Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Halloen Enna!

20 minutter på mølla er bedre enn ingenting! Og det at du tar deg selv i nakken og gjør noe, DET skal du være stolt av! Viser enkelt og greit at du har viljestyrke!:)

 

Skrev det meste på e-mail til deg i dag. Tror jeg må la kroppen hvile i dag. Noen ganger er det lurt og lytte til signaler :)

 

Nå skal jeg hive meg rundt og glede meg til rushtrafikken... <_< og så blir det sunn mat på menyen - kjøttkaker er jo sunt er det ikke det!? Og så skal jeg prøve å være måteholden med hvor mange kjøttkaker jeg tar - behøver nødvendigvis ikke spise opp alit i gryten alene.....

Tror vi sliter med de samme tinga jeg hehe

 

Ha en fortreffelig ettermiddag/kveld

vi tastes

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bel det både gåtur på en time, løping og rengjøring :) En fin dag!!!!

I dag har det til nå ikke blitt så mye trening, men jeg har gjort mye annet og det må også gjøres, av og til.

Det blir fisk masala til middag i dag. Jeg syns det er godt, så da får de andre bare finne seg i at det står på menyen :D

 

JEg er glad jeg ikke har ansvar for været! I går snødde det MASSE! I dag vet det ikke om det skal være fint eller ei, så det veksler fra time til time <_< ..

JEG VIL HA VÅÅÅÅÅR!!!

 

Ha det bra og tenk positive tanker!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fredag og ute er det grått og det er snø i lufta.... Skjønner ikke hvorfor ikke det kunne gjort seg ferdig i januar...

Jeg har holdt meg rimelig godt "i skinnet" denne uken. Løpt litt hver dag. Ikke hatt noen langturer. Lengste var 7 km. Litt styrke for mage og rygg har det også blitt, men ikke noe voldsomt. Jeg vet jeg burde trene styrke, men for øyeblikket har jeg tenkt at det er bedre å løpe enn å tenke at jeg skal trene styrke og ikke gjøre det! ( :rolleyes: )

I dag skal jeg bake sjokoladekjeks - "oppdrag" fra yngste datter som skal ha det med seg et sted i morgen.... SÅ dagens utfordring: Holde fingrene av fatet!

Gjorde den "fatale feilen" å spørre et av "barna" mine (Ungdommer alle tre!) Hva hun ville ha til middag i dag - svar: PANNEKAKER MED BACON, SUKKER OG SITRONSAFT! JADDA!!! Hurra sier jeg. Problemet er at jeg ELSKER pannekaker... men er ikke så glad i bacon (heldigvis!!!) SÅ der har vi utfordring nr 2: stoppe i tide!!! Og HVIS det hadde vært tak i meg hadde jeg jo laget en salat til meg selv... (Å HA-HA!!!!)

Vel - kjenner at nesa begynner å renne litt og det har vært massive forkjølelser i familien... har IKKE lyst til å bli syk. Om en uke reiser vi til Istanbul. Da skal alle 5 være friske og raske :lol: . Kanskje jeg bør løpe fort nå, så jeg kommer en evt forkjølelse i forkjøpet :P .

Håper ting står bra til med deg og at du kommer deg litt på trening....

 

Vi tastes!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble det en liten løpetur.... og jeg må litt beskjemmet si at OM jeg hadde hatt litt mer guts den dagen hadde jeg satt i gan tidligere og løpt lenger, men jeg var lat og siden jeg måtte litt forskjellig annet ble det som det ble. GIkk tur i nesten en time i godt tempo i tillegg, da (måtte til butikken)

I går ble det også bare en gåtur på omtrent en time og i dag omtrent det samme.... Matmessig??? Ikke så veldig bra og ikke så veldig dårlig, heller...

I morgen er det ny uke og nye dager og nye muligheter - neste uke er det ferie og det gleder jeg meg til :lol:

 

Ha en fin søndags kveld og vi tastes!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble det en liten løpetur.... og jeg må litt beskjemmet si at OM jeg hadde hatt litt mer guts den dagen hadde jeg satt i gan tidligere og løpt lenger, men jeg var lat og siden jeg måtte litt forskjellig annet ble det som det ble. GIkk tur i nesten en time i godt tempo i tillegg, da (måtte til butikken)

I går ble det også bare en gåtur på omtrent en time og i dag omtrent det samme.... Matmessig??? Ikke så veldig bra og ikke så veldig dårlig, heller...

I morgen er det ny uke og nye dager og nye muligheter - neste uke er det ferie og det gleder jeg meg til :lol:

 

Ha en fin søndags kveld og vi tastes!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen solstrålen Enna!

Overlevde karatetreningen i dag, så vidt - men skrotten skrangler fælt nå! Stiv og støl i alle ledd føles det nå, men forhåpentligvis får jeg en avklaring snart! :) Men tross verkende kropp var det en kanllgod treningsøkt i dag! Jeg var tomatrød i fjeset, svetten rant i strie strømmer etter 10 minutter!! Må ha gått ned 3 kilo bare i svette. sukk om det bare hadde vart litt lenger, vektreduksjonen hehe.

Har spist passe sunt i dag, ja ok bortsett fra et normal stykke kakebit i dag på jobb. jeg kunne ikke si nei, har sagt nei alle andre ganger. NOE må vi da kunne unne oss synes nå jeg!

Væskeinntak i dag har vært kaffe, vann og diet coke! Ikke mye brus jeg drikker men i dag var det faktisk veldig godt. Og ingen nøtter, sjokolade eller flytendes druer hehe

Nydelig vårvær i dag også, men i morgen skal det visst bli regn. Det går mot lysere og varmere tider og det gjør noe med humøret. Sett under ett har jeg det ikke så ille. :)

køya venter på meg nå, må tidlig opp i morgen - sender deg en mail i morgen når jeg vet mer om helsa mi :)

 

Nattaklem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg fikk dårlig samvittighet da jeg leste hva du skrev!!! Jeg som BEVISST lot være å trene i går og i tillegg spiste nøtter, tørket frukt OG drakk flytende druer!!!! Var kjapt på mølla i dag morges og løp 7 km før jeg styrtet ut av døra... Nå sitter jeg og venter på å komme meg av gårde, igjen! (Har nettopp kommet inn døra, rakk og klore meg selv på haka (!) mens jeg sminket meg og kommer til å få sånn fin, rød strek - vellykket <_< .

 

Vel, vel. Har vært på lunsj (Spiste en sunn, asiatisk krabbesalat og drakk vann.... ), nå skal jeg ut på middag og der blir det nok noe annet! (Jeg pleier IKKE å være ute på både lunsj og middag samme dag, altså!!!

 

Syns ikke jeg har helt draget på dette med sunt kosthold for tiden... spiser både litt kake og tull... Nei, her er det ikke rom for slikt!!! Inn med magen og opp med brystet!!

Ta vare på deg selv!!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Forsovet meg idag! Uæææ! :o/>/>

Må bare innom å ønske deg lykke til idag, Optimista! :)/>/>

Holder deg i hånda samtidig som her krysses alt som krysses kan! :)/>/> :)/>/>

 

Knuskos fra meg!

 

har sendt deg mail :)/> jeg smiler !

 

Skriver senere i dag etter karatetreninga! :)Ha en fin dag!

klem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok med en ett år gammel hilsen fra BAM BAM... eller har du FAKTISK hatt kontakt med "abonnenten"????

Her i gården går det litt den veien høna sparker, for tiden, men jeg gir jo ikke opp. I går var jeg hos frisøren og fikk fikset litt både på fasong og farge... og for første gang(tror jeg) lot jeg være å trene for å slippe og vaske håret med en gang... Det har sikkert ikke noe for seg, men jeg syns fargen går så fort ut her borte - mye klor i vannet.

Nøtter, tørket frukt... ingen vin i går, da... og det blir det ikke i dag, heller.... men søren klype at det skal være så vanskelig!

TIl uken reiser vi til Istanbul... gleder meg - satser på mye bevegelse og løpesko skal med i bagasjen.

Jeg er jo snart tom for ideer til endring - dvs - jeg vet jo et par trekk som hadde gjort seg: 1) la være å kjøpe tørket frukt

2) bruke "hue" litt mer...

3) Holde meg unna søtsaker, kaker, snacks and so on!!!

4) i det hele tatt: SJERPE meg!!!

Ha-ha, det står ikke på kunnskapen her i gården! :lol:

Ta vare på deg og jeg håper det løsner (bokstavelig talt) i ledd og muskler!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

Må le - likte opskriften din - de fire punktene! Hmm om det bare hadde vært så lett i virkeligheten. Rart med det, men det er pokkers mange fristelser der ute - og det som er godt er proppfull av masse tomme kalorier - enda en gang har jeg fått bekreftelse på at Gud er en mann...

 

Gikk faktisk veldig bra på treninga i går. Litt vondt har jeg enda, men pillene ser ut til å funke!! Juhu!! ble i tillegg til masse slag og spark en del pushups og situps på slutten av treningsøkten. Treneren ville jo forsikre seg at vi alle var klissblaute av svette og tomatrøde i fjeset når vi bukket høflig "takk for i dag"....

 

Matveien? jo der har jeg vært knallflink de siste dagene - eller rettere sagt hele uken! Hadde jeg bare vært like flink alltid! Men en uken med "flink" er bedre enn ingenting sier nå jeg!

 

Snart er det påske og jeg skal gjøre mitt ytterste at ingen påskeegg etc etc kommer i hus - for da kommer jeg til å sprekke totalt. Det blir en prøvelse. Vi får ta det som det kommer.

 

Håper du får en meget sunn og GR-ånd opphold i Istanbul. Du greier det hvis du vil skal du se! :)

 

Nei, må stikke nå - vil hjem . (på jobb enda)

Vi tastes Enna

Stor god klem fra Meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er mye god mat i Istanbul... ;) Men det kan jo også bety god og SUNN mat, ikke sant??

Vært på en av disse formiddagslunsjene i dag... Det skrives og snakkes mye om at livet til "expat-fruer" er glamorøst og luksuspreget... vel - luksusen bestå nok mest i at de fleste "fruene" er hjemmeværende og har lite stressende hverdager... mange har jo også vaskehjelper/hushjelper/barnepiker/kokker flere ganger i uka så da blir det jo luksus... men stort sett flyter IKKE champagnen... men av og til gjør den jo det... (Les "flyter" med litt kritisk blikk...) og grunnen til formiddagsselskap er fordi de fleste ønsker å være hjemme med mann og barn på ettermiddager og kvelder... vel.. det var nok om bakgrunnen til formiddagsselskap.

Mistet hodet LITT i dag... var FOR sulten (Vi var invitert til kl 12 og vi begynte ikke å spise før nærmere 13.30... ). Jeg hadde løpt først og holdt på i huset, så det var ikke noe mellommåltid før jeg gikk, akkurat... dumt trekk :blink: ! Vel...

Lover å arbeide med de fire punktene mine.... :P Jeg må jo løse dette på et vis :)

 

VI tastes. Vet ikke sikkert hvor mye internett jeg får i Istanbul, så i verste fall "ses " vi om litt over en uke!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallaisen Enna!

Hørt rykter at det er masse sunn mat i Istanbul... :) så du greier deg nok fint tror jeg!

Ang. det folk tror og skriver om expat-fruer - hev deg over det. Sikkert noen som har kokk og butler, noen som stryker underbuksene etc men det er ikke representativt for de aller fleste! Uvitenhet kaller jeg det når alle tas under samme kam! Men hvis noen begynner å fortelle deg hvor luksøriøst du lever, ta deg til pannen og akk deg over hvor dårlig butleren eller hva strøk trusa di i dag! haha.....

Jeg skal gjøre mitt beste å trene og spise sunt mens du er borte! Og en ukes pause fra hverandre skal vi vel greie!! Bam-Bam har jeg ikke hørt fra så mailen jeg sendte deg må ha vært koblet til en gammel mail... lurer på hvordan det går med henne jeg. Og leser hun dette (det er et lite håp der da) så håper jeg hun kommer tilbake til oss! Aldri for sent å ta opp hansken igjen Bam-Bam! Enna og jeg skal hjelpe deg i gang igjen!

 

Ha en flott tur Enna, kos deg masse. Men du, ikke bad bokstavelig talt i champagne IGJEN, kanskje bra for din sarte hud men... naboen blir så forbaskade misunnelig..... :)B)

Stooooor god påskeklem, take care

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn mat... Vel, det er god mat, hvertfall :) . Fordelen er jo at det er mange spisesteder hvor deikke serverer alkohol, så fristelsen blir mindre B) . Og vi går jo masse rundt omkring så noe latmannsliv er det ikke!!!

Prøver også å være ganske fornuftig i valg av mat.... Vet jo ikke akkurat hvor mye energi det er i restaurantmat.... Stort sett ganske mye :blink: , tror jeg.. Pytt pytt!! Jeg får bare holde meg i ørene!

Som du skjønner er det internett her, så jeg kan melde inn! Og det er jo bare å gjøre! For jeg føler at jeg er litt oppblåst, for tiden! Liker ikke det!!! :angry:

Du fantastiske, spreke dame får bare holde treningsfortet! Jeg kommer sterkere tilbake på den fronten!!!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

Du kommer til å få en knalltur - så noen bilder på FB :) og når man tråkker rundt omkring så forbrenner mann kaloriser så det holder! Men i tilfelle du ikke skulle være så aktiv i dag tok jeg en treningsøkt for deg også..... Karate har påskeferie, jeg dro meg ut av sofaen etter jobb og tok 30 min ekspress på spinning og 30 min mage og rygg..... det hørtes ikke mye ut men fy flate....beintøff trening. Var kake etter 30 min på sykkel -det gikk fort og hardt unna.Svetta som en gal og pustet som en...ja vet ikke hva jeg kan sammenligne det med... så styrketrening på mage og rygg....så hvis du lurer, ja jeg trente for deg så det holder. Kos deg videre... er formen ok i morgen tar jeg en ny økt for deg hihi....

Du inspirerer meg!

Vi tastes, nå må jeg sove

Natta

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du trener :). Vi har gått en del i dag, også. Og så er det VARMT her :D . Jeg har rett og slett blitt litt solbrent i fjeset :lol: . Har med litt for varme klær, men det ordner seg.. Maten... Blir ikke noe særlig småspising, og jeg prøver å velge sunt. Liiiiitt snacks og litt vin "hjemme" på rommet, men ikke så hakkende galt, håper jeg. Vi går videre i morgen :P . Sov godt og tren i vei!!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Good morgen Enna! :)

Man skal jo spise litt i Påsken også da! :) Men la oss si det sånn, vi legger mat vi spiser og trening vi utfører sammen og deler på to... da blir ikke det så ille for deg hihi...

Jeg greide ikke å trene på tirsdag, var så øm i muskulaturen i mage og rygg atte halve kunne vært nok. Trodde ikke jeg kunne bli så støl, jeg har jo trent mage og rygg jevnt og trutt... men her var det nye øvelser tydeligvis og de fant "nye muskler"... I går lå jeg på sofaen og tenkte "skal,skal ikke, skal, skal ikke - greier jeg dette da?" ja ny treningsøkt - samme som mandag. Dag 2 er jo alltid den vondeste... jaja må jo trene for Enna og tenkte jeg... Ny runde, øm i skrotten i dag, men ikke så ille som jeg hadde fryktet. Og matinntaket - sunn, meget sunn. Grønnsaksuppe med litt grove pølser i. Knallgodt og proppfull av vitaminer og lite kalorier :) Og vann!!!! Slå den du! :)

Så kjære Enna, når vi ser på mat, drikke og trening utført de siste dagene tror jeg vi ligger passe godt an! :)

Dårlig vær i dag, men skal bli mye mye bedre i morgen og påfølgende 10 dager! Har kjøpt meg sånne staver så nå er planen at jeg skal opp i høyden og leke "fjellgjeit" :) Håper knærne holder - derfor staver :)

 

Ha en fortsatt fin dag Enna! Vi tastes

Stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU Optimista ligger godt an.... Her er det rosevin, ost(!!!) og andre fristelser... Og jeg har vært i hamam i dag og fått deilig behandling og pedikyre :D ... Nytelse!!!

I dag har vi gått og vel så det! Deilig! Jeg elsker å gå! Skulle ønske (av og til, bare) at jeg levde i et liv hvor man gikk... Og gjerne uten stress... Ikke at vi ikke kan gå fort, men jeg har en tendens til å starte for seint hjemmefra... Så når jeg er framme der jeg skal være, så rennner svetten!!! Sukk... Dette blir for dumt! Jeg -i det livet jeg lever nå - går ganske mye, sånn hverdagsmosjon... Hjemme i Norge ligger det ikke like tilgjengelig... Jeg kan sykle om sommeren (jeg fordrar ikke å sykle når det er kaldt), men om vinteren blir det fort bil.... Hmmm.

Nei, nå ble det bare rot B)

 

Takk for at du trener magemusklene... Jeg skal hjelpe til neste uke :) .

Stor og takknemlig klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - statusrapport. Vekt i dag var faktisk som vekt før ferien og DET er bra. Det som ikke er så bra er at den er for høy!! Og det merker jeg på klærne. Så selv om jeg nå går veldig mange lunsjer, middager og forskjellig i møte, skal jeg klare å komme tilbake til der jeg trivdes godt før sommeren i fjor. I høst slet jeg med det sist sommer hadde gitt av litt ekstra, nå har vekten økt ytterligere, så nå har jeg innsett at dette ikke går, lenger...

Har i dag fått til BÅDE et par små kellommåltider, vann og lunsj. Det blir laks og brokkoli til middag, jeg har gått masse og skal også få til en løpetur. Nå finnes INGEN vei utenom den smale, og sånn er det!!!

Været i dag er himmelsk, og det skal det visst være i morgen, også.... Nyter det!!!!

Håper du har det fint, Optimista!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager med litt for lite mat, men det skal jeg prøve å ordne. Bra løpetur i går, i dag har det bare blitt hverdagsmosjon fordi dagen var full av aktiviteter. Satser på en løpetur i morgen, i steden...

Hvordan går det med alle fjellene??? Jeg er dypt imponert! Stå på! Kan ikke være mange grammene med overflødig fett på deg, lenger!!! Flinke du!

Nå er det sengetid for meg.

Ha det riktig bra. Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig mengde kcal, men muligens fordelt litt feil.... B) tre glass vin, men nå er vi jo enige om at det teller som frukt.... Løpt en tur i skogen. Det ER hardere å løpe ute enn på mølle!!!! Deilig var det, da!

Nå skal jeg se breaking bad! Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetur i skogen er unnagjort :) Fornøyd med meg selv!

Nå er det dusj og så en "møtelunsj".

Jeg må bare skryte litt av gårdsdagen. Riktignok drakk jeg vin, MEN bordet BUGNET av godsaker og da mener jeg ALT det jeg elsker: Nøtter, tørket frukt, m&m, oster, kjeks.... jeg spiste oppskårne gulrøtter og paprika og TRE stk tørket aprikos!!! DET står det respekt av, syns jeg!

 

Vel, nå må jeg hive meg rundt! Tiden går fort!!.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

sorry, glemte at du var hjemme igjen - har fulgt med på FB i stedet jeg ....vel vel vi har kontakt om det er der eller her!

Fjellturene i påsken var balsam for sjela, det må jeg si! Hadde jeg bare lært litt orientering hadde det gått enda bedre. men på den andre siden, uten orientering forbrenner man mer kalorier :)

Karatetrening var det på onsdag, og jeg skal ha en ekstra time i dag. Angrer litt på det i dag for det er kokende varmt i salen når det er så varmt ute. Og jeg kunne egentlig tenkt meg å bare sitte i solveggen etter jobb....med et glass vin....men som du skjønner fornuften har seiret, jeg skal trene først!

Skal muligens ut med noen venninner etterpå. Ikke bestemt meg helt enda - vi har mye hagearbeid som burde tas tak i. Men på den andre siden, det er jo bra med litt sosial omgang og da.... Går jeg ut i dag blir det nok både vin og god mat - får prøve å tenke fornuftig da... sukk....

Nei Enna, her må det jobbes for penga - snart helg (gleder meg, er litt lat for tiden merker jeg - sikkert sommervarmen...)

Ha en super dag! Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellturer er og blir bra :)

Det har blitt ganske bra med løping denne uken, mellom 5 og 6 km hver dag, bortsett fra i går da det ble en mil. Det har vært veldig fint vær - om enn noe kaldt - så jeg har løpt ute. Det har vært bra!!! Har ikke akkurat løftet for mange kg i styrkerommet, men jeg har trent magemusklene i tillegg!!! Jeg har også gått ganske mye, så det har virkelig blitt bra med bevegelse!

I går var vi på en real fest så i dag har jeg vært litt redusert og i tillegg hatt veldig lyst på søtt... lot meg friste litt nå i kveld - dumt, men godt og for å klappe meg selv litt på skulderen - det kunne vært verre!!!!

I uken som kommer er det ikke så mange fristelser, tror jeg.... så jeg får bare brette opp ermene og arbeide videre! Skal prøve på litt yoga til tirsdag siden jeg ikke fikk prøvd sist uke.

Ok, kjære du... ha det så fint... stå på! Målet er nært :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi hoi. I dag har jeg prøvd Bikram yoga... det er yoga i et rom med 42 grader!!! Jeg svettet altså noe helt enormt!! Og fikk tøyd og bøyd denne stive kroppen. Det var godt, men litt lenge for meg... 1,5 timer... det hadde vært nok med en time, men det er visst et visst antall øvelser man skal gjennom, så da tar det sin tid... Det BÅDE frister og frister ikke til gjentakelse. Det eneste "dumme" i dag var at været ute var aldeles nyyyydelig og jeg ville heller tilbragt tid utendørs! MEn jeg gikk til og fra metroen og det er en bit, så jeg har vært en del ute... Det blir ikke tid til noen løping i dag, for nå har jeg en times tid til å forberede noe til i morgen....før jeg løper av gårde, igjen.

Maten i helgen... sånn både og. Flink i går og har tenkt å være flink i dag. Skal spise middage på en restaurant, men det bær gå greit, tror jeg. (Blir kanskje et glass vin, men det går nok også greit ;) )

I morgen TROR jeg at jeg rekker en løpetur... har ikke løpt siden lørdag.. !

 

OK, håper det står bra til med deg, Optimista.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...