Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Snifnix

første uka gikk jeg ned 2 kilo og var jo veldig fornøyd. Uka etter gikk jeg ned 1 kilo og var strålende fornøyd med det. 3 kilo tilsammen på 2 uker var jo kjempebra. Nå har jeg stått stille i 3 uker så 3 kilo på 5 uker er liksom ikke like bra. Joda, jeg har vært på en kort ferietur og skeia ut, men fikk jo masse mosjon på den turen, så litt skuffet er jeg jo. Nå ligger håpet der at jeg skal greie å gå ned 1 kilo til ny veiing neste mandag.

 

Jeg er ikke så flink til å mosjonere som jeg burde være, er du flink til det NEN2010? For jeg tror heller på å mosjonere mer enn å kutte på frimerkene. Det er ihvertfall noe jeg skal prøve på i løpet av denne uka. Mosjonere mer og se om ikke det har ønsket effekt. Altså å legge til noe heller enn å trekke fra.

Faktisk vurderer jeg å kjøpe meg et treningsapparat som heter Total Trainer, enten versjonen som heter Pilates som har strikker eller den uten. Sjansen for at jeg trener styrke er større når jeg har utstyret hjemme.

 

Ellers så har jeg en sånn gammeldags vekt som måler de store endringene. ikke digital vekt men en sånn en med ei skive med tall som dreier rundt og så ser du på pila hvor den treffer. Så alle smågram blir ikke synlige, verken de som går opp eller de som går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt kjipt, men har funnet ut at det er et trekk ved min vektnedgang. Jeg gaar plutselig ned en god del, og saa staar jeg stille eller gaar litt opp.

 

Jeg trente i begynnelsen, men naa har det blitt lite. Mannen min har begynt i ny jobb og har laaange dager og vi har smaa barn og ingen til aa hjelpe med barnepass. Haaper det gaar seg til etterhvert slik at jeg kan begynne aa gaa tur igjen.

 

Grunnen til at jeg tenker paa aa kutte FRImerker er at jeg synes det er vanskelig aa begrense meg og har sug i flere dager etterpaa og det oedelegger en del. Ellers er jeg helt enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld til dere.

 

Det er veldig viktig ikke å miste motet. Nedgangen kommer helt sikkert, da det ikke er uvanlig å stå stille en uke eller flere innimellom. Eller gå opp som du har gjort NEN. Det kan være flere grunner til det. Varmen, for mye eller for lite salt i maten. Har hørt at det er viktig å tilføre salt hvis det er veldig varmt. Og samtidig så lagres vann i kroppen hvis en har spist noe som inneholder mye salt. Drikker en for lite vann kan det stoppe opp også.

 

Tror alt er viktig, både mat, vann og trim. Har vært rimelig flink til å trimme siden jul, og det tror jeg at jeg har hatt mye igjen for. Får tatt turen med hunden hver dag, og det gir meg 2 tp hver dag oså, tror også trim er viktig videre for å klare å holde vekten.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der. Og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

Jeg sparer mine frimerker til lørdag og søndag. Jeg greier meg fint uten noe ekstra i hverdagen, frukt bruker jeg da. Så på lørdag og søndag får jeg lov til å spise sjokolade. Jeg har en boks som jeg legger i rasjonen for lørdag og søndag tilsammen. Da vet jeg at dette har jeg lov til å spise og så kan jeg ta det når jeg vil. I de ukene jeg har vært i gang så har jeg bevisst valgt å ikke spise opp alt, men la det være igjen noe. da synes jeg at jeg har fått kost meg litt samtidig som jeg kan se at jeg også har vært flink og ikke gomler opp alt. Det som er til overs legger jeg i en annen boks hvor resten av sjokoladeplaten ligger. Så blir restene veid opp igjen i neste rasjon neste helg. Dette har fungert bra for meg. Jeg vet hva du mener med dette suget man kan få! Jeg synes det hjelper meg å ha en klart definert mengde og klart definerte dager å kose seg ekstra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink Snifnix og har virkelig kontroll over mat og frimerker :D

 

Jeg bruker også frimerkene i helgene, eller i hvertfall samlet hvis det skulle være noe ekstra en annen dag i uka. Føler som deg at jeg har mer igjen for å kose meg ordentlig enn å ha bittelitt hver dag. Bruker ikke bare sjokolade, en og annen helg har det vær vin, kake eller som flere helger i sommer har det vært en soft is. Da går jeg en lengre tur med hunden, ofte 10 km, og har pause ca halvveis når vi passerer en kiosk, og sitter der og koser meg med softis, hvis været passer for det :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der. Vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

Så var viinga overstått for denne uka og står fortsatt stille. Rimelig demotiverende å ikke gå ned noe somhelst på 3 uker. Gir ikk opp, men blir veldig lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager fravaer. Bare vaert litt demotivert og skuffet over meg selv. Gaatt bra saa langt denne uka, veiedag i morgen. Jeg tipper 87kg. Jeg har vaert der oppe siden torsdag forrige uke. Kursleder tilbake denne uka tror jeg saa da haaper jeg det hjelper litt.

 

Ja, jeg sparer ogsaa frimerker til helg, men selv om jeg har spist min rasjon saa har jeg lyst paa mer!! Jeg sklir ikke noedvendigvis ut med mye usunt, det er like gjerne 'vanlig mat' det blir for mye av hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

Selvom jeg har stått stille på vekta i 3 uker er jeg fortsatt motivert til å fortsette, og fortsette gjør jeg. Jeg synes jeg merker på klærne at noe skjer, bare ikke så mye som jeg kunne ønske selvfølgelig. På mandag skal jeg veie meg igjen og det blir skikkelig nedtur om jeg fortsatt står stille da altså. Jeg spiser mellom 1100 og 1500 kcal om dagen. Synes fortsatt det er vanskelig å treffe på riktig mengde. Særlig har det lett for å bli frukt og kesam på kvelden istedenfor midt på dagen. Neste uke skal jeg prøve å ta det med på jobben så jeg får spist det på en mer hensiksmessig tid på døgnet. Og jeg er flink og spiser ikke noe jeg ikke skal! det er jeg fornøyd med, og jeg veier alt som går i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som har klart aa holde motivasjonen oppe til tross for stillstand. Det har jeg slitt med. Men naa har jeg klart meg bra den siste uka og haaper at det vises litt fremgang paa vekta paa onsdag. Jeg veier ogsaa alt. I helga var jeg flink og holdt meg i skinnet med sjokoladen. Klapp paa skuldra til meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

Heisan! Klapp på skuldra til deg fra meg også! Det er ikke lett! Jeg synes det går greit når det ikke er lov å spise godsaker i det hele tatt, og så har jeg som jeg har skrivi tidligere en boks med sjokolade som er til lørdag og søndag. Da funker det. Kanskje er det sånn jeg må ha det resten av livet. Tror nemlig ikke jeg greier å ha et "naturlig" forhold til godterier. Eller til mat jeg synes er spesielt godt.

 

Jeg var på vekta idag, og endelig har det skjedd litt nedgang. Ca 1 kilo, så nå har jeg gått ned 4 kilo til sammen siden jeg startet på kurset. Ikke så veldig bra synes jeg siden jeg nå er i gang med 7. uka... men det er ikke annet å gjøre enn å fortsette. Nedover skal jeg. Lykke til med veiinga på onsdag NEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1kg er toppers, Snifnix! Gratulerer. Ja, jeg har vel igjen to kursbrev i kurs nr.2 og har gaatt ned bare 7-8kg saa langt. Jeg skal ikke paa nytt kurs igjen umiddelbart. Er litt skuffet over kurs nr2 med samme kursleder. Forventer ikke at hun skal huske alt om meg altsaa, men jeg maa jo repetere alt og faar de samme svar etc. Synes det er nesten bare repitisjon og litt kjedelig. Skal paa nytt kurs kanskje i september og da med annen kursleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

Jeg kommer ikke til å ta noe nytt nettkurs. Skal jeg ha glede av noe kurs og tilbakemelding og felleskapsfølelse så må jeg nok gå et vanlig kurs der vi møter opp fysisk. Visste jo ikke hvordan et nettkurs ville bli, men er vel ikke spesielt imponert så langt. Men men, med bøkene og roedeklubben skal jeg fortsette på egen hånd. Kanskje det vil være lurt å være gull-medlem for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, vi faar jobbe sammen og motivere hverandre saa skal det nok gaa :) Ja, tror nok det er mye lettere hvis man drar paa vanlige kurs og faar oppfoelging og kan 'konkurrere' litt med andre etc. Jeg kan ikke det da siden jeg bor i England. Eneste hjelp kurs har vaert for meg egentlig er at jeg har hatt noen aa rapportere inn til og har hatt det hengende over meg. Men mht til raad og oppfoelging etc saa er jeg ikke imponert. Siste kursbrev var det masse feil i. Fikk ros for aa ha trent mye og jeg har ikke hatt et eneste trimpoeng paa over en mnd. Det var andre ting ogsaa. Anyways... Vi skal klare det.

 

Er ogsaa aktiv paa denne traaden: http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/20556-2012-skal-bli-mitt-aar/

 

Der er det litt mer aktivitet, det er bare aa ta en tur dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...