Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Ny dag, nye muligheter! :)

Sola skinner enda, herlig lang sommer vi har hatt (og fremdeles har!)

 

Dårlig tid - men må bare skrive Tusen takk Enna for at du "satt" på skuldrene mine i går og dro meg ut av godstolen - resultatet ble 55 min på tredemølla og vel halvtime med styrketrening.

 

Ingen trening i dag, kun spasertur i det fine været. I morgen må jeg nok bevege meg mer! :)

God bedring Tulla.

 

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha Optimista... der ser du og jeg kan hviske deg en ting i øret ditt... etter denne helgen ble "børen" på skuldrenen ekstra tung :o

Flott innsats! Det ble bare 30 min på mølla for min del, følte ikke noe overskudd, ... Det kostet hardt å komme seg PÅ mølla og det kostet hardt hele tiden ... men etterpå følte jeg meg bedre enn om jeg baare hadde sunket ned i godstolen. Så alt i alt...

I dag er det mandag - det er av og på-vær. EGENTLIG litt for fint til å være inne, men jeg har så masse som MÅ gjøres her inne. Finværet gjennom sommeren har ikke akkurat øket lysten på husarbeid ;) . Satser på løpetur ute seinere i dag - blir det FOR heftig regn hiver jeg meg på tredemølla.

God bedring fra forkjølelsen, Tulla69.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive damer som alltid! Husarbeid er trim det, Enna...! Og god løpetur!

 

Jeg høres riktignok ut som en forskremt kråke, men tror likevel forkjølelsen er på hell, for jeg føler meg litt sprekere :)

 

Forhåpentligvis er det min tur til å presse inn en løpetur i morgen ettermiddag/kveld (det er nemlig travelt å være syk) - da blir det nesten en uke siden sist. Får jeg ånden over meg prøver jeg meg kanskje på milen min... B)

 

Jeg registrerte en drøy kilo opp på vekta i morges, men er jo egentlig fortsatt lav i forhold til der jeg har pleid å være, så tror vekta forrige uke kanskje var kunstig lav? Har iallfall ingen god forklaring på hverken nedgangen eller oppgangen, så kanskje mitt teknologiske vidunder rett og slett hadde fått hikke ;)

 

I dag har jeg vært huslig mamma og ikke sporty mamma. Eldstejenta har fødselsdag, og jeg har svingt opp med kanelsnurrer og panna cotta (som godgjør seg i kjøleskapet nå). Mannen lager biff til middag, så her er det bare velstand - helt til minsten ser at vi skal ha biff, da! Hun er for snurrer og panna cotta, men deler ikke bursdagsbarnets sans for biff :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannacotta... Yummi, men NEI. For meg en periode. Mååååå bare være skikkelig tøff. Jeg er mest inne på under 10 kg ned for tiden, men LOVER å komme innom her... Om ikke annet for å beundre dere som er så flinke!!!! Vel - jeg har vært veldig flink den siste uken :rolleyes: Har spist sunt og mindre mengder!!

Nå MÅ eg legge meg - er så trøtt!!!!

 

Tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke stor grunn til å beundre meg Enna, for jeg aner ikke hvorfor vekta holder seg nede med den dietten jeg har hatt forrige uke. Det er nok treningen som gjør susen - eller kanskje "før-behandings-stress"... :blink:

 

Men gratulerer med god uke unnagjort! Har du fått resultater på vekta? :)

 

I morgen braker det løs med første cellegiftkur, og jeg har fått beskjed om at mat kan bli mindre godt en periode, så vi skal kose oss litt i kveld også - pasta og rødvin. Ganske sunn kos bortsett fra vinen det da, for vi bruker fullkornspasta og har karbonadedeig og mye grønnsaker i sausen (nam) :)

 

I morgen tidlig skal jeg også under saksa - da blir mitt halvlange hår kort-kort :o

 

Etter det kunne det være fristende å avreagere med en løpetur før jeg drar på sykehuset, men det spørs om tiden blir litt for knapp. Kanskje, hvis jeg pakker ferdig bagen min i kveld? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha virkelig lykke til med første behandling. Og med hårklipp. Det blir tøffe uker for deg, nå... kjedelig med smaksløker som ikke "fungerer" og meg bekjent tar det noe tid før smaken er tilbake, dessverre. Hold ut, og om du ikke føler for å være her inne, hele tiden, så tenker vi på deg!

Det har blitt noe nedgang på meg. Siden jeg vil ha "offisiell" veidag på fredager så var resultatet ned 0,6 fra mandag til fredag. Jeg har vært "flink" i helgen, så det burde hvertfall ikke være mindre nå. (Ikke veid meg i dag)

Løp en veldig liten tur på mølla i dag morges - ikke mer tid (og jeg er av den oppfatning at litt er bedre enn ingen ting!) Har vært mye på beina i dag, og gått i full fart tur-retur butikken. Tilbake til en hverdag uten bil nå :P .

Maten i dag var en pastarett med kylling, hermetiske tomater og pasta (Tenk pasta når det er pastarett!!!! :lol: ) Det var ganske godt! Prøver å spise litt av alt det lageret jeg har av pasta, ris, osv... så i dag ble det "vanlig" spagetti - ikke fullkorn. Ungene har hatt litt vestlandslefse til dessert, men jeg har avholdt fra det :rolleyes: .

Ha det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer jo ikke å holde meg unna dere :D .

7 minutters-appen.... Ha-ha, jeg ser for meg Optimista gjespe seg gjennom mens gåsehuden kommer fordi hun fryser... Jeg, derimot svettet så jeg måtte finne fram moppen for å tørke opp... Kommer til å bli støl i lår og brystmuskulatur i morgen :lol: ...

Holder meg i skinnet med kosten og merker at magen blir litt mindre... O fryd! O glede!

 

Håper du ikke blir FOR uvel av behandlingen, Tulla69. Tenker på deg.

Optimista... Dvale??

 

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er her, om enn såvidt... Dette er ikke spesielt gøy må jeg innrømme. Er slapp og kvalm, men har så langt beholdt mat og drikke, iallfall. Ryggen er som vanlig et mareritt om morgenen, derfor sitter jeg her og skriver i stedet for å sove <_<

 

Hårklipp ja. Utrolig rart, jeg føler for å hilse hver gang jeg ser inn i et speil :lol: Frisøren var flink, men det føles ikke som meg, det er sikkert! :blink:

 

Enna, gratulerer med nedgang og mage som krymper! Herlig :D

 

Jeg er som deg ikke så glad i styrke, og synes 7-minutters-appen høres litt spennende ut. Fint om du rapporterer om du fortsetter å være fornøyd! For jeg må da vel orke å trene litt etter hvert?

 

Når jeg tenker på at jeg i går formiddag nesten løp en mil før sykehuset, og så ser på formen i dag... <_<

 

Uff, nok klaging. Skal ta meg sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk ikke så mye på å ta deg sammen, Tulla69...

 

7-minuttersappen, ja... tok den altså to ganger i går og en i dag (løp en mil også) og her sitter jeg og er STØL :blink: ! Erre muli´?!?! Støl av 7 minutter??? Vel, jeg er det! Det sier jo litt om hvor mye (les lite) styrketrening jeg driver med!

 

Vel, jeg skal altså prøve å gjøre de øvelsene HVER DAG i 7 MÅNEDER1 Det er vel ikke sikkert at det går bra, sånn utenvidere.. og dessuten kan det holde EKSTRA hardt når det det står at det skal synkes automatisk mello iPad og iPhone og det gjøre det ikke... da MÅ jeg jo holde meg til ett apparat, hvertfall ... ellers når jeg aldri noen ting.

 

Mat i dag har gått bra, litt sprudlevin og hvitvin i forbindelse med en fødselsdag, men INGEN kake, til tross for servering av sådan. Stolt :rolleyes: .

 

Det var en tung mil i dag... kan være at gårskveldens intervalltrening satt litt i beina. var ferdig med den kl 22.15 i går og løp ut litt over 10 i dag morges...

 

Ha det bra Optimista og Tulla69.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror du virkelig at gårsdagens intervalltrening kan virke inn på dagens milløp, Enna? :lol:

 

Må si du står på, og gratulerer med utvist viljestyrke foran kakefatet! Er ellers mer og mer nysgjerrig på appen din, men det er kanskje en IPhone-greie? Mannen min er allergisk mot Apple... <_<

 

Jeg har ikke mistet appetitten av cellegiften men skjønner jeg kommer til å bli passivisert, så snart er det meg Optimista må ta på ryggen for å få treningseffekt. Hvor er du forresten, Optimista, og hvordan har du det?

 

Ha en riktig god kveld flotte ladies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Enna, jeg fant den ikke bare en, men ørten ganger. Det var et populært konsept! Det er nok ikke noe jeg kan begynne på akkurat nå, men jeg har lastet den ned, og så får vi se etter den første cellegiften. For den tar overskuddet ganske kraftig, ingen tvil om det. Yngstejenta ville jeg skulle prøve rockeringen hennes i kveld, en liten og lett greie. Vel, jeg fikk det riktignok til, men det var uvant og jeg ble kaputt etter utrolig kort tid. Må nok skynde meg langsomt, ja!

 

Ellers går det sånn noenlunde. Ikke så veldig kvalm men litt, og sliten. Hadde tenkt å trene styrke hos fysio i morgen, men er usikker på om jeg orker. Kanskje blir det bare en tur i stedet, jeg kan jo stikke innom jobben med sykmeldingen og si hei.

 

Vel, litt kveldsmat og så senga, kanskje? One down and three to go... Får fokusere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Ladies!

Her er jeg! først gratulerer så mye enna! er kjempestolt av deg! Tror du kan kutte ut den andre tråden fortere enn svint jeg ;9 og komme tilbake her hihi..

 

Jeg har trent som vanlig og holdt meg rimelig i nakken når det gjelder matinntaket. Det går rette veien men som tidligere sagt, jeg må være tålmodig! trente karate 3 ganger i forrige uke, og 2 ganger har jeg trent muskler, det jeg burde bli flinkere på er kondis trening.... men jeg hater å løpe.... får skjerpe meg der!

Trening i dag tror jeg bare blir mye husarbeid og hagejobbing - sistnevnte hvis værgudene slutter å bøtte ned vann... ikke at det er skadelig men mye koseligere å jobbe ute når det er sol... neste uke skal det visst bli knallvær igjen så jeg har noe å se frem til!

Ha en flott søndag ladies!

vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tulla69. Godt å høre fra deg, Optimista! Helgen har gått fint. Liiiit mye vin - skikkelig fest i går, men greit med kosten. Har "endelig" laget kornblandingen min, igjen... den ble litt VEL godt stekt :blink: . Glemte at den stod i ovnen!!!

Har også laget noen fantastiske knekkebrød - fulle av diverse kjerner og super sunne!! Men VELDIG energitette, så to stk er mer enn nok!! ;)

 

Nå står mannen på kjøkkenet og lager elgsteik. Det brukes en del smør når han kokkelerer, men det smaker VELDIG godt, da!!!

 

Holder på med mine "7 minutes" fortsatt og jammen tror jeg ikke det virker litt... Tar liit flere push-ups og tricepsdips, og stølheten er godt over... Noen dager tar jeg flere runder, men jeg har hvertfall tatt minst EN hver dag siden jeg startet med "glaskapen" :D .

Det er ikke umulig at jeg kommer tilbake raskere enn jeg hadde trodd, Optimista... Det er MYE koseligere her, enn alene. Skal bare være under 68, først... for da er jeg i vektbeltet mitt... Men jeg må jo komme innom her, uansett!!!

 

HA en fiiin søndag!.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ladies!

 

Så hyggelig å høre noen ord fra deg, Optimista! Og Enna fosser jo frem :D

 

Elgsteik hørtes godt ut, Enna! Har du jegere i familien? Og 7-minutes høres veldig bra ut. Jeg har lyst til å prøve den etter hvert, kanskje det blir en gulrot i det fjerne?

 

For foreløpig er det nok bare å innse at trening blir noe annet en stund. Nå har det gått en knapp uke siden giften, og overskuddet er fullstendig fraværende. Jeg rocker noen ganger i uka, prøver å gå tur hver dag og blir sliten som bare det, selv om tempoet er lavere enn vanlig. Milene jeg pleide å løpe virker som fra et annet liv akkurat nå :(

 

Har avtale om fysioterapi i morgen, er veldig spent på hvordan det vil fungere. Men det blir kanskje en liten test på hva jeg kan klare, og med fysioterapeut ved siden av bør jeg jo være i gode hender.

Hun har til og med mye erfaring med kreftpasienter :)

 

Vel, her skinner sola, og jeg får la den være bud om bedre tider! Håper den skinner der dere er også, og at dere får en veldig god dag! Kanskje jeg kan klare å få ryddet litt i en papirhaug eller to, i tillegg til turen min? I såfall har jeg fått noe konstruktivt ut av dagen, for her har vi papirkaos! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blid tulle føler for å skrive noen ord her inne, også :)

 

Formen føles litt for oppadgående i dag, for nå har jeg gått en tur på 9 km og sitter fortsatt oppe - tidligere har jeg kollapset på sofaen etter alle anstrengelser. Treningen hos fysio i går gikk også mye bedre enn forventet, selv om jeg da riktignok kollapset etterpå...

 

Og så er det slik en fantastisk dag i dag! Jeg gikk tur ved et vann som var intenst blått i solskinnet. Med vannet, skogen, sola og blå himmel var det så vakkert!

 

Optimista, du synes du bør løpe mer, men jeg synes du skal være veldig fornøyd med deg selv som det er. Kondisen kan umulig være særlig dårlig med de treningsøktene du beskriver, og styrke er og blir det viktigste for damer, særlig når vi har forlatt 20-årene for en stund siden...

 

Der gjør jo du også en formidabel innsats nå, Enna! Etter å ha prøvd styrke hos fysio i går er jeg også mer optimistisk på den fronten, men selv om jeg brenner etter å prøve ut 7 minutes tror jeg jeg venter. Den er nok for pulsintensiv for meg nå, og jeg klarer neppe å få gjort det hver dag.

 

Vel, jeg ønsker dere en god ettermiddag, flotte ladies! Nå er det kanskje likevel lurt å besøke sofaen litt før minsten kommer hjem fra barnehagen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen ikke er heeelt på bånn, Tulla69 :)

 

Håper Optimista sparker fra seg på karatetreninga ;)

 

Jeg er fortsatt på vei nedover, håper jeg. Klærne mine begynner nå å sitte sånn som de skal og det kjennes GODT!!! Har møtt flere av vennene mine som nå innrømmer at sommeren har gitt litt ekstra tyngde... godt at de normalt slanke, eller de jeg tenker på som uten vektproblemer (!) også må ta seg sammen. Det gjør "lidelsen" vår litt lettere å bære.

Ser at hold vekten-forumet ikke er så aktivt, for tiden. Kanskje det er full kontroll over hele linja... ;) .

Jeg gleder meg jo til å komme tilbake hit, men jeg vil ha vekt under 68 før jeg gjør det... og aller helst under 67. Og vi vet jo at det er de siste 1000 grammene som kan være vanskeligst!!

Torsk på grønnsakseng i dag (litt endret da det ikke er alt jeg får tak i i butikken, lenger...)

 

Take care

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går rette veien med vekta, Enna! Snart er du tilbake her for fullt :)

 

Vet du, jeg tror ikke det er så mange slanke som kan spise hva de vil og likevel holde vekta. Noen finnes vel, men de fleste gjør nok en liten - eller større ;) - innsats i det daglige for å holde seg på ønskevekta.

 

Nei, hold-vekten forumet er ikke så aktivt. Noen har sikkert full kontroll, men det er forstemmende mange gjengangere på de forskjellige ned-i-vekt-forumene. Det gir en følelse av at jeg før eller senere må tilbake dit, jeg også :(

 

Det var dagens betraktning fra en tulle som slett ikke er i form i dag, men likevel har appetitt på topp. Vektnåla får nok et puff i andre retning nå... Var på styrketrening i formiddag og kjente en sterk hodepine i pannen da jeg rettet meg opp etter to ryggøvelser, og selv om jeg gjennomførte økta var jeg såpass slapp at jeg endte med å ligge rett ut på en benk en liten stund før jeg våget meg hjemover. Etterpå har jeg stort sett ligget på sofaen. Vet ikke om det var lavt blodtrykk eller hva - jeg har generelt et litt lavt blodtrykk men pleier ikke ha hodepine når jeg får blodtrykksfall.

 

Jaja. Det blir nok mange opp- og nedturer før dette er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at du er i dårlig form, Tulla... Håper du får noen ok dager, innimellom...

Ville bare innom som snarest for å si at vekten i går viste 68, så da er jeg snaaaart tilbake her hvor jeg egentlig (hvertfall inne i hodet) mener jeg burde høre hjemme :) . Så jeg sier: Ses snart!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 68-tallet, Enna! Jammen er du disiplinert om dagen! :D

 

Det går bedre med meg, etter et par rolige dager. I går fikk jeg en uventet forklaring på torsdagens hodepine - det viste seg å være PMS! Hadde fått beskjed om at cellegiften skulle stoppe det månedlige og glemt alt om tidspunkt, men denne syklusen var vel kommet for langt.

 

I dag har jeg klippet høyt gress med manuell gressklipper - nok mosjon for i dag, kanskje med unntak av en tur senere?

 

Ha en riktig god lørdagskveld, flotte ladies! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! Jeg løp en mil igjen! Tok det rolig og løp relativt flatt, men så føler jeg meg også helt fin etterpå. Det er så deilig at jeg kunne!

 

Håper dere har det bra - og snart kommer hit og skriver litt igjen... :rolleyes:

 

Varme søndagshilsner fra en blankskallet men veldig fornøyd tulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Bra jobbet begge to, spreke og målbevisste! Sånn skal det være. Har smuglest på deres aktiviteter - imponert! :)

Jeg prøver å trene og holde meg til sunn mat. Har litt helsemessige utfordringer som jeg ikke ønsker å skrive om i åpen tråd, men ingenting farlig! :)

 

Dagens treningsøkt tror jeg bare blir en haug med husarbeid og hagearbeid - må få unna sånne oppgaver før de blir uoverkommelige! :)

 

Ha en super søndag ladies! Stå på! :)

klem fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er her i kulissene, også :) . Driver med mine tapre forsøk på vektreduksjon... det går i rykk og napp... noen skritt fram og et og annet tilbake... trenden er vel likevel at jeg er på vei dit jeg vil :).

Er imponert over deg, Tulla... løpe en mil nå etter den bølgedalen! SUPERT at du orker!

Jeg har ikke hatt noen mil i beina på et par uker, men det blir 5-7 km neeeesten daglig, så det blir jo noen mil i UKA, da :rolleyes: .

Sliter fotsatt med litt trange forhold i/rundt en nerve i baken... det gir seg ikke og det er plagsomt. Noen dager er det litt verre enn andre... men det er ikke noe farlig, bare irriterende.

Jeg kommer og går i dene tråden, så hold ut... er snart tilbake ;) Hi-hi... sunt å ha litt press å seg, er det ikke??

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...