Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Hello and good evening :) .

Jeg har nettopp dusjet etter en deilig løpetur i skogen. Det er ganske varmt å løpe for tiden, men herlig. Nå sitter jeg ute og storkoser meg med et glass hvitvin og nyyyter sommerkvelden.

Det har ikke blitt så mye sykling som jeg hadde planlagt, i dag, men jeg har vært i bevegelse det meste av dagen. Tror jeg må skaffe meg en skritteller... Lurer på hvor mange skritt jeg går pr dag, bare sånn rundt på tomta og i huset.

I går satt jeg mesteparten av dagen i bil og gjorde noen ukloke valg. I dag har jeg spist fornuftig og sunt.

Til onsdag skal jeg på noen dagers spahotell.... Gleder meg til det, for å si det mildt! Vet ikke hvor mye jeg kommer til å være på nett i de dagene, men jeg kommer tilbake på søndag, hvertfall..

Optimista: Gratulerer med standhaftig og tålmodig innsats... Nå betaler det seg :) . Det betaler seg hos meg, også, men med motsatt fortegn <_< . Det lønner seg IKKE med slappe nakkegrep! That's for sure! Så jeg strammer grepet. Noen dager på spahotellet kan kanskje gjøre susen? Ha-ha... Det vil tiden vise :) .

Ha fortsatt gode og varme dager. Vi tastes.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Rapporteringstid: :) dagens trening (ja jeg vil kalle dette trening) plenklipping og raking - ca 300 kvm også litt skrått terreng så jeg fikk kjørt meg der! :)

Matveien; bra fremdeles, men hehe kvelden er fremdeles ung. Kanskje spist litt for lite, det er så utrolig varmt, men klager ikke, klager ikke!

 

Og du Enna som skal på Spa hotell!! Jeg misunner deg bare så aldeles lite (ergo grønn av misunnelse) men jammen unner jeg deg det! Og er det hotellet jeg tror det er så vil du få anledning å hive deg over masse super sunn mat! Ta litt spa for min kropp også da, ikke sant? Takker og bukker (tror jeg trenger et slikt opphold selv....)

I morgen er det karatetrening, og da blir det varmt i trenings salen. Skal være like varmt i morgen som det var i dag... vel svett blir jeg iallefall! Sunt for kroppen det! :)

 

Nei nå skal jeg ut og nyte kveldssolen, og prøve å holde meg på den sunne riktige vei....men som du vet Enna, jeg er som deg, blir alt for lett fristet.... stålvilje, stålvilje.... :blink:

Ha en super kveld og vi tastes når du kommer tilbake Enna! Kos deg masse!

stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Rapporteringstid: :) dagens trening (ja jeg vil kalle dette trening) plenklipping og raking - ca 300 kvm også litt skrått terreng så jeg fikk kjørt meg der! :)

Matveien; bra fremdeles, men hehe kvelden er fremdeles ung. Kanskje spist litt for lite, det er så utrolig varmt, men klager ikke, klager ikke!

 

Og du Enna som skal på Spa hotell!! Jeg misunner deg bare så aldeles lite (ergo grønn av misunnelse) men jammen unner jeg deg det! Og er det hotellet jeg tror det er så vil du få anledning å hive deg over masse super sunn mat! Ta litt spa for min kropp også da, ikke sant? Takker og bukker (tror jeg trenger et slikt opphold selv....)

I morgen er det karatetrening, og da blir det varmt i trenings salen. Skal være like varmt i morgen som det var i dag... vel svett blir jeg iallefall! Sunt for kroppen det! :)

 

Nei nå skal jeg ut og nyte kveldssolen, og prøve å holde meg på den sunne riktige vei....men som du vet Enna, jeg er som deg, blir alt for lett fristet.... stålvilje, stålvilje.... :blink:

Ha en super kveld og vi tastes når du kommer tilbake Enna! Kos deg masse!

stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Vet du koser deg på spa nå Enna men gir en oppdatering av dagens aktiviteter........ jeg har vel forbrent kalorier tilstrekkelig for både deg og meg for en hel uke etter denne treningsøkten.... 1 1/2 time med karate trening. Vi avsluttet økten ( vi var 7 til stedet) der vi hver enkel måtte:

1) telle til fem - pushups ( så gang det med 7)

2) telle til 10 - situps (gang det med 7)

3) telle til 10 - knebøy og avslutt med ett framspark (gang det med 7)

 

Vi fikk kjørt muskulatur så det holdt. Og varmt var det også. Svett, ble jeg det? tja drakten min var gjennombløt, som når jeg tar den ut av vaskemaskinen.... :)

Er jeg fornøyd? Absolutt!! Jeg greide å følge med alt selv om jeg var til tiden kjempe-anpusten og musklene skrek om hvile! Så kjære Enna, du skjønner at jeg har trent for deg også, så nyt Spa oppholdet ditt med knallgod samvittighet!

 

matveien? fremdeles flink, men tror jeg får i meg for lite kalorier. Vi skal jo ikke komme under 1600. Denne varmen, som jeg har nevnt før, tak knekken på matlysten min! Hehe noen fordeler må jeg jo ha!

Nei nå skal jeg nyte siste del av kveldsolen og JA jeg skal nyte et glass rødvin eller tre! DET fortjener jeg syns jeg nå etter dagens økt!

Tulla69 - håper alt er bra med deg!

 

Nyt sommeren vakre ladies!

Stor god klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei begge to!

 

Takk Optimista, det går bra med meg. Med deg går det aldeles strålende, ser jeg :D Så hyggelig å høre at du føler du er på vei til å få din gamle kropp tilbake. Det har du virkelig jobbet for!

 

Men du, pass på å få i deg nok kcal da! Med så mye trening forbrenner du en del vet du! Men litt rødvin kan jo hjelpe... ;) Jeg er ellers over meg av beundring over treningsiveren din. Det er ingen hemmelighet at styrketrening og jeg ikke er kjempevenner. Tja, litt mage og rygg kan jeg tåle. Men fra brystet og opp... :rolleyes:

 

Enna, håper du nikoser deg på spa! Det høres superherlig ut! :)

 

Selv har jeg våget meg på joggetur i går kveld. Med fast forsett om å ta det med ro. Det holdt vel i noen hundre meter... Det var så herlig å løpe igjen, jeg følte det litt som jeg løp fra fanden selv. (Han er nemlig ikke så rask til bens ;))

 

Løpeturene er litt terapi for meg, jeg kvitter meg med grums og dystre tanker. Og i går kveld hadde jeg litt å kvitte meg med. I tillegg til egen helse har jeg nemlig en god del bekymring for medlemmer både av generasjonen før og etter meg... :(

 

Vel, på den positive siden ser det ikke ut til at jeg har fått noen negative ettereffekter av løpeutskeielsen, så jeg kan nok prøve igjen med friskt mot om en dag eller to. I mellomtiden er strandlivet ikke å forakte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyyyter livet :) .

Vi går inn og ut av diverse kulper og steambad, får massasje og blir smurt inn med salter og kremer... Herlig!! Ut i solen, drikker vann og spiser frukt... Og får god mat... I går gikk vi en god tur i skogen, litt jogging innimellom, men antrekket til gemalen var ikke heeeelt egnet for jogging :P. Tror jeg holder meg på matta.... Og dere skjønner hva jeg mener... ;) .

Skriver mer når jeg er hjemme.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Så herlig det høres ut, Enna! Det er deg vel unt! :D

 

Optimista - er du foretatt like i farta? ;)

 

Jeg har nok fått litt hevelse likevel, så løp ikke i går, men gikk lang tur før frokost i morges. Skal til fastlegen i dag, får be henne ta en titt og gi gode råd, selv om jeg egentlig har et annet ærend.

 

Ellers tenker vi oss på hytta i morgen. Har utsatt det litt pga ekstremheten - det blir glovarmt der - men nå vil jeg av gårde. Det blir ikke ordentlig feriefølelse før en reiser bort litt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen...

Dette var bare en vannvittig herlig opplevelse :rolleyes: .

Jeg har spist ganske sunt, drukket MASSE vann og sunne teer, spist frukt og hatt to skikkelige turer. EN gåtur som jeg har nevnt tidligere og i går løp mannen min og jeg omtrent samme runde (bare litt lenger) i 32 varmegrader!!!! DET var hett!! Vi måtte rett og slett gå en del, for det kokte i hodet B) .

I dag har det ikke blitt trening, men masse bevegelse rundt i hus og på tomta. Har drukket enorme mengder vann... det er jo ganske så varmt :) Ser vel ut som om varmebølgen er på vei over, men håper på noen dager til med fint vær, hvertfall. (selv om det sårt trengs regn.... det er jo bare supertørt!!!)

Har vært veldig flink i dag... det stod sørlandschips og Nidars favoritter (den blå...) på bordet og jeg spiste ingen ting!!

Har også hatt mye mindre vondt i magen i sommer. Har prøvd å analysere hva jeg har gjort annerledes... jeg har spist mye mindre nøtter - faktisk nesten ingen... så der kan det jo ligge noe... Vel, det er jo litt trist, da...

Nå er det kvelden for meg!

SOv godt.

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Oj Enna, vondt i magen av nøtter? Det hørtes absolutt trist ut, men da raser vel kiloene av snart? ;) Så flott at dere hadde slik en super tur. Jeg skjønner for øvrig ikke hvordan du overlevde løpetur i 32 grader - respekt! :blink:

 

Jeg sitter i vannkanten og venter på at familien skal våkne. De har kanskje gjort det nå, da...

 

Vi løp i går kveld vi også, men bare 6 km, og "bare" i 25 grader. Det går tungt om dagen. Ellers er det daff hyttestemning, men det er ikke det verste. Rødvin ble innkjøpt i går ;)

 

Ha det fint der dere er, flotte ladies! Og Optimista - jeg vet ikke detaljene rundt behandlingen min ennå, men har fått vite at jeg etter hvert må stifte bekjentskap med anti-hormonpillene dine jeg også... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er onsdags formiddag. Jeg sitter ute (vel akkurat nå er jeg inne en liten tur...) og nyter formiddagssolen. Jeg elsker ferie med kaffe ute på terrassen :) .

I går løp jeg en god tur i skogen. Det var faktisk ganske deilig at det ikke var 32 grader... litt lettere å puste. HAr de siste dagene vært plaget av skikkelig vondt i ryggen og i går var det egentlig ganske vondt.. kjente det det mens jeg løp, men etter turen tok jeg meg sammen og strakk ordentlig godt ut og var nøye med å følge noen retningslinjer jeg har fått for å strekke ut... og i dag: MYE BEDRE enn på leeenge :lol: . Så fra og med i går, er de strekkeøvelsen i mine daglige rutiner (om jeg har noen). Jeg har nok strukket litt tidligere, også, men ikke vært bevisst på akkurat hvordan strekke ut for ryggens del.. og det HJALP!!! HURRAAAA for alt som gjør kroppen bedre!

I dag får vi besøk, men jeg har tänkt å servere reker... det er godt og ikke så usunt, heller. Det blir nok litt hvitvin, men :rolleyes: .

Vel... nå går jeg ut i solen, igjen... satser på en løpetur i dag, og så, men ikke like lang som i går, tror jeg.

Ha en fin dag, ladies.

(Forøvrig - kosten går sånn både og, men det er en VISS kontroll i galskapen. Spiser totalt sett ikke heeelt hoppende for mye, men litt feil. Velger bort litt sunt framfor litt usunt... totalen ligger omtrent innenfor, da....)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

en stund siden jeg har logget meg inn her, men det er fremdeles liv i meg! Ser at du trener jevnt og trutt Enna og at du har forholdsvis grei kontroll over mat og drikke-inntak :)Vel det er jo ferietid så vi må da få nyte en del nei-mat og drikke synes nå jeg. Så lenge vi ikke flipper totalt ut!

Leste mailen din Enna, og jeg tippet rett! :)

I går var det knallhard karateøkt og merker at kroppen min tåler mye mer og det er gøy. Vekta? har ikke veid meg på evigheten - den (badevekta) streika for en stund tilbake, men bruker bukser etc som mål-. Jeg at det er en positiv trend og det er jeg veldig fornøyd med, men må bare være instilt på at det vil ta mye lenger tid enn "vanlig". Sånn er det bare, men så lenge det går riktig vei så skal ejg ikke klage! :) Magemuskulaturen er iallefall synlig igjen! :)

 

Er litt til og fra jobb-og ferie. Jobber når det er dårlig vær, ferie når det er fint. kan være litt fleksibel nå og det er flott at arbeidssituasjonen min tillater det!

 

Har hatt en fabelaktig sommer hittil og vet det er flere flotte varme dager som venter!

 

Nå skal jeg komme meg ut i frisk luft igjen - litt regn i dag, men det har både vi og naturen godt av!

 

Ha en super dag videre! Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at kroppen kommer gradvis på plass igjen både med tanke på form og utseende, Optimista! Og at du har fått strukket ryggen bedre, Enna! Ble nysgjerrig på det - jeg sliter jo også med ryggen.

 

Jeg ligger nå på sofaen og prøver å samle energi til en løpetur. Minsten startet dagen kl halv seks i dag, og jeg ble dratt med i dragsuget <_<

 

Har shoppet med en venninne i dag, og kjøpt kjole, Capri-bukse og topper, alt i str 36 og S. Nyter det, må jeg innrømme. Kjolen er tettsittende og kan brukes som målestokk videre - jeg må holde meg slik at den fortsetter å passe!

 

Ellers dro familien på Peppes pizza for et par dager siden. Det var en uventet positiv opplevelse sett med GR-øyne. De har utvidet menyen med sunne valg, middager med 5-600 kcal. Jeg valgte en med halv tallerken pizza og avokado- og spinatsalat, og den var faktisk veldig god! Til og med ganske hot :)

 

Ha en fin kveld, ladies, dere hører fra meg igjen hvis jeg ikke blåser bort på løpeturen - her uler det nemlig utenfor! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke, flinke damer :)

Dere trener og er slanke og fine. Jeg derimot syns ikke at det går så bra som jeg har tenkt :unsure: . Jeg er superflink en dag og fullstendig på bærtur neste dag... Det ENESTE stabile og alltid positive er at jeg er flink til å å trene og tenker ikke på det som noe slit (ha-ha... jeg er råsliten underveis - ikke misforstå, men jeg liker det, jo :) )

I går løp mannen min og jeg en fin mil i skogen. Det gjorde jeg forresten her om dagen, også. Det er liksom ikke noe problem i det hele tatt... (Hmmm... jeg snublet så lang jeg var i går, da... skrubbsår på knærne og alt :lol: )

Men vekten ligger de hersens 5-6 kg over der jeg vil være... det blir litt (mye?) sjokolade og snakcs... selv om jeg sier til meg selv at jeg ikke skal... Mangler en del viljestyrke eller innsikt eller selvkontroll eller what ever it is ... Så jeg lurer liksom innimellom om jeg EGENTLIG hører hjemme her inne på "Hold-vekten"... Jeg burde jo bevege meg ut til "under 10 kg..." Men så er det jo dere jeg "henger sammen med", da.... Sukk... men jeg kommer liksom ikke med noe fornuftig, lenger... ikke noe oppmuntrende. Jeg vil bare ha hjelp fra dere... VRÆL :(

Vel. Det er lørdag og i natt kom det masse regn - endelig. Bakken bare sugde det til seg og jeg håper nesten det kommer litt mer...

Ønsker dere en fin-fin helg og kos dere masse i denen siste tiden før arbeid, skole osv gjør hverdagen noe mer strukturert enn den har vært i denne FANTASTISKE norske sommeren.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Enna! Jeg er neppe noen kvalifisert rådgiver, men prøver meg likevel på å skrive det jeg tenker. Vet du, du virker å være en positiv og flott dame som får til masse og er i super form. Er du sikker på at du virkelig ønsker å bli kvitt de kiloene? Altså vil det nok, som Bijou sier? Jeg tror det kun er det det står på. For du vet akkurat hva du skal gjøre, har gjennomført det før, og jeg er helt sikker på at du fortsatt kan hvis du virkelig bestemmer deg.

 

Uansett håper jeg du blir her inne! Du kan ikke etterlate Optimista med bare meg, vet du! ;)

 

Og jeg må jo klore meg fast. Har innsett at det er langt mer sannsynlig at jeg legger på meg enn at jeg går ned som følge av det jeg skal gjennom, og jeg vil ikke miste kroppen jeg har kjempet for gjennom ryggbrekk og det hele. For ikke å snakke om min fine nye kjole... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Kort innom (er på jobb og har en del viktige ting som må gjøres - ikke at dette å skrive til dere ikke er viktig da....)

Først Enna; ikke prøv deg å fjern deg fra denne "hold vekten" tråden!! Vi er i samme båt ang. vekta, men vi har vært stabile så forbaskade lenge, og de ekstra kiloene som du nevner, det skal vi greie å kvitte oss med. Men så er det også det Tulla sier; er det idealvekta vår, det vi snakker om, eller er det i "hodet" det ligger? Kanskje, kanskje ikke. Det viktigste mener jeg at vi skal være fornøyd med kroppen (om det er en eller seks kilo for mye), nyte livet og være stolt!

Noe positivt skjer med kroppen min føler jeg. Det er nok bare 100 gram eller noe sånt i uken men det er en positiv utvikling. Jeg har valgt å ikke veie meg denne perioden - bruker buksene som jeg er så glad i - levis buksa eks. - de er målene mine. De er for stramme for meg nå, så ja 5-6 kilo har jeg nok for mye på min kropp også Enna! Men jeg kommer inn i buksene (hehe en ser jeg ut som en vakker litn wurst.... :) haha

 

Har vært mye kroppsarbeid de siste dagene - hage, hus og båtvask. Sistnevnte er rene styrkeprøven og jeg svetter litervis hver gang. I går - etter båtvask, tok jeg meg 35 min på mølla, lett løping, så bakke og litt intervall. Gikk passe bra. Deretter 45 min med hard styrketrening. Når jeg ser konturer av muskler i magen, ja det blir jeg fornøyd og vet at målet er like rundt hjørnet. Måtte feire dagens fysiske aktivitet - et glass rødvin... hehe ja Enna, vi er ganske like der, men vi skal nå målene våre! :)

 

Tulla69, ja du må regne med å gå opp i vekt. Det viktigste er å ha fokus på å få i deg riktig nærig, ta medisinen og så være tålmodig og jobbe hardt og målbevisst, så får du "kroppen din" tilbake. Men det tar tid, iallefall er det min erfaring! Men uansett, bedre det kombinert med å være frisk enn det motsatte!

 

Nei, nå må jeg hive meg rundt. Ha en superduper dag skjønne vakre ladies! Beklager evnt. skriveleifer, her går det fort i svingene! :)

Stor god klem til dere begge!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en god klem til deg, Optimista! :)

 

Så flott at du gradvis får kroppen på plass igjen! Siden det rører seg såpass langsomt tror jeg du gjør veldig lurt i å ikke fokusere på vekta og bli forvirret av dagssvingninger, men heller bruke en annen målestokk. Hehe, nå sitter jeg og prøver å lage meg et bilde på netthinnen av en vakker liten wurst - om ikke annet er det veldig underholdende! :lol:

 

Og Enna, jeg er så enig med Optimista - vær stolt over den kroppen du har! Med noen kilo for mye eller for lite (og det kan iallfall ikke være mye det er snakk om) er vi i det minste tre damer i temmelig god form, og det er det slett ikke alle som er på vår alder!

 

Jeg må nok regne med å gå opp når jeg skal på piller ja, men enn så lenge raser jeg nedover. Det å bestemme seg for å holde vekten har hittil vært en nesten like god slankekur som GR-kurset :blink:

I morges viste vekten en halvkilo mindre enn i går - ikke helt uventet akkurat det, enn så lenge er jeg ikke i overgangsalder og jeg er i ferd med å gjøre ferdig det månedlige - men også drøye TO KILO mindre enn for halvannen uke siden.

 

Jeg aner ikke hva jeg har gjort bortsett fra relativt mye bevegelse (men det var ikke så lite før heller) og synes faktisk dette nesten er litt skummelt - begynner å se spøkelser i form av ting som er gale i kroppen, siden jeg da har spist ganske normalt! Får håpe mye bare er ekstra vann fra heteperioden som har sluppet taket, min fancy vekt anslår iallfall en gjennomsnittlig vannmengde for første gang på lenge.

 

Det kan jo også hende at kroppen bruker ekstra fordi jeg er litt i spenn - nå nærmer det seg jo "showdown" på sykehuset, faktisk allerede i ettermiddag. Jeg er jo først og spent på om de har fått ut all dr***en, men også på detaljene i behandlingen. Tror ikke jeg skal stifte bekjentskap med pillene dine før etter annen behandling er unnagjort, Optimista, så de kan jeg jo enn så lenge bare glede meg til <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kropp er topp" :lol:

I dag har jeg trent litt styrketrening og det er jo framgang til meg å være... kanskje ikke kalle det HARD styrke, ei heller veldig langvarig, men... jeg svettet og kjente det i musklene :) FIkk også strukket litt muskler her og der, som jeg glemmer at jeg har mellom hver gang jeg strekker dem!!! Du slette tid, det er hardt for en stakkars kropp!

Tøff beskjed du har fått Tulla69. Ikke gjør mer enn du klarer, det er lov å ta hensyn til seg selv.

Ellers går det nå bra :)

 

Sov godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Min styrke og kondisjonstrening i går gikk ut på å klippe x antall kvadrat med plen.... og selv om jeg har en motorisert dings som jeg dytter frem og tilbake på det jeg drømmer om skal bli den perfekte flate glessplenen en vakker dag - så var det en terningsøkt uten like! :)/> Plenen min er ikke paddeflat for å si det slik, og hjulene på dingsen hadde en lei tendens å spinne for hver en liten motbakke og da måtte jeg dytte f...skapet oppover og frem.....og glemte jeg å slippe gassen på flaten...ja da fikk den fart - spant avgårde - skulle tro jeg hadde stjålet både plenklipper og bensin... og jeg henger på så godt jeg kan helt til jeg skjønner at krampetaket på håndtaket kanskje er grunnen til råkjøringen rundt på plenen... ukontrollert sådan... Lurer på hva naboen tenker hver gang jeg klipper plenen - jeg lærer jo aldri... Men, svetten rant av meg i strie strømmer, også en god stund etter jobben var gjort... trodde ikke kroppen greide å produsere så mye svette jeg... hehe jaja der forsvant 2 kilo med væske! ) dream on sier jeg... Var forresten på en helsesjekk (ifb. jobben) og fikk skryt av både det ene og det andre (må jo skryte litt selv da... hihi) 59 i hvilepuls ikke så ille det, og det var ikke en gang rett hvilepuls for jeg hadde jo tråkket rundt omkring i koridorene der først! ;)/> Men når leger sier "du er i knallform du - alderen tatt i betraktning....." da føler jeg meg som ei gammel grå tante fra en bakgård i Oslo's østkant.....

 

Trening blir det ikke på meg, kun fysisk kroppsarbeid, men det er jo trening egentlig det og. Ligger jo ikke på sofaen! I morgen blir det en ny knalløkt med slag og spark! Gleder meg.

 

Trist å høre nyhetene Tulla69, men du er i gode hender. Ta ingen sorger på forhånd - alle reagerer forskjellig! Dette skal gå bra!

 

Vi tastes ladies, ha en flott sommer ettermiddag!

klem Optimista :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ladies! :)

 

Takk for oppmuntrende ord, jeg har hilst litt på kjelleren i går kveld men kryper meg sakte oppover mot 1. etasje igjen... Helt riktig Optimista, det er ingen vits i å ta sorger på forskudd.

 

Ellers må jeg si; det er ikke mange som klarer å lage spenningsfilm av en gressklipperøkt, men det høres ut som om du er i nærheten! :lol:

 

Ang. den "høflige" legen: Jeg har jo aldri sett deg, men er helt ute av stand til å forestille meg at du likner på en gammel grå tante fra en bakgård! Og hvilepuls under 60 setter vi pris på! Jeg skryter herved litt jeg også, for målte min til 53-54 i slutten av mai. Det var ordentlig hvilepuls, så kanskje vi egentlig er ganske like? :D

 

Enna, godt jobbet med styrkeøkt! Vi får se om jeg klarer å finne litt motivasjon til å ta fatt på styrke etter hvert jeg også. Har først og fremst tenkt å trene det som er lystbetont, men jeg vet så inderlig vel at kroppen roper etter litt mer muskler, iallfall i overkroppen... :rolleyes:

 

Ellers kom jeg i morges på at jeg ikke vil kunne bruke linsene mine i tiden fremover, og dermed må skaffe meg et par skikkelige briller. Selv med innfatning til en krone og glassrabatt ble det DYRT, da jeg nå trenger progressive glass og ble overtalt til å satse på "skikkelige saker" :blink:

 

Hvorfor får vi forresten legebehandling kraftig subsidiert mens syn og tannhelse må betales helt selv? Skjønner ikke logikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LAT er ordet som kan beskrive min innsats for kroppen i går... Joda, jeg tuslet litt rundt, men tror ikke antall skritt kom særlig høyt opp. Ikke tok jeg en eneste knebøy eller planke eller noe som helst liknende... Det MÅ bare bli bedre i dag!!! Det jeg vet for sikkert er at NESTE uke blir det bedre. TIden er ikke helt min, denne uka. Og det har jeg et avslappet forhold til. Jeg liker å trene, så jeg er ikke redd om det blir et lite "avbrekk"...

Ta vare på dere, og Tulla69... det ER en tøff tid du har foran deg, og det er ikke noe å legge skjul på, men du klarer det!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

(nynne.....nynne....) schubidabadu schubidabadu , cha chachacha cha chachacha..lett hopp og sprett her jeg sitter på kontoret.....

bare lader opp til karatetreningen i dag. har ikke klikka hvis dere var redd for det!

Enna klipp plen, det er god trim det - been there, done it.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke plen :D

Jeg har båret kvist og greiner og planker og alt mulig annet ENN gress.

Nå skal jeg ut å gå :) (MEN jeg innrømmer at jeg har spist LITT sjokolade i dag, og jeg sier også at det smakte godt....)

 

Ha en fiiiin dag.Jeg skal ha det!!!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

dagens treningsøkt over - tror en kombinasjon av varme, for lite vanninntak og for lite kalorier i dag gjorde treningsøkten enda tøffere enn nødvendig. Jeg er helt kake nå. Hadde planer om å erklære krig mot brunsnegler i hagen etter karatetimen, men jeg lar sneglene ha en megaparty i hagen en dag til.... whatever sier jeg nå ;) trodde faktisk jeg tok knekken på de fleste med plenklipperen jeg, men dengang ei... kanskje de har varslet slekt og venner og er klar til motangrep....

 

ha en fin lat kveld i sommervarmen - og Enna, nyt sjokoladen din du! :) du fortjener den!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ladies! Jeg sitter på hytta etter å ha løpt en drøy mil i nydelig kveldstur og passe temperatur, drukket litt rødvin og spist noen nøtter, og nå kjenner jeg meg endelig noenlunde på plass igjen. Løping er virkelig terapi - jeg håper jeg kan fortsette med det!

 

Enna, så bra du nøt sjokoladen! Skal man skeie ut bør man nyte det - det er iallfall min filosofi ;)

 

Optimista, jeg regner med at brunsneglene nå mønstrer slekt, venner og alt for den store fighten i morgen :lol:

 

Ha en riktig god natt, ladies! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag (snufs)!

 

Her blir det ingen løping eller bading i dag (host, host). Kan knapt nok snakke, men fingrene virker visst...

 

Etter et drøyt halvt år uten forkjølelse ble det min tur. Skal rusle en liten tur og spre basiller etterpå (atsjoo), det blir vel dagens fysiske utskeielse. Ikke helt slik jeg så for meg helgen...

 

Håper dere har en fin lørdag, ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...