Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Forresten har jeg aldri drukket så lite Pepsi Max som etter at jeg begynte å trene. Sikkert fordi jeg har blitt veldig mye flinkere til å drikke vann på jobb og derfor ikke er så tørst på ettermiddag/kveld som tidligere. Synes plutselig at det er litt søtt, liksom. Merkelige greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oo, har du klart å kutte ned på Pepsi Max'en? Flinka! Jeg jobber med det hver uke, jeg. Prøver å begrense det i ukedagene, i helgene er det fritt frem. Noen gleder må jeg ha, rett og slett, hehe. Men målet er å droppe det på hverdagene i sin helhet, men sliter litt med å drikke vann til middag hver dag. Jaja, tomme for utfordringer, det blir vi vel aldri. Alltid noe man kan være flinkere på:P/> Så jeg stresser ikke så altfor mye med det, altså.

 

Kjipt at du hadde en så dårlig trening i går. Det er vel en dårlig trøst, men det er nå uansett slik (synes jeg, i hvert fall!) at dagsformen mhp trening kan variere ganske mye. Det er ikke alle dager man presterer like bra, uansett hvor god form man er. Tør jeg å påstå;)/> Så det er bare å lade opp til i morgen og gyve løs på siste trening før ferie og deretter se frem mot en herlig friuke! Hva skal du, var det Tyrkia du skulle til igjen? Jeg skulle gjerne heller satt nesa sørover enn vestover til helga, det er nå sikkert. Men ikke for det, her hvor jeg bor har det regnet nonstop i hele dag. Samboer klager over at vestlandsværet har flyttet etter ham hit, haha. Så what's the difference med å dra til Bergen? Sikkert ikke så mye, sånn værmessig!

 

Jeg har forresten strikket ferdig min tredje mini-klut! Gjorde den ferdig på én kveld i går (woo-hoo!), så nå er jeg klar for å prøve en i full size. Pent er det ikke ennå, men det må vel litt mengdetrening til, tenker jeg. Vanlig rillestrikk (som jeg har lært det heter når man bare strikker rett - føler meg skikkelig proff når jeg kaster rundt meg med slike uttrykk, altså!) går fint, men med en gang jeg skal prøve noe som involverer disse vrange maskene, så klarer jeg ikke strikke jevnt. Oh well, øvelse gjør forhåpentligvis mester.

Det er forresten interessant å se hvor mye mer ledig tid jeg har nå som jeg ikke trener! Sette seg ned å strikke, liksom. Får utnytte det maks mens formen har tenkepause på om den skal gidde å returnere eller ei B)/>

 

Også må du stramme opp han der Mr. SRS, altså! En time er en time, kan ikke jukse med det. Uansett om det aldri så mye var introtilbud. Ikke noe sjakktrekk for å holde på kundene sine, akkurat, så det er jo bare å gi beskjed. Basta bom :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke nødvendigvis se så pent ut det du strikker - hvis det er litt ujevnheter så pleier det veldig ofte rette seg selv i vask, så ingen fare. Og dessuten er skjevheter litt av sjarmen! Det er ihvertfall min unnskyldning når jeg strikker feil og ikke oppdager det før så lenge etter at jeg ikke gidder rekke opp og strikke på nytt... :)

 

Skal til Tyrkia, ja. Smugle bikinien med i bagasjen og si i en bisetning til din kjære at "forresten så drar jeg til Tyrkia en uke" og sleng deg på samme fly som meg! Skulle likt å være en flue på veggen da ja... *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for advarsel - jeg har vært inne på yr og sett hva som venter meg... Så regnfrakken er allerede pakket, sammen med strikketøyet. Jeg tenker vi tar oss tur ned til sentrum på lørdag (jeg vil på Godt brød og spise lunsj, og kanskje shoppe julebordkjole!), men bortsett fra det, så blir det nok mest sofatid hos svigers. Ikke mer tid utendørs enn høyst nødvendig;)

 

Lykke til på trening i dag, "kick ass" (haha), og masse god tur sørover! Ha en strålende fin ferie, langt fra regn og storm:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskningene, de trengtes virkelig viste det seg! Kom på trening mentalt forberedt på ca. 400 knebøy igjen. Men neida. Intervaller. Jepp - INTERVALLER!!!! Har aldri gjort sånt i hele mitt liv! Fikk heldigvis ta det på ellipsemaskinen siden jeg blir så svimmel på tredemøllen. 4x4. Hvilket HE***** det var!!! Hadde jo stått der i en halvtime først med ganske god motstand og greier, og så igang med intervaller... Første runden med tempo gikk greit, men andre hadde jeg høyere motstand og da trodde jeg rett og slett jeg skulle dø. Og hvorfor går de fire minuttene i sakte tempo så mye fortere enn de fire minuttene i høyt tempo? Det er de fire lengste minuttene ever!!! Akkja. Jeg overlevde selv om det kjentes ut som om jeg skulle få hjerteinfarkt og holdt på å bli kvelt av mitt eget spytt da vi kom til fjerde runde. Men - jeg overlevde! Og etterpå var det dips og litt mage, og så avslutning med enda 30 minutter på ellipsemaskinen (fikk beskjed om minst 20, så da ble det 30). Mageøvelsen var forresten samme som sist - ligge i planke med beina på en ball og så dra ballen mot deg. Vel - forrige gang klarte jeg knapt 5, denne gangen klarte jeg 10 repetisjoner 3 ganger! Så det er stadig fremgang. Hvis noen noensinne spør noen av dere om effekten av personlig trener så bruk meg som eksempel - jeg har jo aldri klart å ta dips før heller...

 

Nei, husarbeidet kaller! Skal jo på ferie i morgen, og da er det kjipt å komme hjem til bombet heim, så da tar vi det nå. Legge sammen klesvask, støvsuge og vaske opp. Og vaske kroppen min og pakke. Travel kveld, men har helt frem til midnatt på meg, da skal jeg hente foreldre på flyplassen. Travle dager, gitt!

Blir stille herfra en ukes tid, men kommer plutselig tilbake. Ønsker alle en fortreffelig fin helg og god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

Da er jeg tilbake i kulden i gamlelandet etter en deilig uke med sol og varme i Alanya. Det har vært rundt 20 i skyggen på dagtid. Satt på en kafe på stranden i timesvis første dagen og bare skuet utover havet og nøt.... Dagen etter tok jeg med bikin og håndkle og la meg på stranden, men det var faktisk litt kaldt - det blåste en kald bris og var iskald nedover hele høyre siden da jeg gikk etter et par timer. På altanen var det imidlertid godt og varmt, så har sittet der noen timer hver dag uten at det egentlig har gjort annet enn godt for kropp og sjel - synes ikke jeg har fått noe farge. Men det er helt greit.

Kveldene har vært litt småkjølige enkelte dager også. Og det har ikke hjulpet at jeg har fartet rundt bakpå en scooter. Så jeg har naturligvis kommet hjem med en nyervervet forkjølelse (synes jeg har hatt nok av sånt for et år), noen abnorme blåmerker (dunket meg på fotstøttet på scooteren ved et par anledninger) og omtrentlig 10 myggestikk som klør noe helt intenst. Har ikke fått myggestikk der nede siden første gang jeg var i 1999, ikke vet jeg hvorfor de kom denne gangen men det var generelt mye fluer og greier det nede nå. I tillegg kommer jeg hjem to tånegler fattigere. Har aldri mistet tånegl eller fingernegl for den saks skyld før, så er en smule spent på hvordan dette kommer til å utarte seg.

 

Kan ikke påstå at det var kjempestas å komme hjem til kulden. Ei heller å komme hjem for å oppdage at fryseboksen på kombiskapet tydeligvis har stått delvis åpen slik at det er sikkert 15 kg blåis inni der og all maten er ødelagt. Faktisk er det så mye is inni der at alt er frosset fast, og jeg får ikke åpnet skuffene en gang. Har foreløpig skrudd det av og åpnet døren. Får vel ringe til min moder og be om råd, vurderer å hente vifteovnen slik at jeg ihvertfall kan få åpnet skuffene og isen kan begynne å løsne slik at jeg kan hakke den løs...

 

Matmessig har det ikke gått allverdens bra mens jeg har vært borte, har spist altfor få måltider om dagen. Har vært flink å spise masse grønnsaker og har merket at magen har hatt godt av mindre brød selv om det alltid er det groveste jeg velger, men burde likevel ha spist mer mat generelt. Akkja. Jeg er vel klar til å sette i gang igjen tror jeg. Begynner på nytt kurs i morgen, og skal på trening både tirsdag og onsdag og har tenkt å fortsette en stund til med PT selv om det er ufselig dyrt - føler meg langfra klar til å sette i gang på egenhånd enda. Så skal prate med ham på tirsdag om det. Håper forkjølelsen er bedre til da... Kan heldigvis skryte over å ha vært litt aktiv i ferien - har gått masse og spesielt i trapper. Har gjort masse sightseeing-greier som jeg ikke har orket når jeg har vært der om sommeren pga. varmen og det har vært veldig kjekt.

 

Nei, får vel få i meg noe frokost før jeg virkelig setter i gang med avising av fryseboks. Kan ikke påstå at jeg er klar for jobb igjen i morgen heller, menmen. Heldigvis bare 3 uker og så er det juleferie. Aldri så gale osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Velkommen hjem fra ferie! Håper du har kost deg selv om du har fått med deg noen kjipe skader på kjøpet - det var da ikke måte på til uheldig du har vært?! Men neglene vokser vel ut igjen, og en får håpe at stikkene ikke klør alt for lenge.

 

Ellers på en mandag? Har du fått sving på fryseboksen og tatt sats inn i ny uke? Og funnet frem alle varme ullklær?! Må ha vært litt av et sjokk å komme hjem til disse blå gradene. Jeg hutrer konstant om dagen, og får nesten ikke kledd på meg nok. Skulle nesten ønske jeg kunne gå rundt i parkdress, slik som de små barnehageungene. Haha!

 

Er det nytt internettkurs du begynner på i dag, forresten? Jeg skal på hv-kurs igjen på onsdag, egentlig tredje kveld, men forrige gang var jeg nede for telling etter operasjonen og etterpå har alt bare vært tull. Så jeg får vel stille opp på onsdag, men kanskje like greit å starte "på nytt" da, og ikke leke at jeg har kontroll og at jeg liksom har prøvd å holde vekten i to måneder :P Tar det som det kommer, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Fryseboksen er avist og tilbake i sving, dog uten noe innhold... Får vel fylle opp litt tenker jeg, greit å ha ihvertfall et brød inni der om ikke annet! Ullklærne er også funnet frem, dvs de har ligget greit tilgjengelig etter at jeg fikk min fantastiske nye garderobe. Problemet jeg begynner å få nå er at ting begynner å bli stort. God plass i dunjakken er liksom greit, at jeg må ta frem belte på buksen er forsåvidt også greit, men at stillongsene er for løse er et problem når buksene skal på. Derfor går jeg foreløpig uten. Oppdaget plutselig hull i en dongeribukse rett før jeg reiste, slik at den ble kastet. Kjøpte en ny svart bukse i desperasjon som jeg egentlig er veldig happy med. Men den er jo en størrelse mindre og følgelig litt mer inntilsittende enn det jeg har gått med i det siste, og da gikk det opp for meg hva jeg trenger. Nye underbukser! Jepp! For når man får en litt tettsittende bukse utenpå for store underbukser så begynner det å krype både her og der, og underbukse langt oppi hekken er ikke noe stas! :D/> Eller jo, det er jo det når man vet hvorfor det har blitt sånn, men det er jo ikke noe kjekt å gå sånn... Favorittene mine er fra Marks & Spencer og jeg innser at det er litt for lenge til Edinburghturen min i mai med å vente med å kjøpe, så jeg får vel ta en liten shoppingrunde en dag. Eller vente til januarsalget, har funnet mye fint på veldig tilbud på f.eks. Change. Så får heller underbuksene sægge så lenge. ;) Når mai kommer er jeg forhåpentligvis såpass nærmt målet at jeg kan shoppe litt ny garderobe i Edinburgh - det hadde vært deilig...

 

Over til poenget - kurset (vanlig nettkurs) begynte visst i dag. Har plutselig fått endret dag til tirsdag, er litt usikker på om jeg skal be om mandag igjen etter gammel vane. Men ihvertfall så viste vekten 1,4 kg ned siden forrige veiing for 2 uker siden, så det går unna! Målet mitt om nytt titall er bare 1,1 kg unna (sier vi 1,2 så kommer jeg akkurat under det nye titallet) og det bør jeg klare før jul som jo var målet også i utgangspunktet. Har tre ganger igjen på trening med PT og skal både i dag og i morgen, og har tenkt å fortsette litt til selv om jeg egentlig ikke har penger til sånt nå. Får ta litt av sparepengene tenker jeg. For etter 5 uker med trening er jeg langtfra klar til å sette i gang på egenhånd enda - må holdes i ørene litt lengre kjenner jeg. Så dette må jo bare bli bra... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Var på trening igjen i går. Og det er litt rart å si det, men etter en uke uten var det nesten litt godt å komme igang igjen! Til tross for småtette bihuler og litt hostekuler innimellom. Tok litt for hardt i formen tatt i betrakning på oppvarmingen, men resten gikk veldig greit følte jeg. Var mye bein i går, og det kjennes for å si det sånn - tror jeg kommer til å få litt gangsperr i min smekre stump. :) Hadde en liten oppsummering med treneren om alt jeg har oppnådd på såpass kort tid som vi har holdt på, og det er ikke lite! Og han påpekte at treningsbuksen satt mye løsere nå enn da jeg begynte. Og det er jo sant siden jeg kjøpte den en størrelse for liten - litt fordi jeg tenkte at det er for dumt å kjøpe akkurat passe når jeg skal stramme opp likevel, men dels fordi de ikke hadde en størrelse større - da hadde jeg måttet opp to og den var jo altfor svær. Balansen er blitt bedre, får ikke lengre kramper når jeg holder på, løfter mere, går dypere i knebøy, gjør øvelsene fortere... I det hele tatt. Så jeg har bestemt meg for å fortsette, skal gå to ganger i uken nå frem til jul og deretter skal jeg ha en gang i uken med ham og en på egenhånd utover våren. Da tenker jeg at jeg bør ha kommet såpass langt at jeg er klar for å prøve meg på egenhånd en stund.

 

I ettermiddag er det trening igjen, da står overkroppen på programmet. Så da blir jeg støl der og, men pytt - aldri så gale osv!

Snublet i en sjokoladekake på jobben i går så kostholdsscoren er ikke allverdens å rope hurra av siden kveldsen ble inndratt, men i dag skal jeg ha full kontroll - sånn er det med den saken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er egentlig ganske dårlig gjort av disse jobbkakene å stille seg til slik at vi klarer å gå forbi de ;) Sabotasjekaker. Men enig med deg - i dag skal det være full kontroll her i gården også!

 

Var på trening igjen i går. Og det er litt rart å si det, men etter en uke uten var det nesten litt godt å komme igang igjen!

 

Utrolig bra hva du har oppnådd fysisk etter at du begynte med sprettrumpesvensken! Løse bukser allerede, når du kjøpte de for små? Respect!

Men det er også artig å se at holdningen er i endring, at det ikke bare er "pes" lenger. Imponert :) Om en liten stund tenker jeg du er like "ille" som ElisabethV, nyaco og meg selv... :P Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Au, kroppen min! To dager på rad med heftig trening etter en uke fri gir gangsperr... Tirsdag var det bein, i går var det overkropp og dæven så begge deler fikk kjørt seg. Dog - det ikke så ille som det var i begynnelsen, selv om jeg er støl spesielt i stumpen og litt i lårene klarer jeg heldigvis å gå normalt. Armene og ryggen kjenner jeg godt allerede og kommer nok til å bli verre før de blir bedre, men man blir heldigvis ikke hemmet på samme måten av gangsperr der som i beina. Så jeg kjenner at jeg angrer litt på det jeg sa med å ha savnet treningen... *ler* Men det er jo litt godt og, da - jeg vet jo at jeg har tatt godt i. Faktisk synes jeg nok at det var litt for mange kilo på de fleste av øvelsene i går. Men tar han av vekter? Neida! Han hjelper litt til i steden. På den siste øvelsen som man løfter rett oppover på klarte jeg ikke bevege armene på slutten. Faktisk tror jeg ikke jeg hadde klart å løfte armene over hodet uten vekter heller :D. Vi brukte samme maskinen første gangen jeg var der og - da klarte jeg knapt en på egenhånd, denne gangen klarte jeg 8! Tror bare det er tredje gangen jeg bruker den, så det er da fremskritt å spore. Men løfter fortsatt bare selve stangen - det er ingen vekter på.

 

I dag skal jeg avgårde på sånn kroppsmålinggreie - InBody720 som det heter så fint. Enda et LetsDeal tilbud. Skulle ønske jeg hadde fått gjort det før jeg begynte treningen, men bedre sent enn aldri. Skal bli interessant å se hvordan tingenes tilstand egentlig er - vet jo at jeg har minst 15 kg til som må vekk slik at det er ikke allverdens, men likevel. Bare håper at det ikke er så ille at jeg mister motet - kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at det å se ting svart på hvitt kan gi meg en knekk. Men jeg må heller tenke at dette skal brukes til noe positivt, nemlig å få kroppen i form! :)

 

Lindik - koselig at du stikker innom og hilser på! Hvordan har det gått med deg på kurset? Håper og tror det har gått bra siden du fortsetter på nyåret! 2013 skal bli året jeg ble slank og forble det. For det har jeg bestemt!

 

Ninjastar - skal ikke påstå at buksene er så veldig løse, men det er mye mindre muffintopp enn det var, og den er mindre stram i lårene også. Jeg vil vel egentlig si at den var for liten men passer nå. Om et par uker derimot - da er den for stor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindik - koselig at du stikker innom og hilser på! Hvordan har det gått med deg på kurset? Håper og tror det har gått bra siden du fortsetter på nyåret! 2013 skal bli året jeg ble slank og forble det. For det har jeg bestemt!

 

To uker igjen av kurset og -5 kilo foreløpig, så jeg er veldig fornøyd :) Og jeg er veldig glad for at jeg begynte nå, og ikke utsatte til over nyttår. Da hadde det nok blitt flere kilo å bli kvitt. Jeg har også bestemt meg for at denne gangen skal jeg ikke slutte på kurs før jeg er fornøyd og så skal jeg gå på Hold vekten kurs, det har jeg ikke gjort de andre gangene. Så nå er det alvor B)

Neste uke skal jeg til ortoped og hente innleggssåler, så da klarer jeg forhåpentligvis å begynne å gå tur - det gleder jeg meg til :D Håper det funker !

Kommer nok til å fortsette å stikke innom deg og følge med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

To uker igjen av kurset og -5 kilo foreløpig, så jeg er veldig fornøyd :)

Det er jo superbra - gratulerer! Og turgåing kommer nok til å hjelpe på også. Men du - vær forsiktig med armer og bein nå i disse istider! Vil ikke høre at noe er brukket.... Og hold vekten er også lurt - det skal jeg også denne gangen.

 

I dag har jeg altså vært på InBody720-analyse. Som jeg jo visste fikk jeg beskjed om at jeg er overvektig. What else is new, liksom. Men fikk beskjed av vedkommende som leste den av med meg at BMI skal jeg skite i, for denne maskinen beregner ideell kroppsvekt i forhold til bygningen og muskelmassen, og det er jo litt interessant. Faktisk viser resultatet at min idealvekt er over BMI'ens normalområde - faktisk 5 kg over. Og det er omtrentlig på det området jeg har tenkt at jeg nok kommer til å begynne å bli fornøyd. I følge testen er det 19 kg til, men det er jo på ettermiddagsvekten - jeg pleier jo å ta morgenvekten. Men det vil si at når neste delmål er nådd så skal jeg ned 15 kg til. Og etter å ha gått ned nesten 30 alt føles det veldig overkommelig faktisk!

Jeg hadde trodd at en større del av kroppsvekten skulle være fett enn den var, og tilsvarende mindre muskler. Men det kan vel ha sammenheng med at jeg allerede har begynt å trene litt. Og styrken i armene er ganske jevn - det maste Sprettrumpesvensken om på første trening, samme med beina. Han testet meg jo og mente styrken min var jevn, og dette viser vel at han faktisk har litt greie på hva han snakker om. Så når han sier at jeg skal klare å ta pullups før vi er ferdig så får jeg vel begynne å tro på ham... ;) Skal bli spennende å se reaksjonen når jeg forteller ham det! *ler*

 

Akkja - jeg er altså så sukkersyk i dag at det faktisk er litt skummelt. Har kjøpt inn Philadelphia Freia som jeg skal kose meg med til kvelds, kjenner jeg gleder meg alt! Ellers går det i klesvask her i heimen, samt at jeg endelig har fått tak i skjøteledning så jeg har kunnet henge opp adventsstjernen min. Fant frem adventsstaken og, og den var så full av fett og skit. Men så kom jeg jo på den glupe ideen at jeg kunne jo bare legge den i krystallsoda et lite øyeblikk! Det jeg ikke tenkte på var at den er jo metall. Så det var en heller dårlig ide, for nå er hele skiten matt og fæl. Vel kostet den bare 40 kroner eller noe på Europris, men synes faktisk den var ganske fin! Jeg får vel se om jeg finner meg en ny en i morgen. Skal ikke være lett disse husmorgreiene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - jeg vil ikke anbefale noen å miste en full flaske Pepsi Max i gulvet! Det gjorde jeg nemlig i går med det resultat at bunnen falt helt ut og jeg hadde 1,5 liter brus utover gulvet og oppetter vegger. Oppi det hele er jeg VELDIG glad for at det var lettbrus med tanke på klisset, men jeg har altså en bøtte med badehåndklær stående som er dynket i brus og må vaskes i dag. Akkja - man lærer så lenge man lever! Akkurat som at jeg fikk erfart at å vaske kjøkkengulvet med rapsolje heller ikke er særlig lurt, og uansett hvor mye du vasker med fettløselige midler etterpå så blir gulvet ekstra glatt...

 

Anyway - veiedag! Uvant med tirsdager, menmen. Fordelen er at jeg smugveide i går, og vekten var gått ned til i dag så da er man jo happy? Smugveide i løpet av uken og, og da var den gått ganske mye opp som nok skyldes at jeg synes ekstremt synd på meg selv forrige søndag og spiste masse toblerone. Som jeg egentlig ikke kjente smak på fordi jeg var så forkjølet, altså bortkastede kalorier så til de grader.

Anyway - dagens vekt viste 0,6 kg ned, dvs om 0,6 kg til er jeg nede på det nye titallet! Yay! Sa til treneren i går at det SKAL jeg klare før årsskiftet, julebord eller ikke, og han mente at selvsagt skulle vi klare det. Han fikk se resultatene av InBody720 målingen min og mente at resultatet egentlig var ganske bra - som han sa så har han sett resultater fra folk som er slankere enn meg men likevel har større andel kroppsfett. Og jeg måtte jo innrømme at han vet hva han snakker om siden han allerede første gangen sa at jeg er ganske likesterk i begge kroppshalvdeler, noe testen bekreftet. Så nå må jeg vel begynne å stole på ham... ;)/>

 

Treningen i går gikk veldig greit, og humøret kom seg raskt etter Pepsi Max fadesen. På den ene beinøvelsen (sitte på en sånn greie og skyve seg bakover) tok jeg 77 kg sist. Denne gangen tok jeg 133!! Jepp. Hundredeogtrettitre... Det bør nevnes at dette var dagens første øvelse - sist hadde jeg tatt både forside- og bakside lår først, men likevel. Fremgang! Og på forside lår tok jeg 10 kg mer enn sist. Stas! Så tok jeg en ny øvelse som jeg ikke trodde skulle være så ille. Men at jeg tenkte det visste jo ikke treneren, så da jeg etter et par repetisjoner uttalte at "oi, dette var visst ganske tungt" så begynte han å le så hjertelig og mente at det var dagens kommentar... *ler* Godt at jeg kan få trent hans lattermuskler mens jeg lider meg gjennom øvelsene hans.

 

Jaja. Ny uke, nye muligheter og jeg har fortsatt angst for julegavestresset... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!! :) Stille inn på mitt forum om dagen (og jeg bidrar ikke akkurat mye selv *kremt*), men her inne tar det jo kaka? Ingen innlegg på en uke? Jaja, det tar seg vel opp om et par ukers tid, i god stil :)

 

Herlig å lese hvordan det går med fremgangen din. Det er håp for oss andre, også! Blir spennende å høre hvordan veiing går i morgen. Krysser fingre for deg. Du har vært så flink så lenge nå, jammen har du fortjent å bikke nytt titall snart :)

 

Føler med deg i Pepsi Max-fadesen, forresten! Jeg har hatt et par mindre ille tilfeller, og har endt opp med at jeg nå (til samboers fortvilelse) nøye sjekker bunnen på hver eneste Pepsi Max-flaske. Jeg tar konsekvent bare de nye flaskene med jevn bunn, ikke de gamle med sprukket bunn som ser ut som en ustelt hæl som ikke har sett en fotfil på mange år :P Men det tar jo litt tid når man skal ha en kasse, da..!

 

Ellers, hvordan går det? Kommet i gang med gavene? Jeg er "i gang", men langt fra ferdig. Lista mi er altfor lang. Jeg lurer like mye hvert år, hvordan har jeg klart å stille meg selv slik at jeg bytter gaver med så mange? Og hvordan kommer man seg ut av et etablert bytteforhold?!

 

Nei, nå må jeg rive meg løs herfra, og flytte meg over til spisestuebordet som for tiden fungerer som innpakkingssentral. Jeg må lage meg en oversikt over hva som gjenstår, puih. *trekker pusten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille, ja? Visst. Er innom hver dag, men siste uken har jeg vært litt av typen gidder ikke sitte her inne og drive med monolog. Når ingen gidder gi tilbakemeldinger så kunne jeg likegodt hatt blogg hvis du skjønner. Når det er sagt så er det jo en travel tid for de fleste, så jeg forstår jo at det er stille. Regner med det blir litt mer action i januar....

 

Veiingen i dag var ikke allverdens, kun ned 0,1 kg. Men inn 6,5 cm om ikke annet. Helgen har nok hatt litt å si - julebord med venner inkl. tapas og god vin, og jeg tenkte ikke akkurat slanking. Tok en kalkulert risiko som ikke gikk helt i min favør, men regner med at jeg klarer de siste 0,5 så jeg ser nytt titall i løpet av uken. Jeg håper ihvertfall det! Julaften og 1. juledag blir slankefri, så er det tilbake til gamle tralten igjen.

 

Julegavene begynner jeg å nærme meg slutten med. Har ikke allverdens å kjøpe til i år, så da går det greit. Dvs jeg er jo ikke akkurat fornøyd med mange av gavene jeg har kjøpt, da, og er litt forbanna på Bokkilden - bestilte et lesebrett forrige uke som iflg sidene skal sendes innen 1. virkedag. Bestilte torsdag morgen, og i går var den enda ikke sendt. Med postens leveringstider nå i førjulsstria er jeg litt redd for at den ikke kommer frem om den ikke sendes i løpet av dagen, og hvis dagen forsvinner uten at den sendes kommer jeg nok til å kansellere hele greien. Men da må jeg og begynne på nytt med akkurat den gaven som er til pappa om har alt og ikke ønsker seg noe som helst.. Akkja - skal ikke være lett! Og så provoserer det meg at de fortsatt reklamerer med at "du rekker fortsatt å få gaver frem til jul" når de overhodet ikke klarer å sende som lovet. For all del, det kan gå greit, men det er kjipt å sitte på julaften uten gaven. Akk.

 

Nei, får vel få i meg noe frokost, lage matpakke og komme meg avgårde. Kontoret mitt skulle flytte i går så jeg hadde fri da, og er veldig spent på om alt er ferdig og om jeg klarer å komme meg i drift igjen i dag. Hvis jeg kommer på mitt nye kontor og det er tomt så går jeg hjem igjen - hele opplegget rundt flyttingen er helt idiotisk så... Jah. Irriterende, for jeg har MYE å gjøre om dagene om ikke jeg må ta ufrivillig fri! Fikk heldigvis ordnet med sjefen i Oslo så jeg slipper å bruke feriedager på det.

 

Ønsker alle en strålende dag/uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, julebord med tapas hørtes jo bare fantastisk ut.... jeg er ikke akkurat over snittet glad i ribbe og medister, og spiser det helst kun når jeg må (dvs juleaften...) - og blir SÅ skuffet når jeg får juletallerken servert på julebord etter julebord, og alt vi har av julelunsjer på jobben. Heldigvis er det noen ganger buffet, og da tar jeg heller pinnekjøtt, men likevel.. at ikke folk flest er møkk lei julematen innen juleaften, skjønner jeg ikke. Men men - nå har jeg bare én ribbemiddag igjen i år, så jeg skal vel overleve ;):)

 

Skjønner at du ikke gidder holde på med monolog her inne. Jeg har holdt på med min egen monolog i enkelte lengre, stille perioder selv, og det ER jo helt klart mye morsommere når man ikke er mutters alene :) Men jeg har ikke forlatt arenaen, selv om kan virke sånn. Og selv om jeg ikke alltid rekker å skrive, så får jeg stort sett fulgt med på dere jeg "kjenner" når jeg er på farten, leser litt på mobilen og sånn.

 

Jeg er ikke i mål med gavene ennå, men har bestemt meg for å prioritere et par runder med trening de neste dagene fremfor full kontroll på gavene. Jeg trenger sårt litt treningsgodfølelse i kroppen nå, så slik får det bli :) Kommer vel i mål til slutt, uansett.

 

Neiii.. får vel pakke meg til køys. Skal bare først rydde vekk de 80 Serinakakene jeg har lagd i kveld (etter trening!), er ikke så rent lite stolt av mine gryende husmoregenskaper ;)

 

Blir det trening på deg denne uka, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm, serinakaker.... *sukk*

 

Trening, ja? Var mandag og har gangsperr på innsiden av lårene så det holder. Og litt i rumpen. Men heldigvis på langt nær så ille som jeg fikk i begynnelsen - klarer å gå normalt... :) I dag er det vel overkropp som står på programmet tror jeg. Har til og med gått litt på tredemøllen - blir så svimmel av det så har holdt meg til ellipsemaskinen. Og har kjøpt nye, heslige joggesko. Var på Løpslabbet og fikk skikkelig hjelp. Vel er de gode, men må gode joggesko være så inderlig stygge? Kanarigul med svarte detaljer. Nais! Godt det ikke er noe moteshow vi er på... Hihi! Skal faktisk trene i julen også - treneren skal lage program til meg som jeg enkelt kan følge. Så får vi ser hvordan det går.

 

Gavene begynner å nærme seg, men er kjempemisfornøyd med omtrent alt jeg har kjøpt til folk. Slitsomt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets siste PT-time er unnagjort, og det gikk greit. Tok overkropp denne gangen, og merker at ting går litt lettere for hver gang. Samtidig føler jeg at jeg burde kunne gjøre bedre, og i dag er en av de dagene jeg ikke helt klarer å se det positive i det jeg faktisk har oppnådd siden jeg satte i gang i begynnelsen av oktober og frem til nå. For egentlig har jeg jo kommet utrolig langt. Hadde et lite håp om at vekten skulle gå litt fortere nedover når jeg begynte å trene, men den har gått litt i rykk og napp. Samtidig går jeg mer inn i cm, så det er ikke tvil om at ting skjer - jeg kvitter meg med fett, men har vel fått en litt større muskel eller to her og der.

PT'en reiser hjem til Sverige på ferie i morgen og blir borte til uke 2, og i mellomtiden skal jeg trene på egenhånd med program jeg skal få av ham på e-post. Litt skrekkblandet fryd må jeg si, nå får jeg jo virkelig testet hva jeg er god for i forhold til viljestyrke og innsatsvilje i forhold til å komme seg avgårde når jeg ikke har avtale.... Etter nyttår blir det en trening med ham i uken og en alene, så jeg må jo bare innstille meg på at jeg SKAL avgårde.

 

Ellers er visst julen også tiden for mirakler - jeg tenkte jo at det var påsken grunnet oppstandelsen og sånt, men min søster mener at julen med sin jomfrufødsel også er litt mirakelaktig. Men jeg tenker at jomfrufødsel er litt mer vanlig dersom man leser de riktige bladene ala National Enquirer og sånt. Men ihvertfall - mirakelet er at spisebordet som jeg bestilte 19. september og som egentlig skulle komme 24. oktober men har blitt utsatt og utsatt endelig er kommet på lager og kan hentes i helgen! HALLELUJAH! Ikke bare det - bildeforstørrelsen på lerret jeg har bestilt er også sendt, så kanskje jeg kan begynne å få ting på stell i leiligheten når jeg har ferie i romjulen? Har jo følt at jeg ikke kommer helt i orden uten bordet, for uten det er jeg usikker på om møblene står riktig plassert og ikke minst kan jeg ikke henge opp bilder før det er avklart. Men nå flasker det seg.

 

Nei - beina på bordet og titte litt på noen opptak jeg har gjort de siste dagene! Har hatt det så travelt at jeg har ikke fått sett på siste episode av Homeland enda - den må man jo ha med seg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i morges. Jaggu santen hadde ikke resten av hektoene forsvunnet slik at jeg nå er nede på nytt titall og TOSIFRET VEKT!!!! Det er jo rett og slett fantastisk... Jeg regner med det bare er midlertidig med julen nært forestående, men litt må man jo kose seg - har gitt meg selv "fri" julaften og 1. juledag, men ellers blir det hard linje og trening og greier. Så fornøyd!!!! *tar en liten jubeldans*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med tosifret ! Gleder meg til jeg er der :) På dette første kurset endte jeg ned 7.2, så jeg er jo kjempefornøyd med det. Nå gjelder det bare å holde fokus gjennom juleferien, så er jeg klar igjen 7.januar :) Ønsker deg en god jul og stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeelp.. en hel uke på etterskudd her, ser jeg - men hva er det du sier?!?! Tosifret??

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! :D :D

 

Det er jo fantastisk! Litt av en julegave! Fy flate du har vært flink i høst. Utrolig bra jobba.

 

Husker selv veldig godt akkurat den følelsen. Det er en milepæl man bare skjønner storheten av når man har vært der selv, tror jeg. Som om man går fra å være ekstrem eller abnormal eller noe annet stygt og fælt, til å være litt mer "som alle andre". Ikke at jeg tror det er så "gæli" for deg, du som er så høy - men for meg var det sånn :)

 

Har du ellers en bra juleferie? Jeg har endelig kommet meg til fjells, har gledet meg til dette i hele november og desember, og nå er jeg her. Skal ikke hjem før 1. januar, så dette blir bra. Jeg skal prøve å ikke bake for mye (kremt..), og ikke spise for masse snop og ellers prøve å forberede meg på et meget strammere liv fra januar av. Gleder meg til det, og - for her har det sklidd alt for langt ut de to siste månedene. På tide å ta grep, gitt. Men jeg er klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men du kan slappe helt rolig av, for jaggu har det ikke kommet på igjen! Men det var som forventet og "planlagt". For all del, skulle ønske jeg kunne si at jeg hadde stått i ro, men det kan jeg nok ikke. Egentlig var det 1. juledag som var verst, men så var jeg ute og spiste ikke akkurat sunn mat både i går og forgårs, og da baller det på seg. Men - har trent både lille julaften og 2. juledag så det kunne nok vært verre enn det er! Og skal trene igjen i morgen tenkte jeg siden jeg reiser bort til nyttår. Så får vi se hva offisiell veiing viser når den tid kommer, håper jeg klarer å hente meg litt inn igjen. Har "bare" gått opp 700 gram i forhold til den offisielle veiingen og det er jo ikke så ille?

 

Ellers er det godt med ferie, men kjenner at jeg klarer ikke slappe helt av i vissheten om at alt bare hoper seg opp på jobben. Og med alt mener jeg helst e-poster. Har en del frister 1. januar som gjør at jeg får det superhektisk når jeg kommer tilbake på jobb, og det gleder jeg meg ikke akkurat til. Akkurat som da jeg tok meg en uke i Tyrkia nå i høst - er dausliten, reiser på ferie og lader batteriene, kommer hjem og etter en uke er man like sliten igjen... *sukk* Det er faktisk så jeg vurderer å begynne jobbjakten igjen selv om jeg bare har vært i den nåværende ett år...

 

Håper alle som er innom her har hatt en strålende julefeiring og at nyttårsfeiringen blir likeså! Jeg har ingen nyttårsforsetter ettersom at jeg allerede har begynt å trene og kostholdet er bra, men har bestemt meg for at 2013 skal være året jeg kom i mål. Og ble der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Liker ikke nyttår, jeg. Joda, jeg har oppnådd litt dette året - gått bra ned i vekt, kommet godt i gang med trening, fått meg en ny venninne, solgt en leilighet til god pris så jeg fikk ok egenkapital til en ny leilighet, ny jobb... Joda, 2012 har vært greit på mange måter. Men samtidig trives jeg ikke særlig godt i jobben (arbeidet er greit, men savner veldig det kollegiale), har slitt voldsomt med å slå meg til ro i leiligheten, har hatt masse problemer med å få møblene jeg har bestilt slik at når de endelig kommer er jeg kjempe misfornøyd fordi jeg forbinder dem med kaos og negativitet. Men det verste oppi det hele er faktisk ensomhet... Mine beste venninner bor langt unna, med den gamle jobben forsvant også mye av mitt sosiale nettverk ettersom at mye av ting vi fant på ble planlagt spontant over lunsjbordet. Og når man ikke er der blir man glemt litt. Og ja jeg tar kontakt med folk selv, så det er ikke det at jeg ikke prøver... I tillegg fikk jeg vite dagen før nyttårsaften at en fyr jeg har vært interessert i og som jeg trodde var interessert i meg plutselig har fått seg dame. Som ikke er meg. Takk skal du f*** meg ha og godt nyttår liksom...

 

Dessverre har det negative en lei tendens til å overskygge det positive. Prøver å tenke fremover og si til meg selv at ting bare kan bli bedre og alt det der. Men det har jeg prøvd hvert år de siste årene uten at jeg føler at ting har gått min vei. Så de siste dagene har vært rimelig tunge, og det ble nok litt trøstespising i går må innrømmes. Så da begynner jeg året med dårlig samvittighet for det og - festlig. Men i morgen begynner hverdagen igjen, og da skal jeg greitklare å komme inn i rutinen igjen regner jeg med. Så om alt annet går skeis i 2013, så skal det ihvertfall bli året der jeg kom i mål med vekt og trening om ikke annet! Så det så.

 

Sånn da har jeg fått tømt ut omtrent alt som foregår i hodet mitt om dagene. Håper dere andres hoder har det litt roligere og at dere har hatt en fin start på 2013!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...