Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest OneLastTry.12.03.12

du er så flink, DGB.. skjønner ikke hvordan du går ned så mye når du bare har noen få kilo igjen å ta av! :) stå på videre!

 

NEN: bra du klarer holde vekten, og ikke gå opp! blir spennende å se om du har gått ned til i morgen ;)

 

Kriahel: du klarer fint å gå ned det til august, ja-helt sikker på det :) vær streng med deg selv, samtidig som du kan unne deg noe. veldig viktig å holde den balansen for å klare seg..

 

jeg har lagd en blogg som jeg skriver litt i-så er ikke aktiv her inne i det heletatt nå. leser når jeg kommer på det, er spennende å se hvordan det går med dere, vettu! :) om dere er interesserte kan dere jo ta en titt : www.slankerelivemedgastricsleeve.blogg.no

 

irriterende at jeg ikke så den e-en snike seg inn.. men går ikke an å endre navnet, så da får det bare være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og sett på bloggen din OLT, skal bli spennende å følge deg der. Du snakket her tidligere om at du blir fulgt veldig godt opp etterpå. Går det på mat og trim, for det er vel viktig det etterpå ?

 

Vet ikke helt jeg, hvorfor det har gått så bra ned de siste ukene også, men det gjør jo ikke noe. Men gruer litt for hver torsdag, for jeg forventer igrunnen en stillstand, for det har jeg jo hørt er vanlig. Blir rimelig bra med trim, og maten veier jeg fortsatt, og bruker ikke mer enn det frimerkene tillater. Det har jeg vært flink til hele veien.

Har meldt meg på hold vekten kurs, start i begynnelsen av august. Innen da håper jeg å være i mål, eller sånn omtrent :)

 

Veldig bra NEN at du har klart deg fint, du trengte det nå som motivasjon videre. Fortsett slik, og husk du er flink som hanker deg inn igjen på den måten :D

 

Vi står på, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Hei igjen.. Da har jeg endelig fått prøvd kjolen min.. Og.. Jeg tror faktisk ikke jeg kan gå ned noe særlig.. For den er veldi nær grensen til for stor, og har faktisk noen cm å gå på som jeg kan bli større.. Så tror jeg, for å slippe mye jobb med å sy kjolen ut/inn, ønsler prøver holde meg på rundt 67, minst 66,5, kg frem til bryllup.. Og sette inn støtet frem til tur i november da.. Hmm.. Hadde aldri trodd jeg skulle si det.. Men kjolen satt faktisk bra på meg, og jeg følte meg ikke stor i den i heletatt.. Så den var perfekt..

 

Men likevel ønsker jeg spise sunn mat, trene styrke for å bli mer markert osv.. Så får jeg håpe jeg klare stramme opp samtidig som jeg holder meg sånn nesten lik nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Har vært og sett på bloggen din OLT, skal bli spennende å følge deg der. Du snakket her tidligere om at du blir fulgt veldig godt opp etterpå. Går det på mat og trim, for det er vel viktig det etterpå ?

 

Vet ikke helt jeg, hvorfor det har gått så bra ned de siste ukene også, men det gjør jo ikke noe. Men gruer litt for hver torsdag, for jeg forventer igrunnen en stillstand, for det har jeg jo hørt er vanlig. Blir rimelig bra med trim, og maten veier jeg fortsatt, og bruker ikke mer enn det frimerkene tillater. Det har jeg vært flink til hele veien.

Har meldt meg på hold vekten kurs, start i begynnelsen av august. Innen da håper jeg å være i mål, eller sånn omtrent :)

 

Veldig bra NEN at du har klart deg fint, du trengte det nå som motivasjon videre. Fortsett slik, og husk du er flink som hanker deg inn igjen på den måten :D

 

Vi står på, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

 

så fint du var innom å kikket :) ja, man blir fulgt opp med bla kurs i hvordan man skal forholde seg til mat/drikke/trening etter operasjonen. og lærer masse på det kurset. så blir det noen felles møtes med andre som også er operert. videre blir det fastlegen som tar kontroller og blodprøver for å se at alt er som det skal være. men man kan bestandig ringe til Aleris om det er noe-uansett om det er ti år etter. jeg gleder meg.. kan ikke si det nok :) vet ikke om du så at jeg hadde fått svar fra st.olavs i trheim ang. psykolog? ventetid på 1 år ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg saa bloggen din OTL. Masse lykke til. Haaper alt gaar bra og svarer til forventningene :)

 

Kriahel: Saa fint at kjolen passer! Spennende :) Ja, det skader ikke aa stramme opp etc og spise sunt er godt for kropp, hud og haar.

 

Veiedag i dag og var 88.5kg altsaa ned 100g. Snikveide meg i gaar og var da 87.9kg saa det var litt vemodig, men det er vel derfor man bare skal veie seg en gang i uka

 

Neste uke skal jeg ha gaatt ned betraktelig mer! Jeg har mer eller mindre holdt vekten de siste 3 ukene. Tull! Men naa skal den gode stimen fortsette med maten og da gaar jeg nok ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gaatt bra i dag ogsaa, har nettopp spist middag og har nesten naadd mine 1800kcal, saa da blir det te og gulroetter resten av kvelden. Drukket masse sitronvann.

 

Har funnet ut en ting om meg selv etter jeg begynte paa kurs og det er at jeg er veldig paavirket av vaeret mht hva jeg spiser og har lyst paa. Noen andre som har det slik? Jeg kjenner at naar det regner og er kaldt saa har jeg lyst paa en soet kopp te (bruker vanligvis ikke sukker eller noe) eller kakao, og har lyst paa 'vintermat' som potetstappe, gryteretter, ting med floete i og klarer nesten ikke drikke vann. Naar det er varmere saa er ikke lysten paa disse tingene saa fremtredende. Har da lyst paa vann, groennsaker og frukt og har ikke saerlig soetsug.

 

Forresten DGB, lurt med hold-vekten kurs. Det tror jeg at jeg skal melde meg paa ogsaa naar den tid kommer. Jeg vi kommer til aa finne deg paa suksesshistorier etterpaa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra NEN med ned :D Og selv om det ikke var så mye, så gir det motivasjon til å fortsette i det gode sporet, og bare det er et meget stort pluss. Bare se hvor fint du har gjennomført dagen idag. Du skal se det blir mer neste uke, kan ha samlet seg vann i kroppen også, under den perioden du har stått omtrent stille. :)

 

Det blir nok ikke noen suksesshistorie med meg, trives ikke spesielt godt med å være så offentlig. Men bemerkningene som kommer nå fra andre, er koselig å ta med seg. Er jo flere i jobbsammenheng som har lagt merke til at det har minket siden nyttår, men det er først nå, med sommer og sol og mindre klær på, at de virkelig legger merke til at mye er borte :)

 

Jeg påvirkes ikke på samme måte som deg av været. Men jeg bruker en del suketter, mulig det hjelper for da smaker det søtt. Så jeg sliter ikke med søtsug, heldigvis.

 

Og vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende NEN, og er rimelig sikker på at det gir en god mestringsfølelse og påvirker lysten til å få en god dag i morgen også :D

 

Er bestemor i kveld, svigersønn kjører lastebil. Datter dro til kontroll på Ullevål idag, og kommer ikke hjem, trykket i øyet var var altfor høyt. Så det blir operasjon i morgen, laser, samme som sist. Håper hun kommer hjem til lørdag.

 

Takker for det NEN, men skjønner ikke helt nedgangen nå som det går mot målet. Jeg har vært nøye, ekstemt nøye, med mat og frimerker helt fra start, veid og registrert alt, og motstått diverse fristelser, og hatt bra med trim hver uke. Har ikke fullt så mye trim nå. Men håper at nedgangen er et resultat av nøyaktigheten og arbeidet siden start. At jeg har klart å opparbeide en bra forbrenning, og klarer å holde den vedlike nå. Det er eneste forklaringen jeg kan komme på. :)

 

Og vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok det som er grunnen. Det er jo til syvende og sist et regnestykke. Hvis man loggfoerer det som gaar inn og forbrenner mer, da gaar man jo ned. Jeg skal vaere flinkere og haape at det gaar bra med sultfoelesen.

 

Det er ofte Frimerkene som sender meg i ulage, en liten smak av det gode liv og jeg er paa kjoeret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du fint NEN. Og bestem deg for hva du vil bruke frimerkene til, og bestem samtidig at det blir ikke mer enn det denne helga. Så får du en fin følelse når helga er over. Og samtidig vil du ha kost deg med noe ekstra.

Du kunne jo prøve med litt grønnsaksuppe, det kan være bedre å spise litt av det, selv om du ikke steker grønnsakene først, enn å være veldig sulten og bli fristet til diverse ekstra :)

 

Vi står på videre og klarer helga så bra så. For i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, DGB! Jeg har klart meg bra saa langt i dag. Mannen min kjoepte 85% moerk sjokolade til meg.. den er litt for bitter for meg selv om jeg liker moerk sjokolade, saa jeg har bestemt meg for aa lage kakao med den som frimerker.

 

Proevelsen blir aa spise helt riktig i morgen uten aa gi etter soetsuget naar det kommer krypende. Det skal jeg klare!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nesten kommet meg igjennom helga med motet i behold :) Jeg har 300kcal til i dag som jeg skal ta i kveld. Laget varm sjokolade i gaar av frimerkene mine og det ble faktisk ganske kvalmende hahaha... og det sier litt fordi jeg er sjokoholiker.

 

Kan noen fortelle meg hva kylling drumsticks heter paa norsk? Det henger jo paa kyllinglaaret saa kan jeg kalle det laar naar jeg legger det inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du det ikke, så står det vel på pakka hva 100 gram inneholder av kalorier, proteiner osv. så du kan registrere matvaren selv, det har jeg måttet gjøre med flere :)

 

Har nettopp kost meg med skummet kulturmelk mikset med jordbær og sukkererstatning. Nydelig, som drikkeyoghurt, men veldig lite kalorier, tok det av melk- og fruktrasjonen. Føltes som det mettet mer enn å bruke melk.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjoeper kjoett i hos slakter saa da er det ikke ferdigpakket og merket. Men fant noe som heter kylligklubbvinge paa GR? Ikke saa farlig da, jeg spiste bare litt :)

 

I morgen er det veiedag! Spent. Pappa skal ned ca 5 kg og har valgt samme veiedag som meg for konkurransensskyld, saa det blir bra..saerlig naa som kurslederen min skal ha 3 uker ferie.

 

Har ikke kulturmelk her, bare kjernemelk og det er ikke godt til noe annet enn baking. Men kulturmelk er godt aa mettende. Jeg elsker melk og maa passe paa posjonene.. naa om dagen drikker jeg alle melkeenheter i te.. det sier kanskje litt om hvor mye te jeg drikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...