Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!!1 :rolleyes:

God morgen! Såååååååååååååååååå utrolig flott med kun 0.7 opp! Her går det ikke like bra, helgekiloen henger fortsatt på, og den bruker ofte å være borte på tirsdager. Men men, leit, dumt og trist er det men syns ikke jeg kan spise mindre enn hva jeg gjør. Det aller mest sørgelige er at jeg startet med å registrere her inne allerede 2.april og vekten har ikke gått mere ned enn 1-2 kg. Det jeg gjorde feil i perioden påske til sommer var at jeg ikke veide og la inn grønnsaker, nå kalkulerer jeg alle dager med 300 gram grønnsaker, men stadig like dårlig resultat. Hva pokker er det med denne kroppen da????? Det er godt jeg er sta som juling. Hadde vært fornøyd med ned 100 gram i uka jeg. Har litt lyst til å ta en slik in body sjekk for å få vite hvor mye fett det er på denne kroppen. Er hele den stoooooooore magen kun flesk eller hva? Godt å få skrevet ned dette her. Ang hva jeg gjør og ikke gjør, jeg trener ikke. Kanskje det er der det ligger. Kanskje jeg skal la meg inspirere av deg og prøve å få til to turer denne uka? Har mulighet i morgen og på fredag, da slutter jeg litt tidligere på jobb.

 

Ha en fortreffelig dag! Hold fast på kontrollen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

åååh,får så vondt av deg med lite mat og frustrerende vekt!!!!! *trøste-trøste* det er lang tid siden 2.april,og jammen er du tolmodig!!!!!! ..du skal ikke vurdere 1600kalorier likevel? kan faktisk være at du ikke får i deg nok,selv om du tidligere har hatt suksess med 1300? kroppen forandrer seg jo,og du har en meget stressende hverdag som jobber mot det meste i deg.. hadde det vært meg,hadde jeg nok gitt det et forsøk på ett par uker eller så.. men du kjenner din kropp best ;) jeg vil bare deg alt vel og at du skal lykkes!!! :)

 

har nettopp gjennomført første økt med !30days shred"..og himmel og hav!!! her har muskler både her og der ligget i dvale de siste 20årene!!! tror nok at det vil bli bra resultater til slutt,selv om det kan være hardt.men så var det denne staheten,da.. hadde denne dvden vært ett tips for deg også? hvor tiden liksom mangler i løpet av døgnet? det er 20 minutter,hardt,men levelig,og jeg ble svett!!!

får håpe jeg er fortsatt gående i kveld når jeg skal på zumba ;) at jeg ikke stivner helt..

 

vekta var samme i morges,er nok veeeldig utolmodig. du skjønner,da jeg reiste veide jeg 76,2,men det er jo ikke det offisielle tallet..så egentlig er jeg 1,3 unna..jaja..SKAL komme ned...

 

du må ikke gå og ha dårlig samvittighet for denne treningen!! det gjør det bare værre for deg,tenker du føler at helgene gjør nok ugang..vet alt om å kjenne på skyld og skam og alt fælt en gjør og alt en burde gjort og så videre i evigheten.. vi er mestere til å trykke oss ned!! kjenner meg veldig igjen i deg!!

 

når jeg ikke veier agurk,paprika og tomat,så kan jeg ikke gjøre så mye galt,tror du? veier alt annet,men syntes det var så tungvint.. føler veldig at jeg ikke er noe godt forbilde for barna mine,som veier maten...prøver å si at jeg vil at klærne mine skal passe,men hvilket SIGNAL er det jeg gir? "mamma er tykk,hun får ikke på seg klærne sine,da må hun slanke seg".. og det jeg virkelig ikke håper skal skje med dem; "da må vel jeg også gjøre det da.." min store skrekk!!! jeg har tenkt på slanking siden jeg var i tenårene,og har ødelagt forbrenningen og selvtilliten min så fryktelig!! huff...dumme tanker..

 

kommer mye ramlende nå,men ut må det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk takk for alle trøstende ord. Det hjelper. MYYYYYYE skal du vite. Ja, tolmodig er jeg. Grunnen til det er at jeg ikke vil opp i vekt, ikke mere enn helgekiloen ihvertfall. Selv om akkurat den ene kiloen ikke gjør så innmari mye ut av seg på kroppen så gjør den bare så mye av seg for selvfølelsen. Det vet alle her inne vil jeg tro. Men, jeg gir ikke opp. Jeg tror jeg tenker på å begynne med noen form for bevegelse. Den videoen høres jo knall ut. Finnes den i butikk eller kun på nett?

 

I dag hadde vi spagetti, karbonadedeig og pastasaus. Fordi jeg var en idiot litt tidligere i dag og spiste en stor bit hvitost kokte jeg potet til meg selv som erstatning for pastaen og tok 50 gram mindre karbonadedeig enn planlagt. Prøver å rette opp i det dårlige valget som ble tatt. Må sjekke det ut i registreringen etterpå.

 

Nå er middag ryddet opp, matpakker laget, barna nydusjet og lekser gjort. Klær til mor og barn er lagt fram og middag til i morgen planlagt og innkjøpt. Kun å henge opp ei maskin med klær og legge barna som står igjen og klokka er ikke 19 enda. Prøver å være så flink jeg kan og syns jeg er det. Derfor er det så pokker at det ikke er nok. Ja ja.

 

Skriver til deg i morgen også jeg :)

 

Klem Linn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen min venn.

Nå prøver jeg ut ny strategi. Skal prøve meg på litt havregrøt til frokost og lunsj, den ene grøten med eple, den andre med banan. Kokt på vann. Hele dagens inntak er planlagt så om jeg klarer å holde stand ser det greit ut. Tenker å gå en tur i dag.

Lykke til i dag :)

 

PS føler meg litt lettere til sinns i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har det ikke så travelt i dag skjønner du:) bare opp i hodet- som alltid. Noe annet jeg også har lagt merke til. De dagene jeg er oppe halv seks, spiser frokost på kontoret i åtte tiden og lunsj halv tolv, da er det lett å sprekke før middag i fem tiden. Så i dag forskjøv jeg både frokost og lunsj og føler at jeg skal holde til middagen er ferdig og klarvom ca to timer.

 

Har gått greit i dag, enn hos deg?

 

klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

her er det mye som skjer og lite tid til å skrive.. men lurte meg innpå en tur nå ;)

 

hørtes ut som om det er lurt å gjøre noe med måltidsrytmen,ja. hadde ikke klart å holde ut dagen med så lange intervaller!! spiser frokost i sjutiden,lunch i ellvetiden (med litt gulerot innimellom), mellommat i halv to-tiden,middag fire-halv fem og kvelds alltid litt for sent ;) mellom der spises masse snackgulerøtter og drikkes vann. ..og kaffe ;)

 

ett tips til god grøt er havregryn på vann og magervaniljekesam istede for smørøye,natreen sukker og kanel :) nam-nam!!

 

var på zumba i går kveld,svetta som en gris!!!!! og snakker vi støl kropp etter første økt med 30 days shred??!!! gruuuver til neste økt i kveld! :-/ men vondt skal vondt fordrive,ikke sant?

 

sliter mye med tankene om dette disse dager,om hvor sliten jeg er av å kjemte med kroppen..eller mot kroppen..skal det være slik,skal jeg aldri bli fornøyd,er det så viktig og alt mulig... men har enda ikke kastet inn håndkledet,så jeg fortsetter nok en gang. men tror ikke jeg gidder flere runder sener..håper jo virkelig at dette er SISTE gang i karusellen..

 

har du prøvd middagsrisen med villris,boil in bag fra Uncle Bens? god og så er posjonen mye større enn med vanlig ris/fullkornris!! tips!!!! ;)

 

spiste to grillpølse av kylling og kalkun i dag,i toro brunsaus..masse gulrot og litt under rasjonen i potet. må si jeg ikke ble helt stappa,akkurat..to grillpølser er ikke mye,selv om det er den sunne varianten. må bli flinkere til å finne alternativer til middag.

 

håper du føler deg bedre fortsatt!!! føler med deg i alle tanker og stress og kav! det eneste forskjekellen på oss er at du faktisk GJØR alle de huslige syslene hjemme...jeg bare orker ikke... ;) kjenner at kroppen er i høstform,for jeg er kald og har en slik influensafølelse hele tiden..men ingenting er galt med meg,påstår de "lærde" så da er det nok bare slik..men det tapper for energi og humør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

støl som pokker!! ;) himmel,det er muskler i bruk som har ligget i dvale!! dette BØR få gode resultater sier jeg bare!!

 

knekte siste kalorier med potetgull igjen i går...ser at jeg ikk klarer å holde meg unna..vanene henger med selv om det er kontrollert og etter boka riktig i kalorier pr dag..men ..tror jeg lurer meg selv..eller TROR at dette gir meg set jeg trenger..eller savner..hvorfor MÅ jeg ha dette,helst hver dag? det er jo ikke vanedannede i det hele tatt ?!! tror at jeg får den kosen jeg trenger,sikkert,at mye annet dritt blir erstattet med denne skåla..aner ikke jeg...men det er blitt en greie jeg gleder meg hele dagen til..og da er jo påenget med livsstilsendring bort,eller? når jeg likevel MÅ ha dette? kontrollert eller ei? hm...gal av denne analyseringen og funderingen...

 

ellers er jeg hjemme med syk frøken i dag.håret står fortsatt opp,og maskaran er ubrukt.. håper å få ordnet meg før det evt skulle dukke opp noen på døra ;)

 

hvordan går det Linn? er du i god stim med maten nå? det værste med å være hjemme er at alt er tilgjengelig...masse godt i skapene og jeg ser og ser på klokka..når er neste måltid? burde jeg vente? kan ikke begynne med de helt store prosjektene heller når frøkna krever meg.. masse kaffe,det får duge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JO JO, aller først, håper det går bra med datteren din. Er du som meg er det kjipt å være hjemme med sykt barn.

 

Så flott du har porsjonert ut måltidene. Og enda bedre at du har litt tilgode til kos, selv om det er den litt usunne sorten. Du klarer jo å begrense inntaket og det er tipp tipp topp!! Du er virkelig flink syns jeg, trener gjør du også. En slik gulrot som belønning eller kos til kvelden tror jeg er smart- kanskje akkurat det gjør at du holder deg i skinnet resten av dagen. De kveldene (les alle kveldene) jeg drakk bare bitte litt vin til kvelds klarte jeg å holde meg i skinnet jeg også. Visste at dersom vin skulle inntas til kvelds, ja da var det ikke noe rom for andre utskeielser. Det er slett ikke sunt det heller men flott med belønning. Konklusjon: Tre liters vin skal bli kjøpt inn i dag, belønning i kveld, 1.5 dl tenker jeg mer enn nok.

 

Jeg lager havregrøt slik som deg. Kanel, suketter, en frukt eller cottage cheese. Deilig. Jeg tåler ikke havregrøt så godt, ikke over lengre tid, men dersom jeg lar havregryna ligge i vann hjelper det på struttemagen som slett ikke har en baby inni.

 

Ja de kroppene våre får sannelig mye oppmerksomhet- det er jaggu sikkert. Vi er faktisk veldig flinke til å ta vare på den også!!! På godt og vondt. Skulle tro vi forbrente kcal på det også. Føler motivasjonen er litt bedre i dag. Spiste to vaffelhjert og litt tørket frukt i går og vips var jegover grensa igjen. Pokkers dritt, hvorfor gjør jeg det? så dumt å gjøre slikt men er jo så sulten. Og trøst til meg selv, det er ikke to plater sjokolade som går ned. Siden 2.april er det kun de to stk sjokolader i rødvinsrus for to uker siden. Så egentlig syns jeg at jeg gjør mye riktig. Og detaller mest riktige for meg er å skrive til deg og lese det du skriver. Det er den beste terapien. Du er den beste terapien. hurra for deg!!

 

Skriver mere i kveld. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

litt ironisk at JEG er terapi,som virkelig trenger det! ;) men takk!! vi hjelper HVERANDRE,og det er også terapi for meg. noen som virkelig FORSTÅR de daglige kampene en har..mot skuffer og skap og egen kropp.

 

som du sier,guleroten og "premien" til seg selv er veldig viktig!!! rødvinen har tatt litt fri her,men potetgullet tok fint over ;) tenker det skifter plass om ikke lenge. er jo helg snart!!! kjenner forkjølelsen er på tur til å bosette seg også hos meg,så det ser ut til å bli ei stor-helg!! ;) alle barna i hus og allerede 4 i tufs form..yippi eller noe sånt.. ;)

 

synes du er kjempeflink som har spist kun to sjokolader det siste halve året!!! fanfare og trudelutt!!!! :) det fortjener gullmedalje bare det!! skulle tro vekta hadde forstått dette også og gitt etter..? her går det heller ikke ned noe særlig,og i morges var det 0,3 opp siden i går..men så har jeg trøblet litt med "kabelleggingen",så det kan være årsak i seg selv..men problem solved,så i morgen er det nok ett håp!!!! -litt vel informativ?? ;)

 

nå skal jeg forberede middag..snupp sovnet på sofaen,39 i feber og helt kaputt. blir go og magert kjøttdeig,fullkornspagetti på meg,normal på resten og jeg får æren av å fortære masse thai-wok fra findus sammen med de tre stengene med spagetti. føles iallefall slik,at det er tre!! jammen ikke stor denne pasta-posjonen!!! prøver å unngå,men i en barnefamilie er det UMULIG å unngå..men med grønnsaker sammen med blir jeg som regel mett. som regel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

tredje dag me dvd og formen er merkbart mye bedre! rart,men føler på noen øvelser at jeg må ta i like mye som hun som viser tyngste øvelse ;) mulig jeg overvurderer slappfisk-kroppen min,men jeg føler MESTRING!!! og for en hærlig følelse!!! -særlig når jeg på mange andre omsråder føler det motsatte,så er dette noe jeg GREIER. og det er vel litt av "feilen min",at maten kan i vanskelige perioder kontrolleres nesten på nazi-nivå...

 

hvordan har dagen vært,Linn? funnet roen i alt stresset? forkjølelsens tider er kommet i hjemmet her,alle har "noe" som ikke er helt ok..så i morgen er jeg hjemme med to av barna.. jaja..enda en "teste-deg-i-forhold-til-skap-dag". type "fingrene av fatet"...

 

vet du hva? har jo 250kalorier tilgode i kveld også..himmel,at jeg ikke kan bruke de bedre enn på potetgull,for det er nok det som skjer snart ;) men HVOR ikke er det å bruke kaloriene på tull så lenge jeg er innenfor grensen? (FOR ALL DEL,INGEN FORNUFTIGE SVAR !!!!!!) hehe jeg vet,jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal få mannen min til å bestille filmen til meg også. Fant den på nettet i går og du inspirerer meg. Så klart jeg også skal kunne klare det. Men ikke i dag. Ikke form vi her heller, vært forkjøla og tett siden 5.august og i seng tidlig tidlig tidlig. Men, syke barn er alltid værst. Glemte å fortelle at jeg gikk til og fra jobben i går, i tillegg en tur innom sentrum på vei hjem og henting på skolen som til sammen ble over en times gange. Kjenner det bitte litt i rompen.

 

Ny vekt i dag, ja, ny og ny. 62.9. Er egentlig fornøyd med det til tross bare 100 gram ned. Det varierer jo så mye her....

 

Å ja, kjøpt vin vet du, derfor turen gikk innom byen. Men, vin på sulten tom mage var ikke særlig godt så det ble bare en slurk eller to. Kommer nok sterkt tilbake til tacokvleden.

 

Vet du, kos deg med potetgul du, ihvertfall når du har kvote til overs. Skriver mere senter. hold ut med to syke barn!!

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

dyktig du er til å gå!! :) her er det stille på den fronten..men senere..senere ;)

 

syke barn hjemme driver meg til vanvidd!! de krangler og sutrer og er så aldeles ikke enig..jeg rydder og rydder og føler meg i cateringbransjen..lyst til å rømme langt avgårde innimellom. sikkert fordi energinivået er någet labert.... jaja..

 

her går det mot helg og bursdag..frøkna skal feire borte,så synderen her blir nok pizza til middag..mulig jeg kjøper salat istedet,men det vil bli litt dumt..får se. middag må jeg jo ha,og salat er ikke MIN ønskemiddag...sulten som jeg er på den tiden ;)

 

fiskegrateng til middag i dag,og det blir en stor posjon!!!! har spart inn i dag også så får vi se om jeg tenker å kurerer forkjølelsen med vin eller annet godt...det dumme er at smaksløkene også har tatt helg,så det spørs hvor stor nytelsen vil bli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF OG HUFF, stakkars deg med syke barn altså. Sutter og mas, vil ha, vil ikke ha, ikke sånn osv. Godt ettermiddagen er godt i gang. Det blir taco her og har kalkulert inn myyye vin regnskapet. Endelig fredag. Du aner ikke hva jeg har gjort i dag. Jeg tok fram det programmet fra løpplabbet? og tok økt to i uke en. Den var følgende: 10 min hurtig gange, 1 min jogg og 2 min gåing. Repitisjon fire ganger og avsluttet med 5 min gange. Jeg klarte det! jeg har jogget i 4 minutter i dag!!!! Og jeg syntes det var helt ok! Nå skal jeg ta økt tre i uke en på søndag. Og det er bare fordi du motiverer meg. Og, jeg følte meg faktisk både spretten og lett.....ja, helt utrolig. Fordi dette 12 ukers løpeprogrammet starter så rolig er det faktisk greit- mestringsfølelse slik du beskrev. jeg føler meg glad og munter og positiv til en forandring.

 

I morgen skal vi i dåp og tenker å ta med den nutrilettbaren jeg glemte å ta med sist gang vi var bortbedt. Middagen skal jeg spise nok av slik at jeg styrer unna kakene. Tror jeg skal takle det i morgen.

 

Lykke til og god bedring til barna. føler virkelig med deg og håper mannen din er hjemme og hjelper til. Klem Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen JO JO, hvordan er det med deg, og med barna? Kjedelig med helg og syke barn, alltid kjedelig med syke barn. Gikk det fint med fiskegrateng og stor porsjon? her ble det taco som planlagt men fikk ikke veid og målt da størstemann spiste sammen med oss. Spiste nok helt sikkert for mye men ble ikke stappmett ihvertfall. Vin smakte ikke noe særlig så det ble med ett glass. Byttet resten av kvota til barnas lørdagsgodteri. Det var kanskje 10 små ting i en pose, hvorav ikke noe sjokolade. Så, nå er frimerker brukt opp. Nettopp bakt ei kake til navnedagen, ikke dåp slik jeg skrev. Smakte en liten bit av det som satt fast på formen. Å det var godt. Håper å kunne skrive i kveld at jeg ikke har spist noe kake :) Når man har aktive barn er det lett å lure seg unna å spise kake. Tenk så flott tankegang da gitt! Mange tenker heller at de skal lure til seg litt mere kake, nå nei, ikke denne jenta. ;)

 

Ha en så fin lørdag du bare kan. Hold ut!!!

klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

så supert med treninga di!!!!! og jogging som er både hardt og pyton!!!! dyktige du!!! :) :) :)pluss at du føler mestringen og mye bedre samvittighiet,det tror jeg var veldig godt for deg!!!!! nyt d,så skal du se det baller på seg litt etter litt!!! det lure er å ikke gape over for mye til å begynne med,for det har en tendens til å falle bort...krmt..erfaringer...

 

fiskegratengen var god,jeg ble mett og det er DEN følelsen jeg savner,merkelig nok.stapp-mett-følelsen,det å ikke hige etter noe mer...ble masse vin på meg i går,tør ikke si hvor mye jeg kunne veie opp og føre inn ;) men fnisete ble jeg ;)

 

barna er bedre,heldigvis,feberen er borte så det er bare å passe på så de ikke faller fort tilbake. selv harker og nyser og snufser jeg,me så lenge det ikke er feber i bildet så går det bra :) trosset meg gjennom dag 4 med dvd,og synes det har mye for seg dette. utfordringen er å praktisk få det gjennomført i ett hus fullt av unger som ikke vil rikke på seg alltid ;) men det skal vel gå.

 

fikk ligge utpå i dag,og det er så godt!!! da stresser jeg ikke med dette å kjenne at det er for langt mellom måltidene...kanskje kan jeg kutte mellommåltidet og bruke på annet godt? ;) jeg er ikke den som bruker av frimerker..jeg noterer i kategori kveldsmat..for å unngå ENDA mer dårlig samvittighet,dette,for det er det nok av likevel!!! jeg skal kunne LEVE med og gjennom dette,så har gjort den vrien.

 

vet ikke hva som blir kose-middag her i dag..problemet med disse middagene erat det ikke blir de mengdene med mat jeg ønsker,for de er mer fetende enn med poteter og grønnsaker..synes ikke salat gjør helt samme nytten ;) jeg ser jeg er veldig "tvangspreget" på dette med mengde... men er klar over det,og samtidig er det ei helt j****g følelse det å ikke spise seg mett...himmel..

 

håper dagen bli god og at du føler dagen med kaker og lignende gikk som du hadde tenkt!! viktig å ikke føle at alt gikk "rævva" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo hei i kvelden JO JO!

Fnisete? Så gøy da!!! nesten en liten hjemme men ikke alene fest. Flottings! Det er jo deilig å kjenne at man lever, særlig når det er positivt og på den gode måten. Vet du, dette med frimerker har jeg ikke skjønt helt. Jeg gjør som deg og legger det inn på kveldsmat og så er det heller greit om totalen blir litt over. På fredager. I dag vet jeg ikke ha totalen ble men har spist havregrøt med cottage cheese til frokost. I selskapet var det div tapas og jeg tok følgende: to mini kjøttboller, scampi, røyka laks, et stk focaccia, tre båter potet og ca 2 ts aioli. Til kaffen ble det en ring kransekake og en ts brownies. Syns ikke det var så værst. Kransekaka burde jeg ha unngått men minstemann ( som ikke liker noe kake) ville gjerne så prøve litt forskjellig og mange kakestykker hadde jeg gjemt i servetten til å kaste. Og det ble de, men ikke kransekaka da. Men tror ikke dette gir 1300 kcal..... uansett. Helgekiloen var på i dag tidlig etter i går. Denne magen fungerer ikke særlig bra i helgene heller så litt derfor også at veiedagen er flyttet til fredag.

 

Jeg tok dag tre i uke en på løpeprogrammet i dag. Hadde tenkt å vente til i morgen men jeg følte jeg hadde overskudd i dag. eldig enig med deg om å ikke ta helt av. Men jeg er litt enten eller. Og nå er jeg litt enten og snart eller og så får vi se hvordan det går. Flott at filmen fungerer, skal absolutt få tak i den. Jeg kommer til å prøve å trene selv om barna er her. hun største får bli med og prøve om hun vil, mannen får gjerne se på. jeg er ikke så nøye på det. Mest opptatt av meg selv.

 

Nå er jeg ganske sulten, vi spiste for seks timer siden og jeg holder ikke hele kvelden (ha ha ha, jeg legger meg jo snart ) så tror jeg tar ei brødskive eller knekkebrød.

 

Vi skrives i morgen min venn!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrekk og gru for en trøtt, slitsom og tung dag. Prøver å være glad, lett til sinns og smile litt. Ikke lett i dag. ikke noe spesielt her i dag så egentlig ingen grunn til å klage. Sulten så klart, lyst på noe så klart. Men slik er det de fleste dager. Fortsatt forkjøla, begynner på den 7 uka i morgen. Godt jeg har tatt blodprøver - bare virus og som du sier, heldigvis ikke noe feber. Men smaker er borte igjen.

 

Har trent i dag, mest fordi dagens økt kun var å gå i 25-30 minutter. Tenkte at det burde jeg klare. Jeg har llest noe interessant inne på nettet. Som egentlig fikk meg til å gå ut på den lille turen i dag. Dette har jeg lest: la heller klokken bestemme når man skal trene, ikke la lysten få bestemme om det blir noe av eller ikke. Dette var en konkret tips til mennesker som sliter litt med utbrenthet ( føler meg det skjønner du ) og da sto det at det var viktig med fysisk aktivitet. Som hjelp til å komme gjennom dagen kunne man sette opp en dagsplan med faste tider for ulike gjøremål. Nesten slik som supernanny gjør. Han man planlagt trening kl to, ja da er det klokken to som bestemmer at det faktisk blir trening. Dersom det er lysten som skal avgjøre handlingene, ja da er det lett at det ikke blir noe av. Så nå skal jeg legge inn ny treningsøkt på onsdag og fredag tror jeg. Travle dager på jobb mandag og tirsdag med kveldsaktiviteter i tillegg. Puh, burde verdsette denne alt for kjedelige dagen....

 

Ble ikke særlig stiv av treningen i går, kun litt på framsiden av leggene, men utrolig svett da. Det er flott flott rens til huden. Og jeg har potensialet til å kunne ta i litt mer.....men, det blir.

 

Ha en fin søndags ettermiddag, lykke til på vekta i morgen. Her er fortsatt helgekiloen på plass. Sitter nok godt ut i uka......

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

jeg synes det var en glimrende ide med denne tidsfastsettelsen!!!! :) tommel opp!!! tror nok det er veldig smart,ikke bare for deg,men for flere og inkl meg selv,som har hundre tusen unnskyldninger for å ikke trene... men jeg vil oppfordre deg til å bestille time til legen din,fortell at du tror du er utbrent..og hvordan du føler/har det!!! du vil bare synke lenger og lenger ned i den vonde spiralen om du ikke gjør et hopp og prøver å komme deg ut!!! lytt til kroppen og dine behov!!! jeg kjenner meg så fryktelig godt igjen i det,men for min del er det depresjon/myyyye stress-faktorer over lang tid som har bikket meg mot stupet,samt at jeg evner å ikke komme meg ut tidsnok..har vært i suppa flere ganger,og ser det ikke før jeg er godt nedi. så ta tak!!! :)

 

dyktig er du som har kommet i gang og at du kjenner at du har mer å gi ;) det blir så god motivasjon for videre treninger!!!

 

dagen i dag har vært ok. bursdagsfeiring borte og ute-pizza til middag...fet,men slik var det planlagt.. må bare tåle vekta i morgen..skrekk og gru...i morges var den IKKE snill. over 77igjen..i går var den 76,4..jaja..får se..kan være vin OG potetgullkombinasjonen i går som gjorde utslaget ;) men ikke over 1600kalorier.

 

denne uken er altfor overbooket..og allerede ser jeg mørt på den..er nok likt hos deg ;) jeg liker minst mulig av planer,men ikke denne uka..gleder meg til neste mandag,faktisk!!! hehe,gale menneske!!

 

håper du holder ut,tross tunge tanker og dårlig dag. håper du lytter til deg selv,og kjenner etter om jeg kom med ett godt råd eller ikke ;) ønsker deg ALT VEL!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen kjære Jo Jo. Du er en klok kvinne du, det er sikkert og visst. Jo da, vært hos legen men vil ikke skrive for mye her inne... har fått god hjelp på mange mulige måter og livet er mye bedre enn hva det var. Men, det som er så slitsomt, syns jeg da, er at alle er da inmarri lykkelige!!! Kanksje ikke vi som slanker oss da, men mange andre ihvertfall. Og det erjo flott hadde det vært sant. Er så lei av de "perfekte" som ikke kan innrømme at livet er utfordrende en gang i blant. Men, gjennom mange år, gode og vonde, har jeg lært meg å føle, å kjenne etter- og godta det jeg tenker og føler.Og å akseptere. Og det er så deilig!!!! Å la seg drømme i vei- det kan være en fin flukt om det trengs. Trening er også en form for flukt for meg. Jeg tenker ekstremt mye de få gangene jeg trener.

 

Nå er jeg spent på vekta di. Her var helgekiloen 0.8 og håper å få ned 0.9 til fredag. Da blir det 100 gram ned denne uka også. Og det er jeg fornøyd med. Da blir det kaos-dag i dag og i morgen, roligere på onsdag og da står trening for tur. Føler meg litt motivert. Blitt litt mye vin etter innkjøp av 3-liter.....og jeg som skulle være avholds til midten av oktober. Ja ja. Har ikke overspist pga vin ihvertfall. Tror ikke totalen på vin blir større med en 3-liter i hus enn om ei flaske blir åpnet.

 

I natt våkna jeg hele to ganger og var så sulten. Men jeg tok ikke no. Stolt.

 

Ha en fin start på uka, håper du får det. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei og hopp!!! :) så godt å høre at du lytter til deg selv!! blir så glad når noen er så flink,for det er jammen ikke lett!!! :) du trenger ikke skrive om det,men jeg skjønner deg veldig godt på det lille du har beskrevet ;) som om jeg har skrevet det selv ;) verden virker å være perfekt,men de påstår det ikke er slik...hehe..men ifølge facebook og andre sosiale medier er det egentlig bare kos og fryd og gammen,snille barn,rene hjem,hjemmelaget og sunn mat,og en mann som er blid og fornøyd, ingen vansker med hverken oppdragelse eller tidsklemme...eller dårlig samvittighet eller mas og krangel og kjefting... men heldigvis er det godt å vite vi er 2 i denne verden som ikke bor i ett slikt hjem!!! hehe,må sette det litt på spissen her.

 

vekta sa du?? den har jeg lyst til å flyndre dit pepperen gror,og enda litt lenger...den står bom fast!!!!!! 77,5 hverken opp eller ned..nå er det bare ned jeg godtar,da,men likevel!!! ååååh,det er så deprimerende!!! ..men nå er det også slik at jeg har strevet med magen siden jeg kom hjem fra syden,og det blir lenger og lenger mellom turene med resultat..og sist var lørdag,så jeg antar at jeg kan miste noe helt tilfeldig snart ;) om ikke annet,jeg "mista" 2 cm rundt midjen sist uke,og det takker jeg dvden min for :) jeg har vært dyktig hver eneste dag,trent og bannet,for det er litt tungt innimellom,og noe stiv og støl må en nok regne med å bli,men jeg har GJENNOMFØRT og da mye med den vanskeligste og tyngste utgaven av øvelser. så jeg er stolt av meg selv. ingen gåturer er gjennomført,da hadde de måtte skjedd på nattestider,for her mangler timer i døgnet!!! puh...

 

zumba i kveld,så tenker jeg får svettet ut masse gørr!!!! gleder meg!! men må få til en runde med dvd og masse husvask før den tid..sukk...hundre år siden noen klep i en tue her i gården... og jeg har bare meg selv å skylde på..for det er visst bare jeg som er "ansatt" ;)

 

ellers er det en helt tragisk fullstappet uke,og bare ved tanken ser jeg mørkt på den..liker ikke stresset og blir bare mer stresset av det. vond sirkel. dårlig samvittighet på alle plan,strekker ikke til,samtidig som masse energi brukes på denne slankinga..men så er det da denne ene tingen jeg føler jeg har kontroll på. men vekta hører ikke på meg... det må løsne snart før jeg gir helt opp.

 

fordelen med å være forkjølt er at vin faktisk ikke frister,så slik sett er det nesten bra jeg er sylta ;) 3liter er en skummel og god oppfinnelse!!!! men foretrekker å se på det som en god :) bra du klarer å holde deg i skinnet,det er jammen ikke enkelt !!!

 

ha en strålende god høstdag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Hei Jo Jo!! Takk og lov for at det finnes 2 stk av oss! tror vi har mye å vinne på det å ærkjenne virkeligheten. Livet (og ekteskapet) har gode og onde dager. Hos meg er begge deler representert. Heldigvis. Men hva er en god dag? Dette gjelder for meg:

1) Vektnedgang

2) Holde seg på 1300 kcal

3) Få gått på do

4) Friske barn som er i barnehage og på skole

5) At barna, og mannen, spiser det jeg lager til middag. (Jeg er flink til å lage mat.

6) At jeg slipper å handle på vei hjem fra jobb

7) At jeg er framme på jobb to min før kl 0700og at innen avreise hjemmefra er barna oppe og ferdig stelt

8) Klare å drikke 2 liter vann

9) Å få mail fra deg

 

Jeg ser fort nå at de fem første punktene ødelegger for den gode dagen. Men de fire neste oppfylles stort sett hver dag.Ja ja. Mye som ligger innen min egen kontroll da, burde jo klare å ta tak i noe av det.

 

Stillstans siden lørdag? Huff a meg. Ja, av samme grunn er veiedagen flyttet til fredag. Men, og, av andre årsaker kan jeg bare drømme om å bli kvitt helegkiloen til fredag. Og jeg som var så positiv. I natt våkna minstemann og holdet det gående med gråt, astma og hosting. Vi sovna begge utslitt på sofaen, jeg med tre brødskiver ekstra i magen. Kun ei skive hadde (sjoko) pålegg men dog....

 

Er den dvd'en lagt opp til 30 dager trening hver dag? Wow! Det burde gi resultater ja. Jeg kommer etter skal du se. Jogging i morgen og er en smule positiv til det ihvertfall. Tror det er trening som må til for kroppen min. Kroppen vil ikke ned i vekt. Derfor må jeg nå prøve å se om jeg kan finne noen reultater på kroppen :huh: Og det eneste jeg så i dag var elte velte. Godt klær og høyhælte sko hjelper.

 

Tvi Tvi, vi skrives min venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hjernen er helt manisk i dag!!! :( den tenker på sjokolade KONSTANT!!! det er nesten så jeg må legge meg i lås og slå for å klare å holde meg unna.... guuuud,noen dager er helt fæle!!!!!!

 

innimellom vasker jeg litt,rydder og finner heimen.. skal ha selskap på fredag,og det var ikke annet å gjøre.. til og med dvden er unnagjort,så nå er jeg sulten på det meste.. føler meg flink,men samtidig får jeg knapt på meg buksa som jeg virkelig trodde var grei nå..for den var jo trang da jeg begynte!!! akkurat som om de siste ukene ikke teller på noe vis!!! er nok i en vekt-depresjon,er jeg redd... ;) motivasjon mottas med takk!!!! :) ..har forresten fått gått på do,men tror nok det er mer å "hente" ;)

 

du har satt opp en liste som sikkert har kunne vært min.. men jeg har 1600kalorier og er likevel helt manisk.. jeg fungerer dprlig når ting ikke går av seg selv,noe de skjelden gjør. blir så sur og grinete og takler kaoset helt fryktelig.

 

nå er det middagslaging..veldig enkelt; kyllingpølser i suppe-og lapskausblanding og buljontkraft. nydelig og veldig enkelt og jeg blir METT!!! ha en fin ettermiddag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

ny dag,nye muligheter.. :) nettopp spist litt sen frokost. ikke at jeg har sovet bort morgenen,nei,men nå er alle ut av huset og jeg kan ha en liten stille stund før jobb. -og skrive her inne!!!

ble zumba i gårkveld,mange kalorier som rant ut i svette ;) du store,det er så gøy og hærlig å svette ut masse dritt!!!! får litt kick av en slik time,skulle ønske det var timer hver dag ;) kanskje humøret hadde vært litt bedre..? hihi

 

jeg er litt på jakt etter middagdsorslag i dag..er lei av det samme gamle. er litt for feig til å prøve nye oppskrifter .. har luktet litt på kyllingburderen her inne,men ikke turt prøve enda..men må ta det en dag jeg har tid til å bake disse grove hamburgerbrødene..

 

lusket opp på vekta i morges,og må nok si jeg irriteres noe!! ikke ned what so ever!! måtte drive å flytte på den for å se om den fikk andre tall,og det gjorde den selvsagt..så da er jeg like klok... men jeg kjenner ikke noe nedgang på kroppen,den er bare tung og ekkel.. sparte til og med 200kalorier i går!! aaah...sukk...

 

angående sjokoladehungeren min i går..jeg kjøpte og nøt en liten melkesjokolade på 25gram. innregnet i regnskapet,selvsagt!!! det var så godt,men selvsagt hadde jeg kunne doble mengden mange ganger,men klarte å styre meg!!!!! men himmel,i går var en tøff dag!!!! viljestyrke-test så det holder!

 

gleder meg på en kveld hjemme..bare vært stress siste tiden,og det vil fortsette ut uka,men i kveld skal jeg være soffaslave!!! ;) i allefall etter dvd-trening.. må ikke glemme den... ramla litt ut av telling på hvor langt jeg er kommet med den,men tror jeg snart er ferdig med level 1..to dager til,visstnok.. blir spennende å se om jeg lever over oppgraderingen ;)

 

ønsker deg en god dag,Linn!! håper du får rom i løpet av dagen til fred og stillhet, det er luksustid,det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

da er 77gram svisker kokt og most,blandet i 1dl melk og spist...da er det bare å vente på den store eksplosjonen!!! ;) hehe...kvalmt! neste gang blir det nok ett par tabletter toilax,ja. dumme 200kalorier..men det er nok sikkert forsøket verdt. håper jeg...

 

ellers en grei matdag. lysten på "noe" er ikke like ille i dag som i går.. spist kålstappe og grillpølse av kylling til middag. mye pølser,men så er jeg jammen matlei også!! ;)

 

en liten oppdatering herifra. håper du har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

bakedag i heimen..selskap i morgen,og da må en ha litt å servere..skal være måteholden for min del,ett par små stykker. tror jeg skal greie å holde den :)

 

det ble *bingo* til slutt på meg...svisker eller ikke,men i den mest hektiske tiden på morgenen,hvor jeg maser og stresser på ungene,og vi er på tur ut i bilen, DA setter trangen til...SELVSAGT!!!!! jaja,fikk valuta for turen,så må si meg godt fornøyd ;) må virkelig gjøre noe sor å mykne opp systemet,ingen tvil!!

 

vekta hadde rikket litt på seg i morges,så det er antydning til håp. håper den får litt fart på seg snart,for jeg har nemlig ikke så mye tolmodighet å gå på!! hehe :)

 

hvordan går det Linn? det er nesten så jeg blir bekymret her..ikke ett pip på ett par dager. regner med at du har hendene fulle og stresser,så jeg skal ikke streesse deg ytterligere,men TENKER på deg,må vite! :) håper i allefall du har det bra!

 

middagen i dag blir fiskekaker,gulrot,kålrot og poteter. mulig jeg slår til med en toro brunsaus,også ;) var ganske grei kaloridose der.kjedelig å spise bare saus-løst hele tiden.

 

da skal jeg kose meg med kaffen min,klappe meg på skuldra for at to kaker er i anmasj og at den tredje kommer i farta om ikke lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...