Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Jeg har en bukse. Dvs jeg har mange bukser, men det er jo alltid noen man liker bedre enn andre. Dette er bare en ganske ordinær jeans fra Lindex med en litt slitt vask og antydning til bootcut og så er det særdeles lite stretch i. Altså litt som en god, gammeldags dongeribukse - de med for mye stretch i er jeg ikke så glad i for de pleier å sitte pent når de er nyvasket og omtrent en halvtime etterpå, men så blir de bare feil. Anyway, denne har vært for liten. Lenge. Og det er den forsåvidt fortsatt, men nå øyner jeg håp. Jeg får den nemlig lukket uten at jeg er redd for tarmslyng. Trang er den fortsatt - fremdeles litt mye muffintopp - men guuuud, så jeg gleder meg til den dagen jeg sklir inn i den og føler meg vel! Og det håper og tror jeg at skal skje i løpet av dette kurset... Kryss fingrene for at jeg får til det, og at det går greit med veiingen i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ninjastar

Uansett hvordan morgendagens veiing går, så går det utvilsomt fremover for deg om dagen :) Så bra å komme inn i buksa! Om litt sitter den perfekt!

 

Lykke til med veiingen i morgen, krysser fingre!

 

...jeg skal nok ikke veie meg på et par dager. Orker ikke se etterslepet etter bursdagsfeiringene, og satser heller på en superstram uke fra og med i morgen, som jo tross alt er en mandag, når jeg tenker meg om. Har jo fortsatt ferie, og går litt i surr :P Men jeg trenger en liten spurtinnsats før neste veiing, så vi får bare stå påB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

0,5 kg ned. Det må jeg vel være fornøyd med? Det jeg er enda mer fornøyd med er at til tross for sinnstilstanden om dagene klarer jeg å holde meg unna trøstespisingen som har vært et av mine aller, aller største problemer. Aldri så gale at det ikke er godt for noe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Svaret er "ja"! 0.5 ned er vi fornøyd med. Sterkt å stå i mot trøstespising når humøret ikke er på topp. Det er jo gjerne da man (eller i hvert fall jeg.. *host* ) aller helst vil synke ned i sofaen med en pose sjokolade, en kopp te og en favoritt-sippe-serie på tv. Slik at jeg kan tute og grine, men likevel ha en unnskyldning for overskuddet av snørr og tårer :P Jepp, temmelig patetisk, men noen ganger er det litt godt å synes synd på seg selv. Og DA klare å stå i mot, det er utrolig bra jobba. Klapp på skulderen til deg :)

 

Jeg pleier å ha en slik deppeperiode hver november, og det henger vel sammen med at jeg ikke er så glad i den lange vinteren og fraværet av dagslys. Og ellers ramler disse periodene innom fra gang til annen, men sjeldnere nå som jeg føler at livet mitt er mer på plass enn før. Uansett årsak, håper det lysner for deg snart!

Har du prøvd retail therapy? Hjelper jo mot så mangt ;) Eller få med deg noen ut og gå tur, to fluer i en smekk. Både mosjon og sosialisering, hehe.

 

Ha en god helg - noen planer? Jeg skal gjøre minst mulig og lade opp til jobbstart på mandag. Men litt trening og ellers fullt fokus skal jeg konsentrere meg om å få til. Ferien er visst over B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har du prøvd retail therapy? Hjelper jo mot så mangt ;) Eller få med deg noen ut og gå tur, to fluer i en smekk. Både mosjon og sosialisering, hehe.

Oh yes - retail therapy er jeg ganske god på. Bare så synd at lommeboken setter en stopper... Og turgåing har jeg blitt bedre på. Dessverre har jeg ikke allverdens med folk i nærheten til å gå tur med, men har meldt meg inn i en Facebookgruppe som jeg er avgårde med ihvertfall en gang i uken. Det er mer rusletur egentlig siden man selvsagt tar hensyn til det svakeste ledd, men bevegelse er bevegelse og all bevegelse er bra!

 

Ellers viser vekten 0,3 ned denne uken. Litt blandete følelser rundt resultatet må jeg innrømme, skulle jo så gjerne sett et halvkilo også denne uken. Men - ned er ned, og jeg har tidligere hatt et vektplatå rundt den vekten er jeg nå så egentlig skal jeg vel være fornøyd over at det ikke har stoppet igjen! Målet for uken får være å skrive igjen - var ikke flink til det i uken som gikk, og da vet jeg at jeg har en lei tendens til å spise litt lite. Ellers hadde jeg hele 6,9 trimpoeng i uken som gikk, hadde bikket 7 hvis ikke det hadde begynt å styrtregne på fredag og foreldrene mine tilfeldigvis kom kjørende forbi. Hadde det ikke regnet hadde jeg ikke hoppet inn i bilen, men av hensyn til elektroniske duppedingser i lommen som jeg helst ikke ville ødelegge og mangel på regntøy endte jeg opp med å hoppe inn i bilen. Jada, jeg kunne slengt elektronikken inni og gått selv, men det er jo kjeeeedelig uten musikk på ørene! :) Får ta det igjen denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

"Tror jeg går ferdig den turen jeg begynte på på fredag" sa jeg så eplekjekt i går kveld. Hvorpå pappa reiste seg og spurte om han skulle kjøre meg ned dit han plukket meg opp på fredagskvelden da det regnet... *ler* Men neida, det fikk han ikke lov til. Tok en pittelitt lengre versjon av samme tur, det begynte å regne denne gangen og men det gav seg heldigvis fort. Resultatet ble 5,5 km på 1 time og 3 minutter, og 3,1 trimpoeng. Synes ikke det var så ille jeg tempo, jeg - det er nemlig mye bakker...

Kostholdsscoren ble 9,2 - klarte ikke få i meg nok melk i går, men har ihvertfall registrert og ligger innenfor det anbefalte på alt annet! Så en grei start på ny slankeuke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bom stille. Det er ukens resultat. UTROLIG irriterende, for jeg har vært flink hele uken. Alt av mat er registrert på hverdagene, og jeg har hatt full kontroll i helgen med unntak av en vaffelplate. Og kom ikke her og fortell meg at den har klistret seg fast alt... *sukk* Kanskje jeg ikke var ferdig med det vektplatået likevel??? Håper denne uken er et forbigående fenomen. Om jeg så bare går ned 100 gram neste uke så lover jeg å være glad også for det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I den grad masse cyber-sympati hjelper, så over sender jeg masse :) :) Kan ikke si noe annet enn at jeg skjønner deg godt, veldig godt, og at du bare må hente frem stålviljen og stå på selv om motivasjonen ikke kommer i form av nye tall akkurat nå. (Sukk, nå høres jeg jo bare platt ut... men det er jo sant, da!?) Kanskje det er noe annet du merker forbedring på? Bedre kondis, mindre vondt etter gåtur, eller bare rett og slett den gode følelsen nå man har kontroll? Uansett, tvi-tvi til neste veiedag!

 

Forresten: gratulerer så masse med ny leilighet! Er det lenge til du overtar? Det hørtes helt supert ut med fjell i nærheten, må jeg si. En av tingene jeg ikke liker med her jeg bor nå; det er aaalt for langt til fjells. Tipper det blir flytting litt lenger nordover bare bonusbarnet blir gammel nok til å klare seg selv. Ikke noe annet som holder oss her nede ved svenskegrensa :P

 

Og supert at du henger deg på "fokusgjengen". Dette blir en bra høst, har jeg på følelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, denne ukens resultater kan jeg bare takke meg selv for. For all del - jeg har ikke falt utpå, men har ikke registrert noe og nesten ingen trimpoeng. Forrige uke tok nok litt piffen fra meg... Lørdagskvelden med en flaske vin og en svær haug reker og littegranne blåskjell gjorde vel sitt til at vekten gikk opp 200 gram. Å spise salte saker sent en lørdagskveld når man veier seg tidlig mandags morgen er ikke akkurat lur taktikk, menmen. Det ble som det ble. Og det positive oppi det hele er at jeg ble sint på meg selv, så nå er jeg tilbake der innsatsen burde være hele tiden!

Denne uken har jeg derfor startet veldig bra med registrering av all mat. Jeg ligger litt for lavt i kaloritall til å få 10 i kostholdsscore, men er ikke langt unna. Et lite forbedringspotensiale der altså. For øvrig ligger jeg egentlig og vipper litt mellom to menyer, tror jeg må vurdere å høre med kursleder om jeg skal gå en ned. Uansett, så fortsatte jeg med en god tur i regnet i går - 1 times tur med mye bakker, og tilbakelagt distanse var 5,5 km og 3 trimpoeng. Måtte det bare fortsette... :)

 

Har for øvrig investert i ny regnbukse, og er SÅ fornøyd! En som faktisk ser ut som en bukse, ergo ikke en sånn svær posete greie. Litt stretch er det og, så den er behagelig å gå med. Tar superundertøy under, funker finfint! Ergo føler jeg meg litt mer vel som faktisk er med på å gjøre det litt mindre grusomt å gå tur når det pissregner. I tillegg kjøpte jeg meg fancy nye Reebok med goretex, så nå er det ingen unnskyldning til å holde seg inne når det regner!

 

Ellers blir det snart flytting igjen. Denne gangen har jeg bestemt meg for flyttebyrå siden alt står ferdigpakket på lager. Noe bæring blir det jo på meg og, men adskillig mindre, så da slipper jeg ødelegge armer og rygg på det. Overtar leiligheten allerede kommende fredag og jeg GLEDER MEG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er det sånn at når man endelig føler seg motivert og klar for å gå masse tur og greier så blir man syk??? Utrolig irriterende... *tar en Paracet til mellommåltid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaada, sykdommen kom og satte seg skikkelig. Kjente antydningen allerede mandag da jeg var ute på tur, tirsdag da jeg var ute på tur gikk det så sent som det kan uten å stå i ro og onsdag kom hosten og de tette bihulene. Og sånn har jeg vært siden. Sleng på en herlig hodepine og litt kvalme, så har vi meg de siste dagene. Passer ekstremt dårlig siden jeg holder på og skal flytte og greier, for ikke å snakke om at jeg kjente at motivasjonen endelig var på vei tilbake. Formkurven er stigende, men tror ikke det blir særlig trim i kommende uke. Litt pga. sykdom, men også fordi jeg endelig har fått leiligheten min go skal flytte. Yay! Riktignok skal jeg ha flyttebyrå til selve flyttelasset, men bar sengen og TV-benken opp i 3. etg på fredag - totalt godt over 200 kg. Nei, jeg var ikke alene heldigvis, men hvem trenger treningsstudio da? Ikke det lureste man kan drive med når man er syk, men må man så må man. Eller vil er vel mer riktig.... :)

 

Vekten har det ikke skjedd allverdens med denne uken, ned 0,2. Føler jeg er på et platå akkurat nå og må derfor være veldig nøye med maten og skrivingen. Tror kanskje det blir enklere når jeg flytter for meg selv igjen og kan lage det jeg vil til middag - føler at det er stedet jeg har mest å vinne. Er vanskelig når man ikke lager maten selv og vet hva som er i, jeg er jo etterhvert blitt ekspert til å lage middag for en. Så vi får se hvordan det går da. Da er jo fjellene rett utenfor stuedøren og, så ingen unnskyldning! Ikke det, jeg har jo det nå og, men gøyere med "nye" fjell og ikke de samme jeg trakket på i hele barndommen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,3 ned denne uken. Skal vel være fornøyd med all nedgang etter de ukene jeg har hatt i det siste hvor lite eller ingen ting har skjedd. Ned er ned!

Forkjølelsen henger fortsatt i, og nå er jeg drittlei. I tillegg har jeg holdt på med flytting hele uken, å bruke flyttebyrå var vel verd pengene for å slippe all bæringen selv, men litt bæring blir det jo likevel. Holder nå på med utpakking, og satser på å tilbringe min første natt der kommende fredag. Tenkte at det er greit med to helgedager først for å bo meg litt til, og så på jobb mandagen. Blir absolutt spennende! Og så satser jeg på at det blir tid til å vandre og gjøre seg kjent i nabolaget.

 

Selv om det ikke har skjedd mye på dette kurset har jeg bestemt meg for å ta ett til. Dersom det ikke skjer noe da heller må jeg prøve meg på egenhånd, for ellers blir det ekstremt dyre kilo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på hvordan flyttingen gikk! Så da er du snart i hus - det må være herlig. Gratulerer med nytt husvære :) Jeg har også sagt at neste gang jeg skal flytte, blir det med byrå og hjelp til alle tunge løft. Det er jammen nok arbeid med all ned- og oppakking og småbæring. Hvis sant skal sies, har jeg vel fortsatt ikke pakket ut av alle eskene mine fra forrige flytting for over to år siden :rolleyes: Kjempeimponerende? Ikke spesielt, hehe!

 

Og ned er ned. Jeg skjønner at du ikke tar dobbel salto av glede over resultatet, men mange små skritt gir jo høye tall til slutt. Med tanke på at du har bodd borte (eller hjemme, alt etter hvordan man ser det?!) en stund, og også vært pjusk og syk, er det jammen bra å gå ned i det hele tatt. Synes jeg :) Høy kilopris betyr vel bare at vi er innmari eksklusive ;)

Neida, skal slutte å flåse! Lykke til med videre utpakking og kom-i-orden. Stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ukes innsats har vært lavmål, og sånn sett er det greit at jeg har gått opp i vekt. Misforstå meg rett, det er jo ikke greit, men tatt i betraktning hvordan tingene har vært er det forståelig og ikke annet å vente.

Kurset som det er siste gang på i dag har ikke gått særlig bra, og jeg har tenkt og fundert litt på hvorfor. Jeg tror at en stor del av årsaken ligger i middagene ettersom alle de andre måltidene har gått greit. Jeg har bodd hjemme hos foreldrene mine de siste månedene, og har spist den maten jeg har fått servert - det være seg sunne retter som wok med kylling og grønnsaker, eller ikke så sunne ting som osteschnitzel eller noe med saus og poteter til. Spesielt sistnevnte har det vært mye av for foreldrene mine er litt "gammeldagse" på det området ("det e'kje skikkelig middag hvis ikkje det e saus og poteter" - sitat min far). Når jeg i tillegg ikke har hatt full oversikt over hva som puttes i sausen (fløte, rømme, e.l.) blir det ekstra vanskelig, og mangel på veiing av middagen har heller ikke gjort det bedre. Mao tror jeg middagen er en stor del av årsaken til manglende nedgang på dette kurset.

 

Men - nå er det endring på gang! Flyttet inn i ny leilighet på fredag kveld, og da blir saken ganske annerledes. Jeg kommer nå til å lage maten selv, det blir mer fokus på grønnsaker samt at jeg fra tidligere har vært en kløpper til å lage middag for en i eksakt porsjon ved å veie f.eks. risen/pastaen før koking etc. Ved å lage maten selv har jeg full kontroll på alt som puttes i, og det gjør det enklere å føre dagbok på hva jeg spiser.

For å få en liten "flying start" har jeg kjøpt noen Fjordland middager av den magre typen for å ha full kontroll de første dagene, og deretter komme igang igjen med matlaging selv. Kjøleskapet er i ferd med å fylles opp med magre produkter og masse grønnsaker, og jeg kommer nok gjerne til å ha noen ekstra grønnsaker til ferdigmiddagene nå i begynnelsen. Et likt regime har funket før, så jeg håper det funker denne gangen også. I tillegg har jeg fått en annen reisevei til/fra jobb. Turen nå innebærer i utgangspunktet to busser, men målet mitt er å gå stykket til den ene minst 2 ganger i uken. Før jeg flyttet til foreldrene mine gjorde jeg litt det samme og det var 3 km som tok meg ca. 30 minutter - altså en snittfart på 6 km/t. Stoppet til bussen jeg reiser med nå er litt lengre vekke men er ikke helt sikker på hvor langt det er snakk om - kanskje opp mot en km. I forhold til å bare gå til og fra bilen som jeg har gjort de siste 4-5 månedene vil jo det øke ganske mye på aktivitetsnivået allerede før kveldsturer for å utforske nabolaget er igangsatt. Jeg må selvsagt se vær og føreforhold an fremover når vinteren kommer, dersom det er "fare for liv og helse" (som i lårhalsbrudd eller andre festligheter), kommer jeg nok til å velge buss isteden. Men et eller annet sted i flyttelasset befinner det seg et par brodder, så jeg er forberedt på det meste.

 

Som dere skjønner har jeg tenkt og fundert ganske mye på tingenes tilstand i helgen, og jeg håper tiltakene jeg har nevnt skal hjelpe til for at kommende kurs går mye bedre. Når det er sagt så er jeg på en måte glad for at jeg har gått på kurs mens alt dette med hjemmeboing og flytting har pågått, for selv om jeg ikke har anstrengt meg så veldig ihvertfall i det siste, så har jeg likevel hatt et mer bevisst forhold som har gjort at jeg har valgt skive med pålegg fremfor boller o.l. Konklusjonen er at hadde jeg ikke gått på kurs hadde nok vekten vært mye høyere enn den er i dag....

 

Setter meg herved et litt hårete mål på nytt 10-tall før jul! Det betyr 8 kg på ca. 12 uker som gir et snitt på 0,66 kg per uke, som er 0,16 mer enn det jeg før har hatt som mål... Litt skummelt, men dog. Mao klar for høstinnsats!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ukes innsats har vært lavmål, og sånn sett er det greit at jeg har gått opp i vekt. Misforstå meg rett, det er jo ikke greit, men tatt i betraktning hvordan tingene har vært er det forståelig og ikke annet å vente.

Kurset som det er siste gang på i dag har ikke gått særlig bra, og jeg har tenkt og fundert litt på hvorfor. Jeg tror at en stor del av årsaken ligger i middagene ettersom alle de andre måltidene har gått greit. Jeg har bodd hjemme hos foreldrene mine de siste månedene, og har spist den maten jeg har fått servert - det være seg sunne retter som wok med kylling og grønnsaker, eller ikke så sunne ting som osteschnitzel eller noe med saus og poteter til. Spesielt sistnevnte har det vært mye av for foreldrene mine er litt "gammeldagse" på det området ("det e'kje skikkelig middag hvis ikkje det e saus og poteter" - sitat min far). Når jeg i tillegg ikke har hatt full oversikt over hva som puttes i sausen (fløte, rømme, e.l.) blir det ekstra vanskelig, og mangel på veiing av middagen har heller ikke gjort det bedre. Mao tror jeg middagen er en stor del av årsaken til manglende nedgang på dette kurset.

 

Men - nå er det endring på gang! Flyttet inn i ny leilighet på fredag kveld, og da blir saken ganske annerledes. Jeg kommer nå til å lage maten selv, det blir mer fokus på grønnsaker samt at jeg fra tidligere har vært en kløpper til å lage middag for en i eksakt porsjon ved å veie f.eks. risen/pastaen før koking etc. Ved å lage maten selv har jeg full kontroll på alt som puttes i, og det gjør det enklere å føre dagbok på hva jeg spiser.

For å få en liten "flying start" har jeg kjøpt noen Fjordland middager av den magre typen for å ha full kontroll de første dagene, og deretter komme igang igjen med matlaging selv. Kjøleskapet er i ferd med å fylles opp med magre produkter og masse grønnsaker, og jeg kommer nok gjerne til å ha noen ekstra grønnsaker til ferdigmiddagene nå i begynnelsen. Et likt regime har funket før, så jeg håper det funker denne gangen også. I tillegg har jeg fått en annen reisevei til/fra jobb. Turen nå innebærer i utgangspunktet to busser, men målet mitt er å gå stykket til den ene minst 2 ganger i uken. Før jeg flyttet til foreldrene mine gjorde jeg litt det samme og det var 3 km som tok meg ca. 30 minutter - altså en snittfart på 6 km/t. Stoppet til bussen jeg reiser med nå er litt lengre vekke men er ikke helt sikker på hvor langt det er snakk om - kanskje opp mot en km. I forhold til å bare gå til og fra bilen som jeg har gjort de siste 4-5 månedene vil jo det øke ganske mye på aktivitetsnivået allerede før kveldsturer for å utforske nabolaget er igangsatt. Jeg må selvsagt se vær og føreforhold an fremover når vinteren kommer, dersom det er "fare for liv og helse" (som i lårhalsbrudd eller andre festligheter), kommer jeg nok til å velge buss isteden. Men et eller annet sted i flyttelasset befinner det seg et par brodder, så jeg er forberedt på det meste.

 

Som dere skjønner har jeg tenkt og fundert ganske mye på tingenes tilstand i helgen, og jeg håper tiltakene jeg har nevnt skal hjelpe til for at kommende kurs går mye bedre. Når det er sagt så er jeg på en måte glad for at jeg har gått på kurs mens alt dette med hjemmeboing og flytting har pågått, for selv om jeg ikke har anstrengt meg så veldig ihvertfall i det siste, så har jeg likevel hatt et mer bevisst forhold som har gjort at jeg har valgt skive med pålegg fremfor boller o.l. Konklusjonen er at hadde jeg ikke gått på kurs hadde nok vekten vært mye høyere enn den er i dag....

 

Setter meg herved et litt hårete mål på nytt 10-tall før jul! Det betyr 8 kg på ca. 12 uker som gir et snitt på 0,66 kg per uke, som er 0,16 mer enn det jeg før har hatt som mål... Litt skummelt, men dog. Mao klar for høstinnsats!!!! :)

 

Det høres jo ut som du har en veldig god plan for vektnedgangen din framover! Jeg tror egentlig det er veldig nyttig med noen tilbakeskritt slik at vi får tankene på riktig kurs igjen. Jeg er sikker på at du kommer til å lare det og jeg står på sidelinja her og heier på deg.

 

Lykke til i ny leiglighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Vi liker litt hårete mål ;) Ok, ikke for hårete, men nok til å ha noe å strekke seg etter slik at innsatsen ikke dabber av.

Høstinnsats, nå er vi på vei!

 

Ettersom du nå er godt på plass i nye leiligheten, overrekker jeg herved en stor bukett med imaginære cyber-blomster. Grattis :D Nå som flyttingen er unnagjort, får du sikkert litt mer roen over deg. Og med full kontroll på maten i tillegg, blir jo dette knall. God plan om å gå til den ene bussen et par ganger i uken. Jeg savner hverdagsgåingen min, jeg. Jeg flyttet fra Oslo for et par år siden, og nå er det bil til døra på jobben hver dag. I Oslo hadde jeg ikke bil, jeg gikk til og fra, 3 km én vei, hver dag i stedet for, tilsammen en time. Da gjorde det ikke så mye om man ikke fikk trent så ofte. Og så godt for et stresset hode å roe ned på gåtur hjem.

 

Ha en kjempefin første uke i nye leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for de imaginære cyberblomstene - de tar seg godt ut på peisen jeg ikke har! ;)

 

Dag 1 i høstinnsatsen gikk greit - klokket inn på rett over 1500 kalorier (har byttet til meny 2 etter instruks fra kursleder), 9,2 i kostholdsscore (pittelitt for lite fett(!) i går. Men så nære, så nære) og 1,8 trimpoeng. Det ble Thai fiskegryte med scampi fra Fjordland med litt ekstra grønnsaker til middag, og den var ikke så ille egentlig. Smakte mer krydder enn fisk, og det kan man jo like? Kveldsen ble inntatt litt i seneste laget ettersom at jeg var på finkulturell konsert (St. Petersburg filharmoniske orkester, nemlig! Jeg som stort sett går på konsert med Metallica og Rammstein og sånt. Men er det gratis så er det gratis!), men er alt i alt fornøyd med dagens innsats. Måtte det bli mange sånne flinke dager fremover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... Som dere skjønner har jeg tenkt og fundert ganske mye på tingenes tilstand i helgen, .......

Veldig lurt med en sånn skikkelig gjennomgang for seg selv Krusmynte! Det skal jeg gjøre også. :rolleyes:

Ellers er jeg bortreist denne uka og det er en vanskelig utfordring.

Utrolig hvor fort man faller av lasset når man er borte fra de daglige rutiner.

Også så mye fristelser!

Akk ja ..... :blink:

 

Stå på jenter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to i høstinnsatsen gikk også bra. Men problemet med å spise Fjordland til middag er tydeligvis at det blir litt lite fett i kosten, for også i går fikk jeg pittelitt for lite fett og følgelig ikke full kostholdsscore. Tror rett og slett at jeg må begynne å vurdere pittelitt margarin eller majones på skivene. I dag har jeg brukt litt italiensk salat så får vi se hva det gjør med scoren når dagen er omme.

Ingen trimpoeng i går, intensjonen var å gå til byen for å busse videre derfra som på mandag, men så begynte det å regne og paraplyen lå hjemme. Akkja. I dag ligger den i vesken, foreløpig er det opphold men vi får vente og se. Hvis ikke får jeg prøve å rusle meg en tur i det nye nabolaget i kveld. Forkjølelsen som satt hardt i er over, så nå har jeg ingen unnskyldning lengre. Men det som er skummelt er at jeg kjenner at den gikk kraftig utover den lille formen jeg hadde... Jaja - bedre og bedre dag for dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er god og takk for tipset, men oliven er æsj og avocado gjør seg best i guacamole... :) Det er heldigvis bare når jeg bruker Fjordland dette ser ut til å være et problem, hvis jeg f.eks. steker pleier jeg bruke litt olje og sånt. Kan ikke påstå at jeg er nevneverdig bekymret, og har ikke noe problem med å gå over til produkter som ikke er lett dersom det skulle bli behov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vel den beste dagen så langt - fikk kostholdsscore på 10! Klokket inn på 1589 kalorier, og klarte nok fett - det hjalp nok med litt italiensk salat til frokosten. Fikk i tillegg 1,8 trimpoeng etter å ha gått samme ruten som mandag. I følge energikalkulatoren min har jeg et hvilestoffskifte på 1820 og daglig energibehov på 2485. Det betyr at jeg ligger godt på minussiden i inntak. Og hvis jeg klarer å fortsette dette resten av uken burde det bety nedgang til veiingen på mandag. Ikke det - ting er ikke alltid i praksis slik som de er i teorien, men inntil videre er jeg optimist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen bra i siget med høstinnsatsen, du også! Så bra :) Trives du i nye leiligheten?

Imponert over det finkulturelle innslaget ditt, forresten. Jeg anser meg selv som en kulturell analfabet :P Museer er noe jeg stort sett styrer langt unna på storbytur, og jeg har aldri vært på en klassisk konsert i hele mitt liv.. Her også går det mer i rock, men ikke så hardt som hos deg, da. Glad i enkel og catchy tre-greps punkrock, eller litt mykere rock som Foo Fighters. Men er glad i å lese bøker, da. Skulle bare hatt mer tid til å gjøre det!

 

Jeg gleder meg til jeg får tilbake kostholdsscoren min, den har vært borte et par måneder nå. Jeg kjenner at jeg savner den når du skriver om den, hehe. Jeg regner med at den er en del av hold vekten-pakka, og at jeg da har den på plass igjen neste uke. Synes den gir en god oversikt! Jeg slet også med å få i meg nok fett da jeg hadde 10 som mål. Jeg er veldig glad i både nøtter (mandler og valnøtter) og avokado, men problemet for meg var da å ikke havne over kalorikvota. Jeg synes også det gikk best de dagene jeg spiste litt fett pålegg til lunsj. Min makrell i tomat med litt lettmajones oppå til lunsj flere ganger i uka, fikk i hvert fall opp fettprosenten litt. Jeg klarte aldri 10 dersom ikke det meste av maten var planlagt på forhånd. Det var litt for sent å skulle få opp fettprosenten hvis kveldsmat var det eneste måltidet jeg hadde å gjøre det påB)

 

Ha en fin fredag og god helg - jeg tar høstferie i noen dager og gleder meg til lange turer i fjellet! Bare håper det ikke blir alt for kaldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jaggu santen kostholdsscore på 10 i går også. Hurra for meg! Satser på det samme i dag. Ingen trimpoeng i går, men det får vi ta igjen i helgen.

 

Joda, jeg trives forsåvidt i ny leilighet. Ting er fortsatt litt på halv åtte - garderoben på soverommet mangler fortsatt så der inne bor jeg i kofferter og kartonger. Spisebordet kommer i slutten av oktober og jeg må på stoljakt. Som er vanskelig, for de jeg finner koster gjerne mellom 1500 og 2500 PER STK!!! Ja, jeg har dyr smak... Og jeg hadde det allerede før jeg gikk på klassisk konsert, så det er ikke finkulturen sin skyld! ;) Er for øvrig veldig glad i Foo Fighters jeg og - er relativt altetende innen rockens verden bortsett fra det aller hardeste (type Dimmu Borgir og sånt. Musikken er ofte kul, men den rautingen de holder på med blir litt voldsom...). Rock er favorittsjangeren, men synes også det er stas med 80-tallet, popmusikk ala Kanal 24 og sånt og.

Men tilbake til leiligheten - det er godt med mikro og spiseplass på kjøkkenet - ikke så mye TV-middager lengre. Det jeg ikke synes er så stas er at det er romklang i stuen, og det til tross for at alt av møbler unntatt spisestue er på plass. Men håper det kommer seg når de tingene kommer også, og først når ting er helt ferdig møblert kommer jeg til å henge opp bilder. Det er en stille og rolig både oppgang og gate, og det er litt deilig. Og når jeg ser hva som ligger til salgs på Finn og sammenligner standard, priser og beliggenhet så innser jeg at jeg nok var heldig som fikk denne leiligheten - prisene ser ut til å ha gått kraftig opp...

 

Helgen er like om hjørnet, nå kan bare tiden begynne å gå litt fortere så jeg kan dra hjem - i dag kommer det utvilsomt til å bli en laaaang dag på jobben... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Veiedag, og resultatet viser 1,2 kg ned fra forrige mandag! Det er jo over all forventning... Uken har jo egentlig gått veldig bra, bortsett fra at jeg enkelte dager har vært ekstremt sulten. Noe som er rart egentlig - det eneste jeg har gjort annerledes er å ha stålkontroll på middagene i form av Fjordland 4 dager i uken som gikk, og kontroll de andre dagene og (om enn med egenlaget middag). Det har tydeligvis funket resultatet tatt i betraktning, for alle de andre måltidene har vært akkurat som de var uken før og uken før der osv osv.

Er innstilt på å fortsette høstinnsatsen også denne uken. Jeg satte meg jo et hårete mål om nytt titall til nyttår eller hva det var. Det er nå 6,8 kg igjen, som igjen innebærer noe sånt som 0,56 kg i uken. Synes fortsatt det er litt hårete, vanligvis pleier jeg å si 0,5 i uken i snitt, men holder på det inntil videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...