Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Takker, skikkelig fornoeyd med den altsaa.

 

Neste uke faar jeg litt utfordring fordi vi skal ha gjester i 4 dager. Jeg kan kontrollere porsjonene, men maa nesten bake noe godt og da gjelder det aa kontrollere kakestykkene ogsaa, pluss faa nok trim.

 

Jeg faar ikke til aa melde meg opp til nytt kurs.. fordi jeg faar ikke valget om faktura, det staar kun visa eller mastercard. Noen som vet om det valget kommer etter man trykker bekreft bestilling? Jeg har liksom ikke turt aa trykke paa den. Faar ikke kontakt med kursleder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alltid via faktura, så det valget kommer en eller annen gang i prosessen.

 

Det blir en utfordrende uke for deg ja, men det vil du klare med glans :D

 

Idag var jeg flink. Svigersønnen driver landbruk og har sesongarbeidere. En av dem kom med en plastpose, på brødstørrelse, med masse sjokolade i, ca 1/3, en plate mørk og ørten småsjokolader, til meg. Telte på knappene, fikk jo lyst på. Men så bygger svigersønnen på huset, og snekkeren kom for å ta seg en kopp kaffe og litt mat, han er norsk, og så gav jeg posen til han. Han ble glad for å få, og jeg for å bli kvitt, dobbel glede :D

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Kjempebra nen..

 

Du viser styrke, dgb :)

 

Må ta kvelden nå.. Går til jobb i morgen.. Ca 30 min rask gange,. Og det blir morgendagens trim.. Ellers blir det shopping i morgen og fredag for å få ferdi antrekket til bryllup neste helg, og klippetime osv.. Helgen nå blir det utdrikningslag, som jeg liksom ikke vet om.. Bare håper jeg klarer styre kcal den dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oedelagt etter joggetur i kveld, fikk saa vondt i begge leggene denne gangen. Rare greier. Lurer paa om det er fordi jeg loeper paa hardt underlag?

 

Forresten, grunnen til at jeg ikke kan betale paa faktura er pga at det er mindre enn 10 dager til kursstart. Ikke helt funnet ut hva jeg skal gjoere enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

DGB: gratulerer med super nedgang! :D

Jeg glemmer helt å innom for tiden, beklager det, så fint å se at dere holder liv i tråden fordi :) jeg veier meg neste torsdag siden jeg jo begynte på tirsdag. Går helt ok å spise lavkarbo igjen, men savner frukt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en travel helg og ikke faatt registrert all mat, men tror jeg har holdt meg nogenlunde i skinnet. Besoeket har avlyst saa da blir det litt mindre utfordring denne uka.. men det er Queen's Diamond Jubilee Weekend med fri baade i dag og tirsdag, og vi skal paa noe greier i dag saa utfordringer blir det uansett.

 

Fikk meldt meg opp paa kurs via 'the bank of dad' ;) Det er bra, trenger oppfoelgingen i startfasen. Fremdeles veiedag onsdag.

 

Ingen trening i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det ordnet seg med kurs NEN, for meg har det vært veldig positivt å ha en i ryggen som kan det :)

 

Min datter kom hjem fra Ullevål idag, veldig sliten men i godt humør. Smertene er omtrent borte, så tror ikke jeg har sett henne såpass positiv siden slutten av februar, som var rett før problemene virkelig brøt ut. Føles godt å ha kommet så langt, måtte det bare vare. Skal til kontroll på Ullevål en gang pr uke framover, det føles veldig betryggende :)

 

Fått tatt trimmen idag også, og snart middag, torsk, potet og gulrot. Ble pratende en stund med min datter, kom hjem i ettermiddag, så da byttet jeg plass på kveld og middag, så vi skulle få tatt turen sånn nogenlunde til vanlig tid.

 

Og vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa bra at det gaar fremover med dattera di, DGB.

 

I helga (langhelga!) har det ikke gaatt toppers og jeg foeler meg ikke helt frisk, litt 'urven' liksom, paa grensen til feber. Tror nok det har mye aa gjoere med lite soevn. Saann er det med smaa barn som vaakner om natten - til forskjellig tid! Da er det bare mamma som er bra nok. Har flyttet pjokken paa eget rom naa saa haaper etterhvert aa slutte med natteamming, da blir det nok litt bedre haaper jeg.

 

Starter paa ny giv i dag. Maa i et moete, men laget dagens middag i gaar saa alt er klart, bare aa varme opp.. da er det lettere aa ikke ty til quick-fix naar man kommer hjem. Skal proeve aa faa meg en liten gaartur i kveld, selv om jeg ikke foeler meg helt 100%. En gaatur skader ikke, med mindre det striregner. Godvaeret har forlatt oss for denne gang. Jeg merket at jeg var mye flinkere til aa trene da det var sommervaer de siste to ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Hei alle sammen.. Jeg gjør noe veldi feil om dagen, for vekten går opp.. Bekymrer meg litt for det.. For føler jeg er ganske flink.. Har begynt spise litt mer variert, og holder ikke igjen på karbohydrater på samme måte lenger.. Så er vel det som er grunnen.. Har ligget stabilt på 68 lenge nå.. Og det er jo sååå langt fra der jeg skal være.. Men.. Jeg må jo bare fortsette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.. Jeg gjør noe veldi feil om dagen, for vekten går opp.. Bekymrer meg litt for det.. For føler jeg er ganske flink.. Har begynt spise litt mer variert, og holder ikke igjen på karbohydrater på samme måte lenger.. Så er vel det som er grunnen.. Har ligget stabilt på 68 lenge nå.. Og det er jo sååå langt fra der jeg skal være.. Men.. Jeg må jo bare fortsette......

 

Det må du, bare fortsette, så vil det gå seg til og slippe taket.

Har ikke selv forsøkt lite karbo, men har hørt at det ikke er uvanlig med litt oppgang eller stillstand når en starter overgang til annen mat. Meget bra at du fortsetter med kontroll over maten :)

 

Middag ferdigspist, så nå er det snart tid for tur :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig aa motivere seg naar vekta ikke viser oenskelig tall. Jeg er opp 200 g denne uka, men det er rett og slett fordi jeg har hatt en daarlig laaaaaaaaang helg, vi har hatt fri mandag og tirsdag her, har vaert paa farten og ikke faatt spist hjemme saa mye og da har det ikke alltid vaert de sunneste alternativene som har blitt servert. Jeg maa bare 'avruses' fra sukker naa og saa komme inn i rytmen igjen. Tror jeg staar over FRImerkene denne uka for jeg har hatt sukker-fest i helga.

 

Surt aa vaere 88.6kg i dag, siden jeg var 87.2 forrige fredag. Aesj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Stå på, Kriahel!!

 

NEN: det ordner seg nok, neste uke er det borte igjen :) surt å tenke på at du må gå ned de samme grammene om igjen, men sånn blir det bare av og til.

 

DGB: bra du holder stø kurs :)

 

gikk ned 1 kg. har time til fedmeutreding (som det så "pent" heter....) denne uka, skal undersøke om jeg er en bra kandidat til operasjon. krysser fingrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra OLT med 1 kg ned, da er du på rett vei igjen. Blir spennende med utredningen også, hvis det er det du ønsker :D

 

 

Ned 1,2 herlig :D

 

Driver og motiverer meg for at det plutselig kan stanse opp. Men nå må jeg nok begynne å tenke på endringer. Har prøvd å ligge på ca 1000 kalorier netto i gjennomsnitt, det jeg har spist minus det jeg har forbrent ved trim. Men forbrenner jo færre kalorier når vekta går ned, ved samme type trim. Så enten må jeg ned i meny eller øke trim, eller en kobinasjon. Får se det an de neste dagene.

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

da var jeg klarert til operasjon om jeg ønsker det. så utrolig godt å ha muligheten!!! endelig, etter alle årene med misslykkede slankekurer får jeg gjøre noe som virkelig forandrer livet mitt og gir meg en sjanse til å bli den jeg egentlig er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra OLT å få den muligheten, hvis du ønsker det :)

 

Har du bestemt deg, eller er du i tenkeboksen?

Har hørt at det har vært til god hjelp for andre, men er det mer rett fram, eller er det noen minus ved dette også. Er jo som regel både pluss og minus med det meste, og da blir det jo å veie for og imot, og se hvor stor pluss er, og om minus er greit nok å leve med :)

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, på den ene eller annen måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...