Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen!

 

Adopterer mottoet ditt, noris! Gode valg og godt humør! :D

 

Her ble det jamen litt trommevirvel på vekta: 90,5kg sto det! Det er i så fall 900g ned fra forrige torsdag!

 

Men aller mest; hurra for nytt tall på vekta - selv om det ikke er offisiell veiedag (som er onsdag for meg - og nå får jeg ikke gått på vekta førstkommende onsdag, må vente til neste der igjen...og da er det etter en ferietur uten kjøkken- og baderomsvekt) - og det er første gangen på et år at jeg har vært så lavt! :P OG det er bare halvkiloet unna første delmålet mitt - dobbelt hurra! :D

 

Så, historien gjentar seg for meg, ser et lavere tall rett før jeg reiser bort - og så må jeg ta tak i det(de?) ekstra feriekiloet(ene?) etterpå før jeg ser det igjen - men det er sånn det skal være i løpet av ferien - vil ikke leve kun på grøntfor når jeg er på tur. Gode valg og godt humør - det skal med i kofferten!

 

Lykke til med veiingen i dag dere også, jenter! Stor klem

 

10 pakker med smør, noris, så fantastisk bra! Gleder meg til å nå dit jeg også, det kjennes så utrolig godt de smøpakkene jeg har kvittet meg med...deilig å ikke måtte slepe rundt på de lenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

 

Gratulerer Juni72 med et strålende resultat og at du har kommet så nærmed delmålet ditt. Hipp Hipp HURRA :)

Trenger ikke spise bare grønnt i ferien, men tenke litt GR og mindre men flere porsjoner. Jeg hadde med meg hjemmelagde knekkebrød i kofferten til matlandet Frankrike... hehehe... Spiser også en Wasa cereal og crisp, når sulten skriker... Eller et påsmurt knekkebrød, men liker best det første alternativet. Det benytter jeg også når jeg er litt fysen.

Jeg hadde også mange slike med meg på ferie. Hadde alltid en i veska i tilfellet det gikk for lang tid mellom måltidene. Det sammen med en frukt eller noe, gjør susen.

 

Lykke til med både ferie, mat, trim og neste veiing...

 

Jeg har også en gladnyhet å rapportere... hehe I dag viste vekten 88,5. Jeg er veldig fornøyd. Vi får se om kroppen velger å være der en stund elle rom den fortsetter med nedgangen til neste uke... Den som lever får se :) Jeg nyter resultatet til neste gang... Hva er det de sier.. suge lenge på karamellen... hehehe... i vårt tilfellet blir det å nyte vekta til neste gang :)

Jeg har 1,5 kilo til neste delmål den 19.august. Det bør gå greit.... men det er jo 4 uker med ferie inne i den perioden... hehehehe

 

Nyt resten av dagen og kvelden :) Sonar håper du også har gladnyheter i dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte resultater! Nedgang er nedgang, og jeg synes vi skal nyte det. Hva neste ukes resultat er, det kan vi ikke gå å bekymre oss for.

 

Jeg er på hytten og her er det ikke vekt. Jeg trenger litt ferie fra vekten. Blitt litt avhengig av å sjekke daglig, og det vil jeg ikke. Det har ikke blitt noe tur på meg, men har planer om å starte igjen med det snart.

 

Neste gang jeg logger meg på her er målet å rapportere om aktivitet på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke og motiverte jenter, så bra! :)

 

Gratulerer med flott resultat, noris! Tror målsetningen din er absolutt gjennomførbar, høres ut som du klarer å kose deg med måte ;) Lure triks, jeg tok også med meg knekkebrød sist og smøreost, har med energibar i veska, spiser gjerne bare halvparten når det er lenge til neste måltid og jeg står i fare for å bare bestille noe uten å tenke gjennom hva det burde være.

 

Smart tenkning, sonar, å ta litt pause fra vekta nå i ferien. Det kan bli litt i meste laget, ja. Får 10 dagers "ufrivillig" pause fra min egen, så kan senke skuldrene litt jeg også :) Ser frem til neste oppdatering om aktivitet ;)

 

God ferie, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie sier jeg også :)

 

Endelig helg og litt fri innimellom slagene... Eller fri og fri, fru bolm... hehehe

Her blir det pakking og vasking... men deilig å slippe jobb og klokken :)

 

Nyt helgen og husk å kose dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige sommerdager. Håper det er fint vær der dere andre er også :)

 

Aktivitet ja. det har blitt svømming. I sjøen. Er ennå sjokkert overnat jeg har badet i sjøen i Norge. Jeg er en skikkelig pyse, men badet både igår og idag. En annen ting er at jeg har spradet i bikini på brygga. Jeg som ikke liker å vise kroppen min til andre enn mannen. Nå er det ikke folksomt her da, en og annen båt tøffer forbi. Men det føles stort å ha gjort det.

 

Håper det går fint med dere alle! Jeg er ikke så god å holde på kosthold og aktivitet i ferien, fare for at jeg rykker tilbake til start. Men det er i bakhodet hele tiden at jeg holder på å endre livsstil, så jeg tror det kunne ha vært verre ;)

 

God sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sonar..

 

Jeg er stolt av deg. Du er virkelig på rett vei. Vi skal være stolte av oss selv uansett størrelse. Ekstra stolte kan vi være når vi holder på med livsstilsendring.

 

Jeg er spent på vekt på torsdag, for jeg føler at jeg har lagt på meg bare på disse få dagene, men vi får se hva som skjer... og uansett.... så er jeg på vei.... til livsstilsendring.... hehehe.... men først er det søvn, så jobb og litt pakking ;)

 

Nyt ferie og fri, så snakkes vi snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann folkens:-)

Må si det er hyggelig å se at tråden har vært brukt av noen av oss siden sist registrering. Det er så hyggelig! Å så flinke dere er til å holde fokus, om enn litt mer moderat nå i ferien. Det er godt gjort!

 

Jeg selv nyter deilige feriedager sammen med familien. Har hatt en deilig uke i vårt naboland, der det ble mye aktvitet iform av bading. Både sammen med barna, og noen hundremeter for meg selv. Skulle ønske jeg hadde muligheten til å trene svømming her hjemme, for det er både gøy og deilig!!

 

Nå er det hjemmeferie, der vi koser oss. Nå er jo været helt nydelig. Vi satser på noen fjellturer ila ferien, med barna. Men ikke mens graderstokken viser 25 grader, da går vi heller for vannaktiviteter i elva. Vi bor jo i fjellheimen, så vi er så priviligert at vi kan velge når vi nyter fjellet!

 

Vekten styrer jeg unna, og skal styre unna til 19.august. Det betyr ikke at jeg ikke tenker litt, altså. Men tenker det er bra for meg å koble ut tall noen uker. Har veid meg hver mandag og oftere enn det så lenge nå at det kjennes hodt å ikke oppå der hver dag.

Planen for sommeren er å kose meg med moderate mengder nå i ferien, også gradvis trappe ned..hehe...komme gradvis igang igjen med både mat og trim.

 

Jeg har spradet i bikini både i hagen og på badeplass. Kjennes ubehagelig, men når jeg ikke har gjort noe skikkelig siden forrige sommer da det var like ubehagelig, ja da får det bare stå sin prøve. Her nyter vi sommeren uansett, selv om mamma i huset skulle ønske hun så finere ut både i sommerkjole og singlet. Men neste sommer gjør jeg det! Har tenkt tanken at jeg må bruke sommerkjolen i str XL nå, for neste sommer er den for stor :)

 

Neste år står sydentur på agendaen, og innen da skal 24 kg av. Og det vet jeg at vil gå :-) gleder meg!!

 

Nyt sommeren, kjære dere!!

 

Gleder meg til fortsettelsen!

 

By the way - tabellen er oppdatert, så nå er fiffigfrøken med! Godt jobba frøken, du har også vært flink!!

 

Nå må jeg gå, skulle bare en snartur innom. Nå er det en rask shining av gulv inne, før frokost og resten av dagen skal nytes UTE B)

 

Fortsatt god sommer!! Jeg kommer plutselig tilbake!

 

Jeg lese innleggene, selv om jeg ikke kommenterer dem i mitt innlegg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er en gammel traver her inne, med noen få oppturer (nedgang i vekt) og mange nedturer (stillstand, oppgang i vekt). Det er dessverre bare slik det er blitt. Men nå er det nok. Det er nok med dårlig selvbilde, omveier fra speil, unngå å bli tatt bilde av og salte, bitre tårer over en feit kropp. Det er patetisk. Ikke å være feit, det er ikke patetisk, men å være mistilfreds. Da er det to valg; gjør noe med det, eller bli tilfreds der du er!

Man er ikke et dårlig menneske selv om man er tykk og ikke får på seg klærne sine, men når man stadig går å sutrer og klager, blir sur og tung i humøret pga mistilfredshet, ja da bli det for dumt!

 

Har startet såååå uendelig mange ganger. Har startet tråder her inne, blitt med på tråder, men aldri har det vart lenge, og aldri har resultatet blitt som de skisserte målene.

Nå velger jeg å starte enda en tråd, og den skal bli den siste (har hørt det før...).

 

Var i helga på bytur og skulle kjøpe klær. Er jo så mye fint. Gensere gikk passelig greitt. Fant noen gensere kroppen min kan kle. Men fant ikke en eneste kul bukse som passer min kropp. Ble så skuffa, selv om det langt ifra kom som noen bombe. Enden på buksevisen ble at jeg kjøpte meg en bukse på zizzi. DET er første og siste gang!

 

Jeg begynte trening for 2 mnd siden, og er kommet godt i gang. Har 3 økter i uka. Her blir det gåturer som alltid inneholder motbakke og litt jogg. Det siste blir det forøvrig mer og mer av :)/>

Har også de siste 2 ukene fått inn litt styrke en gang i uka sammen med en venninne.

Dette gir motivasjon og mestringsfølelse.

 

Min store svakhet er ikke først og fremst maten; vi er en familie på 4, der to er små barn. Vi spiser vanlig sunn mat. Ungene har et strengt regime på godis. Men mor selv i huset følger noen andre regler. Og da skjønner dere vel at svakheten er, ja nettopp, godteri. Og først og fremst sjokolade!

 

Dette blir langt - her er mine tall og mål:

96 kilo

100 cm i midjemål

170 cm

30 år

 

Målsettingen er 26 kg bort! Har egentlig ikke noen tidsperspektiv på dette, men vil gjerne klare det ila 1 år! Delmål tar jeg etter hvert!

Delmål 1: KOMME IGANG

 

Metode:

Fortsette med trening ganger 3 pr uke.

Godis-spising midt i uka er forbudt. Kun litt på lørdag!

 

Noen som er med?

Hei :-)

 

Dette er som å lese noe jeg selv kunne ha skrevet!! Sliter med akkurat det samme som deg. Er 95 kilo, 171 cm, og har 100 cm i midjemål. Bestemte meg i går for at NÅ er det nok. Jeg vil ned 25 kilo!! Jeg vil nok få det utrolig mye bedre med meg selv, og familien vil få det bedre med meg :-)

Har bestemt meg for å melde meg på nettkurs da jeg ikke har prøvd det før. Har lyst å melde meg på ett som starter mandag 29 juli, men er ikke hjemme igjen før 8 august....så er usikker på om det går, eller om det går fint å starte uten det kursmateriellet de sender hjem til en. Noen som vet?

Skal bli spennende å følge deg her inne. Forhåpentligvis vil historiene våre være de samme fortsatt, der vi begge når målet vårt om å bli 70 kilo! :-)

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo fra utlandet, jenter! ;)

 

Endelig kommet til stabilt nett, men prioritert bassenglivet i stedet for nettsurfing, må jo det siden været hjemme er ustabilt.

 

I tillegg til basseng - og nett- var det jamen ei vekt på rommet...lurte først på om jeg bare skulle la den være i fred, men så tenkte jeg det kanskje var greit å sjekke forholda og samtidig ta resultatet med en klype salt, den kan jo være både mye snillere eller slemmere enn min hjemme på badet. Gjenstår å se når jeg veier meg hjemme neste onsdag, blir det vel. Men, den her viste stillstand, faktisk! Moro hvis det stemmer, i alle fall fortsetter vi å kose oss med måte. Vi deler måltider siden porsjonene her er mye større enn hjemme og prøver å velge en kombinasjon av hva vi vil spise og hva vi bør... :)

 

Prøvde oss på en gåtur ute, men holdt på å gå i bakken pga intens varme - gikk ca 2km på en halvtime, da var vi tomme for vann, stakk deretter innom trimrommet på hotellet og tok en liten runde med sittesykkel og halvtime på tredemølle med stigning. Fornøyd med innsatsen ;)

 

Nå er det dusj og middag - gode valg og full rulle i august! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like gøy hver gang å oppdatere meg på hva som har foregått siden sist jeg logget meg på.

 

Jeg er fornøyd med med mitt eget resultat så lenge jeg ikke noterer ned noe nå i ferien.

Ellers så er det helt i sluttfasen på flyttesjauen. Jeg er drittlei... Fytti katta så mye arbeid. Skal bli godt å ha kun en adresse å forholde seg til. Så skal jeg bruke deler av min ferie på å hente meg inn igjen og til å kome i orden i nytt hjem. Det vil nok ta litt tid, men vi får ta den tiden det trenger....

 

Ellers så er jeg bare litt sporadisk innom, men prøver å holde meg oppdatert.

 

Håper på en LITT mer positiv tone fra meg neste gang jeg logger meg på for å oppdatere meg.

 

Godt jobba, jenter. Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen :)

 

Endelig hjemme igjen, til cottage cheese-frokosten min og GRoppskriftene og full kontroll (snikstartet i går med tacosuppa - lagde middag selv med DEN jetlag-følelsen, underlaget føltes som gynget :blink: ).

 

MEN, gledeligst av alt er jo at vekta hjemme og den på hotellet var ganske så samstemte, så jeg har gått opp bare 400g på denne ferieturen, er det mulig, liksom! Nå har kjæresten og jeg vært innstilt på å kose oss med måte, vi fant ut at det var lurt å dele på porsjoner og merket at det ble alt for mye de gangene vi bestilte hver vår rett. Med andre ord er magesekken blitt mindre, vi er blitt vant til små porsjoner i forhold til før!!! Moro å se at det virker ;) Ferietips #1 er å drikke MYE vann - ikke noe problem ved bassenget vårt, der fikk vi stor mugge med isvann og stadig påfyll...bortskjemt nå neste gang jeg skal på stranda og må ta med vann selv :)

 

Har hjemmeferie nå, men jeg koser meg med registrering og liker å ha kontrollen uten å stresse - veier jo lite og ingenting av ingredienser lenger, siden den jobben er gjort før og øyemålet åpenbart fungerer.

 

Ble dårlig med shopping, hadde satt av en dag til det, men da ble jeg syk og sengeliggende og det endte opp med at jeg i stedet kjøpte en fin t-skjorte på flyplassen på vei hjem.

 

Hvordan går det med dere andre? Hjemmeferie på deg, nueva vida, så deilig med kort vei til fjell og elv, høres sååå bra ut! Noris, har du fått hvilt deg litt innimellom flyttesjauen? Håper virkelig det! Tøft å ha badet i sjøen, Sonar, jeg kom meg uti én gang i fjor, i år har jeg ikke engang vært på stranda her hjemme....jaja. Og fiffigfrøken og gullmedaljekandidaten, er dere hjemme fra ferie ennå?

 

Gleder meg til vi å ta tak i august sammen med dere!

Klem til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nei og nei, juni72, det er utrolig bra jobba :-) god innsats! Du er utrolig målrettet og displinert.

 

Kjære, noris! Dere har virkelig jobbet hardt i sommer, men tenk så fint og deilig det blir når alt er i orden! Gled deg :-)

 

Her i Jorunheimen tar vi FERIE med STORE BOKSTAVER!! Jeppjupp.... Det vil el mest sannsynlig merkes på vekta er jeg redd. Jeg som har som mål å gå ned litt... Jaja, lenge til 19.august.

Jeg vet ikke når sist vi har kost oss så masse ute i så fint ær, og brukt så mye solkrem som i sommer. Jajo, altså når vi har hatt sydenferie da, men bare i Norge. Vi har kost oss massemasse ute, både på verandaen og på stranda ved elva. Vi har vært på hyttetur og telttur i år vakre natur. Vå har hatt dagsturer i fjellet. Grillet, fisket...åååå...det er så deilig! Vi koser oss så sammen om dagen. Åde med aktiviteter og det blir også litt ekstra kos på matfronten. Prøver å begrense meg litt, men det blir fort litt for mye av det ekstra.

Men det ikgste disse ukene er å kose seg, samle energi og ha det bra sammen som familie.

Jeg skal finne ilbakw til den gode deiven før ferien er slutt, hvis ikke blir det litt for mye i pluss....

 

Ha en fortsatt finfin ferie:-)

Jeg er bare innom innimellom, når jeg er hjemme og har tid.

 

Gleder meg veldig til fortsettelsen. Nestensommer skal jeg IKKE gremmes i bikini og sommerkjoler!

 

En regnfylt klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Velvel, er bare innom en rask, liten tur. Kjenner jeg koler eldig av åde internett, slanking og stress nå i ferien. Er rasktbinnomm innimellom og oppdaterer meg, men ikke mye. Det er så deilig med ferie, og bare ta det med ro og nyte:-)

 

Dere er flinke damer :-)

 

Klem fra ferierende nueva vida (som mest sannsynlig vil merke det på vekta 19.aug..om hun ikke finner tilbake til hverdagen snart da...)

 

Uansett; jeg nyyter hver dag og koser meg sammen med mine kjære:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei alle sammen og velkommen til chez! - jeg er tilbake (skal straks videre på en ferietur til) fra en nydelig ferietur med allslags vær, maqsse fjellturer, bærplukking, fisketurer, lange gåturer..... og enormen mengder tilnærmet usunn mat servert fra min nydelige svigermor som visr all si kjærlighet gjennom kcal-rik mat. Jeg fikk lage ,middagsmat 2 dager - lesset på med grønnsaker og lett mat - ellers har jeg ikke fått slippe til på kjøkkenet - all mat er tilsatt enorme mengder smør i klatter, fløte, rømme, fett fra kjøtt osv. vafler istedenfor lunsj. Jeg har derfor gått lange turer og prøvd å hopp over noen måltider på den måten, men når man gå for å lage seg litt salat når det er boller og syltetøy - så blir det tatt litt ille opp. Så det har blitt mye mer mat enn tenkt og masse snacks servert på kveldene. Jeg har ikke spist av det, bortsett fra pop-corn. Har ikke skrevet opp en eneste liste og heller ikke veid maten, ikke vært mulig. Hiff og huff. Jeg bestemte meg for å ta det helt med ro og tenker at disse ukene ikke får ødelegge så mye, bare litt, så jeg har en jobb å gripe fatt i videre for meg selv.

Nå er det en ren aktivitetsferie - bare sykling (å som jeg har savnet det) - med sunn selvvalgt mat. Min svigermor er verdens nydeligste - snilleste - men hun synes jeg er vidunderlig vakker som jeg er og vil ikke forstå mitt ønske om å gå ned så mye i vekt.

 

Kom hjem - gikk på vekten - skrekk og gru - 93.5, går bare oppover. Men det skjønte jeg jo. Så nå er det full fokus. Knekkebrød er bakt, fullt av grønnsaker og frukt og bær.

Jeg er ved godt mot. Og veldig motivert. Blir borte en uke til....

Lykke til alle sammen - her er det klesvask og rydding før neste tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og velkommen til chez! - jeg er tilbake (skal straks videre på en ferietur til) fra en nydelig ferietur med allslags vær, maqsse fjellturer, bærplukking, fisketurer, lange gåturer..... og enormen mengder tilnærmet usunn mat servert fra min nydelige svigermor som visr all si kjærlighet gjennom kcal-rik mat. Jeg fikk lage ,middagsmat 2 dager - lesset på med grønnsaker og lett mat - ellers har jeg ikke fått slippe til på kjøkkenet - all mat er tilsatt enorme mengder smør i klatter, fløte, rømme, fett fra kjøtt osv. vafler istedenfor lunsj. Jeg har derfor gått lange turer og prøvd å hopp over noen måltider på den måten, men når man gå for å lage seg litt salat når det er boller og syltetøy - så blir det tatt litt ille opp. Så det har blitt mye mer mat enn tenkt og masse snacks servert på kveldene. Jeg har ikke spist av det, bortsett fra pop-corn. Har ikke skrevet opp en eneste liste og heller ikke veid maten, ikke vært mulig. Hiff og huff. Jeg bestemte meg for å ta det helt med ro og tenker at disse ukene ikke får ødelegge så mye, bare litt, så jeg har en jobb å gripe fatt i videre for meg selv.

Nå er det en ren aktivitetsferie - bare sykling (å som jeg har savnet det) - med sunn selvvalgt mat. Min svigermor er verdens nydeligste - snilleste - men hun synes jeg er vidunderlig vakker som jeg er og vil ikke forstå mitt ønske om å gå ned så mye i vekt.

 

Kom hjem - gikk på vekten - skrekk og gru - 93.5, går bare oppover. Men det skjønte jeg jo. Så nå er det full fokus. Knekkebrød er bakt, fullt av grønnsaker og frukt og bær.

Jeg er ved godt mot. Og veldig motivert. Blir borte en uke til....

Lykke til alle sammen - her er det klesvask og rydding før neste tur.

 

 

Wow, for en svigermor! Skjønner at hun bare vil deg vel, og at hun er av generasjonen "kom og et"-kvinnsa...sånn skulle jeg også ønske at vi både kunne spise og bli slanke av...men da må man vel trene enormt mye for å kompensere, gitt!

Synes du var flink, jeg, som ikke hev deg over godteriskålen og også prøvde å få tak i grønnsaker og salat :) og ikke minst at du senket skuldrene (litt) og er fokusert videre fremover tross 2 ukers fetekur ;)

 

Skikkelig ståpåvilje fra deg nå, ser jo at du er motivert til å ta i et tak, så ser du snart resultater! Og så er du jo her med oss, vi holder følge sammen hele veien ned ;)

 

Vi hadde vår runde med fet, salt og sukret mat og drikke, men over færre dager (sukker for det meste i drinkene, da - ikke noe godis utover en og annen dessert!). Jet lag da jeg kom hjem, så lang dag med både god planlegging, oksehunger og spiste sent, la meg sent - og sto opp halv ett i dag!!! Stoler ikke mye på DEN vekta da, etter fjorten timers uplanlagt faste - men så i alle fall første delmål for første gang på halvannet år!

 

Sammen er vi dynamitt, august blir den beste måneden vår hittil i år - og så bare fortsetter vi og fortsetter vi ut høsten, greier oss fint gjennom jula og starter 2014 med et brak, og så har vi snerten sommer i bikini i kikkerten derfra :D God plan? Vi har all verdens tid frem dit! :D

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ja Juni - det blir en bra mnd- og vi trenger tiden fremover til å nå våre mål og det e rikke sannsynlig at det nås før våren eller neste sommer for min del - men veien dit skal bli fin og jeg gleder meg over hvert kg som forsvinner. (Har vært litt oppgang nå, men det gjør ikke at jeg gir opp)

Tilbake fra en langhelg med sykling og sunn mat (litt store måtider på restaurant, men ikke alkohol) - ned 0.5kg - så totalen i sommer er 1 kg opp på 3 uker. Det kunne vært verre. Jeg har nå full fokus og syklet til jobb som vanlig. Knekkebrød til frokost, sunn mat til kjøleskap på jobb og gulerøtter til mellommåltid er medbragt. I kveld skal jeg gå gjennom GR-boka og lage handleliste og middagsplan som jeg skal følge. Til punkt og prikke. Har ikke fulgt så mange oppskrifter - bare brukt noen.

Trening blir sykling til og fra jobb og om 3 uker starter jeg med sirkeltrening og Zumba - dvs 2 treninger på kveldene - da blir det både styrke og også gøy. Jeg er ved godt mot.

Skal ikke på vekten før neste uke.

Ønsker dere alle en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sunn innstilling på lengre sikt og en lur plan for uka fremover ;) Er jo det som er tegn på livsstilsendring, ferien er over når den er det og fortsetter ikke inn i hverdagen - sånt vet vi jo gir resultater på sikt! Vi har som sagt all verdens med tid, veldig positivt at vi tar gode valg for oss selv nå ;)

 

Er på tur et par dager til, men kjenner jo at grunnlaget i hverdagene har gjort noe med magesekken og øyemålet - begge er blitt betraktelig mindre! Kjæresten og jeg er flinke til å dele på retter på restaurant, sånn sett er vi forsynte fremfor stappmette som vi alltid endte opp før. Glemte knekkebrød, men har med energibar som kriseløsning, og Lindt-sjokoladen min ;) Morsomt og jamen meg rart!

 

Ukesveiing blir torsdag denne uka, rett fra ferie så det blir som det blir, men totalt sett en veldig bra sommer. Fortsatt høy dørstokkmil, men det blir forbedring i slutten av måneden, så stresser ikke. Kontroll på kostholdet holder lenge inntil videre ;)

 

Litt knotete å skrive på tlf, kommer sterkere tilbake ;)

 

Ha en fin uke frem til da, alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Halloisen!!!

 

Fy søren SÅ flinke dere er, jenter. Jeg er imponert, og misunnelig over dispilinen deres. Jeg kan ikke si det samme om meg selv. Har ikke hatt en eneste treningstur, bortsett fra fjelltur/fisketur/bading/sykling/annen aktivitet med barna. Har kost meg masse med mat. Det er blitt mye bær, og der følger fløten med. Joda, jeg burde byttet til kesam.... Og vi har grillet masse, og også kost oss med mye annen god mat. Men grillingen vår er blitt utrolig mye sunnere. koteletter er byttet ut med kylling eller rent svinekjøtt og potetsalaten er byttet ut med bakt potet. Det er jeg veldig tilfreds med:-)

 

Jeg har hatt tidenes sommer, og det har gjort utrolig godt for kropp og sjel. Vi har kost oss veldig sammen:-) nå er det igjen ferie tom søndag. Da begynner hverdagen igjen. Mannen på jobb iallefall. Barna begynner jo ikke før 19., men vi har alle godt av å komme igang med hverdag før skolestarten. Jeg har noen uker til med ferie, er nemmelig midt i et jobbskifte, og i den forbindelse unte jeg meg litt ekstra fri.

 

Mandag skal jeg fortsette med min livsstilsendring. Den har hatt litt ferie disse ukene..... Men å endre livsstil handler kanskje om å unne seg litt ekstra i en ferie?? Det gjør det iallefall for meg. Men nå er hverdagen, og den kan ikke fortsette som ferien.

 

Litt over en uke til innmelding av sommerresultatene! Det tror jeg blir mye bra, med så mange flinke folk:-)

 

Her skal resten av ferien nytes med fjelltur i dag, fisking og familiekos :-)

 

Klem fra nueva vida!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Så bra du har kost deg og slappet masse av med familien, nueva vida! Høres ut som om du har tenkt riktig med grillingen, å gjøre så riktig som mulig valg der.

 

Det samme har vi tenkt når vi har feriert utenlands, å velge riktigst mulig samtidig som vi koser oss med feks paraplydrinker og en og annen dessert. Godteri har vi rett og slett sluttet med, siden det var vår største utfordring og gjorde oss lite godt (la meg sjelden uten halsbrann eller mageknip før, faktisk). Så i hele sommer har jeg spist 5 Jelly Beans ved siden av min aldeles favorittsjokolade som jeg har LOV til å hver dag spise en bit av så lenge det er innenfor kalorigrensa (men jeg gjør det mye sjeldnere enn jeg hadde trodd). Lindt og mandler er alltid med på tur, mye bedre enn flysnacks. Har også fått i meg et par små cola, men leste i går en artikkel om sukker...skremmende lesning om hva vi egentlig gjør med kostholdet vårt når matvareprodusenter pøser på med sukker og maisstivelse og annen drit i ting vi tar for gitt at vi kan spise :blink:/> ga i alle fall ikke noe økt godterisug, lurer bare på om jeg kan lære bort om det til ungdommen, så de gjør færre feil med kostholdet enn vi...snart unge voksne, det er lite de egentlig vil "høre på" i forhold til å erfare selv...jaja, var vel ikke noe mer motagelig selv i den alderen, men jeg skal prøve å påvirke så mye jeg kan!

 

"Tyv"starter med litt innmelding fordi harde fakta ikke skal stikkes under en stol, men samtidig er det ikke så verst resultat selv om jeg har gått opp siden nå lørdag som var sist jeg fikk veid meg. I dag ble det 90,8kg som er 100g mindre enn forrige onsdagsvekt! Gode valg tross kink i ryggen og det ble med 10km gåturer totalt (men jeg har ikke lagt stor vekt på treningsresultatene, det er kostholdet som er viktigst for meg å ha kontroll på - og ikke minst det som har gitt meg resultater! Kostholdet er en stor del av min livsstilsendring, føler at disse månedene har gitt meg et godt grunnlag mellom ørene til å fortsette med gode vaner også når jobbingen starter for fullt neste uke).

 

Ser frem til å komme i gang med fullt fokus sammen med dere fra neste uke, jenter! August blir en superbra måned, tror jeg! :D/>

Klem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei Juni og Nueva Vida -

det er akkurat de holdningene med å velge det sunne - og nesten kutte ut det som ikke er bra (snop) med unntak av mørk sjokolade i ørsmå mengder - som gjør at dere kommer til å nå målene deres. Selv er jeg så strålende fornøyd med meg selv i dag og i gårkveld -

hadde to venninner på middag - valgte magert og sunt (og godt):ovnsbakt fersk torsk med en god urteblanding og en slags ratatoille med grønnsaker og urter og kikerter, litt grov ris.

Etter middag dro de (venninnene) opp masse snacks, potetgull og sjokolade. Jeg ba dem om å pakke det pent ned igjen - og tok frem moreller, blåbær og pære skåret i biter. Ikke kake, ikke is, ikke sjokolade.

De tok det så fint og sa etterpå at det var en så god følelse med den sunne maten istedenfor.

Man kan si det til gode venner - de tar det fint.

 

Det andre jeg er strålende fornøyd med er at jeg våknet til øsende regn i store mengder - fristende med bil til jobb... kledde på ungene regntøy (og meg selv - men regnbuksen passer enda ikke til å sykle med, kan gå med den men litt stram når jeg sykler), minstemann i sykkelvogn og eldste syklet selv - til barnehagen kom vi klissvåte og meget fornøyd. Syjlet videre til jobb og sitter her med en utrolig god følelse. Har bær, grønnsaker, egg, Fiberrik (Sætre) på jobb og skal lage en omelett til lunsj. Planlagt kyllingfilet med wokede grønnsaker og litt ris til middag. Jeg er i gang igjen og det føles så utrolig bra.

Ønsker dere alle en superduper helg - om litt.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ooops - ble invitert med ungene på digert offentlig svømmebasseng i helgen med en annen familie jeg ikke kjenner spesielt godt (barna kjenner hverandre) - og kjente at ungene vil elske det, men jeg vil hate det. Kan gjerne sprade (disse rundt) i bikini med familie og ungene og venner jeg kjenner godt (selv om det føles tidvis intenst ubehagelig det også) - men med nesten fremmede og offentlig bad med masse folk er det noe jeg har unngått de siste 6-7 årene.... etter at kg har sneket seg på i jevnt sig.

Jeg orker ikke dette, altså, må komme meg unna det eller få dem med på en litt liten strand og finne krabber og sånt. Akkurat dette - det å unngå hyggelige ting fordi jeg ikke trives med lite klær/bikini - det er noe av det jeg ønsker å slippe ved å gå ned tilstrekkelig i vekt! Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops - ble invitert med ungene på digert offentlig svømmebasseng i helgen med en annen familie jeg ikke kjenner spesielt godt (barna kjenner hverandre) - og kjente at ungene vil elske det, men jeg vil hate det. Kan gjerne sprade (disse rundt) i bikini med familie og ungene og venner jeg kjenner godt (selv om det føles tidvis intenst ubehagelig det også) - men med nesten fremmede og offentlig bad med masse folk er det noe jeg har unngått de siste 6-7 årene.... etter at kg har sneket seg på i jevnt sig.

Jeg orker ikke dette, altså, må komme meg unna det eller få dem med på en litt liten strand og finne krabber og sånt. Akkurat dette - det å unngå hyggelige ting fordi jeg ikke trives med lite klær/bikini - det er noe av det jeg ønsker å slippe ved å gå ned tilstrekkelig i vekt! Huff.

 

Den følelsen er ikke god, nei... Håper du fant en løsning som passet for deg, da. Det er av samme grunn at jeg ikke har vært på en eneste strand her hjemme, verken i fjor eller i år...dette SKAL være siste året vi unngår aktiviteter sånn, neste år svinser vi rundt mye, mye lettere, Gullmedaljekandidaten!

 

Når det røyner på i høst og vinter og alle valker mm er skjult under tykke plagg, så kan vi lese dette innlegget og vite HVORFOR vi skal bite tennene sammen (ikke stappe noe inn som trøst eller "kos") og bare fortsette mot målet B)

 

Men, ja, litt huff i år også... Kunne vært enda verre! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Joda - det løste seg - hennes yngste barn er blitt syk så det blir til at vi møtes på lekeplassen, så det løste seg helt selv. Sånne episoder gjør at jeg virkelig lurer på jeg holder på med - skal jeg virkelig la være å være med på hyggelige ting? Det er ikke bra - du har rett Juni - dette skal jeg aldri glemme - selv ikke når jeg har digre varme ullgensere, store sjal og masse klær i høst og i vinter. Litt av et tankekors for meg. Er jeg virkelig blitt sånn? Sånn vil jeg ikke ha det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...