Gå til innhold

Nok er nok


Gjest snart snuppe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Høres ut som du har hatt en fin helg Friskogfin. Tror man trenger å kose seg iblant på veien mot målet jeg! :P

Gratulere med flott nedgang travel83, selv om det tydeligvis har vært en kjip uke.

 

Jeg har vært i deijlige Danmark i helgen, så det ble nok mer vin enn det kosemerkene tillater.... Var ganske flink med maten da. Jeg har iallfall kost meg, og sånne helger som dette vil komme senere i "mitt slanke, spreke liv" også.... ;)

 

Nettopp tilbake fra joggetur nå, er stolt etter 25 minutter jogging (med 15 sek pause mellom hver økt) og 20 minutter gange. 45 min er bra til å være meg!

 

Rapporterer vekt til onsdag. Krysser fingrene for nedgang og håper det er mulig å gå ned 2, 4 fra forrige uke til neste. Lov å drømme. Første delmålet mitt er 70, og det hadde vært gøy nå det før ferien... Men tror ærlig talt det er for mye å håpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håper du ikke depper alt for mye, travel83.... høres trist ut, men jeg vet jo egentlig ingen ting om deg/dere. Fordi om det er vondt betyr det ikke nødvendigvis at det er feil? Utrolig bra hvis du klarer å fokusere på trening, i hvertfall. Skjønner du spiser lite nå, men kanskje du klarer å passe på at det du får i deg i hvertfall er sunt? Du er veeeldig nærme julimålet ditt!

 

Krepsen76; venter spent på onsdagsveiingen din!

 

Jeg skal veie meg i morgen tidlig og rapporterer selvfølgelig inn da, uansett hva det viser...

 

Nå er det fire knappe uker igjen til jeg går ut i ferie. Det hadde vært helt utrolig fint å se 6-tallet først før det, men med det tempoet jeg har nå ser det ikke helt overbevisende ut...!

 

Kanskje vi skulle starte en ny tråd etter ferien, vi skal jo ned mindre enn 10 kg nå? Det kan godt hende at jeg får lyst til å gå ned litt til når jeg når målet mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Da er jeg offisielt på 71-og-ettellerannet! 71,8 viste vekta i dag. Det går sakte, men det går rett vei:-) Kjempemotivert nå!!

 

Jeg er tilbake fra ferie først den 19. august, kan vi ikke satse på en ny tråd da?

 

Veldig bra!! Her viser igjen vekta på tirsdag mye mindre enn på mandag... 69,8 kg i dag.

 

God ferie!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med rask nedgang! Gratulere.

 

Jeg gruer meg til imorgen. Veiing. Og har selvfølgelig snikveid meg uten at dete r noen grunn til å glede seg over det resultatet... :angry:/> Må bare være tålmodig skjønner jeg. Selv om det ikke er lett.

 

Vi tar sikte på en ny tråd på under 10 fra 19. august. Mulig dere har færre kilo igjen enn meg, men det spiller jo ingen rolle. For meg iallfall. Første målet mitt er 67, men jeg tror jeg vil lenger ned enn det. Jeg kan ikke sette noe mål etter det for jeg har ikke veid mindre enn det som voksen. Håper jeg skal klare å fortsette med sunn mat og jogging, og se litt hvor det ender? Er det mulig tro?? I tillegg har jeg noen klær fra en av de forrige rundene som var litt trange da jeg gav opp, men som jeg ønsket skulle passe. Det kan jo være målet mitt etter 67, at de klærne skal passe...

 

Skravle skravle... ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med rask nedgang! Gratulere.

 

Jeg gruer meg til imorgen. Veiing. Og har selvfølgelig snikveid meg uten at dete r noen grunn til å glede seg over det resultatet... :angry:/>/> Må bare være tålmodig skjønner jeg. Selv om det ikke er lett.

 

Vi tar sikte på en ny tråd på under 10 fra 19. august. Mulig dere har færre kilo igjen enn meg, men det spiller jo ingen rolle. For meg iallfall. Første målet mitt er 67, men jeg tror jeg vil lenger ned enn det. Jeg kan ikke sette noe mål etter det for jeg har ikke veid mindre enn det som voksen. Håper jeg skal klare å fortsette med sunn mat og jogging, og se litt hvor det ender? Er det mulig tro?? I tillegg har jeg noen klær fra en av de forrige rundene som var litt trange da jeg gav opp, men som jeg ønsket skulle passe. Det kan jo være målet mitt etter 67, at de klærne skal passe...

 

Skravle skravle... ;)/>/>

 

Det kan jo godt hende vi setter oss nye mål etter henholdsvis 67 og 69, ikke sant? Mindre enn 69 har jeg ikke veid på maaaange år, så det hadde jo vært litt spennende å prøve...? I så fall må jeg ha noen NYE klær:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart snuppe

Moro å se hvor flinke alle er :-) Min vekt veide 69,8 i går morges og det er jeg strålende fornøyd med. Trodde aldri jeg skulle få se det tallet igjen noen gang :-)

Målet mitt på 67 kg er plutselig innen rekkevidde og det i overskuelig framtid.

 

Begynner å lurer litt på å sette det endelig målet til 65 kilo og så forholde meg til det som maksvekt for kampen begynner jo for alvor når vekta skal holdes.. Må finne meg noen andre mål da.. Treningsmål og belønning, det tror jeg kan gjøre susen for å opprettholde motivasjonen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veiedag... Endte på 72, dvs -400 g. Selvfølgelig skulle det gjerne vært mer, men med tanke på helgens utskeielser får jeg være fornøyd. Skriver får jeg være, fordi fornuften sier det er bra, men utålmodigheten min er ikke fornøyd... :P

 

Snart snuppe; gratueler med flott resultat. Jeg gleder meg så utrolig til den dagen jeg står på vekta og det står et 6tall først. Fra da av håper jeg å a l d r i mer se 7tallet først....

 

Har sett at noen setter seg mål som et vektbelte, f. eks mellom 65 og 67 kilo. Lurer på om det er en god ide? Jeg tenker for min del at hvis jeg skal tillate meg å variere mellom to vekter går det fort forbi den øverste. Og så er det igang igjen... Men det er lenge til jeg skal finne min endelige vekt, så jeg har litt tid å tenke på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart snuppe; det må være såååå godt å se 6-tallet først! Grattis!! Gleder meg som en unge til det blir min tur... Som du har sett funderer jeg også på å sette meg et lavere mål enn det jeg først hadde tenkt. Man altså, - det er å komme seg til 69 som gjelder nå!

 

Krepsen 76; er det ikke ca en halvkilo i uka som er den mest fornuftige vektnedgangen, da? Vær fornøyd, du :)/>

 

Det ser ut til at vi er flere som kan fortsette i ny tråd over sommeren, kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

Bare innom her for å ønske en god helg! Her er finværet kommet og jeg har siste dag på jobb før ferie. Skal ut på joggetur etterpå og gleder meg veldig til det, for det gikk så bra på forrige tur. (så er vel forberedt på at det kan kjennes tyngre idag). Uansett er formen blitt utrolig mye bedre enn den var i mai, og det er så deilig å merke det.

 

Ha en fin ferie også. Jeg kommer nok til å rapportere til uken også.

 

Ellers "snakkes" vi nok i ny tråd i nytt emne etter sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mandag og veiedag, men jeg er på reise og får ikke veid meg før i morgen eller onsdag... Før helga så det kjempebra ut på vekta, men så har jeg virkelig skeiet ut de luxe, så nå kjenner jeg meg bare diiiger igjen :-(

Satser på at en bra dag i dag og joggetur i kveld kan rette opp den ekle følelsen. Det skjer jo gang på gang; jeg er kjempeflink de vanlige ukedagene, og så går det litt over styr i helgen.

Frem mot feriestart om tre uker ligger det heldigvis til rette for et sunnere liv; jeg skal være hjemme i helgene og ingen store selskapeligheter er planlagt. Godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Såå flinke alle sammen er, imponert jeg!:)

 

Her har jeg som sagt hatt en tøff periode privat, og har hatt NULL fokus på både trening og kosthold den siste uken... Noe som har resultert i +0,3 kg. Men jeg har startet med nytt friskt mot i dag og skal komme i gang med treningen igjen! Håper og tror kiloene snart vil gå riktig veien igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Friskogfin: Kjempebra med en halv kilo ned da! Det er ikke så lett på sommeren, synes jeg iallfall.

Travel83, du gikk vel ned masse i forrige uke? Kanskje det er noe av grunnen til den lille oppgangen denne uken?

 

Jeg veier meg imorgen. Snikveiing (pokker, måååå slutte med det...) viser at jeg ikke trenger forvente mye imorgen. Men, får prøve å tenke at ned er ned... Tror også at ca 72 er en slags terskel for meg, vet det er en vekt jeg holder en stund både på vei opp og ned... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Friskogfin: Kjempebra med en halv kilo ned da! Det er ikke så lett på sommeren, synes jeg iallfall.

Travel83, du gikk vel ned masse i forrige uke? Kanskje det er noe av grunnen til den lille oppgangen denne uken?

 

Jeg veier meg imorgen. Snikveiing (pokker, måååå slutte med det...) viser at jeg ikke trenger forvente mye imorgen. Men, får prøve å tenke at ned er ned... Tror også at ca 72 er en slags terskel for meg, vet det er en vekt jeg holder en stund både på vei opp og ned... ;)/>

 

Ja, hva ER det med det 72-tallet?!? Jeg har det også med å ligge og slite rundt der... Lykke til med veiing i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jammen ikke være lett, altså....

Jeg eeelsker Troika, og jeg eeeelsker nystekte boller med rosiner. Sånn er det bare. Og jeg gjør virkelig det jeg kan for ikke å tenke tanken en gang, når jeg suser forbi Seven Eleven på jobb. I dag stoppet jeg imidlertid, for å kjøpe kaffe. Bare kaffe. I det jeg skal betale, sier den hyggelige mannen bak disken: "Du skal ikke ha med en bolle da, til bare fem kroner?" Jeg svarer pent nei, og prøver igjen å betale for kaffen min. "Men hva med en Troika, da, til bare ti kroner?" -Si meg, er mannen tankeleser eller???

Jeg klarte å si nei til begge deler, heldigvis, men gjorde meg noen tanker etterpå om hvorfor jeg (og så mange andre) sakte men sikkert kryper oppover i vekt hvis vi ikke passer på som en smed, og sier nei takk til alle disse dagligdagse fristelsene (og bollepusherne!) Det er absolutt helt greit med både bolle og Troika når det er helg og man skal kose seg, men midt på en torsdag?

 

Jeg klarte altså å takke pent nei i dag. Måtte det vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart snuppe

Hei igjen :-)

Da er jeg her med litt oppdatering igjen, men først så må jeg si at det er moro at alle holder fokus fortsatt og at det er flott å kunne dele "ups an downs".

Jeg gikk skikkelig "på tryne" forrige fredag i ett fantastisk etegilde! Pizza på jobb, masse snop når jeg kom hjem fra jobb, spiste alt det deilige påskegodtet jeg hadde klart å holde meg unna på 123. Gildet ble avsluttet med burger og pommes frites på Mc Donald, fikk mannen min til å ta med- orket ikke selv. Dette spiste jeg så med den største glede og appetitt + resten av den pommes frites som de andre ikke orket :-) Fantastisk var det! Helt hemningsløst vidunderlig! Jeg nøt alt jeg trykte inn med den største nytelse ;-)

MEN på lørdag var det stopp- da var det ut på tur igjen. 2 timer i skogen med staver og bekjennelse av mine synder til ei god venninne, dog uten skam! Søndag var det samme prosedyre- ut i skogen nesten tre timer denne dagen også med de samme stavene og samme venninna!

Veiedagen på mandag gikk ikke så veldig bra, vekta viste en nedgang på ca 100 gram.. Ikkje bra..

Jeg hentet meg inn igjen etter etegildet mitt og har vært streng med med meg selv, uten at jeg føler det er vanskelig og i dag viste vekta mi utrolige 67,9. Jeg vekte hele huset med ett hyl av glede og tenkte på alt jeg lærer underveis denne gangen. Jeg klarer å holde fokuset i etterkant av en utskeielse og lar ikke alt gå i grus med ett feilskjær. Henter meg inn igjen og reiser meg opp og fortsetter der jeg slapp :-)Deilig!

Mye selvskryt i dag, men jeg er faktisk ganske stolt og fornøyd nå. Nytt mål er satt til 63 kg :-)

Ferien vår begynner denne helgen og vi skal på ferie med noen venner, men strategien min er klar og jeg håper jeg klarer å holde fokuset også i ferien. Klarer nok ikke like mye trening, for må jo ta litt hensyn til resten av familien også, men to tre økter i løpet av uka bør gå bra :-)

 

Lykke til til alle sammen her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Da er jeg her med litt oppdatering igjen, men først så må jeg si at det er moro at alle holder fokus fortsatt og at det er flott å kunne dele "ups an downs".

Jeg gikk skikkelig "på tryne" forrige fredag i ett fantastisk etegilde! Pizza på jobb, masse snop når jeg kom hjem fra jobb, spiste alt det deilige påskegodtet jeg hadde klart å holde meg unna på 123. Gildet ble avsluttet med burger og pommes frites på Mc Donald, fikk mannen min til å ta med- orket ikke selv. Dette spiste jeg så med den største glede og appetitt + resten av den pommes frites som de andre ikke orket :-) Fantastisk var det! Helt hemningsløst vidunderlig! Jeg nøt alt jeg trykte inn med den største nytelse ;-)

MEN på lørdag var det stopp- da var det ut på tur igjen. 2 timer i skogen med staver og bekjennelse av mine synder til ei god venninne, dog uten skam! Søndag var det samme prosedyre- ut i skogen nesten tre timer denne dagen også med de samme stavene og samme venninna!

Veiedagen på mandag gikk ikke så veldig bra, vekta viste en nedgang på ca 100 gram.. Ikkje bra..

Jeg hentet meg inn igjen etter etegildet mitt og har vært streng med med meg selv, uten at jeg føler det er vanskelig og i dag viste vekta mi utrolige 67,9. Jeg vekte hele huset med ett hyl av glede og tenkte på alt jeg lærer underveis denne gangen. Jeg klarer å holde fokuset i etterkant av en utskeielse og lar ikke alt gå i grus med ett feilskjær. Henter meg inn igjen og reiser meg opp og fortsetter der jeg slapp :-)Deilig!

Mye selvskryt i dag, men jeg er faktisk ganske stolt og fornøyd nå. Nytt mål er satt til 63 kg :-)

Ferien vår begynner denne helgen og vi skal på ferie med noen venner, men strategien min er klar og jeg håper jeg klarer å holde fokuset også i ferien. Klarer nok ikke like mye trening, for må jo ta litt hensyn til resten av familien også, men to tre økter i løpet av uka bør gå bra :-)

 

Lykke til til alle sammen her inne :-)

 

Så fint å høre fra deg igjen, snart snuppe! Så flink du er:-)

Bra at det er flere enn meg som av og til nyyyter å ha en dag med utskeielser, men så klarer å hente seg pent inn igjen.... Jeg hadde en sånn dag i går; frokost på cafe (avsluttes med en sjokoladecroissant, selvfølgelig!), pizza og rødvin til kvelds osv...

Men i dag er jeg tilbake der jeg skal, deilig skyr og hjemmebakt knekkebrød med makrell i tomat smakte helt perfekt.

I morgen er det veiedag, og fortsatt er det to uker til feiren...

Ha en fortsatt fin søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70,9 i dag! Nok en gang ikke den helt store nedgangen å skryte av , men det er da NEDgang...! Tirsdag har visst blitt min nye veiedag, trives godt med det:-)

 

Jeg ser to ting ganske klart her nå:

1) Jeg kommer ikke til å klare målet mitt på 69 kilo før ferien starter om halvannen uke

2) Jeg skal helt klart sette meg et nytt mål til høsten; har ikke bestemt meg akkurat for hva det blir, leker med tanken på 65 kg innen året er omme...:-)

 

Nå har jeg en klar plan om å nå 69 innen jeg starter på jobb igjen etter ferien; det skal IKKE slakkes på alle krav mens jeg har fri! Litt mer vin og kos blir det selvfølgelig, men jeg skal prøve å gjøre sunne valg og være mye i aktivitet, så får vi se. Sommeren er tradisjonelt en "skummel" tid for meg, sånn vektmessig sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kort innpå fra ferie. Fått meg en joggetur idag, tror nesten jeg har blitt avhengig. Var skikkelig sur i formiddag da jeg trodde det ikke ble noen tur, men tilbake fra tur var jeg i topphumør.

Er ikke så lett med inntaket, sitter med et glass vin og har spist noen (færre enn jeg ville gjort før) chilinøtter. Men ok, ferie er ferie. ...

Får ikke meldt inn noen vekt imorgen dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...