Gå til innhold

Ny i Roede-klubben


Gjest Linnis78
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest OleBrum

Kjempeflott resultat, Twisted :) Alltid kjekt med god nedgang.

 

I går vart det trimming igjen her i gården. Heile familien på tur til ei hytte øverst i skitrekktraseen i heimbygda mi. Resten av familien køyrde ATV med ein del utstyr som skulle til hytta. Eg gjekk 35 min rett opp, med ein 6-kilos kvalp som ekstra vekt i sekk på magen. Turen ned igjen tok ca 30 minutt. Litt støl i dag, men det kjennest ganske bra ut :)

 

God ferie til dei som skal det :) Eg har 2 veker igjen og heldigvis melder dei bra ver den neste veka B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk takk OleBrum! :) Det høres ut som du fikk en skikkelig bra treningstur også! Det er utrolig hvor mye musklene får kjørt seg i bratt oppoverbakke!

 

Her øver jeg meg på å være flink også i situasjoner jeg ikke kan kontrollere 100%. I går møtte jeg ei venninne som trengte noen å snakke med litt ekstra nå for tida, og vi spiste mat fra Bagel&Juice. Ikke helt 100% i kostholdsvalg der, men jeg fant ut at det nok uansett var bedre enn hamburger og pommes frites på Fridays som lett kunne blitt alternativet. I dag skal jeg spise lunch sammen med ei annen venninne på Godt Brød. Der er det altfor mye gode ting!! :blink: Har i utgangspunktet tenkt å prøve å holde meg til å spise grovt rundstykke med pålegg og unngå den søte gjærbaksten (som er himmelsk), men er litt spent på hvor sterk jeg er. Den som lever får se!

 

Ha en riktig fin helg og feriefortsettelse jenter, i ettermiddag tar jeg også ferie! (selv om det bare er en uke) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Så flott at du tenker gode valg i staden for å la ver å kose deg :) Eg trur nok det er på områda der vi ikkje har 100% kontroll at vi må lære oss å sjå dei beste løysingane. Vi MÅ kunne kose oss av og til, men det kjem berre an på kor mykje og kor ofte vi gjer det. Eg trur kanskje det heile bunnar i kor flink vi er til å hente oss inn igjen etter kosen :) Det er ikkje den eine dagen vi kosar oss vi legg på oss, men alle dei andre vanlege dagane gjennom året der vi tek vi tek feil valg.

 

Kos deg med god samvittighet saman med venninnene og gjer heller gode valg i dagane etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett OleBrum, det er akkurat sånn vi må tenke for å klare oss i det lange løp. Har vi ikke lov til å kose oss noen ganger er det mye større sannsynlighet for at vi sprekker totalt til slutt. Når det er sagt, så klarte jeg å motstå bakverket i går, men koste meg med maten. Jeg var så stolt etterpå, og sjokoladebiten jeg unnet meg til fredagskrimmen smakte enda bedre da!! :D

 

Jeg fant et sånt motivasjonssitat på nett i går som sa noe sånt som at disiplin er å gjøre de rette valgene også når du har mest lyst til å gjøre det motsatte, jeg tror det hjalp! ;) Uten at jeg har planer om å bli fanatisk altså, jeg feirer bare de små seirene for tida! :lol:

 

Ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Supert jobba :) Å motstå fristelsar er ikkje alltid så lett...

 

Her vart resultatet i dag 91,7 og ned 0, 3. Ganske stabilt med andre ord, og heilt greitt i og med at eg ikkje har jobba særleg for å gå ned. Fornøgd med at vekta ikkje går opp :) Så får eg prøve hardare igjen når ferien er over.

 

I dag har eg i alle fall ikkje vore flink. Har vore på tur til ei av dei flottaste bygdene i Norge, Geiranger B) Har nytt den flotte naturen med fjord og fjell, endeleg sol og sommarvarme, middag på resturang, is på kaia, potetgull på veg heim og et glas rødvin på terrassen i kveldssola når eg kom heim. Skikkeleg utskeiing med andre ord, men sånn vart det og vi har hatt ein strålande dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er ikke alltid lett å motstå fristelser, i morra skal jeg på harrytur, det blir spennende å se hvordan det går...!

 

Bare innom kjapt for å rapportere vekt, 60,7 i dag og opp 0,3 fra forrige uke. Skuffet over det, har ikke vært over 1600kcal en eneste dag... Men minket i midje- og hoftemål (måler bare der) og det er jeg glad for. Klamrer meg til det enn så lenge og håper vekta kommer etter! Har ihvertfall lagt inn en skikkelig treningsøkt i dag!!

 

Håper dere andre har fine dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Her er det fortsatt feriestille, men jeg lister meg innom for å rapportere vekt i dag. Var litt pessimistisk etter forrige ukes oppgang, men denne gangen gikk vekta riktig vei, 60,1kg sa den, og ned 0,6 siden forrige uke. Kombinert med nok en cm mindre i midjen og rundt hofta er jeg storfornøyd!! :D

 

Jeg har til og med vært på morgentrening før jobb i dag, for jeg skal ut og spise med ei venninne kl 16.30. Så nå føler jeg meg litt ekstra flink! ;)

 

Håper alt står bra til med dere og at dere koser dere med ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!!

 

Da er jeg tilbake!!

Knallhardt å begynne igjen, med jobb, tidlig opp, sunn mat og trening og alt.... Men nå er jeg igang! Og så kjekt at dere holder koken!! Flinke jenter! :) Gleder meg til å ha dere her utover høsten!! STÅ PÅ! :D

 

Masse lykke til med veiing i morgen!! Kommer innom med rapportering ila av dagen (Tror ikke det er så mye å rope hurra for men.....) :S

 

Natta!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie Linnis! :)

Godt å høre at du er klar for innsats i høst, veien er jo lettere å gå med selskap for oss alle!! Jeg har riktignok mesteparten av ferien til gode, men er her i seks uker til, så jeg er klar for å jobbe på!

 

Her gikk det greit med veiing i dag, sannsynligvis får jeg mensen i dag, så har litt ekstra vann i kroppen. Det, sammen med litt mer popcorn enn planlagt på kino i går gjør at vekta sa 60,3kg, det vil si opp 0,2 siden forrige uke. Fornøyd med det kjenner jeg, særlig når midjemålet var uendret. Var så i ørska i dag tidlig at jeg glemte at jeg måler hoftene også, får prøve igjen i morgen ;)

 

Hvordan har det gått med dere andre? Ønsker dere en kjempefin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Ja det er veldig motiverende å ha dere her, det skal dere vite! :)

 

Ikke mye opp på deg til tross for mensen! Jeg pleier alltid å fyke opp den uka jeg får det..... Det betyr ja kanskje at du egentlig har gått ned?!? :D

 

Her hos meg ble det som forventet. Opp 0,9 på tre uker, og landa på 65,7. Jeg vil jo helst ligge på 62-63, og ikke over 65, så jeg må bare brette opp armene, og sette igang! Sydenferien lurer i det fjerne (uke 38), og målet er å være maks 63 kilo ved avreise! Kjenner at motivasjonen er på plass i dag, og jeg er godt i gang med treningen, men hvordan det ser ut neste uke, når jeg og mannen skal til Oslo på konsert er en helt annen ting..... Håper jeg klarer å holde fokus helt i mål denne gangen! :rolleyes:

 

Hva er det som er målet ditt igjen Twisted? På vekta altså... :) Du har nok skrevet det her før, men jeg husker det ikke desverre..... :huh:

 

OleBrum da, er du innom her med oss? :)

 

Fin onsdag til dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du har kommet deg på vekta og er i gang etter ferien Linnis! For meg er det gjerne sånn at hvis jeg vet jeg har sklidd ut, så slutter jeg å veie meg. Da er gjerne det første skrittet bare å komme opp på vekta igjen og innse realitetene ;) Og godt å høre du har motivasjonen på plass, det liker vi! :D

 

Jeg håper det betyr at jeg i realiteten har gått litt ned ja. Synes egentlig kroppen bare kan sette i gang nå, sånn at jeg slipper å gå og vente... Blir litt i ulage når jeg er på overtid sånn som nå... <_<

 

Målet mitt er i utgangspunktet 58kg. Jeg har et håp om å stabilisere meg der, når jeg først kommer ned dit. Jeg så 58-tallet for et par år siden, men det var en kort visitt, og så stabiliserte jeg meg på rundt 60. Så nå satser jeg også på å holde fokuset helt inn! Og så må jeg nok ta i litt ekstra etter ferien, skal jo tross alt være i USA i tre uker, og jeg har ikke planer om å leve GR-måten da akkurat :P Da er det bedre å jobbe litt hardere før og etter ;) Men det viktigste er egentlig ikke tallet på vekta for min del. Det viktigste er cm og hvordan jeg føler meg/trives med kroppen min. Så hvis jeg ender et sted mellom 57 (optimistisk) og 59 og jeg trives med det, så skal jeg si meg godt fornøyd! :)

 

Lykke til videre begge to! Håper OleBrum også finner veien innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Jeg vet veldig godt hva du mener med de siste par kiloene..... Det er de som gjennstår her og! Det vil si, i følge BMI så burde jeg vel heller vært der du skal være, men da blir jeg for "tynn" i mine øyne.... Har alltid hatt former, så det vli jeg gjerne holde på. Men strammere/fastere kan jeg alltid bli ;)

 

Vi skal på Roger Waters konsert -The Wall! Gleder meg masse, har hørt at showet er helt fantastisk!! :)

 

Fortell om USA turen, hvor i USA og når? :) Så spennende!!! Har så smått begynt å tenke på familietur til USA om noen år, når minsten blir litt større. (Han er 5 nå) Skulle gjerne vært i Florida/ California, men det er så himla langt!! :blink: Så vi ender vel opp med New York og Washington..... Kanskje.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at det er de der siste par kiloene som alltid blir værende igjen... :blink: Jaja, før eller senere får vi nok has på dem også! ;)

 

Det er stas å glede seg til konsert! Jeg har ikke noe forhold til Roger Waters selv, men har hørt at flere på jobb skal ta turen :)

 

Vi (jeg, min kjære og svigerforeldrene mine) reiser til Nashville 17 september og skal være der i seks dager før vi kjører til Memphis (skal ta med svigermor til Graceland!). I Memphis er vi fem dager før vi avslutter det hele med å kjøre til Dallas og være der i hele NI dager!! :lol: Så det blir roadtrip i sørstatende på oss, jeg gleder meg helt tussete!! :lol: :lol: :lol: Vi skal få med oss masse musikk, besøk på Southfork (ranchen fra Dallas-tv-serien), amerikansk fotball med Dallas Cowboys, god mat, og Texas State Fair, i tillegg til litt historie med John F Kennedy og Martin Luther King og masse annet vi ikke vet om ennå. Tror det blir en knallbra tur!! Nå begynner det jo faktisk å nærme seg litt også, så reisefeberen har meldt seg for fullt! Det høres bra ut å planlegge familietur på sikt også, viktig å ha noe å glede seg til! En kollega av meg har vært i Florida i sommer med sin snart-seksåring, og det hadde gått helt fint sånn i forhold til reisetid. Østkysten er jo ikke så aller verst selv om det er såpass langt sør som Florida, så det kan jo hende du får det ønsket oppfylt! Vestkysten og California blir jo med en gang betraktelig lenger å reise.

 

Og så må jeg bare skryte litt av meg selv. I går gikk alt mot meg sånn planmessig og jeg var sliten og plaget av menssmerter. Tross alt klarte jeg å holde meg unna snopeskapet! Jeg laget hjemmelaget granola og spiste litt mer enn jeg hadde tenkt av den, i tillegg til en håndfull rosiner, men det er jo tross alt bedre enn all sjokoladen jeg kunne funnet på å proppe i meg! :D Det er lenge siden sist jeg klarte å motstå trøstespise-trangen, så det er jeg superfornøyd med! Og i dag er det fredag, og en planlagt sjokoladeutskeielse venter på meg!

 

God helg til dere andre, håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ny onsdag, og ny veiing... i dag kom endelig 5-tallet først, hurra! :lol: 59,7 kg i dag, og en halv cm nedgang i midjemål siden forrige onsdag. Forrige uke var litt tung, så nå er jeg superfornøyd med å ha vært sterk i viljen! Håper det har gått bra for dere andre også!

 

Og så må jeg dele min lille irritasjon. I går kveld la jeg flid i å skjære opp ananas og piel-de-sapo melon og putte i fruktboks sammen med litt blåbær. Skulle virkelig kose meg på jobb i dag. Men boksen står fortsatt hjemme, buhuu! Nå får jeg ta den som mellommåltid etter trening istedenfor, men det er ikke helt det samme. :rolleyes:

 

Ha en fin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

 

Litt treg innpå her enda, ser ferien henger litt i.... ;)

 

Så flink du er som sotd over!! Og granola så kjempe godt ut, det skal prøves!! Hvordan regner du det sånn kalorimessig??

 

Kjempe spennende med USA tur, dere skal jo oppleve MASSE!! :) Gleder meg til å høre fra deg når du er tilbake! :)

 

I dag var det veiing igjen.... Ned 600g er helt ok, selv om jeg hadde håpet på mer denne uken, siden jeg har registrert maten og alt.... Men men, det er bare å holde fokus! Hvoran har det gått med dere?

 

Håper det går bra med OleBrum også, og at du ser innom oss snart :)

 

Ha en god onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600 er veldig bra, mer enn meg ;) Skjønner du hadde håpet på mer, jeg er også utålmodig, og synes lett jeg bør få en kilo om gangen. Men med tålmodighet kommer vi nok dit vi vil til slutt! :)

 

Som jeg skrev i forrige innlegg, så er jeg superfornøyd med ned 0,5 og tallet 59,7 på vekta i dag. Det er leeeeenge siden sist jeg så 5-tallet først på en helt vanlig hverdag! Håper det er et tegn på at det kommer til å fortsette sånn framover også!

 

Jeg tok faktisk jobben med å legge sammen alt innholdet i granolaen og regne ut kcal per gram, så hvis du lager, så er det 530 kcal per 100gram. Ikke noen lavkalorigreie med andre ord, men det er jo så mye nøtter og frø, så jeg tar det som sunt fett og hjertevennlig. Og så unner jeg meg rundt 15-20gram de dagene jeg har trent, litt ekstra belønning. Det er farlig godt, så jeg burde nesten låst inn boksen mellom de "lovlige" serveringene... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Du skrev nok rett før meg, for jeg så ikke det første innlegget ditt før nå... :)

 

Kjempe bra jobba Twisted!!! For et deilig tall å se!! :) Tipper du klarer godt å holde deg der!

 

Uff, det var mye kcal i den granolaen..... Kanskje jeg må vente litt med den..... ;)

 

Konsert i går, og spiste en deilig asiatisk middag med reker og kokosmelk... Aner jo ikke om det var sunt og kalorifattig, men godt var det hvertfall! :) Og så ble det en frappe light med sjokolade på strbucks... :rolleyes: Vi har ikke sånt her jeg bor, så da måtte jeg bare.... ;)

 

Ønsker dere en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også jeg klarer å holde meg der! Og at du og OleBrum følger med meg nedover! Stadig like spent på kommende veiing, og håper jeg fortsetter i den gode stimen!

 

Jeg er enig med deg i at det er mye kcal i granolaen. Jeg unner meg max 20 gram noen få utvalgte dager, hvis kaloriregnskapet tillater det sånn ellers. Men den er farlig god, så jeg vet det er muligheter for å gå på en smell der.... :blink:

 

Det hørtes ut som dere koste dere på konsert Linnis! Det er lov å kose seg innimellom, og som regel er jo ikke den asiatiske maten så verst når det gjelder sunnhet, så det tror jeg gikk helt fint! Jeg skal møte ei venninne på fredag, spent på hvor vi skal gå da, og hva det blir å spise. Får ta utfordringene når de kommer! Og legge inn en treningsøkt først ;)

 

I dag er jeg tung og treg i både hode og kropp. Det er nok mandag med stor M! Og så fikk jeg litt utfordringer i lunchen, pleier å spise salat med egg og kjøttpålegg, men i dag var det bare salami som kjøttvalg. Så da ble det litt mindre enn vanlig. Så tok jeg et ryvita knekkebrød jeg ikke har prøvd før, det var farlig godt, og med rette, honning på ja... ;) Men en gang i blant må det være lov.

 

Jaja, nå resten av jobbedag, før trening og frisørtime. Gleder meg veldig til sofaen venter i kveld!!

 

Ha en fin dag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! :)

 

I dag startet onsdagen med et smil (når jeg først hadde klart å karre meg ut av senga that is.. ;) ) for vekta viste nedgang med nye 0,5 kg og står nå på 59,2! :lol: :lol: :lol: I tillegg har midjen min krympet med en halv cm til, så jeg er strålende glad og fornøyd her en onsdag morgen!

 

Håper veiinga har gått bra for deg også Linnis, og at OleBrum kikker innom oss snart.

 

Ha en fin dag! :DB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

 

Så utrolig flink du er Twisted!! Stolt av deg altså!!!

 

Jeg har hatt en helg med alfor mye mat, og kos..... Bra med trening , men ikke nok til å veie opp for maten. Så jeg var sikker på at det ville gå feil vei på vekta. MEN heldigvis!! 64,9 og 200g ned! Det er ikke mye, men jeg var så redd for at det var opp, så det var godt uansett!

 

Synes det er så utfordrende for tiden, med mye sosialt og ting som skal skje..... :unsure: Nå til helga for eksempel skal vi til Ålesund, eldstejenta skal på Hessa cup. Da blir det mat ute, hotellovernatting, og liten tid til trening.... :huh: HÅPER bare jeg klarer å være sterk og ta sunne valg..... Og i morgen er det blåtur med jobben.... Utfordringene står i kø..... :mellow:

SÅ da er det bare å brette opp armene og ta tak :)

 

Finfin onsdag til dere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Linnis!! :D Under 65 er jo en viktig mental grense det også, så det må ha vært deilig å se! :D Det viser jo at det går an å kose seg litt uten de store konsekvensene, så lenge vi ikke bare koser oss hele tiden... :P

 

Jeg er litt enig med deg i det med utfordringer, de lurer rundt alle hjørner... Jeg skal ut og spise på fredag, og satser på de gode valgene, håper det går som planlagt. Og innimellom tenker jeg på om det er noen vits å være så flink nå når jeg kommer til å ha tre uker i "synd" i USA om en måned... Men så tenker jeg heller omvendt igjen og forteller meg selv at jo mer jeg klarer å ta av nå, jo lengre blir veien tilbake, og ikke minst, da har jeg bevist at hvis jeg klarer å holde det fokuset jeg har nå, så fungerer det faktisk! Jeg lar de tankene vinne over de som lurer på om det er noen vits jeg... ;)

 

Jeg heier på oss og de gode valgene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Uff, ja du snakker om gode valg Twisted! Helgen har vært full av alt annet enn gode valg.... gulerotkake på størrelse med en middag, big horn steakhouse lørdag kveld, med dessert selvsagt.... mc donalds i går, med mc flurry til dessert.... I som om ikke det var nok.... INGEN trening.... <_< Skuller tro jeg hadde lært, men neida....

 

Så nå plukker jeg meg selv opp igjen fra grøfta (prøver hvertfall.....), og håper på både sunn mat og mye trening denne uken!

 

Håper dere har hatt en flott helg, med sunnere valg! :P

Jeg rapporterer på vekt først på fredag på grunn av jobbreise fra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnis!

Sånne helger har vi alle innimellom, så jeg har tro på at du klarer å plukke deg opp igjen med stil! :) Her har helga vært ganske bra, jeg startet med å IKKE spise kyllingburger og rockslide brownie i kantina til lunch fredag, det gjorde skikkelig vondt i sjela, og jeg angret nesten resten av dagen. Kardiotrening og yoga på fredag, før middag med venninna mi, det gikk bra det også. Men jeg har fått unnet meg litt godt også altså, både sjokolade til film på lørdag og grillmat hjemme før kroneis med sjokolade på fotballkamp i går. Men har holdt meg godt i skinnet denne gangen. :D

 

Nå skal jeg snart spise litt havregrøt og etterhvert komme meg på trening. Har sovet dårlig denne natta også (som vanlig natt til mandag, det har blitt en skikkelig kjip trend dette) og gleder meg til jobb og trening er overstått denne dagen ;)

 

God jobbtur, og jeg heier på deg frem til veiedag på fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så var onsdagen her, og vekt og mål er gjennomført. Vekta viste 59,3 kg og +0,1 fra forrige uke. Midje- og hoftemål var uendret. Det kalles vel egentlig stillstand, og jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg føler om den saken. Jeg vet ihvertfall at -0,1 hadde vært mye bedre, selv om det er minimal forskjell. Det som er greia er at jeg i løpet av forrige uke virkelig har kjent på det at jeg ofrer mye for å komme til målet, det har vært litt tyngre å ta de riktige valgene, selv om jeg har gjort det til slutt. Det er grenser for hvor gøy det er å være sterk når alle rundt meg i lunchen spiser noe som frister og jeg sitter der med samme salatregime (med egg og kjøtt altså!) for åttende uka på rad... Så det hadde vært så deilig med en belønning i dag for å bevise at det faktisk nytter! Samtidig så merker jeg jo fortsatt at klærne er løsere og det er vanskelig å være ordentlig misfornøyd nå som jeg har 5-tallet først. Akk, noen ganger er det bare litt vanskelig! Jeg har sovet veldig dårlig helt siden natt til mandag, og vet jo at det også spiller inn. Nei, det er nok bare å ta seg selv i nakkeskinnet og fortsette med den gode instillingen. Resultatene kommer, det tar bare litt lengre tid...

 

(og så lurer jeg litt på hva forskjellen er, i og med jeg har hatt så fin nedgang fram til nå. Spiser jeg for mye? For lite? Jeg ligger ganske jevnt i kcal de foregående ukene også ser jeg..)

 

Lykke til med fredagens veiing Linnis, håper det går nedover! Og OleBrum, er du innom hadde det vært hyggelig å høre fra deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...