Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!

 

Ja, går gradvis ned i vekt, men noe fastere i fisken blir jeg jamen ikke før jeg får ut treningsfingeren! Så, har masse mer å jobbe med både nå og fremover - men så lenge jeg klarer én av tingene, så går det seg til med små skritt. Ser at selv om ikke det er så mye ekstra skinn, så er det fortsatt mye kvaps her og der...hjelper lite om vekta har gått ned når det ikke ser pent ut med ermeløse kjoler for eksempel. Er heller ikke i nærheten av å komme inn i den minste buksa i skapet eller at flere topper sitter pent - det blir å dekke til de mykeste og bredeste delene fremdeles. Men er fornøyd, altså, med hva jeg har oppnådd hittil!!! Stresser ikke med resultater videre, det tar og skal ta den tiden det gjør. Funker fortsatt mellom ørene, hurra :)

 

Hmmm...200g opp er det siste du skal gråte over, noris. Men høres ikke helt bra ut at du er så nedfor om dagen...har du noen å snakke med for å finne ut hva det gjelder? Utover lege, mener jeg? Vi lever i en hektisk tilværelse hvor det kan bli for lett å si ja, selv når vi mener nei - og ender opp med å ta på oss mer enn vi burde. Mye ansvar og lite reell fritid til bare å være...samtidig så er vi heldige...ikke lett det der.

Håper du finner ut av det snart, så lyspunktene overdøver svarte skyer i tilværelsen din :) Vi er her i alle fall, og heier på deg!

 

Gullmedaljekandidaten, du er så flink med syklingen din! Skjønner godt at du er bekymret for føret, selv med piggdekk - men opphavet mitt syklet masse på vinterføre med godt skodd sykkel over flere år, det gikk visst veldig bra - det er alle andre idioter på veien du skal se opp for... :)

Kjenner igjen frustrasjonen din over skravling på kurssamling - er tilstede på et jeg også for tiden, og merker at jeg ikke har like stort behov for de andre med å dele for mye om meg selv. Tar til meg lure ting som blir sagt av kurslederen (ganske mye, så det er bra), men ser jo at enkelte deltagere tar STOR plass og er svært selvsentrerte i en større gruppe som må tvinne tommeltotter mens de hører på ting som har lite eller ingenting å si for dem selv...en time går i alle fall ganske fort (og vi har ikke engang fellestrening). Flott fokus du har ut året og ikke minst videre - henger meg på den, jeg! :)

 

Heia oss alle sammen, vi får det til!

 

Stor klem til begge (alle) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har hentet meg litt inn i dag. Har ikke vært på jobb i dag. Tirsdager er mine treningsdager. Så hver tirsdag har jeg en time hos behandleren min, før jeg er hjemme å slapper av litt... og spiser sunn mat.... så reiser jeg på vanngymnastikk og trener.. Det er nok for meg. I dag har jeg laget middag og min mor var her å spiste sammen med oss. Stekt kyllingfillet med gulrot, brokkoli og blomkål og kokt ris. Jeg hadde noe stekt chaminjong og løk fra i går, som jeg freste litt på panna. Det smakte godt. I stedet for saus så satte jeg frem litt mager creme fraiche, mango chutney og søt chilisaus. Vet det er både søtt og kloririkt, men har bare på bittelitt... :) Det gir så god smak:)

 

Nå er min mor gått og jeg har akuratt spist kveldsmaten min. Herlig.

 

Her er det litt rydding og så Farmen som står for tur. Skal se om vi får tatt et slag med yatsy før sengetid.... Prøver å få det til flere ganger i uken... Ellers så hekler jeg på et teppe, som skal få plass i sofaen, når det blir ferdig.

 

Nyt høstkvelden...

 

Og takk for at dere er her inne... Det er alltid godt å vite at det er noe her som heie og backer opp... TAKK :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite livstegn fra meg. Har ikke fått lest gjennom innleggene, men registrert at dere fortsetter med samme flotte fokus og motivasjon! Og at det er kommet en ny til, Velkommen Linda!

 

Ikke så veldig nytt å fortelle. Vekten står bomfast og det er helt greit kjenner jeg. Fokus er ikke på vekten om dagen. Det nye nå er at jeg prøver å trene 2 dager i uken. Da er det styrketrening, hovedsaklig for ryggen. Jeg venter på mer overskudd (trening =overskudd har jeg lest), det må jo komme en dag. Gir ikke opp! Disse to treningsdagene gjør at jeg kommer sent hjem fra jobb. Jeg drar direkte fra jobb. Det har satt litt inne å gjøre det, fordi vi har alltid hatt middagen som et viktig samlingspunkt i familien. Og nå rekker vi ikke sitte ned alle sammen og spise før diverse aktiviteter. Men det er en omstilling som jeg bare må ta. Eldste på 13 år trener samtidig som meg, så det gjør jo at det er lettere å gjennomføre.

 

Kommer til å fokusere på vekt og kosthold igjen, men akkurat nå er det litt for mye. Målet mitt nå er å få ryggen stabilisert nok til at jeg fungerer ok i hverdagen. Skal etterhvert legge inn en treningsøkt til, da noe med kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite livstegn fra meg. Har ikke fått lest gjennom innleggene, men registrert at dere fortsetter med samme flotte fokus og motivasjon! Og at det er kommet en ny til, Velkommen Linda!

 

Ikke så veldig nytt å fortelle. Vekten står bomfast og det er helt greit kjenner jeg. Fokus er ikke på vekten om dagen. Det nye nå er at jeg prøver å trene 2 dager i uken. Da er det styrketrening, hovedsaklig for ryggen. Jeg venter på mer overskudd (trening =overskudd har jeg lest), det må jo komme en dag. Gir ikke opp! Disse to treningsdagene gjør at jeg kommer sent hjem fra jobb. Jeg drar direkte fra jobb. Det har satt litt inne å gjøre det, fordi vi har alltid hatt middagen som et viktig samlingspunkt i familien. Og nå rekker vi ikke sitte ned alle sammen og spise før diverse aktiviteter. Men det er en omstilling som jeg bare må ta. Eldste på 13 år trener samtidig som meg, så det gjør jo at det er lettere å gjennomføre.

 

Kommer til å fokusere på vekt og kosthold igjen, men akkurat nå er det litt for mye. Målet mitt nå er å få ryggen stabilisert nok til at jeg fungerer ok i hverdagen. Skal etterhvert legge inn en treningsøkt til, da noe med kondisjonstrening.

 

Det ser jo ut til at du holder godt fokus du også ;)

Kjekt med livstegn fra deg. Savner deg her inne, men forstår at du velger å bruke energien der den trengs mest.

Jeg føler jeg står bom stille vektmessig, men det gjør ikke noe så lenge jeg ikke går opp... men skulle jo gjerne ønsket at det var nedgang...

Vel vi får se på mandag. Nå har jeg hatt en skikkelig utskeielse i dag. masse lørdagsgodterier... hmmm... Hadde glemt hvor sur magen blir på alt det søte, men det er jo godt også.... selv om jeg utmerket godt vet at jeg ikke skal ha det eller trenger det...

Vel det var mitt hjertesukk denne lørdagskvelden.... eller kanskje det heller bare er dårlig samvittighet for at jeg har skeiet skikkelig ut.

 

Nyt dagen, så snakkes vi snart igjen :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! Og HEI til deg, Sonar! Hyggelig med et lite livstegn fra deg :)

 

noris og Sonar - bom stille er da myyyyye bedre enn OPP!! Det er bare fint for kroppen å få god tid til å stabilisere seg, da vil den nok henge med i svingene videre nedover når det passer sånn :) Ikke minst får HODET tid til å summe seg og opplevelsen foran speilet vil stemme bedre overens med det som faktisk vises - vi er både smalere og lettere enn da vi startet på veien til en forbedret livsstil!

 

Dagene flyr og det har blitt annerledesdager jeg føler har gått greit, selv om jeg ikke har registrert mat her inne. Kan ha vippet begge veier, litt under eller litt over - men totalt sett så tror jeg det er ganske greit - i alle fall ikke noen sprekk av noe slag :)

 

Morgendagens vekt ble 84,5kg, litt opp etter helgen (og +300g siden forrige mandag) men ikke så rart pga flymat både fredag og søndag i tillegg til restaurantmat og det ble da mye mer brødmat enn jeg ellers pleier få i meg (lenge leve knekkebrød med godt pålegg i hverdagen) :)

Holder meg på riktige siden av den nye varselsvekta mi som nå er 85kg - skulle det gå gale veien igjen, så er det DER jeg skal snu, ikke senere!

 

Fremad marsj med små skritt mot neste delmål på 80kg! Med jula snart rett rundt hjørnet (kan ikke tenke meg november går noe saktere enn oktober) så stresser jeg ikke med å nå delmålet FØR jul, det tar akkurat den tiden det tar i et naturlig tempo. Kanskje får jeg litt mer muskler også innen da? Må snart i gang med noen PT-timer for å prøve å få en liten "boost", selvfølgelig uten å overdrive (man er da bedagelig anlagt) :)

 

Noris, planlagt utskeielse (og tilmålt mengde) smaker bedre og gir null dårlig samvittighet!

 

Ha en fin mandagskveld, alle sammen - klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen...

 

Jeg var på kurs i går og min nåværende vekt er 86.3 kilo. Jeg gikk ned 0,6 kilo. Det er rart med det... men jeg føler at når jeg er slavisk med maten og følger opp her inne, så går det veldig trått, men når jeg innimellom skeier ut, ja.. DA går vekten ned.... merkelig....

 

Jeg får bare holde koken og ikke gi opp... I MÅL skal jeg samme hvor lang tid det tar...

JEg er fornøyd med det resultatet, så får vi se om jeg ser et nytt tall til neste uke... Hadde vært deilig å sett 5 tallet.... men det får komme når kroppen er klar... For ikke å snakke om når hodet er klar.

Kjenner at jeg spiser mer og "driter" litt mer i maten og prosessen når følelsene ikke er helt i vater. Så jeg sliter litt om dagen, MEN jeg skal ikke gi opp. Det er ikke en løsning som er god for hverken meg eller de rundt meg.

 

Nyt tirsdagen ... JEg skal nyte godfølelsen i kroppen etter en herlig trening i varmtvannsbasseng.. Kanskje det til og med blir en svømmetur i morgen også.... Satser på det :)

 

Nå er jeg spent på å høre om kurset ditt, Gullmedaljekandidaten.... GR-Aktiv... Har det blitt den starten du håpet på??

Juni72, du har helt rett... det er bedre å stå stille enn å gå opp.... Det går bare så sent... men det er jo derfor vi har hverandre her inne.... Noen som vet og kjenner hvor skoen trykker.... TAKK :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Heisann - GR aktiv kurs er bra (jeg sliter med gruppedelen, kjeder meg - men det er jo kort - 30 min....). treningen er super, løping og styrke. 1 time. Godt å være støl i muskulatur. Følte meg sterkere enn de andre, men så sykler jeg mye og bærer masse på småbarn. Fin gruppe, flotte damer, masse humor og super innsats. Ned 0.6kg første uken. Men vekt med klær er enda ikke under 90, min vekt bruker jeg ikke nå, har bestemt meg for fokus på nedgang ila kurset fra uke til uke. Man ser seg litt blind på vekten og det er litt deprimerende. Men jeg føler jeg er i gang igjen. Spiser regelmessig, de morgenene jeg ikke har hatt tid til å spise skikkelig, har jeg drukket en shake - så jeg går aldri med tom mage. har skikkelig lunsj på jobb hver dag. Kutter ut brød - erstattet med knekkebrød. Suppe, frukt og grønnsaker, proteinrike middager - det går mye bedre enn når jeg spiser mye brød ila dagen. Følelsen av å spise riktig er god. Jeg har registrert, kostholdsscore mellom 7-9. (Dårlig på melkeprodukter og noen ggr litt mer frukt enn vanlig) - 1600kcal +/-. 0.5kg per uke er superbra for meg som har stått stille så lenge. Sonar og Noris - stå på - dere skal videre. Enig i at vektplatå er bedre enn oppgang - utrolig mye bedre. Men følelsen når man snirkler seg nedover på en sunn måte er helt klart bedre. Juni72 - flott grense du har satt deg - du skal ikke over den - det er klart.

 

Ha en nydelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - GR aktiv kurs er bra (jeg sliter med gruppedelen, kjeder meg - men det er jo kort - 30 min....). treningen er super, løping og styrke. 1 time. Godt å være støl i muskulatur. Følte meg sterkere enn de andre, men så sykler jeg mye og bærer masse på småbarn. Fin gruppe, flotte damer, masse humor og super innsats. Ned 0.6kg første uken. Men vekt med klær er enda ikke under 90, min vekt bruker jeg ikke nå, har bestemt meg for fokus på nedgang ila kurset fra uke til uke. Man ser seg litt blind på vekten og det er litt deprimerende. Men jeg føler jeg er i gang igjen. Spiser regelmessig, de morgenene jeg ikke har hatt tid til å spise skikkelig, har jeg drukket en shake - så jeg går aldri med tom mage. har skikkelig lunsj på jobb hver dag. Kutter ut brød - erstattet med knekkebrød. Suppe, frukt og grønnsaker, proteinrike middager - det går mye bedre enn når jeg spiser mye brød ila dagen. Følelsen av å spise riktig er god. Jeg har registrert, kostholdsscore mellom 7-9. (Dårlig på melkeprodukter og noen ggr litt mer frukt enn vanlig) - 1600kcal +/-. 0.5kg per uke er superbra for meg som har stått stille så lenge. Sonar og Noris - stå på - dere skal videre. Enig i at vektplatå er bedre enn oppgang - utrolig mye bedre. Men følelsen når man snirkler seg nedover på en sunn måte er helt klart bedre. Juni72 - flott grense du har satt deg - du skal ikke over den - det er klart.

 

Ha en nydelig dag.

 

Så herlig med god start, Gullmedaljekandidaten. Kursleder må man se litt gjennom fingrene med... selvfølgelig er det supert med en eller ei som klarer å motivere og se hver enkelt... Men det høres ut som du har det fint på treningen i alle fall.

 

Liker du yoghurt, så kan den erstatte mye melkeprodukter. Jeg spiser tre yoplait til dagen for å få nok kalsium. En på jobben sammen med knekkebrød og frukt, som mellommåltid og to på kvelden... Det er begynt å bli en vane... så det går ganske så bra. Jeg hadde en periode der jeg drakk Biola mild til frokost og reduserte tilsvarende med yoghurt... Det fungerte også bra... Prøver å kombinere litt... Dersom jeg er veldig sulten, så har jeg også blandet cottage cheese med yoghurt for å få mer mat, men uten de helt store kaloriene... Dersom jeg topper det hele med litt bær, så er det nesten dessert.... Deilig å kose seg med på kvelden....

 

Stå på videre.... spent på å høre hvordan det går med deg i ukene som kommer....

 

I dag ble jeg stoppet av en kollega på jobben som lurte om jeg hadde slanket meg. JEg svarte at jeg hadde gått ned litt i vekt... Hun sa at det må være mer enn litt. Jeg svarte at jeg hadde gått ned 10 kilo. hun sa at jeg hadde vært flink og lurte på hvordan jeg hadde klart det. Da ble det litt rekalme for Grete Roede... Hun sa igjen at jeg hadde gjort en god jobb... Det gjorde dagen min i dag....

Min kursleder gjorde dagen min på mandag da hun spurte etter høyde og alder. Jeg svarte at jeg var 43 år. Da kikket hun på meg og sa at hun trodde jeg var i begynnelsen av 30 årene... Jeg TAKKET og bukket og sa hun hadde gjort dagen min.

 

Det ble også en svømmeøkt i dag. Jeg svømte og var helt pionrød i toppen.... Lenge siden jeg har vært sååå anpusten... Deilig også... Men kjenner det er tungt å svømme bryst uten å bruke bena noe særlig... men jeg får jo styrket armene da... så de er jeg sterk i.... hehehe :) Prøver å crawle litt innimellom... Får fortsette slik at jeg klarer å få opp kondis nok til at jeg kan crawle mye lenger....

 

Vel nå er denne dagen snart over og det er leggetid....

 

Lykke til med nye gode valg i morgen og nyt dagen....

 

Snakkes snart, mine medlivsstilsendrere :)

 

STOOOR KLEM noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Noris - så mange fine ting på en gang - gode tilbakemeldinger fra andre er rett og slett fint. ta det til deg.

 

Jeg har gjort noe jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle gjøre. Jeg har kjøpt en kjole som passer om 1 str. Det greier jeg ikke å gjøre om i kg eller tid ("den passer om 7 kg eller om 8 uker"). Figurnær, helt nydelig og røff, matt stoff. XL passet fint, L var for trang selv om jeg fikk den på (såvidt - ikke elastisk stoff). Men jeg kjøpte den! Julekjole? det er faktisk en skikkelig motivasjon å ha den hengende i klesskapet. Prøver den av og til - som i dag tidlig - følte virkelig at jeg må skjerpe meg da det strammet her og der.....

 

I dag kjørte jeg også, masse regn om morgenen. Huff, merker at det blir mindre trening når jeg ikke sykler hver dag.... Handler om planlegging. Imorgen skal jeg legge frem regntøy/turklær og sykle uansett.

 

Snart helg - denne uka har gått fort. Merker at veiing på kurs på mandag gjør at jeg har ekstra fokus på å ikke spise mer enn jeg skal. "Jeg trenger ikke dette" - dukker ofte opp når jeg automatisk går for etellerannet på kvelden. Ellers drikker jeg mer væske enn tidligere i hlst - det hjelper også.

 

God helg - snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oi! Nå har det vært stille her lenge, jenter!

 

For min del har jeg vært inne på GRforum, men surret rundt inne på mine egne tråder, og mer enn det har jeg ikke orket å skrive - samtidig har jeg hatt en prøveperiode uten registrering av mat, delvis for å få en liten pause fra akkurat den delen og også for å se om jeg har rutiner og vaner innarbeidet (de gode...).

 

Resultatet hittil er at jeg fortsatt faktisk går ned litt og litt, gjennomsnittskurven begynner så smått å flate ut litt mer horisontalt nå, 8,2kg fra hovedmålet, veide 83,2kg i dag. Men jeg er ikke helt fornøyd med egen gjennomføring, blitt litt matlei og samtidig mer fysete - det er ikke bra. Mindre grønnsaker og mindre hyppige måltid hjelper ikke på - og søndagen (en sjelden dagen derpå-dag) var ikke spesielt "hverdag" etter en annerledesdag på lørdag...mandagen ble riktignok bedre, men da spiste jeg alt for lite (sikkert mye å gå på fra søndagen, men...).

 

Men, selv om det tildels har begynt å ligne litt på mitt "gamle" jeg (som jeg jo jobber med å endre til noe bedre - i matveien), så tok jeg noen gode valg midt oppe i fysinga mi søndagen - det ble mye mindre porsjoner av alt, selv om det var mye feil matvalg. Og fortsatt ikke godis eller brus! Sparer noen gode munnfuller julegodt til når det først blir jul, faktisk :)

 

Ellers er treninga stort sett ikke-eksisterende, tenker innimellom på å gå tur, ta noen styrkeøvelser, ringe PT og bestille timer til en real dytt bak...men venter fortsatt på at motivasjonen til alt dette skal komme innenfra og virke naturlig å gjøre - og ikke minst, overkommelig å gjennomføre på lang sikt. Tror faktisk jeg kunne levd godt med meg selv akkurat slik jeg er blitt nå - bare med muskler og oppstramming av det som fortsatt er for bløtt og unødvendig mengde fett. Godnyheten fra kurset jeg går på er at jeg ikke har noen farlige mengder innvendig (visceralt) fett - der er jeg godt innafor normalen :) Tror jeg kan takke GRkostholdet det siste halve året for akkurat det! Derfor vil jeg gjerne fortsette og spise GRvennlig resten av livet, helt naturlig! Først må jeg trene mer på det, åpenbart ;)

 

Håper det bare er stille fra dere andre også, Sonar, noris, Gullmedaljekandidaten, Fiffigfrøken - og nueva vida, fordi det er travelt og kjekt med én ting mindre å huske på å gjøre :) Håper dere holder fokus tross alt!

 

PS! Har dere tid, anbefaler jeg å lese noen (sabla lange, men gode) tråder holdt av noen som har nådd målet sitt! Jeg får masse inspirasjon og lure tanker å gruble på sånn at jeg mentalt sett er godt forberedt på alt som venter når jeg en dag når hovedmålet og skal trene på å holde vekten - vet jo at jeg kommer dit, bare ikke når - har fortsatt kjempegod tid!

 

Stor klem til alle sammen (har savnet dere, men regner med dere bare er et par tastetrykk unna når det passer for dere igjen :D)

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen....

 

Her er et livstegn fra meg. Det er ikke ofte at jeg har ventet sååå lenge med å gi lyd fra meg. Her går det trått for tiden. Det er flere faktorer inne i bildet, men det er også litt manglende motivasjon når en ser at vekten står mer eller mindre stille... men jeg har ikke tenkt å gi opp...

 

Her har vi hatt vannlekkasje i den nye heimen vår og vi må belage oss på å flytte ut en periode på en til to måneder, så her blir det en herlig jul... hehehehehe...

Vi får en ufrivillig oppussing, for å si det sånn. Veldig kjipt, men det er heldigvis ikke mange av våre ting som er ødelagt. Men det er store deler av leiligheten som må få nytt gulv, tak og vegger.... Så da er det bare til å flytte ut alle tingene vi nettopp har flyttet inn, slik at det er tomt og klart til å rive, tørke og bygge opp igjen.... Litt kaos i hverdagen...

Vi var selvfølgelig bortreist fra forrige onsdag til mandag. Lekkasjen sjedde på torsdag, og min sønn på snart 19 skulle være hjemme alene. Han var rimelig stresset på telefonen, men har klart seg godt alene likevel. Veldig stolt av ham.

 

Ellers så har det blitt mye svømming på meg i det siste. Jeg føler jeg har kommet godt i gang nå sammen med en kollega. Vi har en fast dag i uken som vi svømmer i svømmehall. Dette er i tillegg til den ukentlige vanngymnastikken jeg har hver tirsdag. Deilig å kjenne at jeg er i gang med bevegelse og at jeg fungerer godt i vann.

 

Vekten min vet jeg ikke hva er... mulig den har gått opp noe. Vår kursleder var syk forrige mandag og denne mandagen var jeg bortreist, så det blir en spennende mandag, men får prøve å holde fokus i helgen og se om jeg klarer å lure inn en ny svømmeøkt.

 

Jeg trodde at det hadde vært mer aktivitet her inne mens jeg har hatt min "pause", men ble overrasket.... Flere som har hatt en liten "pause"..... Henger meg på Juni72 og regner med at vi alle har det bra og at vi klarer å holde fokus...

 

Stor klem fra noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei dere -

 

Noris - så trasig med vannlekkasje - og flytting og mas og styr med oppussing. Og Juni - du har oppnådd skikkelig fine resultater og utflating av vektkurven er naturlig og sunt. Det går tregt med meg - men aktivkurset er fint og jeg går nå litt ned, er under 90 og har meldt meg på nytt kurs på nyåret- trening i gruppe med fine damer er bra, men jeg har ikke skikkelig guts til å gå mye ned i vekt. Koala - du har rett - en lavere kcalgrense ville nok gjort at jeg oppnår mer, men jeg har merket at jeg greier noen uker med lav kcal og så blir det en periode med mindre kontroll og så er det ingen gevinst i det lange løp. Jeg skal ikke opp i vekt, da heller være stabil, selv om det ikke føles bra. Men jeg har syklet mindre den siste tiden - is på veien - regn. Det er et savn, og jeg greier ikke ta det igjen med skikkelige turer når jeg er så mye alene med de små. Piggdekk er tingen og det skal jeg fikse ila uka. Da er det varme klar og lavere fart som gjelder.

 

Ellers har jeg et ekstremt press på jobb, bruker all ledig tid til å jobbe, dvs om kveldene når barna sover. har hatt en periode der jeg svinser rundt på nettet (blant annet mye GR), spesielt når jeg skal skrive på prosjektet jeg leder. Har derfor fått et tips om å 'skru av' nettet når jeg skla jobbe for å ikke falle for fristelsen for å bruke timer på nett når jeg skal jobbe. Så det er litt forklaring. Jeg tenker å skrive og lese ukentlig. Det går fint med meg. Samboer fortsatt mer enn halve tiden i utlandet - håper det blir bedre tider på nyåret - for jeg er supersliten. Det er ingen unnskyldning for å ikke greie å rase ned i vekt, men en forklaring på at det går saktere enn jeg ønsker. Håper å gå litt mer ned på 80-tallet ut året. Og nytt år er alltid inspirerende. Med avsluttet jobbprosjekt, samboer mer tilstede, mindre stress, mer søvn og litt mer fri på kveldene er det bare meg det står på. Så det skal gå veldig bra, det har jeg bestemt. Og kursleder blir en fin støtte. Og dere.

 

Men jeg blir ikke så aktiv her i denne utrolig hektiske perioden - rett og slett forid timene går og jeg er så presset på tid, hver halvtime gjør en stor forskjell.

 

Gode tanker og ønsker fra gullmedaljekandidaten. Lykke til Noris på neste kursmøte.

 

PS - har ofte 'glemt' å spise et lite mellommåltid før jeg drar hjem fra jobb - sulten, trøtt... og så skal jeg handle før jeg henter barna - utrolig fristende å kjøpe en sjokolade eller nøtter eller annet snacks - men jeg gjør det ikke. Vet så godt at det bare roter til. Spiser heller en liten banan eller et eple på vei ut av butikken. Det er jeg utrolig fornøyd med, gode automatiske valg. Og middagene er gode og sunne og grønnsaksrike. Det som ofte er problemet er at når jeg jobber om kvelden blir jeg 'stressesulten' - og spiser mange brødskiver isteden for få. Men god te - lager gjerne en stor tekanne - hjelper veldig. Leste at en studie viste at om man drakk mye kcal-fattige drikker så går man mer ned enn de som drikker lite. Det er nok sant og er noe å tenke på når det er høst/vinter og man ikke drikker like mye som før. Så ikke glem å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff høres ut som dere har litt slitsomme tider alle sammen! Bra at dere holde ut likevel :)/>

 

Piggdekk er tingen! Jeg fikk satt på det nå i helgen og fikk lånesykkel av butikken imens ;)/> en el-sykkel og det var knallgøy men det får bli når jeg får langre vei til jobb igjen om 2-3 år for trimeffekten er jo mindre. Men vet at vi skal flytte etterhvert og da blir det 10-12km hver vei og da er det noe helt annet. Men merker det er litt tyngre å syle med pigger så kondisen får kjørt seg litt mer nå.

 

Tips hvis en velger å kutte kalorier og gå ned en meny, grønne kalorier (ja-grønnsaker) teller ikke med i "regnskapet". Dvs. meny 1 : 1250 + 50 frimerker, om man spiser ja-salat, grønnsaksuppe/buljong, knasker gulrøtter og stangselleri osv. så kan man trekke fra disse kaloriene. Jeg ligger nå stort sett på 14-1450kcal hvorav 150-200kcal er fra ja grønnsaker. Det er veldig MYE grønnsaker og jeg er ikke sulten! Nesten litt for mett iblant :) I tillegg er målet minst 14 trimpoeng (sykling hver vei til jobb/barnehage + to styrkeøkter) og da kommer jeg inn på -800kcal om dagen hver dag og det skal gi mulighet for 1kg ned i uken. Forrige uke var det 800g ned men PMS uken så er godt fornøyd likevel. :D/>

Fint å knaske gulrøtter og stangselleri når en kjeder seg litt med jobbingen :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei Koala - jeg skal prøve ditt opplegg. Hadde vært helt fantastisk å gå litt mer ned - dvs litt raskere - det er utrolig motiverende med hyggelig vektbesøk!

vektnedgang forsterker ytterligere vektnedgang pga motivasjon.

 

:):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva kursleder svarte meg:

 

Ja grønnsaker kommer i tillegg og de vi teller dem ikke, fritt takk og pris:), husk du kan spise hele 450 gram grønnsaker pr. dag..

Unn deg gjerne lit mer mat ved behov når du trener ekstremt, kanskje en skyr, litt mandler, en ekstra skive, en wasa cereals eller lignende er smarte valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Fin start på dagen - glade barn, god frokost med grovt brød og stekt egg og grønt. På vei til jobb i dag i da jeg skulle handle lunsj i butikken - tok jeg en pose på 150g med nøtter med sjokolade utenpå - da jeg skulle betale så jeg blåbær ved disken og skyndtet meg å bytte, sa til hun bak kassa at det ble et sunnere alternativ. Hun bare smilte - og jeg gikk ut derfra med knekkebrød, lettost, cherrytomater og blåbær + lettbrus. Nå har jeg mange timer med jobbing foran meg - håper å få gjort masse og finne roen. Invitert på middag - husmannskost - jeg tror ikke det blir så mye grønnsaker, nei, men stiller ikke helt sulten. Og barna er i trygge hender. For en luksus!

Er egentlig litt fornøyd med meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin start på dagen - glade barn, god frokost med grovt brød og stekt egg og grønt. På vei til jobb i dag i da jeg skulle handle lunsj i butikken - tok jeg en pose på 150g med nøtter med sjokolade utenpå - da jeg skulle betale så jeg blåbær ved disken og skyndtet meg å bytte, sa til hun bak kassa at det ble et sunnere alternativ. Hun bare smilte - og jeg gikk ut derfra med knekkebrød, lettost, cherrytomater og blåbær + lettbrus. Nå har jeg mange timer med jobbing foran meg - håper å få gjort masse og finne roen. Invitert på middag - husmannskost - jeg tror ikke det blir så mye grønnsaker, nei, men stiller ikke helt sulten. Og barna er i trygge hender. For en luksus!

Er egentlig litt fornøyd med meg selv nå.

 

 

Det var virkelig godt gjort! Flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! Godt å se dere! :wub:

 

Dere to innehar en styrke som er helt fantastisk! Ta best mulig vare på dere selv oppe i alt som dessverre MÅ gjøres!

 

noris, utrolig kjedelig med vannlekkasje...kan ikke forestille meg stresset det må påføre deg og familien - men du høres nøktern og rolig ut (og med en stor porsjon humoristisk sans), tross alt - du klarer å stokke om på prioriteringene så du ikke føler deg dratt i alle retninger - og vi er her inne også etter at all fukt er fjernet og dere er på plass igjen i heimen. Svømming er genial trening! Stor klem til deg!

 

Gullmedaljekandidaten, du også holder helt klart et nøkternt fokus i en hverdag som jamen virker enda mer hektisk enn den var sist - gratulerer med å ha forsert 90-grensa! Nå som det er glatt, kaldt, mørkt og super-hektisk - fortsett bare med å ta best mulige valg og så blir det anledning til å gi livsstilsendringen høyere prioritet når du får det litt roligere på hjemmebane (og på jobb?) på nyåret. Strålende morgenstund du og barna hadde i går, forresten, hørtes fanatastisk flott ut :wub:

 

Koala, fint å ha med deg på laget her inne ;) Stiller meg bak dine mange gode råd, jeg :)

 

Med så mye som skjer på hver deres kant, er det nesten ille å innrømme at jeg ikke har gjort stort denne helgen...vel, siden fredag etter jobb og frem til jeg nå må frem med litt jobbgreier igjen før morgendagen. Kunne vært på besøk, ute på byen, jobbet, jogget ( :wacko: ) - vel, gått tur, ryddet, vasket og mye annet - men i stedet har det blitt en slags mental spa med tid til tanker og hvile.

 

Kun den firbente og jeg i kosten - det har blitt enkle, men ganske greie løsninger i matveien i helgen. Fikk til slutt fingeren ut i går ettermiddag og laget en solid handleliste og gikk faktisk til og fra butikken, så første halvdel av uka er i boks. Snart en uke uten å registrere, ser ut til at noen gode vaner er innarbeidet - skulle det skli litt ut, begynner jeg igjen (har muligens tenkt å registrere i desember, men ikke sikkert jeg gjør det, sjekker vekta daglig, så ser fort om det endrer seg fra stillstand/litt ned til motsatt og feil retning).

 

Er dere fortsatt der ute, Fiffigfrøken og Sonar? Skeptisk til taushet, jeg - på seg selv skal man kjenne andre, sies det (jobber fortsatt med siste rest av mine +18kg sist jeg ble taus) - håper det går bra for dere og at det bare er hektisk akkurat nå.

 

Ha en fin søndag, alle sammen - ønsker dere alt godt for neste uke, resten av måneden og siste innspurt før jul og nyttår :) Vi tastes vel her når det passer innimellom?! Klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har lest meg opp siden sist jeg var her inne.... Gode dere er alle sammen. Jeg henger i stroppen og kjenner at hovedfokuset mitt ikke er helt på maten. Selv om jeg prøver å holde på godt opparbeidede vaner...

På fredag ble det hasteflytting på hotel. Det så ut som om taket på rommet til min sønn var i ferd med å ramle ned. Så nå går vi en meget usikker tid i møte. Vi vet svært lite. Vi vet noe om hva som skal skje, men ikke når. Regner ikke med å være klar til jul, så jeg aner ikke hva som skjer. Vet faktisk ikke sikkert hvor vi skal sove fra i morgen av... Kjenner det stresser meg litt. Vi har prøvd å slappe av litt på hotellet, men har også vært hjemme en tur for å rydde og pakke litt. Hoveddelen av pakking skal andre ta seg av, men arveting og andre ting jeg er redd for... ønsket jeg å pakke ned selv.

 

Rare følelser når slike ting skjer... men jeg sier det igjen... jeg er glad det ikke var brann.... Nå får vi en ufrivillig oppussing på det mest dumme tidspunktet i løpet av året, men vi kommer jo til å få det fint etterpå.... Det er bare at det er litt styr nå.... Vi skal nok klare oss. Og min tapre sønn, som slettes ikke er kravstor.... Han oppdaget hele lekkasjen når han skullevære alene hjemme noen dager. Hans rom var ubeboelig fra dag en, men han ble boende hjemme. Elektriker hadde vært der og skrudd av mesteparten av strøm. Det var ikke lys i et eneste rom og det var heller ikke varme. Han har fyrt i ovnen og brukt stearinlys både på badet, i stua og på rommet sitt... for han flyttet jammen meg inn igjen der etter noen dager. Han sa at madrassen var litt fuktig, men det ordnet han med håndkle i senga.... Men fredag fikk han ikke lov til å være der.

 

Fordelen med dette styret oppi GR-kurset er den herlige frokosten jeg har hatt på hotellet. Masse gode grønnsaker og fisk til frokost. Det er grønnsaksjuice og yoghurt med nøtter og tørket frukt i porsjonsglass. Det har også vært oppskåret frukt til å dyppe i flytende sjokolade.... fristelser for en søtmons.. og kaker og alt du kan tenke deg, men jeg har holdt stand.... I går var det lørdag og jeg smakte på en ananas dyppet i sjokolade. Det var ikke sååå godt, men det kunne nok fort blitt en vane.... håper ikke vi skal bo på hotell hele tiden...

 

Vel i morgen er det veiing for meg og jeg skal i grunnen være glad om jeg står stille, men jeg aner ikke hvordan de siste ukene har vært.

 

Jeg ønsker dere alle en herlig søndagskveld og en fantastisk god uke.

 

Klemmer fra noris til alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

tirsdag og ny dag med nye muligheter.....

Vekten i går viste 85,5. Jeg er superfornøyd med nedgang. Selv om det er tre uker siden jeg veide meg og hadde hatt en nedgang med 0,8kg, så er jeg veldig fornøyd. Det går sakte men sikkert nedover, så nå er jeg i gang igjen..... Jeg har for såvidt vært i gang hele tiden, men det har vært tungt de siste ukene.... Det henger nok sammen med resten av livssituasjonen jeg er i for øyeblikket....

 

Jeg bøyer nakken og fortsetter med min kost og trening..... Ser fremover til neste mandag og veiing.

 

Hvordan går det med dere andre??

 

Ha en herlig tirsdag, så snakkes vi.

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er supertøff, noris!

 

Så mye som skjer i heimen, og du holder motet oppe - så utrolig bra gjort!

 

Hotellfrokost er gjerne en utfordring (mange fristelser), men den løste du veldig bra :)

 

Gratulerer med litt nedgang siden sist - kjekt å få litt belønning av kroppen nå.

 

 

Jeg svimer rundt min egen akse og tror jeg er passe flink, men vekta sa noe annet i dag :blink: må nok til pers med registreringen igjen, klarer det ikke helt på egenhånd ennå... Siden før helgen så har kurven svingt med nesten to kilo forskjell, i hver sin retning - først ett kilo ned fra én dag til en annen og nå opp igjen til rett over 84 igjen...tror jeg har vært litt vel generøs med lunsj og middag den siste tiden (men null godteri, da...eller, tre kvelder på rad med et par kuler iskrem...). Flink til å øke vekta på egenhånd, gitt, det sliter jeg ikke med :)

 

Jepp, tilbake til registrering (kjenner jeg ikke egentlig har lyst, men når tilogmed gjennomsnittskurven peker oppover og ikke nedover - da er det ingen bønn!). Takler dårlig å ha for mye restemat - det blir for lettvint å bare "ta en til". Samtidig vet jeg at grønnsakene har manglet i kosten, i alle fall så store mengder jeg bør ha hver dag - og fisk... Eller tenk om jeg tror jeg har spist for mye, og det egentlig er motsatt?!

 

Har en nykjøpt "gulrot"kjole som jeg gjerne vil passe inn i innen desemberfestlighetene tar til! Str M... B)

 

Med andre ord - venter ikke til neste mandag med registrering - begynner i dag - NÅ!

 

Fin tirsdag til dere alle :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hvile er også viktig:

 

Salig er uvirksomhetens time for da arbeider sjelen!

 

Men hallo, 2 kuler iskrem tre dager på rad... Det blir mange frimerker det ;)/> Iskrem er lørdagsgodis.

Noris, lykke til med oppussingen og hotellmaten! En utfordring begge deler :rolleyes:/> Vi bygger nytt kjøkken og skal skru det selv. I dag er det stille før stormen for i morgen kommer alle pakkenellikene bortsett fra benkeplatene som var forsinket... Håper det blir ferdig til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...