Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

:rolleyes:

Hei i kvelden Jo Jo. Endelig kvelden her og barna er i seng. Fortsatt litt småtteri som står igjen men jeg orker bare ikke.... Humøret er ikke så værst, fram til nå i kveld ihvertfall. Piffen en litt ute nå. Gått fint i matveien og i går trente jeg med jogging. Fornøyd med det, selv om jeg ikke gav noe særlig ekstra. Men gjennomført. Jeg fant litt av DVD filmen på nettet men det var vel vare en episode. Gud så tøff du er som klarer den!!! Så helt grusomt ut! Særlig om det er meningen med 30 dager i ett strekk? Og du som er på zumba i tillegg. Det burde jeg også fått prøvd ut. Mye burde burde her. men men. vekta kan bare henge seg selv. fått mensen men kan nok ikke skylde på det. At det blir et mirakel fra i dag til i morgen har jeg ingen tro på. men, så lenge det ikke er opp fra forrige mandag så kanskje forringe uke helgekilo kan forsvinne til neste fredag. Er jo lov å drømme....... Syns jeg har vært litt flink nå men sånn er det, resultatet får bare vente.

 

Så flott du er i rute med magen. Ikke prøv piller neste gang nei, hold deg til sunne svisker. farlig å tulle med magen. Blir helt stressa og uvel selv når systemet ikke er i gang. Helgene gir rot i rutinen med morgenkaffe og ro om morgenen. Og blir ikke bedre denne helga da vi får familiebesøk fra i morgen til søndags formiddag. Selskap på lørdag i tillegg. Tenkte nettopp på at jeg har holdt på å veie mat og telle kcal i over 5 mnd og har kun gått ned 1.5 kg, det meste på 2.4tror jeg. Med opphold i ferien på tre uker men lel da, fytti katta, dårlig livskvalitet tenker jeg innimellom men samtidig glad for at vektøkningen ble stoppet. Har en max øvre grense på 65. Så, da får jeg bare holde koken og holde meg under det. Men tror selv da at jeg ser bedre ut nå enn 2.april. Sorry at jeg bare skriver om meg selv her men jeg er så sliten i dag at jeg nesten ikke husker hva jeg nettopp har lest i dine meldinger. Jo, du har bakt! Så flink du er da. Og sjokoladesuget er over. Det er jammen bra for det er så slitsomt å måtte jobbe for å holde seg unna. Selv er søtsuget helt borte for meg. Men det gjelder kun når kroppen ikke har sukker i seg. Får jeg litt sier det klikk, i kroppen eller hodet- en av delene ihvertfall. Men mye sulten da, vil gjerne ha mere mat. Men syns at de dagene jeg har jogget så regulerer sulten seg litt. DET er jo et steg i riktig retning.

 

Jeg skriver mere i morgen jeg min venn. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredags morgen Jo Jo.

Jeg kom til å tenke på noe du hadde skrevet og jeg måtte virkelig le, og det gjør jeg nå også. PS jeg ler nesten aldri. Det at du flytter vekta rundt på badegulvet i håp om bedre resultat!!! Det gjør nemlig jeg også! Og like lite klok blir jeg! I dag varierte vekta på alt fra 63 til 63.5. Og hva skal jeg velge å registrer inn da.? Går for det laveste jeg. mest for å motivere meg selv for å holde meg på matta og ikke å gå mere opp. Så på en måte var det jo et lite mirakel i dag, hadde fryktet 64.

 

Har feriedag i dag, mange skal ha fri i høstferien men på min jobb er det supert å jobbe når det er lite folk på jobb. Jogging og litt shopping står for tur, mye husarbeid før familiebesøk i kveld men mye er allerede gjort.

 

Tror taco i kveld skal gå fint, er veeeeeeldig flink til å beherske meg når vi har besøk. I tillegg er besøket vår glad i godteri så det skal jeg kjøpe inn også. Jeg skal ha stålkontroll.

 

Vi skrives da, klem Linn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen ord før stresset begynner, besøket ankommer noen timer tidligere enn hva jeg hadde trodd. Jeg har jogget det programmet i dag, økt tre i uke to. Det ble faktisk hele seks treninger på to uker det! I tillegg gikk jeg til og fra jobben i går, det ble ca 45 min gange, gikk ikke så fort da. Og rette etter trening i dag gikk jeg til og fra sentrum, også ca 45 min tur retur. I ganske bra tempo da. Nå har jeg nytt en banan og en kaffekopp straks. På tide å komme i gang. God fredag, håper du holder koken!!!!!

 

klem Linn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

superdyktig du er med jogginga og gåinga,Linn!!!! tommelen opp!!! :) jogging er et lite mareritt,synes jeg så det å starte med det er en bragd!!!

 

helgebesøk byr på utfordringer,ja,men det virker som om du har gjennomtenkt mange problemområder,så tenker du greier det veldig bra ;) her var det selskap i går,og jeg holdt meg til to små kakestykker.punktum :) det er ikke der mine utfordringer ligger.. måtta ha mitt evindelige vinglass til kvelden,selvsagt..oppå kakene ;) men var så sliten og ville så gjerne slappe av..

 

i dag skal jeg på en tre timer lang zumba-trening,faktisk!! det er nok noen småpauser,men det er heavye greier!! men så moro!!! har prøvd det en gang før,slanket meg da også,så jeg lærte fra den gang at jeg ikke skulle knipe på maten den dagen,for faren for å rett og slett besvime... så ingen veiinig i maten i dag. ble heller ikke det i går da jeg spiste kake..men vekta var fin i morges,så er fornøyd!! (76,3) har soset på 77,5 i en uke,og endelig er det bevegelse!!

 

er litt travel akkurat nå,men skal skrive senere!! *håper jeg lever over dagen!!* ;)

 

ha en fin lørdag,gode venn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

NÅ er sydenkiloene borte!!!! 2,5uker etter ;) 76,2 i morges,samme som sydenmorgenen jeg dro;)ned 1,3 siste uke,hærlig!! men den kiloen har jeg jo nettopp gått ned,så føler egentlig ingen seier...sliter veldig med motivasjonen og har lyst til å drite i hele opplegget ,flere ganger om dagen,men holder koken..kjenner det tar enormt med energi og oppmerksomhet..men det skal vel være sånn..? påenget er at jeg ikke har noe energi å gå på..alt er liksom "på stumpene" ;) men du vet vel akkurat hvordan DET er Linn..

 

håper du er i god form og har "levd over" besøkshelga..? uka begynner skarpt her,med møte kl 8,så det er bare å vekke barn,ordne og kjøre for levering!!! god mandagsklem til deg!!-for da blir det også en på meg; kan ikke gi en uten å få!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis med at sydenkilo er borte!!!! Skikkelig bra jobba :) stolt av deg og tenker på deg hele tiden! ja! mange ganger om dagen ihvertfall? Jeg ser for meg at du trener og tar gode valg :) Og det har du jo gjort også med så flotte resultater.

 

Her er helgekiloen godt på plass og nå vet jeg ikke hvilken dag jeg skal veie meg på....vet du, så nærme jeg er til å gi opp nå har jeg ikke vært. Var egentlig klar for å slutte akkurat nå! Men vet du hva som skjedde? Jeg spiste lunsjen min og en stor porsjon grønnsaker og sa til meg selv: om jeg fortsatt er sulten etter dette, ja da er det over og ut med slanking. Og jeg har fortsatt lyst på mere mat jeg, men så leste jeg alt du hadde skrevet. Og det hjelper sååååååå mye å vite at du har det sånn du ôgså! Så da har jeg bestemt at det er ikke i dag jeg skal gi meg. Og det er din fortjeneste JO JO. Hadde jeg bare klart å gå ned litt da. Uansett, jeg har vært flink helga! Begrenset meg bra på tacoen, drakk ei flaske vin da, huff, ikke noe dessert på selskap lørdag og tok lite mat også. hadde kjøpt inn lakrisbåter, Non-stop, bamsemums og potetgul til fredag og til lørdag. Standhaftig som jeg er tok jeg ingenting! Til tross for alt for mye vin på fredag. Spiste litt potetgul men det var avtalt med meg selv. Og det var ikke mye det heller. Desverre tok jeg to bamsemums og to lakrisbåter i går før jeg skulle jogge. Men trengte litt sukker før jogginga. I går var det første økt i uke tre. Og for å være ærlig, syntes jeg at jeg ikke så så værst ut i kroppen idag tidlig. Til tross for helgekilo. Men, jeg holder stand, bare fordi du gjør det.

 

Hvordan gikk det på tre timer zumba? Er det vanskelig? Du må jo ha forbrent svinemange kcal??? Tøft. Jeg oppfatter deg som ei tøff dame!!

 

Takk for mandagsklem, den var god, takk for flotte ord som reddet meg fra å gjøre noe jeg egentlig ikke ville!!!! STÅ PÅ!!!! B)

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var vel en travel dag for deg i går. Håper det gikk fint med alle plikter og gjøremål og at maten gikk greit. Gikk egentlig fint her også men i dag er vekta høyere enn i går. Ja ja, blir litt smågal kjenner jeg. Stressedag her i dag også men fra i morgen roer det seg og jeg skal da jogge. Ser rfam til å ha klart enda ei økt. :rolleyes:

 

I natt har jeg vært våken med minstemann mellom kl 03 og 05.30. Og kl 6 skulle jeg opp. Sitter nå på jobb og er helt død. For en gangs skyld skulle jeg se på tv i går kveld så det ble sent på toppen av det hele...Ja ja.

Håper dette kruttet av kaffe hjelper meg.

 

Ha en fin dag kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps jeg kommer til å melde meg ut av grete roede gull i dag så om det tar tid før du hører fra meg er det på grunn av det. Håper å være straks tilbake her inne som vanlig gratismedlem men vet ikke helt konsekvensene i praksis når jeg melder meg ut. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei å hå,Linn!!! :) godt å høre fra deg!!!! jeg har hatt altfor lite tid til å være her inne å skrive siste dagene.det går i ett kjør,og jeg kjenner jeg er på kanten av hva jeg kan tåle.. så i dag har jeg fridag hvor jeg skal prøve å komme litt i vater..om mulig ;)

 

jeg har spekulert og kommet til den konklusjonen,at jeg skal ikke veie maten..et skummelt valg,men dette fokuset på hver eneste kalori,mat 24/7,kan kan ikke.burde-burde ikke,registrere,vekta på bordet sammen med familien,var ikke god. jeg skal fortsatt holde fokus,spise samme mengder som jeg har gjort,men fjerne dette stressmomentet. kanskje, KANSKJE jeg klarer å frigjøre litt hjernestress ved å prøve å normalisere denne slankinga. mulig jeg er i overkant optimistisk her,men jeg føle jeg må prøve,for jeg er på grensa til vanviddets rand føler jeg ;) altfor mye energi brukes på dette,energi jeg ikke har og energi barna og ikke minst mannen skulle fått... selvransakelse på høyt plan siste dagene. jeg prøver å ikke tenke at jeg har "gitt opp",for det har jeg ikke,jeg må bare prøve å gjøre det anderledes.. jeg har et veldig vanskelig forhold til kropp og mat,har alltid hatt det,men faktisk så har det vært mye værre nå i denne perioden. og jeg er livredd for de signalene jeg har gitt barna..for dette kan ikke gjøres i smug her.. vekta lager pipelyder hver gang den slås på,og det er ikke bare å lure seg unna for å veie. men jeg må ta meg selv kraftig i nakken og IKKE skli ut nå...ikke la meg selv få lov å ta av..gudene skal vite at det ikke blir enkelt...allerede har jeg en manisk lyst til å gå til skapet og horve innpå.

 

zumba i 2,5timer ble det,non stop!! jeg trodde jeg skulle dø,for jeg var så tom,men du store min det var så gøy!!!! regnet ut et forbruk på 1200kalorier,og det tror jeg nok stemmer,for jeg kunne vært oppvridd av svette!!!!!! denne dvden min har vært i hvilemodus siste to dagene,men tenker det blir en runde snart..må visst sette brød deig først. er fryktelig sliten etter stresset i den siste tiden,og vil egentlig bare legge meg rett ned,men tror nok natta blir ødelagt om jeg gjør det.

 

hvordan gikk det med nattevåkinga? klarte kaffen å holde deg nok våken? søvn skal en ikke klusse med,en blir helt ødelagt av dårlige netter...og særlig om en er energiløs fra før. kan ikke annet enn å håpe du slipper flere runder på en stund!! :)

 

ønsker deg en god dag videre,og at jeg ikke skuffer med å gjøre en helvendig her..men NOE måtte gjøres.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

...du..hvordan sier man opp grete roede gull? får en tilbake penger?tror jeg betalte for ett halvt år,om jeg ikke husker feil ;) kan ikke si det gjør den helt store forskjellen,egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du..hvordan sier man opp grete roede gull? får en tilbake penger?tror jeg betalte for ett halvt år,om jeg ikke husker feil ;)/> kan ikke si det gjør den helt store forskjellen,egentlig ;)/>

 

 

Hei JOJO!!!!

Jeg er i sånn sjokk at du vil ikke tro det!!!! Jeg har også tatt valget om å rett og slett roe meg ned med denne veiinga og tellinga. Og helt samtidig som deg uten at vi har snakka om det!!!! Snakk om å forstå hverandre og ha det likens!!!! :):) Dette syns jeg er utrolig positivt!!!!! Jeg har ikke veid noe siden frokost og lunsj på fredag. Har i tillegg spist litt godteri i dag og i går-rester fra helga. Hatt det vanskelig med kropp og mat i ca 10 år og det var ille og alvorlig en periode som jeg heldigvis holder i sjakk nå. Har følt at ved kontroll på maten så har jeg ryggen fri for at vekta ikke går ned, da er det liksom ikke min feil. Mere at kroppen gjør som den vil... Tror du skjønner meg. Jeg skal som deg fortsette som før og ta de riktige valgene men vil ikke være så streng tror jeg. Tenker å gjennomføre det 12 ukers joggeprogrammet og det er fint. Er jeg sulten om kvelden så er det greit med to knekkebrød men ikke ei plate sjokolade. Håper jeg ikke raser opp i vekt men vi får se. Syns livskvaliteten har vært laber på 1300 siden april. men men. Du hører mye fra meg i morgen kjære deg!!!!!

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

er det mulig å være så samstemte?? ;) nesten litt komsik,dette,men du verden så godt å "prate" med noen som virkelig skjønner hvordan det er å streve med dette tullet!!prøvde å forklare mannen i går hvordan det kunne være til tider,å være mansik etter "noe",prøve finne roen og bli tilfredsstilt av mat/godteri..måtte sammenligne med alkoholikere,faktisk,for å vise hvor desperat en er etter denne "giften" en tror er løsningen på det meste..jeg tror nok disse problemene for meg er et tilleggs"symptom" på noe av det jeg sliter med.ikke så lyst til å gå inn på det her,men har faktisk søkt hjelp for dette og tror og HÅPER i massevis at mye vil falle på plass og at det er håpe om gode løsninger og endringer framover,på flere plan. _der det er liv,er det håp!!! :) hehe

 

du har nok rett i at kroppen jobber mot oss når den er stresset og ikke vil la seg styre..det er sikkert det som har skjedd hos deg. ikke rart den protesterer på 1300kalorier!!! sikker på at når du klarere å slappe av (om du greier),så vil noe skje. håper det samme her!!

 

zumbatimen i går var hærlig,nok en gang. svett og glad av dette. ikke sjans i havet om jeg kan kutte det ut!!! :) vært labert med denne dvden...men i går var den sånn "komme til hektene,du har gått på overtid"-dag. måtte bare sose og gjøre alt ettet eget tempo og ork.

 

snart jobb her,så det er på tide å tømme kaffekoppen ;) so long,my friend!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :)

Ja snakk om å være samstemte, at det går an!!!!! Så flott du har søkt hjelp, håper det vil gi deg styrke og kanskje noen svar også på hvorfor ting (kroppen, tankene, humøret, ja alt egentlig) er som de er. Jeg vet hva mine dyptliggende problemer er, men som deg, kan ikke skrive det her inne. Selv har jeg ikke oppsøkt hjelp for det vi er inne på her. Men men. I dag viste vekta hele 64.8. Det er like mye som i april det. Ja ja. Har null motivasjon og i dag har jeg fått i meg fire ruter melkesjokolade også. Fytti katta så trist jeg er. Fytti katta så sliten jeg er også. Resten av dagen kommer til å gå i ett, ihvertfall fram til legging.

 

Men, nå tror jeg at denne pausen jeg har skal vare fram til 1.oktober og så er det full satsing fra da igjen. Eller, vet ikke riktig jeg. Rekker ikke jogging før på fredag men det er greit. Fredag og søndag ser det ut til.

 

Fint du var på zumba i går også, imponert. Vi skrives :)

 

klem klem Linn.

 

PS fikk du noe forståelse fra mannen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg JoJo!

Hvordan er livet og kroppen?

Lite nytt her. Mye jobbing denne uka med aktiviteter og foreldremøter. Godt å være i mål! Kom ikke i mål med kroppen men vekta var "bare" 64 i dag og ikke 64.8 som den var i går. Tilmålt mengde havregrøt og cottage cheese til frokost og brød med leverpostei på feelingen. Det er syv timer mellom lunsj og middag i dag så jeg må legge inn en ekstra lunsj i dag, ellers går det veldig galt. Har en plan om å ta en frokostmengde mat når sulten kommer, dette isteden for å små-spise f.eks rosiner, ei Lompe, en ekstra banan, osv. tror at totalen på sånn type småspising er mere kcal enn f.eks havregrøt. Nettopp spist lunsjen min og ei pære nå. Fortsatt veldige sulten. Dette er tankene mine akkurat nå: jeg vil ha mere mat, jeg er fortsatt sulten, blir aldri mett. Men hør denne tvisten hva jeg tenker nå: jeg har spist det jeg skal, kroppen min trenger ikke mere, det er helt ok å bli litt trist fordi man vil ha mere og ikke får, dette klarer jeg. Og videre: jeg orker ikke å trene i dag, jeg er alt for sliten, jeg fortjener å slappe av i dag etter ei hektisk uke, mye jobbing i hagen denne helga, må lade batteriene, huff a meg. Og nå sier jeg: ja det er tungt å bestemme seg for å trene, men kroppen min fortjener det og jeg vil føle meg super når jeg har gjort det. Det blir en personlig seier å utøve økt 2 i uke 3. Jeg blir glad etterpå (nå er jeg ganske sur og gretten). Jeg kan spise taco i kveld med litt bedre samvittighet. Skriver hva resultatet ble........spent selv.........

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo!!! Jeg gjorde det!!! Tok treningsøkta og er strålende blid, og sulten! Føler meg litt ovenpå, dette til tross for den helvetes vekta. Ja ja, ingen mellommåltid inntatt enda da det dukket opp en del barn på besøk i ettermiddag. Tacokvelden nærmer seg men tviler på at jeg holder til da.....

 

klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

for en seier å overgå det en egentlig orker for så å kjenne på DEN mestringsfølelsen!!!!!! way to go,girl!! ;) kjempebra!!! du sliter ogfså med en indre kamp,skjønner jeg.argumentering og diskusjoner,med deg selv..gud,så slitsomt dette er!!! og ikke vet jeg hva som er "best"eller ikke..gi etter eller stå hard på det en tror er best..skulle ønske jeg fant noen svar for oss begge.. du skriver som om jeg skulle skrevet det selv ;)

 

her har det også gått i ett-tusen-og hundre. er full fart hjemme,på jobb,mye tanker,mye krav og dårlig samvittighet. vet at neste uke byr på mye spennende for min del mtp jobb og kontakt med hjeølpeapparatet iforhold til mine utfordringer..kan ikke bli annet enn bra,har jeg bestemt meg for. det vil bli tøft,men bra til slutt :) det MÅ det!!

 

matmessig spiser jeg etter boka,tankene om å spise myyye mere og annen mat er der,konstant!!!!!! men har klart å holde meg. til tross for å ikke veie maten. har trent med dvd og gått tur,og det er alt for lenge siden jeg har gått tur,så kjente det i går at det har jeg savnet. ny rekord på løypa,så jeg har nok gått i riktig retning i forhold til treninga med denne dvden. blir som deg litt høy etter en slik økt,så en må bare nyte mens det varer!! ;) ..men denne forbaskede vekta er som limt fast..kan du fatte å begripe??? har klart å karre meg ned på 75,9..men ikke pokker om det er store steg ned.. 100gr i gangen,intet mere. hva er det som holder kiloene så fryktelig fast til kroppen? er det stress? synes jo jeg gjør alt riktig. huff...

 

måtte bare innom for å se om det sto til liv her,og det gjorde det,så glad er jeg!! :) håper du har en god dag,Linn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

da var mandagen her med sin offisielle veiing og den lyder på følgende; ned 0,5!! så halleluja å alt som følger med!! ;)/> ikke den helt store nedgangen,men vekta viser evne til å røre på seg,og jeg får ett snev motiavasjon til en ny uke. jeg må nok være ærlig å si at jeg føler jeg har slitt og forsaket så mye, for "så lite"..det er tankegangen min,men må bare hempe meg inn og være glad for det som har rikket på seg. etter målingene å bedømme,burde jeg være strålende fornøyd,for hele 22,5 cm med dame er borte,og DET liker jeg :)/>

magen er også kommet igang på daglig basis,så da er nå i allefall DEN bekymringen borte ;)/>

 

blir ingen trim i dag. jobb og borte-aften. ikke hjemme før sent,så da ligger det i kortene. men i morgen er det zumba-dag,og det blir hærlig!!

 

i går hadde jeg en sånn nesten-kollaps-dag..hater disse!!! jeg er konstant lysten på noe,tenker og tenker på alt jeg vil ha,har lyst til å frotse og velte meg i potetgull og alskens hærligheter,skam og skyldfølelsene overfor tankene sliter meg og det ender med kun en liten-katastrofe; to små sjokolader på 24gr hvar..men det er over 260kalorier på bare tull.. det rare er,at når jeg da har trykt dette i hodet mitt,på no time,så er jeg fornøyd...!!!! som om det var denne "frotsingen" som skulle til..guud,jeg sliter med dette mat-styret!!!!! er sp lei!! men regner med at i dag,når det går i ett,så fungerer det greit..kan jo ikke kutte ut helgene heller,da,for at jeg skal fungere ;)/>

 

hvordan går det med deg Linn? holder du koken? slites du med tankene som meg? vet jo at helgene er utfordringen din. EN ting er at en spiser kanskje mer enn en hadde tenkt,noe annet er alle de fæle tankene en har i forkant,underveis og i etterkant. de er nesten værre enn maten i seg selv. selv-pining og selv-straffing er det. på høyt plan!! jeg fikk fortalt en gang at jeg var min egen dommer og jury,og det ligger mye bak disse ordene...

 

nå skal jeg få denne rompa opp av godstolen,legge pcèn fra meg og gjøre noe fornuftig før jeg drar på jobb. ha en fin-fin dag!!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god dag JOJO :)

Takk for fine ord og tankevekkende tanker. Så like du og jeg. Tror det vi sliter med er ganske gjengs for damer som slanket seg. Vi er ihvertfall to som har det sånn!

Så knall med 0.5 kg!!!!! Er sikker på at du kunne ha forsøket enda mere nå nå som vekta er på vei ned. Det gjelder å være tolmodig, en gang må vekta slippe taket. Og det er utrolig deilig med denne motivasjonen som kommer etter nedgang. helt rusa og høy, klar for kamp og utfordringer. Hadde jeg bare vært i samme situasjon. Føler meg ganske sterk i dag, gårsdagen gikk også greit men ble to stykker pizza til kvelds. Men tror jeg var innen grensa. Vekta var 63.8 så under 64 da.... Men tenker å starte med blanke ark i morgen 1.oktober. Da skal jeg måle med bånd, det har jeg ikke gjort tidligere. Går nok tilbake til full veiene og telling, ihvertfall på frokost, lunsj og så på middag om det lar seg gjøre. Heldigvis litt roligere uke pga høstferien men ikke noe ekstra ferie her. Men rolige ( og da utfordrende) ettermiddager er fint det også. Begynner på uke 4 på joggeprogrammet men rekker ikke før onsdag eller torsdag. Skal fullføre 3 økter ihvertfall.

 

Ellers tenker jeg på deg, håper du er ovenpå og tar riktige og VIKTIGE valg. Det virker som at du er i siget nå :) Håper jeg klarer å henge meg på det, jobber hardt med motivasjonen nå for å klare full fokus fra i morgen av. Er fokusert i dag også. Men syns jeg forsaker mye for ingenting. Ikke at bare vekta er så viktig men den er så konkret, derfor måling av kroppen. tror jeg begynner i kveld, tar litt tid sikkert. Men kulemagen får vente til i morgen. Den hersens magen. Vil opereres en men tørr ikke. Men men, kanskje i 40årsgave.

 

Håper uka blir så bra som overhodet mulig med jobb og hjelp :) Liker at du tar tak i det som ikke er bra, kun da det kan bli bedre. For min del gjelder dette å holde seg til 1300. Fra å være en verdensmester til å bli noe langt mindre. Men , på topp i dag.

 

Skriver i kveld om hvordan dagen har gått, ønsker deg alt godt Jo Jo ;)

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei JoJo :)

Gikk det fint i går med full jobb og kveldsopplegg? Håper det har gått fint i dag også, tross alt en oppstarterdato i dag. Her har dagen gått fint, mest fordi vi har vært på sykehuset med det minste barnet. Skadet en fot og har fått undersøkelser av hele kroppen i hele dag. Ganske slitne alle sammen, i tillegg fikk jeg ikke sove i går og lå våken til kl 0130 og opp tidlig for å dra en liten tur på jobb før sykehus. Dagen startet kl 06. Tidlig i seng før sult og diverse lyster melder seg til kvelds. Det er en god plan. Har ikke rukket å måle med bånd,men kanskje jeg rekker det i morgen. Er ihvertfall motivert for å holde den stramme og strenge linje noe som vil gi den slanke linje. Det er lov å håpe og glede seg:))

 

Nå må jeg inn og registrere dagens inntak og håper jeg har holdt meg innen grensa.

 

klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei vennen min!

Jeg klarte å holde meg innen grensa i går og kjenner motivasjonen og livslysten er tilstede, måtte det bare vare leeeeeeeeeeeeeeeenge.

Vekt var kun 63.5 i dag dette til tross for stengt mage i noen dager. Tror vekta slipper litt nå fordi jeg ikke føler meg så stressa i forhold til vekta. Ellers så gjør bare kroppen som den vil. Ser ikke ut til at jeg får trent i dag heller, men skal uansett få gjennomført tre økter denne uka. Ellers lite nytt.

 

Hvordan går det med hjelp og spenning på jobben?

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

heisann og hoppsann!! :) det går i ett her,føler jeg ikke får puste,men nå MÅTTE jeg innom! ;) du er i godt sig,ser jeg :) vekta rikker på seg i riktig retning,til tross for mangelfull magevirkning ;) du skal se den har gjort et stor-rykk etter en utblåsning! hehe

 

vekta har rikket seg litt mer ned hos meg også,sakte men sikkert (?!). kjenner jeg sliter litt med å ikke veie maten hele tiden,men håper det bare er en overgang. spiser ganske så likt nå som da jeg veide. kan umulig gjøre noe galt!

 

ble zumba i går,520 svidde kalorier i følge pulsklokka mi :) mer kalorier enn etter utregninger her inne,men stoler mer på klokka,for den er innstilt etter alder,vekt og høyde og pulsen min hele veien. testet klokka under denne 7kilometersrunden min,og da svidde jeg over 650 kalorier,så dette er motiverende!! blir spennende å bruke den på dvden..hadde jeg bare fått tid til den.. det har gått så i ett her,at jeg føler jeg ikke har vært hjemme på leeeenge!! og slik ser det jammen også ut..skrekk og gru...

 

skal faktisk finne senga nå,er helt kaputt,så håper morgendagen kan GI litt energi,ikke bare tappe. like uavklart iforhold til jobbsituasjonen min,det tapper også,men håper det løser seg snart!! har stor tro på denne hjelpe-saken min :) ..men ting vil ta tid,så da må det det ;)

 

go natt,Linn,og lad batteriene dine godt!!! :) vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

:rolleyes:

God morgen min venn :)

Alt tar tid, det er jammen sikkert. Men, det er jo flott at vi har tid! Til kropp og tanker ihvertfall så får de andre tingene som husarbeid bare vente. Er det ny stilling eller ny arbeidsplass som står for tur? Så spennende! Vi trenger noen ny-startere en gang i blant. Litt komisk, jeg er jo ganske opptatt av hva "de andre" spiser, særlig de tynne. Og vi har ofte nyansatte på jobben. Da ser jeg at det er mange som har nettopp en ny start. Fordi det er salat som gjelder i uke en, uke to men så, ja da er det kantinemat som gjelder.Må le litt for meg selv. Jeg er glad jeg har evnen til å holde ut. Det har du også!!!! Så flinke vi er.

 

Du er jo sporty woman da! Flink med gå-tur og zumba. Mannen må være stolt av deg, du av deg selv også. Lang dag på jobben i dag, ser mørkt ut for trening. Må evt trene fredag, lørdag og søndag..... Travelt neste uke også. Ja ja. Kanskje jeg overrasker meg selv ved å trene i kveld. Hadde vært digg. Var på 1301 kcal da jeg gikk til sengs i går, desverre var det atter en våkennatt, fra halv ett til halv fire.Ble ei tørr lompe over budsjett. Helt død i dag tidlig kl 6..... Tok en ibux og koser meg med en kaffe på kontoret mens jeg skriver til deg.

 

Vet du hva jeg veide i dag eller? 63.2!!!!! Her rykker det stadig ned! Nettopp hatt mensen i over to uker, fortsatt ikke ferdig, kanskje det var noe av årsaken til oppgang også. Nå er jeg ihvertfall supermotivert og som ei annen skrev her inne, det jeg klarer å gå ned må jeg prøve å holde nede. Magen er i gang og det letter både vekta, hodet og tilværelsen.

 

Ha en fin dag kjære sportie supermama og superwoman.

 

Klem Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

superwoman og sportie supermama..hehe..det er fortsatt MEG du skriver til?? må le litt her,altså...for jeg FØLER meg hverken super på det ene eller det andre punktet ;)men det er framgang å skue!! ;) vekta dog har krøpet opp pittelitt fra i går,men det kan være grunnet salt middag..håpe-håpe ;)

 

en ny start gjør for det meste bra,og denne håper jeg blir det!!! ting er på "kanskje-stadiet"så mye er uklart..info kan komme senere. men at det ender godt,DET må det!!

snedig å høre om disse salat-oppstarterne,for det kan minne om meg selv i perioder. NÅ skal jeg skjerpe meg,spise sunt,virkelig gjøre forandringer...men så varte det ikke spesielt lenge.. denne gangen håper jeg det sitter litt lenger. har jo vart ei god stund og da,forressten...men..

 

travle tider hos dere også forstår jeg..denne treninga er og blir med tanken.er i en down-uke,tror jeg ;) til tross for zumba.. kanskje i ettermiddag,om mannen er hjemme kan jeg gå før sola lurer seg unna.. er jo så fint ute i naturen nå på høsten!!!

 

mensen i to uker??!!! himmel..det høres ut som om ei jeg kjenner,gitt ;) håper det ikke er en vane for deg? her måtte jeg gå drastisk til verks for å bli kvitt alt tullet med en syklus som kjørte eget løp..ergo; ingen flere barn kan skapes her i huset ;) DET er slitsomt!!!!! håper det bare var stress som har satt deg ut litt? gjør noe med humøret når det er på utur..

 

håper du får en god fredag,Linn og at utfordringene blir tatt på strak arm!! ;) svært så optimistisk jeg var på morgenen,da?? ;) måtte det vare dagen ut!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...