Gå til innhold

Ned de siste vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Gjest spliffi

Hei hei jenter! Siste påskedag og jeg er logget på GR for første gang på halvannen uke. Og det har kostet... :rolleyes:/>

Hadde samling på jobben. Tre dager på hotell med verdens beste frokost/lunsj/middag...deretter rett på påskeferie hos svigers. I en uke med galskap-mat! Jeg slenger meg på Solskinnsbolla og hennes beskrivelse av å være på besøk hos svigers. :P/>

Jeg har ikke vært så sterk denne påska må jeg innrømme, og jeg har ikke tenkt å gå på vekta før om noen uker. Jeg har faktisk hatt et par joggeturer, og et par-tre dager med 1300 (ca) kalorier, men resten har vært ganske ille. Vi kom hjem i går, og i dag har jeg måttet ta på meg ei bukse i en større størrelse!! Da andre ble FOR ubehagelig å ha på seg! :(/>

Men sånn er det altså... Man kan ikke spise like mye som alle andre, når man har levd så lenge på de skarve 1300... da går man opp i rekordfart.

Men om et par uker er det nok borte.

 

Håper dere har hatt en fin påske alle sammen!! Nå er det tilbake til hverdagen igjen, og innerst inne syns jeg det er godt å få på plass de vante rutinene med hensyn til mat. B)/>

 

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Solskinnsbolla

Hei på dere, da er påsken over. Det har vært noen fine dager med strålende sol, men også et par dager med snøvær på vestlandet. Har hatt en fin påske med mye aktivitet, og jeg har hatt tidenes kamp mot kaloriene hos svigers, men jaggu tror jeg at jeg vant kampen! Må innrømme at det var et slit de siste dagene, middagene var verst. Og de uendelige dessertene. Jeg måtte smake bittelitt hver dag for å ikke virke helt koko ovenfor svigermor, men det ble bare en liten smak. Og kun to av seks kvelder smakte jeg på kakene som ble satt frem, etter å forvisse meg om at inntaket resten av dagen tillot det. Nå er jeg lei wasa havreknekkebrød kan du si!!!! Kjedelig at det skal være sånn, men nå vil jeg jo så gjerne nå målet mitt. Hvis jeg hadde sluppet tøylene alle dagene der så tuller jeg ikke om jeg sier at inntaket ville ligget på 3000 kalorier om dagen. Jeg tror jeg lå på 1300 de fleste dagene. Enda en milepæl ble det på bilturen både frem og tilbake, jeg pleier å kose meg med både statoilburger og godteri, men klarte å holde meg til matpakka mi begge veier.

 

Men, en ting må jeg jo bare innrømme at var både dumt og deilig. Når vi kom hjem i går kveld, etter en lang biltur med tørre wasa knekkebrød, så var det så utrolig deilig å komme hjem igjen til mitt eget hjem at jeg simpelten unnet meg en filmkveld med øl, middag, popcorn og sjokolade. For mye. Men, det var en så utrolig deilig følelse at jeg synes det var verdt det. Og bedre med en sånn kveld enn syv. Det viktigste er at jeg nå i dag retter fokuset mot målet mitt igjen! Jeg droppet veiing i dag tidlig, men i morgen er det veiedag. Tante rød har banket på en uke for tidlig, så jeg håper ikke hun har tenkt å gi meg hyn for gårsdagen, men at jeg heller kan få en klapp på skulderen for den gode innsatsen i påsken, det synes jeg faktisk at jeg har fortjent! Men vi får se da, hva disse digitale tallene viser. Inni meg kjenner jeg meg uansett fornøyd med påsken, og når jeg først skulle unne meg en utskeielse så er jeg egentlig glad for at det ble hjemme i min egen stue, med de tingene jeg selv valgte og liker.

 

Jeg ser at mange av dere andre har hatt en fin påske og klart å holde en fin vekt, dere er jammen flinke! Nå har vi våren foran oss, gleder meg til litt mer varme og bare veier. Idag tidlig var det kaldt, og snøen ligger fortsatt godt her og der. Og hestehoven er utrolig sein i år!! Igår så jeg endelig den første. Jeg håper det betyr at sommeren vil vare til langt uti september/oktober i år :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på nett igjen etter masse besøk og manglende nettforbindelse. Har tatt fri fra jobben i dag, for å komme meg etter besøk og ha nok energi til å trene. Nå er treningen overstått.

 

Så flink du har vært Solskinnsbolla, å stå imot svigermødre er ikke lett. Jeg gir deg rett i at skal man skeie ut bør det være med noe man liker - og noe man velger selv - ikke blir pådyttet. Lange bilturer er en utfordring.

 

Flott Ala at du har greid påsken uten å gå opp - jeg har veiedag i morgen og er veldig spent. Der har både vært fornuftige dager og dager med masse utskeielser.

 

Spliffi stå på, de små buksene passer snart igjen.

 

Ned 0,6kg er kjempebra Snart Slank - gratulerer.

Snart Slank det høres vanskelig ut å ikke tåle sukker, mel og melk - selv om jeg ser at man slipper flere fristelser. Det gjør jeg også som ikke tåler egg + endel anddre ting.

Ja, jeg synes også at jeg har nok å slite med, men nettopp for ikke å få endda mer å slite med må jeg nok ned i vekt. Det har også hjulpet veldig det jeg har gått ned til nå. Jeg er sprekere, penere, har fått normalt kolesterol og blodtrykket er normalisert. Så helsegevinstene av vektnedgang innløser jeg hver dag. Jeg får også masse rosende kommentarer på at det kler meg å være slankere og at jeg virker sprekere og gladere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive at det var veldig hyggelig med alle på plass igjen! Jeg synes dere har vært flinke alle. For det er veldig flott å ta fatt med friskt mot igjen, også, om man har skeiet ut underveis! Kjenner neg forresten igjen i den med å vente en stund med å gå på vekta hvis jeg tror det har gått galt for meg, Spliffi. Men er det ikke egentlig bedre å face det med en gang og så glede seg over nedgang igjen. Ikke sikker det er sånn for deg, da.

Jeg sitter her og får ikke sove. Så nå har jeg spist litt og drukket et glass hvitvin. Ganske hyggelig her i ensomheten, men muligens ikke like lurt for vekta...

 

Lykke til med oppstarten etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hyggelig at treffe dere herinne igjen og at det har gått bra/tålelig bra med alle.

Selv har jeg veiedag i dag og vekten har stått stille tross utskeielsene. Hurra, jeg hadde fryktet oppgang med alle utskeielsene og ingen matregistrering. Jeg er veldig glad og lettet.

 

Snart slank, vi skal kunne unne oss et glass vin av og til - selvfølgelig ikke hver dag, men jeg har opplevd, at når jeg har registrert vin eller sjokolade, så har kostholdsskåren økt. Antakelig fordi jeg har kommet innenfor det anbefalte av kalorier, karbohydrater eller annet. Jeg pleier å ligge i overkant på protein, så når jeg sper på med andre kalorier går den prosentvise mengde proteiner ned.

I artikelen jeg sendte link til før påske (om hvorfor en ikke går ned tross kaloriunderskud), sto det at et litt alkohol kunne sette i gang tømning av veskedepoter i fettlaget. Så kanskje ditt vinglass kan virke positivt?

Stå på jenter - vi nærmer oss mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Enig, Snart Slank, godt å ha denne gjengen her :)

Vekta viste ned 300 gram i dag!! Det er jeg VELDIG fornøyd med, tatt i betraktning påskens kamp mot kaker, godteri og fete middager.

Jeg må nok ligge på meny 1 litt til, men bare 1,3 kg igjen til mål. De neste to helgene byr på fest og middag, men jeg har nå tenkt å unne meg både rødvin og god mat, men styre unna potetgull og snop. Med nok trening og giv akt de andre dagene, så skal det kunne gå an å nå målet før jeg er ferdig med fase 1 i Hold Vekten, 17.april. Etter det tror jeg at jeg vil prøve å øke litt uansett, om så bare med 100-200 kalorier om dagen. jeg kjenner at jeg har fulgt meny 1 litt lenge nå, siden midten av januar. Om jeg har igjen noen hundre gram, så kan det vel være mulig å gå ned disse selv om jeg øker til f.eks. 1450 og følger den menyen lenge nok til å både stabilisere og kanskje gå litt ned? Før jeg øker på men enda litt mer.

 

Corebar og zumba i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

"Bestemor" - så bra med stillstand! Det viser at evnen du har til å begrense inntaket er akkurat sånn det bær være. Noe må man ha lov til å unne seg i høytidene. Selv har jeg trent som en idiot for å kunne smake på noen av fristelsene. Kjørte nok litt ekstra hardt på denne gangen, svigermor ble nesten ute av seg! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Guri malla, så flinke dere har vært!!! Stor respekt både for nedgang og stillestand!! :D

Snart slank: Jeg tør rett og slett ikke gå på vekta....enda... men gi meg et par uker! Så blir det ikke fullt så stort sjokk. Man blir flink til å fortrenge og lure seg selv litt vettu :rolleyes:

 

Igang med meny 1 igjen iallefall...og syns det er godt å komme igang med hverdagen! Har fått fullstendig dilla på et knekkebrød jeg smakte hos svigers i påska. Ryvita Musli...det er litt søtt, og er nydelig med Philadelphia-ost!

Perfekt kveldsmat- og i og med at det er litt søtt også, så demper det et evt søtbehov (tror og håper jeg da)

 

Nå er det vår og bare det er motiverende B) Når sommeren kommer er vi nok alle i mål, eller hva? Gleder meg til å begynne på "hold vekten" jeg også Solskinnsbolla! Tenk for en drøm å kunne spise seg litt oppover...i kontrollerte former...og i sneglefart! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Spliffi! Det å lure seg selv kan være veldig bra innimellom. :) Og så er jeg veldig glad for oppmuntringen på det med vin! Litt vin (dvs et lite glass) er det verste for meg å avstå fra. Kanskje fordi jeg ikke kan spise søtt?

Synes vi har utrolig bra resultat fra denne påsken. Jeg fikk kompliment i dag: Guri, så tynn du er blitt. Tror det må være litt klærne, for så hodt ses vel ikke 2 kg. :D Men gøy uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinnsbolla - så fantastisk nedgang i påsken med alle fristelsene du har vært utsatt for, og kamp med svigers - godt klaret.

Snart slank, jeg tenker også en del på hva når jeg når mitt mål på 60kg om ikke så alt for lenge - 2kg til. Jeg drømmer også om å kunne spise meg litt oppover - eller bare av og til spise litt mer av ting jeg liker. Samtidig er jeg redd jeg skal sette alt jeg har oppnådd over styr. Jeg vil da ikke ha kommet ned under 80cm i midjemål og vil fortsatt ha for stor Midje/hofte-ratio ut fra det som er annsett som grenseverdier for helserisiko. Det er av helsegrunner jeg slanker meg, jeg har nå 86cm i midjemål og 90 i midje/hofte-ratio. Jeg har tenkt på det en stund - ser at jeg går ned litt mindre enn 1 cm for hvert kg jeg går ned - stort sett (noen ganger går jeg opp i cm men ned i kg). Dette er ikke lett, jeg vil ta det opp med legen, når jeg skal dit til uken likevel.

I dag har jeg skeiet ut - eller 4 stk uplanlagte frimerker heter det vist - med 3 After Eight. Det skulle jeg ikke gjort - jeg ble kvalm, men da vet jeg at 2 stk som jeg ofte har tatt er mer passe til meg om jeg spiser dem relativt fort - uten noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Tenk å kalle det å skeie ut, med 3 stk after eight ;) Men jeg forstår jo godt hva du mener. "Heldigvis" merker jeg også godt at jeg blir fortere uggen og kvalm nå, av mindre mengder enn før. Og da er vel gleden ved kosen borte. Så små porsjoner kos er en god regel.

Jeg synes du er så standhaftig og flink, og kun 2 kg til mål. Jeg vet ikke om jeg har spurt før, men hvor høy er du egentlig? Jeg er 160, og fra 62 til dagens vekt 59,1 så har jeg sett store forandringer på overkroppen. Det skal så lite til i "min høyde". Tenker på det du skriver om midjemål. Min kroppsfasong er sånn at når jeg går ned i vekt så ser jeg det aller først på kragebeina, deretter puppene og midjen. Armene har jeg nå begynt å se at har minket. Det som "blir igjen" hos meg er rumpa, og aller mest er det lårene/hoftene. Så nå føler jeg at overkroppen er ok (midjemål 72 cm), og håper at den siste kiloen suges ut av lårene!! Også er det av en eller annen grunn slik, at akkurat på de plassene hvor vi skal ta målene (rundt overarmen, tykkeste lårpartiet, hoften) er de plassene hvor jeg minker minst. Jeg ser det så godt lenger ned på armen, lenger ned mot knærne osv at jeg har minket flere cm der.

Noen sylfide blir jeg ikke noen gang, men jeg vil heller ikke det. Jeg synes former er FINT!! Som du også sier, "bestemor", så er det først og fremst for helsa vi gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 162cm, så omtrent samme høyde som deg Solskinnsbolla. Jeg har jo gått ned over 15kg og også minket 15cm i midjemål, så slik sett er midjemålet jo bedret betraktelig. Jeg hadde imidlertid håpet at jeg ved 60kg ville komme under 80cm i midjemål, men slik blir det nok ikke. Jeg går først inn i kinner og pupper, deretter kommer mage, rumpe og lår. Jeg synes ikke at det er pent å bli for tynn, særlig når man nærmer seg 60år, som jeg gjør. Jeg tror vel egentlig at det er bra å møte alderdommen med noen kg, så en ikke blir for "skrapet". Jeg er enig, kvinner skal ha former. Jeg ser imidlertid at jeg fortsatt har en del overflødig fett rundt livet, så kunne jeg holdt vekten og økt muskelmengden, hadde jeg sikkert blitt slankere rundt midjen. Fram til jeg var 38år veide jeg 52kg og målte 60cm rundt livet - det var for tyndt. Så tynd vil jeg ikke bli - klarer antakelig heller ikke. Men jeg kunne komme under det som omtales som helserisiko (ikke helseskadelig, som kom til å skrive) - så ville det føles bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det kjent stoff. Hos neg forsvinner det fra pupper og skuldre først. Og der er jeg allerede ganske tynn. Det jeg vil at skal forsvinne, er alderstillegget på magen. Men det er ikke lett å få vekk. Noe skal det være der så klart etter 3 barn, men helst litt mindre enn nå!

Du har da et fantastisk fint midjemål, Solskinnsbolla! Eia var jeg der... Men du også, Bestemor: - 15 cm hittil. Er fryktelig imponert over utholdenheten deres.

Ned 100 g på meg denne uken. Selv om jeg synes jeg har vært flinkere med kosten og trent 5 ganger og forbrent over 3000 cal på trening. Ikke så lett å skjønne dette her. Hadde jeg vært nybegynner når det gjelder trening, ville jeg tenkt økt muskelmasse, men er i tvil om det nå. Ja, ja, jeg får bare stå på.

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 72cm i midjemål høres helt fantastisk ut. Jeg ser alt under 80cm som flott. I og med jeg målte 60cm fram til jeg var 38år og hadde 2 barn, kan jeg ikke skylde på barna - tvert imot etter fødslene var jeg tynnere enn før. Nå er problemet "muffinskanten" jeg gjerne skulle bli kvitt. Jeg er ikke nybegynner når det gjelder trening, så jeg er usikker på hva jeg kan oppnå med økt treningsinnsats, men jeg VIL ha mål innenfor helseanbefalingene. Jeg innser at jeg kandkje må ta tiden til hjelp. Jeg har tross alt veid for mye i nærmere 20år, så det er ikke urimelig at jeg trenger tid. Det er imidlertid veldig lite råd å finne for personer som meg - jeg vil IKKE bruke pulver, fettsuging, frysing eller andre slike midler. Jeg har gått på 1300kcal per dag siden september og fortsetter med det til jeg er i mål - hvordan jeg enn vurderer det. Dette er ikke lett.

Ønsker dere alle en flott uke med vektnedgang, fornuftig kosthold og masse trimm. - Vi skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jaja, jeg ser jo at det kun skal en dag med god mat og drikke til, før midjemålet kan økes med flere cm! Det var jo en planlagt utskeielse, og det var en kjempemorsom fest! Nå er jeg midt i verste perioden med mensen også, så jeg er nok ekstra oppblåst. Turte ikke veie meg i dag, det ble jo som vanlig alt for mye når jeg først skulle kose meg. Jeg er så belærende overfor andre - "husk at det ikke er en dags utskeielse som er problemet, det er dagen etter som er viktig" - også er det på det området jeg feiler selv, igjen og igjen og igjen! Det ble jo en skikkelig dagen derpå i går, med mye mat, tok med jentungen på kino, og hu mor proppa jo i seg det trippelte av hva jenta åt, og i tillegg kom lørdagens vertskap på døra i går kveld, med kakerester fra kvelden før.

 

Idag har jeg en sånn dag hvor det sitter to stykker av meg selv, en på hver skulder. Den ene sier: "Nå er det hverdag igjen, kjør på videre mot målet, dette klarer du. Følg planen din, rotmos og magre pølser til middag, ta en tur på mølla i kveld, og kos deg med kveldsfrukt med kesam".. Den andre sier: "Sukk, hva med eeen dag til da, med kos? Du som er sååå smal rundt livet nå, og bare har en kilo igjen til mål, hva er eeeen dag til, med de derre gode kakene fra butikken, en deilig middag med fløtesaus og pasta, en kosekveld med film og is og sjokolade, bare i dag!!!"

 

Åh, jeg kjenner jeg får lyst til å gi meg hen til den siste, vet du. Det er det verste.... Bare i dag... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Hei jenter!

 

Solskinnsbolla: Hold ut!! Det er så vanskelig å "hente seg inn igjen" etter en dag med utskeielser. Og tenk da at det er enda vanskeligere etter to dager med utskeielser! ;) Men jeg kjenner meg så godt igjen!! <_< Teori er så mye lettere enn praksis! Vi VET jo dette, men ikke lett å holde alikevel. For meg føler jeg at rullegardina går ned. Også tenker jeg etterpå: Hva i all verden gjorde jeg nå? Spiste jeg virkelig den sjokoladen?? :angry:

 

Dere snakker om midjemål. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å måle jeg... Flesket er så mykt, og det er lett å stramme inn en cm eller to :P

 

Bestemor: Pulver har jeg prøvd faktisk. For noe teit!! Mente å gi meg selv en pangstart for noen år siden- men det ble jo bare tull. Prøvde i to uker, og gikk vel ned 5 kilo- hvorpå minst 3-4 av dem gikk på igjen selv om jeg spiste 1300 kalorier etterpå. Synes det var artig å følge med det programmet (var det forresten Tv2 Hjelper deg?) hvor noen testet ut forskjellige pulverkurer... Og alle ble slaktet så vidt jeg husker. Og dette VET vi jo egentlig også. Så jeg holder med deg i det der... Fettsuging på den andre side: hmmm... hadde jeg vært rik, så hadde jeg kanskje tatt den bilringen min. For jeg er fornøyd med alt unntatt den på magen. Ønsker egentlig å få vekk kun den- og det er jo ikke mulig å punkt-slanke seg... Men det er utelukket uansett, så jeg tenker ikke så mye på det. Men er ikke helt i mot det heller! :)

 

Ha en flott uke alle sammen! Stå på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjente tanker Solskinsbolla. Selv har jeg nå ligget på nesten 2000kalorier i flere dage. Ser ikke ut som jeg kommer meg i gjenge igjen. Det startet med 3 After Eight, dagen etter ble det smågodt, så vin og god mat i helgen. Søndag skulle jeg bake, for det var min tur i lappegruppen. Jeg utsatte det til søndag kveld, fordi jeg viste at det var en utfordring som jeg ville ha vanskelig å stå imot. Jeg bakte boller, for jeg tenkte at det ble mindre kalorier enn kake. Tror dere ikke at jeg spiste 3 stykker mens jeg bakte - de var stygge - og da utryddet jeg dem. Etterpå tenkte jeg hvorfor gjorde jeg det? - det skjette helt automatisk. I går når bollene skulle serveres spiste jeg 2, selv om jeg hadde bestemt meg for å bare spise en. I dag har det gått bra så langt, men jeg kjenner sug i magen etter noe godt. I dag MÅ jeg greie det.

Livvidde kan man ikke regne med når man har mensen, da øker den for de fleste. Så glem å måle de ukene.

Spliffi - enig, hadde bare valkene rundt livet vært borte, hadde jeg vært fornøyd. Pulver og inngrep av enhver slag er ikke noe for meg. Pulver er stort sett bassert på soyaprotein, og det tåler jeg ikke, så det går heldigvis ikke. Hørte netopp at slik frysing som noen foretar gir masse arvev inne under huden, så det kan heller ikke være bra - og det har ikke dokumentert effekt. En bekjent av svigermor prøvde fedtsuging, og ble bolkede i striper på en unaturlig måte i etterkant, så det var stygt. Nei, det tryggeste er nok den harde metoden - trim, kosthold og jernvilje. Men andre kan selvfølgelig gjøre andre valg. Vi har forskjellige utfordringer og gjør forskjellige valg.

Når jeg måler meg, legger jeg målebåndet, så jeg akkurat kan la det gli rundt, når jeg beveger det. Ikke så stramt at det ikke vil bevege seg, men heller ikke så løst at det kommer ut av posisjon. Lærte det når jeg lærte klessøm i min ungdom.

Stå på jenter med alle våre utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippelt Hurra.

Jeg greide å holde meg på 1300kcal i går, selv om det holdt hardt.

Jeg har gått ned 0,5kg siste uken. Antakelig fordi jeg ikke har så mye veske i kroppen - fordi allergien har roet seg litt. Men jeg har gått NED - det er virkelig en oppmuntring til å fortsette.

Jeg har gått ned 3cm i livvidde siden siste uke. Etter stilstand en tid hadde jeg nesten mistet troen på at jeg ville minke i livvidde - men nå har jeg fått nytt mot.

Jeg er så glad vi har denne gruppe, her kan vi komme med frustrasjoner og gleder og blir mødt med støtte og oppmuntring uansett - fantastisk.

Håper på like bra resultater for dere også. Ha en flott dag, og stå på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Spliffi - rullegardina mi gikk definitivt ned på mandag, også :angry: Men da kjente jeg også på den følelsen av at jeg egentlig ikke hadde noen glede av det jeg dytta i meg, pga at jeg allerede visste at jeg gjorde noe dumt. Utskeielse på tredje dagen er aldri noen god følelse - selv om jeg mener at vi skal kunne unne oss litt kos i ny og ne, men da altså bare en kveld :huh: Utskeielse smaker alltid best etter en lengre periode med "flink jente".

 

Men nå er jeg "oppe" igjen, og tanta kaster jeg på dør i løpet av dagen tror jeg. Men jeg dropper veiinga i dag.... feig :unsure:

 

Men BESTEMOR - hurra for deg!!! Endelig løsnet det litt på midjemålet også! Det forjente du, også ned en hel halvkilo B) Herlig! Jeg har mer tro på bollene dine enn noe pulverkur, hehe :P Ser deg forresten for meg, når du "rydder unna" de stygge bollene dine, hahaha :lol:

 

Ha en fortsatt fin uke, folkens! Deilig med vår i luften nå B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den spisingen med rullegardinene nede - helt bevisstløst gir ingen god følelse. Hadde man bare planlagt det, da hadde man klart å kose seg med spisingen, og da blir det lett mindre mengder. Jeg vet det, men klarer ikke å leve etter det.

I dag rir jeg imidlertid på den gode følelse av å ha lykkes. Så da har jeg også klart å holde meg i skinnet og spist riktig. Så om jeg tar siste frukten, et glass biola og 10 mandler

til kvelds, vil jeg få 10 i kostholdsskåre. :D Det har jeg ikke hatt på lenge.

Jeg har lagt mange boller i fryseren - så da har jeg jo min private "pulverkur". :rolleyes:

Solskinnsbolla, hva med å planlegge ekstra god mat (ikke nødvendigvis kaloririk) og litt ekstra av de ting du setter pris på til neste gang tanta kommer? Noe du kan forkjæle deg med, kanskje også det er da du skal til frisøren, bestille masasje eller noe annet som du kan kose deg med de dagene?

Grip utfordringene - vi skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Bestemor, og HURRA for deg. Skal si det er flott innsats!! Jeg er ikke SÅ flink, men trøster meg med at jeg ikke legger på meg noe særlig...... 65 kg er jo ikke innen rekkevidde så lenge vekten ikke rikker seg! Jeg synes lårene vokser, mageflesket likeså. Trimmer for lite, tenker jeg. Kjenner meg også veldig godt igjen i rullegardin-beskrivelsen. Og jeg er mer enn tynn nok over skuldre og byste, - det er baken og lårene som er godt polstret :P !!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Ala, 2,8kg er ikke mye, det klarer du. Om du ikke går ned eller opp, så let etter de små seire. Som de gange når du lar være å kjøpe eller spise noe usundt du har lyst på. Dyrk seirene - skryt av dem. For meg hjelper det å fokusere på de små seire, som faktisk er der i stedet for det jeg ikke får til. Den utskeielse som har vært har vært. Den seir som har vært er verdt å rose seg selv for og bygge videre på. Hvis jeg blir for fokusert på det jeg ikke får til, gjør det at rullegardinet har lettere for å dette ned, og så har jeg det gående. Er det ikke andre seire, så ros deg selv for det du får til nå, som du ikke gjorde før du startet vektnedgang - som for min del -ikke trente i det hele tatt, eller brukte lett melk mens jeg nå er gått over til ekstra lett melk. At jeg bare spiser ost 1-2 ganger i uken, mot tidligere 1-2 ganger om dagen. Det er helt sikert noe å rose seg selv for.

I dag har jeg funnet en ny seir. Huden på bysten har minket :D , så det ikke henger riktig så mye - som to loffskiver ;). Da er det håp for mageskinnet etterhvert også, om jeg bare komme av med flesket der. Men det SKAL jeg :rolleyes: .

Stå på jenter, vi er flinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele uken har jeg kikket på marsipansjokoladene som ligger i skålen bak meg på kontoret, sånne gode Anthon Berg marsipanbrød. Men jeg har ikke spist!! ;)

Derimot hadde jeg store mengde ost på matpakkene mine i går, fete, gode franske oster jeg fikk av min venninne sist helg. Må spise der gubben gjør det, skjønner du.... :rolleyes:

 

Bortsett fra det er2,8 kg mye når de sitter der hele tiden, men sammenlignet med andre er det jo nesten et luksusproblem. Det kommer an på øynene som ser!

 

Ellers har jeg det fortreffelig!! ;)

 

ala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...