Gå til innhold

Minus 3 kilo innen 1. august!


Anbefalte innlegg

Gjest cockerella

Det endte med at jeg tok vekta med på ferie, og det angrer jeg ikke på!

 

Dagens vekt: 77,9 :lol:

 

Har feira med å kjøpe meg turklær;ei sort bukse og en ceriserød t-shirt. Ei skikkelig grønn bukse ble det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at jeg fikk være med:)

Idag kosa jeg meg med en caffe latte fettredusert fra starbucks i sola, men klarer fint å holde meg til 1400 kal for det:-D Må kose seg litt i sola og!

Litt vanskelig å motstå fristelser med sol, is og godt til barna + at mannen spiser unsundt. Men har klart meg kjempe fint, og jeg lider ikke - for spiser masse godt:)

 

Skal på ferie på torsdag, så veier meg da en dag før vanlig veiedag fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å holde på motivasjonen i feriemåneden med både oppdateringer og flere som vil være med, så gøy!

 

Her er'n :)

 

Oversikten:

 

j87 69,1 - 68,5 (-0,6kg)

Skrulla86 80,5 - 79,4 (-1,1kg)

beta027 61,6

Frøken Klee 75,0 (presis vekt kommer :)/>/>/>/>/>/>)

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0

Juni72 92,8

Sabine 72,9

Minnia 87,0 (presis vekt kommer)

goassen 84,7 - 84,9 (+0,2kg)

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6 - 77,9 (-1,7kg)

lynga 81,1 - 80,7 (-0,4kg)

littslankere36 90,7 - 89,6 (-1,1kg)

 

Velkommen til deg, j87, hyggelig du vil være med! Og gratulerer med flott nedgang til både deg og til Cockerella! :)

 

Dette lover knallbra for hele måneden, stå på med gode valg i sommersola, alle sammen! :P

 

Vi er flinke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Jeg vil bli med!

 

Får ikke veid meg akkurat nå, men jeg er helt sikker på at jeg veier 92,etellerannet. Kan sjekke det senere, men siden jeg har "gått glipp" av nesten 10 dager får jeg satse på 2kg jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, litt rart humør i dag...omstilling fra ferieuke til normaluke har gått "greit" og har gitt resultater, men det trengs virkelig å jobbe med det mentale i tillegg til kosthold og trening, så ikke det mellom ørene skaper krøll...

 

Tall "lyver" litt, siden første registrering i juli ble dagen etter hjemkomst fra en ukes ferie så er dagens resultat i overkant positivt, men i realiteten så er jeg ikke kommet så mye lenger enn siden før jeg tok ferie...og snart er det ferie igjen...må ha i bakhodet at varig nedgang skal ta tid!

 

Anyways! Her er det altså både oppdateringer og flere som vil være med, DET er i hvert fall gøy!

 

Oversikten:

 

Potteplanten 92,0 (presis vekt kommer)

j87 69,1 - 68,5 (-0,6kg)

Skrulla86 80,5 - 79,4 (-1,1kg)

beta027 61,6

Frøken Klee 75,0 (presis vekt kommer :)/>)

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0 - 71,6 (-0,4kg)

Juni72 92,8 - 91,5 (-1,3kg)

Sabine 72,9

Minnia 87,0 (presis vekt kommer)

goassen 84,7 - 84,9 (+0,2kg)

Missoki 70,8

Lova 69,1

cockerella 79,6 - 77,9 (-1,7kg)

lynga 81,1 - 80,7 (-0,4kg)

littslankere36 90,7 - 89,6 (-1,1kg)

 

Velkommen til deg, Potteplanten! Og gratulerer med nedgang til både Krepsen76 og meg selv (som altså furter uten grunn, hallo liksom) :)

 

Det kan/bør bare gå en vei herfra - NEDOVER!!

 

1-2-3kg eller stillstand eller bare litt opp...juli er feriemåneden, det viktigste er ikke hvor mye, men å holde fokus og være flinkere enn man ellers ville vært når det er ferie - så blir det mye lettere å komme tilbake til hverdagen igjen B)

 

To tredeler igjen av juli - vil du værra med så sleng deg på, sleng deg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Sakte men sikkert...? 200 gram ned denne uken til 70,6. Men men ned er ned, så er fornøyd. Er i tilegg besøk av tante rød uke. så kanskje raser det neste! :P

Lykke til videre i juli alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier man å gå opp i vekt når tante rød kommer på besøk?

Fikk denne tanta igår/idag og skal veie meg imorgen siden jeg drar på feriedag(egentlig veiedag er fredager). Håper vekta viser nedgang fordet da, for jeg føler iallefall at jeg har blitt lettere:)

Idag har jeg stressa litt så jeg ser at inkl kveldsmat på 300 kcal og en kjærlighet på pinne til kos så blir det fortsatt bare på 1000-1100 kalorier. Det er litt lite:( Men bør vel ikke proppe i meg masse kcal på kvelden bare for å nå målet på 1400 kcal eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg veide meg i år, fikk først til å logge meg på nett i dag.

 

68,8 er ukens tall.

 

Nå drar jeg på 2 ukers ferie, uten vekt. Da gjelder det å tenke, planlegge og holde på gode vaner ;)

 

Vi drar på et skikkelig all-in-sted med Ving. Det beste av alt er at de har sats timer! Jeg håper å få trent tre ganger. Det er målet, og så det med grønnsaker til alle måltider!

 

Grattis til alle som står på slik gjennom sommeren, synes alle er så utrolig standhaftige! Og Juni72, du holder tråden så flott :)

 

God GRuke til alle!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Veide meg nå istad men det blir jo veldig unøyaktig... for da veide jeg 92,9! bikka opp mot 93.... Har spist hele dagen og vært på jobb and so on og da har jeg veid oppmot 1-2kg mer enn jeg egentlig gjør D: Så for å være fair kan jeg enten si 92,5, eller bare vente til i morgen tidlig med nøyaktiv vekt... Men snittet har vært 92,5 og tror ikke det har forandret seg bare på en uke. Vekta mi sitter som ei kule desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henger vi jamen ikke med hodet lenge av gangen, det er så bra! :)

 

Moro å se at oppdateringer strømmer inn, koser meg med å føre inn nye tall på lista - dette er rene bevis på flott fokus og høy motivasjonsfaktor i juli!

 

Her er enda mere grønt;)

 

Oversikten:

 

Potteplanten 92,2

j87 69,1 - 68,5 (-0,6kg)

Skrulla86 80,5 - 79,4 - 78,4 (-2,1kg)

beta027 61,6

Frøken Klee 75,0 (presis vekt kommer :)/>/>)

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0 - 71,6 (-0,4kg)

Juni72 92,8 - 91,5 (-1,3kg)

Sabine 72,9

Minnia 87,0 (presis vekt kommer)

goassen 84,7 - 84,9 (+0,2kg)

Missoki 70,8 - 70,6 (-0,2kg)

Lova 69,1 - 68,8 (-0,3kg)

cockerella 79,6 - 77,9 (-1,7kg)

lynga 81,1 - 80,7 (-0,4kg)

littslankere36 90,7 - 89,6 (-1,1kg)

 

Gratulerer med flott nedgang, Missoki, Lova og Skrulla86! :)

 

Takk for hyggelig kommentar, Lova :D det gir så mye motivasjon å holde på med, bare moro! Gøy å se så mange holde fokus sammen!

 

Hmmm, hagejobbing eller stranda - eller kanskje begge deler?! :D

 

Ha en strålende torsdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72:

Så flink du er til å oppdatere:) Det er ekstra deilig å se -2,1 i grønne tall på listen din:-D

Det ser ut til at jeg kanskje klarer -3 kilo til 1. aug....det hadde jo vært moro da. Ekstra gøy hadde det vært om det kanskje var litt mer enn 3 kilo og...hehe

 

Jeg syns det er så godt at det er andre her som også slanker seg om sommeren. De fleste gjør vel det motsatte, legger på seg om sommeren, men selv om det er en vanskelig mnd å slanke seg i så måtte jeg bare begynne - orker ikke å hate kroppen min mer!

Jeg gleder meg så innmari til å se 60 tallet på vekta igjen, så det er min store motivasjonsfaktor nå:) 8,5 kilo til 60 tallet er der! :)

å drar jeg på en liten ferie på hytta, så dere hører nok ikke fra meg før tirsdag tenker jeg.

Ønsker dere alle en god helg:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Veide meg i dag og ble hjerteknust, vekta viste 93,9! Ble helt sjokkert og måtte begynne å google vektoppgang etter trening.. Så kom jeg på at gulvet inne på badet er jo ikke helt jevnt. Så veide meg pånytt på flatt stuegulv og da viste vekta 92,1! Wohoo! 100gram! Kanskje ikke så mye å juble for egentlig siden 100 gram er et glass med vann... men føler allikevel jeg vil holde meg til trua om at jeg gjør noe riktig :)B) og takk for GUDS SKYLD at det ikke var 93,9!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juli er kanhende litt stillere enn forrige måned, men flotte resultater tikker likevel inn for det!!

 

Oversikten:

 

Potteplanten 92,2

j87 69,1 - 68,5 (-0,6kg)

Skrulla86 80,5 - 79,4 - 78,4 (-2,1kg)

beta027 61,6

Frøken Klee 75,0 (presis vekt kommer :)/>/>/>)

Gullmedaljekandidaten 92,1

Smil1402 68,2

Krepsen76 72,0 - 71,6 (-0,4kg)

Juni72 92,8 - 91,5 (-1,3kg)

Sabine 72,9 - 70,7 (-2,2kg)

Minnia 87,0 (presis vekt kommer)

goassen 84,7 - 84,9 (+0,2kg)

Missoki 70,8 - 70,6 (-0,2kg)

Lova 69,1 - 68,8 (-0,3kg)

cockerella 79,6 - 77,9 (-1,7kg)

lynga 81,1 - 80,7 (-0,4kg)

littslankere36 90,7 - 89,6 (-1,1kg)

 

Gratulerer med flott nedgang, Sabine! Delmålet ditt er like rundt hjørnet, også!

 

Nyyydelig grønnfarge på oversikten vår, jenter ;D

 

Ha en strålende søndag, hvorenn dere er! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smil1402

Kom hjem fra ferie i Danmark i går kveld. I morgen er veiedag og jeg er spent. Fy søren og vanskelig det er å spise sundt på ferie. Mat på Legoland og Aquadome etc er stort sett veldig usundt. Valgte salat ofte, men med pasta så kanskje ikke så sundt alikevel. Et par øl i varmen lot jeg meg selv også ha. Blir overrasket om jeg ikke er opp 1-2 kg i morgen. Hvordan gjør dere andre det i ferien? Unner dere dere ingenting usundt? Jeg prøvde å holde meg borte fra det værste, men jeg kan jo ikke bare spise grønn salat hele ferien! Frokosten var sund med godt dansk rugbrød:-) Ingen trening ble det heller, men jeg skal komme sterkere tilbake denne uken:-) Etter å ha levd ganske sundt og trent mye er det utrolig hvor usund jeg føler meg etter 1 uke med andre rutiner. Lurer på om vekta samsvarer med følelsen?

Har også et spørsmål, har BMI og farten på vektnedgang noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil, det er vanskelig når maten som er tilgjengelig, er av den usunne sorten. Der jeg var på ferie, var det lett å kjøpe godt merket ferdigmat på matbutikkene, og det gjorde det lettere å velge lettere produkter til lunsj og middag. Utvalget var også så godt at jeg ikke følte at jeg ikke koste meg. Dessuten holdt jeg fast på råkosttrikset mitt, og utstyrte meg med en boks med råkost i veska hver dag. Frokosten fikset jeg selv. Hotellfrokoster er nok vanskeligere. Dessuten registrerte jeg underveis på mobilen (ShapeUp-appen), slik at jeg hadde nogenlunde oversikt. Jeg unnet meg litt alkohol, men når jeg registrerte på mobilen før jeg bestilte, og det ble helt rødt, bestilte jeg mindre eller noe annet. Den rødfargen virket veldig forebyggende for min del. :lol:

 

Neste tur blir sikkert vanskeligere for min del. Mye er avhengig av hvem man reiser sammen, hem man besøker og hvor man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å tenke gjennom en vil at ferien skal være. Alle vil kose seg og slappe av. Jeg koser meg med trening, så jeg håper å gå på aerobictimene på hotellet. Det kan være en grei avkobling. Utfordringen er for meg når reisefølget tar helt av med alt. Mat drikke is, så mye så ofte. Jeg tenker det finnes mye annet gøy å kose seg med. Jeg har tenkt å bade mye :) håper inderlig de har sunnere alternativer på all inklusive maten. Vi reiser på et familiehotell i bulgaria i 2 uker. Har noen erfaring med det? Evt vet sånn ca hvilken mat som blir servert?

 

Og så skal jeg drikke myyyyye deilig kaldt vann med isbiter :) sole meg mye, lese bok og leke mye med ungene :)

 

Gleder meg så mye... Første ordentlige familieferien min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cockerella

100 gram ned denne uka, til 77,8. Må si meg godt fornøyd med det , siden det har blitt alkohol hver eneste dag, og pizza til middag flere ganger siste uke. At det likevel ikke har gått feil vei, skyldes nok mine 150 000 skritt, for jeg har vært flink å gå hver dag.

 

Lykke til med veiinga til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smil1402

Veide 67,6 i dag, ned 600gr. Det hadde jeg ikke ventet meg i det hele tatt. Følte meg ganske elendig med dårlig mat og ingen trening.

Ingenting er bedre enn det her:-) var sikker på at jeg kom til å gå opp igjen i ferien det jeg hadde gått ned før ferien. Tok vel kanskje noen bra valg tross alt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi er fler som grubler seg frem mot de beste løsninger i ferieukene ;) Jeg tror nøkkelen ligger nettopp der - at vi prøver å tenke gjennom hvilke utfordringer vi kommer til å møte, enten det gjelder kosthold eller muligheten for en treningsøkt. Sånn sett har vi fokus selv på ferie, og om det så blir stillstand eller litt opp etter en ferieuke eller to, så er det mye lettere å starte stramt GR-regime med en gang vi kommer hjem! Da er det ikke så mye frustrasjon rundt eventuell oppgang, vi vet jo hva det skyldes! :) Og ikke minst vet vi at det går an å gjøre noe med...bare å fortsette å være flinke igjen fra dag én etter ferien!

 

Høres veldig riktig ut med råkostsnacks, jeg tyr til frukt eller bær hvis jeg kan, lokale markeder har gjerne nøtter i løsvekt (også uten salt) og moreller er genialt i varmen! Drikk masse vann, velg så riktig som mulig ellers og i alle fall så små porsjoner som mulig. Jeg delte ofte middagsporsjoner med tenåringen min da vi var på tur, det var mer enn nok til oss begge og da ble det enklere å kunne velge dessert også i blant.

Har bare vært på all-inclusive én gang, da synes jeg nok det ble litt lite grønt ved siden av og mye fritert mat - den så nesten alltid litt lysebrun ut, husker jeg. Men, igjen, med mindre porsjoner enn man normalt ville spist før burde hjelpe langt på vei til at det er mindre jobb etter ferien.

 

Det er kjempeflott å se andres fornuftige tanker på trykk - det gjør meg enda mer motivert til å tenke og handle mest mulig riktig nå når vi skal avgårde. Treningsrom skal brukes, gå mest mulig, kose seg med måte - tror det blir veldig bra, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, mange kloke ord her inne. :)/>

Ble ned 600 gram til 89 her. Det er bra, da det ikke ble noen optimal matmessig uke. Og litt for lite trening. Men holder meg vel noenlunde etter planen, er jo på jobb enda, og spiser regelmessig og ikke for store måltid.

Ferie til helga, da blir det mer spennende, om en klarer å holde seg til vanene.

Men gleder meg til 4 uker ferie, nedtelling nå. B)/>

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...