Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gratulerer med nedgang Sebedilla! Her ble det stillstand og jeg er skikkelig sur for jeg føler jeg har vært skikkelig flink denne uka! Skjønner ikke hvorfor det ikke gir utslag på vekta! Og det er når det butter i mot at jeg har lett for å gi f.....Får håpe det er kroppen som holder tilbake vann, og at resultatet blir bedre neste uke. Drar på vogna rett etter jobb i dag, lovende værmelding så det er sjanse på lange gåturersmile.gif

Hvordan går det med dere Mia og Toam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte vekten i går og dagens resultat var nedslående, opp 0,9kg. Det blir ofte slik når jeg har vært flink en stund og gått ned, da slapper jeg litt av og så er går det rett opp igjen. I går hadde jeg damelag, med taco, kjøttdeig,smeltet ost og salat. Deretter ostekake og hjemmebakte brownies. Kan jo ikke slanke mine venner, selv om noen av dem sikkert hadde trengt det. Men det får være deres problem.

 

Ikke har det vært trening siden søndag. Noe har foregått hver kveld. i dag er det et møte kl 18, men i morgen har jeg fri så da skal jeg trene før jeg tar en dugand i kjelleren til søstern. :rolleyes:/> Lettere å rydde/kaste om en er to. Da forbruker jeg sikkert en del kalorier, selv om jeg vet at det er maten som er den store synderen. SKJERPE MEG.

 

Gratulere til Sebilla, Stå på Betty blue. Det løsner snart. Vi har bare 1 uke på oss til å bli kvitt de 3 kg. Den 10 reiser jeg til Spania, og gleder meg ikke til å ta på meg badedrakt. Nå blir det mye salat og lavkarbo de neste 2 ukene.

 

Ha en fin uke og hold fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Nå er ukas veiing over og resultatet er bedrøvelig, opp 1 kg. :( . Men ingen sure miner, da jeg har sittet i godstolen og i veven uten særlig trimming (pluss god eplekake og krem hver dag). Høstens epler kan kun benyttes til kaker, så nå fylles fryseren opp. Et godt tips : litt havregryn i deigen og litt tyttebærsyltetøy i tillegg til eplepynten gjør susen.

 

Ha fortsatt en fin høstuke. Her holder trærne fortsatt på sitt gyldne løv. :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebedilla: Jeg følger deg, opp en kg her også. Utgjort.

 

Sånn går det når jeg har klart meg bra en stund, slapper av og tenker at dette går bra. Så er det rett opp igjen. Og nå skal jeg på hyttetur med datteren og barnebarna. Antagelig alle fire fra 1 til 17 år. Det er lenge siden sist. Da må jeg skjerpe meg så ikke barnebarna ser hvordan jeg dytter i meg.

 

Dårlig med trim, Kurs i bunadsøm på mandag, orkester øvelse på tirsdag og eldre omsorg for mine foreldre i kveld. Håper vi får gått noen turer de neste dagene. Ikke så lett med en 1 åring.

 

Jeg gir ikke opp, men oppnådde ikke målet -3kg i september. Det ble på stedet hvil.

 

Svake menneske, At det ikke skal være mulig å få det til. Jeg ga opp på kursene, gikk nesten ikke ned, og de nederlagene ville jeg ikke dele. 5 kurs på 3 år og bare ned 3 kg. Bortkasta penger. Venninnen min gikk ned 30 kg.

 

Dette var dagens sukk og frustrasjon. Lykke til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaaaa!!!

Ned 1,6 kg - måtte det bare fortsette slik smile.gif Fortsetter på oktobertråden og har satt meg et litt hårete mål med minus 3,1 kg og krysser fingre for at jeg skal lykkes. Har fortsatt litt å gå på når det gjelder "helgemat og drikke" så hvis jeg er flink kan jeg ha mulighet for å nå dette målet biggrin.gif

Synd med oppgang Sebedilla og Toam - men neste uke går det bedre skal dere se! Det gjelder bare å ikke gi seg, men være bevisst på alle "fallgruvene", og bare reise seg å gå videre om en snubler litt på veien wink.gifDette greier vi dere - vi bestemødre gir oss ikke!!

Ha en fin høstdagrolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo-hallo!

Et lite livstegn fra meg i full fart.

Jeg velger å ta en pause på forumet.

I morgen skal min mann kreftopereres og jeg trenger å ta en pause. Levert mine foreldre på avlasting og det var tøft. Kommer tilbake når vi får vite hva som blir resultatet av operasjonen og jeg får mer overskudd. Lykke til til dere alle sammen..

Stor klem :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med Toam tongue.gif. Har vært flink til å trimme nå og klarte faktisk 20 trimpoeng forrige ukesmile.gif Blir nok ikke så mange denne uka for jeg er litt opptatt med andre ting. Men var på trening i dag og " brente av" ca. 700 kcal på mølla + en kort styrketrening. Onsdag har jeg avtale med personlig trener og da rekner jeg med det vil kjennes på muskulaturen biggrin.gif.

Til helga blir det wekend-opphold på hotell, og så har jeg hotellopphold på et par dager de neste to ukene gjennom jobben. Så da gjelder det å være fornuftig og ta mest mulig riktige valg!

God tur til Spania Toam - kos deg smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600 gram og første delmål nådd biggrin.gif Motivasjonen stiger biggrin.gifbiggrin.gifHadde en kjempetøff trening med PT i går og kjenner det godt i muskulatur i dagtongue.gif. Drar på hotellopphold i morgen til søndag, og med fine vektresultat i bakhodet den siste måneden satser jeg på å ta riktige valg når det gjelder maten. Skal ta med treningstøy og benytte hotellets treningsrom, samt at jeg skal gå noen turer i byen?Går det bra med dere andre?

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt innpå for å rapportre at jeg har gått opp ca 2 kg på en uke i Spania. Full pensjon på hotellet, og litt øl og vin. Lite trim, noe bading, men ikke nok til å kalles trimpoeng. :(/>/>

 

Men motivasjonen er der. Jeg gir ikke opp, Med en gang jeg slipper fokuset så går pilen feil vei. Dessverre har jeg lagt skrittelleren på et lurt sted før jeg dro. Får lete litt mer i helgen.

 

Planene er en treningsøkt i kveld, og en fredag formiddag. Og så fører jeg dagbok. Det er en nødvendighet om jeg skal lykkes. Det er ille å skeie ut når jeg vet at jeg skal skrive det inn, Og skriver jeg det ikke inn så lurer jeg jo bare meg selv.

 

Foreløping ned 3 kg på 2 år. Nærmest lik null. De 8 kg jeg hadde gått ned har nesten kommet på igjen. :D/>/> Men jeg gråter ikke. Og holder meg under 30 i BMI. selv om jeg gjerne skulle ha vært under 25.

 

Setter meg et nytt delmål. 80 kg før jul. Det er 6kg på 10 uker.

 

Ha en fin onsdag, og så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen veiing på torsdag for jeg var bortreist fra onsdag til torsdagskveld. Tok en "titt" på vekta på tirsdag og det var ikke oppmuntrende! (Og så nå når jeg følte det gikk så bra!!!) Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å gå ned for jeg synes jeg har vært flink både med trim og mat. Håper det bare er kroppen som holder igjen litt vann slik at det blir et positivt resultat neste uke.

Vektoppgang på ferieturer er vanlig hos meg selv om det ikke er all inc. Toamwink.gif. Men som oftest er det kilo som ikke sitter så godt så disse blir du kvitt i en fei Toam!

Har også 80 kg som neste delmål og håper jeg greier det til jul. Det betyr at vekta må ned ca. 5 kg!

God helg biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det uke 43, 23. oktober og 2 mnd til jul. Hvordan skal vi klare 5 kg på 8 uker? 625 gr pr uke. Utrolig at det skal være så vanskelig.

 

Jeg har ikke gått ned mer enn 200 gram denne uken, og veier over 85 fremdeles.

 

Ikke har det blitt mye trim heller da stressnivået har vært for høyt. Bare 3 trimpoeng. Syke, gamle foreldre som ikke vil flytte, for mye å gjøre på jobb, og litt mange jern i ilden på fritiden. Her må det taes noen grep.

 

Fikk i går beskjed om at de gamle har sagt ja til omsorgsbolig. Ble veldig lettet, men det krever en innsats fra oss "barna". De klarer knapt å løfte kaffekoppen, og går ikke uten rullator. så vi må flytte for dem og rydde ut av huset i løpet av vinteren.

 

Meldte meg på et kurs i bunadsøm i høst som jeg egentlig ikke har tid til, bare veldig lyst. Skulle ha gjort noe innimellom kurskveldene hver 14 dag. Øvelse i korpset, Og så fikk vi samboerens voksne sønn - 36 år flyttende hjem. Håper på å få leilighet i april. Hyggelig gutt, men det er likevel litt omveltning for oss "gamlingene" som er vant til å bo alene.

 

Ukens sukk. Jeg må ta ansvaret for mitt eget liv, men ikke alltid en styrer helt.

 

GIR IKKE OPP. Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser vekta OPP 1,1 kg!! Her får jeg en ny bekreftelse på at det ikke fungerer for meg når jeg ikke registrerer inn i dagboka. Jeg vet jeg sliter med å spise nok når jeg ikke registrerer inntak så det er eneste forklaring jeg har. Har ca. 15 trimpoeng pr. uke så det skulle ikke mangle på trim, og tror selv at jeg spiser fronuftig. Men nå er det heldigvis ikke flere reiser gjennom jobben på en stund så nå går jeg over til å registrere igjen, og så håper jeg på flotte resulteter før jul. Men som deg Toam har jeg kanskje problemer med å greie målet om å veie 80 kg til jul. Det er 5,5 kg dit, og med det resultatet jeg hittil har oppnådd kan det virke uoverkommelig. Men jeg skal forsøke tongue.gif.

Vi ble litt ensom på tråden vår Toam - håper flere kan være med så det vlir litt aktivitet igjen biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det hadde vært bra med flere, men litt vanskelig å markedsføre denne gruppen ;)/>

 

Var på vekten i dag (igjen) og hadde gått ned nesten 1 kg på 1 dag. Kanskje fordi jeg har vondt i halsen og tok nutrilett til middag. Antagelig har jeg fått litt vann ut av kroppen. :D

 

Fører dagbok, og har tatt fram GR bøkene min fra siste kursrunde jeg hadde for et par år siden. tok 4 kurs og har derfor kursbøker for alle årstider. Det er eneste måten jeg klarer å holde fokus på.

 

Så et TV-program i går kveld om hva som gjorde at folk var overvektige. Noe med sult- og metthetshormon, Noen produsere ikke disse hormonene, og kjente derfor ikke at de var mette. Foreløping eneste løsningen var slankeoperasjon. Og det er jo ikke aktuelt for alle. Får håpe de kan finne flere løsninger.

 

Ha en fin torsdag, skyfri himmel og nydelig høstvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag til dere som fremdeles er med på tråden. litt ned fra forrige uke, men det er ikke nok.

 

Falt for fristelsen og kjøpte en pakke med mat for 4 uker fra "spis deg slank" - lavcarbo. Er ikke særlig glad i brødet de selger, og jeg angrer hver gang jeg har gjort det. Blir mye salat og hjemmebakt knekkebrød til lunch istedet for brød, og ender opp med brød i fryseren i lange perioder. Sist jeg kjøpte en 2 ukers meny kastet jeg brødet etter 6 mnd. Men noe har jeg gått ned når jeg har kjøpt maten på den måten. og min kusine gikk ned 10 kg på en høst. Men det krever også at jeg holder fokus, ingen sukker og hvetemel. Jeg kjøpte kokebok derfra i for og det er mye godt i den.

 

Nå har jeg middag i 28 dager, og de andre i huset får lage middag selv, Da får de spise mye jeg ikke ville ha servert. Alle er fornøyd med ordningen.

 

Hadde en kraftig forkjølelse etter at vi kom fra Spania, så det ble dårlig med trimpoeng på meg. Men jeg har startet bra, 2 treningsøkter allerede denne uken. Og så har jeg satt på meg min gamle skritteller igjen. Den er ikke helt pålitelig, den viser litt lite. Men det er inspirasjon til å gå litt ekstra, parkere litt lenger unna jobben, stå på stepmaskinen foran TV osv. ikke 10000 pr dag, men alltid over 5000 er mitt mål.

 

Hvordan går det med dere andre? Har vært stille her denne uken.

 

 

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 84,8 BMI på 27,7

 

Målet er 80kg før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøgd med resultatet for oktober! Gikk ned 800 gram denne uka, men er langt fra målsettingangry.gifSy nes jeg er flink med maten, har bra kostholdscore og vært flink til å trimme. Sist uke hadde jeg 20 trimpoeng, og denne uka har jeg allerede 10. Hat trent styrketrenig med PT 3 ganger i oktober og hadde i det minste håpet på resultat på målbåndet! Men det er heller ikke særlig resultat det. Vi veier akkurat den samme nå Toam smile.gif, og jeg har også et mål om 80 kg til jul. Målet til 1.nov var 82 kg men jeg var langt fra å lykkes så nå har jeg satt det som mål denne måneden så får jeg se hvordan det går. Med så lite nedgang virker det som om det kan være vanskelig å nå 80 kg til julwink.gif.

Spennende å se hvordan det går med deg og nytt kosthold Toam. Er det mat du har bestilt på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Betty Blue, maten har jeg bestilt på spisdegslank. no

 

Jeg bor i nærheten og henter det i butikken. Men de levere over store deler av landet.

God middag og mye annet som er godt der, men som sagt, brødet er ikke bra.

 

Men det blir ganske dyrt om en skal holde på i flere måneder. Min erfaring er at det er lettere å skli ut litt om jeg lager maten selv. Men det er absolutt mulig.

 

Vi snakkes. Jeg skal i syklubb i kveld og det er en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1383231622[/url]' post='408491']

Ja Betty Blue, maten har jeg bestilt på spisdegslank. no

 

Jeg bor i nærheten og henter det i butikken. Men de levere over store deler av landet.

God middag og mye annet som er godt der, men som sagt, brødet er ikke bra.

 

Men det blir ganske dyrt om en skal holde på i flere måneder. Min erfaring er at det er lettere å skli ut litt om jeg lager maten selv. Men det er absolutt mulig.

 

Vi snakkes. Jeg skal i syklubb i kveld og det er en utfordring.

 

Blir spennende å se/høre fra deg etter et par ukersmile.gif Jeg har bestemt meg for å ta en uke til uten å endre på kostholdet. Blir det ikke resultat neste uke må jeg vurdere tiltak. Blir litt sur når jeg føler jeg passer på hva jeg spiser, og i tillegg trimmer en del. Så nå at jeg har vært på treningsstudio 17 ganger i oktober og det synes jeg er brukbart. I tillegg går jeg søndagstur, rask gange i 1,5 timer. Mendet er vel bare å ta tiden til hjelp wink.gif

God fornøyelse med syklubb i kveld, og ikke ha dårlig samvittighet om det blir litt ekstra smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Blir spennende å se/høre fra deg etter et par uker Jeg har bestemt meg for å ta en uke til uten å endre på kostholdet.#

 

Høres fornuftig ut. Det sies at en skal gi det en mnd før du kan avgjøre om det har virkning.

Den største utfordringen er å være konsekvent. Spise gryte m/ris og kake med kesam på klubb i går. Ikke en del av menyen. Bare jeg er forsiktig i hverdagen så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg og dietten din Toam? Her ble det endelig litt nedgang, minus 900gram denne uka så da fortsetter jeg med samme kaloriinntak videre utover måneden. Så får jeg bare håpe at vektpilen fortsatt peker i riktig retning smile.gif Kjenner at klærne sitter løsere, og det hjelper på motivasjonenbiggrin.gif

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg og dietten din Toam? Her ble det endelig litt nedgang, minus 900gram denne uka så da fortsetter jeg med samme kaloriinntak videre utover måneden. Så får jeg bare håpe at vektpilen fortsatt peker i riktig retning

 

 

Dette fungerte ikke.Etter 2 uker har jeg gått ned noe, men jeg har ikke vært konsekvent.Liker jo ikke brødet og så begynte det å ski ut. Gikk ned et par kg, men det var de jeg hadde gått opp i ferien. Og så har det vært endel sammenkomster, syklubber, feiring på jobb etc, og jeg har vært svak. Tror det er lettere å leve etter vanlig GR oppskrifter. Jeg spiser opp middagene, lettvint og så får samboeren lage mat til seg og sønnen. Men brødene skal jeg ikke kjøpe flere ganger. Det var en annen type denne gangen, men de var ikke bedre. Blir litt kvalm av dem. kanskje det er meningen så spiser jeg ikke. :rolleyes:

 

Jeg baker dansk rugbrød, og så tar jeg med litt magert pålegg, tomat og gulrot på jobb. da blir jeg mett og magen fungere bra.

 

Ha en fin uke, Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke lyktes med dietten Toam. Jeg vet at det ikke hadde vært noe for meg for jeg er litt for glad i brødmat til å forsøke smile.gif. Begrenser inntaket av brød så langt jeg kan. Det blir 2 skiver til lunsj, frokost er knekkebrød eller havregrøt, og til kvelds blir det også som oftest ett knekkebrød. Lyktes ikke med nedgang denne uka, ble 400 gram opp. Så det går smått når en går ned noen gram en uke for så å gå opp noen gram neste uke sad.gif. Har ikke ført dagbok siden fredag så det ser ut som jeg må fortsette med det. Har en mistanke om at det blir for lite kalorier når jeg ikke fører inn. Har hatt en trist uke da jeg mistet en nær venn, og fokuset har derfor ikke vært optimalt på matinntak og trim. Får gjøre et nytt forsøk med dagbokføring etter helga. Lørdag er det ribbemiddag så da gjelder det å ikke overspise tongue.gif.

Vi står på Toam og så kommer vi i mål til slutt selv om det tar litt tid laugh.gif

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...