Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt imponert over datene dine med den svenske sprettrumpen ! Jeg har tenkt meg en tur i Hordnesskogen i helgen - det er mitt store mål på trimfronten. Ellers gikk det veldig bra etter første uken, -2.6, så jeg er kjempefornøyd :) Men er nok redd for at det ikke er standarden fremover ;) Regner med det var mesteparten væske som forsvant og at resten sitter litt fastere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Jeg blir helt imponert over datene dine med den svenske sprettrumpen ! Jeg har tenkt meg en tur i Hordnesskogen i helgen - det er mitt store mål på trimfronten. Ellers gikk det veldig bra etter første uken, -2.6, så jeg er kjempefornøyd :) Men er nok redd for at det ikke er standarden fremover ;) Regner med det var mesteparten væske som forsvant og at resten sitter litt fastere..

Grattis med flott start! Første uken pleier ofte å være litt bedre resultatmessig enn de påfølgende, men 2,6 i uken er jo uansett kanskje litt for mye forlangt. Selv om man helst skulle gå ned 10 i uken. MINST! Akkurat som at jeg gjerne vil bli veltrent uten egentlig å trene... *fnis*

Hordnesskogen har jeg faktisk aldri vært i men har hørt at det skal være veldig fint. Så får vi bare håpe at det blir litt finvær på deg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi, har du hatt tre treninger med SRS allerede? (Altså, jeg er ingeniør, og vi er dessverre kjent for å sette uforståelige trebokstavsforkortelser på det meste av lange ord. Så jeg klarte ikke å dy meg. Derav SprettRumpeSvensken ;) ) Du er flink!! Høres ut som du får valuta for pengene og at han klarer å pushe deg! Kjenner jeg har litt lyst til å prøve selv. Kanskje jeg skal ønske meg PT til jul?!

 

Ikke så rart at du ikke gikk ned noe, da. Høy grad av stølhet binder væske i musklene, men resultatet vises jo til slutt. Tipper du får en god nedgang etter at kroppen har vennet seg til denne radikale endringen i fysisk utfoldelse :D

 

Jeg har slått meg løs med hele 15 minutter i snegletempo i dag. Wo-hoo. Så det er bra dere andre tar dere av treningen så lenge, hehe. Når er neste gang, har du fast opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk, Slippe! Sprettrumpe hjelper selvsagt, satt faktisk og leste en artikkel på nettavisen i sted om en eller annen norsk Hollywood-trener og hva som er viktigst med en PT. Sprettrumpe hjelper selvsagt - god motivasjon i seg selv ;), men viktigst for meg er nok kjemien samt følelsen av at vedkommende er interessert i MEG hvis dere skjønner - i å hjelpe meg mot målet mitt. Men klart - en dvask PT hadde ikke vært særlig motiverende, men det samme gjelder jo forsåvidt overvektige ernæringsfysiologer og frisører som er lei på håret... :)

 

SRS var en fin forkortelse synes jeg - jeg har tidligere jobbet i forsikringsbransjen og der er man også veldig glad i sånne forkortelser. I min nåværende jobb er det heldigvis få av dem. Men joda, har hatt 3 timer alt, nr. 4 i dag og planen er 2 ganger i uken. Bortsett fra ferieuken min, da blir det jo ingen siden jeg skal reise bort, og som "straff" skal jeg 3 ganger uken før... Det er for all del deilig å kjenne at man har brukt kroppen og ekstrem gangsperr er egentlig ganske morsomt, men nå har jeg altså gått siden forrige fredag kveld med følelsen av at beina skal svikte under meg når som helst, og nå begynner det bli litt slitsomt.. For all del - det er bedre nå enn f.eks. søndag og mandag, men det begynte å kjennes bra ut onsdag men så stod jeg ganske lenge på ellipsemaskinen både under oppvarmingen samt to raske 5-min økter mellom styrketreningen og de uvante bevegelsene har nok gjort sitt til at gangsperren fikk ny næring. Må si at det gjør at jeg gruer meg litt ekstra til dagens trening - når trapper er slitsomt, hvordan blir da utfall, liksom? Akkja - vondt skal vondt fordrive er det noe som heter. Jeg får be SRS snu baksiden til når jeg holder på, kanskje det hjelper. Eller enda bedre - be ham stå i profil! *fnis* Herregud, om han hadde visst hva jeg skrev om ham... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mr. Sprettrumpe er en slem, slem mann! Han ler av meg når jeg forteller om gangsperren i lårene og rumpen, og får meg til å gjøre enda flere lår- og rumpeøvelser!!! Slemme, slemme mannen..... Om gangarten min var noe veldig snodig forrige helg kommer den nok til å bli enda verre denne helgen! Var aldeles grusomt å gå opp trappen da jeg kom hjem (bor i 3.) og frykter hvordan det blir i morgen. Og søndag... Skal på trening igjen tirsdag, forhåpentligvis kan jeg gå noen lunde normalt når den tid kommer. Forhåpentligvis var det magiske orden i akkurat den setningen... :)

 

Ønskeliste til jul:

- Trappeheis

- Sånne håndtak ved siden av doen som de har på handicaptoaletter

- Sånt håndtak-ting i taket over sengen så jeg kan bruke armene mer når jeg skal ut av sengen (nå kan jeg angre på at jeg ikke kjøpte den høyere versjonen av samme seng. Akkja)

 

Kommer sikkert på mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Har du hatt runde 4 nå? Spent på hvordan det gikk når du var så støl i utgangspunktet! Noen ganger går det seg til, synes jeg, bare man får varmet opp. Mens andre ganger så er det rett og slett bare vondt uansett... håper du klarte deg bra. Og Mr. SRS skal da bare glad for at han blir skrevet om ;) Det er verste er på bli oversett og ignorert, er det ikke det de sier?! Litt hyggelig oppmerksomhet inne på et anonymt forum kunne han bare gledet seg over, hadde han visst det :D

 

Forresten, ang. ellipse: Den kan registreres som "stavgang". Fikk det tipset her inne en gang jeg lurte på det samme, og det var en kursleder som hadde kommet med det. (Jeg har trent myyye ellipse på grunn av min vonde rygg og halvdårlige knær, og det er jo bare genialt. Men det fordrer at man enten kan plugge inn og se på tv, eller har masse god musikk på øret. Ellers kan det fort bli litt kjedelig, synes jeg.) Etter at jeg fikk meg pulsklokke og begynte å registrere alt på det i stedet for, ser jeg også at det (for meg, i hvert fall) faktisk er ganske god overensstemmelse mellom tabellene her inne og og det pulsklokka ga meg.

 

Litt mer forresten... du som kan å strikke. Jeg har fått det for meg at jeg har lyst til å lære, og tenkte meg til byen på strikkebutikk i morgen for å handle "knitting for dummies start kit". Jeg kan ikke engang strikke vrangt, og er ikke sikker på om jeg husker hvordan man legger opp. Har du noen gode tips til hva jeg kan starte med? Noe som er enkelt (ikke raggsokk på flere pinner), men likevel bittelitt mer avansert enn en gryteklut? Tenkte jeg skulle be om en oppskrift på butikken, men aner jo ikke helt hva eller hvor jeg skal begynne å spørre om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Strikketips kan man da alltids komme med.. I motsetning til etter første treningstime hvor jeg hadde så gangsperr i armene at jeg ikke orket å holde strikketøyet, så er armene mine på plass nå og i god stand til å jobbe hardt. Heldigvis! Blir jo helt tullete av å f.eks. se på TV uten å ha noe å putle med...

 

For det første har Garnstudio.no greie instruksjonsvideoer. Hvis ikke du er redd for litt engelsk er også knittinghelp.com også genial på videoer - den bruker jeg mest.

 

Hva man skal strikke? Tja... Hva med en hals? Da tenker jeg på sånne skjerf som henger sammen i enden hvis du skjønner - de er jo superpoppis! Jeg har en på pinnene nå som er superenkel. Legg opp 250 masker og strikk rundt - to omganger med 1 rett og 1 vrang, en omgang rett og en omgang vrang, og så begynner du på begynnelsen igjen. Nå har jeg et stykke igjen på min, men tror den blir grei å ta to ganger rundt halsen. Husk å sette en tråd der hvor omgangen begynner slik at du vet når du har kommet rundt. Jeg strikker mine på pinne 4,5 i et garn som heter Lerke fra Dalegarn - det er 50% ull og 50% bomull og greit for sånne som meg som lett klør. Kanskje noe sånt kan være en julegaveide til bonusbarnet? Eller til deg selv... :) Kanskje med en matchende lue? Ihvertfall halsen er basic - legge opp, rett, vrang, felle når du er ferdig. En lue blir hakket med avansert i det du skal felle litt når du nærmer deg toppen. Sånne baggy luer er jo in - jeg synes denne er ganske fin: http://www.pickles.no/hello-new-york-vintersett/. Du vil også finne andre fine både luer og halser der.

 

For å få inn basisen er også kjøkkenkluter strikket i bomullsgarn i friske farger veldig populært og tar seg godt ut på ethvert kjøkken. Jeg gav 3 stk i forskjellige farger til en venninne til bursdagen i fjor, de er masse i bruk. Jeg har også laget mange kjøkkenhåndkler - farmor bruker ikke annet etter at hun fikk noen av meg til jul et år. Etter et par omganger i vaskemaskinen har de nemlig genial oppsugingsevne. Jeg har brukt denne oppskriften: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=81&d_id=13&lang=no - de rutete, og garn som oppgitt i oppskriften. Til kluter kan du bruke samme garnet, evt annet bomullsgarn. De har mye fine farger på Søstrene Grene og SparKjøp til en billig penge dersom du har de i nærheten. Mener Nille har også, men det varierer fra butikk til butikk. Kanskje Europris og? Har sett at de har garn, men har aldri sett så nøye på det.

 

I bøker av typen knitting for dummies er det gjerne enkle oppskrifter også. Finner du noe du vil lage enten i en bok eller på nett, ta med oppskriften og dra i butikken så hjelper damene med å finne riktig garn og pinner til det du vil lage, du trenger ikke nødvendigvis bruke originalgarn dersom det f.eks. bare er tilgjengelig på nett.

 

En ting du bør være obs på er at Garnstudio har alle sine oppskrifter gratis på nett. Heftene er ikke allverdens dyre, men de er altså ikke nødvendig. Hos andre produsenter, eks. Dale og Sandnes, må du kjøpe garn for å få kjøpe oppskriftshefte.

Går du i en "skikkelig" garnbutikk er det garantert noen damer som kan hjelpe deg både med å finne oppskrift og passende garn. Jeg likte å strikke med garn som ikke var så veldig tynt da jeg begynte - jo tjukkere garn jo tjukkere pinner og jo fortere vokser det. Og jo fortere det vokser jo kjekkere synes ihvertfall jeg at var i begynnelsen. Gir de deg tynt garn og pinne 2,5 kan du gjerne protestere, gir de deg litt tjukkere og pinne 3,5 og oppover begynner det å bli litt bedre. :)

 

Lykke til med ny hobby, det er faktisk veldig kjekt! Og så er det en gruppe på Facebook som heter Strikkegruppa som er genial både for inspirasjon fra alle bildene folk legger ut av ting de har laget, og ikke minst å legge ut spørsmål om hvordan du gjør ting - svarene pleier å komme styggfort... :)

 

Tusen takk for tips til stavgangregistrering! Jeg tok det som rask gange sist, men man bruker jo armene og så stavgang er nok mer riktig. Inn og registrere trimpoeng for det har jeg jo helt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk :D Nå sitter jeg her og prøver memorere, men dette ble for komplisert. Setter min lit til smarttelefon og at jeg kan hente dette frem i butikken i morgen! Også må jeg vel en gang for alle lære meg å strikke vrangt. Halsen tror jeg må prøves! Kjøkkenkluter i bomull hørtes også ut som et bra sted å starte. Puh, da har jeg en mission i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper handleturen gikk bra og at du sitter med beina på bordet og strikketøyet i fanget og koser deg!

 

Selv har jeg trosset både drittvær og gangsperr og gått tur i dag. Gikk greit på flaten og nedover, men oppover var ekstremt ubehagelig på de stakkars lårene mine. Gikk ikke så fort, men tur er tur! *fornøyd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur er bra når man er støl! Løser opp slagg og melkesyre og får fart på restitusjonen. Bra jobba!

 

Og jupp! Jeg er herved den lykkelige innehaver av to sett strikkepinner (sånne som henger sammen), og fem garnnøster :D

 

Eller lykkelig og lykkelig. Vi får se?!? :blink: Jeg la frem saken i garnbutikken, og forklarte akkurat hvor dum jeg var. Det er alltid lurt, for da får man som oftest veldig god hjelp. Husker det selv fra mine butikkdager, mye morsommere å hjelpe noen som innrømmer de trenger hjelp og som er takknemlig for hjelpen, enn overlegne besserwissere. Så nå er jeg klar for hals og kluter! Men aller først må jeg friske opp hvordan jeg legger opp, og deretter må jeg øve meg noen runder på disse vrange maskene. Går det heeeelt skeis, er det mulig jeg søker om hjelp hos Knitting PT Krusmynte om to uker, da skal vi nemlig vestover for å besøke svigers B)

 

Forresten. Kanskje du selv må skifte nick snart? Etter noen uker hos Mr. SPS, er det vel du som overtar stafettpinnen! PT Krusmynte, a.k.a. SPB... sprettrumpebergenseren :D (Hjelpes. Blir jeg morsommere nå, må jeg søke om eget show på Latter. Hahaaaaaaa.)

 

Klør litt etter å prøve, men har endel ting jeg må ordne med først. Klesvask... Planlegging av baking før morgendagens farsdag.... Støvsuge... Znore. Men i kveld, da braker det løs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. :rolleyes:

 

Absolutt håndarbeidsvær nå ja. Er i heklemodus om dagen jeg, må alltid ha noen nye vinterskjerf i aktuelle farger. Fort gjort, og slipper å telle.

 

Er i fint sig med trening, men sliter med maten jeg, men nå har jeg vært superstreng en stund igjen, så da går det nedover heldigvis. Er jo dette med julekjoler og sånn vet dere ...... :unsure:

 

Ha en fortsatt fin søndag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg ikke helt hva det er med meg og mandager. Har virkelig opparbeidet et lite hat-forhold til mandager, men har nå klart å komme meg igjennom dem på et vis. Men i dag fikk en inkompetent bussjåfør det omtrent til å renne over for meg, ble skikkelig sint men klarte heldigvis å styre meg. Isteden sitter jeg nå på jobb og har mest lyst til å grine. Skjønner ikke hva som skjer med meg. Og ikke er det that time of the month heller - det var jo forrige uke. Da kunne jeg kanskje skjønt det litt mer.

 

Klarer liksom ikke helt å glede meg over dagens veiing heller, som viser 1,2 kg ned fra sist. Kan vel ikke si meg annet enn fornøyd med det, gikk jo opp 0,2 forrige uke så det blir jo 0,5 i snitt på de siste to ukene. Som jeg trodde var det nok kombinasjonen av gangsperren og mensen som gjorde at vekten vist pluss sist. Har ikke fått målt cm i det siste for målebåndet er ødelagt, får vel kjøpe meg et nytt etterhvert.

Dette betyr at jeg har gått ned 4,6 siden høstinnspurten startet 24. september og 3,4 siden kursstart uken etter. Det betyr 0,66 i snitt i uken siden høstinnspurten (litt mindre hvis man regner fra kursstart så det gjør man ikke... ;)) og det må jeg vel si meg fornøyd med. Klarer jeg å fortsette med det snittet frem til jul ser jeg nytt titall - mangler 3,4 kg på det. Er nok redd for at jeg akkurat kommer til å mangle litt på det, men da tar vi det til neste år - er jo ikke verre enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel advare at de som vurderer personlig trener kanskje ikke bør lese dette innlegget. Ihvertfall ikke hvis de er redd for å bli pushet. Er man det, så bla raskt videre. Hvis ikke, så les gjerne videre. For dette handler om min siste time hos Mr. SRS (=SprettRumpeSvensken). Kanskje noen til og med kan få seg en god latter på min bekostning?

 

 

 

Hat. Det er det eneste ordet som beskriver mitt forhold til... KNEBØY! Jepp! Knebøy... Jada, frøknen har vært og trent igjen. Forrige gang tok vi masse knebøy i forskjellige variasjoner. I dag begynte vi så fint på litt forskjellige maskiner - først bakside lår. Begynte på 30 kg. Så 40. Så 50. Så 60. 10 repetisjoner på hver. Så var det forside lår. Begynte på 30 kg. Så 35. Så 40. Så 45. Og da var jeg gele i begge sider av lårene. Så videre til neste. Sånn sak du sitter på med beina på en plate, så skyver du deg bak. Jada. Husker ikke hva vi begynte på, men vi tok 4 runder der og og stoppet på 117 kg! Jepp, 117. Så mye som jeg veide for et års tid siden. Og geleen i beina ble enda mer tilstedeværende. Og når jeg var ferdig med det så fikk jeg beskjed om at "nå er du klar for å begynne den virkelige treningen. Med frivekter". Jaja, tenkte jeg, og trodde at nå var det armene sin tur. Men neida. Knebøy. Med stang! Så langt ned at rumpen er nedi benken og opp igjen. Gjorde de samme sist, men da uten stangen. Denne gangen var det altså med 20 kg ekstra, for det er det stangen veier. Greit - jeg har jo gått ned 25 og vel så det siden jeg var på mitt tyngste, men som jeg sa til ham - det er noe helt annet med 25 kg jevnt fordelt enn oppå skuldrene. Jadda. 10 ganger opp og ned i 4 runder. Og når jeg trodde det var ferdig, så var det jaggu santen 4 runder til, men da med et kosteskaft over hodet! For å lære meg å holde ryggen rakere, for jeg bøyer meg fremover fikk jeg beskjed om. Jeg bare så dumt på ham og sa som sant var at hvis ikke så kommer jeg meg rett og slett ikke opp igjen.... Og når jeg var ferdig med det så var det jaggu santen mer knebøy, da med ene foten bak på en benk. Den er jeg aller minst glad i, for første gangen fikk jeg så sinnsykt krampe i den leggen som lå bak på benken. 4 runder på hver fot. Og som om ikke det var nok, så fikk jeg beskjed etterpå at jeg skulle ha 20 minutter på ellipsemaskinen. Minst. Så jeg gikk 26. Og da gikk jeg 20 minutter før vi begynte å trene også. Og det verste? Vi skal jobbe med beina neste gang og. Som er på torsdag. Jeg tror rett og slett jeg dør litt, altså! Får jo nesten lyst til å grine bare ved tanken!

 

Var det forresten noen som sa sliten? Så sliten at jeg er kvalm! OK, kanskje noe skyldes sult, men finnes jo ikke matlyst i denne kroppen nå. Men middag må en jo ha, har følelsen av at det blir en suppepose med litt ekstra grønnsaker og noe brød ved siden av. Orker rett og slett ikke kokkelere. Men først skal jeg registrere trimpoeng. Og så dusje. Deretter kan jeg spise - da er kanskje kvalmen gått sin vei og, og til slutt kollapse på sofaen med enten Forbrytelsen eller Homeland fra i går - tok opp begge siden jeg måtte legge meg tidlig for å kjøre foreldre på flyplassen gørrtidlig. Så da er det sofatid med god samvittighet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snublet i dag. I bartecookies. Jepp, thats right. Bartecookies. Har en kollega som er litt over gjennomsnittlig interessert i baking, og i dag hadde hun altså med cookies formet som barter i anledning Movember. De var veldig kule! Og veldig gode. Litt for gode. Så det ble ikke bare en, men to barter på meg i dag. Jeg regner med jeg skal få min straff i form av knebøy senere i dag uansett, men finner det likevel best å tilstå mine synder... Selv om jeg egentlig ikke skammer meg så veldig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste kursveiing i dag, og på tide med litt statistikk:

 

Siden forrige uke: -0,9

Siste 2 uker: -2,1

Dette kurset: -4,3

Siden jeg begynte 12. mars 2012: -14,2

Siden jeg var på mitt største (1. mars 2010): -27,5

 

For nye lesere kan det nevnes at jeg hadde pause i kursgåingen fra mai -11 og frem til mars 12, så totaltvekten har forsvunnet over en laaang periode, da jeg begynte igjen i mars hadde jeg også opparbeidet noen bonuskilo som måtte av igjen....

I tillegg har jeg siden oppstart i mars i år gått inn 49,5 cm spredt over det hele. Siden opprinnelig oppstart har jeg gått inn 85,5 cm totalt, men hoftemålene er det litt feilmargin på da de ikke er registrert før jeg begynte på kurs igjen i år - før de la om nettsidene her ikke ble det ikke registrert. Så i realiteten har jeg gått inn enda noen cm. :)

 

Det er vel ikke tvil om at timene med Mr. Sprettrumpe de siste ukene har satt sving i forbrenningen min. Det er stadig fremgang å spore, etter alle de grusomme knebøyene forrige tirsdag var jeg på trening igjen torsdag, og da var det knebøy igjen. Men han sa at teknikken var blitt merkbart bedre fra tirsdag til torsdag (var jo allerede pudding i beina på tirsdag når jeg begynte med knebøy med stang), og fikk allerede da slengt på 2,5 kg på hver side av stangen. Synes den timen på torsdag egentlig gikk veldig greit. Merker fremgang ikke bare i at jeg får på vekter på stangen, men også i form av at gangsperren kommer ikke så umiddelbart etter trening som den har gjort - nå venter den gjerne til utpå dagen derpå. I tillegg går den over mye fortere enn den gjorde de første gangene, og det er jo deilig. I dag har jeg for første gang siden jeg begynte 31. oktober ikke noe gangsperr i det hele tatt! Og det er ganske deilig må jeg innrømme... Men regner med at jeg skal få gjort noe med saken i dag - skal faktisk trene hele 3 ganger denne uken!

 

De siste ukene har jeg også merket at klær plutselig har begynt å bli større. Buksen jeg trakk frem fra skapet for noen uker siden sitter greit i midjen, men begynner å bli løs over rumpen og i lårene. Har ventet SÅ lenge på å komme inn i den for jeg liker den veldig godt (litt bootcut og helt uten stretch - er så drittlei jeans full av stretch som passer i det man tar den på og så etter en halvtime er den altfor stor) så det er litt bittersøt følelse at den allerede er i ferd med å bli for stor. Kjekt, men skulle gjerne ønske at den krympet sammen med meg... :)

 

Selv om det var siste kursveiing i dag gir jeg meg ikke nå - jeg skal på ferie neste uke, men skal begynne på nytt kurs når jeg kommer hjem. Har ikke tenkt å hvile på laubærene, målet for ferien er å holde meg stabil, men før det har jeg jo nesten en hel uke til å være flink på. Kommer nok til å veie meg lørdag morgen før jeg reiser regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for noen fine resultater, Krusmynte! Imponerende at du har holdt fokus så lenge - og antakelig er tiden som er gått også din beste garanti for å komme helt i mål og bli der.

 

Jeg har veldig tro på langsiktig perspektiv (sier hun som har gått på vlcd i to uker), og jeg har brukt snart 2,5 år på å lande her jeg er nå. Det siste året har i grunn bare vært å holde vekten ser jeg i ettertid, men det er mye god lærdom i det også! ;)

 

Jeg har også blitt litt inspirert over dine erfaringer med tanke på PT (he he....ikke pga. sprettrumpa, altså!) og har sendt en henvendelse til treningssenteret her. Får sondere litt hva de kan tilby. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at folk finner motivasjon og inspirasjon til å prøve PT i tråden min. :)

 

Jeg skulle visst ikke snakket så høyt om dette med ikke noe gangsperr i går. Den er nemlig på vei kjenner jeg etter gårsdagens trening. Vi trente det han kaller funksjonell trening, dvs brukte egen kropp til de fleste øvelsene samt at det visstnok skulle være bevegelser som man gjør mer i hverdagen. Knebøy (selvsagt), litt sånn hoppe opp og ned på en stepbenk med strikk rundt livet som ekstra motstand, noen merkelige bevegelser som visstnok skulle ligne en svart panter som sniker seg langs bakken (følte meg litt mer som en halvlam elefant i knedypt mudder på elvebredden, men greit) samt at han stod over meg og slapp en tuuuung ball ned som jeg skulle gripe og kaste opp igjen til ham. Det var tungt det. Kan ikke påstå at dette er øvelser jeg bedriver så mye i det daglige, unntaket må være å sette seg på huk og så gå bortover. Mens man sitter i huk. Tror nok det er den jeg kjenner i dag. Men den har jeg faktisk brukt ved montering av IKEA-møbler - jeg er et sted, posen med dingser et annet og umbracoen et tredje. U know how it is - man gidder jo ikke reise seg hver gang. Eller sette seg ned mellom hver gang man finner noe. Hvorav merkelige bevegelser fører til gangsperr... Anyway, dette var trening nr. 1 av 3 denne uken. Han får meg vel til å gjøre noen rare greier neste gang og tenker jeg, isåfall er det jo nesten som man kommer til å savne de vanlige knebøyene. ;)

 

Ellers er jeg fortsatt sulten, sulten, sulten selv om jeg spiser alt jeg skal og vel så det. Skylder på treningen og økt forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike, jeg er imponert over treningen din! OG resultatene dine! Knallbra :D/>

Og underholdende lesning, dine rendezvous med Mr. SRS. Skjønner godt at du både blir støl og sulten - men det betyr vel mest at du gjør ting riktig og at det har effekt på kroppen. Har du prøvd å spise et lite restitusjonsmåltid rett etter trening? De dagene jeg skal trene styrke, pleier jeg å ta med en liten tupperwareboks med litt cottage cheese, vaniljeyoghurt og friske (eller frosne) bær, og spiser umiddelbart etter trening. Pleier å spørre på senteret om jeg kan sette den i kjøleskapet i resepsjonen mens jeg trener. Ikke sikkert det hjelper for deg, men for meg synes jeg det hjelper på den generelle sultfølelsen. Pluss at det gjør at musklene dine får det de trenger for optimal restitusjon, da.

 

Forresten også imponert over at du kanskje har sendt Slippe i retning av et treningssenter, hehe. Verden står ikke til påske B)/>

 

Jeg har tilbragt dagen i dag hjemme på sofaen, min planlagte tilbake-på-stien-oppstart i går ble brått avbrutt da jeg gikk ned for telling med omgangssyke eller matforgiftning eller noe i den retning etter middag i går. Men planlegger å komme tilbake for fullt fra i morgen! (Bank i bordet, for det har jeg sagt et par ganger den siste uken..:rolleyes:/> )

 

To uker nedetid har forresten resultert i to stk prøvelapper i strikking, så nå tenker jeg å øve meg på én liten lapp til før jeg slår til med en "ordentlig" klut, en jeg faktisk kan bruke til noe. Prøvde "din" (vet det ikke er din personlig, altså!) metode for å felle av på den siste, og den ble fin! Men du, har man faktisk lov til å ha med strikketøy på flyet?? Ombord, i håndbagasjen? I så fall kan jeg jo dra med meg min nye hobby til Bergen, vi skal besøke svigers til helgen og det hadde vært ok å ha noe og holde på med mens vi ser på tv. Så slipper jeg kanskje å spise så mye av alt godiset jeg vet blir satt frem når vi kommer på besøk ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, strikketøy på fly er lov! Dvs det er lov å ta med igjennom sikkerhetskontrollen, men hvis vaktene mener du ser litt suspekt ut eller har en dårlig dag heter det så fint at "de kan vise skjønn" eller noe sånt. Ergo har de lov til å ta de fra deg hvis de finner det for godt. Jeg har reist mye med strikketøy og har aldri opplevd å bli fratatt det. Men jeg har blitt bedt om å pakke det vekk på flyet grunnet turbulens.

 

Når det gjelder mat etter trening er jeg ikke god på det - har av og til hatt med en banan, men har ikke spist den før jeg kommer hjem. Synes det er så hardt at jeg rett og slett ikke har matlyst... Men kanskje når jeg kommer i bedre form og blir mer vant til treningen er det en god ide. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gruer jeg meg skikkelig til trening. Ikke spør meg hvorfor jeg gruer meg mer i dag, for det vet jeg ikke. Dvs det bor jo en liten kontrollfrik i meg som ikke liker å ikke vite hva jeg skal gjøre - føler meg jo ikke akkurat kjempehøy i hatten når jeg kravler rundt på gulvet som en edderkopp på tre bein, så det kan nok ha en sammenheng. Akkja - gjennomføres skal det uansett! For andre og nest siste gang denne uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en veldig dårlig dag på trening. Hadde hodepine og hadde i tillegg gruet meg til treningen hele dagen, og alt var bare jævlig. Gav beskjed til PT'en og han sa at det var fantastisk at jeg da i det hele tatt kom. Og det er det jo forsåvidt... Klarte 20 kg mer på ene beinøvelsen og 10 mer på ene armøvelsen, men på sistnevnte klarte jeg ikke å ta så mange repetisjoner - det var rett og slett litt for tungt for meg. Men gjorde mitt beste ihht forholdene. Å ligge på rygg med beina oppå en pilatesball, opp med bekkenet og så dra ballen mot meg med beina hvis dere skjønner gikk også greit, verre var det da jeg skulle gjøre det samme på magen i planken.... Akkurat den har jeg mye å hente på... PT'en kuttet ned på timen selv om jeg sa at jeg skulle gi beskjed hvis jeg ikke klarte mer, men det får så være. De siste timene har vært nærmere 45 minutter enn 60, og det har jeg tenkt å ta opp med ham dersom jeg bestemmer meg for å fortsette når disse timene er ferdig. Noe jeg egentlig har tenkt at jeg skal. Men da er det full pris, og da skal jeg ha valuta for pengene - at jeg ikke klarer å prestere er en ting, men det skal ihvertfall ikke være kutting i tiden på bekostning av meg men til fordel for andre. Så alt i alt ble treningen i går en veldig negativ greie og jeg sitter igjen med en veldig dårlig følelse i dag. Er vel rett og slett litt sint og skuffet over meg selv og min egen dårlige innsats. Men - i morgen er det ny trening, da skal vi gjøre mye knebøy igjen og da får jeg ta skikkelig i før det blir en uke ferie. Gi jernet, rett og slett!

 

Ellers merker jeg litt små forandringer på kroppen. Vet ikke om det er treningen som gjør det, men det skyldes ihvertfall vekttap. F.eks. ser jeg nå kragebeina uten å krumme ryggen hvis dere skjønner. De viser selv om armene henger rett ned - det er jaggu lenge siden sist! Og en god følelse. Og misforstå meg rett - har overhodet ikke noen ambisjoner om utstikkende bein noen steder, men det er en god følelse at ting er litt mindre polstret slik at man kan se at det er noe annet innunder huden enn bare polstring! I tillegg aner jeg såvidt at gummistøvlene mine er blitt litt mindre trang i skaftet. Kjøpte dem på mitt største - sånne Blæst-støvler fra Viking med snøring bak. Må fortsatt ha snøringen løs, men merket det litt lengre nede i skaftet at det kjentes litt mer romslig da jeg tok dem på - ikke fullt så mye vakuum når jeg tok dem av heller. Har jo ikke målt leggen i det hele tatt, men det er jo naturlig at man går inn der og. Akkurat som at jeg har måttet flytte på ringene jeg pleier å bruke fordi de begynner å sitte ganske løst på sine "vanlige" fingre. Uvant, gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...