Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hvordan gikk det? Har du overlevd bursdag og kakespising?! Håper dere ikke fikk servert ostepop, det ville vel vært dårlig timing akkurat i dag ;)

 

Jeg klarte faktisk 10 i kostholdsscore i dag! Superfornøyd. Lenge siden sist, for jeg sliter med å få opp fettandelen, og innimellom med å få til nok frukt, også. Men i dag lagde jeg GR pølsesuppe til middag, og kjøttpølsene (om enn magre) trakk tydeligvis opp.

 

Kess, jeg er helt imponert over så mye fiskespising... Det hadde aldri vært meg!! Men jeg har i hvert fall noe å strekke meg mot, helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Ostepop var det heldigvis dårlig med, men potetgullet kom frem etterhvert. Holdt meg for øvrig unna det. Men klarte ikke å holde meg til ett stykke kake - ble riktignok bare ett stykke sjokoladekake, men det ble litt vaffel og en vannbakkels også. Rettelse - to vannbakkels.

 

Meeeeeen, jeg har gjort opp for det og vel så det ved å kjøpe 12 timer hos PT i dag, så nå skal jeg også bli sprek! Skrekkblandet fryd, føler det ekkelt nok å trene på senter i utgangspunktet om ikke med PT i tillegg. Inni hodet mitt kommer jo alle andre der til å tenke at "hun der trenger det jo virkelig", men samtidig så vet jeg jo at folk ikke tenker sånn. Eller noen gjør jo det, men de er jo idioter. Selv tenker jeg mer "tøffing - skulle ønske jeg turde". Og nå tør jeg.... Så joda, svære meg skal begynne å trene med en kjekk svenske som helt sikkert har den sprettrumpen og greier - han har jo vært (eller er? Vet ikke...) fotballspiller. ANGST! Nå må jeg bare kjøpe en treningsbukse, du får meg ikke i noe spandex for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Wow! Imponert!! Nå burde jeg sikkert sendt over litt sympati, men jeg sitter nå her og ler i stedet for! Synes jeg ser deg, med en hot muskelsvenske som skal ha deg til å ta i :D *Fnis* Dødsstilig at du har kjøpt deg PT-timer, det har jeg aldri prøvd. Men jeg vet at jeg hadde vært like stressa og angstfull som deg om jeg hadde gjort det, selv om jeg trener mye til vanlig. Synes du er råtøff, jeg :D

 

Og det med å være stor på treningssenter... det sitter mest i hodet. Jeg har vært der før selv, mange ganger i mine forskjellige runder med overvekt. I alle år, frem til i fjor, var jeg nesten alltid den største på saltimer. Og det var litt kjipt i begynnelsen, følte meg helt malplassert, men så går det over. Det gikk vel heller en slags f*** i meg, "ok, jeg er kanskje den største, men jeg skal i hvert fall ikke være den i dårligst form!" Så jeg trente hardt og tok ut alt jeg hadde - og fikk mye positiv tilbakemelding fra instruktørene samtidig som formen ble bedre og bedre. Og etterhvert forsvant de teite stemmene som sa at jeg egentlig var for tjukk til å være der. Det går seg til :)

 

Nå om dagen har de faktisk begynt med GR-kurs på mitt treningssenter, så nå er det flere store personer der nede enn noen gang. Og det er jo så bra!! Tenk så mye bedre å gjøre noe med det, enn å visne livet sitt vekk i sofaen mens man bare blir større og større og ikke orker gå tur engang (jepp, har vært der og, ja). Jeg blir like imponert hver gang jeg ser noen virkelig store trene, og sender over masse kred! Og skulle man ikke klare å gå ned i vekt, er det jo uansett mye bedre å være stor og i god form, enn stor og utrent.

Ikke at dét blir noe issue for deg, du er jo på en så utrolig bra nedadgående kurve om dagen at jeg er helt imponert :) Litt bursdagskake og vaffel i går ødelegger jo ikke trenden på lang sikt.

Når har du forresten første time med svensken? Dette blir spennende å høre mer om, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bare le, du - det er helt greit. Jeg gjør jo egentlig det jeg og. Alternativet er å grine, og det gidder jeg ikke. Ihvertfall ikke enda, men du skal ikke se bort fra at jeg gjør det etter min første time! ;) Det var som jeg sa til en kollega at dersom jeg forteller at jeg skal ha min første PT-time en dag og ikke dukker opp på jobb dagen etter så er det bare fordi jeg ikke klarer å gå ut av sengen... *fnis* Første time er ikke avtalt enda, tenkte jeg skulle stikke innom den lokale MX Sport'en på vei hjem i dag og se om jeg finner en treningsbukse som ikke er college, samt en sånn teknisk t-skjorte. Har en fra før, men er greit med ihvertfall en til nå i begynnelsen. Og så skal jeg hjem og sende fyren en e-post for å avtale første time...

 

Og ja - du har helt rett i at det er bra med store folk på treningssenter. Det viktigste er jo at de trener og på den måten tar ansvar for egen kropp - ikke hvilken størrelse de er! Og mange av de som ikke er overvektig som går og trener har jeg av og til inntrykk av at egentlig ikke trener så veldig mye - ihvertfall var det sånn der jeg gikk før. Litt mer se og bli sett på en måte. Men ikke denne damen, for hun skal ta i!

 

Kommer bare til å være ærlig med denne svensken og si at kondisjonen er ikke tilstedeværende. Den begynte jo å komme tidlig i sommer etter mye gåing, men forsvant sammen med sykdommen som ikke ville gå over fordi jeg tok meg for hardt ut da jeg flyttet mens jeg var syk. Og muskler er et ikke-eksisterende fenomen i kroppen min, har akkurat nok til å komme meg igjennom hverdagen og that's it. Men kroppen min er ganske fleksibel (som i tøyelig), så det kan jeg jo skryte litt av. Og så er det jo engang sånn at de fleste kommer jo ikke til en PT ferdig trent. Og med så dårlig utgangspunkt som jeg har kommer jeg jo sikkert til å få en fantastisk fremgang! :) Dette skal nok bli bra. Dette MÅ bli bra. Watch this space for historier med inneholdende halvdød meg og svensker med sprettrumpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Treningsbukse med god stretch er innkjøpt, t-skjorte som ikke kryper opp og viser hele magen når man strekker armene over hodet likeså (jepp - drev med strekkeøvelser inni prøverommet!!) og e-post sendt til PT'en for å få avtalt første time. Gruer meg som en hund, men nå er det ingen vei tilbake - frøknen skal komme i form!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Hehe.....smart med strekkeøvelser inne i prøverommet:) Jeg har kjøpt meg en lekker treningstopp fra Nike. Og den passer ikke til strekkeøvelser for å si det slik. Det oppdaget jeg på trening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hehe.....smart med strekkeøvelser inne i prøverommet:) Jeg har kjøpt meg en lekker treningstopp fra Nike. Og den passer ikke til strekkeøvelser for å si det slik. Det oppdaget jeg på trening;)

Du kan si det sånn at jeg har oppdaget sånt på trening før jeg og, så klok av skade osv... Du får bruke den nye, lekre hvis du har dager der du bare trener cardio eller bein! *ler*

 

Dagens vekt viser 0,4 ned. En positiv overraskelse ettersom at snikveiing ganske tidlig i forrige uke viste 0,8 OPP fra veiingen forrige mandag! Har ikke målt meg på en stund - hadde ikke tid i morges - men kjenner på klær og da spesielt bukser at nå om dagene skjer det ting. Kjøpte en bukse på veldig salg som var ganske pølseskinn (fikk den ikke skikkelig opp i skrittet og måtte ha tunika på for å føle meg noen lunde vel). Nå er den ikke pølseskinn lengre, må i tillegg begynne å bruke belte! Så at kroppen er i forandring er det ikke tvil om. Og mer skal det bli, for nå har jeg avtalt min første PT time onsdag kveld! Man kan jo rett og slett få angst av mindre... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Første time med personlig trener er unnagjort, og det kommer til å bli... tungt... I dag var det vandring på tredemøllen i et veldig bedagelig tempo mens vi pratet litt om mål og hva vi skulle gjøre i dag, og deretter var det å teste styrken min. Ikke så mye hvor mye jeg klarte å ta i, men hvor jevnt fordelt styrken min er. Dvs om jeg er sterkere i ene siden av kroppen enn den andre. Og han virket geniunt overrasket over hvor jevn styrken min var, det betyr visst at vi kan begynne skikkelig trening fra begynnelsen og ikke jevne ut først. Så ikke bare negativt mao.

Fyren er en snerten liten (ved siden av mine 1.80 ihvertfall) kar med sprettrumpe som antatt/fryktet, men han var veldig hyggelig og jordnær og overhodet ikke ovenifraogned som jeg av en eller annen grunn var redd for at han skulle være.

Når det er sagt så kjenner jeg noen av øvelsene godt i kroppen, spesielt armøvelsene for de var TUNG for en som ikke har trent på åresvis. Så tror nok jeg kan få litt problemer i morgen, menmen - fordelen med gangsperr er at vi kjenner ihvertfall at vi lever! Aldri så gale osv. :) Watch this space for tales of mine møter med sprettrumpesvensken!

 

Og forresten - kostholdsscore på 10 både i går og i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå er jeg spent på hvordan formen din er i dag. Kom du deg ut av senga? ;)

Deilig å være litt støl og kjenne at kroppen er der, men det er fin grense mellom "passe støl" og "helt beyond grusomt vond støl".. Håper du ikke faller ned på siste kategori i dag!

Må forresten si at jeg er veldig imponert over deg. Det er jammen ikke alle som ville booket seg PT. Og i hvert fall ikke når man ikke er så veldig glad i å trene i utgangspunktet. Synes jammen du har gutset masse nå. All honnør til deg :D

 

Og jeg venter spent på fortsettelsen. The tales of sprettrumpesvensken and his quest for whipping Ms K in shape :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Aaaaaau, armene mine! Spesielt høyre - våknet i natt og hadde vondt i albuen. Verre enn gangsperrvondt - kjennes ut som om det sitter omtrent i muskelfestet, så det er nok bare gangsperr bortsett fra at jeg kan sette fingeren (bokstavelig talt) akkurat på stedet det gjør vondt...

Armene er verst, beina går det foreløpig veldig greit med og kjenner litt i magen som nok skyldes stramming/stabilisering under de andre øvelsene. Gangsperren blir vel verre utover dagen og i morgen tenker jeg, så er spent på hvordan det går å kle av seg i kveld - har jo ikke akkurat noen til å hjelpe meg heller! *ler*

 

Neida, dette skal nok bli bra. For å være ærlig er jeg litt imponert over meg selv og... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Fryyyyser! Herregud som jeg fryser... Har slitt med det en uke eller to nå, og det er ikke noe gøy.. Temperaturen i heimen skulle ikke tilsi frysing, men likevel. Slitsomt! Noen andre som opplever det samme? Mener å huske fra tidligere slankekurer at jeg har gjort det samme, men husket ikke at det var like ille altså.... *sukker veldig tungt og kryper tilbake under pleddet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Krusmynte og takk for sist :) Kjekt å se et kjent nick her inne ! Jeg måtte henge på et par bokstaver på mitt siden Lindik var opptatt her inne. Nå er jeg også i gang, startet på kurs på tirsdag. Du er jo kjempeflink, får strebe etter å bli det samme. Den fine du strikket på treffet - den kan du vel svømme i nå ? Og slitan med den nye leiligheten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Heia Krusmynte og takk for sist :) Kjekt å se et kjent nick her inne ! Jeg måtte henge på et par bokstaver på mitt siden Lindik var opptatt her inne. Nå er jeg også i gang, startet på kurs på tirsdag. Du er jo kjempeflink, får strebe etter å bli det samme. Den fine du strikket på treffet - den kan du vel svømme i nå ? Og slitan med den nye leiligheten !

Så koselig med kjentfolk her inne!!!

Flink og flink - det går litt i rykk og napp må innrømmes, nå er jeg i en god periode og kan knapt bevege armene etter første trening onsdag. Mao ikke noe strikking for jeg orker ikke holde strikketøyet... *ler*

Genseren jeg strikket på treffet ble for stor i utgangspunktet, prøvde å sy den inn men det gikk heller dårlig. Ligger ubrukt i en skuff hjemme hos gamlingene og der blir den vel værende, for ambisjonen er å aldri aldri passe inn i den! :) Det som er litt mer skummelt er at jeg antagelig bare får en sesong ut av Still Light'en min, men det får så være. Kanskje den kan syes inn på en måte som faktisk funker etterhvert? Vi får se....

Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hektisk dag med mye å gjøre på jobben etterfulgt av bisettelse til en god venninnes far og så til middag og middag til kvelds - av og til må man bytte litt om på ting, for i dag har jeg hatt session 2 hos sprettrumpesvensken! Jepp - that's right. Var en stund redd for at det skulle bli armtrening igjen, men i dag var det bare bein ispedd balanse. For å stå med bakre ben oppå en benk mens man gjør knebøy med det andre er jaggu ikke lett! Fikk i tillegg masse krampe i bakerste bein, så det tok tid å bli ferdig men det ble jeg... Fikk litt kjeft for at jeg lente meg for langt frem på en av de andre øvelsene, og jeg sa eplekjekt at "du skulle jo hatt sele på meg". Jadda - Mr. Sprettrumpe sa at "oi, hvilken god ide!" (på svensk selvsagt) og galopperte bort og kom tilbake med et tau. Så der stod jeg, da, med tau rundt meg og gjorde enda flere knebøy. Akkurat som om jeg ikke føler meg dum nok fra før der jeg knapt klarer å ta en skikkelig knebøy... Gikk på ræv gjorde jeg også, men det var visst bare bra fordi det var visst et tegn på at jeg tok skikkelig i. Eh, dårlig balanse kombinert med lite styrke i beina, kanskje? Akkja - følte meg enda litt dummere, men reiste meg og fortsatte selvsagt.

 

Resultatet av dagens trening? At jeg knapt klarte å komme meg opp trappen til leiligheten som ligger i 3. etg i blokk uten heis. Ikke kunne jeg hjelpe til med armene heller, for de er jo så støle fra før! Var sikkert et herlig syn der jeg gikk. Ikke minst opp bakken fra busstoppet. Og kjente EKSTREMT godt at det ene trinnet opp til ytterdøren nede er høyere enn et gjennomsnittlig trappetrinn - måtte holde meg på kneet og ta skikkelig fart. *fnis* Er veldig spent på hvordan beina er i morgen, tror nok jeg kommer til å kjenne dette veldig godt, men forhåpentligvis er armene bedre...

 

Og treningen motiverer jo til å gå hjem og spise sunt, så det ble en gulrot til forrett, finnbiff fra Fjordland med ekstra blomkål og brokkoli til middag, og litt senere blir det en Yoplait yoghurt og en appelsin til dessert. Flinke, flinke meg!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert ! Jeg er ikke kommet i gang med noe trening ennå, men satser på tur i skogen på søndag mens ungdommen spiller fotballkamp :) Maten går det bra med foreløpig, håper vekten er enig på på veiingen tirsdag. Jeg har ikke vekt hjemme så har ingen formening om hvordan jeg ligger an :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det kommer nok etterhvert, Lindik! Jeg har ikke trent særlig før nå - holdt meg til turgåing og har nok bare ligget på 3-5 trimpoeng i uken. Før på kurs har jeg gjort alt på en gang, gått lei og falt av lasset. Denne gangen tok jeg kostholdet først og fortsetter nå med trening, og satser på at det går meget bedre. Men vi er jo alle forskjellige!! :)

 

Ellers prøver jeg etter beste evne å omfavne min nye gangart med glede, men finner det noe vanskelig kjenner jeg. Kan vel bare sammenligne det med en trebeint ku med bekkenløsning! Er vel på det verste nå tror jeg, men guuuud, hvilken lidelse det er spesielt å sette seg på do! Kan liksom ikke bare slenge seg nedpå som i en sofa.... En fordel med min nye, store seng som jeg har for meg selv er at når man ikke klarer å hjelpe til med beina for å snu seg kan man bare rulle seg elegant over! Veldig praktisk. Alltid kjekt å finne nye fordeler ved å være singel!!! ;)

 

Skal heldigvis ikke til Mr. Sprettrumpe igjen før onsdag, og da er det overkropp igjen. Som er greit å vite, for da kan jeg sørge for at alt jeg har med knapper eller glidelås er rent så jeg slipper dra noe over hodet! :)

 

Er forresten ikke særlig optimist med tanke på veiing i morgen - den sinnsyke gangsperren kombinert med at that time of the month begynte i dag vil nok ha sitt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he synes jeg ser deg i de forskjellige situasjonene, forferdelig med sånn gangsperr. Ja jeg tenker også sånn, først kosten så får trimmen komme etterhvert, Tror det er rikelig å forholde seg til maten i første omgang. Jeg har store problemer med å komme opp i nok måltider og kalorier. Særlig i helgene når jeg ikke har de samme rutinene som i ukedagene når jeg er på jobb. Men i morgen er det mandag og ny uke, så da blir alt så meget bedre - og på tirsdag er det veiedag :)Det blir spennende - første veiing etter kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Blåmandag. Så til de grader. Skjønner ikke helt hva det er med meg og mandager, altså - har etterhvert fått et aldri så lite hatforhold uten at jeg egentlig vet hvorfor. Eller, jeg tror kanskje jeg vet litt om hvorfor, men det forklarer likevel ikke hvorfor det plutselig har blitt så.... uttalt - i mangel på et bedre ord.

 

Det blir jo ikke bedre av at vekten ikke samarbeider heller. Jada, jeg har fortsatt masse gangsperr selv om det er bedre i dag enn i går. Og ja, jeg fikk mensen i går. Men sistnevnte pleier gjerne å gjøre at jeg ikke går ned - ikke at jeg går OPP! Hadde jo ikke de helt store forhåpningene i dag, men at resultatet skulle bli 0,2 opp hadde jeg faktisk ikke forventet. Skuffet? Eh, jah! Men må jo bare håpe og satse på at dette er en forbigående greie som vil justere seg selv nå når jeg har begynt å trene og formen etterhvert blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Hei!

 

Blir lattermild når jeg leser innleggene dine om din svensktalende PT! Synes du er kjempeflink :D Jeg har skjønt at du bor i Bergen. Jeg er fra Bergen men bor utenfor Oslo nå. Jeg har noen traumatiske minner fra klatreveggen på Sats i Lars Hillesgate. Det ser ikke pent ut når 115 kg mister grepet i veggen noen meter over gulvet;))))) Med lett ispedd høydeskrekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Klatreveggen på Sats, ja... Stod og så på den mange ganger da jeg trente der, men turde aldri prøve meg, nettopp av redsel for den situasjonen du beskriver... *fnis*

 

Time 3 med mr. Sprettrumpe er vel overstått. Synes det gikk ganske greit i dag til tross for at jeg fortsatt kjenner fredagen i lår og rumpe. Klarer ihvertfall å gå tilnærmet normalt på flat vei, men trapper er heller ubehagelig fortsatt. I dag var det overkropp ispedd 5-minutters cardio innimellom øvelsene. Ble sliten og rødsprengt og full pakke, men følte likevel at det gikk greiere i dag. Og det var egentlig litt deilig, for da blir jeg ikke så nervøs for neste gang, selv om han sikkert finner på noe faenskap til meg... :)

Nå blir det noen knekkebrød med litt italiensk salat og grønnsaker på - har spist altfor lite fett i dag, så da er det greit å kunne unne seg litt sånt. Fornøyd med dagens innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...