Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Vekten var ned 400 gr siste uken. Litt for lite, men ned. og jeg har gått ned 4 cm rundt livet. HURRA, Det er det viktigste for meg.

Prøvde å bytte batterier i skritt telleren min, men den virker ikke uansett. Skal ha en annen et sted. Det hjelper på motivasjonen. Så det på sydentur i vinter at jeg gikk litt ekstra for å komme opp i nok skritt hver dag, Målet var 15000 pr dag da.

 

Har en fridag i dag og skulle ta huset. Satte på en vaskemaskin og tenkte skitt au, jeg tar en treningsøkt. Et par uker siden sist og det gjorde godt. Har fått tatt det jeg skulle uansett.

 

Nå må jeg en tur ut for å ordne litt, blir slik når en har fri, Tar kyllingfile og wokgrønnsaker til middag nå som jeg er alene hjemme denne uken. Ingen ris eller saus. Godt bare jeg krydrer skikkelig.

 

Flere som har noe å rapportere? God eller dårlig nyheter. Det hjelper uansett å få det ned på skjemen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Toam biggrin.gif Og nå har vi holdt på så lenge at vi sier oss fornøgd med hvert et gram vi kan sette minus foran! Det er lenge siden at jeg kunne melde minus kilo ja så det holder også bra med minus gramtongue.gif Veiedag i morgen her og er spent på om jeg har fåt rikket noe på vekta. Har gjort alt "riktig" hittil denne uka, kyllingfilet og salatblandig mandag og i dag og så ble det laks og middelhavsalat + en liten potet i går. Treningsstudio mandag og i dag og så ble det en halvtimes rask spasertur i gårsmile.gif. Krysser fingre for at vekta viser minus i morgenbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toam, jeg prøvde Bailine for noen år siden, men fant ut at det eneste det slanket var lommeboken min. :( Det strammet ikke opp en eneste cm hos meg. Jeg ble oppfordret til å kutte ned på fett og sukker, spise mer grønnsaker, og trene. Det kunne jeg gjøre uten å betale til foret var det eneste lommeboken inneholdt, så jeg kuttet ut Bailine. Mulig det har hjulpet noen, for meg var det bortkastede penger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Fo-mol, og hyggelig at du stikker innom på tråden vår.

 

Jeg målte meg hjemme og fant ut at det var nok slik for meg også. Tok prøvetime + 5 timer og hadde jeg tatt styrketrenig de timene hadde jeg sikker oppnådd samme resultat. ca 1 cm. Følte meg litt presset til å bestille 2 timer etter ferien, men sendte mail nå og avbestilte dem. Vi heller ta en permanent og hårfarge av og til enn å bruke 10.000,- på dette.

 

Burde vist bedre for jeg har prøvd en gang for mange år siden og da gikk jeg opp 1cm :D/>/> Men av og til blir jeg litt desperat.

 

Får holde meg til sundt kosthold, lite sukker og bare sunt fett. GR gull med grovkarbo/karboredusert kosthold. Legger meg på ca 1400kcal. Om jeg bare klarte å holde meg unna sjokolade og kaker. :(/>/>

 

Stikker innom i morgen. Reiser til syden på søndag og blir borte en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, toam, kjenner meg igjen i det at man av og til blir litt desperat... Det var vel også grunnen til at jeg forsøkte Bailine den gangen. Men det finnes vel ingen snarvei til en strammere kropp og en sunnere levemåte, så vi får bare fortsette på det vi har begynt her. Godt begynt er halvt fullført, heter det visst. ;) Jeg har også GR-gull nu, skal ha 1600 kal, og fører opp alt jeg spiser. Også det jeg ikke burde spist. Skremmende å se hvor mange kalorier det er i det som ikke er så bra å spise for mye av.

 

10.000 !!!??? Du verden, de vet å ta seg betalt, de som driver slike klinikker! :angry: Enig med deg i å bruke dem på f.eks en frisørtime i ny og ne! Det hjelper på selvfølelsen å føle seg vel på håret, også.

 

Ønsker deg god tur til sol og varme! Kos deg, men rør deg litt likevel, og ha en liten tanke på mat- og drikkeinntaket. :) Og gjør som spanjolene, bland vann i rødvinen (ikke Rioja'en, da, men husets). Det hjelper litt på kaloriinntaket det også... ;)

 

Forresten, "syden" er stort, hvor skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fra et solfylt østlandet. kr 10,000,- var for 20 timer. Jeg tok 5 først og tenkte at dette er litt for mye unødvendig luksus. Latmannstrening. Tok en skikkelig trening på senteret i dag.

 

Utrolig hvor lite det skal til før en ødelegger en ellers god matuke. Nå har jeg lastet med menyforslaget hver dag. Korriger litt for pålegg og type middag, spist det jeg skal av frukt,grønt, vann og nøtter/mandler og fått ca 9 i scoore. Så kommer helgen og alt sklir ut, Pizza til lunch, en bolle til kaffen hos mamma. Så får jeg ikke scoore i det hele tatt. :angry:/> Godt det ikke er lørdag hver dag.

 

Vi reiser til Mallorca i morgen tidlig. har aldri vært der. Nå sitter mannen og ser på google hvordan det er i nabolaget der vi skal bo, det er på østkysten for de som er kjent der.

Får stryke og pakke litt. Ikke mye en trenger for 1 uke, men det kan bli dårlig vær noen dager og da må vi ha med litt spill og bøker.

 

God helg, Melder meg om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 300 gram - ikke mye, men et lite steg i riktig retning. Og fortsatt sitter det igjen et kilo siden ferienwink.gif. Men med litt minus i gram hver uke blir det kilo til sluttsmile.gif Føler meg ikke i form så det er blitt dårlig med trim. Alt er et slit og overskuddet er totalt fraværende. Har tatt noen blodprøver men ikke fått svar ennå. Ellers går det ganske bra når det gjelder kosthold med litt utskeielse i helga.

Håper du har en fin ferie på Mallorca Toam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen folkens :-)

 

Vekta ligger fortsatt rundt 88 kilo :angry: Er sooo møkkalei å drive å slanke på dei samme kiloene heile tida. Det går veldig bra med meg i ukedagene, men når helga kjem, blir det sjokolade, potetgull osv. Motivasjonen er nesten på bunn og fjellturane mine er nesten borte pga et dårlig kne :(

 

Uff, dette ble litt mykje syting for meg som bruker å være mest positiv og glad ;) Dei fleste har vel tenkt tanken: Mandag skal eg begynne for fullt <_< men no skal eg begynne med full registrering igjen I DAG!! Basta bom!!! Og so blir ivertfall svømminga tatt oppigjen to dager i uka no :-)

 

Ha ei fin helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite forsiktig hei fra meg som har lurt meg unna så leeeeenge!

 

Jeg kommer nå tilbake med halen mellom beina. Litt opp fra i vår, men nå skal det snu.

 

Jeg ble så imponert da jeg så dere var her,, flotte flinke bestemødre.. :rolleyes:

 

Jeg starter NÅ og hermed erklærer jeg meg selv for åpnet for et sunnere og gladere menneske..

DE bollene som ble fortært for 1 time siden, blir glemt og nå planlegges middag. Stekt kolje med løk og grønnsaker..

 

Har dere fast veiedag? Nå er det tirsdag i morgen og da blir det veiing,

og så justerer jeg det til det dere gjør...

 

Glemmer fortidens skrekk og gru, ser fram mot det jeg kan gjøre og så er det å melde meg inn i gullklubben og registrere maten..

 

Jeg har ryddet i klesskapet forrige uke, lei av å vente på at jeg skulle komme inn i klær som lå på vent..Nå er det meste xxl-

 

Jeg venter med å sette mål til i morgen..

Ha en fin dag og kveld..Håper jeg slipper inn i varmen igjen??? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrivelig å se dere tilbake igjen Radiogaga og Mia - nå håper jeg det blir litt mere aktivitet på tråden igjen smile.gif Selv om jeg har "holdt det gående" på tråden betyr det ikke dermed at jeg ikke sliter med å bli kvitt kiloene jeg gjerne vil bli kvittwink.gif Her har det gått litt opp og ned men har tatt nytt tak nå i høst og satser på å bli kvitt noen av de overflødige kiloene frem mot jul. Har fortsatt enda et kilo å bli kvitt etter ferien og det er jo ikke akkurat kjekt å slite for å bli kvitt de samme kiloene om og om igjenangry.gif Men som sagt gjør jeg et nytt forsøk og selv om kiloene ikke akkurat raser av blir det jo heldigvis kilo etterhvert som jeg legger sammen tapte gram tongue.gif Vi har ikke en fast veiedag på denne tråden, og jeg har fortsatt veiedag torsdag. Gikk en lang gåtur i flott høstvær i ettermiddag og i morgen har jeg planlagt treningsstudio etter jobb. Så med et sunt kosthold og en del trening håper jeg vektpilen peker i riktig retning. Ha en fin uke biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Veiing er unnagjort og jeg registrerer 98,8.

Det er slett ikke moro, men jeg har mye å ta tak i..

frokost startet greit og nå gjelder det å ha fokus.

Har besøk av barnebarn på overnatting og de ønsker seg tur på Kinarestaurant idag.

Prøver å finne noe som er minst kalorier i--noen som vet hva det kan være..?

 

ha en fin dag.. Snart tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at så mange kommer tilbake, da er vi 5 stykker for tiden.

 

Jeg kom tilbake fra en uke på Mallorca på lørdag og snik-veide meg. Det var opp selvfølgelig et par kg. Skal veie meg på onsdag og rapporter dag.

 

Det gikk så bra med knekkebrødkuren før ferien, men så måtte jeg fikse en tann som var brekt og fikk beskjed om å ikke spise harde ting, knekkebrød osv. Så da ble jeg litt betenkt og gikk over på brød. Det har ikke fungerte så bra. Nå kjøpte jeg tynne Ryvita holegrain. De er ikke så harde å tygge og gjør et nytt forsøk med knekkebrødkuren. Målet er å gå ned til under 70, det gir en BMI på ca 23. Veide ca 86 før ferien. og har en BMI på nesten 29. Det meste ligger rundt magen,så jeg bør være mere forsiktig med karbohydrater, men jeg er å lei salat til lunch.

 

Det er to hovedproblemer:

1. Å spise nok

2. Å droppe sukkervarer.

 

Holder meg til GR gull og reistrere alt/nesten alt. Legge inn forslaget som kommer opp og justere det.

 

Melder meg etter veieing i morgen. Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første dag over, og selv om jeg ikke fikk spist som jeg ønsket, greide jeg å stoppe i tide på f.eks vestlandslefse med sukker. Hadde det vært forrige uke så hadde fatet vært tomt..

Så alt i alt, fornøyd midt på treet.. :)

 

Nå er det klar for vevstua, er jeg er heldigvis myk og ledig og derfor kan jeg krype inni veven. Det er jo mosjon det også..

Koteletter til middag, hadde fruktsalat igår med Milda vaniljevisp-kjøpt i Sverige. Den er mager og smaker helt herlig. Pisker den så blir den som krem i konsistensen..Barnebarn på overnatting likte også denne. :rolleyes: Fin dag ønskes dere...

 

Målsetting : minus 5 kg til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det opp nesten 2 kg i løpet av 2 uker. :(/>/>

 

Kjente jo det på buksene mine og magen buler ut. Noen har vært ute og reist og kjøpt store poser med M som de setter fram på jobben på et lite bord rett utenfor mitt kontor. Det er jo å terrorisere meg. og kostscoren min blir helt ødelagt.I dag har jeg fri så da er det bare den ene ruten med 70% sjokolade til kaffen etter middag. Ser at de gir 30 kcal så da bruker jeg nesten opp kosemerkene mine.

 

Det har vært dårlig være her i natt og jeg skulle vært på hytta og ryddet ute. Samboeren har fri så han gikk på trening, Vi får se om det lysner så mye at vi kan ta en tur senere i dag. Bare 1 times kjøring.

 

Mitt mål er ned 6 kg før nyttår. Totalt skal jeg jo ned 17 i tillegg til de 3 jeg har tatt. Men jeg får ta det over tid. Hadde vært fint å gå ned 2 størrelser, ca 10 kg før konfirmasjon i mai, Så kan jeg gå i bunad.

 

Med dagboken, dere og GR gull så skal det nok gå. :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Toam - dette var kjente opplevelser! Jeg har aldri klart en ferie uten oppgang på vekta, og da er det jo så kjedelig at en må jobbe hardt for å bli kvitt feriekiloene før en kan ta fatt på restenangry.gif Men så er det jo slik at en gjerne vil unne seg litt ekstra i ferien, og da blir jo dette resultatet for oss som ikke kan gå forbi godsakene uten at vi legger på oss laugh.gif Vi får bare erkjenne at slik er det og så får vi satse skikkelig når ferien er over. Hadde en bare kommet "i mål" slik at kun feriekiloene skulle vekkwink.gif

Her viste vekta akkuret det samme som forrige torsdag, og det vil si at det fortsatt er et feriekilo igjen! Mener selv jeg har vært flink med mat og trim så jeg hadde egentlig forventet nedgang. Men det er vel bare å stå på, og så håper jeg på bedre resultat neste uke. Kan kanskje holde hardt for denne helga blir det noen utfordringer, blant annet er jeg buden på ost/kjeks i morgen . Får prøve å kompensere med litt ekstra trim!Ha en fin kveld, og etter hvert en hyggelig helg biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag og 1.uke unnagjort..

Det ble ned 0,9kg og jeg må vel være fornøyd med det.

 

Mitt fokus må være å drikke nok vann og få litt mer trim..

Jeg elsker håndarbeid og det er veldig lett å sette seg ned i godstolen og strikke og hekle i vei..

 

Jeg har en jobb å gjøre, lett å glemme i en hektisk hverdag og lett å "glemme" å gå ned og sykle på trimsykkelen..

Må lage meg en rutine, sånn som tidligere. f.eks. til nyhetene..

 

Har merket en liten dreining i hodet og det sitter litt fornuft der.. Greier å ta meg inn og ikke "gi blaffen" som det har vært nå i år..Ser at det er bare et par kilo opp fra i vinter som var, så egentlig er det ikke matinntaket som er det verste, men å bli værende i komfortsonen med håndarbeid..

Og så er det alt det gode smågodtet og snop vi kjøper på grensen og i taxfree som jeg skal ha på lur til det kommer noen..Noen som kjenner seg igjen??

 

Jeg vet jeg kan:

sykle på trimsykkelen mens jeg leser , ser film eller strikker og ser tv.

bruke rokkeringen.

trene på fitnessballen.

 

Vi er jo ganske like alle sammen. Det er mye vi vet og kan og vi kan få det til..

 

Jeg har stor familie og har alltid satt andre foran meg selv..Prøver å gjøre noe med det, har sagt Nei fler ganger i år.. Sette grense for hvordan jeg kan få finne meg selv og ha tid til meg selv..

 

Mitt mål må bli minus 1kg til neste tirsdag.

Jeg forsøker mål uke for uke. Tror jeg kan bli mer motivert av det..

 

Dette går braaaa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over og jeg har gått ned litt av ferie tillegget mitt. Har veiedag på onsdag.

 

Denne helgen har jeg klart å forstue foten, aner ikke hvordan, men den er vond å gå på, Må gå på helen. Da blir det dårlig med trim, men skal prøve meg på vanngym i morgen. Det er ikke så belastende for leddene. Men jeg var veldig støl sist gang jeg var der så det er tydelig at det virker.

 

Kosten går greit for tiden, med litt sprekk på kjeks til kaffen. Det holder bra til helgen. Vurdere å gå av med pensjon, men hvordan skal det gå da når en er hjemme hele tiden og ikke har de faste rutinene på jobb. - Den tid og den sorg. Da må jeg nok ta fram all viljestryken min.

 

Melder mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du har forstuet foten, Toam. Det er skikkelig ergerlig for du blir så hemmet i hverdagen..

Ja det er også en av livets sider, man aner ikke hva dagen bringer. Kaller det utfordringer, jeg..

Men får håpe det går greit.

Jeg har syklet til byen idag 5,5km hver vei. 50 min tilsammen..Det har nok blitt minst 1 trimpoeng iallfall.. Jeg har kjøpt el-sykkel og det ble en ny hverdag for meg. Hadde ikke syklet på 8,5 år og det gikk litt vinglete i begynnelsen. Nå sykler jeg med drahjelp opp bakker og stigninger og slår av på slettene og der det er greit. Har blitt noen turer til byen og jeg håper vi får milde dager fram mot jul..

 

Godt fornøyd med dagen. Ønsker dere en god natt :rolleyes:

Håper på gode resultater fra dere alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny sykkel. Snakket med noen venner som hadde kjøpt slik også, syklet oppover der de aldri hadde prøvd seg uten.

 

Måtte til legen i dag, Vred litt på benet og da kunne jeg ikke gå på det igjen. Hun trodde det var et leddbånd som var delvis røket, Skulle holde benet i ro mest mulig, holde i 90 grader og bruke sko med stiv såle i tillegg til støttebandasje for ankelen. Og en krykke om jeg følte behov for det. Evt kunne det være slitasjegikt. Sånn er det når en blir eldre har jeg forstått. Fikk noen betennelsesdempende og smerktestillende tabeletter som jeg kan hente på apoteket.

 

Vekten var ned 600 gram. Det får jeg være fornøyd med. Trenger ikke å gå ned mer om jeg ikke går de opp igjen neste uke :D/>/> .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin vektnedgang Mia og Toamsmile.gif Her viste vekta minus 400 gram i dag, og med stillstans forrige uke går det smått fremover. Men jeg er egentlig fornøyd med at det ble noe ned for sist helg bød på en del utskeielserwink.gif Bortsett fra det har jeg holdt en stø kurs i matveien, og er også kommer godt i gang med trening igjen. Sliter fortsatt med at jeg føler meg sliten og har en urolig følelse i kroppen. Har tatt en masse blodprøver som ikke viste noe galt bortsett fra at kolestrolverdiene var så pass høye at jeg må begynne med medisin. Vet ikke om det er årsaken til at jeg ikke føler meg i form da, men jeg får se om det blir noen forandring etter en peiode med medisin. Overvekten er vel heller ikke det gunstigste når det gjelder kolestrolet. Føler ikke at jeg kan justere spesielt mye på kostholdet da jeg spiser magert og er måteholden med fettet. I tillegg forsøker jeg å trene på treningsstudioet 3 ganger pr. uke. Det har jeg gjort i lengre tid bortsett fra nå i sommer da det ikke fristet å trene innendørs på grunn av varmen. I tillegg til treningsstudio går jeg en rask gåtur på 1,5 timer hver søndag. Så det eneste jeg ser jeg kan endre for å få ned kolestrolverdiene er å gå ned i vekt. Og det er jo lettere sagt enn gjort laugh.gif

Ha en fin fredag biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen alle sammen :unsure: Her er motivasjonen på bunn for tiden, forrige uke syntes jeg gikk veldig fint, med registrering av mat og 25 trimpoeng pga 2 supre fjellturer og svømming. Men hva skjer??? Joda, opp i vekt!!! Forstår rett og slett ikke hva som blir feil. Ivertfall er det skikkelig demotiverende.

Men men, prøver ivertfall å fortsette og sjå ka som skjer. Denne uken har eg jobba hver dag, so det har ikke blitt noen fjellturer, men svømming har det blitt. Skal bli spennende å se på søndag, da har jeg veiedag <_<

Ha en fin dag alle sammen, so "snakkes" vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hilsen fra et regnfylt østland.

 

Vekten rikker seg ikke, og livvidden hadde gått opp 2 cm. :angry:/>/>/>

 

Og hva gjør jeg: Tar en liten kjeks til morgen kaffen. Hver dag. :(/>/>/> Nå er det bare en igjen i posen, og så håper jeg at mannen ikke kjøper flere poser. For viljestyrken er fraværende. Bakte knekkebrød forrige dagen, så det hadde vært et bedre alternativ enn søt kjeks.

 

Nå er benet mye bedre, så jeg får komme igang med treningsstudio igjen. Det er jo bare regnvær og da er det ikke fristende å gå tur ute.

 

I kveld er det syklubb, så får vi se hvilke fristelser som dukker opp der. I helgen skal vi ta en tur med danskebåten, og med middagsbuffe så kan det bli en utfordring.

Jeg trenger nok et spark i baken, liker meg bedre i stolen med strikketøyet enn å gå gatelangs i regnværet en mørk høstkveld.

 

Dette ble mye negativt, men det er slik slankeprosjektet mitt føles for tiden.

 

Hvordan står det til med dere andrè?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det heller ikke særlig med vektnedgang Toam. Tvert imot ble det 300 gram opp denne uka. Var egentlig uventet for jeg mener jeg har gjort alt riktig denne uka. Så jeg håper det er kroppen som holder tilbake litt vann. Eller vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt. Spiser jeg litt for lite kanskje? Blir skikkelig lei når det går uke etter uke uten at det blir særlig resultat. Men jeg får vel forsøke å motivere meg til å fortsette kampenwink.gif

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Noen dager siden sist jeg var på tråden. Jeg hadde bare 0,3 kg ned siden sist uke, men det var da ned. Minus 1,1kg. Det går rette veien. Det tar tid ser jeg. Og selv om jeg tror det bare skal ramle av, så har jeg vært på 90 tallet i mange år-så jeg skjønner jo at det må en annen innsats til.

 

Det er også vanskelig for meg å finne tid til meg selv. Alltid noe jeg skal gjøre, men når man aldri har tatt hensyn til seg selv, så er det vanskelig å lære.

 

Det har gått fint med maten -stort sett. Og jeg har klart å stoppe med en liten bit sjokolade og gitt resten til mannen. Håpte selvfølgelig at han skulle takke nei- selv om det ikke var den beste han likte. Men ble glad etter en stund.

Har ikke bakt eller kjøpt noen kaker, og har klart de fleste dagene fint.

Så er det det med trim , da. Det er så vanskelig, eller rettere sagt -å kunne komme på at jeg kan se tv nede med å sykle på trimsykkelen-det er det som ikke funker.

 

Må ha det som mål --Å KOMME IGANG. :rolleyes:/>/>

 

Dagen har gått med til håndballturnering med barnebarn. Foreldrene er bortreist og det var 1 times kjøring hver vei.. Selvfølgelig endte alle opp på MC Donalds og det var utrolig å se hvor mange foreldre og barn som var der og spiste..Det ble en hamburger og litt pommes frites. Og så har jeg "glemt " at jeg spiste gulrotkake på turneringen--ja ja- spist er spist..

 

Barnevakten ender kl.22 søndag kveld. Håper på godvær så kan vi gå tur søndag.Lettere å lure bestefar med når det er opphold.

Ønsker dere en fin kveld og så må vi "skjerpe-" oss :)/>/>

Mandag er det ny uke..

Vi kan og vi starter nok en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...