Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd, for nedgangen har gått veldig jevnt, så tåler veldig godt litt stillstand. Men resten vil forsvinne det også, er ikke bekymret for det :)

 

Vi kan jo spise all slags mat, må bare tenke litt mengde når det er noe med mer kalorier enn det vanlige. Spiser den type mat innimellom jeg også, og prøver da å velge ekstra mager mat/pålegg til de andre måltidene. Det går så bra så, er jo totalen som teller :D

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er veldig greit aa se saann paa det ogsaa.

 

I dag hadde jeg veldig lyst til aa bruke den siste resten av pestoen til pasta til lunch, men jeg var fornuftig og laget pesto og boennesalat i steden. Blandet 3ts pesto med 240g (en boks) cannellini boenner + agurk og paprika. Det var godt og vet at jeg er mer mett naa enn jeg hadde vaert om jeg hadde gaatt for pasta.

 

Tenk, naa er du snart i maal! Naar er kurset ditt ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pjuskelure

Ja, jeg synes det er veldig greit aa se saann paa det ogsaa.

 

I dag hadde jeg veldig lyst til aa bruke den siste resten av pestoen til pasta til lunch, men jeg var fornuftig og laget pesto og boennesalat i steden. Blandet 3ts pesto med 240g (en boks) cannellini boenner + agurk og paprika. Det var godt og vet at jeg er mer mett naa enn jeg hadde vaert om jeg hadde gaatt for pasta.

 

Tenk, naa er du snart i maal! Naar er kurset ditt ferdig?

 

Hei på deg.

Er splitter pine ny her, og i dag veldig, veldig deppa. Har ingenting å ha på meg ... Har akkurat meldt meg inn på nettslank, men starter ikke med kursleder før den 7. juli. Fikk bøkene i dag, og ser jo at jeg må lage meg ukemenyer selv, ut fra opplysningene... Det betyr måle og veie, men det skal nok gå bra. Har ikke helt kommet inn i disse forumene enda, men ser at du har vært veldig flink! Så er det kanskje håp for meg også med mine 94,5 på 162 cm. Jeg er jo ikke så ung heller, så kanskje det har noe å si på hvor fort det går. 66 år med vekt som sakte men sikkert har kommet på - leser litt her og der her inne, og håper at jeg når jeg får kontakt med nettvertinnen min får hjelp til å sette opp meny. Lykke til med deg videre, ser ut som du har guts og vilje. Klem fra pjuskelre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pjuskelure og velkommen :)

 

Det kommer til å gå fint. Les bøkene, og registrer høyde, vekt, hverdagsaktivitet osv og prøv å finn ut hvilken meny du bør ligge på. Og begynn å registrere mat. Det er igrunnen bare å begynne og prøve deg fram. Det vil ta litt tid å komme inn i det, det gjør det for oss alle. Viktig å veie maten også, det er like galt å spise for lite som for mye, og en kan fort bli lurt av øyemålet, i hvertfall fra starten av. Jeg har veid maten hele veien.

Og prøv å komme igang med noe trim, gåturer f.eks. Noe er bedre enn ingenting. Og det du trimmer får du også registrert, og da ser du hvor mye det blir av forbrente kalorier.

Jeg er 57 år, og har holdt på siden midten av januar. Vært veldig nøye med maten og frimerkene hele veien, og har vært rimelig flink til å trimme.

 

Har 2 veiinger igjen NEN, men kommer ikke i mål til det. Men ned i vekt kurset starter i begynnelsen av august, og da regner jeg med å ha kommet i mål.

 

Har vært to hektiske dager, så i går ble det ikke trim i det hele tatt. Men ville ha turen idag, uansett, så vi gikk avgårde litt før elleve i kveld, og det ble runden på 7 km. Tok på refleksvest, det er lenge siden den har vært med på tur :)

 

Ha en flott søndag

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen pjuskelure!

 

Dette klarer du :) Det er litt aa sette seg inn i til aa begynne med. Ikke tenk at du maa gjoere absolutt alt med en gang, litt etter litt gjoer det lettere aa ikke sprekke synes jeg.

 

DGB har gitt gode raad. Hun er moensterelev! (ikke monsterelev hahaha har ikke ø)

 

Jeg har hatt en god helg. Bakte en kake som egentlig skulle selges til inntekt for humanitaere formaal, men ble fortalt i siste liten at jeg ikke trengte... da var det for sent for jeg hadde allerede bakt den. Men jeg har styrt meg og bare smakt paa :)

 

Er syk og har faatt besoek av tante roed.. da kan det hende det gir utslag paa vekta paa onsdag. Vi faar se. Men da vet jeg hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var med kaka NEN, smakte bare litt :D

 

Hadde softis i går, gikk 10 km så jeg fikk gått den av også :)

 

Går greit med mat, og idag ble det runden på 7 km.

 

Godt du vet hva det er hvis det ikke blir nedgang til onsdag, men da blir det bedre om en uke :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er saa flink altsaa DGB. Hvordan skal det gaa med meg naar du flytter over paa hold-vekten! Du er saa flink til aa motivere og er veldig inspirerende.

 

Slitsomt aa vaere syk, spesielt naar man har smaa barn, da gaar det ikke an aa hvile. Tror jeg er paa bedringens vei naa, kjennes ut som om jeg er litt bedre enn i gaar.

 

Soennen min paa 11 er en skikkelig soetmons og spiste opp kaka i gaar. Det er bra at den er borte naa.

 

Skal lage meg linsecurry til lunsj tenkte jeg og spise den som suppe/lapskaus uten broed, men kanskje jeg steker meg litt brokkoli til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk NEN, nå har du vært flink :D

 

Jeg har ikke tenkt meg til andre tråder enn dem jeg prater litt på nå. Ser ingen grunn til det. Hold vekten er jo noe av det samme opplegget, blir kamp om å finne hva jeg trenger av mat og trim for å holde meg stabil, så på mange måter blir det det samme som det har vært nå. Så da ser jeg ingen grunn til å endre noe her :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Lovinda

Har da meldt meg på internett kurs fra mandag - litt på impuls da jeg får reklame på e-post - men det er jo bra da.

Har nådd min grense for vekt - og kan ikke gå over 80 på vekta mi!!! er mitt målllll.

Må da gjøre noe med det, og håper dette er en mulighet for å klare det.

Har da også fått ny sykkel til bursdag - så får prøve å komme meg ut av sofaen...

Ha en fin dag til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna:velkommen til deg :D Lykke til paa kurs og med ny sykkel. Det er vaerre ting aa kjoepe paa impuls enn et roedekurs.

Hvor mange kg har du tenkt aa ned?

 

DGB: Vekta sto ikke stille lenge :D Gratulerer med nedgang! Veldig glad for at du blir paa traaden selv om du skal holde vekten.

 

Ingenting veldig spennede aa rapportere fra over dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lite fres gitt!

 

Jeg har hatt en litt laber helg matmessig...eller skal vi si FRImerkemessig. Fredag og Soendag laa jeg vel bittelitt over menyen paa 1800kcal, men loerdag da forsynte jeg meg grovt av godsaker og da det var tomt var jeg sulten og fylte paa med mat.

 

Naa er det tomt for fornuftige ting i skuffer og skap saa jeg maa sende gubben paa handel i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

Hei! Kan jeg slenge meg på denne tråden? Jeg er ny på forumet og ganske ny med Grete Roede. Jeg er inne i 4. uke på nettkurs. Jeg har tatt av 3 kilo og må nok ta av 30-35 kilo til.... så jeg har lang vei å gå for å si det sånn. Hadde vært fint å få litt motivasjon av å lese om dere andre her, og fått litt tips om oppskrifter som er gode og tips om trimming osv.

Jeg prøvde på treningssenter, men jeg får bare ikke brukt det, så det ble mange bortkasta penger. Planen var å trene rett etter jobb, men siden jeg aldri vet når jeg slutter for dagen var det vanskelig å delta fast på timene. Og så fikk jeg så dårlig samvittighet for at bikkjene måtte være enda lenger alene hjemme. Egentlig lurer jeg på å skaffe meg et litte multigym apparat til å ha hjemme så jeg kan få trent litt styrke. Og så gå mer effektivt med bikkjene, er planen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen snifnix, det er bare aa gi seg med :D

 

Det har vaert litt lite aktivitet paa traaden for tiden, jeg er glad for litt selskap!

 

Dagen i gaar gikk greit synes jeg, men vekta er ikke saa snill med meg. Jeg maa under 86 altsaa til neste uke, dette gaar da saa utrolig treigt.

 

Den eneste treningsformen for meg er gange, jeg kunne heller ikke dratt paa treningssenter. Jeg har gjort det foer da, men orker ikke aa gjoere det til vane.. det er jo saa mye lettere aa ta paa seg sko og gaa ut doera :) Saa faar hundene dine litt trim ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere :)

 

Det er hektiske tider. Svigersønnen er både bonde og driver med transport, og jeg tar del i arbeidet, så sommeren er ikke ferie her. Men interessant også.

Og tenk, da er jeg kommet i mål :D

Ligger vel en kg over opprinnelig trivselsvekt som var 58, men jeg vil heller ligge på 59,9. Er 160 cm høy. Var ned 0,9 denne uka, så vekta viste idag 59,4. Da har jeg litt å gå på videre.

Ned i vekt kurset starter ikke før i begynnelsen av august, men måtte jo bare hoppe i det med en gang. Har økt med 200 kalorier, men er litt usikker på hvor mange uker jeg skal ligge på det før jeg øker noe mer. Tiden vil vise. Blir nok en del prøving og feiling, føler at det er ikke samme fasitsvar på hold vekten som ned i vekt, nå vil høstens prøving og feiling gi svar på hvor mye jeg kan spise for å holde stabil vekt. Men det må gå det også :)

 

Jeg har hund, og vi går tur hver dag, nå tar vi en runde på 7 km, og den bruker vil vel en time på. Det synes jeg er fin trim, og det går rimelig raskt også. Men jogging blir det aldri, for det har jeg ikke lyst til. Viktig at trim er lystbetont føler jeg.

 

Nå som det er så travelt blir det ikke tid til annen trim. Men når det roer seg skal jeg tilbake til dvd trim, og bruke vinteren til å få strammet mer opp.

 

Det finnes flere fine dvd'er Snifnix, som både hjelper med oppstramming og gir styrketrening. Jeg har skaffet med noen av Jillian Michaels, hun som er trener i Slankekrigen, hvis du har sett det tv programmet. De er rimelig effektive synes nå jeg.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der. Vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

Nå skal jeg veie meg imorgen, og jeg er ganske så redd for jeg ikke har gått ned noe mer. Synes ikke jeg kan merke noe på klærne. Og så var siste feriedagen forrige mandag (bare en kort ferie jeg skal ha mer i august) og da ble det sjokoladedspising på flyet. Det kan straffe seg nå da, selv om jeg har vært flink hele resten av uka. Litt "for" flink faktisk, for jeg kommer meg aldri opp i 1600 ckal som jeg skal. Tror jeg skal begynne å måle cm. tror det kan hjelpe å holde troen oppe hvis vekta står stille. Det hender det skjer noe med målene selvom man ikke går ned i vekt.

ellers var jeg på kino idag og det er en stor fristelse synes jeg, å kjøpe smågodt å ha på kino. Men jeg var veldig flink synes jeg og kjøpte en sukkerfri eske med Läkerol (til 18 kroner for en eske, herregud!) og en cola zero. Gikk kjempefint det altså, filmen var like morsom uten alt godtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snifnix

jaja... har ikke gått ned noe mer, men heller ikke opp da! Får se det positive i det. Og jeg gir ikke opp ihvertfall. Det er noe med å akseptere at ting tar tid. Jeg har tidligere gått ned 20 kilo og så iløpet av en 5-års periode fått alle kiloene på igjen + litt til. Morsomt. Nå er jeg igang igjen da, og håper at GR metoden kan virke, for det virker ihvertfall som noe som er overkommelig å leve med.

 

Jeg har lest en del poster rundt om på forumet her, og blir litt forskrekka over hvor stygt så mange snakker om seg selv. Alle beskrivelsene av seg selv i et så negativt bilde. Jeg satt og leste mens tårene rant, tenk så harde vi er mot oss selv! Jeg vil ikke tenke sånn, jeg vil være snill med meg selv, være min beste venn og motivere meg selv. Ikke nærmest mobbe meg selv om utseende mitt. Nå tar jeg tak og gjør noe med det og den som kan fikse det er meg selv og jeg må gjøre alt for at jeg skal lykkes og da er det oppmuntring og klapp på ryggen som hjelper. Men også å være beinhard og holde på reglene og ikke sluntre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig, alfa og omega at vi er positive. Det er tøft nok, uten at en skal ødelegge med negative tanker og holdninger.

 

Tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror :)

 

Det vil gå bra med dere begge to, og det er viktig å se framover, ikke bakover. Og husk de tre t'ene, ting tar tid :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der. Og vi er flinke, husk det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...