Gå til innhold

Ny start


Anbefalte innlegg

Gjest metchen

Det er fort gjort å lure seg selv til å tro at man er flinkere enn man er. Godt å høre at du har funnet ut av det. Jeg er sikker på at du snart vil se fremgang igjen nå som du har begynt å veie maten igjen. Neste gang du veier deg vil nok vekta vise nedgang.

 

Jeg skal innrømme at jeg selv ikke veier middagsmaten min. Har tre barn som jeg ikke vil skal se at jeg veier mat, men jeg veier alltid de andre måltidene. Brødskivene skal være veldig tynne for å klare å holde seg til 60 gram pr. måltid. Det hender veldig ofte at jeg må registrere 70 gram isteden, men det blir jo regnet med så totalt sett tror jeg nok at jeg er ganske nøyaktig i forhold til det jeg spiser. Har når ungene ikke ser det veid opp potet, ris osv for å vite hvor mye jeg kan ta. Kjøtt skjærer jeg i skiver som tilsvarer det jeg kan spise før jeg tilbereder det. Veier alltid pålegg som ost, kjøttpålegg, leverpostei osv. Spiser man ofte ost osv. ser jeg at man ofte havner over anbefalt mengde kalorier pr. måltid. Det eneste jeg ikke veier er grønnsaker og frukt. Spesielt grønnsaker kan man jo spise mye av før man får problemer med for mange kalorier.

 

Lykke til de neste ukene. Håper virkelig at du ser resultater. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

2 i mai, 2 i juni og 1 i juli så er det bikinifasong. ;)/>

 

Kom til å tenke på et bilde med passende tekst jeg så på facebook:

 

"Hvordan få bikinikropp: - Kle på deg en bikini!"

 

 

 

Hvordan går det Koala? Jeg surrer fortsatt rundt 65 kg. Synes det er forferdelig vanskelig å greie å komme skikkelig i gang med vektnedgangen igjen... Men det er vel noe i det du sier. Øyemålet er nok ikke helt pålitelig, så jeg skal være flittigere å bruke kjøkkenvekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går dårlig :) Men gir ikke opp for det! Lå jo lenge på 80 og så bykset jeg opp på 82 igjen og det er litt kjedelig etter en kick-start hvor jeg startet på 83kg... Men leser litt på motivasjonssidene og jobber med saken. Ser at for å gå ned EN kilo i uken skal man forbrenne 7000kcal i uken ergo 1000kcal i underskudd HVER dag. Og at dette helst skal være et resultat av kombinert trening/mat. Jeg skal forbrenne 1900 om dagen normalt og hvis jeg ikke trener må jeg altså ikke spise mer enn 900kcal om dagen. Det harmonerer jo med min erfaring og ser at skal jeg følge meny 1må jeg trimme 2-300kcal daglig. Så da er det jo bare å gjøre det da, eller?;)/>

 

 

Ha en god 17.mai hvis ikke vi "sees" før det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er vel bare å gjøre det ;) (noen ganger lettere sagt enn gjort :P ) Bra du ikke gir opp!

 

Det er ikke rart det er vanskelig å gå ned i vekt! Kan du tenke deg når jeg bare forbrenner ca 1600 kcal uten trim da? Skal jeg være på meny 1 må jeg jo trimme bort 700 kcal pr dag :o

 

For min del er nok 1 kg i uken en litt vel høy ambisjon. Jeg vet jo at jeg ikke holder lenge hvis jeg skal kjøre så hardt...

 

Men jeg kan jo skru opp hverdagsaktiviteten min en smule... Vanskelig å gjøre noe mer på dagtid i min stillesittende jobb, men på ettermiddagene/kveldene og helgene kan jeg jo bruke noen kalorier ekstra :)

 

Ønsker en god 17. mai til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, 1kg er mye men tror jeg blir litt "skrudd" i hodet av disse kick-start kurene for da skjer det jo så mye på kort tid! Ser av weight-tickeren min at jeg beveger meg nedover i sikksakk stil men det går nedover over tid og det er bra :P/>

Ha en fin 17.mai i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går merkelig nok lettere enn tidligere, det jeg merker mest er de mentale tingene som sosialt med lunsj og middag og kosen om kvelden. Men det er en fin "vekker" for ofte har jeg lyst på noe om kvelden og nå ser jeg at det ikke er fordi jeg er sulten eller trenger det men mer et mentalt sug som faktisk går over når en finner på noe annet i mellomtiden. Fint å bryte noen mønstre. Men jeg er ikke helt nazi, spiste 1/2 kotelett og bakte grønnsaker til middag igår f.eks. Men holder meg helt unna karbohydrater. Så blir det vanlig mat i bryllupet og i en jobblunsj neste uke ellers kjører jeg på fram mot sommeren.

 

Kjedelig å se at alt jeg kjempet for før jul og før påske er tilbake men sånn er det jo bare. Må bare bite tennene sammen og jobbe på. Kanskje det var det vi skulle hatt, sånn kjevelås så vi bare kunne drikke suppe og shakes? Tulla!:D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, da var jeg tilbake til "før helgen vekt" og litt til, ned 1,9kg siden tirs.21.05. og er nå på 81,4kg :D/> Buker kick-start light denne gang dvs. shake til frokost, lunsj,middag og kvelds + litt ekstra til et valgfritt måltid. Skal ut til lunsj idag da en slutter,da blir det salat og pizza mens resten av dagen er shakes. Fungerer kjempebra og gir resultater så holder på til ferien tror jeg ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg begynte på et svar her om dagen, men nettet sviktet og alt var sirup... så litt sent, men: Lykke, lykke til med ny kick-start! Nå må jo være en god periode, etter mai og før ferien. Heier på deg :D Synes du er utrolig tøff som klarer dette! Du har jo vært superflink til å få varige resultater over tid :)

Og uten kick-start hadde du kanskje ikke vært 1.9 i minus etter bryllupshelg? Jeg hadde i hvert fall ikke, hehe!

Ha en fin dag på ute-lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei gikk ned 1,8 før bryllupshelgen, og opp igjen 1,5 etter de to dagene og SÅ ned igjen til forrige ukes resultat. Kom inn i kjolen jeg ville til bryllupet, koste meg da og kom raskt igang igjen når mandagen kom. Lunsjen igår var deilig, pizza! og merker med engang at det holder på vannet men det går kjapt av igjen så det er bare å fortsette som starten. Vil gjerne godt under 80 før ferien om en måned og prøve å holde meg stabil gjennom ferien.;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, that's the spirit! Det kommer, det kommer :) Hvor lenge er det til du tar ferie? Regner med at du fortsatt har noen uker på deg til å stå på videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk men vi går alle på en smell iblant :) Jeg har avtalt med meg selv at jeg kun skal spise salat i lunsjen men i dag brøt jeg avtalen og hadde rømmegrøt og rabarbrapai.... Så nå sitter jeg her og er ubehagelig full i magen :o/> Kommer ikke til å orke middag før sent og ingen kvelds så kommer jeg likevel innenfor "normal" kcal på 1300 men for å gå nedover må jeg ligge lavere. Jaja, rømmegrøten var veeeldig god og får ta det igjen i morgen :P/> .

Til helgen tar jeg med meg de to minste jentene på camping telttur til Røyken for å følge eldstemann som skal være med i NM i speiding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i aller øyeste grad! Og planlagt kosthold i helgen skar seg totalt, vanskelig å holde på i telt og med varierende tilgang på mat men god tilgang på snop... :angry:/> Men det var en super tur og det er jo bare å stramme inn igjen etterpå og kjøre på igjen ;)/>. Merker at etterpå sjokolade så har jeg virkelig abstinenser! Men det hjelper med litt allevo-bar i overgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, statusrapport:

 

Kjempet meg ned i 80,5 før helgen.

 

Så innmari fornøyd med meg selv at litt chips, pølse, saftis, sjokolade var jo fortjent/kunne vel ikke skade, bare i helgen?

Vel, det gjorde det...

 

Mandag morgen 82kg, tirsdag 82,4kg, onsdag 81,5. Etter tre dager med strikt regime igjen har jeg altså kommet en kilo unna forrige ukes resultat. Hvis jeg er heldig kommer jeg innen fredag tilbake til utgangspunktet før forrige helg. Med slike strafferunder er det rart Ting Tar Tid?

 

Så med ett i dag at målet mitt om 77kg-tallet innen juli begynner å bli vanskelig å nå. Her MÅ det FULL fokus til for snart er det ferie!

 

Arrgh, i kveld er det sommeravslutning i barnehagen med masse deilige kaker....jeg kan ikke smake på dem engang skal jeg komme i mål. Tror noen skal ha med litt frukt også så får satse på det og snakke masse så jeg ikke rekker se kakene engang. Men kjenner at det tar vekk litt av gleden ved sommerfesten :(/> Føles som om jeg går glipp av noe vesentlig liksom :huh:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men husk, det kommer en sommerfest til neste år også ;)

 

Jeg skjønner godt at du strever. Det er jo beintøft med sånne dietter! Jeg har jo strevd fælt med å holde meg til GR-menyen, enda den er veldig fleksibel. Nå har jeg faktisk kuttet å registrere og telle så nøye. Jeg stresser mindre med hva jeg spiser. Og nå går jeg ned, sakte, men ned i alle fall :) I følge de siste ukenes resultat skal jeg vel ha nådd målet mitt i mai til neste år...! Så ting tar tid for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!! Og i dag var det flere som hadde med kake på jobb og de står rett bak meg, makroner, cake pops og konfekt-kaker i små puter. Men jeg prøvde ut en ny meal-bar istedet som var fantastisk, som saftig brownie. Kjøpte på Rema 1000, heter choco fudge og er av merke naturdiet, anbefales som kakesubstitutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr, har gjort alt "riktig" siden mandag og ligget på 1000-1100kcal og ingenting skjer! Tvert imot full av vann og pølsefingre deluxe. :angry:/>Men er vel nettopp det som er stikkordet, vann :huh:/> . Kjører påny shakes med karbofattig middag og burde gått ned en kilo på 3 dager men kroppen tviholder på vannet. Får satse på plutselig massiv nedgang når det løsner :P/> . Jeg holder ut!B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...