Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer til deg, Roskva, med overstått bursdag og kickstart på det nye året. Selv om det er en "slankekur" jeg helst står over. Ikke mye stas å være syk.

 

Jeg har ikke forsvunnet over noe sted - er bare dagene som går i ett og forsvinner i tåka. Ikke at jeg har det så travelt, egentlig, i hvert fall ikke mer enn vanlig. Blir lite trening på meg denne uka, og neste uke er det filmfestival, så da blir det enda mindre trening. Har ikke deltatt på festivalen på mange år, men nå har jeg kjøpt billetter til fire filmer, og gleder meg. Men siden mannen min også skal på kino når jeg ikke skal, blir det lite tid til trening. I tillegg er det elendig sykkelføre, så vi har kjørt bil til jobb hver dag denne uka. Og i går var jeg på vernissage og drakk tre glass vin, enda jeg hadde tenkt å drikke ingen, eller maks ett. Hadde en hyggelig kveld, men ble utrolig nedtrykt da jeg kom hjem. Så dumt å tylle i seg vin bare fordi det er gratis. Dessuten tåler jeg alkohol dårligere og dårligere. Føler at det forgifter hele kroppen min og bryter den ned. Så nå er jeg stuptrøtt, nedtrykt og med dårlig samvittighet, og skal liksom ta fatt på dagens arbeidsoppgaver. Tror det blir lite gjort i dag, dessverre. Har bare lyst til å dra hjem og krype under dyna. Men satser på at helga blir bra. I morgen skal jeg ut og feire bursdagen til ei venninne med sushi og vin. Satser på at jeg klarer å styre vininntaket bedre da.

 

Lykke til med gottefritt år, Kveita! Høres hardt ut, men bra hvis du klarer å gjennomføre.

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått Roskva, håper dagen ble fin :)

 

Jeg har flyttet helt over på hold vekten enda, men har begynt å "småpakke". Har funnet meg en trå med noen hyggelige damer som jeg har slått meg sammen med. Selve flyttelasset og opprettelse av egen trå skjer når vekten kommer ned i 68,0 kg. Satser på at det blir i løpet av måneden ;)

 

Blir virkelig imponert hvis du greier et helt år uten godteri Kveita. Jeg har som mål å greie hele januar, men et år tror jeg rett og slett ikke jeg hadde klart. Du får holde oss oppdatert ;)

 

Ellers så har jeg endelig kommet meg ut på årets første løpetur ute. Riktig så deilig var det. Og trail skoene var kjempe gode, kan trygt anbefales :)

 

Kjenner godt igjen den følelsen du beskriver i forhold til vin Solvane. Jeg tåler det også dårlig, og kan føle meg elendig et par dager etterpå. Derfor kvier jeg veldig for å drikke, selv om jeg liker det veldig godt. Kan finne på tusen unnskyldninger når venninner spør. Men av og til må man kunne unne seg litt vin uten dårlig samvittighet, vi skal da nyte livet også ;)

 

God helg damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at dere fremdeles er her. Men lykke til over, snupaipups. Håper du når målet ditt nå, det ville vært deilig. Håper du stikker innom her av og til og sier hei, da. :)

 

Solvane, var du på Polarmuseet? Jeg skulle egentlig, men fikk et møte som kom i veien. Dumt at du kom så skjevt ut med vinen. Aller dummest at du føler det ble så feil, da. Men pytt. Du fornye sjansene til å være "flink" under filmfestivalen. Jeg skal ikke i år, naturlig nok. Faktisk er det noen år siden jeg deltok mer enn å se publikumsfavoritten søndag. Men de årene jeg var med for fullt, var fantastiske! En del av de filmene jeg så da, merket meg virkelig. Og stemninga i byen... Så moro!

 

Gottrifritt år er noe jeg aldri ville funnet på selv, men de pratet så mye om det at jeg ble dratt med. Dog passer jeg meg for at det blir for ekstremt, ellers har jeg ikke sjans. Kaker og desserter er lov når jeg er på besøk, og kake som helgesnop. Så poenget er primært å kutte smågodtet og potetgullet. I dag har vi kost oss med oppskjært frukt og vaniljekesam. Nam! :)

 

I dag har vi trillet lang tur med masse bakker opp og ned. Ble god og svett. Fin trim, det der. I februar begynner sats-trekket mitt å løpe igjen, så da blir det sånn mor-og-barn trim, og forhåpentligvis en kveldstur i tillegg. Skal bli godt!

 

Ha en fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gruet meg til veiing i dag, men det var 500 gram i minus fra forrige uke :) Fornøyd med det. Ikke så fornøyd med at midjemålet gikk litt opp, men det skal jeg vel fikse i uka som kommer.

 

Ja, Kveita, jeg var på Polarmuseet. Og egentlig var det jo veldig hyggelig - sikkert derfor jeg tok et glass vin for mye. Det var bare en så merkelig følelse, for jeg pleier ikke å angre på vinen jeg har drukket. Nå på lørdag drakk jeg enda mer vin, men det var planlagt, så da var det helt greit. I kveld skal jeg på min første festival-film. Klarer å legge inn en trening først, så det er jeg veldig fornøyd med. Har meldt meg på trening på onsdag også, så jeg ser lyst på denne uka.

 

Nå snør det masse her, så det ble bil til jobb i dag også. Men hvis det slutter å snø, og de får brøytet, kan det bli ypperlig føre for både sykling og jogging. Og om en uke kommer sola tilbake B) Så her er det ingen grunn til å gro fast i sofaen!

 

Ønsker alle en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang Solvane, må være godt å få et sånt fint resultat når forventningene var lave.

 

Hos meg viste vekta 68,2 kg i dag, ned 1 kg.

 

Lykke til med oppstart på treningssenteret igjen Kveita. Høres gøy ut med sånn mor og barn trening. :)

 

Litt sliten i dag jeg, så ble bare sånn helt kort dette her, får skrive mer når jeg har mer på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, i dag var det opp på både vekt og midjemål. Burde ikke være overrasket, men når jeg er trøtt og sliten og det er sørpevær ute, er det ikke gøy å våkne opp til.

 

Men jeg vet jo hvorfor det er sånn, med mange dager hvor jeg har gått rett fra jobb til kino, så jeg måtte hive innpå litt mat innimellom slagene. Ikke bra for vekta, men veldig bra for humøret :) Og nå er det ny uke, og nye muligheter for trening og sunt kosthold.

 

Ønsker alle ei bra uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut å ha vært på filmfestivalen, Solvane - ALT kan ikke måles i gram og cm, og velværet ved filmfestivalen er en av de greiene som går utenom!

 

Jeg kom meg ikke på filmfestivalen i år heller, men neste år skal jeg planlegge å ha noen avspaseringstimer til overs, så jeg kan gå på dagtid mens jeg egentlig er på jobb :)

 

I dag er det den offisielle SOLDAGEN i Tromsø (selv om jeg som bor på Kvaløysletta så sola i går! Helsdigvis - for i dag pissregner det...). Og dagens øvelse i selvkontroll blir: INGEN solboller på meg!! Solboller=Berlinerboller, for de uinvidde... De er gode, men ikke SÅ gode!

 

Så, for tiden går livet ganske greit: Jeg har fått forlengelse av avtalen min på jobb, så nå er jeg sikret ut mars 2014. Ungene er for øyeblikket friske, og sover natten gjennom. Jeg er også frisk. Sola er tilbake. Jeg hørte årets første, forvillede måse lage lyd i morrest. Og om 2,5 uker drar vi en uke til Gran Canaria. Gleder meg

 

Ha en god uke, alle flotte damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at livet er bra, Roskva :)

 

Det ble solboller på meg i dag, ja. To stykker, til og med. Pluss kakao med krem. Ikke akkurat noen slankelunsj. Jeg elsker berlinerboller, men klarer å holde meg unna dem til vanlig, så at jeg spiser to stykker en gang i året må vel gå bra. Men nå er jeg doven og trøtt og vil slett ikke ut på trening. Vil bare spise masse mat og sitte foran tvn. Tror jeg må prøve å lage en god salat til kvelds, så kan det bli litt kos uten altfor mange kalorier. I morgen har jeg massasjetime. Har hatt hodepine i flere uker pga stive skuldre og nakke. Gleder meg til å få løst litt opp, og så sover jeg kanskje bedre også, når ikke hodepinen murrer hele tida.

 

Tror jeg skal kose meg i sofaen med god samvittighet i kveld - kan jo ikke være på topp bestandig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det gikk som det måtte gå - jeg spiste en halv solbolle med bringebær allikevel. Men jeg holdt meg innenfor kaloritallet likevel, hadde heldigvis spist sunt hele formiddagen :)

 

I dag skal jeg unne meg en cortado på Helmersen (verdens beste kaffebar og delikatesseforretning) for å feire at jeg har vært til min første mammografi, og jeg er frisk som en fisk!! jeg vet at jeg ikke bør feire eller belønne meg selv med mat, men jeg har ikke råd til å kjøpe meg nye sko i januar ;)

 

Vekta står bom stille for tida, men det er greit - en av dagene kommer motivasjonen ramlende igjen :) Hvis økonomien ser ok ut i februar-mars skal jeg begynne på nytt GR-kurs da, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cortado kan da ikke være det verste å belønne seg selv med Roskva. Ikke så mye melk i den, og kaffen har jo ingen kalorier. :)

Så heldig du er som skal til syden snart. Kunne jeg også tenkt meg ja. Men jeg må nok vente til høsten.

 

Berlinerboller er godt ja. :) Tror jeg må unne meg en slik en dag jeg også. :) Men ikke denne uka, da blir det nok utskeielser allikevel. Bursdagsfeiring, fredagskaffe på jobb, og vinkveld med jentene. Så det får vente til ei uke jeg har vært riktig flink.

 

Må være godt for dere å få tilbake solen ja. Vi har jo sol hele vintern, men synes jo at det fryktelig godt at det har blitt lysere og at det fortsatt er lyst når jeg går hjem fra jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det ad undas her. Lite trening og masse mat. Smør på brødskiva og bacon til kvelds. Huff, huff, huff. Hadde tenkt å sløve resten av uka, men i kveld tror jeg jammen jeg skal ta på meg joggeskoene og komme meg ut, for dette kan jeg ikke fortsette med.

 

Enig med Snupsipups, Roskva, en cortado er ikke det verste man kan unne seg. Problemet med Helmersen er de stoore god kanelbollene eller en fristende brioche. Må bare holde meg unna den butikken. Problemet er bare at de har fått disse bakevarene i kaffebaren her som jeg jobber også. Hender jeg lar meg friste, men heldigvis sjeldnere enn før.

 

Ja, det er deilig når sola kommer tilbake. Og jeg satser på at det blir lettere å komme seg ut og være aktiv nå som det går mot lysere tider.

 

Lykke til i helga, til meg selv og alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingenting går ad undas om man spiser litt mye og trener litt lite en periode. Man bare bretter opp armene, legger det bak seg og starter med ny frisk. Det er aldri for sent å starte på nytt ;)

Håper du kom deg på joggetur eller at du gjør det i dag eller morgen. Bare husk hvor deilig det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kom meg på joggetur både torsdag og lørdag :) Den første i et forferdelig snøkov. Istapper i panneluggen og gjenduggete briller. Ble skikkelig sliten i leggene av å løpe i løssnøen. Men i går var det klarvær, nordlys på himmelen og fjell som lå badet i fullmåneskinn. Så det kan da være fint om vinteren også. I dag var vi ute på skitur hele familien. Hadde gledet meg til det, men vi hadde med for lite mat og varme klær, så vi endte opp med to hylende unger som bare ville hjem, og som gråt store deler av turen. Fordelen var at jeg var så opptatt med å trøste dem at jeg ikke rakk å smake på kakaoen, og trim fikk jeg sannelig også. Alt i alt er jeg altså ganske fornøyd med innsatsen de siste dagene. Har ikke noe håp om å ha gått ned når jeg skal veie meg i morgen, men tror at det går bedre enn jeg fryktet tidligere i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, ned 600 gram denne uka :) Så det nytter å ta seg sammen, selv om uka startet dårlig. På onsdag drar vi på langhelg sørover, på besøk til mine særdeles veltrente, kostholdsbevisste svoger og svigerinne, så jeg er glad jeg ikke føler meg nede pga vekta. Har også vært hos frisøren, sånn at selvtilliten skal være så bra som mulig før vi drar. I dag fikk jeg endelig syklet til jobb (i 10 minus - brr) Skal på power step-time i kveld, og gleder meg. Vurderer å ta med meg joggeskoene sørover også, selv om programmet blir tett med mye familie som skal treffes. Hvis jeg får lagt inn én joggetur, så er jo det bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, her har det vært stille siste uka. Selv har jeg vært på langhelg-besøk hos slekta. Hadde med meg joggesko, og kom meg ut på to joggeturer. Ikke var det noen store utskeielser i matveien heller. Var godt fornøyd med innsatsen, så overraskelsen var stor da jeg gikk på vekta i dag, og den viste 1,1 kg opp fra forrige uke :huh: Menmen, får bare ta det til etterretning. Hadde gått ned 2 cm i midjemål, så helt ille kan det vel ikke være. Nå står en ny uke for tur. Tror ikke det blir noen trening i det hele tatt, men får se om jeg klarer å lure inn noe likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oi, må hente opp tråden før den forsvinner ned på side 2. Hvis det er noen igjen til å holde den i live, da ... ?

 

På veiedag nå på mandag hadde jeg gått ned igjen 1 kg, så det svinger opp og ned. Men nå er jeg på 68,5, og skulle så gjerne ha kommet meg ned på 67-tallet til neste uke. Der har jeg ikke vært på 6 år! 600 gram er ikke uoverkommelig, er det vel? Men det er nå så som så med motivasjonen. Syklet til og fra jobb i går, og i dag skal jeg jogge hjem, så jeg får trim, i hvert fall. Men det går jo unna med maten også, da. Får prøve å gjennomføre en moderat helg. Har ingen store planer om festligheter, så det burde være mulig.

 

Hvordan går det med alle andre, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oi, her var det stille? Vel, jeg har jo ikke akkurat bidratt selv, heller. Jeg har hatt sukkersøt fra helvete de siste ukene (har ikke sprukket på godterier men har gaflet vilt i meg mer eller mindre "lovlige" ting som kake, sjokoladepålegg o.l.), og nå har jeg gått opp fem kilo siden litt-kveita kom til verden. Hun er fire måneder nå. Huffameg... Hadde en brå oppvåkning her for et par dager siden, så nå er det slutt på tullet. Skal ikke slanke meg, men nå er det stopp på sukkeret og supersize porsjoner! Med amming, daglige gåturer og en treningstime i uka bør jeg i alle fall ikke gå mer opp.

 

Roskva, hvordan går det med det? Og Fruen selv? Hun skulle vel legge forumet litt på hylla ei stund, håper det går bra med henne.

 

Solvane og Snupsipups, jeg er imponert over dere, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg beklager så mye at jeg har vært borte så lenge - forklaringen er enkel: Vi har vært sprekksjuke med influensa i ukesvis, alle sammen. Siden nyttår her vi hatt én (1!!) uke hvor vi ikke har måttet være hjemme en eller flere dager med sjuke unger eller voksne. Denne sykdomssesongen har vært ganske slitsom for oss. Nå er jentungen og jeg friske igjen, mens gubben hangler og lillemann bare ikke blir frisk. Han sliter med ørebetennelse så snart han blir tett i nesa - og nå har han hatt ørebetennelse etter ørbetennelse i fire uker i strekk. Det skyldes virus, så 20 dager med tre ulike antibiotikakurer har ikke hatt noen effekt. Heldigvis står vi nå på haste-venteliste på sykehuset her, så forhåpentligvis får han lagt dren i begge ørene snart- så slipper vi dette styret :)/>

 

Vi måtte til og med avlyse hele Gran Canaria-turen fordi vi hadde feber og ørebetennelse og lungebetennelse og falsk krupp i en salig røre.

 

Jaja. Vi blir nå sakte, men sikkert bedre - og om tre måneder kommer våren ;-)

 

Når alle er så mye syke, blir det så som så med maten. Vi har hatt cola og potetgull tilgjengelig konstant, for at ungene skal få litt næring i kroppen selv om matlysten er fraværende. Så jeg har hverken gått opp eller ned i vekt, jeg - 81,2kg fremdeles. Kanskje jeg må melde meg på et kurs igjen når guttungen er operert.

 

Jeg har jo bare 8kg igjen til den vekta jeg vil ha. Jeg klarer jo det, ikke sant? Dessuten trenger jeg mer backup for å være sikker på at vekta ikke kommer på igjen. Jeg vil ikke bli sånn jojo-slanker, som styrer med dette resten av livet. Og det er VIKTIG for helsa mi at jeg ikke legger på meg igjen.

 

Såeh - jeg er sliten. Og har lett for å trøstespise. Men det ordner seg :)/>

 

Jeg er så imponert over Snupsipups og Solvane, som bare ikke gir seg!! Dere er så flinke, og dere er til inspirasjon når jeg er drittlei og ikke vil mer :)/>

 

Og du, Kveita - det er godt å høre at du og litj-kveita har det bra. Jeg gikk også opp etter at jeg fikk yngstemann, amminga var ikke til mye hjelp mot snopesyken som meldte seg da jeg gikk hjemme hele dagen med et lite vesen som hadde krav på full oppmerksomhet hele tiden. Det er en slitsom periode, og man må gi seg selv litt rom til å slappe av, og ikke ha stålkontroll på alt. Men nå som litj-kveita er fire måneder, begynner du kanskje å få noen rutiner på soving og spising? Da åpner det seg heldigvis noen flere muligheter for at Mammaen kan få litt egentid - om så bare en dusj alene, eller caféturer med og uten barnevogn. Du får prøve å begrense sukkerinntaket, og så spare stålviljen til å gå ned i vekt igjen når overskuddet kommer tilbake (om en ti-femten år, eller så ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, Roskva, det hørtes slitsomt ut. Jeg syntes vi hadde hatt mye sykdom etter jul (bl.a. flyreise med en toåring som spydde utover seg selv og flysetet), men det kan jo ikke måle seg med dere. Lykke til med operasjon og alt! Nå går det jo også mot lysere tider, og det blir lettere å være aktiv ute, så det blir bra :)

 

Er fortsatt flink med trening, men har lyst til å spise hele tida. Nå har jeg akkurat satt til livs en stor bolle, fordi jeg var så sulten. Har gått litt opp og ned de siste ukene, men i dag var det ned 200 gram fra forrige uke, så nå ligger jeg på 69,1 (argh! når skal jeg se 67-tallet?) Men hadde kakedag på jobb på fredag, og møljefest med masse mat og drikke på lørdag, så jeg skal vel være godt fornøyd med ikke å ha gått opp. Er dessuten veldig fornøyd med at midjemålet går jevnt nedover, selv om vekta ikke gjør det :)

 

Amming var ingen vidunderkur for meg heller. Og jeg var så sliten at jeg ikke orket å gjøre noe med vekta før minstemann var halvannet år. Så jeg synes ikke du skal stresse med det, Kveita. Men jeg tror et sunnere kosthold og mindre sukker kan bidra til at du føler deg mer opplagt, så det er sikkert ikke dumt å ta noen grep.

 

Utrolig hyggelig å ha dere her - det hjelper til å holde motivasjonen oppe :) Ha ei fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viruset henger i - blir liksom ikke ordentlig frisk av det her :(

 

Lillemann sliter fortsatt med vondt i ørene nå og da, men nå har han heldigvis fått time til vurdering for innlegging av dren om halvannen uke. Jeg håper de jobber fort borte på UNN - så han slipper å ha så mye vondt, og kan begynne å høre ordentlig igjen :)

 

I helga får vi besøk av Mamma og Pappa - jeg gleder meg så masse!! Da skal de få passe ungene en kveld, mens mannen min og jeg skal feire bursdagen min to måneder forsinket - vi skal på kino og ut og spise! Det blir strålende :)

 

I går så vi Skyfall (James Bond), og delte en halvliter cola og litt potetgull. Usunt som FY, men veldig godt og koselig. Jeg skal trimme av de kaloriene igjen en annen gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Hah, det var deilig å ha Mamma og Pappa på besøk - ungene storkosa seg sammen med dem, og jeg fikk hjelp av Mamma til å vaske og brette store mengder skittentøy!

 

Men den barnevakt-kvelden gikk i vasken. Vi var rett og slett for slitne til å gå ut, vi ville heller halvsove på sofaen noen timer, spise kveldsmat og krype til køys! Men vi har avtalt at vi skal sende ungene til Mormor og Morfar i Lofoten de første dagene av påskeferien, og at vi så skal komme etter et par dager senere. Da får vi masse tid både til å jobbe inn noen timer, og kose oss uten unger. Kanskje vi orker å gå ut og spise litt da :)

 

Håper alt står bra til med dere, damer. Det er stille her inne på tråden for tida, men jeg gir ikke helt opp å holde liv i den ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Suuuulten!

 

Har med matpakke i dag, og den er snart spist opp. Det er både dyrt, og som oftest usunt, å handle ekstra mat ut over det jeg har med i matpakken min. Kanskje jeg må begynne å ha med TO matpakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Kjenner meg igjen i å ha spist opp nesten hele matpakken før lunsj, Roskva. Tar av og til med meg en ekstra brødskive fordi jeg sier til meg selv at det er bedre enn å kjøpe kanelbolle, men det betyr jo at jeg øker matinntaket med en brødskive om dagen (minst) og det er ganske mye. Jeg har som regel med meg en stor salat som jeg spiser i tillegg til brødskivene, og det er litt bedre, tror jeg. Lager salaten kvelden før, sånn at det ikke blir stress på morran, men det hender jeg er lat, og da blir det ikke salat, og jeg spiser desto flere brødskiver... :angry: Men jeg har med meg så mye mat på jobb at jeg blir flau - må spise deler av matpakken på kontoret og får stadig kommentarer på hvor mye salat jeg har med. Et skikkelig matvrak er jeg.

 

I dag var det veiedag, og ytterligere 100 gram opp fra forrige uke. Ikke så rart, siden jeg har følt meg pjusk og ikke hatt lyst til å trene i det hele tatt de siste ukene. Har stort sett ligget på sofaen og lest og spist. Prøver å holde en viss kontroll, og prøver å si til meg selv at det er lov å holde på sånn en uke eller to. Vet at treningslysten kommer tilbake, og at alt blir lettere når det blir mer vårlig.

 

Nå skal jeg to dager på konferanse. Har med badedrakt og håper å få svømt litt, så blir det ikke bare stillesitting, i hvert fall.

 

Håper dere holder koken alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ennå ikke tilbake i slankemodus - overhodet ikke.

 

Men jeg er i et reflekterende humør - spesielt etter å ha lest en artikkel på VG om å finne sin "lykke-vekt", og lest om Kristine Kohts erfaringer med å gå ned 30 kilo, og så legge på seg de samme kiloene igjen fordi man ikke liker seg selv som tynn.

 

Jeg merker at jeg blir veldig opptatt av vekt når jeg er i slankemodus. Ikke i andre mennesker sin vekt - jeg blir ikke bitchy og dømmende overfor andre. Men jeg blir selvopptatt. Og jeg kommenterer mitt eget vekttap overfor venner og familie i alle mulige situasjoner. Jeg, som egentlig er så opptatt av at ungene ikke skal oppleve en "slanke-mamma", klarer ikke å la være å kommentere mitt eget vekttap så ungene hører det. Jeg tror ikke det er påtakelig at jeg "ikke spiser", men jentungen får med seg at tynn = bra, tjukk = dumt.

 

Nå som jeg har hatt en lengre slankepause, tror jeg at jeg har blitt hyggeligere å være sammen med - mindre selvsentrert, mer opptatt av andres opplevelser og livssituasjon. Ja, min selvopptatthet rundt vekt gjør at jeg også blir mer selvopptatt i det store og det hele, andre mennesker interesserer meg mindre når jeg slanker meg.

 

Drittkjerring, hæ?

 

Åssen skal jeg klare å bli sunnere, men ikke så selvopptatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...