Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Jajaja, over en uke siden jeg var her inne sist.

 

Jeg har ikke så mye å fortelle, rett og slett. Jeg klarer ikke bestemme meg for om livet er utmerket for tida, eller om det er kjedelig og rutinepreget travelt. Henger jeg med i svingene, eller gjør jeg det ikke?

 

I går henta jeg minstemann i barnehagen, og kjente på hvor deilig det var å hente ham i fjæra uten å ha det for travelt. I dag har jeg betalt 26000 i verkstedregning på den ene bilen, og bekymrer meg for om hele økonomien går i dass...

 

Litt ambivalent for tida, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje fordi det er høst, Roskva? Livet glir inn i vante spor, og hverdagen er over oss for fullt. Hos oss er det i hvert fall travelt nok, med ettermiddagsaktiviteter for ungene, trening for de voksne, og ellers forsøk på å føre et sosialt liv. Nå er det vintertid på jobb også, så da merkes det ekstra godt.

 

Jeg gikk litt opp i vekt den siste uka, og det er ikke så rart, for jeg var syk og fikk ikke trent som jeg pleier. Men nå er jeg tilbake. Jogget i går, og skal på core pulse i kveld. Er glad så lenge det er sykkelføre, for da får jeg automatisk trim i hverdagen.

 

Har tenkt på det med vekta. Har fnyst litt av de som unnskylder seg med at de har mer muskler, og at muskler veier mer enn fett, og at det er derfor de ikke går ned i vekt. Men noe er det vel i det. Jeg er i bedre form og mye sterkere nå enn jeg var for noen år siden. Å sammenligne hva jeg veide da med hva jeg veier nå er ikke helt riktig da, tenker jeg. Så jeg prøver å ikke deppe over at jeg veier over 70 kg. Når det er sagt er midjemålet mitt fortsatt for høyt, så målet er jo fortsatt å gå ned noen kg til. Får gjøre så godt jeg kan. Og innimellom ser jeg meg i speilet og tenker at jeg slett ikke ser så verst ut heller.

 

Ha ei fin høstuke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan godt skyldes at det er høst :)

 

Vintertid på jobb er alltid vanskalig å venne seg til - dagene blir så korte og den opptjente plusstida blir plutselig livsviktig.

 

Det er klart det er viktig å ta med i beregninga at muskler velger mer enn fett! Det er ikke sammenlignbart å veie 70kg og være veltrent, og å veie 70 kilo med "flabb"! Det gjør stor forskjell på hvordan klærne føles på, og ser ut, og på hverdagsenergien :)

 

I dag fikk jeg servert ei jobbutlysning i innboksen da jeg kom på jobb. Ei utlysning av en fantastisk spennende jobb i Statens Vegvesen. Søknadsfrist på fredag... Nå har jeg fått løfte om fast stilling her på kommunen, men jeg har ennå ikke fått noen kontrakt i hånda. Jeg har liksom slått meg til ro med tanken på å være her i noen år fremover, samtidig som jeg blir litt urolig fordi jeg har dårlig erfaring med løfter om jobb som ikke følges opp av kontrakt i hånda innen kort tid. Da blir det ofte "tomt for penger" når alt kommer til alt, og så får jeg ikke jobb videre likevel.

 

Den jobben hos Statens vegvesen passer veldig godt til den kompetansen jeg allerede har, og jeg er sikker på at jeg kunne gjøre en god jobb der. Jeg kommer til å søke, ingen tvil om det. Men det er også råskummelt å skifte beite, sånn plutselig...

 

Nå må jeg bare ikke bli så oppskjørta at jeg begynner å trøstespise for å roe nervene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket og klar for høstferie!

 

Vi reiser hjem til foreldrene mine i dag, og blir der til søndag. Jeg gleder meg så masse :)

Vi skal være masse ute (det er meldt nydelig vær) sammen med søsknene og niesene mine, jentungen skal få øve på å sykle, og forhåpentligvis skal jeg få sovet ut litt. Det har blitt lite søvn i det siste, og det merkes både på energinivået og søthungeren. Heldigvis er Mamma flink til å lage god og sunn mat, så jeg skal prøve å ikke la søtmatinntaket bli for stort :)

 

Ha en fin ukeslutt da, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin høstferie, Roskva.

 

Selv er jeg temmelig lei i dag. Har gått opp i vekt siden forrige uke, og det er ikke overraskende, for jeg har spist usedvanlig mye kake, og vært på fest med både vin og whisky. Er litt trøtt og sliten etter helga, så da føles det ekstra tungt. Er så drit lei av å gå på den vekta og bli frustrert eller glad, alt etter om det har gått opp eller ned. Har ei uke med mye festligheter og lite trening foran meg, så jeg har ikke noe håp om å gå ned de neste dagene heller.

 

Menmen. Blir vel mer inspirert etter hvert. Det er fortsatt ikke meldt noen minusgrader i Tromsø, så jeg får i hvert fall syklet til og fra jobb, selv om det ikke blir så mye annen trening.

 

Håper andre har en bedre start på uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På mandag var jeg optimistisk og ved godt mot. Hadde klart å gå ned 600 gram, til tross for tre utekvelder i forrige uke. Hadde klart å begrense alkoholinntaket veldig, og ingen fråtsing i kosemat heller.

 

Men nå kjenner jeg at jeg spiser alt for mye sukker. Mannen bakte sjokoladekake i helga, og jeg lager eplepai siden det er så mange gode epler. Og den må jo spises med vaniljesaus... Huff. Det føles som jeg spiser på trass. Så barnslig :angry: Men jeg fikk meg i alle fall to joggeturer i går. Og jeg sykler fortsatt til og fra jobb, så det blir litt hverdagstrim. Hvis jeg slutter å spise på trass, og heller tar meg sammen i helga, går det kanskje bra denne uka også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...