Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Du er ikke alene om den tanken, Gullmedaljekandidaten! Vi er jo her inne alle sammen nettopp fordi vi ikke lenger har lyst til å føle oss ukomfortable i vårt eget skinn...mange tilstelninger som jeg enten har kviet meg for å delta på eller latt være å bli med på fordi jeg ikke har noe å ha på meg som samtidig jeg kan føle meg vel i...denne gangen vil jeg også ha hodet med meg i prosessen - så jeg legger stor vekt på å sette pris på enhver forbedring jeg ser hos meg selv nå når jeg er på riktig vei, så jeg ikke bare jager frem mot hovedmålet (uten engang å vite hvordan jeg vil se ut og føle meg da, jeg har jo ikke vært der siden ungdomstiden, sikkert, og nå er jeg tross alt en moden dame med alt det medfører seg ;)) og glemmer å sette pris på de formene jeg tross alt har, og som ikke er så verst når jeg har klær som passer i henhold til størrelsen. Ser jo alle forbedringspunkt, men med minst 15 kilo igjen å ta av, så må jeg bare ta tiden til hjelp. Ja, jeg vil gå ned så mye i vekt, men jeg vil også holde den når jeg en gang kommer dit (fort ned - fort opp, gjort dét før) og da er det mye annet som må på plass.

 

Woops! En skikkelig lang setning inni der, gitt :)

 

I går var en vanskelig dag, i og med at jeg hadde lyst til å spise ALT og MYE av det...hadde heldigvis loggført alle måltider, så klorte meg fast til den planen og det holdt akkurat, men det kostet masse viljestyrke å ikke gi etter. Droppet tilogmed sjokoladebiten min, siden den kanskje kunne ha trigget oksehungeren enda mer (og jeg kom på at det var fredag, og ikke lørdag... #denfølelsen).

 

Krevende å riste av seg feriemodus i matveien, gitt, men faste rutiner og gode vaner SKAL innarbeides og gjennomføres nå som det straks er tilbake på jobb igjen.

 

Hvordan går det med dere andre, da? Funnet godt til rette i nytt hjem med alt på plass, noris? Sonar og Fiffigfrøken, er ferien over for denne gang for dere også? Var det fra og med neste uke vi starter for fullt, nueva vida? :D Blir fint å komme ordentlig i gang igjen, sammen!

 

Stor klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Vi er kommet i gang i det nye hjemmet vårt og det er godt, men det gjenstår litt til vi er helt i mål-

Jeg har i alle fall nådd målet jeg satte til den 19 august. Jeg gikk på vekten i går morres før vi kjørte nordover på ferie. Vekten viste 86,7 kilo. Jeg er strålende fornøyd med det resultatet. Spessielt med tanke på at vi i litt over en uke har spist ferdigmat midt i flytting. Det har blitt både pizza, mcdonald og kinamat. Men jammen har jeg gått litt ned i vekt.

 

Nå er vi i Nordfjordeid hos min svigerfar og hans søster. Her er det mye stillesitting og god mat. Skal ha ferie til den 26.august og det kjenner jeg er godt. Men skal tilbake til de daglige vanene så fort vi er hjemme igjen. Prøver likevel å følge GR metoden mens vi er på ferie også... så godt som mulig.

 

Jeg synes vi er flinke og gode alle sammen som klarer å holde fokus over så lang tid. Selv starter jeg opp med nytt kurs samme kveld som jeg kommer hjem. Jeg er usikker på om jeg når kurset, men da får jeg stare opp en uke etter de andre.

 

Nyt helgen videre, så får jeg se hvor ofte jeg får anledning til å komme innom. Vi har slitt veldig med netttilgang i den nye boligen, derfor har jeg ikke fått oppdatert meg noe særlig her inne.

 

Vi snakkes snart :) Stå på :))

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, noris! Både med å ha kommet dere vel i hus OG med fint resultat tross alt styret i sommer!

 

Ha en kjempefin ferie i Nordfjordeid, vakkert der (vært der en gang for mange, mange år siden)!

 

Håper du får fungerende nett på plass snart, kjedelig når det ikke er helt i orden...

 

Klem :)

 

Hurra for fokus! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!!

Aller først; svar på juni72s spørsmål: vi starter registreringen igjen neste mandag!

MANDAG 19. Aug: dagens vekt og mål til 30.september meldes inn. Dette vil bli 'annonsert' i en tabell tirsdag. Mandagens vekt vil da også bli veid opp mot målet vi satte oss før ferien! Det bli spennende:-)

 

Så deilig, noris, og endelig være på plass i ny bolig. Nyt fridagene på vestlandet. Og du har allerede nådd målet ditt - congrats:-)

 

Jeg er imponert over hvor flinke noen av oss har vært til å holde koken her inne. Det syns jeg er imponerende i ferietiden. Jeg selv har hatt veldig ferie, og har kost meg. I dag starter hverdagen igjen. Mannen er på jobb, men ungene har ferie en uke til. Jeg selv skal nyte enda noen uker hjemme før oppstart i ny jobb! En spennende høst! Men selv om det fortsatt er noen ferieuker igjen, starter hverdagen i dag. Det skal på mange måter bli godt å komme tilbake til normal rytme. Vi har hatt en fantastisk sommer, sammen som en familie på 4 :wub: vi har kost oss med hverandre, og med ulike aktiviteter! En ferie man lever lenge på, og som har ladet batteriene til allemann. Men uansett; jeg syns alltid det er vemodig når en ferie er over. Men slik er det vel for alle?!

 

Sommeren slipper litt gradvis taket. Det er kjøligere, de norske jordbærene er borte og det er et kaldere drag i lufta. Høsten sniker seg sakte innpå oss. Alt til sin tid, og jeg er heldig og liker alle årstider. Alt har sin sjarm.

 

I ferien har det blitt mye kos, så når det gjelder vekten, er jeg ikke veldig opimistisk. Men jeg har ikke veid meg, venter til neste mandag. Nå er det sunnere livssil med mat og trim. Feriegodisrestene er gjemt bort i kjelleren (kan ikke ha det i matskapet). Det skal hentes frem bare til lørdagskvelden. Det er bare da jeg, og resten av familien, skal nyte noe usunt. Og da skal det være i veldig begrensede mengder. Lekte en stund med tanken på å ha lørdagsgodt bare en gang i måneden, men gikk bort ifra det. Jeg vil lære meg å ha konroll på litt. Og da blir det lørdagsgodt. Ikke fredag, ikke søndag, ikke innimellom.

 

Hovedmålet mitt er klart: 70BLANK til sommerferien 2014!!!

Når det gjelder delmålene, får man ta dem etter hvert.

 

Jeg er så klar, og gleder meg!

 

Var på en beyoung-buikk i helgen. Jepp!!! DET er grunn god nok til gå ned i vekt!! Så urolig mye fine klær, men de passe ikke til meg, men det er nå, de skal passe :-)

 

Kjenner meg igjen i det du skriver, gullmedaljekandidaten. Men det er trist, og jeg blir lei meg når jeg leser det du skriver. Jeg syns det er trist at du ikke syns du orker å bade sammen med ungene. Og du har rett; sånn kan det ikke være. Det går ikke an! Nå løste denne episoden seg bra for deg. Men neste gang blir du med uansett!!! Vi skal være stolte av oss selv, også i denne prosessen. Vi er flotte mennesker, vi er unike, uansett kroppsform i badedrakt. Det skal vi huske på også i denne vektreduksjnstiden. Vi skal ikke vente med ditt og vente med datt til vi har slanket oss 20 kilo. Vi får ikke lov til å vente med å leve. Livet vårt er NÅ!!! Nå snakker jeg like mye til meg selv, som til deg og dere andre. Jeg har gått i bikini og badedrakt både blant fremmede og kjente i sommer. Syns det er helt forferdelig. Men jeg har bestemt meg for at det ikke skal gå seg utover mann og barn. Jeg gråter i mitt stille sinn, jeg er flau, sint og lei meg. Tårene kommer. Det er ekkelt.

Selv om jeg er med på bading med barna, fordi jeg har bestemt meg for det, unngår jeg mange andre ting. Jeg unngår å gå i lag der jeg må pynte meg. Alle andre er fine, jeg er bare blubbete. Blir aldri pen og fin lenger. Dette er like dumt som at du unnhår bading.

Vi unnår ulike aktiviteter pga kroppen vår. Det vil altså si at vi redusere livskvaliteten vår, og det er ikke greitt. Det får vi rett og slett ikke lov til!

Vi er flotte mennesker selv om vi ikke er de flotteste i bikini eller trange jeans og kule topper!

Vi skal gjøre en skikkelig innsats, og vi er på god vei, for å aldri føle slik mer. Vi er i endring.

Men vi må love oss selv, og hverandre, at vi skal leve under prosessen også. Ikke bare vente! Husk; vi ve ingenting om neste dag!

OYOY, for et dypt hjertesukk! Men det kommer fra en som e i samme båt, kjenner de samme følelsene og vil det samme. GRIP DAGEN, selv om vi alle sammen drømmer oss til en hverdag med lettere kropp og bedre selvbilde!!

 

Nyt dagen i dag flotte folk!

Også gleder jeg meg til å høre fra flere av dere. Blir moro med innveiing neste mandag:-) Gleder meg eldig til høsten og vinteren. Tror dette blir vårt år. Sammen skal vi nå målene vår!!

 

Stå på:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kjære dere - og gratulerer Noris - med alt! For en sommer - det blir forhåpentligvis en høst med ro i nytt hjem.

 

Ja, dere har rett - klart jeg burde badet og bade med ungene - velger meg strender uten mye folk- har vært noen baderunder i sommer, men i høst skal jeg sannelig bade i basseng - uansett - skal rapportere! Jeg har hvertfall fått mye å tenke på. Unasett hatt en aktiv og fin helg - i park, på sykkeltur, på besøk og i hagen.

 

Er så fornøyd med at jeg har vært på mange sykkelturer og gåturer i helgen, men lørdag sprengte jeg kcal-skalaen, fredag og søndag var bra. Lørdag morgen - skulle på en rask sykkeltur - trene - alene (ungene var hos naboen). Hoppet over 1 måltid og det ble en 1.5 t lang litt hard sykkeltur (uten frokost/uten medbrakt mat) og følte på skikkelig lavt blodsukker da jeg kom hjem - spiste utrolig mye brød - med sukkerholdig pålegg - og da ble rotete kosthold resten av dagen. Det er jo ingen skandale, men det følelsen av å spise 5 brødskiver når en hadde vært nok (+litt frukt) er utrolig nedslående pluss at jeg hentet meg ikke riktig inn igjen etterpå. Jeg bør ikke hoppe over måltid og må ha med et eple eller noe knekkebrød og hvertfall nok vann på sykkelturer som blir lengre enn jeg hadde tenkt. Og spise frokost!

 

Uansett - vekten er ned 0.5 kg (92.5). Så snart tilbake til beste vekt før sommeren. Jeg føler meg bra - har laget middagsplan (skal spise middag borte i dag - men hun vet at jeg ønsker grønnsaksrik mat - så det går bra). Ha en super uke folkens - så glad dere er der ute et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Nueva vida: FOR et bra svar på et veldig bra innlegg fra gullmedaljekandidaten. Jeg kjenner meg igjen. Når min sønn var liten (han er 18 år nå) så ville han gå i badeland, men jeg klarte ikke tanken på å være med ham. Jeg var alene med ham da og var alt for tung, men jeg klarte likevel ikke å følge ham i badeland. Tanken på meg selv i badedrakt var helt grusom. Det endte med at jeg fikk min bror til å følge ham. Min sønn sa at han ville jeg skulle være med og ikke min bror. Jeg hadde veldig dårlig samvittighet både for min sønn og fordi jeg ikke klarte å komme meg over dørstokk mila. Jeg slet dengang med spiseforstyrrelser, men nå er i alle fall det i orden. Det er verre med følelsen av å gå i badedrakt. Jeg har likevel trosset følelsen av et fleskeberg i badedrakt når jeg denne våren har vært med på vanngymnastikk sammen med mange andre damer. Det har vært deilig å se at vi er alle forskjellige og unike på hver vår måte. Noen er tynnere enn meg og noen er større enn meg.

 

Jeg er så enig med deg i at vi må IKKE sette livet vårt på VENT. Vi skal leve nå, selv om vi ikke har nådd målet vårt enda. Det ligger å lurer en plass der fremme. Vi må huske å nyte hver dag mens vi er på vei til målet også. VI endrer livsstilen vår og forhåpentligvis skal den livsstilen vare livet ut, slik at vi slipper alle disse vonde følelsene av å ikke strekke til med kroppene våre. Jeg for min del ser på andre og tenker at jeg gjerne skulle vært like tynn som den eller hatt like sterke armer som den. Jeg begynner stadig oftere å tenke at livet til disse personene ikke er perfekt, slik som mitt liv ikke er perfekt. HELDIGVIS. tenk for ett styr å leve ett perfekt liv.... Jeg er glad for at mitt liv noen ganger er kaos, slik at jeg virkelig kan glede meg over de dagene som er så perfekte som det går an.

For å dra en sammenligning. Min svigerinne var model i sin ungdom. Hun var høy slank og vakker. ALT det jeg ønsket å være, men hun klaget likevel på både det ene og det andre. Så selv de VI mener ser "perfekte" ut klager og sliter med de samme utfordringene vi sliter med. Vi må lære oss å bli glad i den vi er. IKKE den vi skal bli, men den vi ER.

 

Jeg takker dere alle for at dere er her inne og at jeg blir løftet fremover sammen med dere. Jeg har noen ganger tenkt at det skulle vært velig gøy å truffet dere, for på en måte føler jeg at jeg kjenner dere ganske så godt. Det får eventuelt bli ett treff når vi alle har nådd målene våre. ELLER ikke... hehehehe... Jeg vet jo også at det er flere som synes at det å være anonym er herlig.

 

Ha en herlig mandag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Noris - det er en supergod ide med et treff til våren når vi nærmer oss våre mål - hvertfall kan jeg tenke meg det! Jeg har ikke noen problemer med å være meg selv med dere. Tenk på det- hvertfall. Hadde vært litt ekstra motiverende å ha tanken om et sånt treff med meg i prosessen.

Hva tenker dere andre? Er jo lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kjapp tur innom for å melde at jeg er tilbake fra ferie og begynt på jobb igjen. Kjenner at det er kjempeviktig at jeg kobler meg på igjen her nå! Vært totalt i feriemodus på alle måter.

Skal sette meg ned i kveld og lese meg opp i tråden i kveld, det gleder jeg meg til!

 

Nå hadde jeg bare behov for å si hei! :) Tilbake til arbeidsoppgavene...

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flott, Sonar, at du stikker innom med et lite livstegn. Vi gleder oss til å høre mer fra deg :-) Da er jammen alle på plass igjen, untatt Fiffigfrøken; hvordan går det med deg kjære du?

 

Så gode svar gullmedaljekandidaten og noris. Vi tenker så likt, og vi er flinke til å minne hverandre på forskjellige ting.

 

Gullmedaljekandidaten; så flink du er til å få til trim. Du er skikkelig flink :-) den sprekken er ingen skade skjedd. Sånt skjer! Stå på videre. Gratulerer med tapet av en halvkilo ;)

 

Noris; vanngymnastikk i ukomfortabel kropp. BRA!! Jeg er så enig i deg i det du skriver!! Vi lever livet vårt nå.

 

Ang å treffes; hehe...det hadde vært utrolig spennende :-) det må vi ha i bakhode gjennom vinteren :-)

 

Jeg har spist sunt i dag, skal registrere nå, for å se hvordan det ble.

Spiste kylling til middag i dag. Valgte idun oljebasert dressing, der du bruker en teskje. Blir veldig lite kcal. Mycket nøyd :-) også valgte jeg å lage couscous istede for ris. Las et sted at det var et sunnere alternativ, pga mindre fett og mer proteiner. Skal sjekke det på registreringen nå etterpå.

Det var jo godt, ungene likte det veldig godt! Moro med nye smaker, og iallefall når det i tillegg er sunnere :D

Har en liten syndebukk i dag; litt vanljesaus på blåbæra vi var i skogen å plukket nå i kveld. Jepp, burde valgt kesam! Ser den!!, :P p

 

Bortsett fra blåærturen har det ikke blitt trim i dag. Men i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Følte jeg spiste så mye i går, men kom ikke på fulle 1400 kcal, og det var med vaniljesausen :D skal ha 1600 iflg utregningene, men så lenge jeg ligger over 1300 tror jeg ikke det skal bli for lite.

 

Iflg utregningene her inne er det mere kcal i couscous enn i jasminris, ca 50 kcal mer pr 100gr. Men det skal liksom være sunnere iflg en artikkel jeg leste. Men det blir kanskje sunnere når det er mindre fett/mer protein selv om kcal blir mer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert meg. Kommenterer ikke alt, men alt er lest!

 

Jeg kjenner meg så godt igjen det som beskrives her om følelsen av å vise seg frem. Unngår det så langt jeg kan. Men samtidig så prøver jeg å utfordre meg selv også. Har som noris deltatt på vanngymnastikk. Det som reddet meg var at det var mange gamle damer der, ikke de hippe tynne fra treningssenteret. Det gjorde godt. De første gangene dusjet jeg hjemme rett før jeg dro. Men så gradvis klarte jeg å dusje i fellesdusjen også. Men det koster og det gjør det ennå.

 

Har hatt en veldig fin ferie. Først 2 uker hele kjernefamilien samlet på hytten. Heldig med 1 ukes knallvær.Så en uke hjemme før siste uken dro jeg og ungene til Korfu. Ikke vært så flink matmessig som jeg planla, så jeg har en jobb å gjøre.

 

Mitt store problem for tiden er å komme i gang med aktivitet. Har tusen unnskyldninger for å la vær. Akkurat som om kroppen nekter å adlyde meg når jeg vil ut. Det er fryktelig tungt. Er på avvenning på søtsaker. Gradvis går det bedre.

 

Ukens mål er rett og slett å komme igang med ryggøvelsene mine. De kan gjøres i heimen, har slynger i kjellerstuen. Ryggen krangler som bare det etter en uke på knallhard madrass på Korfu. Og jeg har ikke gjort øvelsene i hele sommer. Skal til fysio i slutten av mnd og vil gjerne ha kommet godt igang med øvelsene til da.

 

Treff høres spennende ut!

 

Blir spennende på mandag og se hvordan det har gått med oss i sommer. Jeg har mine mistanker ihenhold til meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Sykkeravrusning ja, Sonar:-(

Vet hva du snakker om:-) men bær med kesam eller litt vaniljesaus funker fint som stedfortreder, og er ikke så ille på kcalfronten! Og bær er jo supersunt:-)

 

Virker som du har hatt en flott ferie du også! Det gjør godt nå når høsten kommer for fult!

 

Maren tar vi spenntak på nå, det samme gjør vi med trim. Vi er igang:-)

 

Håper ryggen din slutter å krangle, det høres ikke noe særlig ut!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

JUHUUUUU :D :D :D :D

Endorfinene pumper rundt i kroppen etter en deilig, men tung treningstur. Har bestemt meg for å bli en jogger. Jeg har alltid misunt alle som jogger, ser så fint ut å være i god joggeform. Men jeg har alltid tenkt at det kan jeg ikke bli. Det får ikke jeg til. Jeg er en gåer, jeg :angry:

Men det er vel klart jeg kan!!!

Derfor har jeg nå funnet meg en runde på 5 km som jeg skal jogge 2-3 ganger i uka. Første treningsmål er å komme under 30 minutter. Joggerunden skal også utvides etterhvert som formen stiger.

Har jogget den må, jeg trodde ikke i min villeste fantasi at jeg klarte å holde joggen hele runden men JOOOOO!!!! Veldig, VELDIG sliten, men så godt da du!!!

Tide var hellr ikke ille gæli; 32 minutter!!!

 

Nå er det kvelden. Og det blir bare grønsaket til kvelds. Etter pannekakemiddag er allerede kcalinntaket sprengt!!! Men så sjelden som vi her i huset spiser pannekaker, kan jeg jammen unne meg det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Yes!

Nueva vida - så utrolig bra!

2-3 ggr i uka er bra og det er faktisk en utrolig tidsbesparende treningsform - ut av døra - trene - og inn igjen. Rapporter for hver tur så blir flere av oss inspirert til å følge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW så bra med jogging og sykling og ryggøvelser. Det største "treningslignende" jeg gjør er å gå litt i trapper og lette fra stolen... hehehe.... Men skal starte opp med vanngymnastikk om to uker og tenker også at jeg skal ha meg en kveld i uken i svømmehallen. Så her skal alle negative følelser om ikke å kunne gå i badedrakt vekk.... hehehe... Det blir skikkelig utfordrende, men det er bare å hive seg ut i det. Jeg vet jo at det er inne i hodet mitt stengslende sitter. Men jeg tror jo at de som ser meg tenker både det ene og det andre... men det er også bare inne i hodet mitt. Jeg må begynne å tenke fint om meg selv, så gjør alle andre også det.

 

Nå er vi i Hornindal og får verdens beste forpleining. Været er det så som så med. Det er kaldt og regn. I dag er det bare kaldt og opphold. Vi hadde planer om Trondheim og Sverige, men de har vi droppet og tar en hopp-på-tur til Tyrkia i stedet for. Det var sååå lite planlagt at jeg ikke har pass med meg, og har fått tak i et nødpass for turen. Men der er det i alle fall sol og varme. Det skal bli godt. Det er mulig det blir litt for varmt med over 35 grader, men jeg skal ikke klage. JEg har nå gått til innkjøp av porsjonspakker med havregrøt og wasa sine knekkebrød og crisp cereal. De er gode å ha med seg på stranden som et ekstra måltid. Jeg er klar.... hehehe... Vi reiser fra Ålesund i morgen. Jeg må jo bare prøve å få svømt så mye som mulig i Tyrkia, så da blir det kanskje litt trim på meg da. :)

 

Jeg får ikke veid meg på mandag, men skal komme med oppdatering så fort jeg har anledning.

 

Igjen må jeg bare si at jeg er mektig imponert av oss alle her inne.. Vi holder koken og fokus. Humøret kan endre seg fra en dag til en annen, men målet der fremmet er det som holder oss gående. Så kjenner i alle fall jeg at det er deilig å komme inn her å lese hva dere andre har skrevet. Det er nok til at jeg kan få det litt bedre på en dårlig dag. Det er kjekt at vi kan hjelpe og inspirere hverandre.

 

STÅ PÅ, jenter :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha gitt seg løs på joggingen, nueva vida! Flere sånne oppdateringer, og jeg må kanskje få på meg joggeskoene selv og prøve å finne joggeformen? :)

 

Nødpass til Tyrkia, så utrolig flott at det kunne ordne seg, noris :) Kos deg masse på tur! Anbefaler moreller og nøtter på stranden, det er nyyyydelig og sunt :) og kan kanskje fås på lokale markeder der?

 

 

Ferien er definitivt over for i år og jeg er tilbake på jobb, krever litt omstilling og ekstra solid planlegging av innkjøp og ikke minst å stå opp tidlig for å rekke å spise en solid frokost i rolig tempo og lage til eller huske å ta med alt som skal være lunsj.

Nå har jeg det meste jeg trenger til de to neste dagene i kjøleskapet på jobben, skal prøve å lage en rask salat i tillegg hver morgen.

 

Men, gladmelding i dag! Jeg har passert første delmål, juhuuuu! :D Nå burde jeg endelig kunne vinke farvel til (heretter Varselsvekt :angry: strengeste ikonet jeg fant) 90kg, ukesveiing viste 89,3 :D

Kunne flytte på signaturen min og allting, veldig fornøyd i morges (og generelt, egentlig, dette går jo så bra!)

Neste delmål er det heldigvis litt kortere til, bare fem kilo, men jeg har gooood tid på meg til å komme dit, det tar den tiden det tar!

 

Innarbeiding (og gjennomføring) av gode kostholdsvaner er jaggu tingen :D

 

Ha en flott onsdagsettermiddag, alle sammen!

 

Klem fra en ekstra blid Juni72 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

JUNIJUNIJUNI B)

Gartulerer kjempemye med nådd delmål! Du har vært veldig flink, og har jobbet for det! HURRA :)

 

Skikkelige impulsive dere, noris. Så artig! God tur og kos deg! Planen har du klar, så det er bare holde tunga rett i munnen. Det tror jeg du klarer. Og om det skulle skli litt ut, så er det ross alt ferietur, og da er det lov med litt ekstra. Heier på deg :) du veier deg selvfølgelig bare inn når du er hjemme igjen!

 

Hverdagen ja! Den er her igjen. Det er en omstilling det. Planlegging, skikkelige rutiner igjen. Men det er jo deilig med hverdag også, husk at det er hverdagene som gjør ferier så spesiell :)

Og etter en god ferie, er vi klare for høsten.

Jeg føler jeg er veldig i siget nå, selv om jeg ikke klarte å stå imot isservering borte i går. Hvordan gjør man det? Får såååå lyst på. Det smaker ikke veldig godt, og det gir meg en dårlig følelse etterpå. Dette var hos svigers.

Jeg har bestemt meg for å si til de nærmeste at om vi kommer på besøk midt i uka så får de ikke servere usunn mat. Skal de servere noe, får det være sunt. Det er ikke bare for meg, men barna og mannen også. Besteforeldre har en tendens til å være så 'snille'!!

 

Nå skal jeg og barna på en liten sykkeltur, så skal vi bake grove rundstykker til formiddagsmaten:-)

 

Spiste verdens beste torsk i går; torskefileter lagt oppå hjemmelaget tomatsaus i form, bakt i ovnen servert med ris. Magert og godt:-)

I dag blir det makaroniform, ikke like magert, men hverdagskost:-)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips og råd på vei til Tyrkia. Nå pakker vi og skal kjøre til Vigra flyplass. Tyrkia here we come.

Jeg kommer sterkt tilbake når jeg kommer tilbake fra ferie.

Vi snakkes og lykke til med veiing på mandag :) Jeg skal tenke på dere alle sammen:)

 

Stor ferieklem fra noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, nueva vida :)

 

Ja, deilig å vite at alt fokuset virkelig har gitt resultater - ingen grunn til å stoppe nå, nei! Planlegging, lure innkjøp, gode valg og porsjonskontroll funker absolutt! Ingen snarvei til målet, dessverre, alt sammen må til også fremover, i tillegg til at det kanskje løsner snart i forhold til trening. Korsryggen krangler litt fortsatt, så må nok ha fokus på å styrke muskler både her og der...snaart :blink:

 

Må virkelig passe på på jobben, har hatt med all lunsjmat jeg trenger disse dagene, men fort gjort å bli så oppslukt av arbeidet at jeg helt glemmer å spise. Frokost halv åtte, da må jeg jamen ha i meg en matbit før lunsj kl 12, orker ikke vente sååå lenge ;) Veldig lurt å ha knekkebrød og pålegg klart hvis det drøyer med hjemturen, ble et ærend i tillegg på vei hjem og passe skrubbsulten i butikken. Holdt meg til handlelista, fornøyd med det. Blir faktisk ikke så fristet lenger i godterihylla, sikkert fordi jeg er så fokusert på de varene jeg skal ha?! Uansett årsak, så er det en BRA utvikling :D

 

Ha en riktig fin helg, jenter, vi veies og tastes i hvert fall på mandag, om ikke før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

JUNI:

Hvordan har du gjort det med godteri og usunn mat?

Du har jo hatt en fantastisk nedgang disse månedene, så det er tydelig at du gjør mye rett!

 

Jeg blir liksom ikke enig med meg selv om hvordan løyse denne godisgreia.... Jeg harialle for lett for å falle for fristelsen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni: gratulerer med nådd delmål!! Du gjør gode valg for deg selv, og det lønner seg på sikt :)/>

 

noris: det var lurt med en hopp på tur! Sol og varme gjør godt for kropp og sjel! Ble ikke mye aktivitet på meg da jeg var på Korfu, det ble for varmt. Men lek i vannet med ungene (ballspill og tennis) gjorde at jeg faktisk fikk gangsperr ene dagen.

 

nueva: sliter også med å ta de rette valgene for meg ang godterier og usunn mat. Men blir stadig bedre. Igår kveld fikk jeg f.eks veldig lyst på chips. OG vi har en del i hus. Bor sammen med en mann som kan spise alt han vil uten å legge på seg et gram samt ungene har en del etter ferien.

Det ble til at jeg sa til meg selv; sonar, dette er ikke beregnet til deg. Gled deg til lørdag, da kan du nyte litt. Dette bruker jeg også når jeg går forbi godtehyllene i butikken. Dette hjelper meg. Tilslutt så går jeg forbi godtehyllene i butikken uten å tenke over det.

 

Men som sagt jeg er nå på avvenning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Juni - gratulerer - så kjempebra- jeg unner deg virkelig det.

Jeg kommer etter, om litt.

Vært stressende dager for meg - alene med barna - det går i ett med full jobb og tidsfrister - så kveldene blir sene. Men jeg sykler til og fra jobb og lager planlagte middager. Igår kveld kjøpte jeg en pose popcorn som jeg nøt mens jeg jobbet til midnatt. Men jeg spiser superbra fra morgen til ungene har lagt seg og da er det akkurat som om jeg mangler et måltid og småspiser litt. Kanskje en god grønnsakssuppe om kvelden er lurt?

 

Skal begynne på gruppetrening neste uke, treneren er blitt sykeemeldt i 1 mnd - håper det kommer en stand-in. Hvis ikke må jeg finne på noe annet og tenke at det skal hvertfall ikke skal bli en unnskyldning for å ikke trene styrke. jeg føler meg forresten veldig sterk.

 

Samboer tilbake søndag og da drar jeg på hytte-til-hytte-tur med noen venninner. Ikke for lange dagsmarsjer, men mange timers aktivitet hver dag og full pensjon - dvs all mat lages. Jeg kommer til å spise det vi får og regner med at aktiviteten veier opp for litt store porsjoner. Har med knekkebrød, noe nøtter og skal drikke godt med vann og te.

Gleder meg. Sommeren min ble ikke nedgang totalt sett, men tilbake til utgangspunktet jeg hadde før ferien (frem og tilbake eller oppgang og nedgang - er like langt. Sånn er det og jeg aksepterer det.

 

Ha en super helg - dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai fredags kvelden er tøff. Har så lyst på godterier, men jeg har jo innført lørdagssnop og det er jo ikke lørdag idag...selv om det i praksis er lørdag om 27 min :blink:

Jeg klarer dette!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Å ta de rette valgene, er neimen ikke lett, syns jeg. Jeg tenker alltid at bare litt..... Må virkelig skjerpe meg.

 

Så flink du er til å sykle gullmedaljekandidaten. Å så spennende med disse gruppetreningene. Jeg håper det snart vil starte noe slik her jeg bor også. Pleier å være hver vinter, så det starter kanskje snart opp igjen. Hva inneholder disse gruppetreningene? Jeg er veldig glad i step :-)

 

Hvordan gikk det i gårkveld, sonar??

 

Kanskje det hjalp å skrive om det her inne??

 

Jeg har fått til bare en joggetur denne uka. Våknet tidlig i dag og tenkte å ta en tur før frokost, men tja...dere vet.... :unsure: og siden turen går gjennom sentrum vil jeg ikke gjennom der midt på dagen. Derfor tenker jeg at det blir en liten styrkeøkt istede. For noen joggeurnen lørdagskeld har det aldri vært før, så jeg tviler på om det vil gå i kveld heller...hehe... Derfor tar jeg frem noen vekter og tar noen minutter på gulvet i kjelleren. Da kan jeg dusje og ta lørdagen med god samvittighet:-)

 

GOd helg, damer!

 

Veldig spennende mandag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...