Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Her er det fortsatt høstinnsats på gang, noe været kan bevite. At det er høst, altså. Makan til drittvær skal man lete lenge etter... Men - i dag har jeg på meg fullt regntøy med tanke på å gå til byen etter jobb og ta bussen derfra. Men vi får nå se - det er jo meldt lokalt store nedbørsmengder, og det er grenser for hva jeg orker å lide meg igjennom...

De to siste dagene har gått bra matmessig, stoppet på 1514 kcal og 9,4 på kostholdsscore (en stakkarslig prosent fett for lite) mandag og 1587 kcal og 10 i kostholdsscore i går. Mandag fikk jeg litt trimpoeng også da jeg gikk den turen til byen som jeg vurderer også i dag. Da var det riktignok oppholdsvær, men kjenner meg selv såpass godt at jeg tror nok det er lettere om jeg går fra jobben enn det er å komme seg ut igjen når jeg først har kommet hjem når været er som det er....

 

Fortsetter mao med friskt mot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Wooooo! Grattis med knallresultat :D

Jammen har strategien din slått an! Og kanskje ikke så rart at du har vært sulten? Jeg merker i hvert fall at jeg er mer sulten når forbrenningen tar seg opp. Stå på mot neste ti-tall, dette går jo veien så det suser :)

 

Været er forresten håpløst her, også. Jeg lurte på om jeg skulle komme meg ut på en joggetur i ettermiddag, nå som jeg er hjemme igjen fra høstfjellet. Men det regner i rykk og napp, med noen skurer av en styrke som ikke tilsier at jeg kommer til å trives i skogen. Så... vi får se. Jeg kan jo alltids krysse fingre for at finværet yr påstår skal komme min vei, ikke er forsinket :P

 

Så flink du er med kostholdsscoren, forresten! Jeg trodde jeg skulle hatt min tilbake nå, men neste kurskveld er ikke før neste uke. De hoppet over gårsdagen på grunn av høstferien - og det var egentlig like greit. Jeg har ikke bestått ferien med glans, og nå har jeg seks dager på å hente meg inn. Egentlig ganske grei timing B)

 

Og god tur til byen med regntøyet på - du er flink! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I går klokket jeg inn på 1484 kcal, 9,2 på kostholdsscoren og 2 trimpoeng. Litt lavt på kaloriene synes jeg egentlig men innenfor det anbefalte. Grunnen til at jeg ikke fikk full score er for lite melk. Spiste en yoghurt men hadde ikke flere og er ikke særlig glad i å drikke melk og brukte heller ikke noe i matlagingen i går. Da blir det dessverre sånn. Menmen. Vi får ta det også til etterretning. :)

Så ja - jeg gikk til byen i går. Fikk forbausende lite regn på meg, bare det å ha regntøyet på seg var nok til at de store nedbørsmengdene holdt seg borte mens jeg var ute og gikk. En liten stund etter at jeg kom hjem var det et sinnsykt skybrudd - er faktisk litt glad for at jeg ikke var ute da....

 

I dag får jeg innstallert ny garderobe av typen skyvedøy på soverommet. Yay! Det skal bli godt å slippe og bo i koffert og pappkartonger, altså! Ikke det - det har blitt mye bøy og tøy og løfting i leting etter ting, men det er likevel godt å få all driten bort. Da blir jo alt så mye penere og ryddigere, og jeg kan få med meg resten av klærne mine som jeg ikke gadd ta med meg da jeg flyttet også. Stort sett utpregete sommer/vinterklær som jeg ikke har brukt for akkurat nå, men spesielt vintertøyet kan jo bli veldig kjekt å ha etterhvert.... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gårdagen klokket jeg inn på 1539 kcal og 10 i kostholdsscore. Ble litt forundret over det egentlig, for det ble en litt sånn off-dag matmessig - hadde arbeidere på besøk og det endte opp med kokte egg istedenfor middag osv. Men likevel har jeg tydeligvis klart å balansere fett/protein/karbohydratinntaket og ikke minst kaloriene selv om ikke middagen ble optimal. Menmen, sånn er bare enkelte dager, i dag blir det Finnbiff fra Fjordland!

 

Og arbeiderne i går var der for å innstallere skyvedørsgarderoben på soverommet. Kan si det sånn at det var vel verd pengene å få den innstallert, ikke bare skrudde de alt på plass, de støvsuget mens de holdt på og når de var ferdig, og tok med seg all emballasjen. Hadde det ikke vært for garderoben på soverommet og den tomme lommeboken etterpå hadde jeg ikke kunnet sett at de var der! :) Sånt må man jo bare like....

 

Har ingen planer for helgen utover utpakking, så forhåpentligvis blir det ingen store utfordringer eller utskeielser på matfronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Veiingen etter uke 2 i høstinnspurten er unnagjort, og vekten viste 0,8 kg ned. Kan ikke si meg annet enn fornøyd med det, altså! 1 kg igjen til neste delmål, og så begynner jakten på nytt 10-tall.

 

Jeg må si at det er veldig deilig å endelig se noen resultater etter et helt kurs med mer eller mindre stillstand. Siden jeg begynte på kurs i mars tror jeg det var, har jeg gått ned 10,5 kg. 24 kg siden jeg var på mitt største (da er ikke bonuskiloene jeg la på meg i pausen jeg hadde på i underkant av et år tatt med. I såfall ville det blitt enda mer, men det snakker vi ikke så mye om....). Jeg har fortsatt ikke noe konkret målvekt jeg vil oppnå. BMI'en sier 25 kg til for å komme inn i "normalvektig"-området. Men for meg er det viktigere å finne en vekt hvor kroppen trives og jeg kan holde meg stabil. Så nå tenker jeg ihvertfall 15 kg til, og så tar vi resten derfra. 15 kg virker veldig uoverkommelig akkurat nå, så jeg håper og krysser fingrene for at jeg klarer å holde fokus videre. Jeg SKAL klare å holde fokus videre når jeg tenker meg om. Sånn er det med den saken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg synes du er veldig flink til å holde fokus, jeg. Så jeg er ikke tvil om at du klarer det i minst 15 kilo til :D

Og nok et utrolig bra ukeresultat, knallbra!

 

Håper jeg får igjen kostholdsscoren min i løpet av uka, det skal bli bra.

Ellers har jeg lurt på jeg også skulle prøvd meg på å gå hjem fra jobb innimellom. I hvert fall de dagene jeg ikke drar på trening. Jobben min er så utrolig stillesittende om dagen, så det eneste jeg rører på meg, er faktisk treningen. Null hverdagsaktivitet. Samboer og jeg jobber til alt overmål på samme sted, og det tar nesten en time å gå én vei. Så det blir ikke til at vi går til jobb, det tar for lang tid. Og ikke hadde jeg fått med ham på det, uansett. Men - jeg kan jo gå én vei i blant, før gjorde jeg det rett som det var. Og jeg er helt sikker på at samboer helt fint klarer å kjøre bilen hjem helt på egen hånd, hehe. Hmm.. temaet tas opp til vurdering B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Holder på å flytte inn i min nye skyvedørsgarderobe. Her om dagen gav jeg 4 for store bukser til UFF. I dag har jeg gått igjennom ytterjakker, og man kan jo si det sånn at et par av dem er blitt mer telt enn jakker egentlig... Så da blir det gave til UFF også. En goretex, en vindjakke og en dunjakke. De som er litt knapp i størrelsen beholder jeg - håpet er at jeg skal passe inn i dem til den virkelige kulden kommer! At jeg kanskje ikke har lyst til å bruke dem når det kommer til stykket er greit - da kan jeg gi dem bort senere.

Men det må sies at mens det ikke gjorde så "vondt" å kvitte seg med buksene, så var det verre med jakkene. Jakker er jo generelt litt dyrere i innkjøp - spesielt denne typen - og det er derfor litt skummelt å skulle kvitte seg med dem. Tenk om jeg "plutselig" blir stor igjen? Vel har jeg sagt at det aldri skal skje, men likevel ligger det og murrer i bakhodet. Måtte faktisk ringe mamma før jeg jeg puttet dem i gi-bort posen. Dersom jeg skulle bli så stor igjen kommer jeg nok ikke til å ville ha dem likevel - har opplevd det før. Men det viser bare at jeg har noe - masse egentlig - å jobbe med mentalt enda.... Akkjasann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

SUUUULTEN!!!! Skikkelig rumle- og skrike-sulten. Har gått fint tidligere i uken, men nå var det på'an igjen. Vi får håpe at det er forbrenningen som jobber knallhardt slik at jeg får en god nedgang igjen på mandag. Måltidene går nemlig greit, kostholdsscoren er bra og jeg får gode tilbakemeldinger fra kursleder på sammensetningen av mat også, så det er kjekt. Og i går var jeg avgårde i en UFF-container med de ytterjakkene jeg nevnte i et tidligere innlegg. Når avgjørelsen først var tatt var det ikke så vanskelig likevel. Dvs tok bare med meg 3 av 4, det var det jeg klarte å stappe nedi en Rema-pose.

 

Ellers våknet jeg med særdeles dårlig form i dag - tjukk og ekkel i halsen, hovne kjertler og vondt i kroppen. Har heldigvis ikke feber, men tror kanskje dette kan forklare den hodepinen jeg har slitt med de siste dagene som har vært ganske intens. Den har minnet om sånn stiv nakke hodepine som jeg har god erfaring med, men samtidig har den vært litt annerledes. Så nå har vi forklaringen. Og dette er egentlig kjempeurettferdig, for jeg var jo syk da jeg overtok leiligheten 7. september! *fornærmet snøft* Får håpe det er raskt forbigående. Jaggu godt jeg har en jobb som er så selvstendig at jeg kan tilpasse dagen etter formen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Du skal ikke bli stor igjen så det er bra at du kvittet deg med dem!! MEN skjønner at du synes er kjedelig å gi bort jakker som du har betalt endel for. Hva med å selge dem på finn.no? Da får du noe av pengene tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Å prøve meg på å selge dem har ikke en gang svevd meg. Når det er sagt så tror jeg nok at kvaliteten på dem tilsier at jeg antagelig ikke ville fått så mye for dem - er ganske godt brukt mange av dem. Men - å gi til UFF/Fretex er jo aldri feil det heller, så forhåpentligvis er det en eller annen der ute som kan få brukt for de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Formen i går var OK og hadde en fin bylørdag med venninnelunsj og greier. Koselig. Men kubbet på sofaen før kl. 22, beveget meg etterhvert inn i sengen og våknet i rimelig dårlig form i dag... Utrolig kjipt, altså - hvis ikke jeg blir bedre snart tror jeg nesten at jeg må ta meg en tur til legen, for dette er jo ikke normalt.

Håper du er bedre, Kess!

 

Ellers er jeg spent på morgendagens veiing, målte meg i dag morges (å drive med sånt mandag morgen når man skal på jobb blir litt nedprioritert), og det var positiv lesing. Så da håper vi på resultat på vekten denne uken og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen i går var OK og hadde en fin bylørdag med venninnelunsj og greier. Koselig. Men kubbet på sofaen før kl. 22, beveget meg etterhvert inn i sengen og våknet i rimelig dårlig form i dag... Utrolig kjipt, altså - hvis ikke jeg blir bedre snart tror jeg nesten at jeg må ta meg en tur til legen, for dette er jo ikke normalt.

Håper du er bedre, Kess!

 

Ellers er jeg spent på morgendagens veiing, målte meg i dag morges (å drive med sånt mandag morgen når man skal på jobb blir litt nedprioritert), og det var positiv lesing. Så da håper vi på resultat på vekten denne uken og! :)

 

Lykke til på vekten :) Og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mornings, godtfolk!

 

Er ikke allverdens glad i mandags morgen (er ikke glad i morgener generelt, egentlig), men kjente det ble litt lettere å komme seg opp og ut da jeg så at vekten hadde gått ned hele 1,1 kg siden forrige mandag!!! Dvs 3,1 kg siste 3 uker, men siden jeg begynte høstinnsatsen en mandagen før første kursdag viser kursstatistikken "bare" 1,9. Men pytt, jeg vet bedre!!! :)

 

Siden jeg har oppnådd delmålet mitt i dag tenkte jeg å dele noen vitale tall med dere:

Nedgang siden kursstart i mars: 11,8 kg.

Nedgang siden oppstart på mitt største i mars 2010: 25,1 kg (det bør nevnes at jeg hadde pause fra mai i fjor tror jeg det var til mars i år, da hadde det stått stille leeenge allerede, og mot slutten før jeg begynte på igjen i mars var det kommet noen bonuskilo. Heldigvis begynte jeg på kurs igjen før det ble for ille, men brukte første kurset på å få dem vekk igjen!)

Nedgang i midjemål siden mars 2010: 23 cm.

Nedgang totalmål siden mars 2012: 42 cm (for å vite siden begynnelsen må jeg sjekke boken, det er nemlig sånn at i 2010 var det et av målene som manglet i registreringen, ergo er totalmålene jeg finner her inne lavere da enn de er nå. Men smalere har jeg blitt...)

BMI ved oppstart mars 2010: 40,1. BMI i dag: 32,4

 

Nytt delmål er om 5 kg - da ser jeg nemlig det nye titallet og det skal bli superdeilig - da vil jeg nok føle at jeg er myyye nærmere målet selv om det fortsatt per akkurat nå er 24,9 kg igjen til jeg er nede på det jeg har satt som målvekt. Dette tallet kan det imidlertid godt hende at forandrer seg etterhvert, men det tar vi som det kommer. Har satt det på samme sted som jeg stabiliserte meg bra lenge da jeg hadde gått på kurs første gang. Forskjellen er at denne gangen skal jeg IKKE opp igjen! :)

 

En gladnyhet ellers er at en gammel favorittbukse som jeg har tatt frem med ujevne mellomrom siden mars nå sitter som et skudd! :D Den har gått fra å være så trang at det var fare for tarmslyng da jeg fikk den igjen første gangen, til å sitte helt supert. Men må jo innrømme at jeg gleder meg til den blir for stor - har da en annen favoritt liggende som jeg kan bruke som mal fremover... *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

God morgen! Dæven, her var det mange gladpunkter på én gang! Blir i rent godt humør på en ellers trøtt mandag, jeg :) Utrolig bra resultat siden oppstart høstinnspurt, du er jammen rå om dagen!

Og dette vektplatået du slet så lenge med, det må da jammen kunne sies å være et tilbakelagt stadium :D

 

*tenke* Nå ble jeg litt inspirert. Lurer litt på om jeg skal sette meg et skikkelig delmål selv? Det vil kanskje hjelpe på helgefokuset mitt i stedet for dette noe vage "jeg tar det jeg får"... Hm! Den skal jeg tenke litt hardere på, kjenner jeg.

Ha en knall uke svinsende rundt i gamle favorittbuksa, hehe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen K, bedre nå heldigvis, du også håper jeg. :rolleyes:

 

Her jobbes det bra ser jeg, og HURRA for gammel bukse K!

Er ikke verdt å presse på seg tarmslyng nei. (he he)

 

Delmål på 5 kg av gangen er nok lurt. Pleier å belønne meg litt også jeg da (ikke noe spiselig selvfølgelig). I det siste har jeg lagt penger på et glass for hver kg og sånn sparer jeg til skinnjakke. (når jeg blir slank og sprek :blink: )

 

Go girls! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag var det bursdagsfeiring i lunsjen. Med tebrød (eller wienerbrød som omtrent hele resten av landet velger å kalle det), engelsk konfekt (type Bassetts Allsorts) og frukt. Jeg hoppet galant over både tebrød og Bassetts og spiste druer i steden! Det må innrømmes at jeg hadde veeeldig lyst på tebrødene for de så ufselig god ut, men klarte å stå imot. Flinke meg! Kostholdsscoren stoppet på 10 i dag. :)

Og så har jeg gått til byen både i går og i dag - jeg må jo bare nå når været har vært bra, gudene vet hvor lenge det blir til neste gang... Joda, regntøy har jeg i massevis, men er nå en gang litt lettere å motivere seg i solskinn...:)

 

Nå litt klaging. Sliter nemlig litt med at jeg blir småuggen/kvalm etter måltidene om dagene. Neida, er ikke gravid eller noe sånt, det har nok med at formen ikke er helt på topp - pleier gjerne å ha det sånn når kroppen ikke spiller helt på lag. Og så går jeg fra småuggen til kjempesulten på nullkommasvisj. Slitsomt. Men vi satser på at det går over. Er sinnsykt sliten om dagene, det har vært et heftig år med ny, travel jobb og bratt lærekurve, flytting med alt det innebærer en gang og flytting enda en gang midt i det som viste seg å være den travleste perioden på jobb rett etter sommerferien. Samt at jeg ble syk oppi siste flyttingen. Så det er vel kroppen som gir beskjed om at det er på tide å slappe. Skal en uke til Tyrkia i slutten av november og den uken kan knapt komme fort nok....

 

Men nå - sengen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hvilken ytterst bedriten dag!!!! Satt på jobb fra 07.30 til 12.30 uten å komme meg på nett. Ikke noe nett = ikke noe jobbing, og man kan jo si det sånn at vedkommende fra IT som var og liksom skulle hjelpe meg var nesten like analfabet som meg... *sukk*

Men når det er sagt, så har jeg spist fisk til middag to dager på rad! Jepp. Jeg. Har. Spist. Fisk. *kryss i taket* I går lagde jeg plukkfisk. Den ble altfor tørr, men det er nå min egen skyld. I dag har jeg spist fiskesuppe. Kursleder ville vel kjeftet siden det var ganske mye fett i den, men det klarer jeg å jevne ut med å spise kveldsmat med mest proteiner og karbohydrater så er ikke særlig bekymret. Har også gått til byen etter jobb 3 ganger denne uken, vurderte det i dag og men mitt ekstremt dårlige humør sa at "kom deg hjem fortere enn svint" så da ble det bussen. Intensjonen for ettermiddagen er å velte over på sofaen en liten stund, før jeg pakker ut den siste posen med klær (utsatt og utsatt fordi den er så full av gammalt drit at det blir mye sortering) og gjør diverse husarbeid. Godt med alt som er gjort, og det er jo ingen andre som gjør det for meg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hvordan går med deg? Klarer du å manne deg opp til rydding? Jeg er visst ikke i stand til det, virker det som. Jeg har såå mye jeg skulle gjort i helgen, men klarer virkelig ikke å få bakenden i gir. Lurer på hvor i alle dagen man får tak i ryddemotivasjon? Det hadde jeg vært villig til å betale for, gitt :P

 

Men sa du fisk to dager på rad? PÅ RAD?? Jeg er imponert og skrekkslagen på én gang! Tror jeg har hatt fisk to ganger på samme uke sånn ca en gang, men da trengte jeg et par dager pause imellom påkjenningene.

Haha, jeg høres ut som jeg er fem år. Utrolig usaklig og barnslig! Men synes ikke jeg kan klage sånn på fisk i kollegers nærvær på jobbmiddager, og heller ikke i bonusbarnets påhør (det var dette med rollemodell :rolleyes: ). Så da får jeg holde fiskeklagingen innenfor GR-forumets fire vegger, og la det bli med det. Jeg tror jammen ikke det blir fisk til uka, en gang. Middagsplanen er allerede satt opp, og har du sett noe så merkelig? Det var jammen ikke plass til fisk der denne uka, heller B)

 

Neiiii..... NÅ må jeg somle meg avgårde til rotet mitt som hyler etter oppmerksomhet. Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jepp, jeg fikk ryddet i helgen! Fikk tømt siste posen med klær og pakket bort/kastet, skiftet på sengen, fikk bort alt rot fra stuen (og fant igjen romklangen... Usj!), tatt oppvask og ryddet kjøkken, og en runde med støvsugeren. Ikke dårlig!

 

Men - klarte også å snuble i kakefatet hos farmor og farfar i går. Det ble to vafler og to (riktignok ganske små) stykker sjokoladekake. Ugh! Ikke særlig happy med det, men det som er spist er spist, har jo vært superflink de siste 4 ukene og da må det jo på et eller annet tidspunkt komme et skjær i sjøen - såpass godt kjenner jeg da meg selv! Men furter ikke av den grunn, for det smakte sinnsykt godt og nå er jeg forbi det skjæret og skal være streng med meg selv i bursdag på onsdag - da blir det ett kakestykke bare. Ferdig arbeid.

 

Ellers var ikke vekten allverdens samarbeidsvillig i dag, og viste bare 0,1 kg ned. Det er ikke gårsdagens utskeielse sin skyld, for jeg smugveide meg i går morges og da viste vekten det samme. Men - etter snittnedgang på over 1 kg per uke de siste ukene så er det egentlig greit - jeg vet jo at ikke alle uker kan gå like bra. Når det er sagt så tror jeg ikke at jeg har gjort noe særlig annerledes denne uken enn tidligere, så rart er det jo. Men uansett - skitt au, det kommer jo en ny uke hvor vi kan rule! Forrige uke var det nøyaktig 5 kg til nytt titall, denne uken er det bare 4,9. God psykologisk effekt det der. :)

 

Ellers er det offisielt - I don't like Mondays. Synes mandager er skikkelig kjipe uten at jeg egentlig vet hvorfor. Alle andre ukedager er helt grei egentlig, men mandager... *sukk* Tror jeg går og lager meg en kopp te, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg var så dum at jeg smugveide meg i morges, og det var ikke særlig smart for der kom straffen for vaflene på søndag... *hrmpf* Men jeg må jo bare gå på med krum nakke og håpe på det beste, jeg fikk ihvertfall begynt uken i går med bra kostholdsscore (9,2 - dvs her inne står den som 10 fordi jeg skulle liksom spise den yoghurten men glemte det...) og gikk til byen etter jobb. Tviler på at det blir like mange ganger denne uken som sist dersom været blir som de forespeiler oss, men vi får ta det som det kommer.

Kjenner jeg gruer meg litt til bursdag i morgen pga. kakene. Har bestemt meg for ett stykke, men er veldig spent på om jeg klarer å holde meg til planen, har overhodet ikke lyst til noe annet, men er ikke sikker på om jeg stoler på viljestyrken min... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fisk som er så godt jenter, spiser det sikkert 70 - 80 % vi, (bare det ikke er bein altså, da blir jeg kvalm!)

Laks søndag, rogn i dag, grateng i morgen ......

 

Men, angående mandager, ja der er jeg helt enig, it sucks! B)

 

Lykke til med viljestyrken i dag K.

Hadde jeg bare hatt en kode/metode for å styre den, da skulle jeg vært så happy! :D

 

Stå på i høstmørket! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...