Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Ja, nå er det på tide å starte opp igjen med frisk pust. I dag er den perfekte dagen å starte :) Første dag på jobb etter både sykemelding og ferie, ny kollega, begynner med treningen igjen pluss andre nye ting i hverfdagen ;)

 

Ønsker de to "gamle" hjertlig velkommen! :D Ønsker også nye velkommen, men skal være litt sær, vi liker de som er stabile på skrivefronten ;) Håper jeg og mine venner, ja jeg kaller dere det :D kan klare å motivere ikke bare hverandre men også andre som kommer innom å kikker på tråden våres slik vi har fått tilbakemelding på tidligere, det gir jo ekstra motivasjon :)

 

Vekten i dag var 76,0. Sluttmål er etsted mellom 59 og 62. Planen kommer snart ;)

cm kommer i morgen, glemte det faktisk i dag..

 

 

Nytt friskt pust, dette skal bli deilig og ikke minst morro :D

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Skal klare det!!

back on track!! :D her er en stk "gammel" og veldig stabil skriver. ny tråd,nye muligheter!!

 

snart 10 kilo i minus for min egen del,skal veie meg når tanta "has left the building" :P

er klar for å ned noen til!!

 

går veldig bra i matveien for tiden,holder meg til skjema og mengder,så det er bare å pøse på med trimpåeng B)

 

ha en fin-fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Innom og ønsker deg og dere andre masse lykke til fremover , den gamle tråden deres var kjempe motiverende ! Titter innom av og til :D

 

 

TUSEN TAKK :D Og det er så hyggelig og motiverende å høre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Og talllet er: 520,0

 

Opp 0,3 i dag. Ble endel mat i går man holdt meg heeelt unna godis, også når jeg fikk filmbesøk som hadde med seg kinderegg til meg! Ble ingen trening i går, men i dag så skal jeg være i gang med det :D Fikk gått endel i går da, så var ikke bare inne hvertfall :)

 

Får vel starte med oppsummering her inne på hva jeg spiser. Kjøkkenvekta har gått dadundass så blir ikke å veie men bare si hva jeg har stappa i kroppen :P og hva jeg har trent da.

 

Det er slitsomt men deilig å komme tilbake til hverdagen. Kroppen kjennes OK ut med unntak av skallebanken da..

 

Ha en fin tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tall er det mia? 520,0?

 

Her har det gått skikkelig skeis i helgen. Veide meg visst inn på 61,2!! Men det går vel av fort igjen, kanskje :rolleyes:

 

Jeg har en hektisk måned fremfor meg, så får se litt hvor aktiv jeg får til å være med skrivinga...

 

Ellers, flott med ny tråd! Nå fokuserer vi fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hva slags tall er det mia? 520,0?

 

Her har det gått skikkelig skeis i helgen. Veide meg visst inn på 61,2!! Men det går vel av fort igjen, kanskje :rolleyes:

 

Jeg har en hektisk måned fremfor meg, så får se litt hvor aktiv jeg får til å være med skrivinga...

 

Ellers, flott med ny tråd! Nå fokuserer vi fremover!

 

Det tallet er totalmål på cm ;)

 

Selv om du har det hektisk fremover nå så vet vi at du kommer innom å titter og er tilbake med flittigere skriving når du har litt mer tid igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Litt mindre mat i dag, men fremdeles mye og ikke helt den rette.. Det går den rette veien da :) og det ble 2x2,5km rask gange på dagtid og 4km jogging i kveld. Det er hvertfall bedre enn ingen ting, som i går..

 

Biola til frokost

2grove brødskiver m salami til lunsj

Biola når jeg kom hjem, potetbåter (egenlagde) til middag

Noen chillinøtter

En god del vann og 2 glass fanlight fruktfest

 

Om jeg ikke har klart å gå ned minst 7kg til jul så melder jeg meg ut av greteroedeklubben, Klarer jeg 7kg skal jeg holde meg her til jeg har gått ned de kg jeg skal for så å flytte inn på hold vekten.

 

Skal på kurs i oslo så reiser hjemover 19-24 september, da skal det gå greit med maten of får trent på treningsstudio hvertfall 3 av de dagene

Skal på hyttetur (om kjærligheten går den veien jeg håper :wub: ) 12-14 okt og reiser da på tur til litauen for å operere øya mine uka etter. Da blir det større utfordring ang mat vet jeg.. Utenom dette har jeg ingen forutsette utfordringer annet enn det daglige og tante besøk som det alltid har vært. I november blir det jo julebord, men skal gjøre som i gjord, lage meg grønnsaksmiddag før jeg drar slik at jeg ikke orker å spise så mye ;)

 

Planen er som følger:

uke 36 - start

uke 37 - 75,5

uke 38 - 74,7

uke 39 - 74,4 (vært på kurs)

uke 40 - 73,6

uke 41 - 72,8

uke 42 - 72,3 (vært på hyttetur)

uke 43 - 72,3 (vært i Litauen og opertert øya, så alt ennet enn opp er bra)

uke 44 - 71,8 (ikke lov å trene)

uke 45 - 71,3 (fortsatt ikke lov å trene)

uke 46 - 70,5

uke 47 - 69,9

uke 48 - 69,2

uke 49 - 68,8

uke 50 - 68,3

uke 51 - 68,0

uke 52- 68,0

uke 2 - 68,5

 

Dette er en plan som absolutt ikke er uoverkommelig, samtidig som den krever at jeg holder meg på matta absolutt hele veien. Jeg kan ikke skeie ut, men har tatt høyde for ting som jeg vet skjer. Ingen flere unnskyldninger. Stortsett ned 0,8 i uka, med unntak av der jeg vet det blir veldig vanskelig å gå ned i det hele tatt. Det blir også veldig vanskelig når jeg skal under 70, så derfor tar jeg det litt saktere derfra, det betyr ikke at jeg må jobbe mindre for det. Faktisk så må jeg jobbe enda mer for å nå de ukene som jeg har satt mndre enn 0,8 nedgang, for det er vanskelige uker!

 

Htt en møkkadag i dag, skikkelig grinete, skikkelig altså..! :angry: men nå er det bedre og viljen og motet for vektnedgang er på plass hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om jeg ikke har klart å gå ned minst 7kg til jul så melder jeg meg ut av greteroedeklubben, Klarer jeg 7kg skal jeg holde meg her til jeg har gått ned de kg jeg skal for så å flytte inn på hold vekten.

 

 

:blink::o:unsure::blink::(

 

Ja, da får vi sørge for at du greier det da!! Kan jo ikke miste deg her inne!!

 

Realistisk og overkommelig plan! Jeg skal sette meg opp en plan jeg også etter hvert...

 

Nå begynner jeg å få kontroll på matinntaket igjen. Så nå håper jeg at jeg skal snu utviklingen.

 

Hvilke steder måler du cm på da mia? Jeg er så elendig til å måle. Har ikke målt noe siden jeg startet. Bare tenkt på det, og det er jo tanken som teller eller :P

 

Det hadde vært moro å sett hvor mange cm jeg har mistet. Men nå er det jo for sent. Men kan jo se i forhold til da jeg begynte å slanke meg for første gang. Var nok noe det samme i fjor høst.

 

Ikke kommer i gang med trening ennå. Det skjer så mye for tiden, at jeg ikke har hatt mulighet til å prioritere noe trening. Men håper ting vil bli bedre om et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

:blink::o:unsure::blink::(

 

Ja, da får vi sørge for at du greier det da!! Kan jo ikke miste deg her inne!!

 

Det var den responsen jeg håpet på ;) Men er jo sik at om jeg ikke klarer det, så har jeg heller ingen ting her inne å gjøre. Du får holde meg i øra for klarer tydeligvis ikke å gjøre det alene.

 

Denna uka har ikke vært bra, bare skallebank og i natt mensensmerter til 1000 igen, tar nattlysolja og selv om jeg ligger med kramper så gir de seg hvertfall når jeg tar smertestillende (naproksen), så den olja hjelper jo :)

 

I dag var det ikke håp om å få trent, men i morgen, lørdag og søndag blir det trening og ingen godis, har klart meg "fint" uten godisen, men har blitt for mye mat, m tanke på at jeg ikke har fått trent også. Her må det bare skjerpes!

 

Jeg måler hals, overarm, bryst, midje (smaleste), mave(tykkeste), hofte/rompe, lår og har tidligere målt tykkeste på leggen, men foandrer seg så å si ingen ting der, har fotballegger, men de er meget muskuløse og går kanskje ned 1-1,5 cm om jeg går ned 10 kg.. så hender jeg måler de regner de ikke med.

 

Syns det er bra at jeg klarer å holde meg unna godisen o.l når jeg har filmbesøk som tar d m ;) skal se om jeg tar mot til megå snakker m han om d i dag, at jeg trenger litt støtte for å klare å gå ned, men vi er jo ikke sammen engang, og ikke så nære på å bli d heller egentlig, men tar tia til hjelp :rolleyes:

 

Håpr du kommer deg i gang med treningen snart, jeg har nådd årets høyeste vekt, så om mavekrampene er borte i morgen, ja da er det i gang med nazi treningen igjen, eneste som hjelper meg vet jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denna uka har ikke vært bra, bare skallebank og i natt mensensmerter til 1000 igen, tar nattlysolja og selv om jeg ligger med kramper så gir de seg hvertfall når jeg tar smertestillende (naproksen), så den olja hjelper jo :)

 

 

Får bare håpe det blir bedre og bedre :)

 

De kiloene som har sneket seg på nå kommer nok fort av igjen! De har ikke fått vært på så lenge, så forhåpentligvis vil de ikke sitte så godt fast :-) det samme skjedde med meg i fjor, og de 7 første kiloene nærmest raste av.

 

Lurt å fortelle Kjekkasen om det så du kan få litt støtte, eller i det minste forståelse :-)

 

Ser veldig frem til å begynne å trene igjen. Det skal bli herlig å få bruke kroppen skikkelig igjen!

 

Jeg er positiv, motivert og klar for en skikkelig innsats i høst. Dette greier vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Sovn av her jeg.. Også fikk jeg et lite besøk etter det :rolleyes:

Sliter litt med maten fremdeles, men ligger unna gosisen, holdt meg unna bløtkaka på jobb i dag også ;) Fikk en god økt i dg da. 25 min på mølla med litt intervaller og motbakke, så en god styrkeøkt på lår ov mave/rygg med høy puls :)

 

Skal skive mer i morgen, nå skal jeg bare komme meg i seng..

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja det var godt å komme i gang, men bar like før jeg bare tok en miniyoga hjemme og droppa å gå i hallen, tenkte på det når jeg lå på matta der oppe og var ferdig, hvor deilig det var å få brukt kroppen igjen :D

 

Jeg var på gråten her på fredag 77,2 kg, men det var tydeligvis litt mye maveinnhold i tillegg til oppblåst og mensen, for i dag var jeg på 75,8 og målet til mandag er 75,5 og det må jeg jo klare!?!

 

Har spist brunsj, 3 egg, 4 såbbe rare bacenskiver og 2ss potetsalat. Ja ikke ak det sunneste, men må spise av det jeg har, for har 3 kr på konoen og ikke særlig mer i kntanter..

 

Har en del på planen i dag så må komme i gang snart, 1 klesvask er satt på, så er det oppvask, støtvsuging, rydding og vasking av gulv før jeg må ta meg en joggetur! Får ei venninne på besøk kl 15, så da må alt vøre gjort! Ehm ja.. Så begynner å få litt dårlig tid :P

 

Høres senere!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

vanskelig å variere i matveien når kontoen er skrapa,mia! men godt å se du er in the mood igjen!!!

 

..for der er ikke jeg... :unsure: jeg er konstant energiløs,syke barn,altmulig-stress som påvirker psyken min og jeg er kvalm og helt på trynet :blink: har begynt med nattlysolje,pøser på med tre kapsler pr dag..de var tomme på Life,så det ble den dyre varianten på Sunkost. bare det hjelper så skal ikke jeg klage!! dama på butikken forsto godt at jeg har slitt med PMS en stund da jeg ikke har særlig fettholdig kost..kun fra gulost jeg får litt. syklusen er på bærtur også,er inne i dag 9 nå,men kun spor av tanta...men dag 9,DA!!!!!!! i det hele tatt; PÅ BÆRTUR HELE DAMA!!!!!

 

så...her har jeg sklidd ut litt siste dagana,ikke så helt for gæli,men nok til at jeg ikke har vært flink nok,i mine øyne..men når jeg sliter med kroppen min som jeg gjør,så strever jeg med å finne en gnist av motiavsjon...

 

det var dagens sutter,håpe det kommer andre innom som faktisk KAN motivere dere !!!

 

*trenger en spade i bakhode*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Spade i bakhode gir deg bare skallebank, men et spark i ræva skader ikke!

 

Skjønner deg veldig godt da, men det hjelper stort sett ikke å bare vente på at det skal bli bedre heller, desverre.

 

Jeg gikk på en smell i går, drakk fruktsaft av vinglass og ingen som mistenkte noe som helst! Så det gikk bra :D Men.. Så ble det baylies, og da ble det sjokolade også :unsure: var bare en ting å gjøre da, DANSE! Så det var det eneste jeg gjorde når vi kom oss ut, dansa og drakk 4 halvlitere med isvann :P redda meg litt inn. Kan ikke drikke noe nå før jeg har fått helt kontroll i godte veien, når jeg har det er det ingen problem for meg å drikke OG holde meg unna "det som hører med". Nå er det gjerne bare et par-tre galss med vin jeg tar da, også danser jeg mye når vi går ut :)

 

Har i dag vært ute å gått tur i skitværet, deilig! Ble en joggetur på4km i går også, men kan jogge mer enda kjenner jge, det liker ikke kneet..

 

Nå er det straks mat, en dusj så kommer gutta på filmbesøk, veldig glad for at bestekompisen min og "kjekkasen" min går så godt overens :D

 

Ny uke, ny motivasjon!! Jeg må ned 0,2 til i morgen btw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia, jeg liker det jeg leser!! Kjenner igjen den positiviteten og den gode motivasjonen som har vært borte en stund. Dette blir bra!!

 

Min siste uke har ikke vært god. Det har vært utskeielser hver dag omtrent. Glemte veiingen i morges, så jeg aner ikke hvordan det har gått... Men jeg gjetter opp!

 

Men nå er jeg ferdig med å tulle rundt. Fra i dag av er jeg helt og holdent 100 % dedikert til oppgaven!

 

trønder, jeg håper virkelig du får hjelp av nattlysoljen! Jeg kjenner meg litt igjen i beskrivelsen din. Det er fryktelig slitsomt når kroppen ikke fungerer som den skal.

 

Går du på noen form for prevensjon? Jeg måtte kutte ut alt sånt. Til og med de mildeste og snilleste preparatene påvirket meg negativt. Tror enkelte mennesker er veldig var for hormonforandringer, og jeg er definitivt en av dem.

 

Tror hun på helsekostbutikken er inne på noe. Fett er undervurdert. Mange tenker ikke på det til vanlig, for stort sett får man i seg evig nok. Men når man slanker seg kan det fort bli for lite av en eller flere essensielle fettsyrer.

 

Jeg er overbevist om at mange ikke greier å slanke seg fordi de får for lite av enkelte næringsstoffer. Kroppen protesterer på alle måter den kan, og man gir opp hele slankingen fordi det blir rett og slett for tøft.

 

Hva spiser du i løpet av en dag? Kan jo være det er gunstig for deg å endre litt på måltidene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

prevensjon,ja,nickii...jeg har ikke brukt noen verdens ting siden jeg fikk frøkna for 16mnd siden..her er det kuttet strenger hos gubben ;) men for å få orden på syklusen min,så jeg slipper å ha kort tid mellom,småblødninger og mens på over en uke,så startet jeg nettopp opp med p-pillen...for å få system i galskapen.. håper det pluss nattlysoljen gjør underverker!!! hadde jeg fått nok søvn også nå,så hadde det blitt ypperlig. frøkna har vært på u-tur hun også siden barnehagestart,og med over 40 i feber i helga sier det seg selv,er jeg redd... men det skal snu NÅÅÅ!!!! :P

 

gikk på vekta i morges for å se om "slappheten" min i motivasjon hadde gitt negativt utslag,men nei da B) den sa til meg at jeg har nå gått ned 10 kilo soden 30.mai!!! og DET kan jeg like!!!! stått stille siste to ukene,men skal få rikket den enda ned 5 har jeg tenkt.

 

supert å høre at du er i siget,mia! det er så godt å kjenne på denne gode flyten! den bør nytes!!! det går vel i bølgedaler også dette,så det er nok bare å holde ut til det snur seg i riktig retning :D

 

jeg hadde som delmål å komme meg inn i buksene jeg hadde liggende,og det har jeg gjort! så var målet at de skulle bli for store,og jammen er flere av dem lagt unna!!! hærlig oppi all "elendigheten" jeg føler :P om noen kilo til,så skal det handles nye,og de skal brukes leeeeeeeenge!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja den oppturen, eller nedturen her, kommer ann på hvordan en ser på det :D var sårt trengende! ned 0,9 fra forrige uke, faktisk 1,8 siden torsdagen, mne det er fordi tante var på besøk.

 

I dag har det gått i ett fra den ene jobben til den neste, så neste (trenermøte). Ingen trening men klarte å få lurt meg til en tur med den ene jbben ;) 6km i greit tempo, så bedre enn ingen ting :) Matmessig, VELDIG sulten i dag, men spist sunt selv om det har blitt litt.

Biola til frokost

3 knekkebrød med lett skinkeost på tube til lunsj

1 ganske stor kyllingfile, sopp, grønnsaker og litt potetsalat til middag, em halv proteinbar før møte

og nå 2 knekkebrød m greddarost og et glass biola til kvelds

 

Har drukket endel vann v siden av da.

 

Trenger deg med på laget Nickii om jeg skal klare målet mitt til jul! Og Trønder, du har vært kjempefkink!! :D Nå kommer utfordringen om å fortsette å være flink, klare de siste kiloene du vil ha bort, det er nå det egentlig blir vanskelig ;)

 

Nå er det straks senga:)

 

Også en liten info på si, første skikkelig kysset kom i går :wub: svever litt enda :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tror du har rett Nickii, for en gangs skyld så går de kjappe kiloene på omtrent like fort av, ann så lenge. Regner med at det stopper opp på mellom 72,5 og 70. Når jeg 70kg før målet, så blir det justeringer på planen, men bare med at det blir å gå ne mellom 0,1 og 0,3 i uka, for jeg vet hvordan det er når jeg når den vekta der..

 

I dag er det tannlegetime, og det om ikke så lenge :blink: halvannen time skal jeg være der! MEn håper at jeg da ikke lenger å bekymre meg så mye for evt dårlig ånde..!

 

Får kjekkasen på middag i kveld :D Vet ikke helt hva jeg skal lage, men jeg tror det blir lassagne, spiser det ikke så ofte, men lagde en på jobb forrige uke og den ble vannvittig god :D Håper på samme suksessen i kveld ;)

 

Ble en styrkeøkt i går, ikke veldig lang, men effektiv føler jeg :) Ikke sikker på hva jeg skal trene i dag..

 

Selv om jeg rapporterte vekt i går på "slankekrigen" så kan jeg ikke la være å rapportere en tirsdag, det ligger for dypt i kroppen :P vekt i dag, 74,6 :)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

GRATTIS TRØNDER!!!!! :D :D Stå på videre nbå så når du hovedmålet ditt også ;)

 

Jeg har kommet godt igang igjen nå, det ble litt blåbærkake på meg på jobb i dag, men bare et lite stykke og syns det er greit, mer som en pai egentlig ;) Fikk meg en treningsøkt også en 40min effetiv en. Det skal gå bra det her :) Nå er det snart i dusjen før jeg skal begynne med lassagne til kjekkasen og meg :rolleyes: Har noen lange og litt vanskelige dager på jobb, men kjenner at hverdagen egentlig er ganske OK nå, og jeg begynner å få litt energi igjen :D Øreverken er litt bedre i dag enn i går kveld, men da var jeg på gråten også..

 

Ang cm her i gården så venter jeg 1mnd m å måle igjen tenker jeg. Vet at det var endel veske i kroppen osv nå, og siden vekta rører fint på seg vil jeg ikke ødelegge motivasjonen m å se at det er fint lite på cm ;)

 

Hvordan har det gått med deg Nickii? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

dyktig,mia!!! og takk for god-ord!! :P

ukens andre zumba-time er gjennomført,så her er trimpoengene godt i gang! hærlig å kjenne at jeg "lever over" disse timene.

 

mye som disser på kroppen,lite som er strammet opp...håper kanskje zumbaen kan bidra litt? er ingen styrketreningsdame,så enten blir jeg som en bolledeig eller så er det håp :P håper på det siste!! noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hektisk om dagen, og har vært fri for nett hjemme i tillegg.

 

Veide meg inn på 61,0, så det er 0,2 ned. Helt ok. Jeg har ikke kommet meg skikkelig i gang ennå, så jeg er fornøyd så lenge jeg ikke raser oppover...

 

mia: Du er jo godt i gang. Snart tar du meg igjen ;) Så er det kjempeinspirerende å lese hvor aktiv du er. Jeg kjenner at jeg gleder meg virkelig til å begynne å trene for fullt igjen! Og så herlig med romantikk i lufta da! Har du forresten nevnt prosjekt slanking for kjekkasen?

 

trønder: du har vært dyktig! Flott resultat det der! Ang oppstramming, så vil jo all trening hjelpe på. Men kanskje du kan finne en alternativ form for styrketrening... Har du prøvd pilates f.eks? Det er meget effektivt og man får strammet opp og trent styrke uten å drive med vektløft og sånt. Det er også veldig gøy, selv om det kan føles litt vanskelig og knotete i starten. Man har stor utvikling i begynnelsen og jeg ble overrasket for hver gang hvor mye bedre jeg klarte en øvelse. Veldig motiverende trening som gir gode resultater. Jeg gikk en gang i uken på et 10 ukers kurs og ble veldig fornøyd. Dette er jo trening du kan gjøre hjemme også. Men anbefaler kurs først så du får inn de rette teknikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...