Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!

 

Tusen takk, jeg er fornøyd med hva jeg har fått til, samtidig som jeg er svært positivt overrasket - hadde basert meg på at det kunne bli både stillstand og kanskje bittelitt oppgang på grunn av mye utenlandsferiering i sommer, men porsjonskontroll og best mulig valg, i tillegg til hverdagstrim (trapper i stedet for rulletrapp, lengre avstand fra parkering, trasking hit og dit) og selvfølgelig særdeles lite godterier og usunn snacks har åpenbart gjort sitt. Sa jeg mye vann? :)/>/> Mye vann så godt som hver dag har fått skylle gjennom systemet og sikkert hjulpet til :D/>/>

 

nueva vida (og andre som sliter med godtesuget), da jeg startet opp (igjen) i mai så var både kjæresten og jeg svært klar over vårt usunne forhold til "lørdagskos" - det hadde sklidd såpass ut at vi fikk i oss brus (jeg Cola, han Pepsi Max - like ille begge deler), is (Ben&Jerry's-holikere), smågodt, melkesjokolade og potetgull/ostepop/chilinøtter nesten HVER eneste dag...jeg var alltid utslitt etter jobbedag og han var like flink som meg til å kjøpe inn alt dette i store mengder som trøst. Jeg var skikkelig "skapsnok", kjøpte inn sjokolade på tilbud og la det inn i skapet for å "ha det" til helgen, men røk på ene plata etter den andre, gjerne i skjul.

 

Vel, tilbake til mai ;)/>/> Blodsukkeret burde nesten gått i taket etter å ha skrevet dette! :blink:/>/> Vi kuttet faktisk tvert! Kjøpte ikke annet enn mine elskede Lindt sjokoladeplater (én av gangen), nøtter helst uten salt, oliven på boks og moreller i lange baner. Jeg ga meg tillatelse til å kunne ta én 10g bit Lindt HVER dag, så lenge det er plass til det innenfor 1600kcal - i starten var det tenkt som en grei nedtrapping - men jeg har faktisk ikke spist mange biter totalt sett, det har noen ganger blitt en konkurranse med meg selv å ikke ha behov for den - heller spare den til helgen. Men lørdagene så tar jeg ikke 7 biter om jeg har spart opp alle - har faktisk ikke lyst til det men nyter biten min langsomt i stedet.

Frimerkene har noen ganger vært brukt opp innen helgen kommer (innenfor kcalgrensen) - men jeg er ikke så nøye på hva som går inn hvor i registreringen, har masse NEI-produkter som jeg inkluderer i måltidene (mandler, majones, vanlig yoghurt etc). En kakebit på bortebesøk eller én iskremkule må inn på frimerkene, da ser jeg hvor raskt det blir brukt opp (og kan sammenligne med hvor mye annet godt og sunt jeg kunne spist i stedet for).

 

Vi er ikke 100% perfekte kjæresten og jeg, i hvert fall ikke på tur, men prøver å ta de beste valgene der vi kan, spise sakte og vente på at magen blir mett av mindre porsjoner enn vi var vant til før.

 

Hjemme bruker jeg fortsatt en del tid på planlegging av middager og innkjøp, men mye mindre enn i starten, har etterhvert så mange standardmåltider, både til frokost, lunsj og middag - bare ting jeg liker og har lyst til å spise, så kan jeg glede meg til hvert måltid, hver eneste dag. Synes ikke det smaker "slanking" av det, bare gode valg :D/>/> Og det hjelper på det mentale, jeg ER innerst inne fortsatt denne slukhalsen jeg alltid har vært, men etter disse tre-fire månedene så er jeg ikke like fristet av snacks, smågodt er for søtt, melkesjokolade for søtt, salte ting gir meg ikke samme glede som før - og får lett halsbrann og mageknip om det blir i overkant (SMÅ mengder i forhold til før, vi snakker iskremkula eller én kakebit) :D/>/>

 

På jobb har vi ikke kantine og sjelden tid til å dra for å handle mat i løpet av arbeidsdagen - så må ha planlagt måltidene i forkant for at jeg skal kunne gjennomføre livsstilsendringen også der (jeg har ikke vært like flink til å faktisk sette meg ned i lunsjen for å spise maten jeg har med...har alltid noe jeg kan/burde ha gjort og da ryker den fornuftige spisinga) Nå skal jeg ha et stort fokus på å få det til så godt det lar seg gjøre, viktigere enn trim å få det til å fungere der også!

 

Regelmessige måltider hjelper enormt på sultfølelse eller fysing på "et eller annet", ikke minst å ha planen klar etter jobb - hvis jeg vet hva jeg skal handle/lage, så blir det ingen tid til å vandre planløst i hyllene og kanskje "ta noe raskt" for å bli kjapt ferdig - eller velge noe godis bare fordi det ser fristende ut når hjernen er på jakt etter en "easy fix" :D

 

Hmmm, vet ikke om denne ranten er like klar for dere som for meg ;)/>/> litt småstresset skriving siden jeg straks skal være litt sjåfør for ungdommen...

 

Planene er i alle fall klare for videre fokus i august måned og heeeelt frem til neste sommer (og resten av livet!)

 

Og, vi jobber oss fremover med små skritt i hvert vårt tempo ut fra hvert vårt utgangspunkt, så jeg VET at dere er på riktig vei, alle sammen :D/>/>

 

Heia oss! Hvor er du, Fiffigfrøken? Samme hvordan feriemånedene har gått, nå er det ny start eller ny fortsettelse eller videre jobbing for allihopa, så spretter vi snertne rundt i mindre sommerklær til neste år og har helt sluttet å skjule oss eller unngå å være med på ting fordi vi føler oss ukomfortable i eget skinn - avtale?!

 

Strålende helg til alle!

klem :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Hei, allesammen :)

 

Har ikke fått lest alle innleggene, men etter skumlesing ser jeg dere har tatt gode valg i sommer og noen har også nådd sine delmål: gratulere! Bra jobba :-) jeg drar på ferie igjen på mandag, en uke all inklusive -farlig farlig! Jeg SKAL ta gode valg men også kose meg, det er ikke synonymt med sulkker og fett.

 

Vi snakkes neste uke en gang jenter, ha det fint så lenge :-)

 

 

Klem til dere alle sammen

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - veide meg idag - ned ca0.5kg - det blir visst ikke mer nå, men fast 0.5kg ned hver uke er egentlig bra - sålenge det blir fast. Reiser tidlig imorgen til fjells og tviler på at jeg har tid til å skrive med unger og buss og tog tidlig om morgenen. Fra meg: 0.5ned fra forrige uke til 91.9. Har jo ikke tilgang på nett på fjellet, men gleder meg til å lese når jeg er tilbake senere i uka. Ha en super uke, dere.

 

Forresten gruppetreningen er både utendørs boot camp, god gammeldags sirkeltrening inne og zumba. Jeg satser på sirkeltrening med jogging som oppvarming og zumba (med vekter en del av treningen, litt mer lagt opp som styrke-zumba). Var med på bootcamp og fikk problemer med bekkenløsning-smerter (utfall, kneløft, løping ned bakke osv osv) så pingle-boot-camp der jeg står over en del øvelser er ikke tingen - eller får erstatningsøvelser som ikke er tunge...

 

Nå sitter jeg og jobber for å bli ferdig - spist for mye brød og drikker lettbrus... Ikke snop eller snacks. Kunne valgt gulerøtter...

 

Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til fjells, gullmedaljekandidaten!

 

Kos deg på ferie, fiffigfrøken! Kjekt å høre fra deg!

 

Mange gode tips, juni72!

 

 

Jeg er da kommet meg gjennom helgen uten å dykke i godteriskålen. Ble litt mørk sjokolade, men stoppet med det. Tiltross for at det var god tilgang på bordet igår. Og ja, det hjalp å skrive her. Kunne jo ikke spise noe etterpå :P/>

 

Hadde planer om å komme meg på tur idag, men det røk gitt. Fikk uventet besøk. Koselig det. Samt det har blitt en del rydding. Klar til hverdagen starter imorgen med unger på skolen. En del planlegging så ikke uken blir stress. Mannen på tur, så jeg styrer alene på hjemmebane en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen for veiing og rapportering igjen. Har snikveiet meg litt forrige uke, så det kom ikke som en stor overraskelse idag. Har gått ned litt igjen etter ferien.

 

Dagens vekt: 88,7 (opp 0,2 kg fra forrige veiing)

 

Mål til 30.09: minus 3 kg

 

Har som mål å gå ned 0,5 kg i uken frem til neste delmål. Jeg vet at innsatsen må økes. Både matmessig og aktivitetsmessig. Mest aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det er mandag i dag! :D

 

Vekta har stått i ro i tre dager nå, finfint det også: 89,1kg (BMI 30,1)

 

Mål, ja...nå har jo planen hele tiden vært å holde fokus, gjennomføre planlagte måltider og gå ned i vekt med små skritt for varig livsstilsendring (med porsjonskontroll, hyppigere måltider, flest gode valg, kunne kose seg med måte og et aktivitetsnivå som er passe høyt)!

 

Neste delmål er 85kg - har 4,1kg igjen dit. Når jeg når delmålet er ikke så viktig for min del, det viktigste er at jeg gjør det en gang i løpet av høsten :)

 

Kan kanskje prøve å øke aktivitetsnivået litt innen 30/9? Klarer jeg mer enn 4TP i uka, så må jeg regne på nytt hva jeg skal ligge på av menyene, men trening må være gjennomførbart og levelig - heia kostholdskontroll enn så lenge!

 

Hverdagstrim til butikken - bilen får stå!

 

Ha en flott mandag og blir fint å se registreringene våre på trykk igjen - de seks musketerer slår til igjen! :D Alle skal NED!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Jeg begklager det som nå kommer, men jeg vet at med dere vil det gå bra uansett. Jeg trekker meg fra tråden. Prøver å på egenhånd å få il en ny livsstil.

Det er veldig mye hjelp og moivasjon å hente fra her inne, men akkurat nå kjennes det som en liten stressfaktor.

 

Ønsker re alle flinke, damene lykke til videre. I mitt stille sind, et sted i den norske fjellheimen sitte jeg å heier på hver og en av dere.

Jeg heier også på meg selv, som nå velger å fortsette min vektreduksjon på egenhånd, uten for mange ytre påvirkninger.

 

Dere er velkomne til å holde tråden i livet, og kanskje en gang i fremtiden glytter jeg innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kjære deg Nueva Vida -

 

så fint du er ærlig og sier fra. Stress skal ikke være dominerende i denne prosessen vi alle er på vei i. Gruppepress kan være supermotiverende og det kan være negativt, som det nå er blitt for deg. Jeg ønsker deg all verdens lykke til i din egen prosess. Bruk tiden - et skritt av gangen og mål deg mot deg selv. De beste ønsker fra Gullmedaljekandidaten (som har langt igjen til min egen pallplass).

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nueva vida, skal innrømme at jeg synes det er trist du forsvinner herfra. Du har vært en god støtte og viktig bidragsyter her!

MEN jeg forstår deg. Det er viktig å kjenne etter hva som er stressfaktorer og gjøre noe med det.

 

Ta vare på deg selv og lykke til i prosessen. Håper du stikker innom av og til.

 

Klem fra Sonar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/>

 

Jeg har oppdatert meg på tråden og ble en smule overrasket og litt lei meg når jeg leste at du trekker deg nueva vida. Men jeg forstår deg godt og ønsker deg all mulig lykke til videre på veien til din nye livsstil. Dette (denne tråden) er ikke ment som ett stressmoment men skal være noe positivt. Når det ikke er det lenger, så må vi ta en pause... Masse lykke til og jeg skal sende deg mange gode vibber fremover.

 

Jeg er som sagt tilbake fra den mest herlige ferie. Vi har da gått til innkjøp av gifteringer og satt dem på fingrene. Vi har ennå ikke bestemt oss for dato for bryllup. Jeg er såå forelsket og fornøyd med LIVET:)

JEg har til og med ligget på en strand i bikini og badet blant mange andre i bikini.... Hadde noen tanker i hodet, men prøvde å skyve dem laaaaangt bort. Vi treff også to andre par på turen som vi var sammen med nesten hele uken. Nå er det noen dager igjen til vi skal reise hjem til hverdagen igjen.

Jeg har ennå ikke veid meg, men jeg skal ta det når jeg kommer hjem på mandag. Jeg starter opp på kurs mandags kvelden, dersom jeg når det:)

 

Jeg er interessert i å fortsette på denne tråden selv etter at nueva vida forsvinner.... Hva med dere andre? Jeg kjenner at jeg ikke er helt klar til å klare alt dette alene enda....

 

Stor klem til dere alle fra noris :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at du føler det blir stress å forholde deg til forumet, nueva vida, samtidig så er det BRA at du sier i fra (vet jo hvordan det er å bare plutselig ikke dukke opp igjen før halvannet år etter, uten å gi lyd fra seg - det er varskotegn i seg selv!) - nå vet jeg at du kommer til å holde fokus selv om du ikke er her inne lenger (på en stund? Lov å håpe :)/>). Lykke til! Forumet har heldigvis godt smurte svingdører, så det skal være like lett å smette tilbake som å smette litt ut... ;)/> Stor klem!

 

 

Jeg blir nå engang værende inne her på GR i lang, lang tid fremover...har 15kg til som skal av og det kommer til å ta den tiden det tar. Fortsetter gjerne sammen med dere andre videre, noris, Gullmedaljekandidaten, sonar og Fiffigfrøken! Har min egen tråd inne på 10-20, så der drodler jeg ned alle tankene som suser mellom ørene mine og som er viktige å holde på rett kjøl, prioriterer å se innom denne først - det lovet jeg meg selv, så det gjør jeg alltid!

 

Administrerer Ned 3 kilo-månedstrådene inne på 10-20 (veldig moro!), så det er fint om noen andre vil lage en oversikt her inne, hvis det er aktuelt å kjøre igang en ny runde med det? Jeg er med på alt som er gøy og som får oss fremover og nedover! :)/>

 

Kjensgjerning (note to self):

Det holder ikke med å ønske seg ned i vekt, det koster noe! Hver eneste dag har jeg en jobb foran meg, og det er hva jeg gjør ut av dagen (i form av kosthold (og etter hvert trening)) som på sikt vil gjøre at jeg når målet mitt.

Jojo-tendensene har vært veldig fraværende siden mai, og det skyldes hovedsakelig først og fremst at jeg har jobbet med og endret tankemønsteret mitt.

Ved å gi meg selv tid og understreke at jeg skal LEVE livet mitt mens jeg jobber meg mot en varig livsstilsendring, så har det vært overraskende lett (stort sett - én og annen tung dag innimellom, ville vært rart uten!) å holde hverdagene i sjakk (uten at det føles som slanking) og kost meg med måte på annerledesdager og i ferier.

Det eneste jeg har nektet meg selv er de store mengdene brus, godteri og snacks jeg dyttet i meg på høykant frem til mai. De gangene det har blitt kake, Lindtsjokolade, iskrem og bittelitt brus, så har jeg lagt vekt på å nyyyyte hver bit, skje eller slurk laaaangsomt, så de varer lengst mulig.

Har hatt et flott resultat så langt, men august har vært litt stillestående - så nok en utfordring som skal forseres! De neste 15 vil nok ikke være like lett som de første 10, men jeg har all tid i verden så lenge jeg fortsetter i samme stil som nå.

 

Heia, nueva vida og til alle oss andre!

Klem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/>/>

 

Jeg har oppdatert meg på tråden og ble en smule overrasket og litt lei meg når jeg leste at du trekker deg nueva vida. Men jeg forstår deg godt og ønsker deg all mulig lykke til videre på veien til din nye livsstil. Dette (denne tråden) er ikke ment som ett stressmoment men skal være noe positivt. Når det ikke er det lenger, så må vi ta en pause... Masse lykke til og jeg skal sende deg mange gode vibber fremover.

 

Jeg er som sagt tilbake fra den mest herlige ferie. Vi har da gått til innkjøp av gifteringer og satt dem på fingrene. Vi har ennå ikke bestemt oss for dato for bryllup. Jeg er såå forelsket og fornøyd med LIVET:)

JEg har til og med ligget på en strand i bikini og badet blant mange andre i bikini.... Hadde noen tanker i hodet, men prøvde å skyve dem laaaaangt bort. Vi treff også to andre par på turen som vi var sammen med nesten hele uken. Nå er det noen dager igjen til vi skal reise hjem til hverdagen igjen.

Jeg har ennå ikke veid meg, men jeg skal ta det når jeg kommer hjem på mandag. Jeg starter opp på kurs mandags kvelden, dersom jeg når det:)

 

Jeg er interessert i å fortsette på denne tråden selv etter at nueva vida forsvinner.... Hva med dere andre? Jeg kjenner at jeg ikke er helt klar til å klare alt dette alene enda....

 

Stor klem til dere alle fra noris :)/>/>

 

 

Gratulerer med forlovelsen, noris, så utrolig flott og moro! Kjenner jeg gleder meg masse på dine vegne nå, enda jeg ikke kjenner deg :wub:

 

Skjønner det var en svært vellykket ferie...så herlig!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelsen, noris!! Det var koselige nyheter!

 

Jeg vil veldig gjerne fortsette her sammen med dere! Jeg kan ta på meg å lage listen. For meg er det stor motivasjon å henge her!

 

Skal vi fortsette med rapportering om mandagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei.

Da må jeg rapportere imorgen, for idag tidlig glemte jeg helt å veie meg. Jeg er med videre!

 

Og Noris - så utrolig koselige nyheter. Du har hatt en fin ferie i tillegg, det unner jeg deg.

 

Alle dere andre - ha en nydelig uke. Og Nueva Vida - ønsker deg spesielt en vidunderlig uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne fortsette her sammen med dere! Jeg kan ta på meg å lage listen. For meg er det stor motivasjon å henge her!

 

Skal vi fortsette med rapportering om mandagen?

 

Så flott at du kan lage listen, Sonar!

 

For min del så kan du bare velge den dagen som passer for deg ;) Alle dager er like fine - tror ikke vi har samme dag som ukesveiing uansett?

 

Delmål og treningsmål i tillegg til ukesvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at vi har ulike veiedager. Jeg oppdaterer listen hver onsdag, så kan dere rapportere inn til da?

 

Hva som rapporteres:

ukesvekt

neste delmål

treningsmål for kommende uke?

 

Akkurat denne uken må jeg oppdatere torsdag...

 

Jeg fortsetter med veiing om mandagen. Da må jeg skjerpe meg i helgene. Ikke at det gikk så veldig bra i helgen som var.

 

Ukesvekt: 88,6 - ned 0,1 kg

neste delmål: ned 3 kg innen 30.09.

Treningsmål for kommende uke: 1 runde i skogen (ca 5 km) og 2 med styrkeøvelser rygg. Ikke så mye, men er litt på realistiske mål akkurat nå.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei, ned 0.4 til 91.2 (går så sakte). Var på fjelltur med venninner forrige uke. Gikk mange mange timer om dagen - passe med stigning, full pensjon på DNT-hytter og sunn og god mat i rikelige porsjoner. Tror nok kcal-forbruk gikk opp i opp med nøtteinntak. Skulle heller hatt gulerøtter, men jeg hadde ikke det med på fjellet. Uansett var det vidunderlig å bruke kroppen mye. Jeg føler meg i bedre form. Det hjelper å sykle, men var støl i legger, jeg går mindre enn før til vanlig. Og vi badet i basseng med masse folk på vei hjem - gikk fint, det, men det er noe eget med venninner man kjenner godt.

 

Mitt mål er nå: 3 kg ned ila sept,

nå er jeg i rutineliv og det er det som fungerer best for meg. Jeg må snart komme meg under 90 som var 2. delmålet mitt. Neste delmål etter det er 85. Jeg vil så gjerne være mellom 85 og 80 innen utgangen av året. Det er realistisk med full fokus. Mitt endelige mål er fortsatt +-70kg og det målet håper jeg å nå i løpet av sommeren 2014.

 

Treningsmål denne uken: fortsette å sykle en time om dagen (til barnehagen, til jobb, til barnehagen og hjem). Denne uken er jeg alene med barna igjen og barnevaktene er ikke tilgjengelig før neste uke (ikke alle som kan legge begge barna i ro og fred) så jeg må dessverre utsette treningsstart Zumba og styrketrening i gruppe.

MEN jeg skal prøve å trene styrke alene 2 ggr denne uka. I helgen skal jeg gå en lang tur evt sykle langt, dvs 2 timer.

 

Ha en fortsatt super uke, dere.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen og tusen takk for gratulasjoner. Jeg er veldig lykkelig for tiden. Og ferien har resultert i en oppgang på 2 kilo, men de skal av igjen. Jeg skulle startet på kurs i går, men var ennå ikke kommet meg hjem fra ferien, så jeg starter opp neste mandag. Så for meg er mandag veiedag. Takk Sonar for at du tar på deg jobben med å føre liste og mål...

 

Mitt mål må være å komme litt lenger enn forrige mål. Det vil si å ta av de to jeg la på meg i ferien og ett til. ALT annet er bonus. Det vil si at jeg skal ned tre kilo.

 

Treningsmål er ikke så mye for meg, men jeg skal snart avgårde på vanngymnastikk. Det får bli det pluss en tur i svømmehallen. Så får vi se hva som skjer etter det. JEg tar treningen som den kommer.

 

Ha en herlig dag og stå på videre alle sammen :) Vi når de målene vi setter oss. Vi er gode sammen :)

 

Klem noris

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter :)

 

Her er mine tall:

 

Mandagsvekta: 88,6kg (ned 0,5kg)

Neste delmål: 85kg

Treningsmål: mellom 4 og 7TP - men det blir som det blir, siden vi reiser bort i helgen

 

Denne uka er det kun onsdag og torsdag som er hverdag, resten annerledesdager...godt jeg har en plan for det også :D

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Juni - så bra - du er i siget! Noris - du henter deg inn! Sonar - du har ikke gått opp! Jeg har hentet inn ferieoppgangen, men føler ikke at jeg 'er i gang' skikkelig. I kveld spiste jeg for eksempel lakris mens jeg jobbet - det var ikke planen. Jeg går ikke på noe kurs - prøver å se hvor bra det går uten. Kan ikke finne tid til kurs, vil heller trene når jeg skal ha barnevakt - lett etter GR aktiv, men ikke funnet noe som er nært nok og aktuelt nok (trening og veiing). Jeg er veldig motivert.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg synes vi holder godt fokus og gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen med veiing på mandag. Jeg er godt i gang igjen med GR-fokus og skal starte med å veie maten igjen for å se hvordan jeg ligger an. For meg er det lettere å holde fullt fokus da. Jeg vet ikke om jeg får i meg nok grønnsaker hver dag. Frukten er ikke det store problemet, men grønnsaker og nok melk er ikke det letteste.

 

Jeg må sette meg et skikkelig mål for september. Jeg vil ned til 85 kilo. Satser på at det skal være mulig....

 

Jeg hadde første dag på jobb i dag etter 4 uker med ferie. Det var godt å komme igang igjen. Herlig med ferie, men jammen godt med hverdagene også. Jeg synes det er mye lettere å holde fokus på mat i hverdagene. Da slipper jeg å "tenke" og planlegge så mye. Andre som har det sånn??

 

 

Jeg ønsker alle sammen en herlig onsdag.

 

noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tur innom. Det går litt trått med meg om dagen. Ikke helt fornøyd med meg selv.

Har ikke helt overskudd til å lage tabell idag som lovet, men jeg skal gjøre det så snart som mulig.

Jeg har lest her og det gjør at jeg ikke gir helt opp!

 

Nå skal jeg slappe av i sofaen med heklearbeidet mitt og høre på politikerne før jeg finner sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tur innom. Det går litt trått med meg om dagen. Ikke helt fornøyd med meg selv.

Har ikke helt overskudd til å lage tabell idag som lovet, men jeg skal gjøre det så snart som mulig.

Jeg har lest her og det gjør at jeg ikke gir helt opp!

 

Nå skal jeg slappe av i sofaen med heklearbeidet mitt og høre på politikerne før jeg finner sengen.

 

Ikke noe å stresse med, lag tabellen når det passer, Sonar! Tallene vi har skrevet inn forsvinner jo ingen steder ;)

 

Viktig å ta vare på oss selv midt oppi dette, og ikke minst gi oss selv masse positiv tilbakemelding på alt vi har fått til hittil! Virkeligheten er jo sånn at noen ganger går det lett og andre ganger føles det litt tyngre - viktig å roe ned i så fall, men samtidig ikke gi opp!

Det er LOV å snuble, da er det en seier bare det å klare å reise seg igjen og fortsette - i tillegg så må vi huske på å LEVE og ikke minst sette pris på oss selv, hele veien frem og også over små eller store hindre.

 

Håper det hjalp med litt hekling (og politikk, hmmmm, så visst TV-serie i stedet og la meg tidlig, jeg :D) i går kveld! Finn små seire i løpet av helgen og vær fornøyd med det du får til!

 

Klem :)

 

Ha en finfin helg, alle sammen!

 

Ny uke, nye muligheter allerede til mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Sonar - det viktigste er ikke tabellene, det er å ikke 'falle ut'. Sett strek for dagene som har vært, ny dag imorgen.

Jeg har også hatt noen dager jeg ikke er fornøyd med meg selv. Nok treningspoeng denne uka - 16 (blir litt imorgen og søndag også), men jeg har spist for mye de siste dagene. Helt vanlig kost - men altfor mye (halvgrovt - dvs for 'mye raske karb') brød - igår også 'noen'(3) boller. Har vært lite brødspising de siste mnd (mer hjemmelagd knekkebrød og Fiberrik og rugsprø i små mengder), og når jeg spiser brød er det som om en brødskive kan bli til 4 nesten uten at jeg tar et bevisst valg. Tror vekten står stille pga akkurat det denne uka. Det er ikke så farlig i seg selv, men føleslen av å oppleve meg usunn og faktisk HODEPINE! er helt utrolig dårlig. Ikke hatt hodepine på lenge. Høyt blodsukker gir trang til mere raske karbohydrater og resulterer for meg i hodepine! Egentlig bra å oppleve det for sda har jeg ikke lyst på det.

 

Imorgen er det siste dagen av august, jeg skal ikke vente til 1. sept med full skjerping, det blir imorgen. Har kjøleskapet fullt av grønnsaker, skal lage nydelig grønnsakssuppe som er superfint når man føler seg sulten. Brød er i fryseren i skiver til matpakker til ungene. Knekkebrød på plass, kaldt vann og lettsaft i kjøleskap. Ikke sjokolade og bare litt nøtter i skuffene. Det blir en perfekt dag imorgen! Ønsker det samme til dere alle. Ikke bruk helgen til å 'bryte ned det som er bygget opp ila uka'.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har også en down periode nå, men det er bare til å brette opp ermene og bøye nakken. Jeg vil opp og frem. Jeg SKAL nå målet mitt. Om jeg ikke når hvert delmål akkurett til den datoen jeg setter, så er det hovedmålet som teller.

Vi hadde besøk av en nabo på fredag. Han ble veldig lenge og det ble chips og alkohol i stedet for skikkelig mat. Jeg tenkte at det var min lørdagskos og vel så det. I går så hadde jeg en forholdsvis god dag, men jeg må rett å slett bare sette i gang å veie maten igjen. Det er enste måten for meg å få nok og skikkelig mat i meg.

 

I morgen er det første veiing på kurs og det blir spennende. Jeg gruer meg litt....

Jeg kommer tilbake med mer i morgen kveld :)

 

Stå på jenter så snakkes vi snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...