Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Som jeg fryktet; 70,5 kilo i dag. Da er jeg så godt som tilbake til start, men etter dette kan det jo bare bli bedre?

 

Dagen i dag har vært trist og rar med både tannlegebesøk og begravelse. Det var minnestund med snitter og kaker,- ingen kost for en slanker, men jeg holdt meg i skinnet. Her er det også pms på gang, og da pleier jeg å være ekstra vill etter søtsaker og sjokolade. Men nå gjelder det!

 

Sommerivrig; jeg tipper at du, på lik linje med ormy, vil få dobbel lønn for strevet neste uke!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tulletaushet. Uka har gått sånn noenlunde. Vet ikke helt om det blir den store nedgangen, da det har vært lite trening. Har hatt en god dose kvinneplager disse dagene, og da blir det vanskelig å komme seg til treningssenteret. Jeg er dog glad for å kunne meddele at jeg har hold meg unna godteri, og det er jo noe.

 

Styrke er super trening, Sommerivrig, men ta frem målebåndet så du klarer å holde på motivasjonen. Jeg har hørt noe om at muskler som har trent holder på vann. Vet ikke om det stemmer, men det kan jo være en forklaring. I det lange (og korte) løp er det alltid bra å trene. Jeg skal prøve å få lagt inn en økt eller to i helga. Godt for humøret er det også.

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteavholdenhet er strålende, Giraffe - så bra! Jeg øver stadig på å spise små doser sjokolade, så jeg skal prøve å få kjøpt noen små lekkerbiskener til i morgen :) Det blir bra. Målebåndet viser heller ingen stor nedgang, men mensen har endelig kommet, og da slipper jeg gjerne på vannet kroppen holder på. Jeg kan jo ikke bli feit av mye trening og 1900 kalorier daglig, hvertfall!

 

Ha en god helg, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen helgeutskeielser på meg denne helga. Hadde planer om en treningsøkt i dag, men siden snøen endelig laver ned blir det nok heller aking i bakken og snømåking. Kanskje tar jeg meg ei økt litt seinere i kveld.

 

Det blir sunn middag og ingen utskeielser i dag. I morgen er det atter fullt fokus.

 

Ha en deilig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bli med i dette forumet? Det ser ut som det er nesten nedlagt det andre forumet vi er med i Giraffe, og jeg trenger å ha noen å "snakke" med og gjøre det sammen med for å lykkes.

 

Jeg er 45 år, gift og mor til 2 ungdommer.

Jeg trener fast 4 ganger i uken (men er ellers ganske mye i ro, kontorjobb. Min største svakhet er sjokolade og marsipan og det er nettopp derfor det har kommet snikende noen kilo for mye de siste årene. Jeg begynner å få sjokoladen under kontroll, før spiste jeg til jeg ble dårlig og skålen var tom, nå begrenser jeg meg veldig.

 

Har nå tatt av 5 kilo (startet vel for 2 år siden) og ønsker å ta av ca 4 kilo til. Jeg skal snart i bikini og det hadde vært så kjekt å følt meg mer vel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

Så fint at der kan trene så mye! Jeg må holde meg mest i ro, har byttet til å bruke pulsklokke i stedet for kaloriteller på treningssykkel og må nå sykle 47 min. i stedet for 20 min. for å forbrenne 200 kcal! Det tåler ikke foten og jeg må igjen trappe ned treningen, uff.

Holder meg fortsatt til meny 1, bruker knapt opp frimerkene, men føler at det er ganske tungt.

Nå, hvor jeg har bestemt meg til det, går det fint an å spise bare 10 g kjempegod sjokolade. Jeg ser vi har nok alle lignende utfordringer :)

I morgen er det veiedag, og jeg håper på bedre resultat enn forrige uke.

Ha en god uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en bedre veiedag :) Etter at jeg hadde gått opp til forrige mandag til tross for streng kosthold, gikk jeg nå ned 1,4 kg.

Det er akkurat som giraffe antydet.

Har også gått ned i målingene, men jeg har inntrykk at det er svært forskjellig fra gang til gang. Prøver å holde meg til de samme stedene, men synes ikke det er lett :unsure:

Vet en hvordan man får innsyn i de gamle målingene - ikke summen, men enkeltverdier?

Nå kan jeg holde ut med meny 1 litt til ...

 

Hvordan har helgen vært for dere?

Hvordan har det gått med de andre "mandagsveiere"?

 

Gleder meg til å høre fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk bra, Ormy! Og velkommen til bronzee, alltid kjekt med flere som er aktive en tråd - det forplikter litt det også.

 

Jeg fikk også lønn for strevet, og kan klokke inn med 79,4 kg og ned 700 g sist uke. Det er jeg superfornøyd med. Vet av erfaring at det tar tid når jeg skal jobbe meg ned de siste kiloene, og spesielt når jeg trener styrke og bygger muskler samtidig. Men dette funker. 4,4 kg til målet - jeg satser på å være der til påske.

 

Pulsklokken, Ormy - det er en gjerrig sak, men jeg er ganske sikker på at den har hjulpet meg med å få et mer realistisk kaloriregnskap. Min trofaste og gode venn - jeg har allerede angst med tanke på å sende den bort når den trenger nytt batteri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flotte damer :)

Har lest gjennom tråden deres, og vil gjerne bli med dere ned noen kg frem til påske hvis det er greit? :)

Er 36 år med samboer og ett barn. Trener på treningsenter ca 2 gr. i uken.

Har ligget på rundt 70-72kg det siste året, men nå har julemarsipantilbudet tullet med hjernen min, og sikkert med vekten også :( Målet er å komme ned til ca 68kg til påske.

Skal veie meg fredag morgen, så rapporterer vekten da.

Lykke til med en sunn og måteholden uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen til Sunny76 og Bronzee! Det er jammen flott at vi har blitt så mange sammen her inne :)

 

Jeg har nok en gang ikke vært et eksempel til etterfølgelse, og har igjen tullet og tøyset med mat, kaker og godteri. Gårsdagens vekt var 69,8, og det kan jeg ikke klage på, idiotiet tatt i betraktning.

 

Lurer veldig på hvordan jeg skal klare å fortsette å holde på motivasjonen. Ofte tenker jeg at "pytt, jeg skeier litt ut i dag, så kan jeg heller være flink i morgen." MAKAN! Nå har jeg skjøvet streken foran meg i noen uker, og nå må jeg ta grep igjen! Det første jeg skal gjøre er å gi lyd fra meg her på tråden HVER dag, for når jeg forsvinner er det fråtsing og slaskeri på gang.

 

Så da bretter jeg opp ermene, inntar en god og sunn frokost, kommer meg avgårde til spinningtimen kl. 09.00, og når godteriabstinensene tar meg i kveld, skal jeg kaste meg over tastaturet og klage min nød. Det er godt å vite at dere er her. Nå gjelder det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei giraffe!

Det var jammen ikke dårlig å gå ned i vekt hvis du har skeiet ut som du beskriver :) Kanskje trener du tilsvarende mye at du forbrenner allikevel nok kalorier?

Jeg MÅ være veldig streng når jeg skal ned i vekt, kan ikke skeie ut, da går det veldig dårlig - det klarer også du!

Skal gjerne prøve å hjelpe deg å holdet motet oppe :D

Vi snakkes i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ormy! Jeg trenger noen som kan ta et skikkelig tak i ørene mine!

 

Jeg har lagt en slagplan for dagen, jeg skal telle kalorier i dag for å holde kontrollen, og intet søtt skal passere ganen. Allerede nå holdt jeg på å kaste meg over en liten rest med hjemmelaga karamellpudding fra i går, den så så liten og unnselig ut der den lå, men den får stå til den får andre bein å gå på.

 

Giraffe skal passe bunaden til 17. mai og være fin til datterens konfirmasjon, hun skal inn i de fine klærne sine, og legge tightsen og tunikaen på hylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Tar kraftig tak her før januar ebber ut. Var kjempeflink i 2011 og tok av 7-8 kg ned til idealvekt på 54-55 kg. Men....... Nå er vekta over 60 igjen, og har ikke veid meg siden før jul.Her trengs et skippertak før sommerferien. Trener på treningssenter, eller betaler ihvertfall for det :/ Idag SKAL treningen, slankingen og motivasjone falle over meg, mens søthungeren flyr avgårde. Så ja, takk, jeg blir med her. Har en hund, mann som jobber borte og to nesten voksne gutter, så tiden kan jeg ikke skylde på selv om jeg jobber hver dag på dagtid. Idag har registrering av maten startet, sitter og spiser dobbel 0 % yoghurter her, før hunden skal luftes og treningsskoa skal børstes støv av før treningssenteret inntas. Ha en fin ettermiddag/kveld :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ormy! Jeg trenger noen som kan ta et skikkelig tak i ørene mine!

 

Jeg har lagt en slagplan for dagen, jeg skal telle kalorier i dag for å holde kontrollen, og intet søtt skal passere ganen. Allerede nå holdt jeg på å kaste meg over en liten rest med hjemmelaga karamellpudding fra i går, den så så liten og unnselig ut der den lå, men den får stå til den får andre bein å gå på.

 

Giraffe skal passe bunaden til 17. mai og være fin til datterens konfirmasjon, hun skal inn i de fine klærne sine, og legge tightsen og tunikaen på hylla!

 

 

Hei giraffe!

Det var flott! La karamellpuddingen stå eller kast den, hvis du har ingen annen som kan spise og nyte den (jeg har en gutt på 4 og en ektemann som tar seg uten å nøle av den slags :rolleyes: ) Slike situasjoner har gitt meg en god følelse etterpå og jeg tenkte: "Det er bare et kort øyeblikk når man spiser og deretter angrer man..."

 

Du har et mål foran øynene: Bunaden skal passe - det er bra! Jeg har ikke bunad (ennå - vet ikke hvilken jeg har lyst på, er ikke norsk, men har lyst å ha EN), men tror det er fint å ha et slik mål foran deg, og så har du også et bestemt dato, du kan jo ikke gå til konfirmasjon uten bunad...

 

Lykke til i kveld og i morgen med å la stå mat du EGENTLIG ikke vil putte inn i munnen din - det er DU som bestemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Tar kraftig tak her før januar ebber ut. Var kjempeflink i 2011 og tok av 7-8 kg ned til idealvekt på 54-55 kg. Men....... Nå er vekta over 60 igjen, og har ikke veid meg siden før jul.Her trengs et skippertak før sommerferien. Trener på treningssenter, eller betaler ihvertfall for det :/ Idag SKAL treningen, slankingen og motivasjone falle over meg, mens søthungeren flyr avgårde. Så ja, takk, jeg blir med her. Har en hund, mann som jobber borte og to nesten voksne gutter, så tiden kan jeg ikke skylde på selv om jeg jobber hver dag på dagtid. Idag har registrering av maten startet, sitter og spiser dobbel 0 % yoghurter her, før hunden skal luftes og treningsskoa skal børstes støv av før treningssenteret inntas. Ha en fin ettermiddag/kveld :D/>/>

 

Hei Luciano og velkommen hit!

Det høres ut som om du passet bra inn her hos oss! Jeg kjenner til den ubehaglige følelsen når vekta kryper over 60 kg, min trivselsvekt er 55 kg.

Det hjelper også meg best å telle kalorier, selv om jeg var veldig bestemt på at jeg ikke vil gjøre det igjen, da jeg startet hos GreteRoede en gang i 2004. Har vært på kurs i Tyskland som ungdom og var skremt å telle kalorier, det hadde ikke hjulpet så mye. Men så ble jeg omvendt :rolleyes:

Det er kjedelig å telle, men det funker!

Bra at du har tid og kropp til å trene - nyt det! Jeg kan ikke trene særlig i øyeblikket, ca. 30 min. trimsykkel er det kroppen tåler, og da ikke på "kondis", men "fettforbrenning"... Det går sakte fremover.

 

Lykke til i dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giraffe kan melde om eksemplarisk oppførsel i kveld. 1420 kcal så langt. Kanskje blir det en liten matbit når jeg kommer hjem fra kveldsvakta. Blir fort sulten ved leggetid når man har hatt en god treningsøkt tidligere på dagen, og med rumlemage blir det dårlig med søvn.

 

Takk, ormy, for gode tilbakemeldinger. Nå er jeg glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt å lese at det er enda flere i forumet og at det er mye aktivitet.

Jeg er bortreist på kurs noen dager denne uken uten vekt, men mandagens vekt viste ingen endring denne uken.

 

Det er ikke lett å styre søtbehovet når lunch ,mellommåltid og middager består av søte desserter, så jeg har latt meg friste. Kjenner jeg ikke har helt viljestyrken med meg.

Jeg håper å finne den snarlig igjen.

 

Har ett stort mål om ned 3 hele kilo i løpet av februar. Egentlig hadde jeg både januar og februar på meg men nå har jeg tullet det til.

 

Enig med dere i at det er viktig å skrive her inne så ofte som mulig, da får vi litt extra motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flinkedag nr. 2, og er veldig fornøyd med det. Nå sitter jeg her og skal egentlig spise kvelds, men siden jeg ikke er særlig sulten men heller litt søtsugen, skal jeg lage meg en sunn og god smoothie.

 

I morgen starter jeg dagen med en tur på treningssenteret, og så gjelder det å holde seg i skinnet frem til en liten utskeielse på lørdag.Ormys ord her ringt i ørene min i dag; "Det er bare et kort øyeblikk man nyter, og deretter angrer man.." Jeg var såååå nære å kjøpe meg en liten godbit i kiosken i sted, men så husket jeg ormys ord og lot være. Nå er jeg veldig glad for det, og skal snart rusle i seng med verdens beste samvittighet :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flinkedag nr. 2, og er veldig fornøyd med det. Nå sitter jeg her og skal egentlig spise kvelds, men siden jeg ikke er særlig sulten men heller litt søtsugen, skal jeg lage meg en sunn og god smoothie.

 

I morgen starter jeg dagen med en tur på treningssenteret, og så gjelder det å holde seg i skinnet frem til en liten utskeielse på lørdag.Ormys ord her ringt i ørene min i dag; "Det er bare et kort øyeblikk man nyter, og deretter angrer man.." Jeg var såååå nære å kjøpe meg en liten godbit i kiosken i sted, men så husket jeg ormys ord og lot være. Nå er jeg veldig glad for det, og skal snart rusle i seng med verdens beste samvittighet :D/>/>

 

Hei giraffe!

Så hyggelig at jeg kan hjelpe deg lite gran på veien. Og du var virkelig flink :) Jeg håper at smoothien var bra!

 

Jeg har nå jobbet igjen på tirsdag og i dag (har vært sykmeldt i 5 uker) og da går det ikke så lett med spisingen. Jeg tar med niste, frukt og yoghurt, men har ikke ordentlig tid til å spise og får vond i hodet - til tross for god planlegging. Da er det ekstra tungt å komme hjem (med en hylende gutt ved siden) og måtte lage mat uten å pytte alt mulig inn i munnen underveis... Men jeg klarte det!

 

Vi snakkes igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Dagens veiing er overstått, og resultatet av julemarsipan og utskeielser ble litt som fryktet..72,6kg. Men skal ikke klage,det kunne vært verre,og har bare meg selv å skylde på!!

Nå er det bare å holde fokus fremover og ikke miste motivasjonen. Har delvis vært flink i ukedagene, men helgene tar gjerne litt av, og det må det bli slutt på.

Flinke dere har vært de siste dagene Giraffe og Ormy, skal tenke på dere når søtsuget melder seg ikveld..for det kommer det nok til å gjøre. Men skal ha en måteholden helg for en gangs skyld ;)

Virker som om de fleste her har som mål å gå ned +/-5kg, så da er vi mange i samme båt :) Tenker at det hadde vært fint å klare det til 1.april, og så klare å holde seg deromkring. Det er det som er den største utfordringen, men det skal vi søren meg klare, jenter!! God helg til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Hvor er giraffe som skulle skrive hver kveld? Hvordan kan jeg ta deg i øret - som du ønsket? Satser på at du er fortsatt flink og at karamellpuddingen har gått sin gang :)

Jeg har nå laget appelsinfromasj til dessert i kveld, den er bra.

Har snikveiet meg i dag og gått opp igjen (0,5 kg) :huh: , til tross for max. 1400 kcal per dag, men har fått mens - kanskje er det årsaken? :unsure: Det så i hvert fall ikke pent ut, og jeg angret at jeg gikk på vekta ...

Ønsker dere fortsatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...