Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Men jeg syns 61,7 er veldig bra jeg, for det er jo veldig vanskelig år du har kommet til den terskelen du ligger på nå! Jeg skal prøve meg så godt det går med ny grønnsaksuke, men må spise noen knekkebrød, har kjøpt egg og har en biff (men den skal spares til uka er omme;) ) Nå er jeg igang med treningen igjen og da klarer jeg ikke å holde meg til bare frukt og grønt.

 

Får en allergisprøyte forhåpentligvis i morgen, men sikkert ikke før neste uke..

Nå må jeg komme meg i dusjen og i seng, er så ufattelig trøtt om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er ikke alene om å være trett. Det merkelige er jo at jeg er sykt trett på dagtid, så blir jeg liksom lys våken på kvelden... Her kom tanta i dag, og jeg kjenner at jeg har hatt en del pms-plager i forkant, og det har nok forsterket trettheten. Har jo tatt nattlysoljen, men byttet jo merke i sommer, så kanskje denne ikke er like bra, eller at jeg har tatt for lav dose... Får prøve å justere opp litt...

 

Ned 0,3 siden i går :-) Dag 1 gikk veldig greit. Men var så opptatt med andre ting at jeg fikk ikke tenkt så mye på mat eller kjent etter om jeg var sulten...

 

Prøvde enn sånn her kur for ca ti år siden. Greide bare noen dager, og syntes shakene var grusomme. De er ikke så veldig mye bedre nå, men vanner de litt mer ut. Mye lettere å få ned når de er litt mer tyntflytende. Så er jo variasjonen større i dag med ulike merker og smaker, så tenker at om man varierer litt går man kanskje ikke så lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Her har det gått i ett. det var nordlys ute i går, så måtte jeg jo ut med kamera og det hele :P lagd meg hjemmeside, holdt på med husarbeid som aldri ser ut til å skulle finne en enda :P Nå må jeg komme emg opp å trene før det blir for sent! Fant ut om jeg er skikkelig flink nå og klarer 75,7 til tirsdag så har jeg faktisk muloghet til å klare første delmål på 74,5 til julebordet den 17!

 

Det fikk fart på skene ja, rett i treningstøyet så nå skal jeg bare ha på ytterklærne og komme meg opp å trene!

 

Ha ei fin- fin helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke-Mia!! Du greier det nok hvis du går skikkelig inn for det :-)

 

Jeg var 60,3 i morges, ned 1,1 siden i går og 1,4 totalt på to dager... Men det er nok for det meste væsketap. Gøy likevel da :) Kjenner meg jo ganske sulten, men formen ellers har i dag vært knallgod. Vært på trening i dag og hadde en kjempeøkt! Den verste sult-følelsen skal vel gi seg i løpet av et par dager nå, så må bare holde ut. Fokusere på at det er verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du er råflink!!

 

"Nye" treningsmål:

Klare hangups i løpet av februar

5km romaskin på 22 minutter, etter målet over er nådd

10km løping på 60 min, etter målene over er nådd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så stor nedgang til i dag. 0,1 kg ned til 60,2 kg. I dag har jeg syndet en smule... Kom i en klemme hvor jeg faktisk var helt nødt til å spise noe, men gikk da for noen biter agurk, tomat og paprika. Tror ikke det vil skade...

 

Hva er hangups? Jeg burde også sette meg noen mål... Men litt usikker på hva jeg kan forvente fremover... Har fått forespeilet at det kan ta flere måneder før jeg kan regne med å trene som normalt.... Men uansett har jeg et mål om å greie 50 kg i benk før jul... Hadde 50 som max i vår, men nå tror jeg ikke jeg greier så veldig mye over 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hadde ikke tid til å veie meg i morres, og vurderer å vente til neste uke med veiing da..? Spiste wienerpølser i går serru.. :/ men det var godt da :D

 

http://fitnessbloggen.no/pullups-12-uker-program/

 

her ser du et bilde hvertfall av hang-ups

Treningen går bra da! Men formen er ikke helt god, veldig kvalm og ikke i slaget i går og skallebank til 1000 i dag.. men det blir sikkert bedre ;)

 

50 i benk er jo bra det da! det er 40 også! Jeg tror ikke jeg tar 10 engang ;) men jeg trener heller ikke slike øvelser da..

 

Nå må jeg ta en kjapp dusj så komme meg i seng, det var den søvnen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

http://fitnessbloggen.no/pullups-12-uker-program/

 

her ser du et bilde hvertfall av hang-ups

 

 

Ja, det var det jeg trodde, men så ble jeg plutselig usikker på om det var en forskjell på pull-ups og hang-ups... Jeg har aldri greid å ta sånne. Jeg har veldig lyst å begynne å trene på det, men det er så flaut å trene på det foran alle på treningsstudioet... Så tenkte jeg at jeg kanskje skulle vente til jeg nærmet meg 50 kg, for da blir det jo mye lettere :P

 

Haha, klart du greier 10 kg benk. Stanga alene veier jo 20 kg. Du er jo en sterk og trent jente, og en del høyere enn meg, så jeg tipper du greier 40 kg du også.

 

I dag veide jeg 59,4 kg. Det er 2,3 kg ned siden torsdag. Men vet jo at en god del av det bare er væske. Men det er deilig å være under 60 igjen uansett. Nå skal jeg jobbe meg nedover mot normal bmi først og fremst. Gir meg ikke med pulverkur før jeg er under 58 kg!

 

Det er veldig godt å hoppe over en veiing nå og da, spesielt når man har hatt en utskeielse, så man liksom får hentet seg litt inn igjen uten å få det slengt i fleisen på en måte... Jeg veier meg jo stort sett hver dag, i nedgangsperioder vel og merke... I faser der det ikke går så bra veier jeg meg en gang i uken eller mindre, og bare ignorerer resultatet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vel, hangups er et samlebegrep for alle forskjellige måtene å ta kroppsheving opp på stang. Pull-ups er den du ser på bildet, chin-ups er den med hådflatene mot deg, den er enklest da :)

 

Har litt svake skuldre så benkpress er ikke noe for meg, og ikke iker jeg slike "låste" øvelser heller så gjør meg ingen ting ;)

 

Tante på besøk her nå, så da dropper jeg å veie meg!

 

Grønnsaker til middag i dag, også ;)

 

Du er flink Nickii!

 

Ang godtestopp, jeg holder meg unna det meste, men tror jeg skal la den ligge frem til nyttår og gjøre det samme som i fjor, frem til påske, så 2 dager jeg får kose meg så frem til pinsen, men da bare 2 dager også tilbake til godtestopp frem til..? advent igjen? mulig jeg skal i et bryllup, da vil jeg kunne smake på kaka ;)

 

Også må jeg kunne spise is hvis jeg reiser til caribien på ferie da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I går ble det ingen trening, men mandagen hadde jeg ei kjempeøkt med styrke, 5km møllaog 2km romaskin, i dag zumba i 90 min, styrke i 10 og mølla i 30 etterpå. i morgene r det styrkerunen igjen, den samme som mandagen. Lørdagen kommerd et ann på været, om det lir tur ute eller romaskinen!

 

Matveien går ikke helt bra.. Har ikke klart å holde meg unna pølse til alle grønnsakene til middag, i dag klerte jeg det da, men røyk på en appelsinsjokolade.. Grunnen til at jeg klarte å trene etter zumbaen var at gutta spilte fotball, så hadde distraksjon, i tillegg til at det minte meg på hvorfor jeg ikke har et år på å komme meg i form og ned i vekt :P om jeg skal ha sjans på karn jeg så vidt holdt på med i sommer/høst så må sevtilletten opp, jeg vet han ikke bryr seg om hvordan jeg ser ut, eller at han faktisk syns jeg ser fantastisk ut, men selvtilitten er på bånn og det er selvfølelsen også, den må opp! Den går opp når jeg klarer å nå treningsmålene mine, og med de kommer forhåpentligvis vekt/cm også :) nå skal jeg straks i dusjen så legge meg, er så glad for at det er siste arb.dag før helg i morgen!

 

Har på følelsen at det skal gå bedre i matveien fra i morgen av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke trening på meg i dag, men jeg har ikke sittet i ro i hele dag, så har nok forbrent en del kalorier i det minste.

 

Hvordan går det med kjekkasen om dagen da, er det helt lagt på is eller? Jeg tviler for at han er så overfladisk at han bryr seg om et par ekstra kilo, men som oftest skader det jo ikke å se smashing ut, og selvsagt å føle seg vel er en viktig del av det ;)

 

Vekta var på stedet hvil i dag. Håper det går litt nedover i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Nei hadde han vært så overflødsk at det hadde stått på et par kg så håper jeg at jeg hadde gjennomskua den persnligheten, men nå er det ikke et par, men heller 10-15 det er snakk om da.. Uansett, det er langt på is ja, og slv om han ikke al unngår meg så oppsøker han meg ikke heller.. Jeg vil ikke mase så unngår nesten han litt også.. Som sagt nok å jobbe med meg selv! Når det er mer på plass kan jeg enten kapre han <3 eller hvertfall være sterkere til å takle at det faktisk ikke kommer til å bli noe.. ;) Ak nå er jeg litt trist, men så har jeg ak lest en kjærlighetsroman da.. :P

 

I dag har det gått fint med mat! Ble nok litt mye til middag, men kunn reint kjøtt og grønnsaker "stekt" i ildfast form inni ovenen så ingen stekeolje/smør e.l :) Ble bare to måltider i dag, et knekkebrød med kremost og paprika til lønsj, samt et halvt rundstykke, så styrketrening etter kobb, rett på møtet, så middag etter det. Nå skal jeg faktisk bare dusje så i seng hadde jeg tenkt.. Mulig jeg titter på en episiode av noe først da :P

 

Skal veie meg igjen i morgen!

 

Stå på og fortsett å vær like flink! Godt å høre foten er på bedringens vei :D bare ikke gjør noe overildt med den da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke kjærligheten kan være like enkel som i romantiske filmer, der de forelskede alltid ender opp sammen! Skjønner ikke at han ikke fatter hva han går glipp av! Men... Du kan jo prøve et par triks da... Litt kvinnelist har aldri skadet ;) Først og fremst, ha det gøy! Vis han at du ikke depper, men er en morsom jente å være sammen med. Flørt gjerne med andre, sjalusi er ofte et effektivt virkemiddel. Om han tar kontakt, så ikke vær frempå, men laydback og som om det bare var likegyldig. Noen ganger må man bare ty til noen triks for å vekke dem litt, så de skal oppdage sine egne følelser... Hør på meg som leker klara klok her :P Det kan vel sikkert være like greit å holde det litt på avstand en stund når det er så usikkert som det er... Men å ha det gøy burde du jo absolutt uansett da ;)

 

10-15 kg... Det høres jo mye ut, men egentlig er det jo ikke det... Særlig ikke hvis man er litt trent og fast i fisken... og jo yngre man er, jo bedre "tåler" man litt overvekt. Da mener jeg at man gjerne er litt fastere i kroppen, og ikke har så mye valker og dissete flesk som når man blir eldre. Så kan man jo ha vakre former selv om man har noen kg ekstra. Men forhåpentligvis er det om en stund ikke noe du trenger å tenke på lenger. Nå skal vi jo bli kvitt disse kiloene!

 

I dag var vekta 58,9 kg. Utrolig gøy. Har gått ned 2,8 kg på 9 dager. Denne dietten funker jo som bare det! Og var langt fra så vanskelig og tøft som jeg hadde sett for meg! Planen er å holde på i 12 dager til, og forhåpentligvis være på 56- tallet et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Sovet 2t i natt, og vært å få sattinn implantat i munnen i dag.. fortsatt 2 mnd til uten tann, begynner å bli lei!

 

Lørdagen gikk med tnke på matinntaket altså, så fronøyd med den :) i går gikk også greit, men det skulle bare mangle :P eller, de andre spiste jo faktisk kake under adventstreffet, det gjorde ikke jeg!

 

Sliiiiiiten, og tror nok jeg blir hjemme fra jobb i mogen.. De stinga i munnen er så ekle, ikke er maven glad i pencelinen og smertene erikke så ille, men det er grunnet de sterke smertestillende jeg har fått :P

 

Mulig det blir suppediett på meg nå :P får jo ikke i annet.. men har ikke penger å shoppe for da.. null og niks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprakk maks i går og hadde den ete-orgien, noe som resulterte i en vekt på 59,4 i dag. Men shit happens. Nå er jeg i modus igjen, og skal nok greie å jobbe meg nedover igjen.

 

Hørtes ut som en lur ide å bli hjemme i morgen så du får kommet deg litt igjen. Ikke noe særlig å være på jobb når man har smerter.

 

Ikke penger å shoppe for, nei da blir det verre! Og på et sånt lite sted er det vel ikke suppekjøkken heller... Håper du får penger snart da, for en kan ikke leve på luftboller i fantasisaus så veldig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

ser ut til å bli enda en dag hjemme fra jobb.. klarte målet om ned til 75,7 til i dag da, faktisk 75,7, mn tar d me ei klype, for ingen mat etter frokost i går (grunnet tanna/ingen tann) så spnnende neste uke! må ned på 75,0 eller egentlig 74,8..! om vekta i dag var reél så skal jo det gå i teorien hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går med god innsats! Bare kjør på :)

 

Jeg fikk ikke veid i dag, så blir spennende å se om jeg er nede på 58-tallet igjei morgen. En uke og en dag igjen av dietten, så blir det rolig opptrapping til et vanlig kosthold igjen. Håper med det at jeg skal greie å nå 56-tallet før jul... Drømme drømme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hva hjelper vel målene hvis vi ikke kan drømme om litt mer :P

 

Jeg drømmer om 69 til nyttårsaften, det er jo urealistisk, men om jeg fortsetter å drømme om det hele jula også så klarer jeg hvertfall å holde enda mer kustus på meg og inntak (godtefronten), mat skal jeg uansett kose meg med, men det betyr bare å bruke laaaaangt tid på det jeg spiser, så jeg ikke rekker å få i meg så mye ;)

 

Nå skal jeg ta en smertestillende og sette på en tegnefilm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59,9 i dag, og det skyldes i hvertfall ikke de to siste dagene! Så det må ha vært noe som henger igjen fra søndag... I morgen bør det bli ned!!

 

Tror jeg skal holde på dietten i 12 dager til. Det betyr at jeg har en god mulighet for å komme meg under 58 før dietten ender, og kanskje såpass at jeg greier å holde meg under 58 gjennom jula. Det må være et realistisk mål tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du.. Hvordan ser en dag ut "mat"messig for deg nå? Tenkte jeg skulle ta en uke eller to etter nyttår, for å starte godtestoppen litt ekstra hardt ;) Muligens starte 2.juledag, men hva er frokost, lunsj og middag for deg? Lurer mest på lunsjen egentlig, siden jg spiser sammen med ganske mange andre så føler jeg ikke for å spise bare en bar til lunsj..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nutrilett shaker, sjokolade og vanilje. Så har jeg allevo suppe. Til lunsj og middag blir det gjerne suppen. Og til de andre måltidene shaker. Totalt fem måltider pr dag. Holder meg unna barer, for det bare øker sulfølelsen. Jeg spise vanlig mat på søndag, selvsagt alt for mye, som betalte seg i form av utrivelig vektoppgang. Og siden jeg var på kurs, ble det vanlige lunsjer på mandag og tirsdag. Eller ikke vanlige, holdt meg til lavkarbo og mager kost.

 

Det er jo en "ekstremdiett" med 5-600 kcal pr dag. Den skal gjøre så man går i ketose, og ikke skal miste for mye muskelmasse, føle mindre sult og opprettholde energinivået. Frem til søndagens sprekk syntes jeg det gikk utrolig lett og bra. Men når jeg først begynte å spise på søndag, skulle bare være litt middag, så greide jeg ikke stoppe, og fulgte opp med en solid dessert og kveldsmat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...