. Har ikke hatt nok kalorier totalt - ligget pittelitt under, men ellers har alle boksene vært haket av. Men det er jo bare tredje dagen på nytt kurs etter ferien - litt innkjøring må man vel gi seg lov til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...