Gå til innhold

Nok er nok


Gjest snart snuppe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest travel83

Hei!

Bare hyggelig med flere i tråden; velkommen!

 

Og 0,4 kg ned på en uke er jo veldig bra!!

 

Mandag og veiedag ja... Etter en stressende og fullstappet uke med jobbing har det blitt lite trening og kanskje ikke fullt fokus på hva som puttes i munnen... Men ned 200 gram er da fortsatt ned så får holde motet oppe :)

 

Ny uke - nye muligheter (eller utfordringer...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest snart snuppe

Hei igjen :-)

Da er jeg plutselig tilbake med litt rapportering :-) Ser at det har gått veldig bra med mange her og det er helt supert. Utrolig at det virker gitt, bare ved å redusere på kalorier og trene litt :blink:/>

 

Jeg har iallefall hatt noen klare øyeblikk den siste tiden. Rundt 17.mai og pinsehelgen var jeg i ferd med å gi opp hele greia, ikke fordi jeg ikke gikk ned, men fordi jeg skeiet ut ÈN dag.. Da var jeg i det gamle tenkemønsteret mitt igjen og tenkte at nå var det kjørt- igjen... Men takk og pris så har jeg en standhaftig mann som også skal ned noen kilo og da kunne jeg ikke være dårligere og samtidig sabotere for han, så etter en uke med gamle synder så var jeg i gang igjen.

 

Jeg holder meg nå til 1300 kalorier og går mye, så godt som hver dag er jeg ute i skogen ca 1 1/2 time med og uten staver. Første delmål på 72 kilo ble nådd forrige uke og jeg har bestillt belønningen min med muskelstimulator timer og skal på min andre i dag ;-)

 

Siden jeg ikke er så veldig standhaftig så klarer jeg ikke veiedag èn gang i uka, men snarere 2 om dagen og i dag morges så viste jaggu vekta 70,9 kilo.. ;-)

 

Så jeg har lært et par ting denne våren.. Jeg klarer å trene bort magen hvis jeg vil... og èn dags utskeielse behøver ikke bety at alt er ødelagt.. ;-) Så nå er mitt foreløpige endelige mål bare noen få kilo igjen og jeg er helt sikker på at denne gangen så kommer det til å gå fullstendig utmerket :-)

 

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Hei igjen :-)

Da er jeg plutselig tilbake med litt rapportering :-) Ser at det har gått veldig bra med mange her og det er helt supert. Utrolig at det virker gitt, bare ved å redusere på kalorier og trene litt :blink:/>/>

 

Jeg har iallefall hatt noen klare øyeblikk den siste tiden. Rundt 17.mai og pinsehelgen var jeg i ferd med å gi opp hele greia, ikke fordi jeg ikke gikk ned, men fordi jeg skeiet ut ÈN dag.. Da var jeg i det gamle tenkemønsteret mitt igjen og tenkte at nå var det kjørt- igjen... Men takk og pris så har jeg en standhaftig mann som også skal ned noen kilo og da kunne jeg ikke være dårligere og samtidig sabotere for han, så etter en uke med gamle synder så var jeg i gang igjen.

 

Jeg holder meg nå til 1300 kalorier og går mye, så godt som hver dag er jeg ute i skogen ca 1 1/2 time med og uten staver. Første delmål på 72 kilo ble nådd forrige uke og jeg har bestillt belønningen min med muskelstimulator timer og skal på min andre i dag ;-)

 

Siden jeg ikke er så veldig standhaftig så klarer jeg ikke veiedag èn gang i uka, men snarere 2 om dagen og i dag morges så viste jaggu vekta 70,9 kilo.. ;-)

 

Så jeg har lært et par ting denne våren.. Jeg klarer å trene bort magen hvis jeg vil... og èn dags utskeielse behøver ikke bety at alt er ødelagt.. ;-) Så nå er mitt foreløpige endelige mål bare noen få kilo igjen og jeg er helt sikker på at denne gangen så kommer det til å gå fullstendig utmerket :-)

 

Lykke til alle sammen :-)

 

 

Velkommen tilbake - og bra jobba!

 

Veldig lett med noen sprekker, men så bra at du har kommet deg videre og fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen, Snart snuppe! Og du har jo vært kjempeflink:-) Bra jobba!

Jeg klarer ikke å holde meg på 1300 over tid, så nå ligger jeg på rundt 1500, og det går helt greit (stort sett). De gangene jeg går på små-smeller, så klarer jeg å hanke meg inn veldig fort. Skulle gjerne sett raskere resultater på vekta, men jeg trøster meg med at jeg nå har en "sunn" vektnedgang...

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart snuppe

Så fint å høre fra deg igjen, Snart snuppe! Og du har jo vært kjempeflink:-) Bra jobba!

Jeg klarer ikke å holde meg på 1300 over tid, så nå ligger jeg på rundt 1500, og det går helt greit (stort sett). De gangene jeg går på små-smeller, så klarer jeg å hanke meg inn veldig fort. Skulle gjerne sett raskere resultater på vekta, men jeg trøster meg med at jeg nå har en "sunn" vektnedgang...

Ha en fortsatt fin uke!

 

Du har jo flott progresjon da :-)

Jeg er nemlig litt sånn enten eller, og da må jeg ha dette som ett prosjekt og se resultater. Jeg er veldig fornøyd så langt og kanskje mest fornøyd med at jeg klarer å holde koken med trening også, for trening er min største motivator til å holde meg i gang. Det er nemlig slik at om jeg har trent og vært flink på den måten, så har jeg bare ikke samvittighet til å ødelegge det med å skeie ut med mat eller andre ting.. man skal jammen gå langt for å forbrenne en sjokolade eller litt potetgull :o/>

Fin uke ønskes deg også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart snuppe

Velkommen tilbake - og bra jobba!

 

Veldig lett med noen sprekker, men så bra at du har kommet deg videre og fortsatt :)/>

 

Jeg holder koken og er godt i gang her nå synes jeg. To nummer ned i buksestørrelser og tre hull inn i beltet :-)

 

Lykke til videre for deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Jeg holder koken og er godt i gang her nå synes jeg. To nummer ned i buksestørrelser og tre hull inn i beltet :-)

 

Lykke til videre for deg også :-)

 

Det er jo superbra! Jeg har gått ned 8 cm rundt midten og ca en buksestørrelse, så ganske fornøyd selv! :)/>

 

Det med treningen er helt sant, kjedelig å slite seg rundt en treningsøkt for så å "spise i seg" kaloriene en har brent etterpå :)/>

 

Noen som har tips til sunn grillmat? Skal ha gjester i helga + bursdag så regner med det blir litt ekstra... men grillingen kan jo gjøres sunn :)/> Må nok ta en kakebit i bursdag, fortjent det nå vel??!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaarghhhh! Stillstand på vekta... Kan være fordi det er "den uka", eller fordi jeg pga en skade har fått trent mye mindre de siste dagene... Uansett, jeg ble litt skuffet, må tilstå det.

Jeg har de siste ukene (etter at ekspresskurset var ferdig) ligget på ca 1500 kal pr dag. Vurderer sterkt å redusere til 1300-1400 igjen, dette går bare FOR sakte! (Men det går i hvertfall ikke opp, trøster meg med det:-))

Har også lyst til å kjøpe Gullmedlemskap; det var motiverende å ha kostholdsscoren å forholde seg til hver dag. Usikker på om jeg skal vente til etter ferien med dette, kommer til å ha noen uker med lite nett-tilgang i løpet av sommeren. Men nå har jo appen kommet, burde kanskje teste den?

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Skjønne deg godt, men ikke gi opp!! Hvis du fortsetter kommer nok vekttapet tilbake! Jeg går alltid litt opp ved "den røde uka", så kan jo være det også?

 

jeg rakk ikke veie meg i dag tidlig, hastet avsted til jobb, men veier meg i morgen :)

 

Jeg ligger på 13-1400 kcal per dag og det fungerer fint, har jo gått ned 0,5-0,8 kg per uke ca. Ikke er jeg spesielt sulten heller... Men må passe på å spise godt før evnt lang treningsøkt for å ikke gå tom for kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Da har jeg vært på vekta og den viste 72,5 kg... dvs 0,5 kg ned fra forrige mandag.... Ikke KJEMPEfornøyd med det, men det er da ned i det minste :)

 

Nå har det vært bursdager og besøk hver helg så ser frem til en helg der jeg kan fokusere mer på maten, også får vi se om vekta viser mindre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Jeg ville ha vært kjempefornøyd jeg, travel 83! Dette går jo veien så det suser:-)

Jeg har tre dager foran meg nå med "ut og spise etter jobb"... sukk... veldig hyggelig men også en kjempeutfordring, matmessig sett. Skal prøve å gjøre sunne valg!

 

 

Takk for oppmuntring ;)

 

Syns du skal kose deg og nyte tida ute med venner og kollegaer jeg, du har jo gjort en kjempejobb og nærmer deg jo målet nå :)

 

Skal være noen utfordringer - vi blir sterkere av det! Og et viktig steg mot det å leve og fortsette og være varig slank (slike kvelder vil jo komme også etter at "kuren" er over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Da er jeg tilbake fra ferie i varmere strøk. Var over 40 greader i skyggen etpar av dagene. Det ble derfor bare to joggeturer, hadde planlagt tre, men jeg er fornøyd med å klare de to.

Har prøvd å tenke gjennom hva jeg puttet i munnen gjennom ferieuken, men grudde meg virkelig til veiing idag. Det gikk strålende. :)/> 1,2 kilo ned på to uker, dvs jeg har gått ned 4 totalt. :D/> Er glad for at jeg klarte å få til vektnedgang til tross for ferie. Fordelen med ferie i syden er alle de gode grønnsakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Friskogfin.

 

Jeg hadde det litt som deg, mtp veiing mandag. Selv om man ikke skal glemme hva man holder på med i helgen blir det ofte litt annerledes da. Spiser kanskje litt mer salt enn eller (potetgull? Spekemat?), drikker litt vin? Sover dårligere/mindre? Jeg føler meg ofte litt hoven i kroppen mandag morgen, akkurat som det er ekstra vann. Det var en av årsakene til at jeg byttet til onsdag.

 

Kanskje du bør holde deg unna snikveiing? (Haha, det kom fra rett person, jeg er ikke flink til å la vekta være... Kan tom finne på å veie meg på kvelden før veiedag, slik at jeg har en pekepinn på om jeg kan glede eller grue meg.... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Så utrolig bra, krepsen76! Grattis!

På snikveiinga i dag var jeg 71,5. IGJEN. Det er tydeligvis bare mandagene jeg ikke skal veie 71 og ettellerannet... Muligens et lite hint om at helgene mine ikke er helt slankevennlige...?

Jeg måtte også snikveie meg i dag, og vekta viste 71, 5 kg... så nå vurderer jeg å bytte til onsdag og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

He-he, vi er visst flere som både snikveier og spiser litt mye i helgene...

Jeg er bare litt redd for at hvis jeg endrer veiedag så spiser jeg ENDA mer i helgene???

 

Vi veier akkurat like mye, travel83 :-)

Ja, det er jo en fare for det:-) Vi får bare stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man veier mandag eller onsdag ift helgespising spiller jo egentlig ingen rolle.

 

Men, for meg er sannsynligheten for at kosten påvirker vannet i kroppen større enn tirsdag... Hvis man er noenlunde stabil hver mandag kan det jo hende at det er en slik vektterskel?

 

Vi gir oss ikke! Flere kilo skal bort!

 

Jeg skal ut og jogge i regnvær etterpå, liker ikke regn, men hva gjør man vel ikke for "Sommerkroppen 2014...." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Om man veier mandag eller onsdag ift helgespising spiller jo egentlig ingen rolle.

 

Men, for meg er sannsynligheten for at kosten påvirker vannet i kroppen større enn tirsdag... Hvis man er noenlunde stabil hver mandag kan det jo hende at det er en slik vektterskel?

 

Vi gir oss ikke! Flere kilo skal bort!

 

Jeg skal ut og jogge i regnvær etterpå, liker ikke regn, men hva gjør man vel ikke for "Sommerkroppen 2014...." ;)/>

Så flink du er, her ble det heller en kopp te med en venninne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krepsen 76, flere kilo skal bort!!!

Jeg fortsetter nok med veiing på mandager, har en mistanke om at det kan virke lett forebyggende på matinntaket i helgene... Går jeg jevnt ned, så skal jo det vises på mandagene også?!?

I dag kan jeg endelig ta en løpetur igjen etter at jeg har slitt med en liten skade i hofta siste uke. Og jeg GLEDER meg faktisk!

 

Ha en sunn og fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Går man ned går man ned enten det er mandag, onsdag eller lørdag... Når jeg engang når måletvil jeg sette meg et makstall jeg alltid skal være under, uavhengig av dag.

 

Så bra at du kan løpe igjen Friskogfin! Jeg skal ut på en joggerunde straks, det blir deilig. Skal på tur i helgen, nok en utfordring for matinntak og vin....

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Går man ned går man ned enten det er mandag, onsdag eller lørdag... Når jeg engang når måletvil jeg sette meg et makstall jeg alltid skal være under, uavhengig av dag.

 

Så bra at du kan løpe igjen Friskogfin! Jeg skal ut på en joggerunde straks, det blir deilig. Skal på tur i helgen, nok en utfordring for matinntak og vin....

 

God helg! :)/>

 

He-he, jeg har også hatt tanker om et makstall jeg alltid skal være under... Mange ganger! Forhåpentligvis blir man litt klokere for hver gang. Denne gangen SKAL jeg i hvertfall klare det. De vanskelige kiloene rett over 70 syns jeg at jeg har slanket bort mange nok ganger nå!

Her blir det også tur med deilig mat og vin i helgen. Hvis jeg nok en gang ikke ser 71-tallet på mandag, så... (Er på 71 på hver eneste snikveiing, nemlig:-))

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, jeg vet det er veiedag, men i morges var det ingen vekt tilgjengelig, så det får bli i morgen... Ingen store forventninger, for i helgen har jeg SPIST! Nydelig mat og vin, vi snakker kveite og blåskjell og hjemmelagede desserter, men også mye aktivitet. Jeg har virkelig kost meg, altså, svele på ferja og full pakke:-)

 

I dag er det fullt fokus igjen, jeg har fornyet gullmedlemskapet og syns det er inspirerende.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest travel83

Hei!

Jeg har vært på vekta i dag og iflg første delmål 1/7 skulle vekta vist 70 kg i dag, men den viste 70,8 kg. Ikke langt unna hvertfall :) Med 72,5 kg forrige uke vil det si en vektnedgang på 1,7 kg....

 

Har hatt en meget tung uke på privaten med samlivsbrudd og hele pakka så skjønner hvor de 1,7 kg har forsvunnet... Men jeg holder motet oppe og for en gangs skyld er jeg glad jeg har treningen å fokusere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...