Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg finner ingen emner her som jeg føler "passer" helt for meg. De fleste er jo allerede godt i gang med en vektnedgang..

 

Noen som har lyst å slå følge, og hjelpe med motivasjonen når den forsvinner..? (For det vet jeg at den gjør for meg etterhvert..)

 

Vi kan støtte, hjelpe og motivere hverandre. Jeg vet jeg innimellom trenger noen å lufte tankene/frustrasjonene mine for, kanskje du og trenger det?

 

Jeg gikk ned 15kg for flere år siden, og var stabil veldig lenge. For tre år siden gikk jeg opp ca tre kilo, og det var nok til å få meg i gang med en jo-jo slanking som i dag har ført til at jeg er ca 7kg mer enn det jeg ønsker... Jeg tenkte jeg skulle "sette i gang" nå på mandag, men en tur på vekten i morges gjorde at planen er endret. Jeg må gjøre noe NÅ!!

 

Tenker første skikkelige veie-dag blir tirsdag for min del.

 

Hilsen Emma :-)

  • Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg finner ingen emner her som jeg føler "passer" helt for meg. De fleste er jo allerede godt i gang med en vektnedgang..

 

Noen som har lyst å slå følge, og hjelpe med motivasjonen når den forsvinner..? (For det vet jeg at den gjør for meg etterhvert..)

 

Vi kan støtte, hjelpe og motivere hverandre. Jeg vet jeg innimellom trenger noen å lufte tankene/frustrasjonene mine for, kanskje du og trenger det?

 

Jeg gikk ned 15kg for flere år siden, og var stabil veldig lenge. For tre år siden gikk jeg opp ca tre kilo, og det var nok til å få meg i gang med en jo-jo slanking som i dag har ført til at jeg er ca 7kg mer enn det jeg ønsker... Jeg tenkte jeg skulle "sette i gang" nå på mandag, men en tur på vekten i morges gjorde at planen er endret. Jeg må gjøre noe NÅ!!

 

Tenker første skikkelige veie-dag blir tirsdag for min del.

 

Hilsen Emma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg kunne godt tenke meg å slå følge med deg,skal ned ca 7 kg.Jeg har prøvd mange ganger,men sliter med motivasjonen.Jeg har aldri skrevet i forumet her før,så tenkte kanskje jeg skulle prøve det denne gangen.Sommeren kommer fort.

Det er helgene som er verst for min del,er veldig glad i godteri.

Jeg har veiedag på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lunami :-)

 

Så bra du er med!! Det er som om jeg skulle ha skrevet innlegget ditt selv... Jeg kan være så sunn og "flink" som bare det i ukedagene, og så kommer helgen og "ødelegger" alt. Jeg eier ingen hemninger når helge-snopet kommer frem. (Hos oss er det snop fredag-søndag).

 

Jeg har aldri lagt inn noen ny tråd her før, så dette er nytt for meg også. Håper vi kan klare å motivere hverandre når det går litt trått, og skryte litt når vi gjør det bra, for en trenger det og hva? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekten.

 

66,7kg viste den. Målet mitt er ned ett kilo til neste tirsdag, altså 65,7kg.

 

Til slutt er målet 61kg.

 

Jeg har vært gjennom noen runder der jeg setter meg for store mål, og så blir jeg bare skuffet når jeg ikke klarer det, og så gir jeg opp og legger på meg igjen.

Denne gangen, som forhåpentligvis blir den siste, så tenkte jeg å sette meg et mål hver uke i steden.

 

Er der flere som blir med?

 

-Emma- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekten.

 

66,7kg viste den. Målet mitt er ned ett kilo til neste tirsdag, altså 65,7kg.

 

Til slutt er målet 61kg.

 

Jeg har vært gjennom noen runder der jeg setter meg for store mål, og så blir jeg bare skuffet når jeg ikke klarer det, og så gir jeg opp og legger på meg igjen.

Denne gangen, som forhåpentligvis blir den siste, så tenkte jeg å sette meg et mål hver uke i steden.

 

Er der flere som blir med?

 

-Emma- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Først så trenger jeg å lære meg hvordan jeg skriver innlegg her tror jeg,uten å få med alt du har skrevet;) eller kanskje det gikk denne gangen..hehe?

Er nok lurt det du tenker nå,å ha mål for en uke av gangen så blir det kanskje litt mere overkommelig.Jeg setter meg også gjerne altfor høye mål og det går bra fra mandag til halve fredag stort sett.

Har prøvd litt foskjellige kurer oppigjennom,mest lavkarbo de siste årene.Det funker egentlig bra men jeg syns det blir mye styr og jeg blir veldig slapp av det.

Jeg gikk på Grethe Roede kurs for noen år siden,gikk ikke ned så mye men jeg vet ihvertfall hvordan jeg skal gjøre det.Jeg spiser fortsatt lite karbohydrater for det syns jeg fungerer best for meg.

Håper vi kan motivere hverandre til å holde ut helgene som kommer;)

Jeg skal veie meg i morgen,så skal jeg også prøve sånn som deg med et mål for neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg blir gjerne med. Jeg har aldri brukt forumet før, annet enn å lese om andre, men nå bør jeg vel forsøke selv. Jeg er ikke overvektig, men har noen overflødige kilo som jeg vil ha bort. Jeg har prøvd lenge, uten egentlig å prøve, og det er veldig slitsomt. Man tenker liksom hele tiden på slanking, og at man bør gå ned i vekt, men siden man ikke går aktivt inn for deg står vekten stille. Selv om jeg bruker veldig mye energi på det - i hodet mitt :)/>

 

Jeg meldte meg på kurs, og gikk en del ned i begynnelsen, men så kom påsken... og da gikk jeg opp! Og siden sliter jeg med å komme igang igjen. Mitt endelige mål er 60 kg og da er det ca 6 kilo igjen, og jeg vil så gjerne ned før sommeren. Nå er jeg lei - nå må jeg gjøre noe med det!!

 

Jeg veier meg på torsdager... men skal innrømme det både blir mandag, tirsdag og onsdag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg blir gjerne med. Jeg har aldri brukt forumet før, annet enn å lese om andre, men nå bør jeg vel forsøke selv. Jeg er ikke overvektig, men har noen overflødige kilo som jeg vil ha bort. Jeg har prøvd lenge, uten egentlig å prøve, og det er veldig slitsomt. Man tenker liksom hele tiden på slanking, og at man bør gå ned i vekt, men siden man ikke går aktivt inn for deg står vekten stille. Selv om jeg bruker veldig mye energi på det - i hodet mitt :)/>/>

 

Jeg meldte meg på kurs, og gikk en del ned i begynnelsen, men så kom påsken... og da gikk jeg opp! Og siden sliter jeg med å komme igang igjen. Mitt endelige mål er 60 kg og da er det ca 6 kilo igjen, og jeg vil så gjerne ned før sommeren. Nå er jeg lei - nå må jeg gjøre noe med det!!

 

Jeg veier meg på torsdager... men skal innrømme det både blir mandag, tirsdag og onsdag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg blir gjerne med. Jeg har aldri brukt forumet før, annet enn å lese om andre, men nå bør jeg vel forsøke selv. Jeg er ikke overvektig, men har noen overflødige kilo som jeg vil ha bort. Jeg har prøvd lenge, uten egentlig å prøve, og det er veldig slitsomt. Man tenker liksom hele tiden på slanking, og at man bør gå ned i vekt, men siden man ikke går aktivt inn for deg står vekten stille. Selv om jeg bruker veldig mye energi på det - i hodet mitt :)/>/>

 

Jeg meldte meg på kurs, og gikk en del ned i begynnelsen, men så kom påsken... og da gikk jeg opp! Og siden sliter jeg med å komme igang igjen. Mitt endelige mål er 60 kg og da er det ca 6 kilo igjen, og jeg vil så gjerne ned før sommeren. Nå er jeg lei - nå må jeg gjøre noe med det!!

 

Jeg veier meg på torsdager... men skal innrømme det både blir mandag, tirsdag og onsdag også...

 

Hei Bridge :-)

 

Så fint at du og vil være med!! Kjenner godt til det du skriver her. Mye energi blir lagt ned, og lite resultater. Fører i grunnen bare til skuffelse. På tide vi får gjort noe med det!!

 

Ser ut som vi er omtrent på samme størrelse. Jeg er heller ikke overvektig, men har de ekstra kiloene som gjør at jeg ikke føler meg vel.

 

Ser ut som vi har mye de samme veiedagene og... he he:-)

(Det er faktisk litt godt å høre at andre "jobber litt" med de samme tingene som jeg gjør. Trodde jeg var alene om å være så opptatt av hva vekten viser)

 

Dette klarer vi hva!?

 

-Emma- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lunami og Bridge!

 

Hvordan går det med dere? Er dere fortsatt med her?

Hva er vekten nå, og mål for neste uke?

 

Har dere forresten noen gode, enkle og sunne middags-oppskrifter å dele? Kjenner jeg trenger å finne på noe nytt...

 

Hvordan gjør dere med grønnsaker, klarer dere å fylle halve tallerkenen med det?

Selv synes jeg det er et ork å skulle spise så masse grønnsaker. Det går stortsett i brokkoli, gulrøtter, asparges og blomkål. Kjenner jeg trenger å gjøre noen grep for å bli flinkere ti å få i meg nok grønt..

 

Spent på å høre fra dere!

 

-Emma- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lunami og Bridge!

 

Hvordan går det med dere? Er dere fortsatt med her?

Hva er vekten nå, og mål for neste uke?

 

Har dere forresten noen gode, enkle og sunne middags-oppskrifter å dele? Kjenner jeg trenger å finne på noe nytt...

 

Hvordan gjør dere med grønnsaker, klarer dere å fylle halve tallerkenen med det?

Selv synes jeg det er et ork å skulle spise så masse grønnsaker. Det går stortsett i brokkoli, gulrøtter, asparges og blomkål. Kjenner jeg trenger å gjøre noen grep for å bli flinkere ti å få i meg nok grønt..

 

Spent på å høre fra dere!

 

-Emma- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emma:)

 

Jada jeg er med,det har bare vært veldig travelt her.

Jeg skriver opp mat og trim hver dag,det har gått fint hittil.Jeg veide meg på onsdag og veide 73 kilo,så da er det visst 8 kilo som skal bort.Målet mitt for neste uke er da ihvertfall 72 kilo,gjerne mer siden det er første uka;.Jeg er forresten 39 år og 167 høy,målet mitt er 65 kg,helst i går..hehe!Men jeg skal prøve å være tålmodig denne gangen:(

Jeg spiser salat til lunsj nesten hver dag,så der blir det en del grønnsaker,men det til middag synes jeg er litt kjedelig også.Det blir stort sett brokkoli og blomkål,men også stekt løk eller sopp(det er kjempegodt)Tenkte jeg skulle se om jeg fant en oppskrift på litt sunnere dressing/saus til å ha på.

Det går mye i samme middager her fra uke til uke:

Karbonader med stekt løk

Fiskekaker

Laksefilet

Kylling med salat

Taco

osv.

Men hvordan går det med deg? Syns du det er greit å få til med trim og mat?

 

Hilsen lunami:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emma:)

 

Jada jeg er med,det har bare vært veldig travelt her.

Jeg skriver opp mat og trim hver dag,det har gått fint hittil.Jeg veide meg på onsdag og veide 73 kilo,så da er det visst 8 kilo som skal bort.Målet mitt for neste uke er da ihvertfall 72 kilo,gjerne mer siden det er første uka;.Jeg er forresten 39 år og 167 høy,målet mitt er 65 kg,helst i går..hehe!Men jeg skal prøve å være tålmodig denne gangen:(

Jeg spiser salat til lunsj nesten hver dag,så der blir det en del grønnsaker,men det til middag synes jeg er litt kjedelig også.Det blir stort sett brokkoli og blomkål,men også stekt løk eller sopp(det er kjempegodt)Tenkte jeg skulle se om jeg fant en oppskrift på litt sunnere dressing/saus til å ha på.

Det går mye i samme middager her fra uke til uke:

Karbonader med stekt løk

Fiskekaker

Laksefilet

Kylling med salat

Taco

osv.

Men hvordan går det med deg? Syns du det er greit å få til med trim og mat?

 

Hilsen lunami:)

 

 

Hei!

 

Så bra du er i gang! Jeg vet, jeg skulle og vært nede i ønsket vekt i går... helst før...

 

Nå i begynnelsen går det veldig bra. Jeg pleier å være "flink" et par uker, og så blir jeg så snope-syk at jeg ikke klarer å la være å spise snop, og så går det bare nedover fra der.

 

Håper jeg kan klare meg bedre denne gangen:-)

Jeg har en viss formening om hvor mye, og hva jeg bør spise, så jeg gjør et forsøk denne gangen på å gjøre det uten å registrere det jeg spiser. Jeg har en lei tendens til å bli veldig opphengt i å være "helt nøyaktig", og når det ikke går en dag, så kan det være nok til at jeg føler jeg har feilet.. Prøver å ta det litt mere "på feelingen" denne gangen.

 

Trening pleier jeg forresten å være flink, trener stort sett 2-5 ganger i uken på senter.

 

Tiden løp visst litt fra meg her nå, må sette i gang å lage middag:-)

Du må ha en fin helg!!

 

Hilsen Emma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Kan jeg henge litt her med dere?

Jeg skal ned 6-7 kg fra 72,4 (denne uken) og til 65-66.

 

Har gjort jobben før, var ferdigslanket fra 78 til 65 i februar 2011, men så ble jeg syk med kyssesyken og fikk ikke trent og fra ca påske i fjor har grammene og kiloene klamret seg på.

 

Nå orker jeg ikke mer, er så lei av alt det fine jeg ikke får brukt og føler meg tjukkas (vet jeg ikke er mye overvektig, men jeg trives ikke).

 

Jobber mye så jeg får ikke trent så mye som jeg ønsker, men jeg er i gang og håper vi kan følges ad :)

 

God fredagskveld fra smom

 

(Har en egen tråd som heter Back on track her inne og en ønsker-meg-tilbake-tiltråd på Hold vekten som heter smom møter 40-årene etc...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)/>

 

Kan jeg henge litt her med dere?

Jeg skal ned 6-7 kg fra 72,4 (denne uken) og til 65-66.

 

Har gjort jobben før, var ferdigslanket fra 78 til 65 i februar 2011, men så ble jeg syk med kyssesyken og fikk ikke trent og fra ca påske i fjor har grammene og kiloene klamret seg på.

 

Nå orker jeg ikke mer, er så lei av alt det fine jeg ikke får brukt og føler meg tjukkas (vet jeg ikke er mye overvektig, men jeg trives ikke).

 

Jobber mye så jeg får ikke trent så mye som jeg ønsker, men jeg er i gang og håper vi kan følges ad :)/>

 

God fredagskveld fra smom

 

(Har en egen tråd som heter Back on track her inne og en ønsker-meg-tilbake-tiltråd på Hold vekten som heter smom møter 40-årene etc...)

 

 

Hei Smom:-)

 

Selvfølgelig kan du være med oss her!!

Du har jo kommet deg ned i ønsket vekt tidligere, så dette klarer du fint!

Vi må bare støtte og hjelpe hverandre litt underveis:-)

 

Har du en bestemt veiedag? Noen mål for neste uke?

 

Du må ha en fin, sunn helg:-)

 

Hilsen Emma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Bra å ha en gjeng å bli motivert av og også kunne være med å motivere.

 

Jeg vet fra sist gang at det er gull verdt, da får man lov å skryte av oppturene og ikke minst holdes i ørene når/hvis det sklir ut :)

 

Jeg har veiedag på onsdager nå, vet ikke helt hvorfor, men det har blitt sånn de siste ukene. Men jeg kjenner meg selv så godt at jeg kommer nok til å veie meg oftere enn det, men den offisielle er onsdag. I alle fall nå.

 

Jeg har jobbehelg, som innebærer 10 t på beina i dag og 9 i morgen så neste treningsøkt for meg er søndag. Da håper jeg at jeg klarer å jogge 5 km i ett strekk - det er i alle fall forsøket verdt...målet er å klare 10 km på ca en time om en liten stund...vet ikke helt hvor lang tid jeg bruker på å komme dit, men jeg vet jeg kan :)

 

Neste uke har jeg jo fri onsdag og også torsdag og lørdag/søndag så da blir det trening disse dagene. Jeg vil helst løpe mest mulig, det var det som virkelig gjorde susen forrige gang, men også noe styrke må jeg få på plass. Jeg har før brukt Wii her hjemme og det er nok det som må til denne gangen også. Funka som bare det så hvorfor ikke? Men akkurat nå i starten er det joggingen jeg er mest motivert for.

 

Litt av ulempen nå er at jeg jobber mye, driver min egen butikk med en ekstrahjelp og det er litt ulikt hvordan ukene er. Jeg har mange 10-timers dager og da rekker jeg det ikke før jeg må få barn av gårde til skolen og levere i barnehagen. Og etter endt dag vil jeg bare hjem og spise og legge misten, hjelpe de store med lekser og være litt sammen med dem og mannen.

 

Blablabla...jeg er ganske god på å skrive meg bort - bær over med meg :P

Målet for neste uke er 2-3 joggeturer og 1-2 styrkeøkter og gode matvalg mellom 1400 og 1600 kcal. Vet fra en måling at 1550 er perfekt for meg for å komme dit jeg skal. Godteri bare på fredag eller lørdag. Det bestemmer jeg utfra hva vi skal i helgen. Gulrot er snacks god som noen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

Håper dere har en fin helg.

Jeg pleier å skeie helt ut i helgene men denne gangen skal jeg virkelig prøve å holde meg i skinnet,ihvertfall på antall kcal.

Var ute og spiste og tok en øl i går,men men...holdt meg nesten innenfor grensen,så det får gå.

Nå skal jeg ut på tur med hunden i det nydelige været :D

Jeg jogget to ganger i forrige uke,og det var ikke så ille faktisk så det skal jeg gjøre flere ganger ;)

Fortsatt god helg til dere!

Måtte dette bli siste gang vi gikk ned disse kiloene.

Jada,jeg har også vært i mål et par ganger..haha.Utrolig hvor fort disse kiloene kommer på,første gangen ble jeg gravid da,så da er det normalt å legge på seg, litt ihvertfall(kanskje ikke 32 kilo men...)jeg gikk da ned igjen, utenom de ti siste.Også med nummer to gikk jeg ned igjen til omtrent der jeg er nå og der var jeg i flere år,helt til skilsmissen da raste vekten ned til 65 og det var en vekt jeg trivdes veldig med.Så fikk jeg meg kjæreste da for et par år siden og det har vel blitt litt mye sofakos osv....Så da er jeg her igjen..med 8 kilo for mye.smom,du er ikke alene om å skrive deg helt bort,det har visst jeg også gjort nå.

Vi snakkes,lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei så bra - da er vi i alle fall to skrivesegbortere :P

 

Det høres akkurat ut som meg det du beskriver: Opp i graviditeter, ned til 65 da skilsmissen var et faktum - ny kjæreste og masse kose-kose mat og vin.

 

Jeg vil også tilbake til 65-66 et sted - er jo over 40 nå og ser at jeg kan nok få litt hengehud om jeg blir for tynn, så litt realist skal jeg være. Men det er dit som er målet i hvert fall.

 

Ikke som nå hvor jeg hater det jeg ser i speilet og underarmene faktisk henger på sideflesket mens jeg skriver :blink:

 

Ikke blir det noe sus over samlivet heller når jeg føler meg sånn, liker jo å føle meg bra! Og selv om 3 svangerskap setter spor så er det ikke nødvendig å se ut som en dass heller :angry:

 

Håper dere alle klarer gode valg i helgen - i går ble kveldskosen et glass Pepsi Max (min store avhengighet :o ) og to rugsprø med bringebærsyltetøy.

 

I kveld skal jeg på middag hos en venninne - det blir koselig og jeg skal kose meg, men ta gode valg. Smake, men ikke døtte innpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :-)

 

Jeg er akkurat slik som lunami beskriver, en som skeier helt ut i helgene. Problemet mitt er at jeg etter å ha skeiet ut en helg ofte fortsetter langt ut i uken, og så er jeg sunn og "flink" en periode før det er på'an igjen...

Helgene ødelegger stortsett alt det gode "arbeidet" jeg gjør i ukedagene, og vekten går aldri ned sånn jeg ønsker.

Men denne gangen skal det bli anderledes! :-)

 

Jeg har tenkt å prøve å begrense meg i helgene, samtidig som jeg trenger noe som gjør at jeg merker forskjell på helg og uke-dag. Jeg trenger noe kosemat..

Nå er jeg akkurat ferdig med en KJEMPE GOD lunsj!! Jeg fant en oppskrift på noen supergode grove amerikanske pannekaker. Har ikke smakt det før, så jeg vet ikke hvordan vanlige pleier å smake, men disse var skikkelig gode:-) Hadde syltetøy på (Lerum sitt uten sukker) og en stor kopp te til. Dette er noe jeg kan lage neste helg og kjenner jeg:-)

 

Har planlagt en god relativt sunn middag i dag og, så denne helgen kjenner jeg blir "lett å komme seg gjennom".

 

Håper dere kosere dere og har en fin helg!!

 

Klem fra Emma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei så bra - da er vi i alle fall to skrivesegbortere :P/>

 

Det høres akkurat ut som meg det du beskriver: Opp i graviditeter, ned til 65 da skilsmissen var et faktum - ny kjæreste og masse kose-kose mat og vin.

 

Jeg vil også tilbake til 65-66 et sted - er jo over 40 nå og ser at jeg kan nok få litt hengehud om jeg blir for tynn, så litt realist skal jeg være. Men det er dit som er målet i hvert fall.

 

Ikke som nå hvor jeg hater det jeg ser i speilet og underarmene faktisk henger på sideflesket mens jeg skriver :blink:/>

 

Ikke blir det noe sus over samlivet heller når jeg føler meg sånn, liker jo å føle meg bra! Og selv om 3 svangerskap setter spor så er det ikke nødvendig å se ut som en dass heller :angry:/>

 

Håper dere alle klarer gode valg i helgen - i går ble kveldskosen et glass Pepsi Max (min store avhengighet :o/> ) og to rugsprø med bringebærsyltetøy.

 

I kveld skal jeg på middag hos en venninne - det blir koselig og jeg skal kose meg, men ta gode valg. Smake, men ikke døtte innpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei så bra - da er vi i alle fall to skrivesegbortere :P/>

 

Det høres akkurat ut som meg det du beskriver: Opp i graviditeter, ned til 65 da skilsmissen var et faktum - ny kjæreste og masse kose-kose mat og vin.

 

Jeg vil også tilbake til 65-66 et sted - er jo over 40 nå og ser at jeg kan nok få litt hengehud om jeg blir for tynn, så litt realist skal jeg være. Men det er dit som er målet i hvert fall.

 

Ikke som nå hvor jeg hater det jeg ser i speilet og underarmene faktisk henger på sideflesket mens jeg skriver :blink:/>

 

Ikke blir det noe sus over samlivet heller når jeg føler meg sånn, liker jo å føle meg bra! Og selv om 3 svangerskap setter spor så er det ikke nødvendig å se ut som en dass heller :angry:/>

 

Håper dere alle klarer gode valg i helgen - i går ble kveldskosen et glass Pepsi Max (min store avhengighet :o/> ) og to rugsprø med bringebærsyltetøy.

 

I kveld skal jeg på middag hos en venninne - det blir koselig og jeg skal kose meg, men ta gode valg. Smake, men ikke døtte innpå.

 

Hei Smom,

 

Spent på å høre hvordan det gikk i middags-besøket hos venninnen din. Jeg pleier alltid å planlegge slik som du, at jeg skal begrense meg, men så når jeg er midt oppe i situasjonen, så blir der litt "skitt au" og så spiser jeg alt for alt for mye allikevel.

 

Klarte du å holde deg til planen? I såfall, hva er "trikset"?

 

-Emma- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er vi i gang med ny uke! :-)

 

Har det gått fint i helgen for alle sammen?

 

Noen som har noen gode tips å komme med?

 

Jeg skal på vekten igjen tirsdag, men har allerede nå funnet ut at jeg ligger godt an til å nå ukens mål.

 

Om det er av interesse, så kan jeg lage en liten oversikt over de som er her, med deres mål og resultater underveis?

 

Dere må ha en fin uke, med sunne gode valg!!

 

Klem fra Emma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Her har det faktisk gått kjempebra,om jeg har gått ned noe får jeg se på onsdag.Jeg snikveide meg i dag..hehe,er på rett vei ihvertfall!

 

Emma:Så bra,du ligger godt an til å nå ukas mål.Da skjønner jeg at du har vært flink i helgen :)

 

smom: Greide du å ikke døtte innpå? Haha..høres kjent ut.

Begrenser du pepsi-max drikkingen pga vektnedgang?Er nysgjerrig fordi jeg drikker en god del av det selv :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og god mandag!

 

Lørdagen gikk finfint egentlig (hvertfall med tanke på at jeg fikk mensen lørdag morgen :angry: ). Jeg spiste normalt hele dagen, var på jobb og da er det lett å spise som på hverdager. Hadde fryktelig lyst på godteri når ettermiddagen ble stille, men jeg holdt meg i skinnet!

 

Middagen gikk også bra - hun serverte sunn og god mat og jeg spiste meg mett, men ikke stappings. Dessert ble is og litt mørk sjokolade til kaffen. Det må være lov :) Jeg er borte ca nesten aldri så det er greit.

Drakk vann hele kvelden og det var det.

 

I går hadde jeg den verste dagen og da sklir ting litt ut. Vi har alltid fellesfrokost med egg og rundstykker, men alltid grovt og sunne påleggsvalg (nesten, noen ganger en halv en med sjokade)

 

Senere var jeg med minsten på besøk hos en venninne, der fikk vi litt brødmat og eneste jeg sa ja til var kaffe latte. Den får du bare ikke tatt fra meg!

 

Jeg lager den på skummet melk så den eier jo ikke fettinnhold :P

 

Men så kom høsten og slappheten på kvelden og vi tok lørdagsgodtet da i steden, men ikke voldsomme mengder.

 

Det ble ikke trening i går, var ikke i slag til det. Når jeg kommer ordentlig i form blir det lettere for da gjør det ikke så mye om det gjør vondt andre steder...jeg får en vannvittig krampe i høyre ben de 1-2 første dagene av mensen og da er det vondt å gå og stå. Teit å la seg stoppe av det, men jeg lover å komme sterkere tilbake.

 

Pepsi max'en vil jeg kutte fordi den gir meg egentlig bare luft i magen og øker appetitten. Vann er best, ca 2 ltr om dagen og kroppen er glad.

 

Men jeg drikker ikke vin eller øl så innimellom så skader det ikke. Bare det at jeg ikke holder meg til helgene, det blir mye hver eneste dag! Og det er dumt (for meg)!

 

Så nå er mottoet: Ta en gulrot!

 

God ide med en oversikt Emma - jeg er med, det er veldig motiverende, og litt skummelt og forpliktende B)

 

Spent på onsdagens vekt - så i går og i dag at jeg har fått menskiloen i pluss, men håper likvel jeg har litt ned på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...