Gå til innhold

Minus 3 kilo innen 1. august!


Anbefalte innlegg

Forrige månedsutfordringstråd har vært super motivasjon og gitt et imponerende resultat! ;)/>

 

Jeg er klar for en ny, om enn litt mer sporadisk runde med innrapporteringer - mange er nok på ferie en eller flere uker i løpet av måneden. Men selv om ferie er kos, trenger det ikke være synonymt med å slippe GR-tankegangen fullstendig - det må da være mulig å kombinere god mat og drikke med gode valg?!

 

Det hadde vært kjekt med litt ekstra motivasjon nå i måneden som kommer, bli med på å registrere vekt i begynnelsen og slutten av juli måned - enten du skal ned 10, 15 eller 20 kilo totalt sett... vi tar 1 kilo av gangen og prøver oss på hele 3 kilo pr. måned!

 

Du som vil være med melder bare inn din startvekt i morgen eller når du veier deg i begynnelsen av juli, gjerne også ukentlig underveis og sluttvekt 31. juli/1. august (eller deromkring), så kan jeg samle alt som innrapporteres i egen liste og holde den oppdatert underveis. (Er tilbake fra ferie på onsdag, litt enklere å lage liste på pc enn mobil ;) men begynn gjerne å innrapportere startvekt før det, altså! ;))

 

 

Bli med, da vel! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72,

Blir med i juli også, supert at du tar på deg av oppdatering. Det er en fin motivasjon å ha denne tråden.

 

Startvekta mi er 81,1 1. Juli, så satser jeg på at det går nedover til tross for ferie.

 

Kos deg de siste dagene der du er nå.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cockerella

Jeg blir med, så mister jeg ikke fokus fullstendig i løpet av ferien :rolleyes:

Har ikke veid meg i dag, for jeg har vært på tur i helga og vet av erfaring at etter mange , mange timer i bil, så er ikke vekta reell den første dagen etterpå. Tenker jeg fortsetter med tirsdager som veiedag gjennom sommeren. Det vil sikkert ikke komme vektregistrering fra meg hver uke i juli siden jeg ikke skal være hjemme alle tirsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg veide inn på 69,1 kg i dag, 400 gram ned fra forrige uke. Fornøyd jeg med det :)

 

Skal prøve å holde koken, det er jo den nye normalen, dette er jo ingen tidavgrenset greie som jeg skal slutte med.

 

Ønsker alle en god GRuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

God morgen!!

 

Jeg blir også gjerne med en mnd til. Gikk ikke noe særlig denne uken her, flatt på vekta så fortsatt 70,8 kg.

 

Mitt mål for juli er å komme meg til under 70 kg, kanskje ikke overambisiøst. MEN har ikke vært under 70 kg siden jeg var en 14/15 år.

Har liggi å vaket (bortsett fra oppsving med skade)mellom 70,2 og 71,4 i ett halvt år, så nå er jeg klar!!!

3

Nu kjör vi!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goassen

Hei Juni 72

 

Jeg er fortsatt med og starter med veiedag mandagene. Det er så flott med dine oppdateringer, så jeg tenkte det blir mindre arbeid for deg når veiedagene er de samme ;)

Jeg veide i går morges 1. Juli 84,7kg ;)

 

Jeg heier på oss, håper de fleste blir med videre. KJEMPE MOTIVASJON ;)

 

Goassen

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cockerella

Startvekt: 79,6 , det er lusne 0,2 ned fra forrige uke. Men ned er ned :)

 

Blir nok ikke lett å få nedgang hver uke i juli, tror jeg skal være fornøyd om jeg ikke går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnia

Hei!

kanskje dette kan være noe for meg, jeg veier nå rundt 87 kg. Blir spennende å følge dere/meg. Får veie meg mer nøyaktig imorgen tidlig :)/>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabine

Hei igjen!

 

Jeg vil gjerne bli med, men denne reisevekta som jeg har, gir meg gjerne tre forskjellige resultat hver morgen, så om det er ok, vil jeg gjerne ta utgangspunkt i sist vekt på hjemmevekta (72,9 kg). Det var den siste vekta jeg fikk rapportert inn i junitråden. Blir nok litt ujevne oppdateringer fra meg, men det er kjekt å ha denne motivasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhåååhååå :)/>/> Kjenner at det kribler i magen, så moro er dette! :D/>/>

 

Gledet meg faktisk til å komme hjem fra ferie og få startet opp en ny, flink feriemåned (bittelitt sprø, kanskje, men jeg vet jo hvor godt dette har gjort og fortsatt gjør meg, så da så :rolleyes:/>/> )

 

Klokket inn litt opp etter ei ferieuke, altså, så starter på 92,8kg. Det kan/bør bare gå nedover fra nå av!

 

 

Da har vi en splitter ny oversikt for juli måned:

 

Juni72 92,8

Sabine 72,9

Minnia 87-ish (presis vekt kommer)

goassen 84,7

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6

lynga 81,1

littslankere36 90,7

 

Velkommen til deg, Minnia :)/>/>

 

Siden vi nok er litt til og fra i løpet av juli de fleste av oss, så oppdaterer jeg bare fortløpende når dere selv vil melde inn noe - ukentlig, innimellom eller bare helt til slutt i måneden, styr det akkurat som dere vil ;)/>/>

Jeg regner med dere gir beskjed om det er noe jeg har plottet inn feil eller det mangler en oppdatering.

 

Velkommen til alle som vil være med, i alle fall - sammen er vi dynamitt og nu kör vi og ha en god GRuke og alt annet bra som er sagt! :D/>/>

 

Vi går for grønne tall med et minustegn foran, gjør vi ikke??!! B)/>/> Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vil også gjerne være med, så blir det lettere å "holde seg i skinnet" i ferien.

 

Jeg veide 72 idag på min veiedag, det er nedgang på 0,4 fra forrige uke. Totalt har jeg gått ned 4,4 kilo.

Jeg er også litt borte i juli, men rapporterer inn når jeg kan. B)

 

Veldig fin jobb du gjør Juni72, jeg har fulgt med på ned 3 kg i junitråden, men fikk meg aldri til å melde meg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smil1402

Jeg veide inn på 68,2 i dag. Mandag var egentlig veiedagen, men da var jeg på ferie. Tenkte å fortsette med mandager, men denne mnd må det bli når jeg kan for til mandag er jeg borte igjen. Uansett ble det opp 400gr denne uken. Jeg har stort sett holdt meg på 1500 kalorier, men hadde et par dager på 18-19 hundre og det var tydeligvis for mye. Jeg trur også at kanskje 1300 kalorier er mer riktig for meg, men det får bli etter ferien:-)

Jeg fikk lagt inn 2 lange turer med litt jogging når jeg var på hytta og er litt stolt av det:-) Hater å løpe

Lykke til dere andre denne mnd og god ferie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke en feriemåned kan stoppe denne flinke gjengen!

Se opp for nedgang i juli! :D (Eller stillstand, eller bare bittelitt oppgang (som uansett for det meste er væskeoppsamling) - det viktigste er å holde fokus!)

 

To til er med på å dra lasset sammen med oss - hurra!

 

Oversikten:

 

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0

Juni72 92,8

Sabine 72,9

Minnia 87-ish (presis vekt kommer)

goassen 84,7

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6

lynga 81,1

littslankere36 90,7

 

Hei igjen, Smil1402 og velkommen til deg, Krepsen76 :) Takk for hyggelige ord, så bra at du fulgte med og holdt fokus fra sidelinja i forrige måned!

 

Akkurat som forrige måned har jeg en GOD følelse for denne, heia oss! :D

 

Vil du være med?!

Bare meld inn utgangsvekta di for juli måned, så oppdaterer du underveis eller til slutt eller når det skulle passe for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Heisann - jeg ønsker dere en super juli.

- jeg hiver meg på her (gått ned 10.4kg siden april).

Vekt 1. juli: 92.1. Målvekt vinter 2014: ca 70 +/-.

Masse delmål underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Gullmedaljekandidaten :)

 

Flott å få med deg også på månedsutfordringen - supert resultat allerede på deg! Lurt med mange delmål og et langsiktig hovedmål, ja. Det blir ekstra spennende å holde følge når vi har så likt utgangspunkt :)

 

Digger å ha motivasjonsfaktorer hvorenn jeg snur meg, da er det mye lettere å holde fokus - også for eksempel som i ettermiddag hvor oksehungeren virkelig tok tak lenge før det var middagstid... :blink: men hva gjorde jeg da? Spiste melon, drakk vann og fikk på meg joggeskoa og joggegikk 20 minutter! :D Så kunne jeg plotte inn 0,8TP i Mosjonsutfordringen for juli i Trim og Trening (eller hva det nå heter, det forumet) i stedet for å fysespise noe :D

 

Nok småpludring, kanskje - da ser lista vår slik ut nå:

 

Oversikten:

 

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0

Juni72 92,8

Sabine 72,9

Minnia 87-ish (presis vekt kommer)

goassen 84,7

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6

lynga 81,1

littslankere36 90,7

 

Har vi plass til fler? JAAA, til alle som vil være med!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei,

 

jeg blir med videre, det var så inspirerende med junitråden :D

 

Har ikke internett så ofte, og har ikke ei vekt som virker på samme måte som den jeg har hjemme i Norge (denne som er her, er litt snillere...) så jeg vet ikke hvor korrekte mine oppdateringer blir, eller hvor ofte jeg får vært innom.

 

Goassen: skrev en melding til deg helt på slutten på junitråden :)

 

Jeg trooor jeg veier rundt 75 kg nå - vekta her viser en plass mellom 73-74, men som sagt, kan ikke helt stole på den, sist jeg gjorde det fikk jeg et lite sjokk da jeg kom hjem og så at jeg veide noen kilo mer - "bare på en flytur? Hvordan går det an...?"

 

For de som lurer, så er jeg i Guatemala og besøker svigers i en måned. Her er det litt farlig, så det blir mye stillesittende liv i nabolaget, og ellers mye kjøring i bil... Jeg går tur med svigermor hver morgen, og jeg har investert i en skritteller som motiverer meg til å gå minimum 10.000 hver dag - det kan kanskje kalles trening...?

 

Vi snakkes, om enn sporadisk, utover i juli! Heia oss!!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Frøken Klee!

DET kaller jeg motiverende fokus, å tenke gode valg og finne lure løsninger også når du er i et så (for meg i alle fall) eksotisk land som Guatemala! Så utrolig lurt med skritteller og bruke anledning til tur med svigermor og å spesifisere handlelister - og ja, pass på deg selv!

 

Fører deg opp på lista med ca-tallet ditt, jeg - så justerer du det bare sånn ca når du er hjemme og får gått på din egen vekt igjen. Fort gjort for meg å endre på ;)

 

Ha en fantastisk bryllupsfeiring nr to!!! :)

 

Oversikten:

 

Frøken Klee 75,0 (presis vekt kommer :))

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0

Juni72 92,8

Sabine 72,9

Minnia 87,0 (presis vekt kommer)

goassen 84,7

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6

lynga 81,1

littslankere36 90,7

 

I løpet av juli er vi alle sporadiske! :) Og om du kan holde fokus i Guatemala, så kan jeg klare det her hjemme, tross ferie!

 

Heia oss!:)

 

Fortsatt tidlig i juli - aldri for sent å bli med på denne månedsutfordringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beta027

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med videre, men det blir sporadisk veiing i juli. Jeg rapporterer vekta idag. Reiser på ferie etterpå og kommer til å rapportere inn når jeg kommer hjem igjen. Vet ikke akkurat når det blir. Håper bare at jeg ikke går oppangry.gif

 

Vekta idag er 61,1 ned 400g fra mandag.cool.gif

 

God ferie til alle på tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koselig å oppdatere lista vår med flere glade jenter med fokus også i feriemåneden juli :D

 

Oversikten:

 

beta027 61,6

Frøken Klee 75,0 (presis vekt kommer :)/>)

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0

Juni72 92,8

Sabine 72,9

Minnia 87,0 (presis vekt kommer)

goassen 84,7

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6

lynga 81,1

littslankere36 90,7

 

Riktig god ferie til deg, beta027, og til alle andre flinke jenter som skal nyte noen fridager fremover! :)

 

Husk at turer til varmere strøk gjerne betyr at kroppen holder litt ekstra på vann (sikkert så vi ikke skal tørke ut, eller no) i tillegg til at restaurantmat inneholder mer salt enn hjemmelaget mat - men dette endrer seg raskt når man er tilbake igjen og fortsetter i ren GR-ånd!

(Living proof, nettopp hjemme fra ferieuke selv, vekta viste 1,1kg opp men alt og mere til er ute av kroppen nå etter fire dager med fullt fokus igjen OG jeg koste meg med måte på tur! :D)

 

Juli er fortsatt ung, bare å melde inn startvekt for måneden, så fører jeg inn på lista - jo flere jo bedre, sammen er vi sterkest! :)

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Får jeg lov til å være med?

 

Jeg begynte å slanke meg nå 01 juli. Vekta var da 80,5 :(

veide meg igår og var -1,1 kg/79,4. Deilig å se en sånn nedgang!

 

Jeg har egentlig vært inne på underforumet for de som skal ned mellom 20-30 kg. Men jeg skal jo ned 20,5 kg så passer inn her og:) Syns det er så stille på det andre underforumet og trenger noen å prate med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei alle sammen! JIPPI!!! I dag er delmål under 90 kg nådd! Og BMI under 30! Vekta viste 89,6, ned 1,1 siden sist uke.

Positivt overrasket over resultat denne uka, med kun en skikkelig trimtur, under 5 trimpoeng for denne uka. Ferdig med mensen, og det forklarer nok vektnedgang og oppgang for 2 uker siden, ser at jeg går opp en uke før jeg skal ha den. Væskeopphopning. Og har planer om å trene mer denne uka, også styrke, så da kan det bli litt væskeopphopning til neste gang.

Ble både potetgull og sjokolade på lørdag, etter grilling, og bursdagsselskap med god middag og masse kaker i går :blink:

Så det er ikke alltid innsatsen er gjeldende for resultatet, men Grete Roede er vel alltid litt med i bokhodet, og hindrer de verste utskeielsene. :)

Alle får ha ei fin uke, og god ferie for de som har startet, selv har jeg to uker igjen å jobbe. Herlig tid, med og uten sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goassen

Hei Alle sammen

 

Da var det ny veiedag, og jeg ser det straffer seg å ikke trene. Jeg har vært måteholden med kosemat, men etter 2 dager med bursdagsfeiring, og ett helgebryllup så har mine første gram kommet på.

VEKT I DAG ER 84,9. 200 gram opp, men forhåpentligvis er de nede igjen til neste mandag.

 

Mye lettere å gå ned i vekt på hverdager, men vi må ikke gi opp :D

Ny uke og nye muligheter. Jeg er fortsatt gira, men er enig med de som sier at det er vanskelig i ferien når du ikke vet hvor mye kalorier etc det er i maten og vi ikke får notert det ned.

 

Jeg SKAL ned i vekt og gir meg ikke. Venner komenterer at jeg har gått ned B) DET LIKER JEG. Så kommer jeg oppi en shorts som ikke passet i mai :D

 

LYKKE TIL MED NESTE UKE. Nå skal jeg på kortferie med min søster og gamle mor (87 år) Har pakket ned litt grønnsaker og frukt ;)

 

Goassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å sjå så mange motiverte folk. :rolleyes:/>/>/> Og så hjelper det på egen motivasjon. Gikk heldigvis ned litt igjen. så nå er vekta på 80,7. Håper jeg greier å komme meg under 80 snart og holde meg der. Fant en bukse i går som er altfor trang, men nesten ny. Den skal jeg inn i til jul. Men hovedfokus er på nedgang også i ferien, men er fornøyd hvis jeg ikke går opp også. Merker veldig godt forskjell på de dagene jeg drikker mye vann og de dagene der jeg drikker lite. Og så har jeg igjen kommet tilbake til å gå turer. Det er ikke så dumt, men dørterskelen kan være høy inni mellom :o

 

Lykke til alle sammen!

 

94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70

Start---------------------:)----------------------:)--------------------------->>>Hovedmål

1.delmål: 85kg nådd

2.delmål: 80kg ikke langt unna

3.delmål: 75kg

Hovedmål: ca70kg

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med oppdateringer underveis :D/>/>/> Flinke jenter!!

 

Grønne tall på lista vår, hurra!

 

Oversikten:

 

Skrulla86 80,5 - 79,4 (-1,1kg)

beta027 61,6

Frøken Klee 75,0 (presis vekt kommer :)/>/>/>/>/>)

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0

Juni72 92,8

Sabine 72,9

Minnia 87,0 (presis vekt kommer)

goassen 84,7 - 84,9 (+0,2kg)

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6

lynga 81,1 - 80,7 (-0,4kg)

littslankere36 90,7 - 89,6 (-1,1kg)

 

Velkommen til deg, Skrulla86, her er det plass til alle som vil med og dra lasset i juli :)/>/>/>

 

Motivasjonen virker å være på topp hos alle, planene er klare tross feriemodus, dette lover bare sååå bra!

 

Førstegangsregistrering eller underveisoppdatering? Bare å melde inn, så holder jeg oversikten up-to-date!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...