Gå til innhold

Ned de siste vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Nå tar jeg mot til meg og prøver å starte opp en tråd. Jeg har gått ned 13kg og trenger fortsatt å gå ned 5-8kg. Har gått opp og ned i vekt siden begynnelsen av november, og trenger å ta et tak, så jeg kommer ned på 60kg innen utgangen av mai. Har vært på leting etter en tråd, som kunne passe for meg, men føler at "alle" er mye yngre enn meg, jeg er 59, trener 3 ganger i uken og prøver å spise fornuftig. Jeg har gått kurs, men følte at det jeg fikk ut av det var en ny kaloriberegning - meny 1 - det er ikke mye mat. Dllers opplevde jeg det fint med andre kursdeltakere i samme situasjon, men kursleder kunne ikke Grete Rode opplegget, så det føltes som å kaste pengene ut av vinduet. Gikk mer ned etter kurset enn under, så det har likevel hatt effekt. Noen som vil slå følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hei! :)/>

 

Jeg blir med her! Vi har samme mål, føler jeg! Jeg har også gått på et GR kurs (men det er noen år siden) men har gått ned på egen hånd etter det. Gikk ned 15 kilo i fjor, men har nok gått opp litt i jula. (Da kastet jeg alle hemninger :-))

Planen min er å veie 60 kilo,- også starte på den lange veien med stabilisering.

Jeg er 40 år og har en liten datter på 3 år... I fjor trente jeg to ganger i uka, men nå har jeg startet i en jobb hvor jeg reiser litt, så hos meg blir det kun trening en gang i uka (dobbeltime)framover.

Jeg var på meny 1 i hele fjor og er enig med deg: synes også det er fryktelig lite mat... Så jeg gleder meg til å begynne å stabilisere og få spist litt mer.

Er faktisk usikker på vekta mi i dag. Har ikke stått på den siden begynnelsen av desember!! Men i morgen skal jeg veies og rapporteres! :rolleyes:/>

Har du noen bestemt veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Har et bibliotek med GR-bøker, men har gitt opp å betale for motivasjonen, - den må jeg sørge for selv. Har innsett jeg nok er evig slanker, og holder meg derfor her i stedet for på Hold-vektenforumet. Går opp og ned.... Fort opp, og så tar det litt lenger tid ned. Og vanskeligere er det til eldre jeg blir: forbrenningen blir lavere!

 

Nærmer meg 55 år, er 170 cm og frekventerer tråden "Sliterne", synes det er et beskrivende navn for min hverdag i ft vekt: jeg jobber med saken hele tiden! På "Sliterne" og på "Senior opplegg: ned 4 kilo før 20. februar" (eller noe sånt)er vi flere i samme aldersgruppe. Jeg vil nok følge med dere også :) !

 

Trimmer normalt to til fire ganger i uken, har pulsklokke, men må ha briller for å se den... :lol: . Nå vinterstid et par styrkeøkter og et par kondisjonsøkter, om sommeren prøver jeg å sykle til jobb to-tre ganger i uken.

 

Bestemor med pulsklokke, du sier ikke noe om hvor lang du er. Jeg slite med både med å få midjemål unde 80 og ed å få vekten under 65 kg. 63 kilo, som jeg drømmer om, synes helt urealistisk.....

 

Lykke til, til oss alle sammen :)

 

ala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere vil være med. Så er vi flere som kan støtte hverandre.

Jeg er 1m 62cm, så ikke av de største. Jeg måler 88cm rundt livet nå. I min ungdom - helt til jeg nærmet meg 40 år var jeg 60cm rundt livet, men så tynn vil jeg ikke være. Jeg vet at fasongen forandrer seg med alderen, men det sies at over 80cm medfører helserisiko for kvinner (over 100cm for menn). Helseperspektivet er viktig i min streven etter å bli lettere og sprekere. Så jeg håper at jeg kan komme ned under 80 cm. Kanskje ikke til mai, men jeg håper på å veie 60 kg i slutten av mai, så får jeg sette nye mål da. Jeg tror ikke jeg går ned 8cm ved å gå ned 4-5kg, for jeg har bare gått ned 14cm på 13kg. Det blir ca en kg for hver cm.

 

Jeg har veiedag på onsdag - da har jeg vanligvis fri - men selvfølgelig ikke denne uken. Men måle og veie meg må jeg rekke før jeg drar på jobb.

 

Mitt kallenavn her på listen er fordi jeg fortsatt ikke, selv etter å hatt pulsklokke et år, helt har integrert bildet av bestemødre som har pulsklokke og trener med vektstang. - Ser vel hellere for meg bestemødre sittende i godstolen med strikketøy. Jeg ser pulsklokken fint - jeg er nærsynt og jeg bruker briller også når jeg trener. Liker ikke å være ute blant folk og ikke å kunne oppfange ansikstuttrykkene.

 

Jeg har trent apparater 1 gang i uken i ca 1,5 år. Men har nettopp fått et nytt program hvor jeg trener på matte, med busoball og vektstang i stedet - varmer opp med tredemølle og romaskin. I tillegg trener jeg spinning og styrketreningsgruppe (dobbelttime) 2 ganger i uken for tiden. Har økt dette gradvis - startet med 1/2 times økter og klarer nå to timer i gangen.

Jeg ser at jeg går opp i vekt med en gang jeg ikke har full fokus på å veie maten. Utenlandsturer, besøk borte, og andre ting som gjør at jeg ikke selv bestemmer hva jeg skal spise gjør at jeg tar på. Så jeg ser for meg at jeg må ha fokus i lang tid framover.

 

Ala du har da ikke langt igjen til din ønskevekt, og går du ned 200 - 600g i uken, høres det da ut som det er innen rekkevidde. Jeg vet nok at når en nærmer seg målet går det saktere.

 

Ja, her får vi ha lykke til alle som vil være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

I dag steg jeg på vekta da... hjelpes... må visst kjøpe meg ny vekt, for den viste forskjellig tall hver gang jeg steg på. Det minste var 61,8 og det meste var 64,6...jadda... her tror jeg at jeg må kjøpe ny vekt. Tipper det er mest troverdig at det er 64,6, men jeg skal kjøpe ny i dag. Dermed er det rapportering i morgen istedet. Det passer jo bra, siden "bestemor" også har veiedag på onsdager....

 

Det jeg også syns er vanskelig og som du sier, er når man skal reise bort eller det er arrangementer med middager. Da bestemmer du ikke selv hva du skal spise. I morgen er det fagdag på jobben, med en tre-retters middag på kvelden. Det er ikke lett... Man kan kanskje prøve å spise mindre på dagen, men når man allerede er på meny 1 med lite mat, og i tillegg SKAL spise mellommåltider for å holde forbrenningen oppe, så er jo det veldig, veldig vanskelig! :rolleyes:

Viljestyrken settes på prøve! (Kanskje jeg klarer å avstå fra desserten?) :P

 

Uansett: I morgen kommer rapport på vekta.

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også i flere år hatt en vekt som viste forskjellig for hver gang man gik opp på den. Jeg løste det med å veie meg 3 ganger og ta snittet - veldig slitsomt. Min mann hadde fått vekten i gave og den var virkelig stilig. Han så det ikke som noe problem at den ikke viste likt. I høst kjøpte jeg en ny på Biltema, og min mann bruker fortsatt den gamle.

 

Min utfordring når jeg er borte er at jeg i tillegg er allergisk mot flere matvarer bla fisk, egg, bønner, lagrede oster og nøtter. Så til tider er det en stor nok utfordring å finne noe jeg kan spise. En gang vi var borte var det eneste jeg kunne spise lof og smør - ikke akkurat det sunneste og ikke noe å bli mett av. Jeg hadde glemt å ta med knekkebrød og tupeost, som jeg ofte har i vesken i tilfelle.

Den siste uken har jeg igjen registrert alt jeg spiser, og for første gang har jeg kalorier tilbake til litt kvelds. Bare 152kcal, lurer på hva jeg skal finne på. Men 152kcal er da litt -bedre enn å ha brukt for mye allerede før kvelds. Kanskje fellesskapet her allerede hjelper meg til å holde meg i skinnet?

Ha en flott kveld og lykke til - vi skal greie det ala, spliffi og eventuelle andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det veiedag og målene er opp 1 cm men vekten ned 1,5kg siden siste uke. Forstår det ikke helt - kanskje siste ukes vekt var feil - eller denne uke? Siste uke hadde jeg vist ikke oppdatert min vekt her på siden, jeg får skjerpe meg. Her gjelder det om å være ærlig både for seg selv og andre.

I går kveld valgte jeg hjemmealget knekkebrød med cottage cheese og kanel. Første gang jeg prøver og det var godt og stillet lysten på "noe". Cottage cheese ble registrert med 0 kalorier. Det forstår jeg ikke det pleier å virke. Men jeg tror likevel at jeg var innenfor rammen på 1300kcal for dagen - for første dag på lenge.

I dag blir en maratondag. Skal dra på jobb straks først innom kontoret og ordne en del ting - så kjøre ut og holde 3 timers undervisning hvor det blir servert diverse fristelser, tilbake på kontoret levere utstyr mm. Deretter rett på dobbeltøkt med trening - regner med å være hjemme ca halv otte. Så er det matlaging til meg og gubben. Men matpakke og mellommåltider er pakket og klart, så dette skal gå uten å falle i fristelsesfellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Grattis med kjempebra vektnedgang!! Det må jeg si! :D

Der er motivasjonen for å fortsette ja!

 

Jeg gikk på min nye fine vekt i morges da...og den viste det samme som den gamle gjorde på det meste.. :rolleyes: Men det var jo det jeg mistenkte også. 64,6 her... da er det 4,6 kilo til stabiliserings-regimet.

(artig at mannen din bruker den gamle... kanskje den vekta er snillere enn den nye? :-) )

 

Skjønner veldig godt at det blir ekstra vanskelig om du har matallergier da! Da er det ikke lett når man får servert mat! Får håpe du klarer å holde deg til maten du har med deg! Jeg har også en utfordring i dag. Vin og tre-retters vi får servert i kveld er registrert etter beste evne... og jeg ser at desserten må kuttes. Da tar jeg heller et glass hvitvin istedet.

 

Det står på hjemmesiden her at det er noen tekniske feil på siden, slik at det blir registrert 0 kalorier på enkelte matvarer.... de jobber visst med saken nå :)

 

Jeg er avhengig av å ha en del kalorier igjen til kvelden. Det er da sulten og lysten på noe godt kommer som kastet på meg. Jeg spiser VELDIG mye salat med cottage cheese på kvelden. Og skal jeg kose meg så skjører jeg opp kantaloupe- melon og knasker ivei :-) Den er det kjempelite kalorier i... Deilig!!

 

Lykke til i dag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt tilfreds med dagen, har klart ikke å falle i fellen med å spise gosj - kaken var det egg i, så jeg slapp å fristes av den. Jeg har likefram 205 kcal jeg kan bruke på kvelds.

 

Jeg kjenner til den at hvis en ikke skal spise så mye, blir en ekstra sulten. Håper du spliffi har kost deg med de 2 rettene du har bestemt deg for og hatt det trivelig. Jeg holder med deg i at prioritere et glass vin framfor dessert. Om du ikke er ute ofte, går det an å ta utskeielsen da og heller stramme inn i litt ellers i uken. Jeg har sett at når jeg skeier ut med å spise "fint" på restaurant, er det ikke sikkert det synes på vekten - snarere tvert i mot - antakelig fordi porsjonene ikke er så store. Mens utskeielser i helgen lettere syns på vekten. Jeg tar kvelds uansett om jeg har kalorier til overs til det eller ikke - har jeg ikke går det mest i grøntsaker. Jeg må være forsiktig med melon - hvis jeg spiser det for ofte reagerer jeg allergisk - det kryssreagerer med pollen. Men jeg kan spise litt en gang i mellom - så da blir det når jeg er borte og blir severt det.

 

Den nye vekten er 1/2kg snillere en den gamle var på den siste dagen jeg prøvde den, med et avvik på 3 kg på 3 veiinger blir det omtrentlig. Han har fått vekten og synes den er stilig, men han om det.

 

Lykke til med utfordringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Da klarte vi oss begge to! Du var glad det var egg i kaken,- og jeg er glad jeg holdt meg til planen" vin istedetfor dessert" :D

Nå er det helg, og da skal man jo kose seg litt ekstra? Så jeg har gått til innkjøp av to pakker Lacerol.. ha ha! I tillegg skal jeg ha en rett med svinestrimler til middag og steker opp litt ekstra kjøttbiter. Det er veldig godt og magert å kose seg med til kvelds- med masse chili og krydder på ;) (istedet for potetgull og annet snacks)

I morgen er det jentekveld, så da går det nok en flaske med noe godt i. Den tørreste hvitvinen er heldigvis den beste syns jeg, så der er jeg heldig. Minst mulig kalorier :)

 

Desverre ble det bare en runde med trening denne uken, og det blir det neste uke også. Da er det en reise i jobben som forstyrrer treningesplanen.

 

Hvor lenge har du ligget på meny 1? Da jeg gikk på GR - kurs for 2-3 år siden lå jeg på meny 2. Da var jeg jo også 20 kilo tyngre enn det jeg er nå. Men så er det jo det da..at jo lettere du er, jo mindre mat trenger du... Jeg har ligget på meny 1 i et år nå...og det har sneglet seg nedover. Men det siste halve året har vært mer "hold vekten" (kost meg i sommer og div. tilstelninger, gått opp 1-2 kilo, tatt grep og gått ned de samme kiloene..om igjen og om igjen) Jeg bare lurer på om jeg må spise mindre enn 1300 kalorier for å "ta" de siste kiloene???

Er det noen som vet det mon tro?

 

Uansett! Ha en riktig god helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha Ha du, nå lo jeg godt - kose seg med Lacerol! Flott klaret at du sto over desserten. Jeg pleier å kose meg med rødvin 1-2ganger i løpet av helgen, og får nok for mange kalorier de dagene. Men det betyr bare at det går saktere - jeg bruker mellom 10 og 16 frimærker i uken, så den delen er ganske riktig.

Jeg meldte meg på GR klubben i slutten av oktober 2011 og startet på meny 2. September 2012 startet jeg på kurs og ble satt på meny 1. Da hadde jeg gått ned 8kg på egenhånd. Jeg gikk ned 3,5kg under kurset og fortsatte å gå ned 4kg til, men så kom utenlandsturer, jul og sykehusinnleggelse, som alt gjorde at jeg la på meg igjen. Så nå må jeg ta et tak og gå ned noen av de samme kiloene igjen.

Jeg har også lurt på om jeg må ytterligere ned i kalorier for å gå ned i vekt - jeg har tidvis for lavt stoffskifte. Kanskje skulle vi finne fram boken og selv beregne vårt kaloribehov? Det anbefales ellers ikke å spise under 1300kcal om dagen, da det er vanskelig å få i seg de næringsstoffer vi trenger på mindre kalorier. Men leger og ernæringsfysiologer setter til tider folk på 1000kcal per dag, men da er de veldig overvektige. Det er vi ikke. Det sies at man må forbruke 9000kcal (noen steder står det 7000) mer enn man spiser, for å gå ned 1kg. Så om vi spiser vendig nært vårt behov, tar det lang tid å gå ned. Men jeg strever nok med å holde meg på 1300kcal og likevel bli mett, så det virker urealistisk å gå lengre ned. Men noe å tenke på. Vi kan få kostholdsskåre på 10 med 1200kcal!

Grøntsaksstaver med en krydret dipp er også fin kosemat. Jeg har fulgt min plan og trent 3 ganger denne uke - er fornøyd med at jeg har klart det.

Ha en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Vi blir flinke til å finne på alternativ snacks ja... grønnsaker med dipp er kjempegodt! Det pleier jeg også å kose meg med i helgene. Nå har de fått inn en ny dipp (i potetgull-hyllene) som heter Holyday HOT. Den blander jeg med mager kesam, og det er nydelig med gulrot- stenger. :)

 

Har nettopp sittet og registrert gårdagens utskeielser.Jentekvelden og all den hvitvinen fikk meg opp i 1600 kalorier i går. Jeg hadde hoppet over mellommåltider og spiste en mager lunsj og middag... Så jeg syns ikke det ble så ille jeg :P Det tok jeg jo bare igjen med å sove lenge, slik at man går rett på lunsjen i dag..hehe.... :D

 

Mamma har gått et par GR kurs for lenge siden etter sin siste graviditet. Hun sa at den gangen måtte alle deltakere gå på 1250 kalorier- uansett vekt og høyde. Det var den gangen de hadde FY- merker :rolleyes: Jeg har flere ganger dratt fram den boka mi og regnet på det. Jeg skal ligge på meny 1- så det er jo riktig. Men jeg sliter med de siste kiloene og aner ikke hva slags grep jeg skal gjøre! Det måtte vært å legge inn flere treningsøkter, men det går jo ikke med ei lita ei på 3 år, reising i jobben og en mann som også må få lov til å gå ut :-) Synes du er flink (og heldig) som får til 3 økter! Det er supert!!

Ha en fortsatt fin søndag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Jeg er usedvanlig dårlig på alternativ snacks, her går det i ekte varer, til dels i store mengder..... :o

 

I dag har je i tillegg spist en stor middag, men lot være å ta smør på maten. Det er da noe, men veier slett ikke opp for alt det andre jeg har spist i helgen og i forrige uke. Så jeg har bare meg selv å skylde når vekten går opp igjen, som den nok gjør i dag.

 

Vel, ny dag og ny uke i morgen, selv om det står noen utfordringer for døren denne uken også, men ikke så mange som i forrige uke.... Får prøve å trimme litt mer også enn jeg fikk tid til i forrige uke.....

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vennet meg til ekte snaks i julen, men de første 2-3 gange ble jeg virkelig kvalm, for jeg var ikke vant til det. Etter nyttår var abstinensene der ette sødt, fedt og salt. Men nå er jeg kommet over det. Jeg har ikke spist smør på maten på minst 20 år, så det smaker ikke lengre. Veldig mye som gjelder spising er en vanesak.

 

Når jeg lager dipp, bruker jeg youghurt, kesam eller smøreost som basis og tilsetter krydder. For tiden er chili min favoritt. Da vet jeg litt mer hva jeg får i meg enn med posene. Om jeg setter fram tradisjonelt gosj, samt grøntsaker og dipp, så det også skal være noe til meg, gjett om jeg får konkuranse på grøntsakene? Det er grøntsakene jeg må finne mer av ikke søtsaker og potetgull. Jeg pleier å ta alle grøntsaker som gå an å lage til staver, som gulerot, kålrot, stangselleri og paprika eventuelt annet jeg har. Skal det telle som et måltid bruker jeg også staver av bogskinke eller røkt svinekam - tidligere brukte jeg også lettost (men det gir for mye kalorier - men de andre kan jo få lov å spise det).

 

I forhold til trimm, føler jeg ikke jeg har noe valg, startet med plager på grunn av ekstraslag i hjertet for 1 1/2 år siden og beskjed om at jeg ikke hadde ekstraslag når jeg trimmet, så jeg kunne trimme så mye jeg ønsket.

 

Jeg kom opp i nesten 1700 kalorier i går, med gjester på taco og vin. Ikke helt uvanlig på en lørdagskveld - selv om jeg hadde droppet mellommåltider fordi jeg hadde sovet lenge.

 

Jeg har regnet på mit kaloribehov, og med meny 1 som jeg skal stå på, vil jeg ut fra beregninger på kaloriunderskud trenge 7 uker på å gå ned 1kg. Jeg har et underskud på ca 250kcal per dag i uken og spiser omtrent på kaloriforbruket i helgen. Det virker ikke spesielt motiverende når det skal ta så lang tid. Her må jeg i tenkeboksen for om jeg skal redusere kalori-intaket, selv om jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare det.

 

Jeg har hele fylket som arbeidsplass, så jeg reiser en del, men jeg har med matpakke, fordi jeg er allergisk. Jeg slipper dermed noen fristelser - på godt og vondt.

 

Som bestemor og 59 åring, har jeg ikke det daglige ansvaret for barn. Jeg har dermed mer mulighet for å trimme i uken, men har 1-2 barnebarn så å si hver helg, så da er jeg mer låst i forhold til trim. Jeg prøver derfor å få det gjort i uken.

Ha en riktig god uke, med masse trim og god - fornuftig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkningen av forrige ukes heftige utskeielser uteble ikke: opp 600 gram til 68,2 kg, - igjen :huh: !!

 

Vel, gir jo ikke opp av den grunn, men fortsetter i vanlig tralt, fort opp og sakte ned. Kunsten er i det minste å ikke gå mer opp enn ned, siden det tar så mye lenger tid å gå ned enn å gå opp....

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se, det er jo til syvende og sist meg selv det kommer an på :huh: . Det er bare min skyld når vekten går opp. Regnestykket er enkelt, mer pluss- enn minuskalorier og vekten går opp. Noen har et ustabilt eller elendig stoffskifte, men jeg kan ikke skylde på det heller, - bare meg selv ;) !!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ala vi får selv ta ansvar for vår egen spising og vekt og uansett om en har ekstra å stri med, må vi bare forholde oss til det.

I dag kommer jeg ut med riktig antall kalorier, om jeg spiser 2 rugsprø med cottage cheese og kanel. Det synes jeg er godt. Har ikke trimmet noe i dag, men fikk 2,7 trimpoeng i går. I dag har vært en tøff dag, først vært på vanlig jobb på formiddagen og i kveld har jeg passet butikk, og det var veldig hektisk. Ellers har jeg regnet på mitt energibehov - det har gått ned med 120kcal siden i høst og med et energiunderskud på bare 380 på hverdager og jeg spiser omtrent likt med behovet i helgen - da vil det ta 5 uker å gå ned 1 kg. Her er det behov for å tenke på om jeg skal ta andre grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i din beskrivelse...... Årene går, og de skal nytes, men jeg ønsker ikke å bli/være tykk for det. "Alt med måte", er det noe som heter, men jeg er ikke så flink til å leve etter det. Det blir fort til at jeg spiser mer enn kroppen har behov for, - og som du sier har den behov for stadig mindre..... Stusselige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei damer! :-)

 

Her går det i snegle-fart også. Regnestykket ditt "bestemor med pulsklokke" er skremmende...5 uker for å gå ned 1 kilo?? Hrmf... :P Lite motiverende... Men det stemmer sikkert også. Her gikk jeg ned 300g denne uken.

Da jeg gikk på GR kurs for noen år siden gikk jeg ned 1 kilo i uken, men da var jeg jo mye større enn jeg er nå. Og denne tråden heter jo: Ned de siste vanskelige kilo.... Sånn er det vel med oss alle som bare har noen kilo igjen. Og får vel egentlig være glade for at vi bare har noen igjen da :D

 

Jeg har nok en utfordrende helg foran meg. Vi skal reise bort og sover over hos venner som alltid disker opp med nydelig (og ikke sunn) mat. Også er det denne vinen... Viljestyrken min blir satt på prøve når det kommer så mye deilig (og forbudt) på bordet.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått ned 300g siste uken. Morsomt du spliffi nevner sneglefart - jeg har nettopp lagt inn snegle som tickersymbol, fordi jeg føler det er mitt vekttapstempo. Jeg må se om jeg kan knipe litt inn på kaloriene - så jeg ikke kommer over 1300kcal på 6 ut av 7 dager, og kanskje litt under på noen av dagene - får prøve å få snittet på 1300 - det blir hardt.

Ja,Ala det føles stusselig at behovet stadig går ned, når vekten går ned. Men fordelen er jo at det blir lettere å bevege seg. Jeg har fløget opp og ned vår bratte lofttrapp i dag i forbindelse med rydding. For 1,5 år siden var det et tiltak, nå gjorde jeg det bare nødig.

Det er en stor utfordring at vi stadig blir utsatt for fristelser som blir vanskelig å si nei til. Jeg har regnet på hvor mye jeg ville gå ned om jeg kuttet ut vin helt, men det monner så lite, når forbruket er lite - så jeg velger å fortsette å kose meg med litt vin av og til.

I dag har jeg igjen meldt meg på dobbelttime på treningssentret 1 time spinning og 1 time styrketrening - tøft program men føles godt etterpå.

Tilføyelse: Huff så har jeg spist 155kcal for mye igjen - på tross av at jeg har besluttet ikke å spise over - at jeg ikke lærer å holde løfter til meg selv. Får en tanke at hvis jeg ikke kan stole på meg selv - hvem kan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått ned den siste uken, - og heller ikke opp :huh: . Standby på 68,2kg, som forrige uke. Kan vel ikke eng gang kalles sneglefart..... Liker ikke å liksom ha stabilisert meg her, med minst tre kilo for mye på kroppen :( . Fikk trimmet litt mer forrige uke enn uken før, men kompenserer med mer inn......

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Jeg er redd det blir standby på meg også ved neste veiing. Jeg har spist for mange kalorier 5 ut av 7 dager siste uken - tross beslutning om å være flink. Men i dag har jeg klart riktig kalorimengde, på tross av at jeg har spist 5 pepperkaker - når jeg var på kurs i kveld (ikke Rodekurs). Jeg får satse på at denne uken går bedre - selv om jeg har startet dårlig, pleier å trimme på mandager, men har ikke gjort det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, ned 300g - det er jeg glad for, hadde fryktet stilstand. Men de siste 3 dagers måtehold ser ut til å ha nyttet.

Hvis jeg fortsetter å gå ned 300g per uke og ikke går opp når jeg skal besøke min mor i Danmark i april og til Malta i mai, klarer jeg min målsetning om 60kg innen slutningen av mai. Men jeg må nok ta ytterligere grep om jeg skal klare 300g per uke - ut fra de beregninger jeg tidligere har gjort. Har også regnet på hvilke effekt det vil ha å kutte ut vin i en måned - jeg vil kunne gå ned nesten 200g på en måned, såfremt jeg ikke erstatter kaloriene med noe annet - og vinen har jo vært med i kaloriregnskapet og gjort at jeg har fått riktig antall kalorier for dagen - eller litt over. Jeg er ikke sikker på at jeg synes de knap 200g vektnedgang er verdt å unnvære vin - jeg skal jo leve og nyte også.

I dag har jeg meldt meg på 1 time spinning og 1 time styrketrening.

Ha en riktig flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan så si, denne kampen mot kiloene er jo egentlig et enkelt pluss-minusregnskap, og synes vi ikke det er verdt det, så går vi ikke ned..... Ble servert finnbiff med potetmos, karamellpuding, kakar og flere kaker, samt vin til både mat og dessert i går, og det var definitivt ikke i henhold til tilmålt kalorimengde....

 

Prøver derimot å få en styrkeøkt etter jobb i dag, og har meldt meg på totimers/dobbelttime spinningøkt i morgen, - det kan vel bli litt i overkant, men da får jeg heller redusere både belastning og tempo....

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...