Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke vært flink til å føre dagbok og har ramlet helt ut av systemet en stund. Nå skal jeg ha en ukes ferie og skal ha PC på kjøkkenbordet og følge opp bra. Skal trene mandag, onsdag og fredag, pluss litt til. Skrive dagbok hver dag, også kommentarer på hvordan de forskjellige tingene fungere.

 

Det er bra at du går ned og ikke opp. Ikke gi opp, du er på rett vei og nå skal jeg gå den veien også.

 

Har akkurat spist en del av en pose med Bridjeblanding. Datteren er på besøk, hun er flink i hverdagen, men koser seg litt i helgen.Hun veier nok mer enn meg, men har valgt å leve fornuftig, trene 3 ganger i uken og er glad når hun ikke går opp.

 

Jeg føler av og til at denne evige fokuseringen på slanking blir en besettelse. Går i perioder på vekten flere ganger i uken, Galskap.

 

Vi klarer nok ikke 80kg før jul, men vi får klare oss med noen hundre gram i uke,

 

Ha en fin helg. Kos deg med ribbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbemiddagen gjorde ikke negativt utslag på vektalaugh.giflaugh.gif. Ned 1,1 kg denne uka og er veldig godt fornøyd med det. Det blir nok likevel vanskelig å nå målet på 80 til jul, for det svinger veldig fra uke til uke. Med jeg er tilbbake med dagbokføring, og det ser ut til å fungere bedre da. Men på denne årstiden er det som oftest en del utfordringer med selskapligheter ( julebord) så det gjelder å holde fokus så godt en kan.

Hadde en skikkelig tung styrketreningstime med PT i går, hadde gitt opp forlengst hvis hun ikke hadde pushet. Ble helt skjelven i ben og armer, med det gjør vel godt med muskulaturtongue.gif

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med bra resultat Betty Blue. Og takk for at du er på tråden.

 

En uke har gått og vekten har ikke endret seg. Jeg har hatt en ukes ferie for å hjelpe min gamle foreldre med flytting til omsorgsbolig. Men det var bortkastet tid. Fredag sa pappa at han ikke ville flytte og at de skulle klare seg selv. Jeg var så skuffet at jeg bare reiste hjem. Føler at det var en bortkastet ferieuke. Kunne ha brukt den til noe fornuftig her hjemme eller reist til syden.

 

Det har blitt 3 treningsøkter og ganske fornuftig kosthold, men jeg tror ikke det har hatt noen innvirkning på vekten.

 

Imorgen er det jobb igjen og da begynner hverdagen. Da er det alltid lettere å holde kosten og rutiner. Tar en treningsøkt i kveld, og tar med treningsbaggen i bilen så jeg får trent før eller etter jobben til uken. Skal bare ha eldreomsorg på onsdag. Orker ikke å reise til foreldrene mer enn jeg må. Er redd jeg sier ting jeg ikke bør si.

 

Kommer tilbake til resultatet senere i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det ikke lyktes å få dine foreldre til å flytte for det er godt for de pårørende å vite st de har litt tilsyn ved behov. Jeg har ikke mine foreldre i live, mamma døde veldig ung men pappa innså heldigvis at han hadde behov for tilsyn da han ble eldre. Han var mye svimmel og falt mange ganger så jeg var glad da han bestemte seg for å flytte til omsorgsbolig. Og så var det så godt at han selv bestemte det, og ikke ble "tvunget". Håper din far kommer på andre tanker etter hvert.

Her ble det ikke mye ned denne uka, men 200 gram er et bitte lite skritt i riktig retningsmile.gif. Klarte ikke målet for november da - mangler fortsatt 1 kg! Men jeg er likevel bra fornøyd for det ble minus 1,8 kg denne måneden. Blir vel ikke enklere utover denne måneden, men det kommer et nytt år og da tar jeg nye skritt mot målet tongue.gif

Hvordan har det gått med deg Toam? Fikk du noe resultat av kosthold og trening? Jeg sliter fortsatt med vondt på baksiden av låret og må virkelig presse meg for å gå på trening. Det blir ikke verre av trening, men det er ikke godt å trene. Var på MR i går så da får jeg bare håpe de finner noe som det er mulig å gjøre noe med. Det er vondt å gå og vondt å sitte og jeg kjenner det sliter litt på humøret angry.gif

Det ble litt ensomt på tråden vår Toam. Skulle ønske at noen flere kunne henge seg på, men jeg er i hvertfall glad for at du fortsatt er med!

Ha en koselig helg etter hvertsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty Blue (og andre som måtte komme innom hos oss)

 

Det har gått helt feil vei hos med de siste uken. Litt mye tress og lite fokus har gitt med ØKNING på 2 kg på 2 uker. Helt forferdelig. Og ikke klarer jeg å finne motivasjonen heller. MEN jeg dropper ikke ut. Vet at da er løpet helt kjørt. Nå er det 4 uker igjen av 2013, og det nye målet er å komme seg ned i 85 kg igjen, er i dag litt over 87. :(/>

 

Har fått unna julebord på Kielferjen i helgen, med altfor mye mat fra buffeen og godt drikke. Og da blir det ikke flere julebord på meg.

 

Og så seg sliter med stress for tiden, har syke foreldre som ikke vil flytte i omsorgsbolig. Det gir meg mye smerter i brystet,får krampe når jeg anstrenger meg, så onsdag skal jeg til lege. Tar litt lett trening, men vet jo at det er maten som er den store utfordringen. Det går ganske bra på spinningtimer, og jeg har lagt inn i kalederen at jeg skal spinne hver torsdag. Og så tar jeg 2 styrketrenigsøkter i løpet av uken. Men svake menneske (meg)som ikke kan gå forbi et kakefat eller en sjokoladeeske.

 

Vi holder ut, så kommer vi i mål, sånn etter hvert. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering av status:

 

Fridag og vinduspussing. Godt å få det unna. Var også til sjekk hos legen da jeg har så mye vondt i brystet, men det er musklene som får krampe. Kjenner det jo også i føttene og leggene av og til. Må slappe av fikk jeg beskjed om. I hvert fall ikke hjerteinnfakt. Så kan jeg slappe av på det. Og så snakket vi om slanking, og hvor viktig det er å spise ofte nok og lite nok hver gang. Aldri bli skikkelig mett, bare ikke sulten lenger.Og at jeg måtte trene hardt og ikke bare kose meg. Syntes jeg gjør det, men får være litt bevist. Trener jo alene så jeg ikke bare skravler, og i spinningtimen siler svetten. Ikke lett dette.

 

Jeg sa vel for en god stund siden at klarte jeg ikke å gå ned i vekt på egen hånd så skulle jeg melde meg inn i GR Gull på nytt. SÅ nå er det gjort. For et halvt år med en gang. 2 mnd økter er ikke noe for meg. Datteren gjør det samme, så får vi støtte hverandre.

 

Og jeg blir på tråden til jeg kommer i havn, Ble anbefalt å gå ned 12kg. Det er mindre enn jeg trodde jeg måtte. Da er BMI på 25 og jeg veier høyde minus 100. Det hørte vi jo også når vi var unge, før vi lærte om BMI.

 

Vekten i dag er som før, men nå skal det bli andre boller, dvs ikke hveteboller. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at det ikke var noe feil med hjertet Toamsmile.gif Men stress kan vel gjøre at muskler strammes og da kan det vel bli smerter i brystet, og da er det lett å tenke at det kan være noe galt med hjertet. Uansett er det godt å ha sjekket det ut.

Jeg er også medlem av GR Gull, men den siste uka har jeg ikke registrert inn i dagboka. Det er så mye som skjer akkurat nå så jeg synes det blir litt strevsomt å veie og notere mat. Så jeg venter til etter jul med dagbokføring, og håper det skal gå brukbart lell. Har vært ganske flink med trim og har benyttet meg av PT en gang pr. uke over noen uker nå. Bare styrketrening sammen med PT, men jeg kjenner at jeg presser meg mer enn når jeg trener på egen håndwink.gif Har fått resultat fra MR i dag, og det viser seg at jeg har en kronisk betennelse. Er snakk om å prøve bølgetrykkbehandling for å se om det kan virke. Uansett er jeg innstilt på å prøve ett eller annet for jeg er lei av å kjenne på smertene. Vondt å sitte, vondt å gå!! Bare når jeg ligger er det ok, men jeg kan jo ikke ligge hele dagen heller laugh.giflaugh.gif

Er spent på veieresultat i morgen. Tror ikke det er noen nedgang, men håper det ikke er mye opp. Stillstand er egentlig ok akurat nå. Har satt et mål med ned en kilo i løpet av desember, men jeg får se hvordan det går. Tidligere erfaring tilsier ikke at det blir ned, men opp!! Skal feire jul i syden og syden er lik vektoppgang hos meg tongue.gif Men da er det bare å fortsette i riktig spor når jeg er hjemme igjen.

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, utrolig hvor inspirerende det er å starte på ny frisk med GR Gull.

 

Jeg hadde allerede gått ned den 1 kg som jeg gikk opp i julebordhelgen. Nå gjelder det å holde seg unne for mange kosemerker. Har lagt inne dagens tilmålte mat og kommer på 1315 kcal, kostscore på ca 9. Men jeg har ikke lagt inn rødvin på fredagskvelden. Vi får se hvordan det går. Jeg har jo strikketøyet som avleder meg fra alkohol.

 

Ha en fin helg, det er den størst utfordringen synes jeg. Hverdagen går greit. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Toam!

Jeg er enig i at helgene er vanskeligst. Prøver å spise "fornuftig", men koser meg med vin og en liten skål med nøtter. Ukedagene går greitt, og jeg vet at det hadde vært raskere nedgang på vekta hvis jeg ikke hadde skeiet ut i helgene. Men jeg er innstilt på at det heller får ta litt lenger tid å nå målet. Synes det er viktig å unne seg litt underveis for jeg tror at det blir lettere å holde vekta når målet da. Har jo forsøkt å gå ned i vekt mange ganger tidligere og ikke skeiet ut i det hele tatt underveis. Resultatet når målet var nådd har vært at jeg har "kastet" meg over alt som ikke var lov, og så var plutselig kiloene tilbakewink.gif Derfor skal jeg denne gang unne meg litt i helgene slik at det blir en tilnærmet normal hverdag som jeg kan leve med når vektmålet er nådd. Så får det heller ta litt lenger tid!

Med små skritt når vi målet Toam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :rolleyes:

 

Nå er det 2 måneder siden jeg har vært inne på siden, og 2 kilo er nok kommet sigende.

 

Betty Blue og Toam dere er flinke til å holde det gående :rolleyes: . Fortsett med det , da det gir inspirasjon til oss som er litt daffe. Jeg ble operert i hofta (fjerning av en 10-års kronisk betennelse i seneposen) og den brennende smerten er nå borte, så nå er det bare å triMme seg i form igjen, da det er blitt mye sitting i godstolen. Det er håp for bedring for deg også Betty Blue. Trykkbølgebehandling tar bort smertene for en stund ville jeg tro, iallefall hjalp det meg en periode.

 

Ellers er juleforberedelsene litt på gang, men det blir mindre og mindre gjort for hvert år :rolleyes: .

Noen julekaker er i boks både til oss selv og til flere av ungene også (travle tider for mange).

 

Ha en fortreffelig koselig førejulstid jenter!!! Nissen er i rute!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg tilbake Sebillabiggrin.gif. Vi ble litt ensomme her jeg og Toam så det er oppmuntrende å se deg tilbake. Og opp 2 kg er vel ikke ille, det kvitter du deg med raskt nå når du kommer igang igjen!

Og nå når du er blitt kvitt smertene og kan trimme igjen er jeg sikker på at du vil få resultater.Hos meg er det lite juleforberedelser i og med at jeg reiser bort i jula. Baker ikke en eneste kake så de fristelsene slipper jeg tongue.gif. Skal ha "julemiddag" for barn og barnebarn til helga så det blir en ribbemiddag før jeg drar smile.gif Jeg er ikke spesielt "julete" så jeg savner ikke å være hjemme i jula. Og jeg er heller ikke av de som reiser til syden og forsøker å feire norsk jul med ribbe og tilbehør. Vi har som sagt et selskap for barn og barnebarn før vi drar, og så blir det en ribbemiddag etter at vi kommer hjem, og det er min julefeiring. Gleder meg til å kunne trimme uten at jeg er redd for å skli på glattabiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag og velkommen tilbake til Sebedilla. Så fint at du er kvitt smertene og er tilbake hos oss.

 

Det var en helg med mye eldreomsorg, Mamma på sykehuset og pappa alene hjemme. Og så fikk jeg kastet på meg en forkjølese. Men det går bedre nå på alle fronter.

 

Denne uken er jeg bare opptatt på torsdagskvelden, så jeg håper å få til et par trenigneøkter selv om jeg må på sykebesøk hos både den ene og andre, og så skal det jo bakes krumkaker og smultringer til hele slekten. Det er min jobb. Resten får andre ta seg av. Og med GR Gull er jeg mer fokusert enn på lenge.

 

Dette skal gå bra. Jeg rapportere på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gar det bedre. Ned 0,5kg siste uke, mamma overflyttet til pleiehjem, men pappa er alene hjemme. Kjenner at det sliter, sover dårlig for tiden.

 

Klarer foreløping 8,2 kostscoor i snitt. Et mål å holde det ut uken. Nå er jeg snart tilbake på den vekten jeg hadde da jeg startet med internett slanking. 85 kg.Og legen sier jeg skal ned i 75, helst mindre tror jeg.

 

Delmålet er framdeles 80,og nå tror jeg vi sier til påske. Det er 5 kg på 3 mnd. Flere som går for det?.

 

Hvordan går det for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ser fremgang Toam, ned et halvt kilo er flott! Her ble det bare 200 gram ned så det går ikke akkurat fremover med syvmilssteglaugh.gif Har også 80 kg som neste delmål, og er nå 2,5 kg unna. Men med tidligere resultat av sydentur i friskt minne viser nok dessverre ikke vekta det etter jul. Så jeg er med på å satse på å nå delmål til påske. Når jeg delmålet tidligere ser jeg på det som en ekstra bonus tongue.gif

Får besøk av barn og barnebarn i helga, og da blir det julemiddag (i og med at vi blir bortreist i jula) med ribbe, medisterkaker og tilbehør, samt dessert og kake til kaffen. Da gjelder det å huske å begrense seg, spesielt ettersom det ikke blir anledning til å trimme. Og værmessig ser det ikke ut til at det frister å gå en tur heller. Får forsøke å trimme litt ekstra i syden med lange gåturer og litt styrketreningsmile.gif

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stillstand på alle fronter. Mamma på sykehjemmet foreløpig, men kommer nok hjem før jul. Helgen ble mye bilkjøring og lite bevegelse. Måtte en snartur ned på sørlandet, og så ble det såpeglatt på lørdag kveld, så jeg sov over til søndag. Da var den dagen gått også.

 

Veide meg i dag og ned 100 gram. ;)/> Men det var ikke opp. Hadde en fridag og trente før jeg drakk kaffe med en venninne. Må få til noen treningsøkter før jobb, får utbytte fleksitiden på kontoret. Ettermiddagene blir så fort fylt opp.

 

Nå skal jeg løpe ned i butikk/post og sende noen pakker. Hadde glemt at det er 16. des i dag.

 

Ha en fortreffelig uke, Og vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Så kjekt å se at det er liv på tråden.

Nå er jeg tilbake, høsten gikk over til desember og juleforberedelser. Vi har nå fått gode nyheter fra sykehuset og mannen min som ble kreftoperet er blitt " friskmeldt" og slapp videre behandling. Beste julegaven vi kunne få.Var noen lange uker --over 5 -før vi fikk det bekreftet. Ringte selv sykehuset og da beklaget de at vi ikke hatt fått brev. Legen var bortreist, sa de! Hallo??? Tenker de ikke på de som er i andre enden og venter på hvordan livet videre skal bli?? Jeg bare undres, men legger det bort for nå er det bare å se framover..

 

Vekta ja, skulle ønske jeg kunne si at det var minus, men neida- jeg har klart å komme meg opp like under 100..og vips nå har jeg meldt meg på et nettkurs og starter med kurs og nytt år og prøver å finne tilbake til den gode perioden jeg var i for et år siden, eller før..Jeg skal lese tråden fra jeg falt bort til nå en annen dag. Nå er det innspurt til jul, gavene og kakene er i boks, og jeg skal bare fylle montere noen puter til småjentene mine..(barnebarn) De kommer fredagkveld og overnatter og så får de dem med seg så de kan pynte rommet sitt til jul. Da gleder jeg meg til å ta fatt med en ny hverdag og gleder meg til å ha kontakt med dere igjen.. Ha en fin julehelg, kommer snart tilbake. Kan ikke love å komme innom før julehelgen, avhengig av hva dagene bringer..God jul!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen Mia og kjempebra at det går bra med din mannsmile.gif

Her har det vært litt hektisk de siste dagene, og torsdag kom og gikk uten at jeg husket at det var veiedag. Jeg "hopper" derfor over veiing denne uka for i helga drar vi til syden og da blir det å starte på ny frisk på nyåret. Så neste veiedag blir 9. januar og da er det klart for å kvitte seg med noen kilo frem mot påskewink.gif

Titter muligens innom tråden mens jeg har ferie for å se hvordan det står til med dere.

Ha en trivelig julefeiring, kos dere og så snakkes vi på nyåret og setter oss nye mål biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du er tilbake Mia, og at det går bra med mannen din.

 

Vekten tar vi etter jul. Jeg har gått opp et par kilo de siste ukene, og sliter med klær. Har meldt meg inn i GR Gull. Har erfart at følger jeg opp det så går jeg ned. I romjulen skal jeg på hyttetur med mine barn og barnebarn. Håper på litt snø så jeg får gått på ski. Trenger å bruke armer og ben, stiv i nakken etter en slitsom høst med mye jobb og syke foreldre. Og jo større behovet er for trim, jo mindre tid og ork har jeg til å dra på treningssenteret. Men alt blir bedre etter nyttår,- sier hun som jobber med regnskap og jobber overtid i hele januar.

 

Jeg ønsker dere en god jul. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått jul.

Nå starter resten av mitt liv og endring av fokus fra det søte liv til normalt fornuftig inntak av det kroppen trenger for å svive. Derfor har jeg nettopp fortært et eple og skal ha meg en ryddejobb etterpå i kjøleskapet...Det er jo litt av hvert der og jeg trenger å få en fin oversikt over fornuftige matvarer og luke bort det som jeg ikke trenger.. :rolleyes:

Starter 1.januar med nytt maxikurs--ergerlig at jeg skal bruke så mye penger på ting jeg egentlig kan,, bare å koble om..Men jeg vet at nå er jeg like under der jeg startet på forrige kurs-100,7 kg. og er glad jeg greide å stoppe i tide..

 

Da planlegger jeg lammelår til nyttårskvelden, tror det er fornuftig --pinnekjøtt og ribbe er fortært og det er jeg glad for..

 

Ønsker dere alle en fin nyttårshelg! Kos dere og velg fornuftig (jeg skal forsøke til tross for at jeg skal bake kaker til min gamle fars 88 årsdag 1.januar..) Jeg kan bake et godt brød og ha på lur og så kan jeg spise før gjestene kommer...

 

God ferie til dere alle på tråden, vi er i rute rett over nyttår..

Vi kan og vi vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, julefeiringen er vel over her også. I kveld skal vi til søsternen og mannen, og da blir det nok kalkun. Jeg har vært på fjellet med barn og barnebarn, men det var ikke snø, bare holkeføre. Lite trim, men jeg skal ta en treningsøkt i dag. Måtte bare inn her og registrere i dagboken.

 

Kan forstå at du starter på GR kurs etter nyttår. Jeg har gått tilsammen 6 kurs i 3 bolker. Nå bruker jeg ikke penger på det, men betaler for GR gull. Jeg brukte ca 10.000 kroner på div kurs i løpet av noen år, og gikk bare opp 5 kg. :lol:/> Kan ikke gå flere kurs for da triller jeg vel, :D/>

 

Vekten har vært stabil i julen og det lover bra. Har lagt opp et overkommelig trimprogram for meg selv, 3 ganger i uken. 1 spinning og 2 styrketreninger. Så får jeg trimme mer om det passer seg slik. Maten er tross alt 80% av slankingen, men vi ser jo bedre ut om vi får strammet opp litt samtidig.

 

Jeg melder ingen vekt i morgen, men starter opp i neste uke. Mandag stoppet den på 87 kg. Dvs at jeg har minst 12 kg for mye. Pytt. 1 kg i mnd så er det borte på et år :D/>

 

Ha en fin nyttårsaften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til dere alle på tråden. Nå har jeg startet på kurs og det har vært en god begynnelse.

har vært i aktivitet i heimen, ryddet og ommøblerer et rom, fjerner hyller og lager system. Rydder bort ting som skal på Fretex, har altfor mye dilldall.

Har hatt laks til middag og og er på snaue 1600 kalorier så jeg skal finne et eller annet som er godt å spise nå til avslutning.. ja jeg har kjøpt blåbær, det er godt det.

 

ha en fin kveld og helg, vi står på.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag idag og tid for å planlegge kommende uke( hvis jeg får det til) :rolleyes:

Har for lite trim i uka som gikk, det er mitt arbeidsmål.

 

Jeg har fine dager og maten ligger på ca. 1600 kalorier hver dag.

Det har vært et vanvittig vær med storm og regn i ukevis, så jeg ser fram mot bedre vær.

Det er jo en unnskyldning, men noe må jeg henge hatten på.

 

Motto for uka: Jeg skal greie flere trimpoeng denne uka.. :rolleyes:

 

Velkommen til flere om dere vil henge dere på:

Nytt år og nye sjangser. Tenk så lekre vi blir til sommeren, spreke og glade :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Søndag idag og tid for å planlegge kommende uke( hvis jeg får det til) :rolleyes:/>

Har for lite trim i uka som gikk, det er mitt arbeidsmål.

 

Jeg har fine dager og maten ligger på ca. 1600 kalorier hver dag.

Det har vært et vanvittig vær med storm og regn i ukevis, så jeg ser fram mot bedre vær.

Det er jo en unnskyldning, men noe må jeg henge hatten på.

 

Motto for uka: Jeg skal greie flere trimpoeng denne uka.. :rolleyes:/>

 

Velkommen til flere om dere vil henge dere på:

Nytt år og nye sjangser. Tenk så lekre vi blir til sommeren, spreke og glade :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei hei :-)

Da har jeg kommet meg inn på denne tråden og sier tusen takk til Mia-53 :rolleyes: Jeg er 55 og venter mitt 5. barnebarn so føler at jeg passer godt her inne.

 

Jeg har nettopp begynt nettkurs (2. januar) og er supermotivert ;) Håper bare det vil fortsette framover, siden jeg har drevet med jojoslanking mesteparten av mitt voksne liv :angry:

 

Føler at her inne kan jeg motiveres på nytt om det butter i mot :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...