Gå til innhold

Slippe sin tråd: Sporty, slank og sunn!


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

~JUBEL!~

 

Endelig min egen tråd på HV-forumet! Dette er en merkedag av dimensjoner, og jeg føler meg både stolt, motivert og ydmyk på samme gang.

 

Stolt fordi det ligger mye hardt arbeid bak resultatet. Motivert fordi jeg vil beholde den herlige følelsen av å være normalvektig. Ydmyk fordi jeg vet jeg ikke hadde klart dette alene, uten god støtte av Mannen og mine nye virtuelle venner på GR-forumene.

 

Min vekthistorie er utrolig lik den de fleste andre viser til; Jeg oppdaget tidlig i ungdommen at jeg legger veldig lett på meg, og historien er â€full av†slankekurer, alt fra GR, Atkins, Fedon Lindberg, Nutrilett…. Gode resultater hver gang, men veldig lite varige…

 

Denne siste innsatsen er ingen slankekur, men en livsstilsendring. Jeg har brukt nesten 2,5 år på det. Heldigvis visste jeg ikke at det ville ta så lang tid når jeg startet, da hadde jeg nok mistet motet! :P

 

Gjennom denne tiden har jeg lært enormt mye, og nå gleder jeg meg til å ta fatt på resten av livet som sporty, sunn og normalvektig!

 

Målsetting :

Holde meg innenfor 64-66 kilo. Startvekt er 64,0.

 

Metoder :

• Spise små porsjoner og spise sakte. Slik kan jeg kose meg like mye og lenge med maten som når jeg tidligere spiste mye og fort.

 

Jeg har som ambisjon å ligge på 64 kilo før alle â€overflods-perioderâ€, som jul og ferier. Jeg har absolutt tenkt å kose meg i slike perioder, men med litt mindre mengder enn før. Slik vil jeg klare å holde meg innenfor vektområdet mitt. Bikker jeg over 66 kilo, må umiddelbare tiltak til!

 

• Videreføre en sunn livsstil, strengt og nøkternt i hverdagen og litt mer rom for helgekos.

 

• Jeg kommer til å veie meg mandager hver uke i starten for å ha litt mildt press på meg selv i helgene. Jeg koser meg veldig med mat, problemet er ikke så mye HVA jeg spiser men hvor MYE. Jeg trenger ikke spise som om det var siste gangen, og dette er virkelig noe jeg må jobbe med dersom jeg skal holde meg slank.

 

• Jeg kommer til å fortsette å gå mye med hund, og så har jeg en ambisjon om å innarbeide styrketrening som en god vane i løpet av 2013.

 

Motivasjon:

Jeg vil virkelig aldri tilbake til den tykke versjonen av meg selv, så motivasjonen ligger helt klart i selve følelsen av å være slank. Det er så utrolig deilig når speilbildet matcher det indre bildet man har av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest ElisabethV

VELKOMMEN !!

 

Så kjekt med flere kjente fjes her inne !

Og gratulerer så mye med velfortjent hybelplass her inne !

Flott intro med mange fine mål :)

 

Er spent på hvordan det går med deg på tur borte i Østen.

Sikkert mange fristelser, men med din stålvilje så går det nok bra !

Så må vi kunne kose oss i ny og ne, uten att vi skal gå bananas etterpå.

Er det ikke det som er livet ??

Jeg klarer ikke dette her i alle fall, om jeg skal slite med samvittigheten for resten av livet.. :blink:

 

Venter spent på tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hyggelige meldinger!

 

Jeg er vel tilbake fra Shanghai. Hotellet fristet med skikkelige frokoster, men jeg ble ikke fristet til annet enn litt frukt, grovt brød og kaffe. Lunch var litt variabelt, og middag var kinamat.

 

Jeg spiste det jeg fikk og i de mengder jeg ønsket, med øl eller vin til maten. Resultatet er ikke så aller verst, synes jeg: 66 kilo i dag = to kilo opp og "maksvekt", men samtidig har jeg fått mensen i dag, og det betyr som regel 2 kilo opp bare det.

 

Har en bursdagshelg foran oss nå, men SÅ er det stramme uker frem til jul. Jula skal startes på 64 kilo. :D/>

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da kommer jeg herved på mitt første besøk i ny-leilighetene! Gud, så stilig ;) Grattis! :D

 

Jammen var du flink i Shanghai, jeg er imponert! De to småkiloene klarer du lett, bare å stå på! Hvordan var byen ellers, fikk du tid til å se noe som helst?

 

Jeg er ferdig med julebord og besøk helgen gjennom, og nå blir det heldigvis vanlige hverdager hele uka. Ikke noe spesielt som skjer før til helgen igjen, så her er planen telling og registrering og "alt etter boka". Vi lar oss ikke dupere av det er desember, gjør vi vel?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hola chica, hvordan går det i kulda? Har du fått sjokk etter noen dager i varmen?! Eller kom julestresset og tok deg? Fort gjort, akkurat det :)

Hvordan går det med fokuset ditt, henger du med? Jeg har slitt litt, men har nå hatt to gode dager og går inn i helga med fornyet mot :D Videre drar jeg til London med jobben mandag morgen og blir borte tre dager, og da vet jeg at det blir vanskelig å spise så sunt som jeg vil. Så nå må jeg beholde skjerpings'en så godt jeg kan gjennom helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest ElisabethV

Hei !

Hvordan går det ? Tatt av desemberstria ? :rolleyes:

 

Her går det i bølgedaler.

Klarer ikke å finne motivasjon til å gå ned noe før jul, januar er en fiiiin måned til det ;)

Så jeg strever med å holde vekten, og klarer det slik noenlunde...

Ikke att jeg er så flink att det gjør noe...

Baker ( og spiser ), vasker og styrer på. Blir dessverre litt for lite trim, men orker ikke å bekymre meg. Det tar vi igjen i janar, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo Slippe-mor! Nå har jeg nettopp etterlyst deg og ElisabethV inne hos henne - hvordan går det med deg? Alt vel? Blir nesten bittelitt bekymret når det har gått nesten en måned uten lyd fra deg, vettu :)

 

Med meg har slankingen gått i helt feil retning siden operasjonen for to måneder siden, men NÅ er fokuset på vei tilbake, sammen med en form som endelig tillater trening. Så jeg er helt klar for en skikkelig januarinnsats! Hva med deg?

 

Og skulle du slumpe til å stikke innom mens det fortsatt er 2012: Godt nyttår, takk for det gamle - og vi ses i det nye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, beklager og beklager igjen!

 

Jeg har ikke gått meg vill i på vidda, men jeg har hatt det insanely travelt på og med jobb. Vi sliter med prisnivå og inntjening i det markedet vi driver i, og like før jul så viste det seg at vi sliter litt mer enn jeg hadde håpet. Det blir noen strakstiltak og mye planlegging for mer effektiv drift på lenger sikt - og myyye å henge fast hodet i for en rimelig fersk daglig leder.... :mellow:/> Fader for et år, altså, startet med en stor konkurs der vi tapte vannvittig mye penger, for så å få konkurranse fra utlandet med 30-50% reduksjon i markedspris for våre tjenester fordi vi presses av pengesterke utenlandske foretak som skal dumpe seg inn på vårt marked. Ikke lett!

 

Men nytt år gir nye muligheter og jeg er litt roligere i sjela nå enn før jul. Nå vet vi i allefall hvordan året ble, slipper å lure mer på det, og vi vet noenlunde veien videre.

 

Vi gir oss ikke, så her er optimismen på topp. Vi kan nemlig slå i bordet med minst ett oppnådd mål: Vi har klart å opparbeide oss 90% av markedet i 2012! Det er ikke verst i et marked som er helt Texas! :P/>

 

Og rent privat, så gir jeg fra meg siste rest av trenergjerning nå fra nyttår av. Har vært håndball og fotballtrener for sønnene i mange år nå, men nå fortjener de å få noen andre enn mamma. ;)/>/>Mamma fortjener også å få litt mer tid til seg selv og trening for å motvirke negative effekter av alderen som sniker seg på.. ;)/>/>

 

 

Oppsummerer jeg 2012, så vil jeg si at jeg har lært utrolig mye om kropp og meg selv. Jeg har skjønt at jeg må tillate meg overflod i ferier, og at det må kompenseres med stramme normaldager. Jeg er altfor glad i god mat og tilbehør til god mat til å kutte det helt ut av kostholdet. Da foretrekker jeg heller litt opp og ned på vekta, stramme hverdager og litt fråtsing i ferier (jepp, denne julen er intet unntak!) :)/>/>

 

Jeg har bestemt meg for å komme tilbake til 64 kilo ved hjelp av en VLCD-kur som starter i morgen den dag. Det blir 2 uker i første omgang med mulig forlengelse i en ekstra uke om jeg må. Deretter skal jeg stabilisere vekten min på 64 kilo i mange måneder og helt til sommerferien som starter sent i juli. Kanskje det er nok til å etablere dette som et nytt vektnivå?

 

Jeg har et sideprosjekt til hold-vekten prosjektet for våren 2013, nemlig et treningsprosjekt. Målet er å klare å gå en motbakke (som etter mitt vett er helt utrolig brutalt lang og bratt) i raskt tempo og uten stans, uten å ha lyst til å legge seg ned og faktisk dø på toppen.

 

Denne motbakken ligger like bortenfor hjemmet vårt, så den er lett tilgjengelig og jeg kan legge inn et par drag i denne bakken som avslutninger på vanlige turer med hunden.

 

Tekniske data for bakken (som brukes til motbakkeløp).... :unsure:/>/>

Høydeforskjell: 140 meter

Lengde: 1,5 km

Stigning: 9,3 %

 

 

Jeg skal også gjeninnføre morgentrening. Jeg trener på ellipsemaskinen inne, 25-30 minutter. I tillegg blir det gjerne kveldsturer med hunden, ca 5 kilometer.

 

 

 

Jeg tror det blir bra, jeg! Og jeg er veldig glad for å slå følge med dere inn i nok et år, ElisabethV og Ninjastar. Godt nytt år!! :D/>/>:D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og DER var Slippe tilbake! Godt å høre fra deg :)

Jeg regnet med at førjulstida ble litt stri, men ikke SÅ stri, da. Høres ut som dere har nok av utfordringer i firmaet, puh! Men med en markedsandel på 90 %, må dere vel kunne sies å ha de aller beste forutsetninger for å henge med videre? Tvi-tvi :)

 

Høres ut som du får mer tid til deg og ditt, med trenerjobben lagt på hylla (ikke sparket som Berg, vel? Hahaaa :P ). Jeg måtte le av gåprosjektet ditt. Du tuller jo ikke prosjekt når du først begynner :D

 

Men da sparker vi januar 2013 i gang, da! JEPP :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan ikke tulle prosjekt, Ninjastar, DET har jeg i allefall lært her inne . :lol:

 

Er i full gang på vlcd- kickstart , dag 4 omtrent ferdig nå. :D

 

Har tenkt å gå på dette i 2-3 uker, det som evt er nødvendig for å finne igjen kroppen min fra før Shanghai i november. Deretter skal jeg legge meg på lavt kalorinivå frem til vinterferien i uke 8. Etter det blir det gradvis opptrapping og knallhardt fokus på stabilisering. Jeg skal ikke - IKKE - gå så mye opp i ferier i fremtiden som jeg har hatt for vane.

 

Og så har jeg faktisk lurt på om jeg rett og slett har sluttet å spise godteri for en veldig lang periode.....Jeg er egentlig mye mer glad i god mat med godt tilbehør, men allikevel - når jeg først stuper i godteskåla så er det med dypdykk....og det har lett for å bli dagevis med det samme...

 

Samtidig blir jeg veldig kvapsete når jeg spiser sukker og fint mel, binder vann så det holder, og jeg blir energiløs, gretten, lat..... Hvorfor skal jeg utsette meg for det??? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.11: 67,9 kg og 79 cm rundt midjen.

08.11: 67,3 kg og 78,5 cm = -600 gram (- 600 totalt)

09.11: 66,7 kg og 78,5 cm = -600 gram (-1200 totalt)

10.11: 66,4 kg og 78,5 cm = -300 gram (-1500 totalt)

11.11: 66,4 kg og 78,5 cm = -000 gram (-1500 totalt)

12.11: 65,7 kg og 78,0 cm = -700 gram (-2200 totalt)

13.11: 65,4 kg og 78,0 cm = -300 gram (-2500 totalt)

14.11: 64,9 kg og 77,5 cm = -500 gram (-3000 totalt)

15.11: 65.1 kg og 77,5 cm = +200 gram (-2800 totalt)

16.11: 65.0 kg og 77,5 cm = -100 gram (-2900 totalt)

17.11: 65,1 kg og 77,5 cm = +100 gram (-2800 gram totalt)

18.11: 64,7 kg og 76,5 cm = -400 gram (-3200 gram totalt)

19.11: 64,2 kg og 76,0 cm = -500 gram (-3700 gram totalt)

 

Info til meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt deppet over meg selv og for å ha latt det gå altfor mye inn i jula. Var forsåvidt flink med å være i bevegelse, men inntaket stod vel i stil til en toppidrettsutøver, og Så aktiv var jeg dog ikke... :rolleyes:/>

 

Jeg har satt på meg skylappene, prøver å finne en form for autopilot, og setter pris på hvert gram som forsvinner nå under vlcd'en, er på den syvende dagen i dag. Det har stått stille en to-tre dager, men nå ser det ut til å løsne.

 

Allikevel; Fortsatt 3 kilo igjen til jeg er på samme vekt som før Shanghai, 1 kilo igjen til jeg er på det jeg anser skal være mitt maksnivå sånn i det vanlige.

 

Det kjennes noe lettere i hodet nå enn de første dagene, og jeg er absolutt motivert for å gå inn i uke to, men det er tøft. Får ta en dag av gangen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt trøtt på dag 9, og litt dårligere uttelling enn jeg hadde håpet når jeg starter.

Antakelig var lagrene overfylte for jeg var ikke i ketose før ettermiddag dag 5 - det var litt tidligere sist.

 

Men - den som gir seg er en ... sier vi her. Jeg går løs på den niende dagen og tenker det er overkommelig i allefall inn i helgen. 700 gram til jeg er inne i komfortsonen min! Det er første mål nå og et mulig sluttpunkt for vlcd dersom andre hensyn tilsier det (livet forøvrig , barn mm...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dag 9 allerede på vlcd, så bra! Det går da unna :D 700 g er et mål du har innenfor rekkevidde!

 

Vi får ta juleerfaringene med oss til neste år, jeg har vel vært omtrent like deppa selv. Nesten 6 kg opp på to måneder, usj æsj isj, ikke moro. MEN det legger vi bak oss nå! Det blir jul igjen om 11 måneder, og året etter, og og og... Så det vi ikke var fornøyd med denne gangen, får notere oss bak øret og gjøre bedre neste gang!

 

Jeg har også tatt frem autopiloten og har gjort alt som jeg skal siden første hverdag forrige uke. Og det merkes! Herlig :) :) Det gir økt motivasjon til å fortsette i det gode sporet :D

 

Stå på de neste dagene, tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9 allerede på vlcd, så bra! Det går da unna :D/>/> 700 g er et mål du har innenfor rekkevidde!

 

Vi får ta juleerfaringene med oss til neste år, jeg har vel vært omtrent like deppa selv. Nesten 6 kg opp på to måneder, usj æsj isj, ikke moro. MEN det legger vi bak oss nå! Det blir jul igjen om 11 måneder, og året etter, og og og... Så det vi ikke var fornøyd med denne gangen, får notere oss bak øret og gjøre bedre neste gang!

 

Jeg har også tatt frem autopiloten og har gjort alt som jeg skal siden første hverdag forrige uke. Og det merkes! Herlig :)/>/> :)/>/> Det gir økt motivasjon til å fortsette i det gode sporet :D

 

Stå på de neste dagene, tvi tvi!

 

Litt trøst i å lese at det ikke bare er meg, da... :lol:

Vi henger vel rundt her neste år også, Ninjastar, om ikke annet får vi møtes i god tid før jul og minne hverandre på denne julens erfaring.

 

Suppekur er greit nok som krisemiddel, men akkurat nå skulle jeg vel heller ha ønsket meg at jeg hadde vært smartere i desember.... :unsure:/

 

Godt å se at du er i drivet også. Vi er jo innmari flinke til å snu i tide, da - det skal vi ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

RESPEKT til deg Slippe !

9 dager, det er jammen bra jobba !! :)

 

Jeg hadde nok aldri klart det du holder på med, MÅ ha mat, og MÅ trene for å føle meg vel. Og man kan vel ikke legge opp til noen økter når man har så lite inntak.. :blink:

 

Hørest ut som du har hatt å holde fingrene i mtp jobben også. Det er slitsomt i tider der man ikke tjener nok penger. Min bedre ( ? ) halvdel driver også eget firma, og det går med MYE tid til jobb. Og til tider tenker jeg att det ikke er verdt det... Håper i alle fall att dere klarer å snu skuta !

 

Tror nok vi 3 blir hengende her inne i maaange år fremover ! hehe :)

Men vi lærer stadig ?? :rolleyes:

 

Syntest i alle fall att vi skal ha ros for å orke å ta grep, igjen, igjen og igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RESPEKT til deg Slippe !

9 dager, det er jammen bra jobba !! :)/>

 

Jeg hadde nok aldri klart det du holder på med, MÅ ha mat, og MÅ trene for å føle meg vel. Og man kan vel ikke legge opp til noen økter når man har så lite inntak.. :blink:/>

 

Hørest ut som du har hatt å holde fingrene i mtp jobben også. Det er slitsomt i tider der man ikke tjener nok penger. Min bedre ( ? ) halvdel driver også eget firma, og det går med MYE tid til jobb. Og til tider tenker jeg att det ikke er verdt det... Håper i alle fall att dere klarer å snu skuta !

 

Tror nok vi 3 blir hengende her inne i maaange år fremover ! hehe :)/>

Men vi lærer stadig ?? :rolleyes:/>

 

Syntest i alle fall att vi skal ha ros for å orke å ta grep, igjen, igjen og igjen... :D/>

 

Ja, det er helt riktig - det gir ikke mye overskudd dette, så trening blir det lite av. Derfor også jeg vurderer å kutte straks, for jeg var inne i en veldig fin stim av morgentrening på ellipsemaskinen min før jul. Jeg tenker jeg kanskje skal gå inn under 66 kilo, da er jeg i komfortsonen, og ta de resterende 2 kilo over litt tid og med trening. NÅ - straks over 66 kilo - så føler jeg meg i allefall helt normal, om enn ikke tynn. Det var noe annet i midten av forrige uke, så det var vel verdt innsatsen... ;)

 

Og JA - vi er kjempeflinke til å ta nye grep. Jeg var ikke så flink før så jeg er superfornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn for at du er et av mine forbilder her inne Slippe! Du sliter med noen av de samme tingene som meg, og kan miste fokus i blant, men så greier du å ta skikkelig tak i det å komme deg videre. Det er motiverende!

 

Jeg har også store problemer med å komme meg opp av godteskålen når jeg først har stupt nedi den. Og sukker og fint mel har ikke akkurat positiv effekt på energien og humøret hos meg heller. Jeg har det i grunn best som avholdsmenneske. I fjor spiste jeg ikke godteri fra nyttår til i august. Det var helt supert så lenge det varte... Hadde planer om nyttårsforsett i år, men det ble litt forsinket. Men nå er jeg i gang med godtestopp, og planen er vel å klare meg uten i alle fall frem til etter påske. Og når jeg er kommet så langt greier jeg nok å holde ut litt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmykt takk, Nickii!! :D

 

Jeg har vært litt fjern denne uka. FOR en uke *stønn*, jobbmessig og privat kaos. Nå stuper jeg inn i en messe-uke, men SÅ dere...!!

 

Jeg ligger på ca. 66 kilo, altså i øvre del av det jeg synes er greit, og jeg vil ned til 64. Etter messe-uka blir det 1400 kcal fremover, null godis og et økt fokus på trening. Gleder meg veldig, faktisk, og jeg tenker den tiden jeg går inn i nå er av avgjørende betydning for hvor elegant jeg skal holde vekten i fremtiden.

 

Ser på TV2 Sporty på søndagskveldene, og det er ikke så rent lite inspirerende.

 

Jeg blir altså litt fjern en uke til, men så!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er jeg klar for våren! :D Ser av all snøen at våren nok er et stykke unna, men jeg er klar for forberedelsene til våren, i allefall. :P

 

Denne våren har jeg to mål:

1) Stabilisere vekt rundt 64 kilo

2) Gå så mye som mulig + legge inn økter for kondisjon og styrke.

 

Det går et motbakkeløp noen få hundre meter fra huset vårt, og jeg har tenkt å være litt aktiv i den løypa fremover. Om jeg klarer å ta meg opp den stien uten å ha lyst å legge meg å dø, så er ett mål nådd.

 

 

Fra i morgen og i tre uker fremover, så skal jeg ligge på ca. 1300 kcal i hverdagene + 1600 kcal i helgene (fredag og lørdag).

 

Dette er treningsplanen i uke 5:

 

Mandag : 25 minutter på ellipsemaskinen på morgenen, 45 minutters tur med hund på kvelden.

Tirsdag: 45 minutters tur med hund

Onsdag: 25 minutter på ellipsemaskinen på morgenen, 45 minutters tur med hund på kvelden.

Torsdag: 45 minutter tur med hund på kvelden

Fredag: ?

Lørdag : 1 time og 40 minutters tur

Søndag: 25 minutter på ellipsemaskinen og 45 minutters tur med hunden

 

Det bør gi et greit underskudd i kaloriregnskapet mitt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flotte mål slippe ! :)

 

Så flink du er å komme deg ut på tur hver dag, det tror jeg er alfa omega :) Jogger du litt også eller ?

Jeg har så lyst å finne "joggeformen" eller hva jeg nå skal kalle den i sommer.

Jeg har også en motbakke rett ved siden av huset mitt, som blir brukt av mange som trimmer. Før om årene har jeg bare sett på de med hat i blikket når de har kommet strenende oppover. Og jeg registrerer att jeg nå har blitt en av dem ! Hvem skulle trodd det ! :P

Det er ca 354-400 høydemeter, usikker på lengden, men det tar meg ca 25-30 minutter opp. Så prøver jeg å jogge ned igjen. ( Nedover er jeg superflink å jogge skjønner du... ;) )

 

Ang inntakt av kalorier, må jeg si att jeg beundrer deg !!! Att du orker å telle, og ikke minst spise så lite... :o Jeg har aldri vært under 1600 kcal i inntak på en dag, men så er jeg jo tyngre enn deg da... hehe !

All honør for telling og veiing i alle fall !!

 

Ønsker deg en super uke.

Denne uken skal jeg komme innom litt oftere, så kom gjerne med tilbakemelding om hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...