Gå til innhold

Slippe sin tråd: Sporty, slank og sunn!


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har også en motbakke rett ved siden av huset mitt, som blir brukt av mange som trimmer. Før om årene har jeg bare sett på de med hat i blikket når de har kommet strenende oppover. Og jeg registrerer att jeg nå har blitt en av dem ! Hvem skulle trodd det ! :P

 

He he, der kan jeg kjenne meg igjen, ja! :P

 

Jeg skulle gjerne ha jogget. Jogget mye i ungdommen, men etter diverse uhell og ulykker, både til hest og i bil, så har jeg en nakkeskade som protesterer kraftig når jeg prøver meg. Blir så stiv og svimmel! Antakelig hadde vel det gått over etter hvert, men jeg får liksom ikke helt dreisen på det.

 

Prøver å holde bra tempo når jeg går, og har ofte en snittfart på like i underkant av 7 km/t. Det tror jeg er ganske bra, tatt i betraktning at jeg går med hund som gjerne skal ha en stopp eller sju gjennom turen.

 

Tenker at denne motbakken kan bidra til å gi meg litt skikkelig puls en gang i blant, og så er det jo veldig enkelt å måle formkurve i en slik bakke!

 

Jeg MÅ være flink å registrere, ellers har jeg altfor romslig øyemål... :huh: , men må innrømme at 1300 er litt for lavt. I og med at jeg skal være flink å trene mer, så vurderer jeg å øke litt på inntaket for å ha nok energi og ståpåvilje. I går ble det et bra forbruk på kalorier, og da fikk jeg en differanse på ca. 500.

 

Av erfaring vet jeg at en diff på 500 er ganske greit for å rusle nedover i vekt, samtidig som man beholder energien på topp. Tror jeg skal revidere målsettingen og si at det er - 500 som er målet pr. dag, og ikke så eller slik mange kalorier inn. Trener jeg ikke, så må det kompenseres. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er treningsplanen i uke 5:

 

Mandag : 25 minutter på ellipsemaskinen på morgenen, 45 minutters tur med hund på kvelden. CHECK!

Tirsdag: 45 minutters tur med hund

Onsdag: 25 minutter på ellipsemaskinen på morgenen, 45 minutters tur med hund på kvelden.

Torsdag: 45 minutter tur med hund på kvelden

Fredag: ?

Lørdag : 1 time og 40 minutters tur

Søndag: 25 minutter på ellipsemaskinen og 45 minutters tur med hunden

 

Målsetting: minus 500 kalorier pr dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

NÅ er jeg klar for våren! biggrin.gif Ser av all snøen at våren nok er et stykke unna, men jeg er klar for forberedelsene til våren, i allefall. tongue.gif

 

Me too :D Flott plan du har lagt -og jeg er med dere nå fremover! Min langsiktige plan sier fokus frem til ca påske, men på kort sikt er frem til vinterferien er knall mål. I'm IN :)

 

Jeg skulle forresten også gjerne jogget mer. Jeg jogger litt om sommeren, men den av-og-på dårlige ryggen min liker ikke så godt hopp og sprett, dessverre. Så på vinterstid bruker jeg enten ellipsemaskinen (har et ambivalent love/hate-forhold til den :P), eller så går jeg på tredemølle med høy fart og høy stigning. Det blir som en eneste lang motbakke i en halvtime eller time, og får opp pulsen like bra som ved jogging. Slitsomt :P

 

God uke til oss alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har vært litt båda-och for min del. Noen flinke dager og noen dager der jeg i beste fall kan håpe at inntak og forbruk gikk i null.

 

Helgen blir nok ikke den magreste, men det er jo forsåvidt også privilegiet med å holde vekt - ikke absolutt alle dager må være superstrenge! :D

 

Sosialt med venner i dag, men så blir det litt strammere i morgen, lange turer lørdag og søndag. :D

 

Riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, helg og utskeielser (så det holder) er unnagjort, og jeg føler meg veldig motivert for å ta et skikkelig grep og gå ned 4-5 kilo.

 

Mandag er alltid en god dag å begynne på, er det ikke..?? ;)/>

 

 

Har gått to lange turer i helgen, og tenker å starte uken med en skikkelig plan for trening og inntak.

 

Mandag:

* Starter med morgentrening, 25 minutter på ellipsemaskinen.

* Jeg har en forretningslunch, men håper de har salat.... :rolleyes:/>

* Tur på kvelden, 45 minutter

* Inntak under 1600 kcal

 

Tirsdag:

* Dette er en helt ordinær kontordag, alltid myyye lettere å holde stram linje da.

* Går en tur på kvelden

* Inntak under 1400 kcal

 

Onsdag:

* Morgentrening med ellipse, 25 minutter

* Denne dagen er vanskelig å planlegge, er på åpen dag hos en forretningsforbindelse. Satser på normale måltider eller en nutrilett-bar.

* Gåtur på kvelden og

* Inntak under 1600 kcal

 

Torsdag:

* Opp tidlig og lang dagsreise i jobb.

* Ingen trening og inntak "i butt" ca. 1600 kcal

 

Fredag:

* Morgentrening med ellipse, 25 minutter

* Gåtur på ettermiddagen

* Inntak under 1600 kcal

 

Lørdag:

* Langtur med hunden, ca. 1 mil / 1 time og 40 minutter

* Besøk av gode venner på kvelden med god middag til. :D/>

* Inntak under 2000 kcal

 

Søndag:

* Langtur med hunden, ca. 1 mil / 1 time og 40 minutter eller skitur med junior.

* Inntak under 1600 kcal.

 

Bortsett fra litt dessert på lørdag, så skal uken være sukkerfri. :D/>

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Høres ut som du har en god plan for uken :)

 

Blir ikke du stresset av en slik plan ?

Om jeg setter opp så mye, og ikke klarer å holde det, så blir jeg så deppa og demotivert...

Her går det IKKE på skinner om dagen, og all time high på vekten på leeenge...

Nå MÅ jeg ta grep !

Slag plan kommer snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo, mandag er alltid en fin dag å begynne på! Pedagogisk veldig riktig dag :)

Fin plan! Jeg klarte meg ganske bra i hverdagene forrige uke, men hadde ikke en god nok plan når helgen kom. Kombinert med en litt ustabil motivasjon, var dessverre veien kort til altfor høyt helgeinntak. Men - ikke noe som ikke lar seg forbedre denne uken :D

 

Ble det ellipse på deg i dag tidlig, forresten? Morgentrening... jeg har fortsatt en ambisjon om å prøve det. I hvert fall før jeg dør, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke du stresset av en slik plan ?

Om jeg setter opp så mye, og ikke klarer å holde det, så blir jeg så deppa og demotivert...

 

He he, jeg må sette opp en slik plan for å klare å stramme meg opp. Har en tendens til å bli altfor "slapp" om jeg bare har en intensjon.... :P

 

Nå skal det også være sagt at jeg er snill med meg selv, og jeg straffer meg ikke med dårlig samvittighet om det blir endringer. Som i forrige uke, da livet kom litt i veien, som jeg sa. Planen er lagt ut fra uka slik den ser ut på søndag, og i min verden kan uka se helt annerledes ut allerede før frokost mandag. Det å ta endringer uten å bli stresset er en livsnødvendighet. :D

 

MEN! Med denne planen friskt i minne i dag tidlig, så karret jeg meg ut av den deilige senga mi og tok 25 minutter på ellipsen. :D *klapp på skuldra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 7 dager i boks for denne uken, og det er med en viss porsjon selvtilfredsstillelse jeg kan notere meg en GOD mandag. Godt startet er halvt gjennomført osv. :P

 

Hjemme ligger de fleste syke, så det blir litt ekstra omsorg og kos så de kommer seg på bena til vi skal på vinterferie til fjells uke 8.

 

Jeg gleder meg noe så veldig! Det blir slalom, langrennsturer, temmelig sikkert noen turer på bena og veldig sikkert mye godt inntak. Hvis jeg er veldig aktiv så håper jeg vinterferien i verste fall kan gå i null rent kalorimessig.

 

Jobbmessig litt mindre stress i februar enn i januar, og det er deilig. Jeg har mange "store" oppgaver, slike som krever en hel del tankevirksomhet, og det er godt å kunne fordype seg i noe. Det er det ikke tid til når sesongen vel drar i gang i mars...Jeg nyter det og prøver å innarbeide det å puste helt ned i magen til en god vane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Godt jobba Slippe !! :)

 

Vinterferie hørest hærlig ut !

Vi har også hytte på fjellet, der det er både langrenn og slalom bakker, og med lille trulte på 4 år som renner slalom så er det plutselig mulig å renne i bakken igjen :)

Etter mange år med langrenn og pulk så er det nesten litt vemodig att det er slutt på pulk tiden. Likte veldig godt å "slepe" på den pulken, å få litt ekstra trimpoeng ! :D

MEN må si att det er mest positivt med att barna blir eldre. Alt er mye lettere enn det var for noen år siden.. ;)

 

Jeg hadde også en veldig godkjent dag i går, med 2 timer god trening.

Og maten tror jeg var godkjent... ( Teller fortsatt ikke... )

Stavret meg på tur opp den murderbakken før badminton trening, og det gjorde veldig veldig godt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imponert over treningsviljen din, skal la meg smitte litt av den nå utover! :D

 

Som ung så trente jeg "støtt", spilte håndball og fotball hele året, 4-5 dager i uka. Når jeg ikke trente lagspill, så gikk jeg på ski, løp, spilte tennis eller syklet. Eller jeg kunne stå lenge i slengen og skyte på en vegg med fotball eller tennisball. Jeg var ALLTID aktiv.

 

Nå er det et must for godt humør å komme seg ut på en god tur med hunden daglig, men utover det så kjenner jeg foreløpig ikke helt den enorme treningsiveren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallo :) Hvordan går det med planen din? Er du godt i gang med aktivitetsnivået? Jeg fikk meg et lite set-back med ryggen, men prøver nå så godt jeg kan å fokusere på maten. For jeg har altfor lett for å slurve med maten og spise for mye når ikke treningsfokuset er der. Men søren heller, jeg skal ikke utpå igjen nå bare på grunn av denne ryggen! Denne gangen skal jeg klare meg gjennom noen dager uten trening, og likevel være flink :D

 

Og det betyr at jeg også skal - SKAL! - være flink i helgen! Er du med?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

SAVNER deg her inne ! :)

 

Trenger noen til å holde meg i ørene, hehe :rolleyes:

Her går det bob bob, prøver å konsentrere meg om en dag ad gangen, men ser det sklir alt for lett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ninjastar

Slippe! Nå er det en måned siden du var innom - på tide med en liten oppdatering snart :) :) Er det hektisk messeperiode som tar tiden din? Håper alt er bra og at du holder hodet nok over vannet til å få til noen dype magepust og litt trim innimellom slagene.

Og om ikke annet, kan vi i hvert fall se frem til at det er påskeferie om tre uker. Den teller jeg ned til med glød og iver ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ojoj, nå ble jeg nesten rørt. Så hyggelig at jeg er savnet. Men 1 måned??? Huffda, det gikk fort...

 

Jeg har ikke sklidd helt ut, altså. Eller, det vil si, jeg er ikke verre stilt enn jeg var for en måned siden. Ikke stort bedre heller, så alt i alt kan man si det er stabilt.

 

Stabilt minst 5 kilo for mye.... :angry:

 

Nå er det i grunnen nok, altså. Jeg er flink med aktiviteten, men ikke med mat. Nå vil jeg få på plass matfokuset også, og holde meg til de planene jeg legger. Det er jo JEG som legger planene...hvorfor er det da så enkelt å bryte dem??

 

Nei, her må det skjerpings til.

 

Jeg trener ellipse tre ganger pr. uke, om morgenen. Det er jeg veldig fornøyd med. Jeg går minst 5 turer med hunden pr. uke - det er også helt greit antall, går 4-5 km pr gang, noen ganger drar jeg til med en mil.

 

I vinterferien ble det 5 dager med ski i bakken og 3 turer på 1 mil på langrennski. Jeg går i prinsippet ALDRI på langrennski lenger, smøreegenskapene er på nullnivå og teknikken har jeg visst arvet av en gammel tante eller noe, så det var jeg også veldig fornøyd med å ha fått gått litt. Jeg likte det, kjente igjen noe av den følelsen jeg hadde i ungdommen da jeg gikk så mye på ski som mulig. Deilig!

 

Nå venter jeg i grunnen bare på våren, bare veier og stier. :D

Den kommer snart, gjør den ikke???

 

12 ukers program : Ambisjon minus 6 kilo.

 

Første veiedag i denne satsningen fredag førstkommende. Ærlighet varer lengst, selv om jeg har gått lange omveier rundt vekta i lange stunder.

 

Hørte jeg noen sa vår? Ny sommergarderobe? Ny bikini til ferien???

 

I'm on! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

JO, våren kommer snart, den! Jeg så det i dag ;) Jeg gikk tur i sola, og på enkelte strekninger kunne man helt klart ane konturene av vår. Snø og is som smelter eller blir slushy av solstrålene! I de skyggefulle partiene er det dessverre fortsatt mye is, og selv ikke piggskoene mine kunne hamle opp med de største svullene. Men snaaaart, snart er de på vei bort, tenker jeg :D

 

Hvordan gikk forresten veiing i går?

 

Jeg har forresten "nyoppdaget" langrenn de siste par årene. Det er en utrolig god form for trening, og en fin-fin måte å være ute i timesvis på når man er på fjellet. Og jeg var anti-langrenn i mange, mange år. Nå går jeg på ski når vi er på hytta og storkoser meg med det. Nesten utrolig at det går an. Kan jeg bli glad i langrenn, er det håp for de fleste :D Smøring har vi løst ved å kjøpe et stk komplett smørekoffert, og så sammenligner jeg det gradestokken viser mot det som står på de enkelte stiftene. Jeg velger den som er nærmest, og ut på tur tar jeg med par til (en opp og en ned på temperatur), sånn i tilfelle. Det funker helt greit. Ikke wow-faktor, men nok til at jeg ikke har bakglatte ski og kan unngå fiskebein ved første hentydning til motbakke. Og skal jeg tørre å si det? Ok, here goes: Jeg fjerner aldri gammel smøring, jeg glider og prepper aldri, og jeg bruker nesten aldri kork til å dra utover med. Og likevel går det helt fint :D

 

Håper du har en fin helg og at du er klar for innsats på mandag! Eller i morgen ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg renset skiene mine til fjells nå sist og fikk DE glatte skiene...bakover også! Det ble en skikkelig treningstur, maks impact på armene. ;)/>

 

 

Jeg veide meg fredag og vekta tellet plutselig feil vei. Det stod 0 når jeg stod på vekta og 69.9 når jeg gikk av.... Uka før så veide jeg 70,4, så jeg har egentlig gått ned en halvkilo uten å være superflink. Det var litt godt for selvtilliten, jeg er liksom allerede på rett vei når innsatsen starter! :D/>

 

Denne helgen var "ikke med i tellinga", så første dag er i dag. Hadde en super helg, med Karpe Diem konsert og Peppes (needless to say, en pizzaelsker kan ikke begrense seg på Peppes....) på lørdag. To av familens ungdommer hadde invitert gamle tante og onkel på konsert, så det var stas. Det var en utrolig flott konsert...

 

I dag ble det ikke tid til trening, men jeg starter med en halvtime på ellipsen i morgen tidlig. I morgen kveld blir det dessuten tid til en tur med hunden.

 

Det blir morgentrening minst 2 dager til, og forhåpentlig to turer til før fredag. Mannen er bortreist denne uka, så jeg får se an hva jeg får til. :D/>

 

Hovedmålet er å komme ned til - og stabilisere innenfor - vektspennet 64-66 kilo. Delmål er å komme seg ned til 67 så fort som overhode mulig, for det er en vekt som føles så uendelig mye bedre enn 70...

 

3 kilo på 5 uker er målet. Jeg får henge i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha en såpass god reisedag (som normalt sett er så vanskelig) gjorde veldig godt for selvfølelsen.

 

Er det ikke rart... i perioder synes jeg ikke jeg får til noe når det gjelder vekt og kosthold, alt sklir ut og jeg kjenner frykten for at gamle uvaner og dårlige løsninger skal befeste seg. Så plutselig "sitter det" som det skal mellom ørene, motivasjonen er på topp og ingenting er noe problem...

 

I dag føler jeg meg uovervinnelig og på hugget når det gjelder disse kiloene som har sneket seg på, det var lenge siden sist! Det skal utnyttes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Bra jobba !

En så flott gjennomført med reisedag, oppe grytidelig osv, det tror ikke jeg att jeg hadde klart å gjennomføre !

Dette med fokus er så merkelig. I perioder har man bøtter å spann, og alt er så lett. Å si nei takk er nesten bare en fryd, så plutselig så snur alt, og man er tilbake til gamle uvaner....

Med meg så tror jeg att det har noe med att jeg kjører meg vel hardt i perioder. Jeg takler ikke bra stress, og for mye som skal skje rundt meg. Da nedprioriterer jeg meg selv, og da blir det treningskutt og hurtigmat = drittmat osv...

Så jeg har mang en gang konkludert med att jeg ikke kan kjøre løpet så hardt hele tiden, men med 3 aktive barn, en mann som driver eget firma osv så er det jo ikke alltid det går slik jeg vil... :P

 

Merkelig hvor mye 3 kg kan ha å si på selvbilde ! Jeg kjenner att jeg er veldig misfornøyd med de som har kommet på i det siste, selv om att folk rundt meg sier att : NEI, det kan jo ikke stemme... :blink: du er jo akkurat like slank som du har vært siste året, blablabla..

Man kjenner det i alle fall selv.

 

Må si jeg beundrer treningen din om morgenene ! Jeg er ett B menneske, og har ALDRI til dags dato stått opp tidelig for å trene. Har vurdert å kjøpe meg en elipse maskin, for den treningsformen liker jeg veldig godt. Er det en dyr maskin du har ? Kanskje noe å tenke på for meg også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kjøpte min ellipsemaskin på Intersport for noen år siden, Nordic tror jeg merket er. Den kostet vel en 3-4000. Sikkert verdt hver eneste krone i perioder, i andre perioder en flott og uhandterlig støvsamler. ;)

 

Jeg liker treningsformen godt selv, og jeg så en oversikt i ett eller annet blad der ellipsetrening var regnet som nest mest effektivt for forbrenning, straks under løping.

 

Må innrømme at jeg IKKE stod opp tidlig for trening i dag. Jeg stod opp styggtidlig i går og var på reisefot i 13 timer, så jeg kjente meg litt kjørt når klokka ringte, og jeg bevilget meg en halvtime til under dyna...

 

Det er med meg som med deg, ikke alltid tiden strekker til. Jeg er daglig leder i et landsdekkende firma med 18 ansatte. I tillegg er det alltid ungene først, så det er ikke alltid dagene blir helt som jeg hadde tenkt. Da gjelder det å akseptere at det bare blir sånn noen ganger, men ikke føle nederlag eller henge med nebbet av den grunnen. :D

 

Det BLIR morgentrening i morgen, da ;) Jeg trenger ikke reise så tidlig hjemmefra, så da er det ingen grunn til å skulke unna! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagene så har jeg hatt en økt på ellipsen på morgenen. Det er jo egentlig deilig, når man blir vant med det... :lol:

 

Snikveiing viser nedgang, så nå er det en skikkelig innsats i dag så jeg ikke tuller til et godt resultat på morgendagens notering.

 

Det har vært en temmelig krevende uke på mange vis, mye møter, luncher ute, alene hjemme med ungene... I sum er jeg veldig fornøyd med mange veldig gode valg, hodet er på plass og kroppen spiller på lag. Håper denne godfølelsen varer leeeeenge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH - endelig! Deilig å være i gang med vårinnsatsen. Veiing i dag viser en kilo ned, halvannen kilo på to uker. Det er jeg veldig godt fornøyd med! :lol:

 

Jeg kom ikke helt i mål med treningen denne uken, noen ganger kommer liksom livet litt i veien. Det har vært en travel uke, men i går droppet jeg et årsmøte for å heller gå tur. Det var godt både for hode og kropp, kjente jeg...

 

Mat : Jeg har spist fisk til middag mandag - tirsdag - onsdag - torsdag!!! Det har aldri skjedd i historien, og jeg er kjempefornøyd. Har funnet meg noen gode fiskefavoritter, og det er GODT! :D :D :D

 

Har ligget på ca. 1400 kcal de fleste dagene. Teller i hodet, har ikke registrert, men etter snart 3 år så vet jeg hva det meste inneholder og hvor mye jeg kan spise. Når jeg kommer litt nærmere matchvekt så må jeg nok fintelle for å få full uttelling for innsatsen.

 

Her er min helgeplan:

 

Fredag : Veldig travel ettermiddag, men jeg håper å få til en kort tur ut, i det minste. Fredag er pizza, og jeg skal holde totalinntaket innenfor 1600 kcal.

 

Lørdag : Dagen går med til å følge opp junior på fotball, og vi får besøk av venner på kvelden. Jeg ser ikke helt for meg den lange gåturen, hus må vaskes og unnskyldninger unnskyldninger, men forhåpentlig er jeg så effektiv at vi sniker det innimellom. :)

 

Det blir taco og hjemmelaget is - sunne valg er fullt mulig, det er bare opp til meg selv. Jeg er så godt i gang at jeg er skikkelig motivert for å holde meg på matta. :P

 

Søndag : En helt vanlig søndag, håndballkamp for junior men ellers fri. Satser på en mil på beina og sunn middag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Wuhu !!

Supert resultat :)

 

Vil gjerne høre om de fiskerettene dine, da jeg også er ekstremt dårlig på fisk..

Her er ingen slagplan lagt for helgen, den står der hærlig uten en eneste avtale både lørdag og søndag, og DET liker jeg ! :)

blir muligens ski på lørdag da de melder godt vær, søndag blir det kanskje litt gjærbakst til påske. Gule aniskringler er ett must ! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu !!

Supert resultat :)/>

 

Vil gjerne høre om de fiskerettene dine, da jeg også er ekstremt dårlig på fisk..

Her er ingen slagplan lagt for helgen, den står der hærlig uten en eneste avtale både lørdag og søndag, og DET liker jeg ! :)/>

blir muligens ski på lørdag da de melder godt vær, søndag blir det kanskje litt gjærbakst til påske. Gule aniskringler er ett must ! B)/>

Høres ut som en deilig helg - jeg har en slik en neste uke, og det er så utrolig godt innimellom. Dette er siste helg med seriespill i håndball, og med to håndballspillere så har det vært MYE halltid i helgene....

 

Fiskeretter... *kremt*... det kommer egentlig rimelig ferdig fra butikk, så jeg skal ikke imponere så veldig med kokkekunnskapene, men :

 

- Varmrøkt laks med pepper og wasabi. Kommer i porsjonsstykker på 200 gr fra..Godthav? Denne spiser jeg kald sammen med tomat/løk/paprika med litt balsamico på (feks). Uten ben og utrolig god!

 

- Sushi... he he, ferdig på brett fra Rema 1000 (vår lille by har ikke en eneste sushirestaurant å oppdrive). Lettvint og godt.

 

Det er bare jeg som spiser fisk i noen grad. Barna spiser fiskegrateng og fiskepinner, da foretrekker jeg en av de andre variantene som nevnt over.

 

God helg, ElisabethV, og NYT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...