Gå til innhold

Nok er nok


Gjest snart snuppe
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med flott resultat!!! 1,4 da gitt! Bare ned 0,4 her, men jeg er egentlig fornøyd. Det vil si ned 3,7 på de tre ukene ekspress-kurset har vart. Nå går jeg opp til 1500 kal/dag, og gleder meg til det.

Jeg er optimist med tanke på de neste ukene, selv om "matutfordringene" står i kø med div avslutninger og sommerfester og sånn... Har som mål å gå ned 0,5 per uke den neste måneden. Det SKAL jeg klare, ved hjelp av å fortsatt registrere all mat og trene jevnt og trutt. Håper vi kan fortsette å motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

3,7 på tre uker er jo kjempebra!! Ikke fortvil - bedre å gå ned sakte, men sikkert. Lettere å holde vekten etterpå da :)

 

Jeg syns forrige uke med 14-1500 kcal per dag gikk greit, men siden jeg har trappet opp treningen ganske mye merket jeg virkelig slappheten og hodepinen i helga.... Får holde ut en uke til, men hvis ikke det gir seg må nok også jeg opp på 15-1600 kcal.

 

 

Jeg er med fortsatt, godt å ha noen å få motivasjon og erfaringer fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Oooops, over 1800 cal i dag, ikke bra.... Men vi har hatt middagsgjester, kjempehyggelig og det var deilig mat. Selve middagen var sunn (grillet laks, nypoteter, avokado- og mangosalat), men så var det desserten da... og vinen.... og sherryen.....

Ny dag og nye muligheter i morgen, ikke sant?!?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Så bra, da klarer du deg :)

 

Jeg lovte meg selv å holde meg til veiedagene med å gå på vekta, men trur du jeg klarte det du a... Onsdag viste vekta 73,9 dvs 2,1 ned siden start, men i dag viste den 74,1.... Motivasjonen stupte i bakken... Men er vel en grunn til at man helst skal veie seg kun 1 dag i uka, fordi vekten vil svinge i perioder.... Ikke sant?!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "snikveier" meg nesten hver dag, jeg, travel83, -for meg er det nyttig å se hvor mye det faktisk varierer fra dag til dag (mye!), dessuten føler jeg at det er en god motivasjon. For andre kan det sikkert være helt feil, men for meg funker det...

 

Jeg hadde forresten en liten kalorirelatert aha-opplevelse her i går; jeg er veldig glad i tørket frukt, og tenkte jeg skulle velge det fremfor noe mindre sunt til lørdagsgodt i går. Tørket ananas, jordbær osv hadde like mange kalorier pr 100 gram som en pose med blandet smågodt (!), sånn rundt 350, mens tørket mango hadde 160 kalorier pr 100 gram. Ante virkelig ikke at det var så stor forskjell! Dette gjelder vel og merke hvis man ikke velger tørket mango fra Den lille nøttefabrikken, den tror jeg det er masse masse sukker i. Men jeg gomlet i hvertfall tørket mango med god samvittighet i går, og kooooste meg :-)

 

Og i morgen er det veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste i dag utrolig nok 72,5 kg, det vil si at delmålet mitt er nådd! Jippi!!!

Jeg har tilsynelatende gått ned 1,5 kg siste uke; det stemmer nok ikke helt. De forrige målene er fra vekta på ekspresskurset, det siste er fra min egen vekt hjemme. Den viser litt mindre enn den på kurset, og jeg har dessuten veid meg om morgenen. Men det er jo den vekta jeg skal bruke videre, så nå er det den som gjelder.

 

Vet av erfaring at de kiloene som står igjen til målet nå, de er skikkelig seige...

Men hurra uansett, i hvertfall i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Så bra! Gratulerer med delmål nådd!! :)

 

Jeg rakk ikke veie meg i går, men i dag viser vekta 73,8 - ned 0,8! Hadde håpet på mer, men har "den røde uka" og vet av erfaring at vekta da går litt opp....

 

Stå på videre!

 

PS: Jeg har litt turbouke denne uka, så hvis jeg ikke er veldig aktiv her inne betyr ikke det at jeg har falt av lasset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Gratulerer med delmål nådd!! :)/>

 

Jeg rakk ikke veie meg i går, men i dag viser vekta 73,8 - ned 0,8! Hadde håpet på mer, men har "den røde uka" og vet av erfaring at vekta da går litt opp....

 

Stå på videre!

 

PS: Jeg har litt turbouke denne uka, så hvis jeg ikke er veldig aktiv her inne betyr ikke det at jeg har falt av lasset ;)/>

 

Grattis med 0,8 ned, det er jo kjempebra:-)

Du må ikke falle av lasset nei, for da er jeg jo helt alene her....

Jeg har også en supertravel uke, men prøver å holde fokus allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Uff, ikke lett å holde treningen oppe når man har en travel periode gitt... Men men, får ta det igjen senere :)

 

Måtte snik-veie meg i dag, vekta viste 73,4 så går da sakte men sikkert ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Da var denne ukens veiing unnagjort.... Ikke mye ned denne uken, men det ble da totalt 0,5 kg. Vet godt hvorfor det ble såpass lite vekttap denne uken: Meget travel uke med lite tid til trening, samt bortreist i helgen og ikke like stålkontroll på maten :)/> Men jeg er motivert til å fortsette og er meget fornøyd med det, tidligere hadde jeg gitt opp etter en sprekk, men nå trøster jeg meg med at jeg holder kursen og går hvertfall ikke OPP ;)/>

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, komplett stillstand på vekta denne uka... :-(((

Heldigvis har jeg et redusert midjemål å trøste meg med, 82 cm nå og bare 2 cm igjen til målet.

Det ble 7 trimpoeng sist uke, og 1500 kal i snitt per dag, så jeg hadde selvfølgelig håpet på nedgang. Endringen fra uka før er nok at jeg har brukt kaloriene på en litt annen måte, mer uregelmessig spsising og "tomme" kalorier, som det så fint heter. Så det handler nok ikke bare om hvor mange kalorier, men også om å spise "riktig"...

For meg er det visst fysisk umulig å være på en flyplass uetn å få desperat lyst på alt mulig usunt?!?

 

Men jeg er fremdeles ved godt mot, har god tro på at neste uke så skal ting gå riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Det kan ofte komme perioder der vekta står stille, så ikke fortvil, det tar seg opp igjen :) Du ahr jo hatt en god vektnedgang på ganske kort tid så nå er kanskje tida da du må jobbe litt ekstra for at du skal gå ned like mye...

 

Og det absolutt viktigste er jo at du blir mindre - kg spiller egentlig ingen rolle så lenge målene viser at du minker :)

 

Jeg har også gått fra et midjemål på 102 cm til nå 94 cm på 3 uker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ofte komme perioder der vekta står stille, så ikke fortvil, det tar seg opp igjen :)/> Du ahr jo hatt en god vektnedgang på ganske kort tid så nå er kanskje tida da du må jobbe litt ekstra for at du skal gå ned like mye...

 

Og det absolutt viktigste er jo at du blir mindre - kg spiller egentlig ingen rolle så lenge målene viser at du minker :)/>

 

Jeg har også gått fra et midjemål på 102 cm til nå 94 cm på 3 uker!! :)/>

 

Fra 102 til 94 cm på tre uker, det er jo helt fantastisk, bra jobba!!!

Ja, jeg vet jo fra før at det går litt sånn i rykk og napp, så det er overhodet ingen krisestemning her:-)

Ha en fortsatt fin og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det noen mulighet for at jeg kan slenge meg med dere i denne tråden? Jeg er med i en annen tråd også, men der er det litt stille. Synes det hadde vært fint å være med et sted med litt mer aktivitet...

 

Jeg startet på det jeg håper er siste gang jeg skal ned i vekt 22. mai, 76,4 kilo. Håper at jeg denne gangen klarer å holde meg der jeg vil være. Har gått ned 2,6 kilo til nå, og veier meg på onsdager.

 

Vet ikke hva målet er. Første delmål er 73 innen 1. juli. Vil iallfall til 67, men gjerne lenger også. Har aldri veid mindre enn 67 som voksen, derfor er det vanskelig å sette mål under det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det noen mulighet for at jeg kan slenge meg med dere i denne tråden? Jeg er med i en annen tråd også, men der er det litt stille. Synes det hadde vært fint å være med et sted med litt mer aktivitet...

 

Jeg startet på det jeg håper er siste gang jeg skal ned i vekt 22. mai, 76,4 kilo. Håper at jeg denne gangen klarer å holde meg der jeg vil være. Har gått ned 2,6 kilo til nå, og veier meg på onsdager.

 

Vet ikke hva målet er. Første delmål er 73 innen 1. juli. Vil iallfall til 67, men gjerne lenger også. Har aldri veid mindre enn 67 som voksen, derfor er det vanskelig å sette mål under det...

 

Hei krepsen 76!

Dette er ikke "min" tråd, men hun som startet den forsvant visst... For meg er det i hvertfall heeelt i orden at du slenger deg med; en aktiv tråd er det beste!

Vi har jo omtrent samme utgangspunkt; mitt mål er i første omgang 69, har ikke veid mindre enn dette på de siste 19 år, så det er litt "skummelt" å prøve seg på å gå ned mer enn det. Jeg trener ganske mye, og har mye muskler, så jeg vet at jeg ser sånn noen lunde ut når jeg kommer meg under 70. Tror det vil kreve veldig mye å krype noe særlig under 69 og BLI der?!?

 

Har du vurdert å ha veiedag på mandager sammen med oss? Veiedag mandager betyr for meg at jeg ikke spiser så alt for mye i helgene (som jeg ellers kan ha en tendens til!)

 

Velkommen uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har tenkt på veiedag mandag, men det har litt motsatt effekt for meg. Hvis jeg snikveier meg på fredag og får et bra resultat blir det lett å "belønne" på feil måte i helgen. :huh: Så jeg tror jeg holder meg til onsdag.

Jeg har ikke vært flink til å trene på en stund, men nå holder jeg på med et joggeprogrem. Foreløpig gårdet bra, er ute 3-4 ganger i uka. Egentlig vet jeg fra tidligere tider at jeg liker å jogge, bare kondisen er noenlunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Onsdag... Veiedag...

Ned 200 g. ;) Det er som forventet egentlig, etter 2,6 kilo tilsammen de to foregående ukene. Men klarer ikke la være å ønske at det var mer. Og tar meg i å lure på om jeg ikke gjør dette riktig. Selv om jeg mener jeg er flink.

Tenk at 200 g; 1/5 bordpakning med smør, er det som skal få meg til å bli deppa over dette her.

Skjerpings... På tankefronten!

 

Ha en god dag videre. I ettermiddag skal jeg på joggetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Onsdag... Veiedag...

Ned 200 g. ;)/>/>/> Det er som forventet egentlig, etter 2,6 kilo tilsammen de to foregående ukene. Men klarer ikke la være å ønske at det var mer. Og tar meg i å lure på om jeg ikke gjør dette riktig. Selv om jeg mener jeg er flink.

Tenk at 200 g; 1/5 bordpakning med smør, er det som skal få meg til å bli deppa over dette her.

Skjerpings... På tankefronten!

 

Ha en god dag videre. I ettermiddag skal jeg på joggetur.

 

Opp med hodet! 2,6 kg på tre uker, det må da være helt perfekt det? Tenk på at hvis du går ned fortere enn det så er det mindre sjanse for at du klarer å holde deg nede. Jeg har vært på reise noen dager; ikke bra for kostholdet. Og i dag: "fredagsfeiring" på jobb; ikke bra for kostholdet. I tillegg nærmer det seg den uka i måneden da jeg bare har et helt utrooolig søtsug... Er stygt redd for hva mandagsveiingen vil bringe. Satser på en aktiv helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Joda, er jo fornøyd egentlig. Vil jo at nedgangen skal vare.

 

Reiser på ferie en uke nå, så det blir ingen veiing på meg før onsdagen etter.

 

Lykke til på mandag! Noen ganger kommer disse festene og feiringen i bøtter og spann... ;)/>

 

Ha en fin ferie! Spennende å se hva du klarer på de neste to ukene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...