Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Da var den siste veiingen over og jeg er 900 gram lettere. Jammen deilig :)

 

Nå blir det overgang til min egen vekt og den er ca 2 kilo tyngre enn den på kurset. Jeg fortsetter å melde inn vekt neste uke. Får se hvordan det går. Jeg er i alle fall fornøyd med at jeg har oppnådd 5,3 på de siste 7 ukene.

 

Ha en herlig kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Noris, så utrolig bra resultat, gratulerer. Stå på videre i sommer.

Det er en god følelse når det går riktig vei.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste vi gjør er å rapportere uansett. Vi er her for hverandre og vi skal fullføre. Jeg kjenner meg så godt igjen, Nueva. Begynner så bra og så sklir det ut og jeg melder meg ut av alt. Gjorde det til og med på kurs jeg. Kurs jeg hadde betalt for. Men denne gangen klorer jeg meg fast her og skal som du fullføre! Dette klarer vi!!!

 

Mange gode resultater denne uken. Flinke dere er! Selv kan jeg rapportere om nedgang på 100 gr, altså 88,5. Men det er nok mest flaks. Jeg har vært mer eller mindre syk siden onsdag iforrige uke, og da går det ikke så bra med matinntaket mitt. Inntaket som er blir gjerne usunnt. Jeg gir litt f. Jeg er jo syk. :unsure: Er ikke helt iform ennå, blir hjemme imorgen også. Men da skal jeg fokuserer på regelmessige måltider igjen. Ingen unnskyldning for å la være. Frem med vekten igjen og fortsett gode vaner. Aktivtet vet jeg ikke helt hva det blir til denne uken, må nesten en dag av gangen.

 

Mange gode ord her som jeg også tar til meg! Coachbrevet traff meg også!

 

Ennå tre uker til ferie for min del, så her kan enda mye gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

REGISTRERINGSTABELL

 

Juni72

Mål: 90

27.5: 95.7

3.6: 95.1

10.6 93.5

17.6 92.8

24.6 92.0

1.7

11.7

Igjen til mål: 2.6

Sommermål: Holde vekten eller gå ned litt.

Nueva Vida

Mål: 90

27.5: 96.4

3.6: 94.9

10.6 95.1

17.6 95,3

24.6 95.3

1.7

11.7

Igjen til mål: 5.3

Sommermål: Holde vekten

Sonar

Mål: 87.9

27.5: 89.9

3.6: 89.8

10.6 90.4

17.6 88.6

24.6 88.5

1.7

11.1

Igjen til mål: 0.6

Sommermål: Holde vekten

 

Gullmedaljekandidaten

Mål: 90

27.5: 95

3.6: 94.7

10.6 95.0

17.6 94.6

24.6 92.6

1.7

11.7

Igjen til mål: 2.6

Sommermål: ned 0,5/uka. 87 kg i utgangen av august.

 

Noris

Mål: 89

27.5: 94.3

3.6: 93.3

10.6 93

17.6 92.6

24.6 91.7

1.7

11.7

Igjen til mål: 2.7

Sommermål: 85 til feriestart i august

Fiffigfrøken

Mål: 98 til juli

27.5 ----

3.6 103.5

10.6 102,4

17.6 100,7

24.6 102,5

1.7

11.7

Igjen til mål: 4,5

Sommermål:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da er alle tallene registrert, untatt fiffigfrøken, men hun kommer tassende etter på et par dager :9

Jeg tar av meg hatten av ulike årsaker:

1) folk gjør en god innsats, og får gode resultater. De fleste (minus meg :angry: ) ligger godt an til å nå målet sitt.

2) alle melder fortsatt inn, og er med. INGEN har falt av!

 

Det er utrolig bra! Håper samme gjengen vil finne tilbake til hverandre og tråden etter all ferieavvikling og reiser.

Regner med at vi har ferie ganske ulikt, men at vi sikkert er langt kommet med denslagt til skolen begynner igjen ca 19.ugust?

Nå har vi måldato 11.juli. Da oppsummerer jeg disse ukene, og uthever målsettinge vår for sommerferien. Er det da OK for dere at vi tar en forum/oppdateringspause frem til skolestart?

Det blir for sikkert flere enn meg, mye frem og tilbake disse ukene. Litt her og litt der osv. Vi kan gjerne innom forumet å chatte med hverandre, holde oss oppdatert og rapportere litt. Men selve ragistreringen tar pause.

Slik tenker jeg da:

Mandag 19.august melder dere inn dagens vekt, og målsetting 6 uker frem i tid. Jeg lager en tabell som viser feriemålet, resultatet og målsettingen til 30.sept. Deretter kan vi ta målsetting for hver mnd. Oktobermål, Novembermål, desembermål, julemål, januarmål osv....

 

Hva tror dere?

 

Blir noen uker uten tabellregistrering, men jeg ser for meg at det blir vanskelig å få det til. Vet selv at jeg kommer til å være mye frem og tilbake, og delvis perioder uten nettilgang. (jada, jeg vet at vi kan ha nett både på hytta, på ferieturen etc, men jeg er av gamletypen som liker å koble litt ut når vi er på reiser, hytteturer etc..:-)

 

Dette ble langt. Kort oppsommert:

Torsdag 11.juli melder dere inn vekt, og vi ser denne opp mot målsettingen. Skriv også feriemålsetting.

Mandag 19.august: meld inn vekt, denne blir veid opp mot feriemålsettingen, og dere melder samtidig inn mål til 30.sept.

Deretter lager vi mål for hver mnd.

Veiedag hver mandag, tabellpublisering hver tirsdag!

 

Har vi en plan? Any objections??

 

*********************************************************

Litt dagligdags oppsummering:

Kjenner motivasjonen sakte, men sikkert vender tilbake. Har gått en liten fjelltur med eldstemann i dag :)

Kjenner det er godt at alt juni-maset er over. Energien kan brukes på familie og seg selv. Ikke på alle praktiske ting som skal skje her og der. PUH!!

 

Har det fint, men blir litt deppe av å se målene som ikke nås. Syns det er litt patetisk, menmen...det hjelper så lite!

 

Nå er jeg nydusjet, legger fra meg paden, tar med meg en bok ut på verandaen og nyter sola. Kopler litt ut fra hverdagen, og drømmer meg tilbake til en ramantisk fjellgård på 1800tallet :) Hehe...

 

Ønsker dere alle en flotters dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Nueva Vida - vi har en deal! - jeg er veldig med på planen! Måned for måned- til vi når målene våre - så utrolig fint. Fint med en nettfri pause i sommer. Jeg blir borte 3 uker fra 14. juli og en uke midt i august, er innom hjemme noen ganger og skal nok oppdatere meg selv på vekten min - planen er at det skal bli hyggelige opplevelser.

Nyt dagen og tilværelsen! Du er nå fantastisk! Vit det.

Så fint med tur med eldstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

nueva vida, du er litt av en organisator. Godt gjort og holde oversikten på alle sammen. Jeg er med på en pause. Jeg tenker at det er du som styrer litt siden du så elskverdig har påtatt deg ansvaret med å holde oss litt i ørene.... hehehehe...

Jeg skal ha ferie store deler av august og er midt i flytting rett før ferie... så det blir nok litt så som så med rapportering eller chatting her inne, men man skal aldri si aldri.

 

Jeg synes du er god som ikke gir opp igjen, for det virker ikke. Dette mestrer du og vi alle sammen. Denne gangen var det du som hadde en down neste gang er det noen av oss andre. Det viktigste i alt dette er at vi IKKE gir oss og at vi SKAL nå målet vårt. Om det tar ett halv år ekstra... hva så??? Det er jo verdt slitet... Tenk på helsa og alle fordelene vi oppnår når vi blir lettere fysisk. Det hjelper på den psykiske helsen også. Så hjelper det jo å både se at en ser bra ut og at vi kan kjøpe klær i vanlig butikk....

 

Jeg tror det er viktig å visualisere alt dette inni hodet og ta det frem når det butter imot.

 

Jeg kjenner meg noenganger ganske dårlig når jeg ikke får trimmet, men jeg har jo en unskyldning i helsa, men det er egentlig ikke nok. Det finnes alternativer, men det er bare så vanskelig å få det til i en travel hverdag. Det å reise ekstra ut på treningssenter eller i svømmehall, som forøvrig er stengt i sommer.... MEn jeg har lovet meg selv at når høsten starter og svømmehallene åpner igjen, da skal jeg sette av en fast dag i uken til svømming. Jeg kan jo pålegge meg selv å rapportere det inn, slik at jeg får litt mer press på meg.... Er nok litt (les mye) makelig anlagt. Men så kjenner jeg jo at det er utrolig godt når jeg har gjort det, og lurer på hvorfor jeg ikke gjør dette oftere.... Vi er ganske rart skrudd sammen... hehehe... eller i alle fall jeg :)

 

Ble langt innlegg en sliten kveldsstund. Har vært på tre visninger i dag og minn mann på en, nå skal det oppsummeres og prioriteres. Er i gang meg planlegging, kasting og pakking. For øyeblikket mest kasting. Fytti katta så mye dritt som vi samler på...

 

Klem til alle sammen og lykke til med resten av uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flott, gullmedaljekandidaten, noris og sonar! Da har vi en plan :-)

 

Så spennende med kommende huskjøp og flytting, noris. Hverdagen er hektisk, så det er ikke alltid like lett å prioritere trening og seg selv heller. Men det gjelder vel å finne den gyldne mellomvei her, som andre steder. Noen ganger får man bortprioritere seg selv, men andre ganger prioriterer man seg selv.

 

God bedring, sonar. Håper forkjølelsen gir seg snart!

 

I går fikk jeg meg et par små A-HA....

Først får vi besøk av en tenåring. Litt overvektig, inaktiv og veldig bedagelig anlagt med en vel stor interesse for data, phone, pad, tv...etc... Jeg tenkte med en gang, at fy søren, dette er ikke gode holdninger, godt levesett for en 17 åring . Slik skal ikke mine barn bli. Gudskjelov er hun sjelden på besøk, så ungene våre vil ikke i veldig stor grad bli påvirket. Jeg vil ha aktive unger med sunne interesser. OK, så tar vi det et steg videre; vel, jeg sitter lite på pader, data etc. Vi er flinke til å bli med barna på aktiviteter, turer etc. MEN; de har en tjukk mamma, ikke dårlig mamma for det. Men jeg sprer jo holdninger videre. Kan jo være at om de ser mamman sin sunn og aktiv, så er sjansene litt større for å unngå en inaktiv 17åring? Bare tankespinn, og en liten vekker.

Ikke misforstå, jeg ser ikke på tykke, inakive, rolige foreldre som dårlige foreldre, det er absolutt ikke synonymt. Men ungene spegler oss i alt vi gjør, fra de er ganske små. Så om vi spiser sunt, er i akvitet så vil det kanskje skape sunne holdnnger hos ungene når de blir ungdom/voksne?!?

 

Den andre A-HA; jeg er på besøk hos en slekning. Overvektig, skikkelig altså, aldri ute, kjører til fra butikk som er knappe 1 km. Pimper brus, godis og junkfood. Det i seg selv har ikke jeg noe med, det er jo tross alt opp til hver enkelt. Men personen uffer seg stadig over det den spiser, hvordan den ser ut etc. I går slo tanken meg: " F***, gjør noe med det da vel. Kutt ut all usunn mat, og gidd å rør deg". Jeg sa ingenng, selvfølgelig. Men tanken slo meg. Kjende jeg ble en smule irritert. Personen puster som en hund etter en trapp. Fysj, stakkar. Men vi er ene og alene herre over egen kropp og eget liv. Det er vi som gjør valgene. Det er VI som lever livet VÅRT. Da vi dro hjem, så tenkte jeg; en sånn person vil jeg ikke bli. Da tenker jeg selvfølgelig på levemåten, altså. Personen er verdens nydeligste, snill, omsorgsfull, klok etc.

 

OPPSUMMING: jeg vil ikke sitter her på 10-15 år enda tykkere, enda latere, enda mer grinete, med inaktive, dataspillende barn som tross alt bare spegler sin egen mor.

 

Dette ble en litt halv-sur uppgulp. Og for å ikke bli misforstått; de er ikke dårlige personer. Men har dårlige og usunne levemåter. Innerst i beinmargen min sitter det noe som sier at hverken jeg eller ungene mine skal leve slik.

 

Godt med noen tankevekkere :)

 

Ha en fortreffelig onsdag! Her er det litt husarbeid på tapeten, før jeg i kveld skal prioritere meg selv med en treningstur! Gleeder meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

hei alle sammen.

 

Jeg er den "etterslepende tassen". he he.

 

Jeg tror du glemte å registrere forrige ukes vekt? 100,7.

 

Jeg skal inn til veiing i dag, det er siste kursmøte. Så blir jeg å veie med sammen med dere hver mandag.

 

Jeg er ikke den mest aktive her inne, leser ofte innlegg via tlf, derfor er det ikke alltid like lett å svare, men er definitivt med i sommer.Har bestemt meg for å ha konstant vektnedgang, ca 0,5-1 kg pr uke, til tross for ferie og fristelser. Det skal jeg klare, ingen grunn til å gi opp nå. Ingen hvileputer, bare fremgang (godt min stahet er godt for noe, hehe)!

 

Ønsker dere alle en herlig sommer, og gratulere med gode resultater tild ere som har gått ned! Dette skal vi klare sammen, og vi er selv sjef over vårt eget inntak og aktivitetsnivå :)

 

Er så glad jeg fant dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kjære fremragende flotte fruentimmere.

 

Jeg er også så glad jeg fant dere! Ingen av oss kommer til å droppe ut.

 

Nueva Vida - dine tanker rundt egne barn - det å ikke ønske passivitet - dårlige matvaner - det er kanskje noe av det viktigste å få inn gode vaner på. Og du går nå foran med et godt eksempel og du gir deg ikke når vekten er nådd - da fortsetter du.

 

Jeg sykler til og fra jobb - hver dag - observerer folk. Mange er i strålende form, sterke, muskuløse, spreke. Noen er litt overvektige (jeg er i den kategorien - ifølge BMI fortsatt helsefarlig), det reagerer jeg ikke på. Men så ser jeg noen få som er veldig overvektige (mer enn meg) og tenker at : bak den kroppen er det en nydelig menneske som mange ikke ser, ikke jeg heller her jeg fyker forbi på sykkelen, den kroppen er et hinder for bevegelse, en mur, kanskje til og med et fengsel.

 

Jeg er på vei ut av mitt fengsel, i dag tok jeg på en bukse som ikke passet i det hele tatt i begynnelsen av april da jeg startet mitt prosjekt for å unne meg selv det beste: en sterk og sprek kropp med vanlig størrelse, nå er den 8cm for stor i lårene! Alle amme-BH'er er kastet (med unntak av 1) og nytt enkelt undertøy er innnkjøpt. Jeg kan finne frem litt gamle klær som passer. Fortsatt massemasse som er for smått.

Det er langt igjen til jeg er der jeg vil være, men det er en god følelse å være underveis - og ikke glem at det å føle seg bra gjør utrolig mye for utstråling - man ser flottere ut.

 

Ha en nydelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tittet gjennom siste innlegg og oppsummeringen for våren og er imponert! For en målrettet gjeng! Og virker som dere alle greier å jobbe jevnt og trutt mor målet. Når den dagen kommer at det ikke går like greit, at man når en vektterskel eller andre ting i livet gjør at man faller tilbake i gamle mønster er det så utrolig viktig å ha en heiagjeng som denne som hjelper en opp på hesten igjen ;)/>

 

Ha en riktig god sommer, jeg skal nok følge med på dere til høsten igjen også :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Beklager, fiffigfrøken! Organisatoren svikter innimellom.... Nå er forriges uke vekt registrert, og vi gleder oss til å få dagens tall. Du når målet ditt, det er jeg sikker på :)/>

 

Det er litt sånn jeg tenker også, gullmedaljekandidaten. Det gjemmer seg nydelige mennesker bak disse folkene, som ikke kommer frem. Både fordi andre dessverre bare ser overvekten, og de selv ofte blir nedstemte og innesluttet pga misnøye. Det er det som er trist, og det er den personen jeg også er på tur til å bli, men som jeg ikke vil være. Jeg vil bli gamle-meg. Mer tilfreds, glad og lykkelig. Er både glad og lykkelig, jeg altså, men ofte setter kroppsstørrelsen en stopper for det. Når man skal pynte seg f.eks, og man ender opp med tårer i øyekroken fordi man ikke ser så bra ut som man ønsker.

Godt endringene er i gang!

 

Kveldens trimtur ble byttet ut med enorme menssmerter. Har vært liggende noen timer nå, og er i skrivende stund neddopet på paracet+ibux... Jepp, da gikk den dagen fløyten! Men det er i dag, og ikke i morgen!

 

Mannen har vært på biblioteket i kveld, og lånt med seg bøker til allemann. Også kom han itillegg hjem med gamle iform-blader. Nå skal jeg kose meg på sofaen, og lese meg opp til motivasjon:-)

 

Las både artikkelen fra idrettshøyskolen og artikkelen i VG om planken. Syns det var litt skremmende, jeg. Så her blir det ikke planken mer. Finner en ny mageøvelse jeg kan ta istede.

 

Kom plutsleig på At noen (husker ikke hvem...fiffigfrøken?) kom med et forslag på lukket facebookgruppe. Jeg er litt usikker. Syns det er greit være anonym, og vil ikke at alle mine 300 venner skal se at jeg er medlem i en sånn gruppe...vet ikke hvorfor egentlig... Men hva tenker andre om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

F#%$... Dagens vekt 102,5! Er det mulig. Jeg har spist det jeg skal (mulig litt lite) trent 4 ganger.

Siste kurskveld i dag, så nå ble vi enige om å gå litt utenfor Roede metoden... Jeg skal gå ned på meny 2, spise 30-40 %proteiner, kutte ut alt brød, sukker (og frukt), og trene masse styrke. Woho, Naziweeks in front of me.Om ikke dette funker etter to uker, skal jeg opp på meny 4 eller 5, for da har jeg spist for lite. Vi prøver oss frem...

Supersøt kursleder, utdannet PT så hun er jo veldig sånn "treningsdame", men jeg får ta de rådene jeg får med meg på veien. Hun sa at det var ikke alle GR funket på...

 

Hun anbefalte meg også og sjekke blodsukker og TH3, TH4 hos lege. Det skal jeg bestille meg time til i morgen.

 

Ble litt lei meg,hadde trodd i det minste jeg skulle ha samme vekt... men men, får bare se fremover!

 

 

Angående facebook gruppe: Vi lager en hemmelig gruppe, lukket, slik at ingen ser vi er medlem der, samt ingen kan melde seg inn uten at vi inviterer. Da er det ingen som ser det av våre venner eller andre snokere. For min del er det litt enklere å fulge med fra FB :) Litt mer oversiktlig også :) Jeg kan godt lage gruppen dersom det er interessant ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God morgen!

Så synd, fiffigfrøken. Skjønner veldig godt du blir lei deg. Det er skikkelig kipt å gå på en slik nedtur, iallefall når man har gjort ting riktig.

Det er jo mange ting som kan spille inn i et slik løp, selv om man har gjort alt rett. Hvor i syklusen er du forresten? Du har jobbet veldig bra over en lengre periode, så det kan jo være at kroppen din krangle litt ekstra fordi du hadde tapt mange kilo? Kroppen vår vil jo ikke ned i vekt. Den jobber imot oss, den vil være der du er.

Fint at du fikk råd av kursleder, da prøver du dem og ser om det booste igang noen nedgang igjen. Men jeg tror at om du hadde fortsett i samme mønster så hadde det løsnet igjen. Det er o ikke unormalt med litt platå/oppgang. Gjør det som er best for deg, kjære fiffigfrøken, bare du ikke gir deg ;)

 

En helt stengt facegruppe ja..... Hva syns dere andre om det? Fortsatt litt skeptisk :huh:

 

Jeg følte meg litt piggere etter en liten økt på sofaen i går, så jeg o mannen tok en liten gårunde i skogen. Kroppen fungerte dårlig pga mensplagene, men det ble en luftetur. Kom inn igjen, dusjet og spydde.... Uss, den j**** mens, den ødelegger skikkelig :(

Men, det ble iallefall tur, og etter en god natt søvn, så tror jeg det verste er over nå!

 

Jeg fikk prøvd treningsappen min da, runkeeper. Så moro, og motiverende. Fikk frem både kilometer, tid og kcal forbrent. Gøy :) den skal jeg bruke hver tur heretter. Da jeg endelig skjønte hvordan jeg skulle slå av lyden...hehe...litt slitsomt med en engelsk dame som rapporterer hvert 5. Minutt med avstand og tid...hehe...

 

Ha en fin dag, mine slankevenner !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Fiffigfrøken - for en nedtur. Jeg forstår deg så godt. Det er lurt å få testet stoffskiftet (test jern og B12 i samme slengen). Men husk at karbohydrater binder vann og noen ganger kan en økt vekt være væske som er bundet. (1 gram karbohydrater binder 3 ggr så mye vann - så om du har spist 150g ris og 100 gram brød på kvelden så kan dette binde opptil 750g vann - der noe av det kan gi seg utslag på vekten neste morgen). For meg ble løsningen å kutte helt ut 'raske karbohydrater' og jeg spiser ikke brød selv om brødbakst er noe av det absolutt beste jeg vet. Jeg lager knekkebrød med mer frø og slikt enn oppskriften tilsier og også litt mer fiber (kli), jeg spiser Fiberrik fra Sætre og liknende produkter i stedenfor brød. Til middag spiser jeg halvparten av 'rasjonen' med grov pasta, grov ris el quinoa og legger til maaaassssse blomkål eller brokkoli. Bytter ofte ut pasta og slikt helt med linser og bønner som inneholder mye protein og metter lengre. Det fungerer for meg og resten av familien kan jo velge hva de har lyst på - så middagene er mye mer spennende med flere valgmuligheter og de små er ganske glad i bønner og grønnsaker - så det fungerer.

Og jeg er enig med Nueva Vida - når du nå fortsetter det gode løpet så vil du få resultater - ikke gi opp. Høres ut som om du har en fin kursleder som følger deg.

 

Nueva vida - FACEBOOK:

Jeg ønsker ikke å være med på det. Jeg er ikke på facebook i utgangspunktet fordi jeg har en jobb der jeg trenger at ingen har tilgang til noe privat, hverken bilder, kontakter, skrevne ord, interesser.... Jeg er også skeptisk til å dele mitt mest sårbare (som dette prosjektet mitt er) på det mediet fordi noen andre 'eier' alt som er skrevet der. Det blir aldri borte. Og det har skjedd glipper der folk likevel får tilgang. Men jeg synes dere alle er supre, ønsker dere det beste og forstår om dere vil ha en lukket gruppe der.

 

Gullmedaljekandidaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Deler nok ditt synspunkt på facebook, gullmedaljekandidaten. Er skeptisk! Jeg er der, jeg, men er av den reserverte og skeptiske typen, ja :-) men om de andre ønsker er det jo bare å sette igang, fiffigfrøken. Initiativet er jo bra :)

 

Fortsatt menssyk, ikke bare litte vondt liksom, er slettest ikke i form. Premenstruell med STORE BOKSTAVER!!!

Kaster opp og verker, får i meg minimalt med mat. Har drukket søt saft nå da, for å få i meg næring! Dette er slitsomt, må jo finnes råd mot sånt!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Forresten: den karbohydratvarianten deres er kanskje ikke så dum? Virker liksom litt spennende. Jeg er IMOT. Skikkelig imot, lowcarb og alt det der, men å redusere er jo noe ganske annet.

Tell me more, gullmedaljekandidaten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler nok ditt synspunkt på facebook, gullmedaljekandidaten. Er skeptisk! Jeg er der, jeg, men er av den reserverte og skeptiske typen, ja :-) men om de andre ønsker er det jo bare å sette igang, fiffigfrøken. Initiativet er jo bra :)/>

 

Fortsatt menssyk, ikke bare litte vondt liksom, er slettest ikke i form. Premenstruell med STORE BOKSTAVER!!!

Kaster opp og verker, får i meg minimalt med mat. Har drukket søt saft nå da, for å få i meg næring! Dette er slitsomt, må jo finnes råd mot sånt!?!?!

 

Jeg er enig med deg og Gullmedaljekandidaten. Jeg er også skeptisk til facebook, selv om jeg er der selv, men ikke veldig aktiv.

Jeg synes dette forumet er kjempebra sånn som det er.

 

Jeg håper du blir fort bra igjen nueva vida. Litt av noen turer du får når du har perioden din. Det misunner jeg deg ikke. Bli bra igjen.... du må, du må bli bra igjen... tra-lalalala...

 

Fiffigfrøken.... jeg føler med deg og forstår at du er litt forbanna.... men som det er blitt sagt her inne flere ganger etter hvert. Vi gir oss ikke..... Ny mulighet til nedgang neste uke... :)

 

Her er det visning, sjekke tilstandsrapporter, regne på uforutsette og forutsette utgifter, osv osv.... Jeg skal være sååå fornøyd når alt dette er over....

Kjenner jeg er sliten, trøtt og lei. Det påvirker meg både i humør og valg av matinntak. Så i dag har jeg ikke en god score på registreringen. Ja, ja... man kan vel ikke være på toppscore hele tiden... Så får jeg tenke at jeg har en ny mulighet for å score 10 igjen i morgen.

Ha en herlig torsdagskveld fruer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en snik veiing på vekten imorges. Det var ikke akkurat oppløftende. Men egentlig som forventet. Tviler på noe god veiedag på mandag.

 

Jeg stemmer for at vi fortsetter som før her. Enten alle eller ingen i en lukket facebookgruppe.

 

Har ikke vært så aktiv her de siste dagene, har liksom hatt nok med meg selv. I tillegg til forkjølelsen er jeg ganske så sliten for tiden. Satser på at helgens hyttetur med min gode venninne skal få meg til å senke skuldrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei Sonar - jeg tror at en fin helg med en god venninne betyr mye for vekten på mandag - kanskje får du flere lange turer i godt tempo, prate. God plan på maten - spe på med salater og NORSKE JORDBÆR! Redusert stress reduserer vekt - det gjør også god nattesøvn. Sats på at veiing på mandag blir bedre enn dagens snikveiing... Ønsker deg en helt utrolig fin og rolig helg.

 

Noris - litt av et styr for deg, tenk på hvor vidunderlig det blir når det er 'over' - en helt ny tid. Det blir fantastisk, hold ut visninger og utregninger... Det blir bra - mer enn bra!

 

Fiffigfrøken - håper motivasjonen og pågangsmot er bra og at du også får en nydelig helg.

 

Nueva Vida - det er masse man kan gjøre med menstruasjonsplager - du er nå skikkelig uheldig. Men Medikament type Naproxen (betennelsesdempende) i litt høy dose (500-750mg) med en gang du merker plager og 250mg regelemessig etter det er utrolig lurt og har ofte veldig god effekt, men må brukes fra første stund du merker det (ikke over 1250mg i døgnet). Fastlegen din kan skrive resept - ellers fins det også uten resept i litt lavere doser. Du får ordentlig informasjon hos fastlegen.

Når det gjelder kosthold med mindre karbohydrater:

Da jeg begynte mitt prosjekt i begynnelsen av april ble jeg sjokkert over at jeg spiste mer enn jeg hadde bestemt meg for - 2 pannekaker ble til 4, 1 brødskive ble til 3 og når man får kcal-oversikten er det en 'åpenbaring' - og helt klart at noe må kuttes ned på, det er ikke usunt, men man går ikke ned i vekt med alt det brødet...

- så oppdaget jeg at jeg ble 'trigget' av raske karbohydrater - som lyst brød, rundstykker og pannekaker (hjelper ikke om det er grovt mel i også) - og da har jeg spist mer enn jeg hadde tenkt, nesten litt sukkerhunger. Det tok jeg konsekvensen av og byttet det ut med andre ting... Men jeg har ikke problemer med fruktose og spiser masse frukt og bær. Det fungerer bra for meg. Knekkebrød hjemmelaget med gresskarkjerner, solsikkefrø, sesamfrø og linfrø og noen ganger litt knuste valnøtter - både nydelig og sunt. Baker jevnlig og resten av familien liker det også - nesten litt som snacks. For meg er det helt avgjørende å spise noen knekkebrød før jeg sykler hjem fra jobb - da er jeg ikke så sulten når jeg lager middag og spiser akkurat passelig.

Ha en nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp en søndagsmorgen!

Her er det en rolig start, før resten av dagen skal brukes til barnefotball :-) gleder meg, barneidrett er noe av det morsomste og mest givende jeg ser på!!

 

NOris; det er hekisk rundt deg skjønner jeg, men moro aktivitet sikkert!? Håper det faller på plass snart. Matinntalet blir ofte så som så i slike perioder. Det blir i tillegg til flytting av fokus bort fra kcal, næringsinnhold, også en tidsklemme. Men tenk at dette er nå, og ikke for all fremtid :-)

 

Sonar; ikke stol blindt på en mellomveiing. Vekten kan justeres mye på et par dager. Håper også forkjølelsen blir borte snart! Fortsatt god bedring, kjære du!

 

Takk for langt svar, gullmedaljekandidaten; jeg tar naproxen mot smertene og som oftest hjelper det. Denne syklusen har bare vært rar. Så veldig mange plager på en mens, liksom. En ting er smertene. Kvalmen, spying, svimmel, energitap og diare er verre. For ikke å snakke om humøret.... Hadde det ikke vært for blødning (som dog er liten) hadde jeg tatt en graviditetstest. Men det går vel over, selv om det føles litt slitsomt når man begynner på 6. døgnet med plage, 4. Døgnet med diare. I går var det vannlig avføring 9 ganger....????? Begynne å lure på om det er noe itillegg til mens, jeg.

I dag ha jeg begynt dagen med tørr kjeks og cola. Prøve å finne mat som er forstoppende, og drikke med sukker som ikke gjør meg dehydrert. Skal kjøpe farris i dag, for å få i meg salter.

Slisomt, men det går vel snart over, tenke jeg.

Denne karbooppskriften dinmlurer jegn om jeg harlyst tilåprøve meg på. Ikke hjemmelgaet knekkebrød, har et dårlig forhold til dem. Liker dem ikke lenger.... Men ellers virket det ok. Spennende!

 

Så trening blir det dårlig med, kostholdet så som så.... Men denne uka er det en grunn i til det, og da er det lettere å svelge. Tok en smugveiing i dag, som selvfølgelig hadde flotte resultater, men det er ikke pålitelig med så mye diare, litt oppkast og dårlg malyst. Men man får bare registrere i morgen, og tenke at det vil stabilisere seg neste veiing.

 

Håper dere får en finfin søndag, og lykke til med veiing i morgen! Spennende nå når det nærmer seg målgang 1 ( delmål 1, blir mange heretter... :) )

 

Klem fra en motivert, glad og lykkelig, men noget redusert nueva vida :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)/>

 

Jeg håper du snart blir helt i 1oo igjen nueva vida... Høres bare helt forferdelig ut å ha det slik du har det nå, selv om kanksje ikke alle dine perioder er helt som denne...(heldigvis) så er det pyton mens det står på, kan jeg tenke meg..

 

Jeg hadde en megasprekk på fredag og fortsatte likegodt med dårlig mat i går også... jaja... det var første sprekk på 8 uker, så det skal jeg tåle :)/>

I dag har jeg fått meg selv tilbake på sporet igjen... jeg holdt på å si at jeg har vært flink... men valgte å ikke si det. For jeg synes faktisk jeg er flink hele tiden, selv med små sprekker... hehehehe.... Vi er gode som velger å endre på livene våre. Til det bedre for både oss selv og de rundt oss.... HURRA for oss :)/>:)

 

Jeg er litt spent på veiingen i morgen.... Jeg snikveier meg hver dag, men det funker dårlig har jeg erfart. Likevel klarer jeg ikke å la være... hmm... andre som har det sånn???

 

Jeg skal være såååå glad når dette med hus og flytting er over.... Dette skulle være kjekt, men det er egentlig bare stress.... men men... alt vi skal igjenom. Jeg kommer nok ut hel ut på andre siden... hehehe... det er bare litt vanskelig å se det nå....

 

Vel, flotte og gode damer... ha en herlig søndag og lykke til med innveiing i morgen ;)/>

 

Tenk så herlig om vi alle hadde forsvunnet med noen hundre gram.... Kanskje vi til slutt skal summerer hvor mange kilo vi har forsvunnet til sammen.... Det blir nok ikke få til slutt.... hehehe

 

STORE klem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...