Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kriahel

Jeg tenker litt på aktivitet.. Hva/ hvordan trener dere? Trening tar tid, men litt langvarig trening med så høy intensitet som du klarer holde.. Evt gå fort hele veien, eller jogge/ gå men at økten strekker seg over en time.. Tren styrke, spes kjernemuskler.. Det brenner kcal lengere etter økten etter forbrenning.. Og, hva spiser dere? Jeg tror jeg ville redusert antall kcal med gr istedenfor å gå over til lavkarbo om det ikke er et kosthold dere kan stå i.. Hovedgrunnen til at jeg går ned er nok at jeg spiser kcal og fett fattig kost. Spiser nå karbohydrater som tidligere, og har aldri vært helt uten.. Men jeg prøver å spise 5-6 ganger om dagen så føler meg ikke sulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk DGB, du er saa positiv! Jeg maa bare holde motet opp og haape paa at det snart loesner.

 

Kriahel, jeg har ikke tenkt aa kjoere paa lavkarbo. Jeg sliter med aa spise nok protein saa jeg spiser slik jeg trives med og vet jeg kan opprettholde.

 

Jeg trener ikke saa veldig mye om gangen. 30 minutter +. Jeg er i startgropa fordi jeg ikke har trent paa lenge og ikke synes det er spes goey, saa jeg proever meg fram. Akkurat naa er det gange, nettopp begynt med jogging og klarte 27minutter, styrke med manualer. Naa har jeg strukket en muskel i leggen saa da blir det gange til den ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele veien trent både inne og gåturer, og har snitt tp pr uke på 14,4. Innetrimmen har vært lett blanding av styrke, mage, lår, kondis, 20-30 min. Gjennomføringen har ikke alltid vært super, men har alltid gjort som best jeg kan, sliten og gjennomvåt etterpå, og veldig glad for ikke å ha hatt tilskuere. Gåturene med hunden er som regel en runde på 6 km, og vi bruker ca 1 time på den. Blir det ikke tid til så langt, tar vi en annen runde på ca 4 km. Det er fordel med hund, hun må ha tur i allslags vær, og bare en kommer ut døra, er ikke dårlig vær så dårlig som en føler det er mens en er inne :D

 

Nå har jeg den fordelen at jeg bare har behøvd å ta hensyn til meg selv her hjemme, det har nok vært med på å lette gjennomføringen. Har vært mange dager hvor jeg har stilt for familien mens datter har vært syk, og da har det straks blitt vanskeligere å gjennomføre treningen, men maten har blitt etter planen.

Men vi skulle ha vært to til å pushe på og motivere hverandre, min datter skal også ned en del kg. Men som hun sier. Fra høsten av, når hun mest sannsynliv vil begynne å fungere så smått igjen, da tar hun fatt på opplegget, og vi kan trene og motivere hverandre, for da vil jo kampen med å holde vekten starte for meg, og den tror jeg er vel så tøff som perioden med å minke.

 

Men vi står på videre, spiser fornuftig,og trener på måter som vi selv synes er artig, det tror jeg er veldig viktig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89.4kg og ned 700gram :) Det er jeg fornoeyd med. Endelig offisielt under 90kg. Hadde over 12 trimpoeng forrige uke, saa det har nok med det aa gjoere.

 

Her er det kjempefint vaer og mannen min har en uke ferie foer han begynner i ny jobb, saa da benytter jeg sjansen og trener litt ekstra. 50 minutter rask gange i dag tidlig. Kanskje blir det en liten tur i kveld ogsaa.

 

DGB, du trener masse, kjempeflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende NEN, og det vil gi ekstra motivasjon når du nå så nytt tall på vekta, mye trim også, meget bra :D:D

 

Jeg bestemte meg for trim både inne og tur før jeg startet i januar. La delmål utifra snitt på 0,8 pr uke, og hvis jeg skulle ha mulighet for det, måtte det trim til. Selv da var det jo ikke sikkert det ville gå. Men det har gått bra så langt. Men det ligger hardt arbeid bak hver eneste kg jeg har mistet, har ikke hatt følelsen at de bare har rent av :)

Har jo noen kg igjen, og jobber med å motivere meg til å komme i mål, selv om de siste skulle sitte som spikret. Tiden vil vise hvor hardt de sitter.

 

Ha en flott ettermiddag alle sammen, og vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Kjempebra nedgang på dere begge.. Deilig med nye tall :) jeg kommer ikke i gang med treningen.. Helt håpløst.. Spiser ok, men den oppstrammingen min er jeg spent på.. Krysser fingre og tær for at jeg klarer ta av både gram og cm før juni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DGB: gratulerer med 800g nedgang :) Du har vaert veldig flink og strukturert medmat og trening. 'Godt' aa hoere at kg ikke renner av saa og si, paa den maaten at man maa forvente aa jobbe for nedgangen.

 

jeg lese et inspirerende intervju med en mann som hadde gaatt ned masse og blitt en skikkelig jogger (maraton etc) og han ble spurt om hva han gjorde de dagene han ikke hadde lyst til aa trene. Og han sa at han hadde som motto at det ikke var lov til aa si at man ikke hadde lyst med mindre man foerst hadde trent i 10 minutter. Det synes jeg er et godt motto og inspirerende.

 

Link til artikkel her:

 

http://www.runningrunners.net/featured-posts/from-over-340lbs-to-running-ultramarathons-the-drew-brazier-interview/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woohoo ned 400 g denne uken, og nå veide jeg meg tilogmed midt på dagen :-)

 

te er jo en god ide ja, noen spesielle du anbefaler?

liker te med sukker i, men det er det jo bare å glemme :-)

 

ser de fleste her har vært veldig flinke, nesten alle har gått ned. kjenner varmen hjelper på sultfølelsen, er liksom ikke like sulten når det er varmt.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere. Og fin nedgang på deg også Miane, så bra :D

 

Han du forteller om NEN, har et poeng der ang. trim. Det er ikke få diskusjoner jeg har hatt med meg selv før jeg har kommet igang, og har hatt mest lyst til å droppe det, spesielt innetrimmen. Men har truet meg til å komme igang. Ofte begynt med å skifte klær og gjøre klar dvd, tatt en kopp kaffe for å se det an, og så har jeg etterhvert trimmet. Men ganske mange ganger har jeg rotet bort fin kveldstid bare med å lure på om jeg skal begynne eller ikke. Ville ha fått mye mer ut av kveldene hvis jeg bare hadde kunnet hoppe i det. Nå prøver jeg å få tatt innetrimmen tidlig om morgenen, går noe enklere da :)

 

Te er vel mest smak og behag. Jeg liker godt sitronte eller grønn te med tranebær. Bruker suketter i jeg, for jeg liker ikke te spesielt godt uten søtsmak.

 

Tid for tur med hunden, innetrimmen fikk jeg tatt idag tidlig. Skal sove barnevakt i natt, og få dem på skolen i morgen tidlig, og så skal jeg i begravelse til en gammel tante. Langt å kjøre, så jeg tar med lunsj og kveldsmaten, og middag om kvelden når jeg har kommet hjem. Blir en sammenkomst etter begravelsen, men serveres det kake står jeg over. Har så lyst på softis, så det har jeg tenkt å bruke frimerkene til på lørdag. Det blir årets første. Og der er jo nydelig vær. Har tenkt å ta en lengre runde med hunden, ca 10 km, og ha pause med softis underveis :D

 

Vi står på videre, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Miane!

 

Naar det gjelder det trimmottoet saa er det jo ogsaa slik at naar man foerst har trent i 10 minutter saa klarer man gjerne litt til. Det er det aa faktisk faa ut finger'n aa begynne som er vanskelig, da tar lathansen ofte styringen har jeg funnet ut.

 

De siste tre dagene har jeg hatt 50 minutter rask gange og 2.1 trimpoeng.

 

Lurer paa om jeg skal bruke frimerkene mine eller ikke denne uka for jeg har en tendens til aa skli ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det trimmottoet, og du har virkelig vært flink til å gå de siste dagene. Fortsett med det :D

 

Synes også du skal benytte frimerkene. Viktig å kose seg, er jo derfor vi har dem. Og bruk noe av det samme mottoet som med trimmen, bare med motsatt effekt. Nyt det du bestemmer å bruke frimerkene til, men stans når det er spist opp. Ta det som en utfordring, og bare vent, når du klarer å holde deg til det, vil det føles godt og som en seier :D

 

Spiste 3 snitter i bergravelsen i stedenfor kveldsmat, så det gikk omtrent opp i opp. Og så stod jeg over kake, softis i morgen frister mer :)

 

Ha en fin lørdag, og vi står på videre, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra NEN, der ser du, du får det til, og gåtur også :D

 

Nydelig vær, så idag ble det både tur og softis. Hadde bestemt meg for det, at skulle jeg ha is, så måtte jeg gå. Så det ble en runde på 10 km, og stans på en kiosk som ligger ca halvveis på turen. Softis i kjeks med lakris strø, smakte himmelsk :D Og koselig uteplass hvor hunden og jeg satt og koste oss. Hun fikk vann, ble glad for det, for det var jo varmt :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra NEN, du er virkelig på rett kurs :D

 

Har solt meg litt på verandaen idag, og fikk tatt dvd idag tidlig. Og vi gikk samme tur som i går, dog uten is. Men blir det så nydelig vær til lørdag, kan det fort bli reprise. Men grillen har jeg ikke funnet fram, blir nok ikke grilling i morgen heller, men det begynner å friste.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gaar bedre naa siden jeg justerte kosten, klarte ikke helt GR anbefalingene. Jeg er mer mett naa og foeler ikke at jeg ikke kan spise ditt eller datt. Naa maa jeg bare holde ut og ha jevn nedgang :)

 

I dag blir det helstekt kylling..igjen. Jeg liker ikke skinn saa det gaar bra ;)

 

Kjempefint vaer her enda og det skal visst vare en stund. Det er saa koselig. Elsker lukten av sommer, spesielt blomsterlukten om kvelden.

 

DGB du er flink som faar gjort unna dvd paa morgen. Jeg maa vente med trening til kvelds pga de smaa. I kveld har mannen min et moete saa da blir det Davina fit dvd i kveld. Muligens styrke igjen... det trengs. Har sinnsykt store overarmer!

 

Hvor er resten av gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært overskyet idag, så ingen solstund på verandaen. Men det ble dvd og den vanlige rundturen :)

 

Spiser ofte kyllingfilet, forskjellige oppskrifter, så det ikke blir det samme hele tiden. Synes kylling er nydelig, og så er det magert også.

 

Så bra NEN at du har funnet en meny du kan leve med, det er alfa og omega for å klare dette, er tøft nok i støytene som det er, uten at en skal gå rundt og være sulten hele tiden :)

 

Vi står på, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

hei. da er det lavkarbo her i huset.. hadde jo glemt at det var røddag igår, så hadde ikke nok mat til å starte på det :P har spist det jeg har villet denne uka, grillet og spist is.

 

bytter forresten veiedag til torsdag nå, tror jeg.

 

flinke dere er DGB og NEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende OLT, håper du får det kickstarter du har ønsket deg :D

 

Sola tilbake, men ikke så varmt som del av pinsen. Tid for middag, og så tur. Hektisk på jobb, så blir nok ikke tid til dvd trim før fredag. Men runden med hunden må vi ha, den gjør godt for oss begge to :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Hei alle sammen.. Jeg har ikke falt helt av lasset selvom det er stille på meg.. Spiser usunt iblant, men ingen store sprekker.. Vekten i går var som ventet nesten lik forrige mandag.. 67,3 var det nå, så faktisk 200 gr opp.. Men det er jo sånn min nedgang har vært til nå.. Mye ned, og stå stille eller litt opp uken etter, før jeg går mye ned igjen uken etter.. Så jeg krysser fingrene for at det er slik i denne uken også.. Er i aller høyeste grad med på å bytte veiedag..

 

Så da tar jeg torsdag jeg også..

 

Har falt av karboredusert her.. Er ikke maten som ødelegger, men alt annet godt.. Håpløst.. Men, jeg fortsetter å prøve..

 

Har trena idag.. Styrke og litt løping.. Må prøve å gjøre noen store endringer nå.. For skal veldi snart inn i den nye kjolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

ja, blir spennende å se, DGB :)

 

kriahel: tror det blir lettere å gå ned når man ikke har veiedag rett over helgen. skal jo selvsagt ikke ta helt av i helgene fordi, men det blir jo mer kos i helgene enn i ukedagen-noe som jo fører til litt pluss på veiedag- om man har mandag

 

det er anskelig dette, føler med deg.. vi får bare gjøre så godt vi kan, og ikke forvente så alt for mye av oss selv. det er faktisk utrolig vanskelig å gå ned.. bedre med litt ned av og til, enn å bare drite i alt og rase opp :)

 

 

 

 

nå blir det første måltid i dag-ble sent, men det har ingen ting å si på lavkarbo.. kyllingfilet og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...